pi_41796580
Hoi,

Ik heb zelf een auto met rondom schijven, bijbehorende schijven en remblokken vervangen is geen probleem. Maar nu heeft mijn broertje een Madza 323 1.6 met trommelremmen achter. Het lampje van de rem gaat branden als ik door een bocht heen gier

Ik heb onlangs nog de remblokken voor vervangen dus ik denk dat het door de slijtage aan de trommelremennen achter komt. Maar ik heb echt totaal geen idee wat je daarvoor moet vervangen??

Is het zo dat je nieuwe remschoenen in de remtrommel moet monteren oid? Verder nog dingen waar ik op moet letten?
pi_41796857
Denk eerder dat het de remvloeistof is ?
pi_41796927
Niveau van remvloeistof even checken.
Zit bij de meeste auto's onder motorkap, in de hoek waar je stuur ook zit
Bitcoin: 1Ak8Yb7o4G17fJx4RAF9yEpaJZMQY3yxzB
Litecoin: LKKHpXTbhWQ3iGCMFRBj3dQypGwmAKtLxL
pi_41797077
Ja dat lampje is doorgaans aan het remvloeistof niveau gerelateerd dat weet ik. Maar die vloeistof gaat verder naar beneden naarmate de zuiger steeds verder naar buiten moeten vanwege dunnere remblokken.

Ik weet niet of dat voor de achterzijde ook geld?

Als ik bv remvloeistof zou bijvullen en vervolgens de remcillinders weer terugduw zou het over het max pijp heen stijgen
pi_41797327
Dat is maar heel weinig, als je hem tot max. niveau bijvult en dan de wielremcilinders terugduwt (hoeft trouwens bijna niet) stroomt de boel echt niet over. Bij de remzuigers van schijfremmen wel trouwens, maar die zijn vele malen groter dan een wielremcilindertje. Gewoon bijvullen dus!

Wel het niveau in de gaten houden, als het goed is verdwijnt er NOOIT remvloeistof!
pi_41797570
Nee dat bedoel ik... is de remtrommel niet versleten oid??

Het remsysteem is een gesloten systeem dus ik ga er vanuit dat er niets spontaan verdwijnt..
  donderdag 14 september 2006 @ 12:22:33 #7
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41797975
Trommelremmen kunnen net zo goed slijten... En dan kun je ook de remschoenen vervangen...

kost een eurootje of 30 aan materiaal...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_41798008
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:00 schreef DonJames het volgende:
Wel het niveau in de gaten houden, als het goed is verdwijnt er NOOIT remvloeistof!
Zover ik weet kan er echter door verkeerd verversen (verversen door reservoir leeg te tappen ipv bij nippels eruit laten lopen) vocht (water) achterblijven in het systeem. Dit is slecht voor het remsysteem en het kan bij hoge temperaturen uit het systeem verdwijnen waardoor het niveau iets zakt.
En is water iets samenpersbaar en remvloeistof niet? Kan ook een oorzaak zijn.

Maar dit heb ik van horen-zeggen dus het is geen feit (tenzij iemand het kan bevestigen).

Verder lijkt me dat als je zuigers verder kunnen bewegen dat je pedaal ook verder is in te trappen aangezien daar ook weer een zuiger zit (bekrachtiger even buiten beschouwing gelaten om het simpel te houden). Daardoor zou het peil op zich dus niet moeten zakken. Dus is het niveau controleren nog niet zo'n gek idee.
Bitcoin: 1Ak8Yb7o4G17fJx4RAF9yEpaJZMQY3yxzB
Litecoin: LKKHpXTbhWQ3iGCMFRBj3dQypGwmAKtLxL
  donderdag 14 september 2006 @ 12:57:51 #9
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_41798864
je remtrommel slijt ook, dus op een gegeven moment als EN je remtrommels zijn ingesleten EN je blokken op zijn, dan moet de cylinder heel ver naar buiten waardoor het vloeistofnivo kan dalen.... maar warom haal je achter de boel niet gewoon los en kijk je of de blokken op zijn??
pi_41799782
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zover ik weet kan er echter door verkeerd verversen (verversen door reservoir leeg te tappen ipv bij nippels eruit laten lopen) vocht (water) achterblijven in het systeem. Dit is slecht voor het remsysteem en het kan bij hoge temperaturen uit het systeem verdwijnen waardoor het niveau iets zakt.
En is water iets samenpersbaar en remvloeistof niet? Kan ook een oorzaak zijn.

Maar dit heb ik van horen-zeggen dus het is geen feit (tenzij iemand het kan bevestigen).

Verder lijkt me dat als je zuigers verder kunnen bewegen dat je pedaal ook verder is in te trappen aangezien daar ook weer een zuiger zit (bekrachtiger even buiten beschouwing gelaten om het simpel te houden). Daardoor zou het peil op zich dus niet moeten zakken. Dus is het niveau controleren nog niet zo'n gek idee.
remvloeistof is een hele "droge" vloeistof waardoor het vocht aantrekt zeg maar.. als er vocht in komt (water bijvoorbeeld) is dit niet zo'n probleem opzich aangezien vloeistof en dus ook water niet samenpersbaar is. echter water verdampt wanneer het warm wordt! en dan komen er dampbellen in je remslangen/leidingen en die kun je wel samen persen met als gevolg dat je geen remmen meer hebt...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_41801730
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:57 schreef gateway het volgende:
je remtrommel slijt ook, dus op een gegeven moment als EN je remtrommels zijn ingesleten EN je blokken op zijn, dan moet de cylinder heel ver naar buiten waardoor het vloeistofnivo kan dalen.... maar warom haal je achter de boel niet gewoon los en kijk je of de blokken op zijn??
Zitten er ook blokken in je remtrommels dan oid?
  donderdag 14 september 2006 @ 14:49:05 #12
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41801761
Yepz...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_41802141
Nee, ze heten remschoenen. Remblokken heb je alleen bij schijfremmen.
  donderdag 14 september 2006 @ 15:30:34 #14
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41802905
Ja, goed, het principe is hetzelfde...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_41810150
Is overigens een k***** klus om de inhoud van je remtrommels te vernieuwen. Gelukkig hoefde ik het niet zelf te doen

Bij mijn ouwe E30 318i had ik de hele shitzooi gewoon vervangen, de remschoenen, alle veren, en de remcylinders alle mikmak ineenkeer ververst.
  donderdag 14 september 2006 @ 20:15:08 #16
127232 Quint24
Just follow the star
pi_41811694
Je remschrijven voor kunnen ook versleten zijn doordat ze te dun zijn geworden.
Dan moeten de remcilinders ook verder naar buiten toe dan normaal.
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  donderdag 14 september 2006 @ 20:39:08 #17
148405 Turquaz52
Cem & Baris BABA ftw!
pi_41812672
vervang ze gewoon door schijven? heb je meteen ook random schijven.. beter beeld en beter remmen of niet?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:02:48 #18
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41816588
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:33 schreef yup het volgende:
Is overigens een k***** klus om de inhoud van je remtrommels te vernieuwen. Gelukkig hoefde ik het niet zelf te doen

Bij mijn ouwe E30 318i had ik de hele shitzooi gewoon vervangen, de remschoenen, alle veren, en de remcylinders alle mikmak ineenkeer ververst.
Vind je

Stelt toch echt weinig voor.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_41816767
Het signaleringslampje is over het algemeen niet verbonden met de achterremmen, ik zou er dus toch maar eens een beetje remvloeistof bij gooien.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  donderdag 14 september 2006 @ 22:10:13 #20
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41816922
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:07 schreef Frezer het volgende:
Het signaleringslampje is over het algemeen niet verbonden met de achterremmen, ik zou er dus toch maar eens een beetje remvloeistof bij gooien.
Maar een wielremcilinder wil wel eens gaan lekken, en dan daalt je nivo weer, dus het is raadzaam om toch even de trommels te trekken.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_41817067
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:10 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Maar een wielremcilinder wil wel eens gaan lekken, en dan daalt je nivo weer, dus het is raadzaam om toch even de trommels te trekken.
Das waar.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_41817263
Ja ik denk dat ik gelijk nieuwe remschoenen en remblokken bestel. En ik meet gelijk de schijven voor even op, als lijkt dat laatste me nogal sterk (dat ze te dun zijn kan best maar zo dun dat daardoor het remvloeistof pijl te laag is neuh)
pi_41817643
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:02 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Vind je

Stelt toch echt weinig voor.

Voor de ervaren fapper (zoals jij ) is het peanuts uiteraard.

Maar voor de doe het zelfer is het toch effe wat meer werk dan effe olie peilen of je banden oppompen
pi_41817820
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:17 schreef 1299 het volgende:
Ja ik denk dat ik gelijk nieuwe remschoenen en remblokken bestel.
Dat lijkt me niet echt slim, zonder ze eerst even te bekijken. Misschien heb je wel een nieuw zuigertje nodig (als er één echt lekt).
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  donderdag 14 september 2006 @ 22:41:44 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41818133
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:33 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet echt slim, zonder ze eerst even te bekijken. Misschien heb je wel een nieuw zuigertje nodig (als er één echt lekt).
Kosten vaak geen drol, en de ervaring leert dat je ze beter beide kunt vervangen.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:17 schreef 1299 het volgende:
Ja ik denk dat ik gelijk nieuwe remschoenen en remblokken bestel. En ik meet gelijk de schijven voor even op, als lijkt dat laatste me nogal sterk (dat ze te dun zijn kan best maar zo dun dat daardoor het remvloeistof pijl te laag is neuh)
Remvoeringen(schoenen) gaan erg lang mee, stel de remschoen goed af, dit scheelt ook vaak in je vrije slag van je rempedaal.

Eerst meten, dan pas (indien nodig) vervangen

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')