abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 september 2006 @ 13:37:07 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41768458
Vervolg van Het speelgoedtopic deel 2
Met daarin op het laatst nog een linkje van rolf2 naar de site waar hij zijn overschot aan houten speelgoed gaat verkopen.

Deel 1: Het grote speelgoed-topic
***
pi_41985728
sugar had jij nou nog leuke poppetjes voor in dat poppenhuis gevonden? zo ja: waar?
  woensdag 20 september 2006 @ 21:22:41 #3
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41995846
Hier verkopen ze ook poppenhuispoppetjes

http://www.lobbes.biz
pi_42139727
Zoals eerder aangekondigd..

www.speelspul.eu voor onze collectie gebruikt houten speelgoed

Veel kijk en evt. koopplezier;)
Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
pi_42140027
Wat een leuk houten speelgoed! Ik word er erg hebberig van. Helaas is Ive er nog te klein voor. Maar misschien dat ik binnenkort iets "op de groei"koop.
pi_42140306
Ik wordt pas in maart vader, maar de verzamelwoede van mijn eigen vader voor de kleinkinderen die er nu al zijn kent geen grenzen, alleen ruimtegebrek;)
Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
pi_42192127
Zitten leuke dingen bij rolf2!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:22:16 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43058529
ook met het oog op de komende feestdagen mag deze wel een schopje hebben

Ik heb nog een andere vraag..
Ik wil graag de Octotunes op het lijstje voor m'n collega's zetten:

Nu kan ik alleen nog maar vinden dat 't merk Lamaze is, maar volgens mij is dat in NL toch een andere merknaam?
En iemand enig idee in welke 'gewone' winkel (liefst in R'dam) deze te koop is, ik kom alleen maar online-shops tegen en daar zijn mijn collega's te conservatief voor

Samen met de mobile van TinyLove (sinds ik Eva als baby naar dat ding heb zien graaien ben ik verliefd op dat ding) en het speelkleed van TinyLove staat deze erg hoog op m'n lijstje, maar wil de info zo veel mogelijk hapklaar aanleveren
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:15:54 #9
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43063693
Ja en wat geven we een 1/2 jaar oud ventje die eigenlijk alles al heeft vanwege zijn grote broer voor de feestdagen? Ik weet echt helemaal niks.
Hij krijgt al zo'n houten loopfietsje die hoog op mijn zijn lijstje stond van de collega's van het mannetje. En een speelkleed enzo heeft hij al.
Ik zoek gewoon een leuk idee. Iets waar ik gewoon niet aan gedacht heb.
Iemand?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_43065575
Zou het zelf niet te gek maken. Het kind is 6 maanden oud. Wellicht een leuk voorleesboek voor de ouders, daar heeft dat mannetje toch ook lol van ? Of een leuk cd tje om lekker bij in slaap te vallen ?Maar ja, wie ben ik ?
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:21:28 #11
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43069850
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:15 schreef dutchie het volgende:
Ja en wat geven we een 1/2 jaar oud ventje die eigenlijk alles al heeft vanwege zijn grote broer voor de feestdagen? Ik weet echt helemaal niks.
Hij krijgt al zo'n houten loopfietsje die hoog op mijn zijn lijstje stond van de collega's van het mannetje. En een speelkleed enzo heeft hij al.
Ik zoek gewoon een leuk idee. Iets waar ik gewoon niet aan gedacht heb.
Iemand?
hier het zelfde (luxe)probleem, maar dan de damesvariant
En wij vieren 3x sinterklaas (1x bij mijn vader, 1x bij mijn moeder en 1x bij mijn schoonmoeder), dus ik moet 3 lijstjes inleveren Uiteraard met verschillende dingen, want anders zijn we eindeloos aan het ruilen e.d.
Voor Amber kan ik genoeg bedenken, maar voor Iris is echt lastig
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_43070476
Ik weet al niet eens wat ik voor de eerste moet vragen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43071353
Ronja krijgt een of twee wollen hemdjes, weleda welterustenbad en nog wat andere dingen die nodig zijn maar aan de prijjzige kant zijn om zo te kopen. Ze is nog zo jong dat echte cadeautjes nog neit nodig zijn en we doen met de hele familie dit jaar aan budget-sinterklaas
  Jubileum moderator maandag 30 oktober 2006 @ 20:21:37 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43078923
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:22 schreef E.T. het volgende:
ook met het oog op de komende feestdagen mag deze wel een schopje hebben

Ik heb nog een andere vraag..
Ik wil graag de Octotunes op het lijstje voor m'n collega's zetten:
[afbeelding]
Nu kan ik alleen nog maar vinden dat 't merk Lamaze is, maar volgens mij is dat in NL toch een andere merknaam?
En iemand enig idee in welke 'gewone' winkel (liefst in R'dam) deze te koop is, ik kom alleen maar online-shops tegen en daar zijn mijn collega's te conservatief voor
Bij ons in de winkel wordt het gewoon verkocht als Lamaze speelgoed. Het wordt hier verkocht in een winkeltje vol met houten speelgoed en het wordt gerund door verstandelijk gehandicapten.
Vaak vind je dit soort speciale winkeltjes ook wel elders, winkeltjes die nog echt houten speelgoed verkopen e..d. en anders moeten je collega's gewoon even een stukje rijden voor het ultieme cadeau
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:48:22 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43086147
Ik heb ondertussen de importeur/distrubuteur gevonden en ze een mailtje gestuurd met de vraag om verkoopadressen.
(met google was die niet eens zo makkelijk vindbaar, maar ik heb 'm www.platotoys.nl )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:41:42 #16
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_43095279
E.T Misschien hebben ze het in r'dam bij houten speelgoedwinkel de zonnewijzer (of het heet de sterrenwijzer) Die zit aan de zijkant in de stad (zijstraat van HEMA/Anson's/V&D) Anders bel je die winkel even dan weet je het zeker.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:17:15 #17
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43096057
Ik denk ook iets 'vers' om op te kauwen, ipv het voorgekauwde spul van zijn broer.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_43096236
Ik zag laatst iemand, ik dacht Jessie op het bankje, die zo'n leuke lijspop had gekocht. Iemand een idee waar ik zo'n pop vinden kan?
Variety is the spice of life
pi_43096645
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:22 schreef nebelung het volgende:
Ik zag laatst iemand, ik dacht Jessie op het bankje, die zo'n leuke lijspop had gekocht. Iemand een idee waar ik zo'n pop vinden kan?
Bedoel je zonnekindpoppen?
Die zijn (naast erg leuk om zelf te maken!) ook te koop bij Waldorftoys
en bij verschillende (antroposofische) speelgoedwinkels zoals Matrushka in Den Haag, Rozemarijn in Zeist, de Speeldoos in Gouda en de Zaailing in Amsterdam...
pi_43096785
Ja Owlet, die bedoelde ik. Die met die vlechtjes
Bedankt!
Variety is the spice of life
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:46:54 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43096870
Die zijn zo leuk!
***
pi_43096894
Er staat zoveel leuks in de Sinterklaasreclame boekjes, maar zo moeilijk ook om iets te zoeken. We doen nu maar weinig dit jaar, ze snapt het toch nog niet.

Als opa's en oma's iets vragen, ga ik denk ik voorstellen dat ze iets van muziekinstrumentjes doen. We zingen veel en daar kan ze nu al naar luisteren. Het zelf muziek maken komt dan later wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43105407
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:43 schreef nebelung het volgende:
Ja Owlet, die bedoelde ik. Die met die vlechtjes
Bedankt!
Nog een webwinkel met zonnekindpoppen: het elfenbos
Het is dat Ronja er echt nog te klein voor is, maar die poppenwagentjes... *smelt*
pi_43105647
Oh wat een onwijze leuke poppen zijn dat zeg!!

Ik weet ook nog niet wat we voor Amber moeten vragen. Ze heeft al zo onwijs veel pseelgoed..Ze weet nu af en toe al niet waar ze mee moet spelen geloof ik.. En kleertjes heeft ze ook al meer dan genoeg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43106222
en pratische dingen Vicky, dingen voor op het kamertje,een leuk muziekdoosje, ik roep nu allemaal maar dingen hoor.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43106282
Zwitsalspullen kunnen we altijd gebruiken

Muziekdoosje heeft ze er 2 van, maar die staan eigenlijk nooit aan... Denk dat ik maar wat dvdtjes voor haar ga vragen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43106454
dvd'tjes zijn idd ook een optie, een leuke badjas misschien, iets voor op de fiets, muts handschoenen sjaal (alhoewel met deze temperaturen, ben ik benieuwd of het eigenlijk wel echt winter gaat worden)
Zwitzall spullen heb ik onlangs allemaal aan de buuv gegeven.

Schoentjes, sokken (wij raakten ze altijd kwijt, zo erg dat ik nu nog steeds zo her en der een verdwaald sokje van Thijs tegenkom)
Iets voor op de fiets, in de auto, make-up voor alvast later
een leuke plu voor in de regen.
Leuke voorleesboeken...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:55:08 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_43106506
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:53 schreef Bar_en_Mar het volgende:
(alhoewel met deze temperaturen, ben ik benieuwd of het eigenlijk wel echt winter gaat worden)
Vannacht nachtvorst
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43106553
leuke ideetjes Bar!! Ik ga ze onthouden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43112546
kleine moeite Vicky
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:59:49 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43116116
wat dacht je van duplo, vicky? daar heeft ze jaren plezier van en je kan het steeds uitbreiden/aanvullen.
pi_43125603
Nachtvorst Het regent dat het giet hier in Zwolle. Weinig kans dat het veel kouder gaat worden dan de 8 graden die het nu is..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_44022011
Hee SadKingBilly, wist niet dat je ook hier zat.

Maar, leuk en wauw en goed idee! Ik heb op marktplaats een gratis-af-te-halen poppenhuis voor Luuke gevonden. In de buurt van mijn ouders. Zaterdag kan ik hem op gaan halen en dan kan ik gaan verbouwen. Heb ik nog mooi een maand de tijd voor haar verjaardag, en weet ik meteen wat ik kan antwoorden op "wat wil ze voor haar verjaardag?"
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_44026616
Voor de Kerst (ik moet echt iets verzinnen) zat ik oude topics door te lezen. En wat hebben ze leuk houten speelgoed op lobbes.nl Ik heb mijn moeder muziekinstrumentjes gevraagd, ze heeft tig winkels gehad voor ze wat vond (ik wil wel iets stevigs), nu zie ik alles online staan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † donderdag 30 november 2006 @ 19:26:36 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_44032427
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:17 schreef YPPY het volgende:
Voor de Kerst (ik moet echt iets verzinnen) zat ik oude topics door te lezen. En wat hebben ze leuk houten speelgoed op lobbes.nl Ik heb mijn moeder muziekinstrumentjes gevraagd, ze heeft tig winkels gehad voor ze wat vond (ik wil wel iets stevigs), nu zie ik alles online staan.
de instrumenten van zeeman en de action is fantastich, ook om je zuster de hersens mee in te rammen

ik zit meteen in een redelijk goed topic, Leen bakker heeft deze fietsies voor 19,95

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_44034460
Zijn die stevig? Mijn moeder heeft iets gehaald bij een houtwinkeltje geloof ik. Ben benieuwd.

Die fiets is ook leuk!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44034567
Ja deze is dezelfde als van lobbes daar zijn ze 30 euro overgens. Wij hebben hem nu al een jaar voor Janneke en ze vind het geweldig. En hij leeft nog en dat zegt met Jans best wel wat
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 30 november 2006 @ 20:18:58 #38
7074 moussy
kuttekop
pi_44034576
ja, hier zijn ze niet kapot te rammen, zelfs niet op de plavuizen, of op hoofden
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_44036545
Vanaf hoe oud is zo'n loopfiets?
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † donderdag 30 november 2006 @ 21:51:05 #40
7074 moussy
kuttekop
pi_44038172
Vanaf 2 jaar volgens veel site's maar vanaf 3 jaar volgens de doos, ivm kleine onderdeeltjes, alsof Cas dat ding zelf in elkaar gaat zetten
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_44038309
doorslikken ook niet?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44038704
Bij intertoys of barsmit een grote Pony waarop je kunt zitten, die beweegt, geluid maakt, die een pony geluid maakt weet niet meer hoe dat ook alweer heet.

en voor de jongens een stoere robot, incl afstandbediening, hij loopt, maakt geluid, praat tegen je, volgt je enz enz enz (grote mannen vonden het zeer interesant)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † donderdag 30 november 2006 @ 22:05:33 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_44038735
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:54 schreef snoopy het volgende:
doorslikken ook niet?
als hij die fiets doorslikt ga ik met hem op de kermis staan
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_44038783
niet die fiets, die kleine onderdeeltjes natuurlijk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44038837
oh, wacht ff! Omdat hij de fiets niet zelf in elkaar zet kan hij de kleine onderdeeltjes ook niet doorslikken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 30 november 2006 @ 22:09:05 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_44038907
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:07 schreef snoopy het volgende:
oh, wacht ff! Omdat hij de fiets niet zelf in elkaar zet kan hij de kleine onderdeeltjes ook niet doorslikken


Ik kan me ook niet voorstellen dat Cas zó hard gaat scheuren dat de boutjes moertjes en schroefjes (weet ik veel wat er in en aan zit) los zullen rammelen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_44039025
Ja sorry, ik was niet helemaal wakker
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44047588
Jans ging er met 2 jaar op Mel!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44068448
Ik vind 'm leuk voor Yoram
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_44078534
yppy, ben je wel eens bij p@per en hout geweest?
daar hebben ze ook heel leuke houte dingen. heb daar zo'n bellending voor max gehaald
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44096754
Ja, dat is leuk. Heb er zelfs nog eens gesolliciteerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 3 december 2006 @ 11:10:44 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_44098055
En de jos verstappen loopfiets award gaat naar..... Cas... maar hij stapt steeds weer op
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 3 december 2006 @ 14:54:57 #53
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44103593
quote:
Op zondag 3 december 2006 04:53 schreef YPPY het volgende:
Ja, dat is leuk. Heb er zelfs nog eens gesolliciteerd.
niet aangenomen? jammer!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44693391
Ik heb een pop gekocht voor Luuke's verjaardag. Een pop voor mijn dochter , daar droomde ik vroeger van! Het is een aziatisch meisje, we hebben haar ook aan Luuke's nichtje gegeven voor haar verjaardag(Die is half koriaans). Nu hebben ze dezelfde.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_44695125
Over poppen gesproken...ik ben voor Tomas op zoek naar een leuke pop Hij heeft bij mijn oma de porseleinen pop die ze heeft helemaal ontdekt en sleept dat ding overal mee naartoe. De pop moet ook koekjes eten en drinken etc. Hij is er echt heel lief voor Dus nou wil ik voor thuis eigenlijk ook een leuke pop voor hem. Hij hoeft niet 'levensecht' te zijn, het hoeft ook geen babypop te zijn ofzo. Ik heb ook even naar die zonnekindpoppen gekeken maar die vind ik weer net iets te duur, vooral omdat ik niet weet hoe hij erop gaat reageren (dan koop je zo'n pop voor 70 of 80 euro en dan doet hij er vervolgens niks mee...). Heeft iemand tips?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_44695761
Myrthe heeft een stoffen Brio-pop van ons gehad voor haar eerste verjaardag. Is dat iets? Bijv http://www.aximax.nl/catalog/brio-30cm-br30001brtim-p-101182.html

Lief, Lishe!
pi_44695906
oh ja die Brio-poppen zijn inderdaad leuk! dank je!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_44719970
stond deze link hier al??

superleuke site, maar wel gruwelijk duur
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:52:00 #59
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46322967
Ok, zijn we weer..
Saskia wordt drie. Wij zijn van plan een glijbaan te kopen voor haar, maar er zijn meer mensen die om kado-ideeen vragen en verder dan een dora-puzzel en boekjes voor Bambino-loco ben ik nog niet gekomen.

Wat zijn echte hits voor leergierige driejarigen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46323051
fiets, step, zoiets? ik ben wel eens op verjaardagen van meisjes-die-3-werden geweest en die kregen erg veel roze tuttebellenspullen. grappig maar wel behoorlijk extreem vond ik. tasjes, barbiespul, etc. een winkeltje met toebehoren is misschien ook wel iets dat je in gedeeltes van verschillende mensen kunt vragen.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 15:14:48 #61
167723 sanni
Acima de seu
pi_46399478
We zijn allemaal gek op onze kleine maar overladen met cadeau's zoals ik vaak
meemaak is nou precies wat je niet moet doen. Allemaal wel goed bedoeld maar
er is ook zoiets als leer je kind de waarde van het speelgoed kennen
want voor je het weet gaat het kind op een bepaalt moment voor allles speelgoed eisen.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 16:45:56 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46401609
Voor een verjaardag vind ik het wel logisch dat een kind cadeautjes krijgt.
Heeft Saskia iets van een keukentje? Dan kun je bij de Hema meestal wel leuke houten etenswaren voor kopen. Buitenspeelgoed is voor een 3-jarige ook wel leuk. Jullie hebben bij je vakantiewoning toch een tuin? Dan zou je ook wat tuingereedschap kunnen vragen voor kinderen. Dan kan ze mooi meehelpen, straks.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 16:50:52 #63
103793 kozakken
Living the life
pi_46401766
Of je gaat voor spullen die 'op gaan'. Lekkere goede dikke (die zijn 't beste vind ik) potloden. Een paar mooie kleurboeken (om lekker te kopieren voor nog meer kleurplaten), stickers om mee te plakken, gekleurd papier, glitterlijm, klei en weet ik veel wat je nog meer kunt bedenken

Zoiets?
-heeft ze al een leuk rugzakje voor school?-
pi_46401860
Janneke was vooral erg blij met de barbie's en spulletjes van fifi.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zaterdag 17 februari 2007 @ 19:19:30 #65
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46405712
Misschien is een spelletje iets ET? Karin heeft bijvoorbeeld het spel Hondje waf en dat is een geweldige hit bij Bram en Iris.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46410036
O ja spelletjes. Doe de deur dicht vind Jans ook erg leuk. (op www.doedoe.nl)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 21:31:23 #67
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46410277
Electro?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:08:46 #69
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46411401
Spelletjes is wel een goeie Boekjes krijgt ze 't hele jaar door wel, papa en mama zijn ook (kinder)boekenfanaten.

Van Electro heb ik twee versies gezien.. eentje die eigenlijk al weer te simpel voor haar is en de ander is nog te moeilijk. (die had ik nl. zelf ook bedacht.. leek me erg leuk voor d'r, maar schuift een jaartje door )

Wij hebben trouwens vanmiddag een glijbaan gekocht voor bij het vakantiehuisje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46411426
Het nadeel van electro vind ik, is dat je echt heel goed op dat zilverkleurige stipje moet staan wil het lichtje gaan branden (of bij anderen de pen gaat piepen) Als het ietsje schuift werkt het niet. Bo kan er goed mee omgaan. Jans met dr motoriek passend bij de leeftijd nog wat minder (en word dan dus driftig)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46411448
Leuk ET en wat ben je veranderd
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46411548
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:09 schreef jessie het volgende:
Het nadeel van electro vind ik, is dat je echt heel goed op dat zilverkleurige stipje moet staan wil het lichtje gaan branden (of bij anderen de pen gaat piepen) Als het ietsje schuift werkt het niet. Bo kan er goed mee omgaan. Jans met dr motoriek passend bij de leeftijd nog wat minder (en word dan dus driftig)
Maar dat wordt Morris ook als de Duplo niet meteen op elkaar klikt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:24:21 #73
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46411827
Ik merk van mezelf ook dat ik de 'zooi' een beetje zat wordt. Allemaal van die kleine prullaria/rotzooi, waar welgeteld 2x naar omgekeken wordt en vervolgens verdwijnt het op een hoop of in een krat en raakt de andere helft kwijt of gaat kapot of er wordt gewoon niet meer naar omgekeken.

Bambino Loco is trouwens wel een regelrechte hit hier en daar krijgt ze dus ook wel wat nieuwe boekjes voor. De twee boekjes die ze nu heeft, kan ze blind wegleggen bijna.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46411900
Leuk is dat he!
Dat vinden ze hier ook erg leuk.
Wel irri vind ik die doosjes. Daar moet ook weer precies alles zo neergelegd worden voordat het omgedraaid kan worden. Een kleine verschuiving en het doosje kan niet dicht.
En daarbij vind ik de plaatjes van de loco voor net iets grotere simpeler te controleren voor de kidneren zelf dan dit met die balletjes. Jans maakt ze goed, maar het zelfcontrolerende systeem ziet ze niet. En zelfs ik moet ff 2 keer kijken.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46412071
oja, electro! Piet heeft ook electro met wel 90 verschillende kaarten, variërend in moeilijkheidsgraad. deze werkt niet met knoppen die je in moet drukken. dus dat probleem met die stipjes heb je niet meer. hij vindt het erg leuk, maar 't ligt al weer een tijdje wat verder achterin de kast. ze zijn de laatste tijd ook zo belachelijk verwend met allerlei nieuwe dingen, ze (en wij) weten zowat niet meer wat ze allemaal hebben.

ook heb ik van een collega 'jungle race' overgenomen, schijnt ook erg leuk te zijn maar daar vind ik anna nog net een tikkie te klein voor, dus dat bewaar ik nog even voor over een paar maanden.

[ Bericht 6% gewijzigd door bixister op 17-02-2007 22:40:29 ]
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:34:32 #76
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46412127
Idd, die stippen zijn best lastig, al heeft Saskia het wel direct door als het niet klopt. Ik vond 't trouwens al hartstikke knap dat ze de blokjes goed 'klaarlegt' in het begin Maar voor sinterklaas krijgt ze de grotere versie (soms vind ik 't zo jammer dat ze zo snel na Sinterklaas jarig is. Alle kado-momenten vallen in best korte tijd, waardoor je niet echt kan inspelen op de ontwikkeling omdat die in een jaar heel erg verandert. bij een verjaardag in de zomer kan het kind wel weer aan hele andere dingen toe zijn dan dat 't bij Sinterklaas was)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46412161
Voor de mensen met (houten) keukentjes: de Hema heeft houten-visjes-met-klitteband en houten-wafels-met-ijs-en-magneten en een houten barbeque-met-groenten-en-magneten voor de prijs van maar liefst 1 euro per stuk in de bakken liggen
Screw them.
We're going home.
pi_46412193
ooh leuke tip CarOnline! tnxxx!
pi_46412430
Graag gedaan, tis echt geen geld, vooral die 'hand barbeque' niet
Echt een lollig ding.
Tis dat Lara hem al had, maar érg verleidelijk voor maar 1 euro!
Screw them.
We're going home.
  zondag 18 februari 2007 @ 09:55:19 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46418767
Ja, die barbecue heb ik ook al mee in mijn handen gestaan, maar mijn keukenuitrusting is al overcompleet, dus toch maar laten liggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 15 juli 2007 @ 17:43:34 #81
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51495241
Spelletjesvragen! Jolie is bijna jarig en tot op heden heb ik bijna iedere vraag over een verlanglijstje afgedaan met 'daar kom ik later wel op terug. ' Maar ja, dat is wel ongeveer nu natuurlijk Van mijn vriendinnen krijgt ze verkleedspullen, dus dat is leuk.

Ik dacht dat ze nog geen spelletjes zou kunnen, Jolie kan namelijk nog steeds geen enkele puzzel oplossen. Maar vanmiddag hebben we elders een potje ganzenbord gedaan en ze begreep het gewoon alleen met tellen ging er af en toe wat mis. Behalve Memory hebben we nog geen spelletjes in huis, leuk om te vragen dus! maar wat?

Van mijn zus krijgt ze Elefun, dat speelt ze wel eens bij de oppas en vindt ze erg leuk. Ik vind het geen echt spel, vooral vermaak dus ik probeer voor de rest dingen waar ze iets meer mee kan leren of moet denken, voor haar te vragen.
Van Sugar hoorde ik dat Torentjes maken leuk is. Wat is er nog meer leuk? Jessie wat is dat spel van Doedoe voor iets? Er staat op de site geen beschrijving bij, alleen maar een leuk plaatje en kent iemand het boodschappenspel van die site?
En zijn dit leuke dingen? Nijntjes kleurendraaimolen? of Nijntje leert tellen of zo'n balansspel of zo'n knikkerspel en zou domino al leuk zijn?

Kom maar op!
pi_51496125
ik had vroeger als kind zo een a4 kartonnen doos met van die plaatjes op een blad met gaatjes en dan moest je met 2 electronische snoertjes op 2 plaatjes gaan staan die bij elkaar horen. Had je het goed dan werd het groen en fout was rood van kleur. Heel educatief maar weet niet meer hoe het heet.
  Jubileum moderator zondag 15 juli 2007 @ 18:20:56 #83
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51496344
Electro Faja

Bram en Iris zijn helemaal gek van Hondje waf :
. Een erg leuk spelletje, waarbij ze goed leren tellen (tot 3 ) Eva is helemaal gek van Lottino .
Verder doen spelletjes als Memory, Bingo en mens erger je niet het hier erg goed.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51496720
Mijn nichtje heeft voor sinterklaas Koetje Boe gekregen en vindt dit prachtig. Ze trouwens nog geen 3, maar het is wel bedoeld vanaf 3 jaar.
  zondag 15 juli 2007 @ 18:53:51 #85
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51497281
Speelgoedgiften zijn wat tegen gevallen op de verjaardag. Ik mis nog iets dat écht interessant is voor de komende tijd.... Dreumesspeelgoed
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:04:52 #86
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_51497587
Luchtbel, wat mijn dochter een heel leuk spel vindt is Bonte Ballonnen (De uitvoering die wij hebben is nog van mij geweest , dus ook voor mij nog leuk ;P ).

Verder is het al eerder genoemde Lottino hier ook een groot succes. Het leuke daarvan is, dat ze zich er ook alleen mee kan vermaken, door gewoon simpelweg de kaartjes op de grote kaarten te leggen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_51499106
Morris heeft een soort Electro van Nijntje. Ik vind de uitvoering flut maar hij vindt het erg leuk.
Er zijn ongetwijfeld betere soorten te koop.

Zelf ben ik trouwens op zoek naar ervaringen met Bambino Loco.

[ Bericht 38% gewijzigd door snoopy op 15-07-2007 20:04:35 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 15 juli 2007 @ 20:40:42 #88
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51500523
Bambino Loco wordt hier erg leuk gevonden Regelmatig wordt het tevoorschijn gehaald.
en het leuke is, dat af en toe een nieuw boekje een heel leuk nieuw kado is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:50:26 #89
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51500833
Ik hoor daar ook goede verhalen over. Ik vind het zelf vooral stom

Bij dat Lottino kan ik me niets voorstellen. Wat is dat? Electro vind ik niks.
pi_51500877
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:53 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Speelgoedgiften zijn wat tegen gevallen op de verjaardag. Ik mis nog iets dat écht interessant is voor de komende tijd.... Dreumesspeelgoed
Had je niet een lijstje gemaakt dan? Ik heb dingen opgeschreven die ik graag voor Mikael wil hebben. Ik noem gewoon het lijstje op als iemand me erna vraagt. Het zijn allemaal dingen die niet erg zijn om dubbel te hebben
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_51504376
Ook leuk: Jumbolino (wij hebben de Sesamstraat-uitvoering), memory, Adders en Ladders, enz.. Er is heel veel leuks te koop
Die jumbolino was trouwens 5 euro bij Kruidvat, en daar hebben ze nu uitverkoop vd voorraden, misschien ligt 't er bij jullie nog tussen.
pi_51504885
oh dat heb ik vroeger ook heeeeel vaak gespeeld, jumbolino.

en electro vindt piet de laatste tijd ineens heel erg leuk en 't gaat 'm ook goed af nu. eerst was het nog wat te moeilijk, al zitten er wel 'opdrachten' voor allerlei niveaus bij.

lotto is heel leuk luchtbel, heb je in allerlei uitvoeringen (van nijntje tot dora en alles daartussenin en omheen). wij hebben deze. iedereen krijgt een kaart met daarop een aantal plaatjes. dan liggen er op tafel een hele stapel/berg kaartjes met de afbeelding naar beneden. om de beurt mag iedereen er daar een vanaf pakken en als hij op je kaart past mag je het kaartje daarop leggen. wie z'n kaart het eerst vol heeft, heeft gewonnen. simpel maar spannend genoeg. ik neem aan dat lottino daar ook een variant op is.
pi_51504988
Op de psz hebben ze verschillende soorten Lotto, iets als deze heeft dezelfde spelregels maar de moeilijkheidsgraad is hoger.

Memory spelen ze er trouwens ook maar met aangepaste spelregels; de omgedraaide kaartjes mogen met het plaatje naar boven blijven liggen (en de juf helpt een handje).
  maandag 16 juli 2007 @ 09:50:10 #94
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51513346
Sorry maar ik snap echt niks van dat Lotto? Wat moeten ze dan doen? Is het een soort van Bingo maar dan moet je het geluk hebben dat het plaatje op jouw plaat past?
  maandag 16 juli 2007 @ 09:55:40 #95
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51513448
Lotto lijkt meer op Domino, als ik het zo zie
Ik weet eigenlijk ook niet wat het is. Memory speel ik wel soms met Katja, maar dan moet Job ver uit de buurt zijn, want als hij er ook bij is, is het niet te doen.

Oh wacht, ik lees nu pas de uitleg van Bix. Het is dan inderdaad meer een soort Bingo. Misschien moet ik dat soort spelletjes toch ook maar eens kopen. Is iets simpeler dan Memory, dan kan ik Job erbij betrekken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51513479
Je zou lotto inderdaad kunnen zien als bingo met plaatjes.
Er wordt een plaatje getrokken ipv een nummertje, en als je kaart met plaatjes "vol" is dan heb je gewonnen.
  maandag 16 juli 2007 @ 10:07:43 #97
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51513707
Oke. Dank je. Dan vind ik het dus niet leuk.
  maandag 16 juli 2007 @ 11:11:00 #98
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51515494
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:07 schreef Luchtbel het volgende:
Oke. Dank je. Dan vind ik het dus niet leuk.
Hey joh oefenen voor later LB
pi_51516112
Ik ben grootgebracht met Lottino en Bonte Ballonnen


Bij de Dick Bruna versie had je twee verschillende platen: op de voorkant met de tekeningetjes zoals ze op de kaartjes stonden, op de achterkant van je lottinokaart met alleen de omtrek, dus voor de oudere kinderen.
  maandag 16 juli 2007 @ 21:41:00 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51536783
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:11 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Hey joh oefenen voor later LB
Ja ja nog even en ik heb dat niveau echt bereikt. Ik heb vanmiddag even met Jolie gekeken naar spelletjes in de winkels. Maar het ziet er allemaal wel erg euhm hoe zou ik het zeggen voorgekauwd en 'leuk' uit. Misschien is dat wel helemaal nodig op deze leeftijd maar ik geloof dat we het toch maar bij dat torentje bouwen en die afgrijselijke olifant houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 16-07-2007 21:46:37 ]
  maandag 16 juli 2007 @ 21:43:39 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51536881
LB, anders eens kijken of ze bij jullie in de buurt een spelotheek hebben? Kan ze zelf wat dingen uitproberen voor je ze gaat kopen.
Kan ze zelf aangeven wat ze wel en niet leuk vindt.
***
  maandag 16 juli 2007 @ 21:48:44 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51537091
Ja dat kan ook nog. Of ik moet me er overheen zetten en overtuigd raken dat spellen echt leuk zijn voor kinderen. Want dat is natuurlijk het probleem, ik vind het fantasieloos enzo
  maandag 16 juli 2007 @ 21:50:37 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51537171
Nou ja, eh... dat was ook een beetje mijn insteek...
Ik bedoel, zij moet het leuk vinden, niet jij.
Waar spelen ze mee op school? Kan je daar niet ideeen vandaan halen?
***
  maandag 16 juli 2007 @ 21:51:40 #104
103793 kozakken
Living the life
pi_51537209
Een iets moeilijkere puzzel van 25 stukjes?
Een enorme doos met teken- en knutselspulletjes.

Memory!! Vindt Jonne helemaal geweldig! (En bij elke goede keuze is hij De Winnaarrrrrr )
  maandag 16 juli 2007 @ 21:57:09 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51537438
Ja ik weet het BE ik schaam me dood maar ik kan er niks aan doehoen. ik probeer het ook echt hoor. Maar als ik dan al die hysterische uitvoeringen weer zie dan dan dan nou ja Wat moet ze daar nou weer mee? Wat leert ze daarvan? En wanneer gaan we dat doen? En ik probeer het echt te vinden, dat gewoon vermaak ook goed is. Maar het lukt nog niet zo. Hoi

En een puzzel kan niet, Jolie kan namelijk niet puzzelen. Zelfs geen puzzel met vier stukjes.

Op school speelt Jolie altijd alleen maar in de keuken maar van dat spul heeft ze al. Knutselspullen en verkleedkleren zijn gevraagd.
pi_51537795
*hier* staan spelletjes die wat minder schreeuwerig zijn. Waaronder een domino/aanlegspelletje met erg leuke plaatjes
Ik weet dat ze bij de meeste houten-speelgoed winkels een behoorlijke collectie spelletjes hebben waarbij je niet tegen elkaar maar met elkaar speelt.
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2007 @ 22:07:04 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_51537921
hier is monopoly junior al heel lang een hit.
pi_51539434
Janneke vind bambino loco erg leuk en memory ook!
Maar echt een groot plezier doe je haar met barbie's en poppen. Vind Jolie dat niet leuk?
Van die kleine barbiekleertjes lekker trutten en frutten.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_51540581
wel een echt competitief spel dus vast niet jouw smaak LB maar toch erg leuk: Jungle Race van Jumbo.
quote:
de beschrijving van 't spel even geknipt en geplakt van een vlaamse site: Twee lange speelborden worden tegen elkaar op tafel gelegd. Je herkent een weg doorheen een jungle. Elke speler beschikt over zijn eigen gekleurde dobbelsteen waarop vier dieren staan (en dan nog twee blanco zijden). Er is een witte dobbelsteen die de motor vormt voor het spel. Deze witte dobbelsteen toont zes dieren. De vier dieren die de kinderen ook bezitten zijn de aap, de papegaai, de olifant en de krokodil. Deze dieren bewegen zich doorheen de jungle. Maar elk dier heeft zijn eigen vakjes waar het naartoe kan gaan: de aap slingert door de bomen, de papegaai vliegt door de lucht, de olifant wandelt naar de savanne en de krokodil zwelt liever in het water. Als je goed naar het speelbord kijkt, herken je deze velden.

Voordat het spel begint, worden eerst 21 vruchten op verschillende vakken van de jungle geplaatst. Deze kaartjes zijn vierkantig en bedekken het veld veel te veel. je kan niet meer duidelijk herkennen op welk soort veld die vruchten nu liggen. Indien dit ronde schijfjes waren, won het spel aan overzichtelijkheid. Deze 21 vruchten zijn belangrijk. Wie het meest van die kaarten verzamelt, wint immers het spel.

Wie aan de beurt komt, dobbelt met de witte dobbelsteen. Gooi ik b.v. een aap, dan mag ik mijn gekleurde dobbelsteen draaien zodat de aap bovenop ligt en vervolgens kijken of deze aap naar een aangrenzend vakje kan verschoven worden. Dat vak moet een boom zijn en dan nog liefst een boom waar een vrucht ligt! Zo wordt telkens de witte dobbelsteen gegooid en functioneren de andere dobbelstenen als pionnen. De witte dobbelsteen bevat nog twee andere dieren. Als je de leeuw dobbelt, moet je je verstoppen (beurt overslaan) terwijl de muis je verder op weg helpt (je mag nog eens spelen).

Je speelt net zolang door totdat alle spelers voorbij de finish zijn. Wie hier als eerste komt, krijgt twee vruchten als beloning. De tweede krijgt er nog eentje. Als iedereen aangekomen is, wint de speler die de meeste vruchten kon verzamelen.
pi_51540842
Dat competitieve ligt op deze leeftijd toch ook bij jezelf? zo moeilijk is het niet de spelregels aan te passen (einddoel is niet: winnen, maar: alles af krijgen, bijv bij jumbolino).
  dinsdag 17 juli 2007 @ 07:46:10 #111
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51547945
Mwah dat vind ik niet eens zo erg hoor, dat er gewonnen en dus ook verloren kan worden maar ik vind het gewoon allemaal op elkaar lijken. Qua inhoud. Maar ze kan natuurlijk nog niet meer dus ik moet klaar met zeuren.

Jessie bij de oppas speelt ze veel met Barbies. Vooral omdat de jongste dochter van de oppas dat leuk vindt, die is bijna vijf jaar. Maar ik vind dat we dat niet allemaal hetzelfde hoeven te hebben, als het daar ook al aanwezig is. Gelukkig kwam er vanochtend zelf iemand met een oplossing; iets van Duplo erbij dan? Dat ik daar niet aan gedacht heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 17-07-2007 09:54:57 ]
pi_51549132
Grappig is dat he dat kinderen toch wel hele verschillende dingen leuk vinden. Die van mij vinden/vonden duplo echt helemaal niks.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_51549140
Ik wil voor Mikael zijn verjaardag graag een stevige houten loopkar. Maar wat zijn die dingen duur
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_51549298
Morris vindt Duplo ook erg leuk. Ik vraag ook meestal uitbreidingen als iemand een kadootje voor hem wil kopen. Hij is ook gek op auto's.

Voor zijn verjaardag krijgt hij deze:

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2007 @ 09:42:12 #115
7074 moussy
kuttekop
pi_51549334
die heeft Cas ook, vorig jaar bij de lidl gekocht

OMG ik heb er dus maar 24,95 voor betaald ipv 70 nog wat
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_51549395
En de vraag is natuurlijk: speelt Cas er veel mee?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2007 @ 09:47:51 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_51549442
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:45 schreef snoopy het volgende:
En de vraag is natuurlijk: speelt Cas er veel mee?
enórm veel. Het leuke is trouwens dat de ikea treinbaan er op past. Maar je kan er ook goed op staan als je ergens niet bij kan.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:06:53 #118
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51549807
Die garage is echt mooi vind ik.

Jessie, wil je uitleggen wat dat 'doe de deur dicht spel' is? Daar ben ik wel benieuwd naar. Het is inderdaad grappig dat ze allemaal verschillende dingen leuk vinden. Jolie is eigenlijk altijd bezig met haar keukenspullen en haar poppen of ze is aan het verkleden en dan dansen. Knutselen/ tekenen ook wel maar dat is meestal als ik het heb voorgesteld.
pi_51550251
een hele leuke garage snoopy (& moussy!)

piet krijgt een treinbaan, met thomas-treinen erbij.
pi_51550721
Ik vind een treinbaan ook geweldig. Morris heeft bij opa en oma een Duplotrein en nu vind ik het eigenlijk een beetje overdreven om er voor thuis ook een te kopen. Maar eigenlijk ook wel weer jammer. Nou ja, ik denk dat de garage ook wel in de smaak zal vallen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51551929
Npu een heel simpel spel maar voor die van 3 heel erg leuk (Bo vind het nog steeds leuk omdat het lekker makkelijk is)
Je kan het op verschillende manieren spelen. Of met de getallen of met de dieren. Ieder neemt 1 kant. De ene kan dus ook voor de dieren kiezen en de ander voor de getallen.
Dan neemt de speler de bijpassende dobbelsteen en wat hij gooit daarvan gaat het klepje open (of dicht, ligt eraan of je de dieren of de getallen speelt) En degene die het eerst alle klepjes open of dicht heeft, heeft gewonnen.
Snap je het?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_51551981
Dat boodschappenspel op dezelfde site lijkt me ook heel leuk, juist omdat Jolie ook zo met dr keukentje bezig is.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 18 juli 2007 @ 08:10:57 #123
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51582699
Ja ik denk dat ik het wel snap ja, Jessie. Klinkt wel leuk en het boodschappenspel inderdaad ook. Alleen zag ik gister dat de winkel gesloten is tot half augustus. Maar dat is ook niet zo erg, voor mijn oma moeten we toch zelf op pad, ik denk dat een spel van Doedoe dan gewoon later een keer komt.

Jolie had trouwens maandag een (water)pistool gekregen en dat mag ze helemaal niet van mij. Hij zag er ook ontzettend wapenachtig uit, geen geel met roanje geval ofzo. Bruut als ik ben moest ze hem inleveren de gever wist overigens dat Jolie hier niet mee mag spelen. Ze was eerst natuurlijk boos maar ze mocht iets kleins van mij uitzoeken later maar in de winkel zei ze 'laat maar, ik heb al speelgoed thuis, hier kan ik niet kiezen.' Ik dus ook niet
pi_51582916
ach gos, dat heeft piet ook wel eens, als ie dan 1 ding moet kiezen lukt het hem echt niet en wil hij liever niks. dat speelgoedwapen gebeuren, niet bepaald netjes dat iemand iets geeft waarvan hij weet dat de moeder 't niet wil hebben zeg. en tsja, ik ben er ook altijd wat huiverig voor maar helemaal verbieden is niet echt een optie voor mij. nu zat er bij de piratenset die ik kocht een klein zwaard. piet vindt 't prachtig en mag er toch (af en toe) mee spelen van me. hij is zich er wel heel erg van bewust dat ie er heel erg voorzichtig mee moet doen. en anna pakte het gisteren en ging ermee doen of 't een pistool is: pieuwpieuw!
pi_51583534
Ik hou er ook niet zo van. Wij zaten eerst te denken aan het Duplo piratenschip voor de verjaardag van Morris maar ik vond het er toch wel erg vechterig uitzien allemaal. Vandaar de garage nu.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2007 @ 09:15:53 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_51583567
gaat het nu om de uitvoering of om het waterpistool op zich?
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:25:16 #127
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51597376
Van mij hoeft ze geen spul te hebben waar je mee hoort te schieten enzo nee. Maar als het een waterpistool was in de vorm van een dolfijntje ofzo, dan had ik het misschien niet afgepakt. Misschien ook wel. Maar dit leek gewoon op een pistool en ik wil niet dat ze daar al mee gaat spelen. Dus eigenlijk gaat het om het ding op zich maar wellicht dat ik een andere uitvoering minder vervelend had gevonden.
pi_51602668
Helemaal met je eens, ik vind het ook niks, dat wapentuig voor kids.

Voor wie een Lidl in de buurt heeft, ik heb vandaag leuke puzzels gekocht voor 99 ct. Er waren er van 64 stukjes, 104 en 164 geloof ik.
Ze zjin de overgebleven dingen van maanden aan het opruimen zo te zien.
Niet heel veel keus, maar wel leuk om op een regendag te voorschijn te toveren.
Het houten speelgoed van de Lidl vind ik altijd erg leuk, de doosjes met domino, memory, veters strikken etc. En voor weinig geld.
Zolang er was is, is er leven.
pi_51609437
n.a.v. Jetskes nieuwe piano uit 't filmpjestopic:

ik zie dat die kindermuziekwinkel in amsterdam die kleine rode pianootjes in de aanbieding heeft. in elk geval voor 10 euro minder dan ze er op marktplaats voor vragen. (nu 69 euro). maar ze hebben er ook een voor 49,50 euro, da's alweer iets meer richting 'leuke prijs'. en die van die amerikaanse site hebben ze ook, die bruine kost hier 325 euro. maarrrr dan hoef je in elk geval niet die shipping costs te betalen.
oeh, en een vleugeltje voor 'slechts' 149,-
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:57:04 #130
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_51610051
Bixis dit is 'm. (en dit was sjak, die nu heel snel moet gaan slapen want morgen gaan we vroeg weg...
Life is what you make it.
pi_51610116
fijne vakantie! maar ik zie een link naar de wheelybug. (ook een erg leuk kado trouwens)
als ik daar zoek met 'piano' komt ie er wel trouwens. 42,50, weer iets betaalbaarder. toch vind ik die amsterdamse kindermuziekwinkel wel echt iets om te onthouden hoor. veel leuk spul!
pi_51610167
43 euro, bix.
pi_51610329
De buffetpiano heb ik gevonden voor 87 euro, maar dan nog eens een 150 euro verzendkosten...
En dan is de vraag of hij veilig aankomt.
pi_51610654
Dit vind ik ook wel mooi, is van hetzelfde als die piano en voor 15 euro.



En als we het toch over leuke maar dure dingen hebben, deze zou Fons ook wel willen...
pi_51611462
Die piano van die amsterdamse muziekwinkel heeft wel een groter bereik, dan die van new classic toys.
pi_51611972
ligt er toch aan welke? die van 49,50 niet dacht ik. maar die is dan wel weer anders gebouwd (met chromen buizen ipv snaren oid, of vergis ik me nu). ben zoveel aan 't rondkijken geweest dat ik niet meer weet wat ik waar zag. die new classic toys site vermeldt ook geen prijzen voor zover ik kan zien. irritant! of ben ik gewoon zo kippig.
pi_51612142
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:49 schreef bixister het volgende:
ligt er toch aan welke? die van 49,50 niet dacht ik. maar die is dan wel weer anders gebouwd (met chromen buizen ipv snaren oid, of vergis ik me nu). ben zoveel aan 't rondkijken geweest dat ik niet meer weet wat ik waar zag. die new classic toys site vermeldt ook geen prijzen voor zover ik kan zien. irritant! of ben ik gewoon zo kippig.
Ja, ik zie die kleintjes van schoenhut nu ook.
Het zal van de winkel afhangen, maar zal wel overal rond de 45 euro zijn denk ik.
Ik heb eens een mail gestuurd naar een winkel in Gent, want Fons zijn Bompa Bever zag daar een ideaal verjaardagskado in en kreeg een erg vrijgevige bui...
pi_51612179
dat lijkt me ook een hartstikke leuk kado voor opa's en oma's om te geven. goed idee!
pi_51612227
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:57 schreef bixister het volgende:
dat lijkt me ook een hartstikke leuk kado voor opa's en oma's om te geven. goed idee!
Hij zag eerst die buffet ook wel zitten, maar leek me iets overdreven.
Voor zijn derde verjaardag misschien...
pi_51612255
ja, pziez!
pi_51612367
Dus zal het die trommel en dat klein rode pianootje worden. Ik kan niet wachten!
Opa's zijn fantastisch!
pi_51612674
jippie! (die trommel kost bij selintoys trouwens 17,95. of had je 'm juist daar vandaan?)

(ik heb voor piet nog een kleine gitaar besteld, slechts 10 euro bij de selintoys. en om de verzendkosten wat beter te benutten uiteraaard ook nog een paar andere leuke ('alvast sint'-) kadootjes.

[ Bericht 23% gewijzigd door bixister op 19-07-2007 00:21:13 ]
pi_51612796
Ik heb het ook gevraagd. Hopelijk kunnen ze alles bestellen in die winkel in Gent, scheelt in verzendkosten.
pi_51896600
Mag ik even patsen met ons nieuwste speelgoed
Deze playstands stonden vroeger nog bij mij thuis maar inmiddels worden ze al veel gebruikt door Ronja.
Nu nog als opbergplaats voor het speelgoed en als klautermateriaal voor Ronja maar straks vast als poppenhoek, speelhuisje, huttenbouwmateriaal, etc. De deksels van de bankjes kunnen er helemaal af en kunnen dus ook samen met de houten kisten die we hebben gebruikt worden als speelmateriaal. Voor mensen die de investering willen maken of zelf handig zijn (of ze ergens kunnen lenen, zoals wij ) echt driedubbel de moeite waard.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:08:44 #145
108648 cattie
lieve moeder
pi_51896886
Wat een heerlijk hoekje Owlet! Daar gaat ze vast nog jaren plezier van hebben.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 21:34:58 #146
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51922692
Leuk hoekje Ik liet het aan Jolie zien en die zei 'die baby heeft zo'n mooi huisje, net als op school!'
Daar zal ze zich inderdaad wel een lange tijd kunnen vermaken. En leuke foto's waren het, in het fototopic. Schatje is het.
pi_53183880
Tvp/kik en vraag, Wij zijn ons aan het orienteren op cadeautjes voor Emma's tweede verjaardag. Langsgekomen zijn : keukentje (duur!), wasrekje, treinbaan, uitbreiding voor de duplo. Iemand nog suggesties?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53184494
wasrekje? zijn die er ook in speelgoeduitvoering?
ik heb nu even niet zoveel inspiratie, maar zal er even over nadenken.
pi_53184753
Hier waren de kadootjes op (en rond) de tweede verjaardag:
keukentje
schoolbord
verf, krijt, vouwblaadjes en allerhande knutselarijspul
poppebedje
veger, blik & bezem
pop
dora spul (rugzak, douchespul, dvd's )

En een paar maanden voor haar verjaardag hebben wij een trampoline voor haar gekocht, echt superleuk. En een maandje na haar verjaardag hebben we een fietsje voor haar gekocht, dat was ook een succes.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 september 2007 @ 22:44:08 #150
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53184996
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:57:11 #151
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53185346
Knutselspul ja of verkleedkleren regenlaarsjes, paraplu, toilettasje
pi_53185573
Ik ben ook aan het orienteren maar weet het nog niet zo goed.
Amber is momenteel heel erg met poppen bezig. Dus ik denk iig een poppenwagentje (zo;n houten)... maar verder vind ik eht lastig. Ze heeft nog zoveel zooi...
Er komen ook 2 nieuwe uitbreidingen van Smartville aan en dat vind ze nuook heel erg leuk. (we hebben heel Smartville, met dan aan schoonouders)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:24:58 #153
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53192787
Oeh, dit topic kende ik nog niet. Dean komt nu al om in het speelgoed, sommig speelgoed heb ik op de groei gekocht, omdat het in de aanbieding was. Dat staat nu verstopt voor een latere gelegenheid.

Verder heb ik zelf een ongelooflijke kinderboekentic, ik ben dan ook al boeken voor hem aan het "sparen"..zo wil ik de hele serie van Geronimo Stilton nog hebben dus ik kan nog even vooruit

Verder ben ik nu naarstig op zoek naar dit kasteel. Is nogal moeilijk te vinden in NL.

Ook heb ik een klantenkaart van Peters pakhuis..dit is echt een superleuke speelgoedwinkel met echt mooi kwalitatief hoogstaand speelgoed..ik wil voor Dean ook speelgoed gaan sparen daar vandaan..bijvoorbeeld een groot houten ridder kasteel wat ze in meerdere onderdelen verkopen en wat je steeds meer kan uitbreiden. Leuker dan al die plastic zooi vind ik

[ Bericht 5% gewijzigd door Vivi op 15-09-2007 11:30:38 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Jubileum moderator zaterdag 15 september 2007 @ 19:06:02 #154
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53201843
Viev wat een geweldige speelgoedwinkel Ik mis dat hier in de buurt, zo'n winkel met alleen maar houten speelgoed. Ik zou me ook scheel kopen dan daar vrees ik, dus misschien is het niet zo erg dat het hier niet zit
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 15 september 2007 @ 20:13:43 #155
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53203489
Ja, het is idd een enorm leuke winkel! Ik kan er zelf ook uren snuffelen, en me verheugen op wat Dean straks allemaal wil hebben

Ik moet nu eigenlijk ook nog een dochter maken, anders loop ik de helft van de inventaris mis
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 16 september 2007 @ 10:36:14 #156
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53213816
Ha, gevonden!
Wij geven straks Duplo, voor de 1e verjaardag. Dat vind ik gewoon een must-have voor een kind.
Verder ben ik erg benieuwd wat de voorkeuren gaan worden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53213873
Dat houten speelgoed is zo leuk. Anna heeft met haar eerste verjaardag een houten hobbelpaard, treinbaan en boerderij gekregen. Daar is ze nu nog iets te klein voor, maar dat blijft wel goed. Een blokken, ook nog.

Van ons kreeg ze het treinstation van smartville. Dat was in de aanbieding (25% korting) anders had ik het wel erg duur gevonden. Echt een succes. Ze gaat nu met de trein spelen en doet dan Broem, Broem.

Duplo hebben we al, heeft ze ook wat gehad met haar verjaardag. Ik moet alleen bedenken wanneer ze dat krijgt, er staan twee kratten op zolder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 16 september 2007 @ 11:11:37 #158
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53214219
O, ik word helemaal enthousiast van dit topic! Net op marktplaats een leuke houten keuken gezien, hier in het dorp. Met klepjes, want daar gaat het om!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 16 september 2007 @ 11:19:14 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53214303
De keuken is bij ons echt wel een hit geweest. En bij Peters Pakhuis (zie linkje van Vivi) heb ik zulk leuk houten eten en snoepjes gekocht. Toevallig kregen we vanochtend weer ontbijt op bed van de kinderen. Kwamen ze naar boven met hun bordjes met 'eten'.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 september 2007 @ 12:33:40 #160
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53215629
Yppy Tobias heeft heel veel Smartville-speelgoed, een echte hit hier, hij blijft er mee spelen. Duplo/Lego is ook echt helemaal top. Net zoals zijn houten trein van www.doedoe.nl daar speelt hij ook veel mee. Maar op dit moment zijn zijn auto's zijn favorieten.
Eigenlijk speelt hij overal mee!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † zondag 16 september 2007 @ 12:58:03 #161
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53216158
ziet er heel leuk uit, dat smartville (ik moest even googlen, want ik had geen idee wat het was)

hier is lego op het moment DE hit. maar allemachtig zeg, wat is dat duur
en de pest is als er één stukje kwijt is, is de boel niet meer te maken.
ik weet dat er een site is waar je al die zoekgeraakte stukken bij kan bestellen, maar ik ben m bij één van de crashes kwijtgeraakt. is er misschien iemand hier die die link nog ergens heeft?

ik heb nu een grote plastic bak met deksel bij de xenos gehaald en daar bewaar ik alle lego in (en wel op MIJN slaapkamer. er mag alleen nog beneden in de huiskamer aan tafel mee gebouwd worden, want die stukjes liggen anders door het hele huis heen)
dat is natuurlijk niet zo leuk voor luca, maar ik zou zo gauw niet weten hoe ik voorkom dat de boel kwijtraakt.
hoe doen jullie dat? mogen ze gewoon hun gang gaan en kwijt is kwijt, pech gehad? of is er iemand met een waterdicht systeem, wat veel speelplezier oplevert en zoekgeraakte stukjes voorkomt?
  zondag 16 september 2007 @ 13:02:33 #162
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53216269
Elke avond zoek ik alles bijeen en als ik een stukje mis, dan blijf ik zoeken totdat ik het gevonden heb. Maar dan heb ik het over puzzels en spelletjes en het Little People speelgoed. Of dat met Lego ook zo makkelijk is, weet ik niet.

Bovendien spelen de kinderen van mij alleen nog beneden in de huiskamer, dus ik hoef niet het hele huis af te zoeken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 september 2007 @ 14:15:15 #163
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53218129
lady-wrb hier moet je even kijken; http://shop.lego.com/Default.aspx
Verder speelden wij vroeger alleen beneden met lego. Er raakten wel eens blokjes kwijt maar mijn broertje had zo ontzettend veel dat we dan van een ander stuk een blokje gebruikten. Ook je stofzuigerzakken even nakijken, daar komen heel wat hele kleine blokjes in terecht. En misschien eens wat dozen met enkel bouwstenen aanschaffen? Dus geen 'project' dan kunnen ze zich lekker uitleven en hun eigen fantasie gebruiken. Ik zal nog eens aan mijnmoeder vragen hoe zij dit vroeger oplostte.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_53227213
LadyS, ik zou op marktplaats, een rommelmarkt oid proberen redelijk goedkoop een boel lego te kopen, er blijft van dat spul kwijtraken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53250338
Ik kwam in Frankrijk een gigantisch leuke set van blokken tegen, waarmee je dus dieren kon bouwen. Bij sommige blokken zaten er oren aan en bij de krokodilblokken was de onderkant gegolfd.

Ik vond alleen 30 euro nog wat duur voor een kindje wat er nog niet mee kan spelen (en nee, ik ga die blokken niet alvast in mijn doos duwen ofzo )
pi_53258829
Lady-wrb, als je een goedkoop karpetje of een coupon vloerbedekking koopt en stevige drukknopen op de hoeken zet op elke hoek een 'mannetje' en een 'vrouwtje' aan de bovenkant of er touwtjes aan vast maakt kan je een opstaand randje creëren zodat de steentjes misschienwat meer bij elkaar blijven.
pi_53258882
De keuken hebben we doorgeschoven naar haar derde verjaardag. Te groot in ons huis en we denken dat ze er volgend jaar mer plezier van heeft. We gaan nu meer in de richting van duplo erbij en boeken. Misschien zelfs wel schoenen.
Morgen maar weer eens de speelgoedberg uitzoeken en alles waar ze niet mee speelt opbergen. Dan heb ik ook een beter beeld van wat er nog bij kan.


en ladyWRB, ik had vroeger een grote cirkel van stevige stof met ogen en een koord, tijdens het spelen een warme ondergrond en na het spelen koord aantrekken en alles was opgeruimd
Ik heb ook ooit eens bij iemand gezien die alle onderdelen op soort in van die sorteerbakjes had
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 18 september 2007 @ 09:31:44 #168
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_53263776
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:58 schreef lady-wrb het volgende:
ziet er heel leuk uit, dat smartville (ik moest even googlen, want ik had geen idee wat het was)

hier is lego op het moment DE hit. maar allemachtig zeg, wat is dat duur
en de pest is als er één stukje kwijt is, is de boel niet meer te maken.

ik weet dat er een site is waar je al die zoekgeraakte stukken bij kan bestellen, maar ik ben m bij één van de crashes kwijtgeraakt. is er misschien iemand hier die die link nog ergens heeft?

ik heb nu een grote plastic bak met deksel bij de xenos gehaald en daar bewaar ik alle lego in (en wel op MIJN slaapkamer. er mag alleen nog beneden in de huiskamer aan tafel mee gebouwd worden, want die stukjes liggen anders door het hele huis heen)
dat is natuurlijk niet zo leuk voor luca, maar ik zou zo gauw niet weten hoe ik voorkom dat de boel kwijtraakt.
hoe doen jullie dat? mogen ze gewoon hun gang gaan en kwijt is kwijt, pech gehad? of is er iemand met een waterdicht systeem, wat veel speelplezier oplevert en zoekgeraakte stukjes voorkomt?
Je kan via de customer service van lego ontbrekende onderdelen bestellen.

Verders kan je via Bricklink op zoek gaan naar losse onderdelen. Deze site is een soort wereldwijde marktplaats, maar dan alleen voor Lego. Wat ik bij Bricklink altijd doe is de ontbrekende onderdeeltjes op een "wanted list" zetten en ééns in de zoveel tijd bestel ik dat dan. Ik gebruik de site voornamelijk om tweedehands sets compleet te maken of steentjes te bestellen voor mijn eigen projecten.

Ik zou in het begin alleen binnen Nederland zoeken naar onderdeeltjes. Zeker als het er maar een paar zijn. De verzendkosten kunnen soms nogal verschillen vanuit het buitenland en bij sommige winkeltjes moet je een minimum bedrag besteden. De prijzen staan in dollars vermeld, en met de gunstige koers kan het soms wel eens voordelig zijn om daar rond te snuffelen.

Je kan op die site trouwens ook bekijken welke stukjes nu in een bepaalde set zitten, door de "inventaris" te bekijken. Je hoeft alleen maar het setnummer in te voeren en je kan gelijk zien welke onderdeeltjes je wel of juist niet hebt.

Hier hebben we een strikt Lego-beleid. Lego is binnenspeelgoed en dat blijft het ook. We hebben beneden de gezamenlijke Lego staan en onze junior heeft zijn sets op z'n kamer staan. Legoën doe je aan tafel en als je iets hoort vallen, raap je het gelijk op. Bouwsels mogen best een tijdje blijven staan, maar de rest gaat weer terug in de dozen.

Wij hebben alle Lego uitgesorteerd in blokjes van 2 breed, 1 breed, dakpannen, omgekeerde dakpannen, plaatjes, transparante onderdelen, ramen en deurtjes en nog wat meer categoriën.

Verschillende sets staan opgebouwd [zowel boven als beneden] en af en toe wordt er wat afgebroken. De inventaris wordt nagekeken en alle verschillende stukjes gaan in van die zip-loc diepvrieszakken, voorzien van setnummer en naam in een doos in de kast. Op die manier kan je af en toe nog een "oude" set bouwen en is het net alsof je weer nieuw Lego hebt.

Daarnaast mijn en dijn hier zeker van toepassing. Lego is speelgoed, dus je mag er mee spelen, maar mijn Lego komt niet op tafel als ze met hun Lego aan het spelen zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld de Krokante krab van Spongebob in de kast staan. Vriendjes en vriendinnetjes vinden het geweldig om daar mee te spelen, dus dan blijft de andere Lego in de kast staan.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_54132062
Nou even een schopje dan maar.
Ik zoek voor Mikael uitddagend speelgoed. Iets waar ie goed bij na moet denken en wat niet naar 1 keer niet meer leuk is. Hij is namelijk heel snel uitgekeken op speelgoed omdat het saai is. Dus iemand nog ideeen?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54132292
puzzeltjes? boekjes? blokken om mee te bouwen? auto's / een garage? een bal? hier hebben ze ook veel lol gehad met de dierendroomboom van V-tech. en nog af en toe wel. of een wagentje/kar waar hij van alles mee kan vervoeren.

ik denk dat 't naast uitdagingen bieden overigens ook belangrijk is dat hij zich oefent in zelf ergens de uitdaging in te vinden, dus zichzelf leert vermaken. dat kan een kind vaak niet zomaar vanzelf, moeten ze ook echt leren, dus daar kun je 'm misschien wat bij helpen. maar dat is eigenlijk meer iets voor 't dreumestopic misschien.

[ Bericht 15% gewijzigd door bixister op 24-10-2007 12:40:06 ]
pi_54132742
Heeft iemand ervaring met een speellaptop? Ik zoek er een plaatje bij, misschien wat duidelijker.
pi_54132783
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Heeft iemand ervaring met een speellaptop? Ik zoek er een plaatje bij, misschien wat duidelijker.
Ik heb een aantal kinderen bezig gezien met verschillende laptops en het zijn voornamelijk lawaaierige veel te dure dingen die maar een paar dagen leuk zijn.

Overigens gaat het om vier totaal verschillende kinderen, dus het ligt niet aan het "soort"
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:59:25 #173
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54132837
ik moet aan nopper denken daar speelde thijs ook al erg graag mee, bij de buren
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:00:03 #174
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54132858
Ingrid, Luuke heeft van opa en oma een Dora laptop gekregen. Hartstikke leuk, maar ze kan er nog niks mee, alleen 'typen'. De spelletjes zijn best onduidelijk en moeilijk uit te leggen omdat het beeld zo klein is en omdat de pixels (?) zo groot zijn. Ik zou nog een tijdje wachten dus!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_54132884
ooh ik weet al wat hier de volgende aanschaf gaat worden:



She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:05:33 #176
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_54132985
Lotte krijgt van opa en oma een houten kinderwagen! Zo lief, met stipjes erop.
Van ons krijgt ze de boerderij van little people.
Verder weet ik het nog niet. Gelukkig komt hierna snel de sint, want ik heb al zoveel leuke cadeautjes gezien.
Eerst afwachten wat ze voor haar verjaardag krijgt, dan speelgoed opruimen en bekijken wat er nog bij kan!
pi_54133014
MeNicole, hier wordt echt héél veel gespeeld met het treinstation van SmartVille (Vtech)! Ik denk dat het uit dezelfde serie is als de boom waar Bixister het over heeft.

Er zitten verschillende speel onderdelen op zoals toetsen voor muziek, plaatjes en letters om woorden te leren, dieren om hun naam te leren en een klok.

Ik ben zelf heel nauwkeurig in het uitzoeken van leuk/goed/educatief speelgoed en dit spul vind ik echt geweldig! Bovendien is het nog best stevig ook.



♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:07:29 #178
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54133033
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:00 schreef Lishe het volgende:
Ingrid, Luuke heeft van opa en oma een Dora laptop gekregen. Hartstikke leuk, maar ze kan er nog niks mee, alleen 'typen'. De spelletjes zijn best onduidelijk en moeilijk uit te leggen omdat het beeld zo klein is en omdat de pixels (?) zo groot zijn. Ik zou nog een tijdje wachten dus!
hier ook de Dora laptop, en Bram (3,5) speelt er veel mee. Zelfs tot het niveau dat ie letters herkent hè, da's de R van robot...
Maar inderdaad niet te jong aan beginnen, en er komt nogal veel geluid uit ja
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54133065
Om deze gaat het. Maar jullie denken dat ze er niet veel aan heeft nog?

http://www.bartsmit.com/data/products/150x150/0177627.jpg

Ik zat zelf nog te denken aan little people of duplo.

Edit. Smartville ziet er ook leuk uit zeg. Gelukkig hebben we nog even. (6 dec jarig)
3 november is er speelgoedbeurs hier, wie weet wat we tegen komen.

[ Bericht 22% gewijzigd door _Ingrid_ op 24-10-2007 13:14:25 ]
pi_54133190
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Om deze gaat het. Maar jullie denken dat ze er niet vele aan heeft nog?

http://www.bartsmit.com/data/products/150x150/0177627.jpg

Ik zat zelf nog te denken aan little people of duplo.
Wij hebben precies dezelfde maar dan van nijntje (verder zitten er dezelfde knoppen op). Tomas heeft hem vorig jaar met sinterklaas gekregen toen hij anderhalf was. In het begin heeft hij er heel veel mee gespeeld. Eerst alleen in de stand waarop hij een knopje in kon drukken en er gezegd werd wat het was (het rode vierkant..de u van uil...) en later ook de stand waarin ze een plaatje, letter of cijfer lieten zien en hij de juiste knop in moest drukken. En nu is hij even minder interessant want hij is nog te klein om de spellen die erop zit te spelen (appels opvangen in een mand en dan moet je de mand zelf heen en weer bewegen met de pijltjestoetsen...en een soort 'bricks' achtig spel) maar de andere dingen zijn te saai voor hem geworden.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_54133403
Mikael vind blokken wel leuk maar om mee te gooien. Hij moet echt iets hebben waar ie dingen moet uitvinden, waar ie moet onderzoeken. Hij heeft al zo veel speelgoed wat ie niet meer leuk vind (ook na een paar weken omwisselen niet.) maar zag in het dreumestopic al iets leuks voorbij komen.

Puzzelen vind ie leuk maar na 2 keer weet ie waar de stukjes horen en dan is de lol eraf. En Bix tis niet dat ie neit alleen kan spelen want dat kna ie heel goed. Met autos is ie soms uren zoet maar ja das ook het enige eigenlijk. Hij vraagt teveel aandacht omdat alles saai is.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:55:41 #182
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54134064
misschien eens meenemen naar de speel-o-theek oid?
Dan kan je ook gerust dingen uitproberen een tijdje

Saskia krijgt nu trouwens de Dora-laptop voor Sinterklaas. Dat teletubbie-ding heeft een vriendinnetje van Saskia, en het viel mij op dat ze heel snel voor sommige dingen te groot zijn en andere dingen nooit gedaan zullen worden. Appels opvangen in een mandje gaat pas als ze echt wat ouder zijn en dan gaan ze dat niet meer op een tubbie-ding doen.. dan willen ze idd iets 'groters'. Maar die Dora-laptop is al bijna een jaar onderwerp van gesprek ('die wil ik'), maar vond d'r derde verjaardag nog wat jong ervoor om er 'goed' mee te spelen, dan wordt 't alleen maar klooien en knoppen rammen en dat vind ik zonde.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54134167
Muziekinstrumenten zijn ook altijd leuk vind ik.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:24:45 #184
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54134710
Ik zoek een houten loopkarretje. Misschien kan iemand een tip geven want het moet er wel 1 zijn met grote wielen (ivm de vloer hier binnen). Alvast tnx <3
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_54134837
Ik zocht op duwwagen en het enige met grote wielen dat ik zag was deze:




Maar deze is veel leuker:

(Maar heeft niet echt grote wielen)
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:39:18 #186
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54135036
Ik heb wel verder gekeken als mijn neus lang is, Pruk...
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:10:14 #187
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54135671
Voor Lois: De Speel & Leer winkel in Delft is ook zo'n leuk winkeltje met houten speelgoed en educatief speelgoed.

TearSong, die girafwagen is echt helemaal leuk

Robin is momenteel ook helemaal gek van Smartville en Duplo en ook vindt hij hamertje tik en zijn houten gereedschapskistje helemaal leuk Ben benieuwd wat hij zondag weer allemaal gaat krijgen (en waar we het moeten laten ).
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54135733
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Muziekinstrumenten zijn ook altijd leuk vind ik.

Kim heeft een trommel, een tingelding, kan niet op de naam komen, waar je met een stokje op slaat en er komt dan geluid uit. Mini sambaballen en een stokje met belletjes eraan. Een loopwagen, die ze vorig jaar op haar verjaardag heeft gehad, daar komt ook muziek uit en letters leren etc.

Ik zag net in een bart smit folder dat duplo in de aanbieding is as vrijdag. De dierentuiset als ik het goed heb onthouden. Ziet er ook leuk uit! Ga ik vrijdag eens kijken.
pi_54136530
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:13 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]


Kim heeft een trommel, een tingelding, kan niet op de naam komen, waar je met een stokje op slaat en er komt dan geluid uit.
Triangel? Xylofoon? Zoiets?

Tomas heeft deze:


Valt hier helemaal in de smaak (nog steeds ) en ik vind dat Little Tikes wel degelijk speelgoed maakt
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_54137505
Ik dacht hieraan voor Juliette's verjaardag http://www.doedoe.nl/medi(...)opbergblok_groot.jpg

Myrthe heeft geen laptop (krijgt ze ook niet, zie alleen maar dat je er snel uitgespeeld mee bent) maar vindt Mini Loco wel leuk. En dat is ook makkelijk uit te breiden met boekjes voor de volgende ontwikkelingsfase.
pi_54141865
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:48 schreef TearSong het volgende:

[..]

Triangel? Xylofoon? Zoiets?

Tomas heeft deze:
[ afbeelding ]

Valt hier helemaal in de smaak (nog steeds ) en ik vind dat Little Tikes wel degelijk speelgoed maakt
Xylofoon idd. Alleen dan met toetsen zeg maar. dus niet met stokje erop slaan.
pi_54142059
Op de lobbes site zie ik ook veel leuke dingen. En bij doedoe en alle linkjes die ik hier ergens tegen kwam. Men, ik moet ook niet overal op klikken.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 23:11:46 #193
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54147662
De bambino loco is hier ook goed in de smaak gevallen maar man, man wat duur.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:52:46 #194
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54154865
Ik zag net dat bij neckermann alle speelgoed weg gaat met 20% korting en ik dacht ik meld het hier ook even.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:39:27 #195
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54189069
Ik weet niet of het echt leuk is en mooi. Maar het ziet er zo leuk uit dat ik dit even wilde delen. Prinses op de erwt spel.


En weet er iemand waar je een mooie houten weekplanner voor kinderen kunt kopen? Of hoe heet zo'n ding. Ik heb er alleen maar ééntje bij doedoe gezien maar ik zoek een wat grotere. Met plaatjes erbij ook.

[ Bericht 15% gewijzigd door Luchtbel op 26-10-2007 20:48:01 ]
pi_54189457
Deze is wel grappig, maar ook duur:

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54189506
En deze voor Morris

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:42:50 #198
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54191686
Luchtbel bij Janbibejan hebben ze heel leuke houten weekplanners. Soms zie je ze ook op marktplaats wel te koop aangeboden.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:58:21 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54193472
hoeveel doen kids van 2 al met een driewieler eigenlijk?
max wil nog niet eens op zn looprijautodinges gaan zitten wat ie voor zn 1e verjaardag gekregen heeft, dus ik ben bang dat een driewieler echt nog geen succes is.
ervaringen??
anders wacht ik daar gewoon een half jaartje mee ofzo.
ik wil overigens gewoon een driewieler met een zadel, niet met echt zon halve stoel dr op..
deze t liefst
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_54271214
Heeft iemand overigens nog een tip over waar je een beetje leuke, normale babypoppen kunt kopen? Dus niet van die dingen die huilen als ze een speen kwijt raken, lachen, boeren, ademen en weet ik veel wat nog meer. Gewoon eentje die niks raars doet. Eventueel met stoffen lijf maar volledig plastic mag ook. Als ik hier zo rondkijk bij de speelgoedwinkels hebben ze alleen van die dingen op batterijen :s
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_54300421
Yay..die preemie poppen van 43 cm op die site zijn precies wat ik zoek Dank je!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_54300648
Bij de Praxis zijn de Sesamstraatpoppen van 28 centimeter in de aanbieding en ze zijn supergaaf Vooral Purk
  donderdag 1 november 2007 @ 16:40:32 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54301556
ik heb op een rommelmarkt een enorme bak lego gekocht. Maar geen boekjes oid erbij. Via de site www.Peeron.com heb ik toen via blokjes uit de bak kunnen achterhalen dat er in ieder geval een politieboot en een reddingshelicopter inzaten. Was een leuke besteding van een regenachtige zaterdag. Schatgraven in de lego. Op de site staan allemaal instructieboekjes, ook oude, en lijsten met wat je nodig hebt. Superleuk vind ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54454271
een tip: dit 'vlinderdrumstel' is bij ons al lange tijd een groot succes. het klinkt ook veel beter dan de gewone trommeltjes die we hebben.
pi_54569709
het ziet er trouwens gaaf uit ook! Dat je die sprieten als stokken kan gebruiken
pi_54569744
Die wil Anna ook! Ik mag alleen niks meer kopen van J. Hij vindt dat we een dependance zijn van de bart smit. Nou ja.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54569838
Wil Anna die of wil jij die
pi_54569857
Anna is nu al gek op muziek, dus zij wil hem.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54571139
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:22 schreef YPPY het volgende:
Die wil Anna ook! Ik mag alleen niks meer kopen van J. Hij vindt dat we een dependance zijn van de bart smit. Nou ja.
Zijn jullie dat? Ik dacht dat ik dt hier in huis had
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54572447
Fons wil deze...



Kiddyset 5 PC Junior drumset

Deze set werd speciaal ontwikkeld voor kinderen, en verzekert evenveel plezier als het er uitziet! Het bevat alles wat men nodig heeft om er onmiddellijk op los te kunnen kloppen! Kleiner is amper mogelijk ...

Leveringsomvang: 16"x11"BD, 10"x7"TT, 11"x7"TT, 13"x10"FT, 12"x5"SD, hardware, kruk en cymbal



Features:
inbegrepen hardware:
T-1E kruk, hoogte regelbaar
S-2K snare stand
H-4H hihat stand
P-6D basdrum pedaal
10" hihat cymbal
12" crashride
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 12:24:09 #212
7074 moussy
kuttekop
pi_54572524
dit moet ik niet aan René laten zien, die heeft net drumles gehad op school

Ik weet trouwens écht niet wat ik voor het grut hier voor Sinterklaas moet kopen, ik heb nog niks Ze hebben gewoon al te veel
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_54572570
Wel, een drumstel dus!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 november 2007 @ 12:29:11 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54572656
Heeft iemand toevallig de Bambino Loco?



Ik wil voor Isa de versie met 'Muis' kopen voor Sinterklaas...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 12:29:46 #215
7074 moussy
kuttekop
pi_54572678
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:25 schreef Bass-Miss het volgende:
Wel, een drumstel dus!
echt niet
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:30:54 #216
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54572699
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:29 schreef Sjeen het volgende:
Heeft iemand toevallig de Bambino Loco?

[ afbeelding ]

Ik wil voor Isa de versie met 'Muis' kopen voor Sinterklaas...
Saskia vind het helemaal geweldig (al moet ik die twee ontbrekende blokjes hoognodig zoeken.. geen idee waar ze die gelaten heeft). Heb een stuk of 5 boekjes en ze vind ze allemaal onwijs leuk
Voor d'r verjaardag krijgt ze nu de Mini-Loco erbij
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 november 2007 @ 12:55:50 #217
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54573249
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:30 schreef E.T. het volgende:

[..]

Saskia vind het helemaal geweldig (al moet ik die twee ontbrekende blokjes hoognodig zoeken.. geen idee waar ze die gelaten heeft). Heb een stuk of 5 boekjes en ze vind ze allemaal onwijs leuk
Voor d'r verjaardag krijgt ze nu de Mini-Loco erbij
Ik ben overtuigd

Mini loco heeft ze bij oma, maar dat is nog net een stapje te moelijk nu... ze is natuurlijk ook pas 3
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54573412
Morris vindt het ook erg leuk

[ Bericht 4% gewijzigd door snoopy op 13-11-2007 13:27:23 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:17:52 #219
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54573721
Bix, dat drumstel, wat doe je! Ik dacht, dat kost vast 100 euro ofzo... NEEN, slechts 14,95!
Ik geloof dat ik dat maar bestel!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:27:14 #220
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54573973
En net is een hele grote doos van BartSmit afgeleverd (altijd handig als je onhandige formaten als een loopwagen thuis laat bezorgen )
Hij blijft nog even dicht tot vanavond en dan gaat ie naar zolder

Lang leve de 15% korting
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:49:41 #221
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54574524
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:24 schreef Vivi het volgende:

Ook heb ik een klantenkaart van Peters pakhuis..dit is echt een superleuke speelgoedwinkel met echt mooi kwalitatief hoogstaand speelgoed..ik wil voor Dean ook speelgoed gaan sparen daar vandaan..bijvoorbeeld een groot houten ridder kasteel wat ze in meerdere onderdelen verkopen en wat je steeds meer kan uitbreiden. Leuker dan al die plastic zooi vind ik
Vief! Ik zie dat ze daar Haba verkopen . Weet jij of ze ook de stoffen spulletjes daarvan verkopen? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_54574583
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:49 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Vief! Ik zie dat ze daar Haba verkopen . Weet jij of ze ook de stoffen spulletjes daarvan verkopen? .
Op de foto zie ik al wel stoffen spulletjes

Paar keer rondklikken: http://www.peterspakhuis.nl/binnen.html
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:54:47 #223
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54574639
Het is niet de meest overzichtelijke site .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_54574685
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:17 schreef PM-girl het volgende:
Bix, dat drumstel, wat doe je! Ik dacht, dat kost vast 100 euro ofzo... NEEN, slechts 14,95!
Ik geloof dat ik dat maar bestel!
het is wel maar een klein dingetje hoor, zie voor de verhoudingen bijv. deze foto
maar echt een succes hier dus, vanaf 't begin.

een echt drumstel vind ik op den duur ook wel heel erg leuk maar ja waar láát je het allemaal.
pi_54574693
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:54 schreef k_i_m het volgende:
Het is niet de meest overzichtelijke site .
Zwak uitgedrukt
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:18:39 #226
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54576645
Ik zag het aan de afmetingen bix, maar ik vind hem wel erg leuk! En ja, waar laat je het, we hebben net de kamer verbouwd, 4x4 meter is nu al speelgebied hier
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:13:42 #227
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54579547
mooie actiefoto bix 'k Zou er bang van worden!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:39:53 #228
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54581625
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:49 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Vief! Ik zie dat ze daar Haba verkopen . Weet jij of ze ook de stoffen spulletjes daarvan verkopen? .
Uh..geen idee, ik kan van de week wel eens kijken voor je, zoek je iets speciaals?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 20:15:26 #229
7074 moussy
kuttekop
pi_54584196
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:25 schreef Bass-Miss het volgende:
Wel, een drumstel dus!
Mnou, er is al besloten, kwam thuis met een v-tech smile met 3 spelletjes en zo'n spring hup jump mat
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:16:10 #230
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54584217
Ik heb Dean's 1e verjaardagscadeau besteld
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54584305
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:16 schreef Vivi het volgende:
Ik heb Dean's 1e verjaardagscadeau besteld [ afbeelding ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator dinsdag 13 november 2007 @ 20:23:09 #232
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54584395
Ik ben helemaal verliefd op dat vlinderdrumstel, en daarnaast zag ik nog iets geweldigs voor Eva op de site nl. een soort knikkerbaan.
Ik ben helemaal blij

Vivi wat een gaaf ding!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:30:10 #233
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54584579
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:39 schreef Vivi het volgende:

[..]

Uh..geen idee, ik kan van de week wel eens kijken voor je, zoek je iets speciaals?
Rammeldingetjes, knuffeldingetjes, van die leuke stoffen boekjes die ze op kunnen eten. Eigenlijk vind ik bijna alles leuk van dat merk . Mijn dank is groot! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:48:23 #234
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54585071
Cool is ie he, het is een springkussen annex ballenbakding

Kim, ik laat het je wel weten
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54585275
hihi vivi, hoe groot is dat in 't echt?

lois, ik geloof dat je link niet helemaal klopt. bedoel je deze? of deze?
  Jubileum moderator dinsdag 13 november 2007 @ 20:59:48 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54585392
Hee mijn link is inderdaad raar, naja het is deze dus:

Speciaal voor de fijne motoriek, een gebied waar Eva erg in achterloopt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54585473
leuk!!
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:13:45 #238
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54585729
Die knikkerbaan herinnert mij eraan..
Ik ga die BS doos eens openmaken, daar zit ook zo'n soort ding in geloof ik

Alleen is die lang zo mooi niet als die voor Eva.. die vind ik wel erg leuk idd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator dinsdag 13 november 2007 @ 21:17:54 #239
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54585846
Ik moet even wachten tot mijn salaris er is, want ik heb geen cc waarmee ik kan betalen, en dan kan ik die knikkerbaan + het drumstelletje bestellen voor Sinterklaas. Jeroen vind het ook helemaal geweldig, ik val echt altijd op houten speelgoed.
(de kaptafel + stoel waarop Iris' kaptafeltje gebaseerd is staat ook nog steeds op de site zag ik, leuke site is het toch!)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54585877
je kunt daar ook gewoon voor vooruitbetaling via de bank kiezen. dan wordt de bestelling naar je verstuurd zodra het bedrag is overgemaakt. [edit]oh wacht na herlezing geloof ik dat je dat al wel wist. [/edit]

[ Bericht 18% gewijzigd door bixister op 13-11-2007 21:51:27 ]
  Jubileum moderator dinsdag 13 november 2007 @ 21:21:03 #241
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54585928
Ja dat zag ik maar als ik nog gewoon boodschappen wil kunnen doen moet ik toch even wachten op mijn salaris
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:50:01 #242
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54586750
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:56 schreef bixister het volgende:
hihi vivi, hoe groot is dat in 't echt?
Weet ik niet precies, maar hier is een foto mét kindjes om een indruk te geven



Inclusief 24 gekleurde ballen en 2 opblaaszwaarden,in dit kasteel zit een dubbele bodem zodat je lekker kan springen! Zijkanten zijn rond voor veilig spelen,dubbel springkussen voor extra veerkracht,probeer de ballen bovenin de torens te gooien of duw ze door de gaten in de kasteelmuren,de opblaaszwaarden ter verdediging zijn afneembaar.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:51:34 #243
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54586792
Vivi, past dat in je huis
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54586851
als je de rest van de meubels tijdelijk ergens opslaat moet dat toch makkelijk kunnen!
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:58:09 #245
103793 kozakken
Living the life
pi_54586977
Of je balkon gewoon wat uitbreekt
pi_54587121
Hoezo, dat past toch prima in die ruimte van Vivi's vriend
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:08:34 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54587256
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:51 schreef PM-girl het volgende:
Vivi, past dat in je huis
Zo groot is ie toch niet?
De schommel hangt hier ook gewoon in de woonkamer hoor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:14:09 #248
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54587465
ahahaha je hebt iets met ballen gekocht... Ik heb ook iets met balletjes. Grooooooooooooot succes! Overal en nergens vind ik ze!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:15:06 #249
103793 kozakken
Living the life
pi_54587501
Afmetingen:216 x 193 x 144 cm
Ik geloof dat Rommes kamer in het oude huis ongeveer (in lengte en breedte) deze afmetingen had

Ik vind 'm wel helemaal super voor een OUD-meet hoor
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:17:54 #250
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54587592
Nee deze is niet voor de meet

Dan gaat ie stuk

Ik huur een grotere voor de meet

Oh en kozakken, maten zeggen me nooit wat, ik moet het altijd zien
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:19:17 #251
103793 kozakken
Living the life
pi_54587655
Ik zou zeggen, plak een behoorlijk groot aantal kranten aan elkaar en tada! Je weet waar je aan toe bent
(Of meer van deze tijd: laat de vt-wonen planner erop los en plemp je nieuwste aanwinst er tussen)
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:21:04 #252
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54587706
Nah, ik wacht wel gewoon tot mijn vriend hem heeft opgepompt en dan ziet hij vanzelf wel dat ie zijn flat moet verkopen en een nieuw huis moet aanschaffen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:32:23 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54588080
Viev! Hier heb je ongeveer wel een tuin voor nodig hoor!
Maar hij is wel gaaf! Gaan jullie gewoon lekker vaak naar het park, dan kan vriendlief hem daar steeds opblazen, dat wordt hij vanzelf zat!
***
  dinsdag 13 november 2007 @ 23:30:47 #254
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54589665
Daarom! Ik pak het gewoon subtiel aan
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:23:13 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54649022
Ik weet niet of er een topic is over kinderfietsjes maar ik kon in ieder geval niets vinden.
Heeft er iemand ervaring met kinderfietsjes van de Hema? Zijn dat gewoon goede fietsjes?
pi_54649906
Geen ervaring, maar het zag er heel stevig uit. Maar misschien kan ze beter een keertje proeffietsen? Is Jolie niet te groot voor een 12 inch (of wilde je 16 kopen)?
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:10:32 #257
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54650216
Ja vond ik ook, dat ze stevig lijken maar ik weet dat niet zo goed zelf. Jolie fietst bij de oppas op een 12 inch fietsje op een 16 inch durft ze nog niet.

Proeffietsen weet ik niet, misschien is het voor vijf december. Maar dat weet ik nog niet. Het is een grote wens van Jolie 'Speelgoeden heb ik niet voor een wens gedaan. Wel een roze fietsje. Dat zou ik wel wensen.' *slik
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:17:20 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54661993
ik vind altijd bij de hema fietsen (ook de volwassenfietsen) dat het stuur zo ver van het zadel afstaat.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_54662761
en een tweedehands fiets? op Marktplaats staan er genoeg evt roze mandje/bel/poppenstoeltje erbij en van die linten aan 't stuur en dan is het toch geweldig?
  zaterdag 17 november 2007 @ 08:10:40 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54668670
Whhhah! Vief, wat een cadeau!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 17 november 2007 @ 09:37:53 #261
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54669025
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:17 schreef pinquit het volgende:
ik vind altijd bij de hema fietsen (ook de volwassenfietsen) dat het stuur zo ver van het zadel afstaat.
Is dat zo? Het is me niet opgevallen verder. Even kijken nog.

Misschien zoek ik wel op marktplaats Poemojn. Maar soms is dat zo'n gedoe weer.
  zondag 18 november 2007 @ 10:50:23 #262
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54689680
Ik zag een tijdje geleden iets in de winkel, dat ik onthouden heb. Nu denk ik namelijk dat Ken het wel leuk zou vinden. Maar nu kan ik het niet meer vinden. Weet iemand wat ik bedoel?
Het is een huis dat tegelijkertijd een vormenstoof is. Er moeten beestjes in die op een vorm staan, door de schoorsteen naar binnen en dan kan het kind met het juiste sleuteltje de deur openmaken om het beestje er weer uit te halen.

Iemand?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_54689794
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:50 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zag een tijdje geleden iets in de winkel, dat ik onthouden heb. Nu denk ik namelijk dat Ken het wel leuk zou vinden. Maar nu kan ik het niet meer vinden. Weet iemand wat ik bedoel?
Het is een huis dat tegelijkertijd een vormenstoof is. Er moeten beestjes in die op een vorm staan, door de schoorsteen naar binnen en dan kan het kind met het juiste sleuteltje de deur openmaken om het beestje er weer uit te halen.

Iemand?
Ja die is van Cotoons. Die krijgt Mikael van Sinterklaas heb ik zo'n donkerbruin vermoeden

Klik
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 18 november 2007 @ 11:12:33 #264
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54689908
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:02 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja die is van Cotoons. Die krijgt Mikael van Sinterklaas heb ik zo'n donkerbruin vermoeden

Klik
Yeey Die bedoel ik, ja! Ja, Ken is zo bezig met sleutels en openmaken en dingen ergens instoppen en terugstoppen en rangschikken. Heerlijk! Als hij iets uit een kast pakt, gaat het gewoon ook weer terug in de kast. Dat houden we erin
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 18 november 2007 @ 11:13:30 #265
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54689922
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:12 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Yeey Die bedoel ik, ja! Ja, Ken is zo bezig met sleutels en openmaken en dingen ergens instoppen en terugstoppen en rangschikken. Heerlijk! Als hij iets uit een kast pakt, gaat het gewoon ook weer terug in de kast. Dat houden we erin
Ik kan 'm alleen nergens meer vinden in de winkel (vind 'm ook leuk voor Tijn)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54689955
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik kan 'm alleen nergens meer vinden in de winkel (vind 'm ook leuk voor Tijn)
Ik Sinterklaas heeft hem paar weken terug ook gekocht met korting bij Bart Smit. Wilde hem eerst nog niet halen maar toen zeiden ze daar wel dat ie rond deze tijd van het jaar heel hard gingen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 18 november 2007 @ 11:17:09 #267
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54689960
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik kan 'm alleen nergens meer vinden in de winkel (vind 'm ook leuk voor Tijn)
Dat probleem heb ik ook. Mja, misschien dan bestellen? Hij staat nog wel online namelijk.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 18 november 2007 @ 11:23:03 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54690051
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook. Mja, misschien dan bestellen? Hij staat nog wel online namelijk.

de laatste keer dat ik keek niet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 18 november 2007 @ 11:28:38 #269
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54690103
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:23 schreef E.T. het volgende:

[..]


de laatste keer dat ik keek niet
Niet leverbaar dan? Want hij staat gewoon bij die link hierboven.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 18 november 2007 @ 11:29:19 #270
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54690113
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:28 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Niet leverbaar dan? Want hij staat gewoon bij die link hierboven.
hij was gewoon helemaal niet te vinden
Nu zie ik 'm wel gewoon
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 19 december 2007 @ 23:00:30 #271
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55402999
Zijn die poppekes van Little People ook los verkrijgbaar? Onze hond vind ze nl. heel lekker.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_55403061
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Zijn die poppekes van Little People ook los verkrijgbaar? Onze hond vind ze nl. heel lekker.
Ja die van mij ook Dacht dat het aan dat gekke beest van mij lag maar die is dus normale dan ik dacht
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55411437
Handig topic!
Ik ben op zoek naar speelgoed voor de eerste verjaardag van Damian (in februari). Pff ik vind het zo moeilijk.
Ik heb al wel een paar dingen in mijn hoofd maar daar is hij eigenlijk nog wat te klein voor en ik wil eigenlijk ook iets hebben waar hij dan echt mee kan spelen. Op het moment heeft hij maar weinig waar hij mee speelt. Op al het kleine babyspeelgoed is hij uitgekeken en het grotere daar is hij nog net te klein voor. Ik heb eigenlijk ook niet echt een beeld van wat hij over een maand of twee ongeveer zou moeten kunnen en begrijpen. Iemand tips?
  donderdag 20 december 2007 @ 11:55:15 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55412681
Moeilijk is dat he Appelsap, ze vallen nu echt een beetje tussen wal en schip qua speelgoed, dat merk ik zelf ook. Dean heeft leuke grote blokken gehad voor Sint, met zo'n tafeltje erbij, dat vind ie wel erg interessant als ik hem help tenminste, en ze hebben er later ook nog wat aan. Of een springkussen natuurlijk

Wat had je zelf in je hoofd dan?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 20 december 2007 @ 11:58:50 #275
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55412764
Appelsap, misschien alvast wat buitenspeelgoed voor van het voorjaar/ zomer?
En voor Lena staat een wheelybug op het lijstje, bovenaan. Voor over heel lang, als ze 1 word.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55413002
Ik had het gezien Vivi in het feestdagentopic. Zoiets leek me ook erg leuk, met dat tafeltje. Alleen heeft hij al erg veel van dat soort blokken dus dan twijfel ik weer.

Ik had zelfs als idee vooral dingen voor in de tuin. Wat Lishe zegt dus. Een zandbakje, glijbaan en een ballentent/springkussen zat ik ook al aan te denken. Maar die is nog niet eens opgeknapt dus daar heeft hij pas van de lente en zomer wat aan. En ik denk ook dat hij daar dan nog net iets te klein voor is.
pi_55414531
Juliet heeft oa 'Hopla verstoppertje spelen' gekregen. Is bedoeld voor kinderen van 6 mnd tot 4 jr dus je kunt er ee tijdje mee. En ze vindt 't erg leuk!
  donderdag 20 december 2007 @ 13:35:57 #278
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_55414995
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Zijn die poppekes van Little People ook los verkrijgbaar? Onze hond vind ze nl. heel lekker.
Per koker van 3
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_55417380
poemojn, kun je wat meer vertellen over dat hopla verstoppertje spelen?
Ik zag het liggen en het leek me wel leuk, maar kon niet ontdekken wat het nou helemaal precies inhield. En wat die hele kleintjes er al mee kunnen.
pi_55418467
Het is een konijntje dat elke tien seconden 'Hopla! Hopla! Hopla!' zegt, met een serie kaartjes erbij. Voor de kleinsten kun je er steeds een doek overheen leggen, en dan die eraf trekken (kiekeboe spelen dus feitelijk).
De officiele spelregels zijn dat je vanaf 1 jr een kring voorwerpen (die op de kaartjes staan) om het zittende kind heen legt, en dat 't kind dan achter het voorwerp op het kaartje kijkt of daar Hopla ligt. Maar wij verstoppen Hopla ergens in de kamer, en Juliette gaat 'm dan zoeken (dus zonder kaartjes). En dat vindt ze erg leuk, en Myrthe verstopt 'm graag voor haar.
pi_55418733
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:54 schreef poemojn het volgende:
Het is een konijntje dat elke tien seconden 'Hopla! Hopla! Hopla!' zegt, met een serie kaartjes erbij. Voor de kleinsten kun je er steeds een doek overheen leggen, en dan die eraf trekken (kiekeboe spelen dus feitelijk).
De officiele spelregels zijn dat je vanaf 1 jr een kring voorwerpen (die op de kaartjes staan) om het zittende kind heen legt, en dat 't kind dan achter het voorwerp op het kaartje kijkt of daar Hopla ligt. Maar wij verstoppen Hopla ergens in de kamer, en Juliette gaat 'm dan zoeken (dus zonder kaartjes). En dat vindt ze erg leuk, en Myrthe verstopt 'm graag voor haar.
Mikael heeft dat spel ook bij mijn ouders. Wil je dat konijntje verstoppen schreeuwt Mikael al: Neej dah mag nie Dan verstopt ie hem zelf en gaat dan overal zoeken: Neej is nie dah En soms na echt een half uur: Ja mama dah
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55420223
Poemojn, dat klinkt wel erg leuk. Die gaat op het lijstje, bedankt!
  donderdag 20 december 2007 @ 18:13:46 #283
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55421924
Hij is ook te bestellen bij Bol: Hopla
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 20 december 2007 @ 19:55:28 #284
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55423937
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:35 schreef MaLo het volgende:

[..]

Per koker van 3
Ja? Kun je dan poppekes uitzoeken? Ik wil nl. de kerstman en kerstvrouw graag bij bestellen. En de zebra en beer zijn ook al half aangevroten...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_55476239
Randy wordt volgende week 3 jaar. Nou heb ik 2 kadootjes voor hem 'gevonden' waarvan ik -voor ik het aanschaf- graag jullie mening wil horen.
1) De little people speel & leerwinkel
2) Thomas Trein, take along, working hard set
Heeft 1 van jullie een van deze 2 dingen in huis? Zoja, is het leuk, wordt er veel mee gespeeld?
En wat betreft de thomas trein: is het wel van een bruikbaar formaat? (40 bij 60 lijkt me zo klein, zeker als je op de achterkant van de doos kijkt wat voor traject je er mee kan maken) Gaat het niet snel stuk?
Alle reacties zijn welkom.
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:50:33 #286
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55600074
Brent is helemaal gelukkig met zijn eigen afstandsbediening
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † vrijdag 28 december 2007 @ 14:42:20 #287
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55601259
Appelsap, Lucie kreeg voor haar eerste verjaardag een zacht kegelspel en het is een half jaar later nog steeds een grote hit. Niet dat er veel mee gekegeld wordt, maar wel veel gesleept en gegooid en gerammeld en gepiept en in en uit het opbergtasje gedaan.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 28 december 2007 @ 14:50:50 #288
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55601463
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:42 schreef Macka66 het volgende:
Appelsap, Lucie kreeg voor haar eerste verjaardag een zacht kegelspel en het is een half jaar later nog steeds een grote hit. Niet dat er veel mee gekegeld wordt, maar wel veel gesleept en gegooid en gerammeld en gepiept en in en uit het opbergtasje gedaan.
Same here!
Die van Sesamstraat hebben we. Dat tasje is echt het meest voorname onderdeel van de set!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55602685
En mochten mensen nog twijfelen over een wheelybug, hij is zijn geld dubbel en dwars waard Op dit moment wordt hij de hele kamer doorgeduwd, ze loopt op voetjes of knietjes er achteraan en omdat hij zo wendbaar is gaat dat zelfs in onze minihuiskamer prima.
De fabrikant heeft overigens gelijk dat je het beste het normale formaat kan nemen. Hij lijkt zo klein maar door het bolle zitje moeten ze echt wel lange beentjes hebben willen ze makkelijk bij de grond kunnen. Ik denk zo maar dat Ronja hier nog wel een jaartje mee vooruit kan.

Het kegelspel is hier ook favoriet inderdaad
pi_55603117
Anna heeft het Nijntje kegelspel, maar dat zit nog in de opbergkist, omdat ze al zo veel heeft. Het theeserviesje dat ze heeft gehad met de Kerst is echt superpopulair. Dat had ik niet verwacht (ze heeft niks met poppen en andere echte meisjes dingen), maar dit haalt ze meteen uit de kast als ze uit bed komt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:18:51 #291
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55603340
Doe's foto owlet!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_55985954
bij de bijenkorf zag ik vandaag toch zoiets leuks. ze hebben een aantal fisher-price klassiekers opnieuw uitgebracht. bijvoorbeeld de 'leer & speel - klok', zie deze MP advertentie voor een foto van een echte oude. ook het televisietje dat ik er vroeger van had (met row,row,row your boat) deze! en zo'n leuke loop-eend stonden er bij. het enige niet leuke eraan was de prijs. ze vragen nl zo'n 30 euro p.stuk...

[ Bericht 11% gewijzigd door bixister op 12-01-2008 23:38:32 ]
pi_55986551
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 23:28 schreef bixister het volgende:
bij de bijenkorf zag ik vandaag toch zoiets leuks. ze hebben een aantal fisher-price klassiekers opnieuw uitgebracht. bijvoorbeeld de 'leer & speel - klok', zie deze MP advertentie voor een foto van een echte oude. ook het televisietje dat ik er vroeger van had (met row,row,row your boat) deze! en zo'n leuke loop-eend stonden er bij. het enige niet leuke eraan was de prijs. ze vragen nl zo'n 30 euro p.stuk...
Ja, ik zag bij petit zsa zsa de grote hond, het beertje met xylofoon en de telefoon. Erg mooi.
  zondag 13 januari 2008 @ 01:00:13 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_55988305
ook hier vind je oude fisher price!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 13 januari 2008 @ 08:52:54 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55991828
De prijzen die ze op MP vragen voor het oude Fisher Price is ook niet leuk. Mijn ouders hebben al het oude fisher price van ons bewaard (de echte 70er-jaren school, kasteel, boerderij, stad, huis en vliegtuig met alle bijbehorende spullen). Onze kinderen gaan er meteen mee spelen als ze daar zijn. Dat speelgoed heeft echt ruimschoots de tand des tijds doorstaan. Ik heb er vroeger ook uren mee gespeeld. Ik vind het leuker dan het huidige Little People, hoewel Job met name daar ook heel veel mee speelt. Ik heb me dan ook heilig voorgenomen dat ik dat ook ga bewaren voor later. Hoewel ik daar waarschijnlijk nog behoorlijk wat strijd voor moet leveren met mijn vriend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 13 januari 2008 @ 10:11:45 #296
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55992376
Ik heb er laatst ook al dolenthousiast bij gestaan Bix, leuk is dat he?
Mijn tante is mijn 'oude fisher price' jaagster. Ik wwil nu alleen nog echt heel graag het looppaard.

Livelink, fijn dat je ouders dat allemaal bewaard hebben!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55993208
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:11 schreef Lishe het volgende:
Ik heb er laatst ook al dolenthousiast bij gestaan Bix, leuk is dat he?
Mijn tante is mijn 'oude fisher price' jaagster. Ik wwil nu alleen nog echt heel graag het looppaard.
[ afbeelding ]
Livelink, fijn dat je ouders dat allemaal bewaard hebben!
Dat paard heb ik hier staan, maar er is intussen al een wieltje gebroken, spijtig genoeg.
Je kan ze nog wel vinden. Zeker in Amerika, als je er de verzendkosten voor over hebt.
pi_55993224


[ Bericht 100% gewijzigd door Bass-Miss op 13-01-2008 11:29:54 ]
  zondag 13 januari 2008 @ 11:36:14 #299
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_55993367
Mijn ouders hadden een oude wekker van Fisherprice bewaard en het pakhuis.
Het pakhuis is met stip het favoriete speelgoed van mijn dochtertje als ze bij mijn ouders speelt .

@ Rockabella over de FP mannetjes: Nee, je kunt ze niet zelf uitkiezen, het zijn "voorgeprepareerde" kokers van 3.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 13 januari 2008 @ 11:43:42 #300
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55993543
Emma speelt ook met fisher price bij oma en tante , spul van zo'n 25 of meer jaar oud en het doet het nog allemaal. De garage was laatst helemaal top bij oma en opa.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 13 januari 2008 @ 19:33:04 #301
56471 pinquit
oh my lama!
pi_56005640
dat paardje had ik vroeger ook
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')