abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 18 september 2006 @ 22:01:48 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41933973
'Boer zoekt vrouw' is hét datingprogramma van de KRO waarin 10 boeren op zoek gaan naar een vrouw. De komende weken volgen we Martijn, Jochum, Dirk-Jan, Hans en Gerrit!

De boeren:


Dirk Jan: 36 Jaar, Dordogne (FR), Melkveehouder en Akkerbouw.




Gerrit: 39 Jaar, Friesland, Melkveehouder.




Hans: 50 Jaar, Noord-Holland, Akkerbouwer.




Jochum: 37 Jaar, Friesland, Biologische Kasteelt.




Martijn: 25 Jaar, Noord-Brabant, Melkveehouder




Website: http://boerzoektvrouw.kro.nl

Wanneer: Elke zondagavond om 20:20 op Nederland 1.

Online: Op uitzendinggemist.nl is naderhand de uitzending terug te zien.

Presentatie: Yvon Jaspers



Deel 1 van dit topic: Boer zoekt vrouw, seizoen #2
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 18 september 2006 @ 22:04:34 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41934080
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:59 schreef Molline het volgende:

[..]

Ik heb het voor de zekerheid nog even opgezocht:

boe·rin (de ~ (v.), ~nen)
1 echtgenote van een boer
2 vrouwelijke landbouwer of veeteler
3 [Belg., bel., inf.] lompe, ongemanierde vrouw

Het komt er dus op neer, dat als je bij een boer intrekt, je je toch echt zult moeten inzetten voor en op de boerderij, of je dat nou wilt of niet. Of je dan nog tijd hebt voor een eigen carriere, vraag ik mij af ...
Daar komt het echt niet op neer. 'Of je nou wilt of niet'!

Jij verbindt definitie 1 automatisch aan definitie 2. Dat hoeft helemaal niet. Net zo min houdt definitie 1 of 2 ook automatisch definitie 3 in.
The love you take is equal to the love you make.
pi_41934255
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:59 schreef Molline het volgende:
Ik heb het voor de zekerheid nog even opgezocht:

boe·rin (de ~ (v.), ~nen)
1 echtgenote van een boer
2 vrouwelijke landbouwer of veeteler
3 [Belg., bel., inf.] lompe, ongemanierde vrouw

Het komt er dus op neer, dat als je bij een boer intrekt, je je toch echt zult moeten inzetten voor en op de boerderij, of je dat nou wilt of niet. Of je dan nog tijd hebt voor een eigen carriere, vraag ik mij af ...
Ja hoi. Ik doe ook iets waarbij ik regelmatig in contact kom met boeren en tuinders, maar er zijn voldoende voorbeelden van vrouwen die NIET meewerken op de boerderij of op de tuin, en gewoon een eigen baan hebben! Jawel!
I intend to live forever, or die trying.
pi_41935128
Ik geef het op ....
  maandag 18 september 2006 @ 22:33:30 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41935265
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:10 schreef dwerg het volgende:
Ja hoi. Ik doe ook iets waarbij ik regelmatig in contact kom met boeren en tuinders, maar er zijn voldoende voorbeelden van vrouwen die NIET meewerken op de boerderij of op de tuin, en gewoon een eigen baan hebben! Jawel!
Dat kan ook prima natuurlijk, een eigen carriere hebben.

Het betekend echter nog niet dat ze daarom geen boerin zijn natuurlijk. Ik merkte in het vorige topic ook op dat sommigen een negatief beeld hebben bij een "boerin", mischien dat het daarmee te maken heeft.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 19 september 2006 @ 08:12:42 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41942644
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar komt het echt niet op neer. 'Of je nou wilt of niet'!

Jij verbindt definitie 1 automatisch aan definitie 2. Dat hoeft helemaal niet. Net zo min houdt definitie 1 of 2 ook automatisch definitie 3 in.
Amen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_41943396
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Wellicht.... maar als je de man trouwt, trouw je ook zijn carriere natuurlijk. Ik kan me vorig jaar nog wel herrinneren dat er een vrouw was die dus echt doodsbang voor varkens was, en alhoewel je best een goede relatie met een boer kan hebben zonder ook direcht boerin te zijn, denk ik dat je als de relatie langdurig zal moeten duren dat je toch enige afiniteit hebt met het boeren leven, en in ieder geval niet bang bent voor beestjes
Dat was Sieta van boer Piet! En die twee zijn dus nog steeds bij elkaar, wonen hier vlakbij...
pi_41944191
Zouden ze niet alsnog iets regelen voor die Loesje? Zij was toch degene die al in Frankrijk woonde?
Dirk-Jan leek vanaf het begin in haar geinteresseerd, en wie weet is zij net de vrouw van zijn dromen..... En ze kon er tenslotte ook niets aan doen dat ze er bij de speeddate niet bij was.

Vorig jaar hebben ze toen ook nog wat geregeld met dat meisje dat haar benen gebroken had en dus niet naar de boerderij kon komen. En uiteindelijk bleek Joris (?) toch liever nog eens te kijken of het tussen hen wat kon worden ipv de twee meiden die wel bij hem over de vloer waren. En bingo!
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:16:35 #9
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41944405
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:05 schreef kkkk het volgende:
Zouden ze niet alsnog iets regelen voor die Loesje? Zij was toch degene die al in Frankrijk woonde?
Dirk-Jan leek vanaf het begin in haar geinteresseerd, en wie weet is zij net de vrouw van zijn dromen..... En ze kon er tenslotte ook niets aan doen dat ze er bij de speeddate niet bij was.

Vorig jaar hebben ze toen ook nog wat geregeld met dat meisje dat haar benen gebroken had en dus niet naar de boerderij kon komen. En uiteindelijk bleek Joris (?) toch liever nog eens te kijken of het tussen hen wat kon worden ipv de twee meiden die wel bij hem over de vloer waren. En bingo!
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:50 schreef Mark het volgende:
Overigens denk ik dat Loesje nog wel eens een Renske-achtige rol zou kunnen gaan spelen, anders blijf je er niet op terugkomen. Zou me niks verbazen als ze nog bij de date of in Frankrijk opduikt.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_41944495
Ik heb ook het idee dat het onderwerp Loesje nog niet helemaal ten einde is.
Dat is eens wat anders...
pi_41944762
Ik vond Gerrit in de aflevering na de speeddate wel droog met zn boeren opmerkingen. Zegt ie zo tegen zo'n vrouwtje: "Stop maar in je hol"
Dat vrouwtje zo van: "Sorry?"
Gerrit: "PWNED"
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:56:31 #12
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_41945234
Dat mens met die groene bloes en die appelwangen bij boer Hans heeft me een stem, zeg! Riet heet ze. Die moet ècht niet in lachen uitbarsten als ze naast mijn verzameling kristallen miniatuurtjes staat.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_41945287
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:56 schreef Smots het volgende:
Dat mens met die groene bloes en die appelwangen bij boer Hans heeft me een stem, zeg! Riet heet ze. Die moet ècht niet in lachen uitbarsten als ze naast mijn verzameling kristallen miniatuurtjes staat.
Inderdaad, want dat zou je geld gaan kosten
Echte boerin hee. 1 keer brullen, alle koeien uit de wei in de stal. Wel handig.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_41956755
Terug Vind Post
Ik moet de aflevering van zondag namelijk nog bekijken.
  Trouwste user 2022 woensdag 20 september 2006 @ 20:58:42 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_41994951
Leuk die kneusen kermis

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 24 september 2006 @ 11:09:52 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_42088714
Vanavond weer genieten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 24 september 2006 @ 19:07:22 #17
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_42096715
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:58 schreef tong80 het volgende:
Leuk die kneusen kermis

Dat vind ik wel meevallen eigenlijk? De uitgekozen boeren zijn heel normaal...

Nog een uurtje en het begint weer
pi_42097798
Ja, het is weer bijna zover!

Niet vergeten iedereen....! .
pi_42097876
* klaarzit
pi_42098115
Sjongejonge, wat een klungel die Martijn.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_42098191
Jochum aan de tango
pi_42098192
Ik vind die Martijn niet zo hoor. .

Die Rita, wat een figuur .
pi_42098253
Die Jochum, wat een rare gast zeg. Hij lijkt wel niet helemaal goed .
pi_42098298
Ik zou ook echt weggerend zijn bij die gast. Wat een sukkeltje.
  Trouwste user 2022 zondag 24 september 2006 @ 20:39:18 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_42098304
quote:
Op zondag 24 september 2006 19:07 schreef broodje_poep het volgende:

[..]

Dat vind ik wel meevallen eigenlijk? De uitgekozen boeren zijn heel normaal...
Ja Jochem is heel normaal

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')