abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 14:54:08 #1
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41951747
Vanochtend werkte mijn Windows Live Messenger (MSN) nog. Ik kwam vanmiddag echter thuis, er bleek een stroomstoring geweest te zijn waardoor alles was uitgevallen. Enfin, start pc opnieuw op. Alles makt normaal verbinding behalve MSN/WLM. We zijn inmiddels 2 uur verder en nog steeds niets.

Status van Service is volgens het programma goed
"Problemen verbinding oplossen" loopt het programma alles zonder problemen door
Geavanceerde instellingen verbinding, daar TCP getest, ook goed

Waarom heb ik dan geen verbinding? Iemand een idee?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_41951974
Welke foutmelding krijg je dan ?

En staat toevallig je Windowstijd goed?

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2006 15:00:57 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 15:05:56 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41952189
Foutcode 80048820
Uitgebreide Foutcode 80048439

Het aanmelden bij Windows Live Messenger is mislukt. Probeer het later opnieuw.

Klik op de knop Problemen Oplossen als je ons het probleem wilt laten oplossen

Tijd staat nu op 19 september 2006, 15:05
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_41952258
http://www.msgforum.nl/showthread.php?tid=863

check hier eens

eerste hit bij google
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 15:08:48 #5
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41952274
http://help.live.com/(ZmlsdGVyPURIX0ZSRUUmcHJvamVjdD1tZXNzZW5nZXJ3MTEmbWFya2V0PW5sLU5MJmN1PSZ0bXQ9JmtjPSZmb3JtYXQ9)/Help.aspx?filter=DH_FREE&querytype=keyword&query=80048820&fs=1

Dit ben ik helemaal doorgelopen. Eventueel dingen aangepast, webmessenger test ik momenteel uit. Maar mijn firewall staat uit.
pi_41952282
Ik quote:
quote:
1. Wachtwoord
Zorg ervoor dat het wachtwoord dat je invult goed is. Dus hoofdletters waar je hoofdletters gebruikt in je wachtwoord, kleine letters waar je kleine letters gebruikt. Pas op dat je Caps Lock niet aan laat staan als je kleine letters probeert te typen.

2. Datum/tijdinstelling:
- Dubbelklik op je klok in Windows
- Controleer in het venster dat je te zien krijgt of de datum en het uur juist staan. Pas zonodig aan. Druk op OK

3. Verwijder de tijdelijke internet bestanden:
- In Internet Explorer ga je naar Extra --> Internet-opties en klik dan op het tabblad Algemeen als deze niet standaard geopend is.
- onder "Tijdelijke internet-bestanden" klik je op "Bestanden verwijderen".
- Vink "Ook alle offline items verwijderen" aan en klik op OK en dan nog eens.

4. Leeg je DNS-cache:
- Klik op Start --> Uitvoeren --> typ "cmd " (zonder aanhalingstekens) en klik op OK of ENTER
- Je krijgt nu een DOS-venster te zien. Typ hierin "ipconfig /flushdns" (zonder aanhalingstekens) en druk op ENTER.

5. Beveiliginsinstellingen Internet Explorer
- Open Internet Explorer
- Ga naar Extra --> Internet-opties --> tabblad "Verbindingen"
- Klik op LAN-instellingen
- Als "Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken (deze instellingen niet van toepassing op inbel- en VPN-verbindingen)." aangevinkt is zet dit dan uit.
- Vink "Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen" af.
- Druk op OK en dan nog eens op OK

6. Herregistreer bepaalde dll's:
Ga hiervoor naar Start --> Uitvoeren en typ dan elk van onderstaande commando's in en duw elke keer op OK.
(Opmerking: nadat je op OK (of op ENTER) geduwd hebt krijg je een melding "DLLRegisterServer van *naam dll* geslaagd." Wacht op dit bericht om de volgende dll te herregistreren):
- REGSVR32 softpub.dll
- REGSVR32 wintrust.dll
- REGSVR32 initpki.dll
- REGSVR32 Rsaenh.dll
- REGSVR32 Mssip32.dll
- REGSVR32 Cryptdlg.dll
- REGSVR32 Dssenh.dll
- REGSVR32 Gpkcsp.dll
- REGSVR32 Slbcsp.dll
- REGSVR32 Sccbase.dll

7. Firewall
Als je een firewall hebt zorg er dan voor dat MSN Messenger alle toegang tot het internet krijgt die het nodig heeft. Als je niet zeker bent of het dit krijgt zet je firewall dan even uit en probeer aan te melden. Als MSN Messenger nu wel aanmeld bekijk dan nog eens de instellingen van je firewall.

8. Pas je Internet Explorer beveiligingsinstellingen aan:
- Open Internet Explorer
- Ga naar Extra --> Internet-opties en klik op de tab "Geavanceerd"
- In de sectie "Beveiliging" selecteer je deze opties:

* Vink "Controleren of de server een certificaat heeft ingetrokken (opnieuw opstarten noodzakelijk)" af
* Vink "SSL 2.0 gebruiken" aan
* Vink "SSL 3.0 gebruiken" aan

9. Verander de proxy-settings van MSN Messenger:
- Open MSN Messenger
- Ga naar Extra --> Opties --> Verbinding --> Geavanceerde instellingen
- Verwijder alles dat je ziet bij SOCKS
- Klik op OK en dan nog eens op OK

Update 1

10. Programma's die mogelijk problemen kunnen opleveren:
Als je een van deze programma's hebt probeer deze dan eerst uit te schakelen en opnieuw aan te melden.
- Norton Internet Security
- Hitman Pro (2)

11. Internet Explorer herstellen of opnieuw installeren
MSN Messenger is in grote mate afhankelijk van Internet Explorer, als de gezondheid van Internet Explorer dus afneemt kan dit een invloed hebben op MSN Messenger. Om dit te verhelpen kun je Internet Explorer herstellen.
Meer info:
Windows 98/ME: Start --> Instellingen --> Configuratiescherm --> dubbel klik op "Software". Zoek naar Internet Explorer en klik op "Toevoegen/Verwijderen". Je ziet nu een venster dat vraagt of je het wilt verwijderen of herstellen. Klik herstellen. Internet Explorer zal nu zichzelf herstellen indien er problemen zijn.
Windows XP: hier

Update 2:
12. Tijdinstellingen (2)
- Dubbelklik je klok in de rechterbenedenhoek van je scherm zodat je een analoge klok te zien krijgt.
- Ga naar het tabblad "Tijdzone" en vink "Klok automatisch aanpassen aan wintertijd en zomertijd" af.
- Klik op OK en probeer opnieuw aan te melden

Update 3:
13. Norton
Controleer of de licentie van je Norton Antivirus (als je dit gebruikt tenminste) niet verlopen is. Als het verlopen is verleng het of verwijder Norton Antivirus. Je kan altijd een gratis antivirus downloaden zoals Avast!, AVG Free,...
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:09:35 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_41952300
Ijsmeis was me voor -knip-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_41952457
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:09 schreef Megumi het volgende:
Ijsmeis was me voor -knip-
Ik was eerder
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 15:19:41 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41952586
Ik heb al die stappen nu gecheckt of gedaan, behalve IE herstellen
Tot nu toe heeft niets geholpen
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:20:46 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_41952624
Heb je toevallig ook een router of zo iets??
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 15:20:55 #11
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41952627
Hotmail en webmessenger zijn voor mij ook niet bereikbaar
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 15:21:56 #12
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41952658
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:20 schreef Megumi het volgende:
Heb je toevallig ook een router of zo iets??
Ja, Wireless
SMC7004VWBR
Kan het zijn dat door de stroomuitval daar instellingen veranderd zijn?
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:22:46 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_41952680
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ja, Wireless
SMC7004VWBR
Kan het zijn dat door de stroomuitval daar instellingen veranderd zijn?
Loop dat in elk geval even na.
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:24:03 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_41952722
En heb je meerdere computers met het probleem die aan dezelfde router hangen?? Zo ja dan is een probleem met de router zeker een optie om na te lopen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 15:25:14 #15
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41952755
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Loop dat in elk geval even na.
Zover ik nu kan zien zijn er geen instellingen veranderd. Toegewezen poorten en dergelijke is precies zoals het was. Ik zal eens een huisgenoot vragen of daar MSN wel werkt
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 15:59:42 #16
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41953775
Er zijn inderdaad in het hele huis deze problemen. Ik moet nu echter weg, maar weet nu wel dat ik naar de router instellingen moet kijken, ook al lijkt daar op het eerste gezicht niets veranderd.
pi_41954072
Ik heb hier ook last van sinds vanmiddag! Waar kom je precies vandaan als ik vragen mag? Ik ben wijs en kom uit het Oosten
We hebben ook een router en op alle computers gaat het internet traag, kunnen we ons niet aanmelden op msn, we kunnen niet inloggen op hotmail.com en verder kunnen we ook geen mailtjes versturen met Gmail of Webmail van @home.
Ik wist van het bestaan af van die lijst en heb hem al tig keer doorlopen, zonder succes helaas
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 16:14:54 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41954232
Ik kom uit Groningen
mar hier gaat internet niet traag en werkt gmail gewoon
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:16:08 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_41954267
Zou de router om te beginnen gewoon eens uit en aan zetten. Dus geen reset maar de spanning er even af.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 16:16:32 #20
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41954275
herstel, gmail werkt inderdaad e-mails versturen niet
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:22:56 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_41954420
Welke provider heb jij TARAraboemdijee?
pi_41954663
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
herstel, gmail werkt inderdaad e-mails versturen niet
Juist dat heb ik ook. Ik kan wel inloggen, maar mailtjes versturen lukt niet.
Verder zit ik bij @home en wanneer ik via dat adres wil mailen krijg ik precies hetzelfde verhaal. Ik heb dit nog nooit gehad. Volgens mij ligt het aan de provider?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2006 @ 16:36:18 #23
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_41954773
Ook ik heb inderdaad @home
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:40:31 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_41954884
Ah wat soms wel eens voorkomt is dat providers poorten dicht zetten als ze denken dat er sprake is van misbruik. Denk dan aan besmetting met een spam virus op je netwerk. Even informeren bij de provider dus.
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:44:12 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_41954989
-knip-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')