abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:14:00 #1
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_41827673
Om de discussie niet de hele Cos te laten verzieken ff een nieuw topic aangemaakt.
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:46 schreef rickfcdb het volgende:
Heb ff alles van vannacht nagelezen. Wat een gedoe om E10 zeg. Wil nog wel 1 ding corrigeren en dat is dat Janine zij dat hijzelf heeft gezegd extreem rechts te zijn en dit klopt niet. Hij heeft gezegd niet extreem rechts te zijn. Verder moet Janine zich niet zo aanstellen want als hij echt extreem rechts was was zij of semih wel genomineerd.
Wilde er vandaag ook al over beginnen. Je ziet het gros hier totaal op die gast duiken vanwege zijn racisme. Janine doet hetzelfde in het huis, ware het niet dat janine het met een overtuiging doet die e10 juist niet gebruikt. Janine is extremer dan e10 in dit geval. Ik keur e10 zijin praatjes over gedachtengangen niet goed, ik vind het trouwens een irritante puber die wat mij betreft er nooit had gehoeven, maar zo stellig als mensen tegen zijn racisme aggeren is mij iets te extreem, extreem zoals je van rechts extremisten zou verwachten.

Ik zal het even licht nuanceren: je hebt de racist die het met de paplepel krijgt ingegoten, en die geen allochtoon in zijn buurt kan velen, maar je hebt ook de racist die het aangeleer dkrijgt door vrienden, buurt of zelfs familie. deze laatste groep is er ook in gradaties en ik schat e10 tamelijk laag in. E10 is halfbloed, kan goed omgaan met semih , nomineert semih en janine niet dus zijn racisme is tamelijk fake, een toneelstukje waarmee hij scoort bij zijn vrienden. Ik vergelijk het met een winkeldiefstal uit ballorigheid van een groepje pubers. Geen reden om het te doen maar wel aanleiding om erbij te horen. Hoezeer er toch mensen zijn die stellkig beweren nooit ergens bij te willen horen, nagenoeg elk mens heeft een natuurlijke drang tot groepsdeelname.

E10 zou in een andere situatie met andere vrienden ook gewoon een greenpeace activist kunnen zijn. E10 is een volger in een roedel en helaas heeft hij de verkeerde roedel gekozen. Het bewijs van deze stellingis heel simpel te vinden in de BB beelden. Hij stapt namelijk zonder moeite over zijn "racistische denkwijze"heen en zoals ik en rick overigens ook al zegde...hij nomineert de door hem "gehate" "buitenlanders" niet eens.
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:21:02 #2
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_41827837
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:14 schreef pullup het volgende:

[..]

Met dit laatste ben ik het volkomen met je eens.

Voor wat betreft het racisme van Etienne.
Volgens mij is hij binnen het huis tijdens de discussie (die we niet helemaal hebben mogen volgen) redelijk duidelijk geweest binnen deze groep. Er is dan ook niemand binnen het huis die denkt dat hij geen racistische denkbeelden erop na oud (op Sabrina na die het wel hoorde maar dacht dat hij het allemaal niet zo meende).
Ik zie zelf niet die scherpe scheidslijn tussen racisten van huis uit en mensen die het is aangeleerd zoals jij hier boven stelt. In het dagelijks leven zou Etienne in ieder geval nooit met Semih in contact zijn gekomen omdat hij een blokje omloopt . Wat ik wel weet is dat etienne en Pa allereerst vrijwel blindelings Semih eruit wouden hebben en acht Etienne slim genoeg om te bedenken dat hij op dit moment niet al teveel kans maakt vooralsnog om Semih eruit te krijgen en dus maar iemand anders nomineert.
Ik denk dat die scheidslijn toch wel redelijk duidelijk is. Als e10 een overtuigd racist zou zijn dan zou hij semih nomineren hoe dan ook. Dat hij in die discussie zo vol erin ging is wat mij betreft juist nog de e10 vol bagage van thuis. Hij is in dat stadium nog in zijn rol van het groepsproces waar hij thuis in zat. Je ziet hem ws elke dag nu minder worden en de kans is groot dat hij over 30 dagen niet eens meer rept over rechts en racisme maar op gaat in de groep.
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
pi_41827933
Nog een laatste poging tot nuance dan:

Waar ook iedereen over valt is vol=vol Ik heb het al eerder ergens aangegeven maar vol=vol zegt niets over racisme of iets over de allochtonen die nu al in ons land zitten. Het zegd namelijk iets over degene die naar ons land toe willen komen, en waar naar mijn mening in de grote steden geen plek meer voor is. In Friesland en Groningen is vast veel plek voor deze mensen maar zolang er werkeloosheid heerst in ons land hoeft er naar mijn mening niemand toegelaten te worden die uit economische redenen zijn geboorteland verlaat. Voor vluchtelingen naar aanleiding van bv oorlog moet wel een tijdelijke oplossing gevonden worden. Dit echter met de nadruk op tijdelijk zodra de situatie het toelaat kunnen ze weer naar huis al dan niet met de middelen om een nieuw bestaan in eigen land op te bouwen.

Zo hier laat ik het bij anders hoeft Geert Wilders zijn politieke programma niet meer te bedenken.
Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
pi_41828181
E10 is gewoon een meeloper/volger...dat ben ik helemaal met je eens. Het is eigenlijk een heel zielig mannetje.
Zelf is hij een halfbloedje en ondanks dat heeft hij een t-ring hekel aan buitenlanders. Denk dat hij nog in de ontkenningsfase zit wat dat betreft.....op een dag staat tie voor de spiegel en ziet tie dat onder ogen..."HUH....I'm (part) black".

Ik denk dat de jonge spruit zijn mening langzaam aan het bijstellen is in het huis. De eerste dag riep hij dingen over Semih die gewoon niet kunnen. Hij had nog geen woord met hem gesproken en hij had z'n mening al klaar. Dat hij door z'n omgang met hem nu langzaam wat softer lijkt te worden is alleen maar goed voor het manneke. Ff die ookgklepper af. Feit blijft wel dat hij tijdens de eerste nominaties wel degelijk semi er uit wou stemmen. En dat was puur op uiterlijk en z'n rechtse denkwijze. Dat hij hem niet kon nomineren vondt hij heel jammer. Later werd duidelijk waarom....

Dat hij racistisch is kan je gewoon niet ontkennen, maar waar dat vandaan komt...wie zal het zeggen boeit me ook eigenlijk niet. Racist of niet...het blijft een eng mannetje met een klein pikkie en hij liegt alles bij mekaar...misschien heeft tie door z'n klein duimpje wel wat tegen gekleurde medelanders. Die zijn "zeggen ze toch altijd" groot geschapen.
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:35:56 #5
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_41828202
1 vraagteken in je TT is genoeg.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_41828247
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:21 schreef versabommie het volgende:

[..]

Ik denk dat die scheidslijn toch wel redelijk duidelijk is. Als e10 een overtuigd racist zou zijn dan zou hij semih nomineren hoe dan ook. Dat hij in die discussie zo vol erin ging is wat mij betreft juist nog de e10 vol bagage van thuis. Hij is in dat stadium nog in zijn rol van het groepsproces waar hij thuis in zat. Je ziet hem ws elke dag nu minder worden en de kans is groot dat hij over 30 dagen niet eens meer rept over rechts en racisme maar op gaat in de groep.
In dat geval zou BB in ieder geval nog iets hebben opgeleverd
Het lastige van je punt is voor mij dat racisme altijd op vooroordelen gebaseerd is.
Een uitspraak als 'alle ...... zijn dom' kan ook alleen maar gedaan worden door mensen die nooit SERIEUS in aanraking komen met de betreffende groep.
Etienne is dit in ieder geval voor hij het huis inging nog niet overkomen.
De eerste reactie was dan ook: weg met die turk. Dat hij er nu achter komt dat je ook mensen om andere redenen kunt nomineren sluit voor mij niet uit dat hij nog steeds dezelfde gedachtengang richting Semih heeft maar hij kan nu natuurlijk wijzer aan het worden zijn idd.
In ieder geval is Racisme duidelijk geen geloof dat alle andere redenen om een hekel te hebben aan iemand, voldoende om te nomineren, per definitie overruled.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:37:51 #7
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_41828252
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:35 schreef Baklap het volgende:
1 vraagteken in je TT is genoeg.
1 azijnzeiker in een forum ook!
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:41:06 #8
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_41828345
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:35 schreef T-lex het volgende:
E10 is gewoon een meeloper/volger...dat ben ik helemaal met je eens. Het is eigenlijk een heel zielig mannetje.
Zelf is hij een halfbloedje en ondanks dat heeft hij een t-ring hekel aan buitenlanders. Denk dat hij nog in de ontkenningsfase zit wat dat betreft.....op een dag staat tie voor de spiegel en ziet tie dat onder ogen..."HUH....I'm (part) black".

Ik denk dat de jonge spruit zijn mening langzaam aan het bijstellen is in het huis. De eerste dag riep hij dingen over Semih die gewoon niet kunnen. Hij had nog geen woord met hem gesproken en hij had z'n mening al klaar. Dat hij door z'n omgang met hem nu langzaam wat softer lijkt te worden is alleen maar goed voor het manneke. Ff die ookgklepper af. Feit blijft wel dat hij tijdens de eerste nominaties wel degelijk semi er uit wou stemmen. En dat was puur op uiterlijk en z'n rechtse denkwijze. Dat hij hem niet kon nomineren vondt hij heel jammer. Later werd duidelijk waarom....

Dat hij racistisch is kan je gewoon niet ontkennen, maar waar dat vandaan komt...wie zal het zeggen boeit me ook eigenlijk niet. Racist of niet...het blijft een eng mannetje met een klein pikkie en hij liegt alles bij mekaar...misschien heeft tie door z'n klein duimpje wel wat tegen gekleurde medelanders. Die zijn "zeggen ze toch altijd" groot geschapen.
En dat bedoel ik dus met gradaties in het racist zijn. Je zou natuurlijk vol tegen e10 in kunnen gaan en het misschien verslechteren, maar mi ziet hij nu zonder zijn pa erbij ( die volgens mij ook wel in die denkwijze meegaat maar er niet voor uitkomt) dat semih gewoon op de eerste plaats 1 van de mensen is. Hij zit nu in een duidelijk leerproces en de veroordelingen naar e10 zijn op dit moment harder dan zijn overtuigingen zelf...

geef het een dag of 30 en e10 komt er misschien achter dat hij zelf ook gekleurd is
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
pi_41828366
Ik moet zeggen at ik het er wel mee eens ben.
Ja etienne is irritant en kortzichtig maar extreem rechts. ? nee
pi_41828368
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:37 schreef versabommie het volgende:

[..]

1 azijnzeiker in een forum ook!
...VOL=VOL zou E10 zeggen...
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:44:02 #11
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41828434
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:24 schreef rickfcdb het volgende:
Nog een laatste poging tot nuance dan:

Waar ook iedereen over valt is vol=vol Ik heb het al eerder ergens aangegeven maar vol=vol zegt niets over racisme of iets over de allochtonen die nu al in ons land zitten. Het zegd namelijk iets over degene die naar ons land toe willen komen, en waar naar mijn mening in de grote steden geen plek meer voor is. In Friesland en Groningen is vast veel plek voor deze mensen maar zolang er werkeloosheid heerst in ons land hoeft er naar mijn mening niemand toegelaten te worden die uit economische redenen zijn geboorteland verlaat. Voor vluchtelingen naar aanleiding van bv oorlog moet wel een tijdelijke oplossing gevonden worden. Dit echter met de nadruk op tijdelijk zodra de situatie het toelaat kunnen ze weer naar huis al dan niet met de middelen om een nieuw bestaan in eigen land op te bouwen.

Zo hier laat ik het bij anders hoeft Geert Wilders zijn politieke programma niet meer te bedenken.
Het CBS denkt daar toch echt anders over:

december 2005 overleden 11.907 personen, emigratie 8.145, dus ruimte gemaakt voor 20.052 personen.
Immigratie 6.255 personen, dus het wordt een beetje leeg hier. En dat gaat al een poosje zo hoor, dat is niet van vandaag of gisteren.
Met een aantrekkende economie, dalende werkloosheidcijfers en toenemende vraag naar geschoold personeel komt het scenario van de 50-er jaren waarbij gastarbeiders uit het buitenland worden gehaald ook nu weer aardig dichterbij.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:45:28 #12
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_41828472
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:41 schreef itsme het volgende:
Ik moet zeggen at ik het er wel mee eens ben.
Ja etienne is irritant en kortzichtig maar extreem rechts. ? nee
Tja, e10 kan wel roepen dat hij rechts extremistisch is uit "stoerdoenerij" maar dat wil nog niet zeggen dat hij dat ook is. Ik roep ook vaak dat ik god's geschenk aan den vrouw ben maar er zijn heel zeldzaam toch ook lesbiennes die het tegendeel pogen te beweren
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
pi_41828624
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:44 schreef PH52 het volgende:

[..]

Het CBS denkt daar toch echt anders over:

december 2005 overleden 11.907 personen, emigratie 8.145, dus ruimte gemaakt voor 20.052 personen.
Immigratie 6.255 personen, dus het wordt een beetje leeg hier. En dat gaat al een poosje zo hoor, dat is niet van vandaag of gisteren.
Met een aantrekkende economie, dalende werkloosheidcijfers en toenemende vraag naar geschoold personeel komt het scenario van de 50-er jaren waarbij gastarbeiders uit het buitenland worden gehaald ook nu weer aardig dichterbij.
Zolang er werkeloosheid is hoeft er niemand gehaald te worden. Er heerst in nederland alleen het idee dat mensen die werkeloos zijn iets te kiezen hebben. Gewoon werk toewijzen waarbij ze ondertussen kunnen solliciteren en geen opzegtermijn hebben. Laat ze maar lekker asperges steken tot ze ander werk hebben. Het lagere loon aanvullen tot niveau uitkering en probleem opgelost. Goh ik had zo de politiek in gekunnen.
Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:51:05 #14
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_41828662
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:37 schreef versabommie het volgende:

[..]

1 azijnzeiker in een forum ook!
Breezer.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:53:01 #15
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_41828707
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:51 schreef Baklap het volgende:

[..]

Breezer.
*zucht* er moet er altijd 1 langskomen die totaal geen argumenten kan geven maar toch in de discussie wil met nietszeggende aanvallen. Je bent duidelijk nog dommer dan e10 en het is misschien beter om een leuke kleurplaat in te gaan kleuren op www.sesamstraat.nl . einde vraagtekens-discussie!
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:53:52 #16
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41828719
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:50 schreef rickfcdb het volgende:

[..]

Zolang er werkeloosheid is hoeft er niemand gehaald te worden. Er heerst in nederland alleen het idee dat mensen die werkeloos zijn iets te kiezen hebben. Gewoon werk toewijzen waarbij ze ondertussen kunnen solliciteren en geen opzegtermijn hebben. Laat ze maar lekker asperges steken tot ze ander werk hebben. Het lagere loon aanvullen tot niveau uitkering en probleem opgelost. Goh ik had zo de politiek in gekunnen.
Heer, ontferm U over ons.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:53:56 #17
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_41828723
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:53 schreef versabommie het volgende:

[..]

*zucht* er moet er altijd 1 langskomen die totaal geen argumenten kan geven maar toch in de discussie wil met nietszeggende aanvallen. Je bent duidelijk nog dommer dan e10 en het is misschien beter om een leuke kleurplaat in te gaan kleuren op www.sesamstraat.nl . einde vraagtekens-discussie!
Big Brother
Ik zeg alleen dat 1 vraagteken meer dan genoeg is, anders komt het zo schreeuwend over. Misschien iets voor de volgende keer. Ga nu maar weer ongestoord verder met je geblaat.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_41828944
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:21 schreef versabommie het volgende:

[..]

Ik denk dat die scheidslijn toch wel redelijk duidelijk is. Als e10 een overtuigd racist zou zijn dan zou hij semih nomineren hoe dan ook. Dat hij in die discussie zo vol erin ging is wat mij betreft juist nog de e10 vol bagage van thuis. Hij is in dat stadium nog in zijn rol van het groepsproces waar hij thuis in zat. Je ziet hem ws elke dag nu minder worden en de kans is groot dat hij over 30 dagen niet eens meer rept over rechts en racisme maar op gaat in de groep.
Eerste nominatie wilde hij dan ook semi nomineren en zat hij hem bij iedereen zwart te maken.
Dat zijn omgeving daar een sterke invloed op heeft is duidelijk en geeft hij zelf ook aan.
Je zag zijn houding ten opzichte van semi wel afzwakken na de suikeropdracht en het nominatie etentje.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41828987
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:41 schreef itsme het volgende:
Ik moet zeggen at ik het er wel mee eens ben.
Ja etienne is irritant en kortzichtig maar extreem rechts. ? nee
Ik denk dat dat het meer is ja.

Gewoon een slappe ouwehoer die zich nu misschien realiseert dat het niet allemaal zo zwart/wit is als hij altijd dacht te denken.
Ik zie geen gevaar in die jongen. Buiten al z'n brainfarts vind ik het geen onsympathieke gast. Ja, af en toe hoor ik 'm blaten dat ik denk, dat mag ook wel eens tandje minder (hij kan bijv. best grof zijn tegen de zusjes, maar goed hij voelt zich blijkbaar erg op z'n gemak bij hen). Maar ik ga er maar vanuit dat dat ook met z'n leeftijd heeft te maken en dat hij zichzelf wil bewijzen met z'n grote bek.

Maar goed, dat is het idee dat ik van 'm heb. Ik kan me voor de rest wel vinden in het stuk van Versabommie.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_41828997
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:44 schreef PH52 het volgende:
Het CBS denkt daar toch echt anders over:

december 2005 overleden 11.907 personen, emigratie 8.145, dus ruimte gemaakt voor 20.052 personen.
Immigratie 6.255 personen, dus het wordt een beetje leeg hier. En dat gaat al een poosje zo hoor, dat is niet van vandaag of gisteren.
Jeetje....in heel december 2005 niet één baby geboren. Mensen, d'r moet méér geneukt worden!

(en E10 is gewoon een gemiddeld meelopertje, geen racist in hart en nieren)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:15:35 #21
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41829316
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje....in heel december 2005 niet één baby geboren. Mensen, d'r moet méér geneukt worden!

(en E10 is gewoon een gemiddeld meelopertje, geen racist in hart en nieren)
UPDATE

Van E10 mag iedereen die hier wwont blijven, en net zo veel kinderen krijgen als ze willen, dus nemen we alleen het verschil tussen mensen die Nederland inkomen ( immigranten) en mensen die Nederland uitvluchten ( emigranten ) over geheel 2005, dan zie je dat er een kleine 27.500 piepeltjes meer zijn vertrokken ( 119.725 druit, 92.297 drin ).

En wat dat neueken betreft, we zien de uitkomst van dat triootje flugel, isa, versabommie gisteren vol vertrouwen tegemoet.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41829351
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje....in heel december 2005 niet één baby geboren. Mensen, d'r moet méér geneukt worden!

(en E10 is gewoon een gemiddeld meelopertje, geen racist in hart en nieren)
Ook hierin geven ze bij BB niet het goede voorbeeld.
Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
pi_41829407
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:15 schreef PH52 het volgende:

[..]

UPDATE

Van E10 mag iedereen die hier wwont blijven, en net zo veel kinderen krijgen als ze willen, dus nemen we alleen het verschil tussen mensen die Nederland inkomen ( immigranten) en mensen die Nederland uitvluchten ( emigranten ) over geheel 2005, dan zie je dat er een kleine 27.500 piepeltjes meer zijn vertrokken ( 119.725 druit, 92.297 drin ).

En wat dat neueken betreft, we zien de uitkomst van dat triootje flugel, isa, versabommie gisteren vol vertrouwen tegemoet.
Van E10 mag iedereen die hier wwont blijven, en net zo veel kinderen krijgen als ze willen.

Dat bedoel ik klinkt erg extreem rechts
Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
pi_41829475
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:18 schreef rickfcdb het volgende:

Van E10 mag iedereen die hier wwont blijven, en net zo veel kinderen krijgen als ze willen.

Dat bedoel ik klinkt erg extreem rechts
Hoezo? Van mij mag dat ook hoor. Is niks extreems aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_41829504
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoezo? Van mij mag dat ook hoor. Is niks extreems aan.
Volgens mij bespeurde ik een licht sarcastische ondertoon in de post van rick
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')