quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:05 schreef Asmodean het volgende:ah, een metgezel, en wat is de visie hierop van de nieuwe coordinator moderaties en tevens ex-collega Snarf?
Mijn visie is binnenkort te lezen in mijn autobiografie. Daarin doe ik uit de doeken wat ik van users, de FP, modereren, autbans en yvonne vind. Tevens beschrijf ik mijn jeugd, en hoe ik zo geworden ben.
Mijn autobiografie, "I have a dream" getiteld, ligt half november in de betere boekhandels. Koop het voor je echtgenoot, je geliefde, voor de kinderen om uit voor te lezen. Geef het als Sinterklaas- of Kerstcadeau. Het zal bij iedere gelegenheid vol waardering worden ontvangen. Signeersessie op 1 december in de Bijenkorf te Amsterdam, tevens de verjaardag van uw nieuwe Coördinator Moderaties. Vooraf inschrijven gewenst.En nu zonder gein:
Reageren op de FP mag (bijna) iedereen. Wat voor reactie gegeven wordt is afhankelijk van de user die reageert. Het moderatieteam, dat vrijwillig en
voor jullie de FP schoon probeert te houden van ongewenste reacties zet zich dagelijks in. Doe daarom normaal tegen elkaar, maar zeker tegen de mods.
Modereren is mensenwerk, maar ook mods houden zich aan een vastgestelde policy. Het is dus niet dat modereren willekeurig gebeurd. Iedereen houdt zich aan dezelfde policy. Achter de schermen wordt veel overlegd om het modsysteem in zo goed mogelijke banen te leiden. Jullie tips worden gewaardeerd, maar overdrijf niet. Er is een verschil tussen een enkele volgens jullie verkeerd gemodereerde reactie aangeven en een vete beginnen tegen een user en die vete hier uitvechten. Daar is dit topic niet voor, daar zijn moderators niet voor, die hebben wel wat beters te doen dan bekvechters uit elkaar te houden.
Wat betreft ongewenste reacties: er zijn veel verschillende soorten ongewenste reacties. Ik ga geen voorbeelden aanhalen, het blijft toch altijd per geval beoordelen welke moderatie een reactie krijgt. In het geval van
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 @ 12:18 schreef koffiegast het volgende:
was dat niet die ene breezah met een piercing in er neus?
is dit m.i. een smakeloze vraag, maar geen negatieve moderatie waard.
Mijn visie op de toekomst ligt open. Het nieuwe moderatiesysteem vraagt om verfijning en evaluatie die er zeker gaat komen. Users heropvoeden wat normaal is en wat niet, lijkt een onmogelijke zaak. Samen komen de mods en ik er achter de schermen toch wel uit. Er is nu een enthousiast team moderators, de sfeer is zowel voor als achter de schermen goed. Modereren zal nodig blijken en blijven. Ik ben er zeker van dat mijn team moderators, alsmede de nieuwsposters die meemodereren en de incidentele moderators (HR, ER's, Admins) er het beste en leukste uit FOK! willen halen als mogelijk. Met de hulp van jullie users komen we daar wel uit. Het komt goed. Zo niet, kunnen we altijd nog op Geenstijl.nl. reagluren tot we deaudtvallen. Prutreacties worden wel weggejorist.
p.s. reageren op mijn visie mag richting snarf@FOK.nl, discussiëren over mijn visie hoeft niet. Dit was een eenmalige post waar niet op wordt doorgereageerd.
:-D I am Beatrix Wilhelmina Armgard van Oranje-Nassau and I approve this message.