abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 september 2006 @ 10:08:20 #1
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41762686
Omdat Bart en Joost samen bij lycos een column hebben, is het misschien leuk om deze ook te volgen

er zijn nog al wat onduidelijkheden over het archief, dus hierbij de linkjes

Laatste column
archief

Laatste column Joost
quote:
Column Joost - Legerkistjes
En toen waren er nog veertien… De afvalrace die Big Brother heet is nu pas echt begonnen. Vandaag zal de groep merken dat het anders is. Er is iemand uit hun midden. Het wordt stiller. Saaier. Ja, nóg saaier. Als je van vijftien naar veertien gaat, is daar nog redelijk overheen te komen. Maar vanaf nu is het elke week raak. De achtergebleven bewoners voelen hun wereldje steeds kleiner worden.

En Marcel? Marcel baalt. Hij kwam om twee redenen. Een vrouw vinden én die pot met geld pakken. Een vrouw vond hij. Maar sinds hij zaterdag het bed heeft gedeeld met 'Hillie' is hij voor altijd verlost van dat knagende libido waar je als gescheiden veertiger last van schijnt te hebben.

En de pot? Marcel dacht dat hij nog een troef in huis had. Zijn 'Edje' zit er namelijk nog in. Maar toen Marcel het huis moest verlaten wist hij nog niet hoe de stemverhoudingen lagen. Zoonlief kreeg namelijk maar een paar meer smsjes en is bij de volgende stemronde dus bijna zeker de volgende die moet vertrekken. Want dat Etiënne genomineerd gaat worden staat vast. Semih weet namelijk al dat hij de eerste keus was van vader en zoon.

Met een beetje mazzel staat Edje dus volgende week thuis weer lekker in de houding. Legerkistjes aan en omhoog met z’n linkerarmpje… Dag. Dag. En misschien wordt BB6 dan toch nog leuk…
rock on
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 13 september 2006 @ 10:10:11 #2
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41762727
lelijke schrijffout in de TT
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 13 september 2006 @ 10:12:17 #3
58921 Day
You can fly!
pi_41762780
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:10 schreef Jumparound het volgende:
lelijke schrijffout in de TT
Aangepast!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  woensdag 13 september 2006 @ 10:17:15 #4
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41762876
laatste column Bart
quote:
Een drama!
Egbert is al twee weken zijn sleutel kwijt!
Etienne is zeer verliefd aan het worden op Sabrina, maar zij heeft al een kind en vindt het geen goed idee!
Micheline en Semih maken om de haverklap ruzie, en hun relatie staat op springen!
Hilde heeft te weinig te zuup’n en promoveert van dikke kip naar cold turkey.
Marcel wordt steeds onverstaanbaarder voor de rest van de bewoners, met als resultaat dat ze hem gaan vragen ‘24/7 hints’ te doen!
Marcia is haar vader zat en wil van hem onterfd worden, tot Egbert vertelt dat hij haar vader helemaal niet is!
Jeroen heeft een mening!
Rik krijgt nachtmerries en gaat ‘slaapknippen’!
Na ‘Sabrina en/of Monique’ wil ook Janine haar tieten verbranden en hangt ze in een theekopje!
Etienne loopt kaal rond nadat hij bij de ‘Nachtkapper’ is geweest!
Jeroen heeft toch geen mening!
Bij de nominaties moeten er twee mensen uit en komt Kelly er voor terug!

Je ziet het, alles voor de kijkcijfers. Het programma zit nu zo ver in het slop, dat de scenarioschrijvers van ‘As the World Turns’ en ‘The Crocodile Hunter’ er bij zijn gesleept.
Wat we echt nog missen is sex op de keukentafel, een gevecht tussen Semih & Rik tegen Marcel & Etienne met heel veel messen, en Hilde die ’s nachts alle kluisjes leeghaalt en als een dief in de nacht vertrekt. Richting nachtslijter.
Ja, als dat gebeurt, dan wordt het weer leuk en gaat iedereen weer kijken. Maar tot die tijd zitten we dus opgescheept met Egbert uit Abbekerk.
Kan iemand een beetje wiet in die man z’n shaggie stoppen? Zenuwpees.
tnx Day!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_41763067
ik vind deze columns zou kinderachtig neergezet.... ik vond Joost sowieso een flapdrol
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 10:32:39 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_41763277
Deze schrijfseltjes zijn het woord column niet waard...
pi_41763321
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:25 schreef charmed_angel het volgende:
ik vind deze columns zou kinderachtig neergezet.... ik vond Joost sowieso een flapdrol
Jostieflip!
pi_41763408
En Dido noemde hij "Roos" toch?
pi_41763670
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:32 schreef Loedertje het volgende:
Deze schrijfseltjes zijn het woord column niet waard...
Nee dit is echt niets. Dit lees je niet eens in het lokale buurtkrantje
En vast!
  woensdag 13 september 2006 @ 11:37:43 #10
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_41765197
Waar is Doordevil als je 'm nodig hebt?
Nu doe je het weer!
  woensdag 13 september 2006 @ 11:58:49 #11
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41765806
onder die steen waar hij thuis hoort
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 13 september 2006 @ 12:33:53 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41766687
Hatuh = verlatuh.

Column van Joost = goed te pruimuh.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_41782951
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:37 schreef ilona-scuderia het volgende:
En Dido noemde hij "Roos" toch?
Frau Roos
pi_41855780
Leuke columns !! (ook al kloppen ze niet altijd) Joost : de groet is met de rechterhand....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41855812
Laatste column Bart:

Even ter inleiding:
Het is de week van Monique en/of Sabrina. Maar met name Monique.
Eindelijk gebeurde er iets opmerkelijks in het gekkenhuis. De man van Monique heeft van achter de schermen een briefje kunnen sturen naar zijn vrouw, en die is daar *understatement alert* redelijk van overstuur geraakt. Zo erg zelfs, dat ze bijna naar huis wilde.
De kindjes zouden wel eens rare opmerkingen kunnen krijgen over het gedrag van hun moeder, omdat ze zo intiem met Tijn doet.
Monique krijgt 24 uur bedenktijd en besluit te blijven. De weekopdracht wordt voortijdig afgebroken en geslaagd verklaard.

Spannende tijden voor de redactie.
Het programma loopt, en daar is het dan ook wel mee gezegd. De kijkcijfers zullen nooit meer zo hoog worden als in het eerste seizoen, daar zullen de makers zich nu ook wel bewust van zijn.
De laatste maanden van 1999 werden massaal gevuld met speculaties over Ruud, Willem, Sabine en ondergetekende. Gemiddeld anderhalf miljoen kijkers per uitzending! Niemand wilde iets missen van de bak met hete lucht in Almere.
Want achteraf blijkt Big Brother niet veel meer te zijn dan een bak met hete, droge en ziekmakende lucht. Een product voor diegenen die lijden aan creativiteitsarmoede, simpel voyeurisme en een ongezond hoge dosis morele verontwaardiging.
Lijkt me voor de redactie niet erg leuk om te horen, maar zij denken dan ook over het programma als een brug tussen het volk en de elite, de ontbrekende schakel op televisiegebied. Ja hoor, ze hebben het wiel uitgevonden, die credits kunnen ze krijgen. Maar nu komen ze er achter dat het wiel alleen nog maar achteruit rolt.

Desalniettemin kijk ik wel braaf iedere dag naar, op z’n minst, een halve uitzending, en probeer via Fok! het een en ander bij te houden. Zeker nu er een herkenbare situatie ontstaat, want Mona kreeg in ’99 vergelijkbare post als Monique deze week. Man en kinders kregen ook opmerkingen te horen over de mate van intimiteit die ze naar Ruud tentoon spreidde. Een week later lagen er twee enveloppen met f10.000 ,- (jahaa, guldens!) in huis, die door Mona en Bianca werden opgepakt. Doei!
Ik voorspel dat er nu wordt geopperd om voortijdig te stoppen en het kluisje leeg te halen. Exit Monique.
Als Monique voor de keuze wordt gesteld, moet ik het nog maar zien. Er valt geen peil te trekken op Monique en/of Sabrina, het valt niet te voorspellen wat ze gaan doen. Persoonlijk denk ik winnen.

Hilde krijgt gelukkig toch een beetje aandacht deze week – in de uitzending van woensdag wist ze zich weer van haar beste kant te laten zien. Liggend als een zojuist gebigde zeug had ze commentaar op een-in-tranen-zijnde Monique. “Zo zou ik thuis niet gezien willen worden”. Nee Hilde, je zou eens moeten weten…

Persoonlijk lijkt het me zeer interessant om te weten wat Jeroen van het hele gedoe vindt. We hebben thuis geprobeerd om met een sinister nano-tech sub-etherfrequentie apparaatje de hersengolven van Jeroen te peilen. Daarvan volgt nu een klein stukje transcript:
Hilde en Etiënne staan genomineerd. Jeroen ligt op de bank en luistert naar de discussie over de nominaties.
“Waar hebben ze het toch de hele tijd over? Hoe laat gaan we eten? En drinken?”
Kijkt om zich heen.
“En waar is Marcel eigenlijk? Die heb ik ook al een paar dagen niet gezien…”

Bron : http://bigbrothercolumn.jubiiblog.nl/blog.php?id=14

"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:23:13 #16
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_41855865
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 09:15 schreef Nostalgist het volgende:
Laatste column Bart:

“En waar is Marcel eigenlijk? Die heb ik ook al een paar dagen niet gezien…”


Die was leuk! Meer nano-tech sub-etherfrequentie apparaatje transcripten.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:00:29 #17
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_41856221
heey die laatste zijn van Bart, was mijn grap.

Ik ga toch eens patent aanvragen want mischien valt er veel te verdienen met opmerkingen maken over Jeroen.
pi_41857032
Waaaaaaaat? Heeft Hilde het bed gedeeld met Marcel?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_41859829
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:56 schreef ruby het volgende:
Waaaaaaaat? Heeft Hilde het bed gedeeld met Marcel?
Ja onder aanmoedigingen van Milica.
die eerste avond met vele alcolhol geloof ik. was not in de uitzending te zien
pi_41859884
Ik vind de laatste van Bart wel leuk. Hij heegt wel een point met die enveloppen.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:07:33 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41859908
Hij kan toch wel leuk schrijven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_41864049
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:04 schreef itsme het volgende:

[..]

Ja onder aanmoedigingen van Milica.
die eerste avond met vele alcolhol geloof ik. was not in de uitzending te zien
En? Hebben ze de liefde bedreven?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_41869271
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:07 schreef soylent het volgende:
Hij kan toch wel leuk schrijven.
nee, hij maakt een leuke grap.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_41881452
Joost is niet altijd precies op de hoogte van wat er gebeurt in het huis, dat is jammer. Ben benieuwd hoe hij aan zijn informatie komt. Of zou hij het niet intensief volgen ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41895519
Wereld van verschil tussen die eerste en laatste van Bart
Hou die lijn vast
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  † In Memoriam † zondag 17 september 2006 @ 18:28:59 #26
128220 Peter6000
pi_41895900
Die laatste alinea van Bart is ronduit leuk

Al blijft het eigenaardig dat mensen die BB nauwelijks volgen, daar columns over schrijven.
pi_41974318
Weer een nieuwe column van Joost. (www.joosthoebink.nl) :

Dodenlijst
"Mensen die in het leven omhoog willen klimmen, moeten vooral goed kunnen kruipen."
Kees Buddingh', schrijver (1918-1985)

Dat viel mooi effe tegen gisteren. Liefst twee derde van de bellers en smsers prefereerde Edje boven Hillie Billy. En dus verliet onze Hilde, letterlijk en figuurlijk, kruipend het huis. Haar aftocht duurde maar liefst een heel reclameblok. Dat zegt iets over Hilde's fysieke toestand en natuurlijk ook over de lengte van de reclameblokken op kijkcijferkanon Talpa. Hoorde dat de kijkcijfers deze keer een beetje tegenvallen. En dat vind ik jammer want Big Brother blijft een interessant programma. Nog steeds voer voor psychologen. Dat bewijst een recente Thaise studie naar het gedrag van Big Brotherbewoners wereldwijd.

Maar in Thailand hebben ze nu wel wat anders aan hun hoofd dan BB-ers bespieden. Momenteel word er een staatsgreep gepleegd in het land van goedkoop bier, witte stranden en kinderprostitutie. Gelukkig weten onze bewoners daar niets van. In het huis leven ze hun veilige, geïsoleerde leventje. Geen rampen, oorlogen, werk, deadlines, vergaderingen en meer van dat soort verschrikkingen die wij, gewone mensen, dagelijks over ons heen krijgen.

Maar de 'echte' wereld wacht. Want de eliminatiemachine dendert op volle toeren. Deze keer zitten Jeroen 'Ik versta je wel, maar begrijp je niet' en Milica 'Is Hilde mijn moeder?' op de bank. Meteen na het bekend maken van de nominaties sprak Etiënne over een 'dodenlijst' die afgewerkt werd. Het viel hem namelijk op dat al zijn maatjes vertrokken zijn óf genomineerd staan. Hoe zou dat nou komen?


20-09-2006

Voer voor Psychologen. Joost leest dus mee .

Kom op Joost, gewoon even aanmelden, en posten. Leuk toch ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 20 september 2006 @ 14:13:39 #28
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_41982432
leuk topic. .ff hier iets posten want dan staat ie ook in My Active Topics
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
pi_42044007
@nostalgist

nee joh, dat heet toch al jaaaren "voer voor Psychologen"?
we hebben een nieuwe collum:)
http://www.lycos.nl/portal/entertainment/bigbrother.html
pi_42046933
@dieenebart. Weet ik wel, maar het is de laatste tijd een uit de mode geraakte term, vandaar dacht ik dat Joost wellicht gelurkt had op het forum.....

Weer een leuke column! : (bron: zie link vorig bericht)

Bart - Ongewenste Stommiteiten
Big Brother, Harder dan Ooit.
Jaja.

In de uitzending van donderdag was te zien dat de twee zusjes (Dumb and Dumber, Hepie en Hepie, blond en dom, trutje en troela), een heuse eigen, in roze uitgevoerde slaapkamer hebben gekregen. Een gunst die nog nooit eerder verleend is, zo ver mijn geheugen strekt.
Drie keer raden waarom… Etienne, E10 en Etjen.
De adolescente Zwollenaar kan zijn handjes slecht thuis houden, maar Monique en/of Sabrina (Sabrina in dit geval) is te dom om er wat aan te doen. Ze wil niet dat hij constant aan haar borsten en billen zit, maar tegelijkertijd geniet ze van de aandacht en gebruikt ze Etjen als toy-boy.
Monique is zo mogelijk nog gedachtelozer bezig geweest en heeft haar hele huwelijk op het spel gezet voor een jongen die ze nog geen maand kent.
‘Om de meisjes voor nog meer stommiteiten te behoeden’, dacht de redactie, ‘geven we ze een eigen kamertje waar ze geen last meer hebben van een overdosis mannelijke aandacht.’ Dit lijkt de ultieme beloning voor de zusjes, omdat ze zoveel te verduren hebben gehad. Maar het is natuurlijk de weg van de minste weerstand.

Jammer.
Jammer dat er niet voor is gekozen om de dames met hun neus op de feiten te drukken. Het was zo makkelijk. Had de dames een woordenboek gegeven – “zoek op: ongewenste intimiteiten.”
Ongewenst: niet gewenst wordend, waarop men geen prijs stelt
Intimiteit: vrijmoedige, vrijpostige handelingen (m.n. op
sexueel gebied), erotische aanrakingen

In plaats hiervan hebben de dames nu een slaapkamer voor zichzelf. De spullen van Etjen staan in een vuilniszak in de gang.
Dit was bij uitstek een kans om die schamele driehonderdduizend kijkers een voorbeeld te stellen. ‘We zien allemaal dat het mis gaat, en zo los je het op.’
Iedere dag worden er duizenden meisjes (en jongens), vrouwen, dames en andere lustobjecten ongewenst intiem geïntimideerd, maar de het lijkt me sterk dat hun omgeving op een dergelijke manier reageert: ‘Ach meisje, heeft die lelijke man van Boekhouding nou weer tegen je kontje aangeslagen? Jeetje, wat rot, we geven jou snel een eigen kantoortje hoor, met vrolijke kleurtjes. Doe je nu weer lachen? En ga je de boekhouder een kusje geven? Goed zo, liefje…’ Kots.

Sla maar van je af, of dreig de man in kwestie met een aanklacht, dat doen we in 2006. Zoek hulp, schakel vrienden in. Maar vrouwen in bescherming nemen tegen een 19jarig prutsertje is zó 1950. Big Brother is Ouderwetser dan Ooit.


Bart


"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  † In Memoriam † vrijdag 22 september 2006 @ 14:12:58 #31
128220 Peter6000
pi_42047002
Alexander

Pluk geen bloemen, het houdt u tegen op uw weg en onder 't gaan zullen zij verwelken. Zie ze aan en bewonder hun schoonheid en op uw reis zullen zij u begeleiden met een groetende glimlach.
Inayat Khan


In de auto terug van een creatieve bespreking bij de AVRO, overpeins ik mijn leven, en Big Brother.
De Telegraaf inschakelen, een boze man van Monique, alles voor de publiciteit, zoals mijn held Alexander Pechtold ook altijd zegt. Wij hadden immers de publiciteit genererende Tanja, zij moeten het doen met een jaloerse Rob.
Waar blijkbaar ook nog naar geluisterd wordt, getuige de prinsessenkamer waar de 2 zusjes nu veilig verborgen voor Tijn en Etiënne hun dagen slijten.
Want dagen slijten is wel sprake van, iets wat je Alexander Pechtold niet zo snel zult horen zeggen. Die heeft echter een ingevulde week, en de weekopdrachten van Big Brother 6 zijn meer uuropdrachten.
Behalve dan kale Eggie, in een trombosebestendig bootje, slapend en wachtend op een zoemer, en een sleutel.

De sleutel voor succes in de politiek, daar zijn de meningen over verdeeld, de sleutel voor succes in de Big Brother biotoop is vooral niet helemaal jezelf zijn, je mindere kanten verbergen: rascistische Etiënne, egoïstische Tijn, saaie Micheline.
Nee, geef mij Janine dan maar, hard schreeuwen, en snel weglopen. Niet effectief voor Alexander Pechtold, maar soms wel praktisch in de biotoop die Big Brother heet.
Zouden de bewoners eigenlijk stemmen in november?
Ik peins verder, terwijl de bomen in de avondschemering langs me heen glijden.

http://www.joosthoebink.nl
pi_42047297
Ben het op wat punten met Bart eens.
BB had E10 en Sabrina en alle medebewoners veel beter kunnen confronteren met deze beelden op het plasma scherm.
Laten ze het eerst maar eens als groep uitspreken en laat E10 z'n verhaal doen waarom hij dit doet en laat Sabrina d'r verhaal doen waarom ze dit toelaat.
pi_42047335
Interessant punt dat Joost aankaart. Ze hebben toch geen afstand tot stemrecht gedaan door in het huis te gaan? Of zouden ze via volmacht moeten stemmen ?

Lekker cynisch toontje van Joost. Vooral niet helemaal jezelf zijn.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:28:52 #34
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_42047368
Joost beschuldigt BB van saaiheid, terwijl zijn "columns" zelf ook erg -verwekkend zijn. Gelukkig zijn ze kort.

Bart . Voor jou heb ik echt gestemd toen .
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:22:37 #35
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42051451
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:27 schreef Nostalgist het volgende:


Lekker cynisch toontje van Joost. Vooral niet helemaal jezelf zijn.
Hoe bedoel je........"and it fires right back at him" ...
pi_42051754
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:22 schreef Jappie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je........"and it fires right back at him" ...
Huh ? Imho was Joost volledig zichzelf. Ok, aan zijn gedrag irriteerden mensen zich, maar daar trok hij zich weinig van aan.

In zijn column geeft hij volgens mij juist aan dat mensen die niet zichzelf zijn, slecht staan in het spel.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:47:57 #37
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42051947
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:39 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Huh ? Imho was Joost volledig zichzelf. Ok, aan zijn gedrag irriteerden mensen zich, maar daar trok hij zich weinig van aan.

In zijn column geeft hij volgens mij juist aan dat mensen die niet zichzelf zijn, slecht staan in het spel.
lees jij die collums van Joost eik wel...of plaats je ze alleen maar ?
quote:
de sleutel voor succes in de Big Brother biotoop is vooral niet helemaal jezelf zijn
mmmmm .....denk denk.....peins peins......wie was er vorig jaar nu ook alweer het meest succesvol...
pi_42052118
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:47 schreef Jappie het volgende:

[..]

lees jij die collums van Joost eik wel...of plaats je ze alleen maar ?
[..]

mmmmm .....denk denk.....peins peins......wie was er vorig jaar nu ook alweer het meest succesvol...
Ik lees ze van begin tot eind een paar keer.
Precies, vanwege het winnen van hem vorig jaar, en het zichzelf zijn, was bij mij de gedachte geboren dat het een cynische opmerking was.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 22 september 2006 @ 18:04:24 #39
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42052343
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:55 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Ik lees ze van begin tot eind een paar keer.
Precies, vanwege het winnen van hem vorig jaar, en het zichzelf zijn, was bij mij de gedachte geboren dat het een cynische opmerking was.
Dat hele schrijfsel van hem slaat nergens op......

Hoe kan hij nou een combinatie van die 3 namen maken en dan zeggen dat het loont om niet jezelf te zijn....Etienne is volledig zichzelf......Tijn heeft trucen........en Micheline is helemaal een gesloten boek voor wat betreft haar ware gedachtengangen......

Joost was vorig jaar in sommige dingen zichzelf....met name "het een lul zijn" gedeelte..........andere zaken zoals het zijn maatje Menno afvallen en zelfs voor leugenaar uitmaken tbv eigen gewin was weer het andere eind van het spectrum......ook het gecultiveerd maar zo debiel mogelijk doen was onderdeel van een act....een act waarvan hij wist en of vermoedde dat hij succesvol kon zijn.


Maar laat Joost maar schuiven....die heeft bewezen dat er in het leven ook helemaal geen noodzaak is om jezelf te zijn....dat is...totdat je prijzengeld op is uiteraard.
pi_42052563
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:04 schreef Jappie het volgende:

[..]

Dat hele schrijfsel van hem slaat nergens op......

Hoe kan hij nou een combinatie van die 3 namen maken en dan zeggen dat het loont om niet jezelf te zijn....Etienne is volledig zichzelf......Tijn heeft trucen........en Micheline is helemaal een gesloten boek voor wat betreft haar ware gedachtengangen......

Joost was vorig jaar in sommige dingen zichzelf....met name "het een lul zijn" gedeelte..........andere zaken zoals het zijn maatje Menno afvallen en zelfs voor leugenaar uitmaken tbv eigen gewin was weer het andere eind van het spectrum......ook het gecultiveerd maar zo debiel mogelijk doen was onderdeel van een act....een act waarvan hij wist en of vermoedde dat hij succesvol kon zijn.


Maar laat Joost maar schuiven....die heeft bewezen dat er in het leven ook helemaal geen noodzaak is om jezelf te zijn....dat is...totdat je prijzengeld op is uiteraard.
Oei, dit zit diep, wat Joost betreft.

Altijd weer frappant hoe mensen naar dezelfde beelden kunnen kijken en er een totaal verschillende interpretatie van hebben.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 22 september 2006 @ 18:17:59 #41
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42052727
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:12 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Oei, dit zit diep, wat Joost betreft.

Altijd weer frappant hoe mensen naar dezelfde beelden kunnen kijken en er een totaal verschillende interpretatie van hebben.
Ik denk het ook ja....Joost is nog geen moment uit mijn gedachten geweest.....
  † In Memoriam † vrijdag 22 september 2006 @ 18:23:01 #42
128220 Peter6000
pi_42052867
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:04 schreef Jappie het volgende:

[..]

Dat hele schrijfsel van hem slaat nergens op......
  vrijdag 22 september 2006 @ 18:26:08 #43
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42052946
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:23 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Waarom staat "van hem" in bold ?
  † In Memoriam † vrijdag 22 september 2006 @ 18:27:48 #44
128220 Peter6000
pi_42052981
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:26 schreef Jappie het volgende:

[..]

Waarom staat "van hem" in bold ?
Uhhhhhhhh, ik verveelde me dus toen heb ik een column geschreven en nèt gedaan of het van Joost kwam
pi_42053118
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:27 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Uhhhhhhhh, ik verveelde me dus toen heb ik een column geschreven en nèt gedaan of het van Joost kwam
You fooled me.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 22 september 2006 @ 18:43:46 #46
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42053428
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:27 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Uhhhhhhhh, ik verveelde me dus toen heb ik een column geschreven en nèt gedaan of het van Joost kwam
....Peter...dit meen je niet......
pi_42053741
Nog nooit zo een goede column van joost gezien
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_42053798
Er ging me wel een lampje branden bij de zin: Alexander is mijn grote held....Maar het doofde weer snel.... Leuk gedaan, hoor!
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 22 september 2006 @ 18:59:11 #49
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42053864
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:55 schreef PC eend het volgende:
Nog nooit zo een goede column van joost gezien
Nu ik de kans heb gehad om de woorden echt op me in te laten werken snap ik plots de intentie........verpakt onder een ogenschijnlijk lullig geschreven stuk schuilt er in de derde laag idd een belangrijke en diep doordachte boodschap.
pi_42054174
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:59 schreef Jappie het volgende:

[..]

Nu ik de kans heb gehad om de woorden echt op me in te laten werken snap ik plots de intentie........verpakt onder een ogenschijnlijk lullig geschreven stuk schuilt er in de derde laag idd een belangrijke en diep doordachte boodschap.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:47:28 #51
242 Pinball
Electric Monk
pi_42059354
Peter.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:26:26 #52
58921 Day
You can fly!
pi_42060882
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:27 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Uhhhhhhhh, ik verveelde me dus toen heb ik een column geschreven en nèt gedaan of het van Joost kwam
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_42071412
Peter, toen ik vorig jaar je stukjes las met alle hosanna verhalen van Tanja dacht ik echt of je van de pot was gerukt maar dit is briljant!!!
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:11:42 #54
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_42071602
Starfuckers
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_42071983
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:47 schreef Pinball het volgende:
Peter.
Daar sluit ik me bij aan.

Mag je vaker doen, Peter!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  † In Memoriam † zaterdag 23 september 2006 @ 14:47:39 #56
128220 Peter6000
pi_42076322
Wat een eer
pi_42077882
Jostieflip!
pi_42078848
hahaha Peter

Ik vind de column van bart erg goed!! Helemaal mee eens
pi_42164347
Een nieuwe column van Joost (www.joosthoebink.nl)

Sleur (BB6)
"Leven is niet veel anders dan babbelen, verjaardag wensen en met een glimlach aan iets anders denken."
Simon Carmiggelt, schrijver (1913-1987)

Etiënne is jarig! Hoera! Onze grote vriend is twintig geworden vandaag. En dat wordt gevierd met uien en bonen. Terecht.

Moeilijk om meer te schrijven op zo'n feestelijke dag. Ga toch wat proberen. Sinds gisteren is de groep weer wat kleiner geworden. Milica zit vanmiddag weer lekker aan de rode wijn met moeder Hilde. Die rode wijn komt voor Semih steeds dichter bij. Gisteravond tijdens Big Brother Live wilde hij namelijk de held uithangen. De rode telefoon ging en Semih greep zijn kans. Verkeerde timing. Nou staat ie vier weken achter elkaar genomineerd.

Vanochtend bleef Tijn uit protest in bed liggen. Spannende tv! Verder niets bijzonders te melden. Na een maand is de sleur er flink ingekomen. Iedereen heeft een plekje in de groep veroverd en wacht geduldig zijn exit af.

Zondag krijgt Big Brother concurrentie van De Gouden Kooi. De bedoeling is dat deze real-life soap twee jaar gaat duren. Twee jaar opgesloten in een huis vol camera's. Twee jaar afgesloten van de buitenwereld… Kan onze jarige Jop geen overplaatsing krijgen?


26-09-2006

"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2006 @ 11:24:59 #60
128220 Peter6000
pi_42164506
Hele sterke column, die quote van Simon Carmiggelt slaat natuurlijk vooruit op de verjaardag van Etiënne, sterk gekozen van Joost.

Ook het
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:19 schreef Nostalgist het volgende:
Milica zit vanmiddag weer lekker aan de rode wijn met moeder Hilde. Die rode wijn komt voor Semih steeds dichter bij.
vind ik een geniale vondst, een link leggen tussen rode wijn in, en rode wijn buiten het huis

Erg sterke column dus wel
pi_42164880
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:19 schreef Nostalgist het volgende:
Een nieuwe column van Joost (www.joosthoebink.nl)

Sleur (BB6)
"Leven is niet veel anders dan babbelen, verjaardag wensen en met een glimlach aan iets anders denken."
Simon Carmiggelt, schrijver (1913-1987)

Etiënne is jarig! Hoera! Onze grote vriend is twintig geworden vandaag. En dat wordt gevierd met uien en bonen. Terecht.

Moeilijk om meer te schrijven op zo'n feestelijke dag. Ga toch wat proberen. Sinds gisteren is de groep weer wat kleiner geworden. Milica zit vanmiddag weer lekker aan de rode wijn met moeder Hilde. Die rode wijn komt voor Semih steeds dichter bij. Gisteravond tijdens Big Brother Live wilde hij namelijk de held uithangen. De rode telefoon ging en Semih greep zijn kans. Verkeerde timing. Nou staat ie vier weken achter elkaar genomineerd.

Vanochtend bleef Tijn uit protest in bed liggen. Spannende tv! Verder niets bijzonders te melden. Na een maand is de sleur er flink ingekomen. Iedereen heeft een plekje in de groep veroverd en wacht geduldig zijn exit af.

Zondag krijgt Big Brother concurrentie van De Gouden Kooi. De bedoeling is dat deze real-life soap twee jaar gaat duren. Twee jaar opgesloten in een huis vol camera's. Twee jaar afgesloten van de buitenwereld… Kan onze jarige Jop geen overplaatsing krijgen?


26-09-2006

wat een kneusje is het toch ook.... ik vind dit geen Column Dit is gewoon een stukje tekst.... van een Yuppie... wat een engnek die Joost... ik vond het al jammer dat hij won... maar nu ik zo dit stukje lees en dat stukje hiervoor is het echt een superkneus
pi_42164977
Ik moet zeggen dat ik er ook niet veel aan vind.
pi_42174985
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:37 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

wat een kneusje is het toch ook.... ik vind dit geen Column Dit is gewoon een stukje tekst.... van een Yuppie... wat een engnek die Joost... ik vond het al jammer dat hij won... maar nu ik zo dit stukje lees en dat stukje hiervoor is het echt een superkneus
Gelukkig ben je niet bevooroordeeld....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 27 september 2006 @ 18:27:10 #64
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42175247
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:37 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

wat een kneusje is het toch ook.... ik vind dit geen Column Dit is gewoon een stukje tekst.... van een Yuppie... wat een engnek die Joost... ik vond het al jammer dat hij won... maar nu ik zo dit stukje lees en dat stukje hiervoor is het echt een superkneus
Iets wat iemand in z'n dagboekje schrijft ofzo. Is het niet eens waard om hier te plaatsen (of ergens anders op het internet).
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_42175577
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:27 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Iets wat iemand in z'n dagboekje schrijft ofzo. Is het niet eens waard om hier te plaatsen (of ergens anders op het internet).
Precies.
  woensdag 27 september 2006 @ 18:41:11 #66
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_42175598
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:37 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

wat een kneusje is het toch ook.... ik vind dit geen Column Dit is gewoon een stukje tekst.... van een Yuppie... wat een engnek die Joost... ik vond het al jammer dat hij won... maar nu ik zo dit stukje lees en dat stukje hiervoor is het echt een superkneus
Hear hear.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  † In Memoriam † woensdag 4 oktober 2006 @ 17:14:19 #67
128220 Peter6000
pi_42362995
Deborah

'Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt daar aan mijn huisje?'
Grote boze heks, sprookjesfiguur (1752-1789)


Er was eens, nog niet zo heel lang geleden, in een land, hier niet zo heel ver vandaan, een heel lief meisje. Ze heette Deborah en ze was acht jaar oud. Over een paar dagen zou ze negen worden. Ze had heel veel zin in haar verjaardag. Ze zou taart gaan eten en ze mocht de hele dag spelletjes doen.
Samen met haar pappa, mama en broertje van zes woonde ze in een nieuwbouwwijk in Almere. Voor het huis was een speeltuintje waar ze vaak speelde. Haar broertje keek dan door het raam naar haar. Hij mocht niet naar buiten want hij was heel ziek. Maar Deborah was heel lief voor hem. En ze wist zeker dat hij beter zou worden. Dat hij ooit met haar buiten kon spelen.

Op een dag kwam er een hele dure auto in de straat gereden. Er stapte een man uit die Deborah kende van tv. Gordon heette hij en hij had ook een cameraploeg bij zich. Gordon belde aan bij het huis waar Deborah woonde. Haar moeder deed open. 'Hallo Natasia', zei Gordon vrolijk tegen haar moeder, 'ik heb een mooie auto bij me. Stap in, dan mag je De Gouden Kooi in!' Deborah snapte er niets van. Ze barste in tranen uit en klampte zich vast aan haar moeder. 'Nee, mama, niet weggaan!'
Maar haar moeder rukte zich los en huppelde achter Gordon aan. Hup, de auto in. Deborah rende zo hard ze kon achter haar mama aan maar de auto was zo snel dat ze hem aan het einde van de straat al niet meer kon zien. Toen ze terug naar huis liep hoorde ze haar broertje al huilen. Trillend zat hij voor het raam. Zijn gezichtje verkrampt van pijn en verdriet. Huilend viel ze hem in de armen.

Hans en Grietje zijn terug. Als kind vond ik dit al geen leuk sprookje. En sinds gisteravond weet ik waarom. Het verhaal van Hans en Grietje is namelijk helemaal geen sprookje. Het is de keiharde werkelijkheid voor Deborah en haar broertje. Hun moeder besloot namelijk dat het 'nu tijd is voor mezelf' en daarbij kon ze geen kinderen gebruiken. Lachend rende Natasia achter Gordon aan de sportwagen in. Op naar een nieuw leven, haar kinderen huilend aan hun lot overlatend. En dit keer was er geen spoor van kiezelsteentjes of broodkruimels om te volgen.

Ik hoop dat Deborah en haar broertje hele lieve pleegouders krijgen die ze de onvoorwaardelijke liefde zullen geven die ze verdienen. En Natasia mag wat mij betreft De Gouden Kooi winnen. Ik hoop dat ze veel plezier heeft van haar villa, sportwagens en kaviaar. Moederziel alleen.

http://www.joosthoebink.nl
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:25:28 #68
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42363298
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:14 schreef Peter6000 het volgende:
Deborah
Goeie coum weer Peter6000 ....daar kan Joost een voorbeeld aan nemen.
  † In Memoriam † woensdag 4 oktober 2006 @ 17:36:15 #69
128220 Peter6000
pi_42363629
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:25 schreef Jappie het volgende:

[..]

Goeie coum weer Peter6000 ....daar kan Joost een voorbeeld aan nemen.
We doen allebei dezelfde NTI cursus
pi_42364364
Mooi, Peter!

Heb 'm hier ook geplaatst: [De bewoners] Natasia # 1
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  † In Memoriam † woensdag 4 oktober 2006 @ 18:25:48 #71
128220 Peter6000
pi_42365061
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:01 schreef CartWOman het volgende:
Mooi, Peter!

Heb 'm hier ook geplaatst: [De bewoners] Natasia # 1
uhhhhhhhh, het is toch wel duidelijk dat ie dit keer echt van Joost is
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:38:12 #72
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42365423
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:25 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

uhhhhhhhh, het is toch wel duidelijk dat ie dit keer echt van Joost is
Ow ?

Ja...nu je het zegt...t lijkt idd een uit een sprookjesboek gecopypaste stukje waarbij slechts de namen zijn veranderd....totaal geen diepgang.
  † In Memoriam † woensdag 4 oktober 2006 @ 18:39:27 #73
128220 Peter6000
pi_42365455
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:38 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ow ?

Ja...nu je het zegt...t lijkt idd een uit een sprookjesboek gecopypaste stukje waarbij slechts de namen zijn veranderd....totaal geen diepgang.
Ja, daar wil ik bij nader inzien toch maar geen credits voor
pi_42365463
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:44:12 #75
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42365576
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:39 schreef PC eend het volgende:
Zou CW hem echt mooi vinden ?
pi_42367348
Nou
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:07:46 #77
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42367987
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:46 schreef CartWOman het volgende:
Nou
Sowwy..

pi_42370549
Maar er zijn wel kamervragen gesteld naar aanleiding van deze column !!

"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:53:00 #79
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42449444
Concurrentie

Het is zonder twijfel de week van de concurrentie geweest. De laatste week in Big Brother werd stijlvol afgesloten door Marlies, die het nodig vond om Janine te nomineren via de Joker. Het gevolg hiervan was dat Janine afscheid mocht nemen van Bik Brudder. Daar zijn we thuis niet rouwig om geweest – irritant bemoeiziek wijf met haar zeikstem. Dahaag, ‘schatje’.

Tussen Semih en Tijn botert het ook niet zo best. Om maar eens een understatement te maken…
Sinds het gedoe met de knijpers hebben de twee een ijzige relatie, die nog extra wordt gekoeld door de benauwde omgeving en het gebrek aan objectieve feedback. Een ‘Tribunaal’ met twee advocaten helpt daar niet aan – als Tijn en Semih elkaar dit jaar nog de hand willen schudden, moet dat vanuit henzelf komen.
Wel gek dat er nu schijnbaar weer twee kampen ontstaan, terwijl we er net vanaf waren.

Aanstaande maandag moet er weer iemand naar huis. We kunnen stemmen op Egbert, Jeroen en Semih. Ik gok dat Egbert naar huis moet – de reacties op diverse fora wijzen onomstotelijk in die richting. Het is ook mooi geweest voor die man. Hij heeft de ervaring van zijn leven achter de rug, en nu mag hij weg.
Na het bekendmaken van de nominaties wist hij het zelf ook al wel een beetje. Hij vertoonde in ieder geval typisch verliezersgedrag. De ongeschreven etiquette in BB schrijft namelijk voor dat je netjes je tegenstanders vergeeft, als je de tent uit vliegt. “Het geeft niet joh, ik heb het er zelf naar gemaakt, ik zag het al aankomen.” Lekker goedmaken, voor de goede omgang.
Ja, zo win je natuurlijk nooit.

Concurrentie genoeg voor de Hoofdprijs, maar de Hoofdprijs voor Concurrentie gaat deze week naar (pauken, tromgeroffel…): Natasia!!!
‘Huh? Die zit toch in de Gouden Kooi?’ hoor ik u denken. Klopt, Natasia is een moderne moraalhoer, iemand die uit principiële overwegingen in principe geen dingen doet die tegen haar principes ingaan, tenzij daar heel veel geld mee te verdienen is. Natasia zit in een villa in Eemnes, zichzelf te verdedigen tegen een stuk of tien andere moraalhoeren die allemaal maar één mantra hebben:

Je ziel verkopen is niet erg. Je ziel verkopen is niet erg. Je ziel verkopen is niet erg.

Deze mensen moeten met elkaar strijden om een villa en miljoenen. Degene die het meest moreel verwerpelijke gedrag vertoont, wordt daar rijkelijk voor beloond.
In de Gouden Kooi doet men niet aan goedmaken, maar aan afmaken.
En dat trekt kijkers, meer dan Big Brother

Bart
pi_42449743
Mooi stukje, Bart !



Klinkt bijna duivels die mantra....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_42506404
En weer een nieuwe column van Joost (Winnaar BB-5) bron: www.joosthoebink.nl

Ruzie
"Alleen bij een grote vriendschap kun je je een grote ruzie veroorloven."
Jean-Paul Franssens, schrijver (1938-2003)

Als er drank in de man is… Hoe ging het spreekwoord ook alweer? Nou ja, het was in ieder geval flink hommeles in het Huis gisteravond. Vorig jaar vierden wij ook wel eens een feestje maar zo bont als deze bewoners het maakten was het in 'vijf' nooit.

Meestal zijn het Edje Kadetje en Semih die voor ruzie zorgen. Vorige week had Tijn al laten zien dat hij flink boos kan zijn en deze week maakt Egbert, duidelijk lijdend onder Nominatiestress, ruzie met alles en iedereen.

De bewoners hebben een lekker weekritme. De maandag begint luierend en eindigt in grote spanning wanneer Bridget aankondigt wie het huis moet verlaten. Dinsdag zijn nominatiespeculaties en mijmeren over de bewoner die vertrokken is favoriete gespreksonderwerpen. Woensdag slaat de verveling toe. Donderdag is de verveling zo groot dat er hevige irritaties ontstaan en vrijdag gaan die irritaties naadloos over in ruzies.
Zaterdag valt er weinig te beleven. Tot er rond een uurtje of elf muziek uit de boxen klinkt en iedereen binnen de kortste keren zo dronken is dat de ruzies van vrijdag nog eens goed worden overgedaan. Tot slot is er de zondag om de hele dag brak in bed te liggen en 's avonds tijdens het exitdiner na te ruziën over het feestje de avond ervoor.

Het lijkt wel of de bewoners zich niet realiseren dat het heel bijzonder is dat zij zijn uitgekozen bewoner te zijn. Dat Big Brother een schitterende, unieke ervaring is die je je leven lang nooit zal vergeten. In plaats van overeenkomsten worden verschillen benadrukt. In plaats van elkaar te vermaken zitten ze zich in kleine groepjes te vervelen. In plaats van samen te werken is iedereen uit op individueel succes.

Big Brother is een perfecte afspiegeling van onze samenleving.


08-10-2006

"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:13:29 #82
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_42506869
kep mijn quote hieronder aangepast, vond hem super..
Ik ben de onzichtbare werkelijkheid achter
de schijnbare wereld der illusies
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 12:16:04 #83
128220 Peter6000
pi_42506940
Joost, de feestjes waren op vrijdag, en niet op zaterdag.
En Egbert liep helemaal niet met iedereen ruzie te maken, hij trok zich juist erg terug en dat werd door de bewoners als reden aangegrepen hem vrij massaal te nomineren.
pi_42507032
Joost zou zich wat meer in BB moeten verdiepen, dit komt nogal sneu over.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:23:26 #85
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_42507158
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:16 schreef Peter6000 het volgende:
Joost, de feestjes waren op vrijdag, en niet op zaterdag.
En Egbert liep helemaal niet met iedereen ruzie te maken, hij trok zich juist erg terug en dat werd door de bewoners als reden aangegrepen hem vrij massaal te nomineren.
Peter, je sig!

Trouwens wel grappig hoe Bart en Joost verschillend tegen BB aankijken ....de ene winnaar is de andere niet!
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:24:28 #86
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_42507190
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:19 schreef CartWOman het volgende:
Joost zou zich wat meer in BB moeten verdiepen, dit komt nogal sneu over.
Joost kwam over het algemeen nogal sneu over...enige wat hij in het huis heeft gedaan wat vermeldenswaardig was...was natuurlijk ....de.....JOSTIFLIP!
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 14:14:49 #87
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42510228
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:55 schreef Nostalgist het volgende:
In plaats van elkaar te vermaken zitten ze zich in kleine groepjes te vervelen.
Vraag maar eens aan bijvoorbeeld Roel of Tanja, hoe ontzettend leuk ze het vonden om "vermaakt" te worden door Joost.
Ook veel streamers hier hebben nog steeds intense nachtmerries van Joost - "wat ben ik toch een gekkerd" - die met zijn olijke hoofd mensen aan het "vermaken" is.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:45:25 #88
242 Pinball
Electric Monk
pi_42513038
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:14 schreef Gert het volgende:
Ook veel streamers hier hebben nog steeds intense nachtmerries van Joost - "wat ben ik toch een gekkerd" - die met zijn olijke hoofd mensen aan het "vermaken" is.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_42518679
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:45 schreef Pinball het volgende:

[..]

[afbeelding]
*schrik*
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:26:30 #90
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_42522540
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:45 schreef Pinball het volgende:

[..]

[afbeelding]
IN GODESNAAM, LAAT DE PIJN STOPPEN!
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:31:30 #91
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_42530104
waarom die bagger van Joost mengen met van Bart in 1 topic???
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
pi_42530157
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 00:31 schreef bb-millie het volgende:
waarom die bagger van Joost mengen met van Bart in 1 topic???
inderdaad, daar komt zo'n onzin uit, laten we die negeren
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:51:47 #93
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42534396
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:23 schreef versabommie het volgende:

[..]

Trouwens wel grappig hoe Bart en Joost verschillend tegen BB aankijken ....de ene winnaar is de andere niet!
yep, maar hij en ik hebben dan ook wel aan een totaal verschillend spelletje meegedaan. En zo te zien zijn de regels weer veranderd en is ruzie maken het devies...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:11:34 #94
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42534771
bro, weet je dat je niet kan zingen?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:40:21 #95
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42576758
jajaja... nee jij kan lekker dansen:)
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:59:40 #96
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42577463
als ik Astrid moet geloven kan ik beter dansen dan jij kan zingen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:07:12 #97
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42595213
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:59 schreef Jumparound het volgende:
als ik Astrid moet geloven kan ik beter dansen dan jij kan zingen
sinds wanneer?
Ach, misschien is het maar beter ook. Ze moeten nu zelf ook dansen. Net als de marjorettes...
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:29:31 #98
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42603501
en wat doen we met die stokjes?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:57:20 #99
242 Pinball
Electric Monk
pi_42604164
Dit is wel heel slowe chat.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:58:33 #100
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42604201
ja duh, dat is de defenietie van slowchat
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:11:01 #101
242 Pinball
Electric Monk
pi_42604499
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:58 schreef Jumparound het volgende:
ja duh, dat is de defenietie van slowchat
Gewoon slow vind ik een paar reacties per dag.
1 per dag is niet meer gewoon slow, maar meer Fok!-slow.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:24:39 #102
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42604877
ik heb het al druk zat met de africam
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_42605490
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:55 schreef Nostalgist het volgende:
En weer een nieuwe column van Joost (Winnaar BB-5) bron: www.joosthoebink.nl

In plaats van overeenkomsten worden verschillen benadrukt. In plaats van elkaar te vermaken zitten ze zich in kleine groepjes te vervelen. In plaats van samen te werken is iedereen uit op individueel succes.
Goh, wat leuk....Joost beschrijft nog eens zijn eigen BB5 avontuur.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:09:24 #104
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42612972
oh, noemen ze dit een slowchat!
pi_42614275
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:09 schreef dieenebart het volgende:
oh, noemen ze dit een slowchat!
Pas maar op, je zou niet de eerst ex bewoner met een ban worden
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:59:37 #106
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42633132
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:09 schreef dieenebart het volgende:
oh, noemen ze dit een slowchat!
dit is niet een slowchat, dit is gewoon slowchatten..
normaal komt er dan een modje die roept... "ga dat eens lekker op msn / mail / sms doen!

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:39:35 #107
242 Pinball
Electric Monk
pi_42635217
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:49 schreef PC eend het volgende:
Pas maar op, je zou niet de eerst ex bewoner met een ban worden
Laat het los!
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 08:59 schreef Jumparound het volgende:

dit is niet een slowchat, dit is gewoon slowchatten..
normaal komt er dan een modje die roept... "ga dat eens lekker op msn / mail / sms doen!

Of per PM, dat kan ook tegenwoordig.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_42636170
Toch grappig om te lezen dat Joost BB6 saai vind

Om even voor Joost in herinnering te roepen het weekritme van BB5:
- De week-opdracht wordt aangekondigd.
- Bewoners twijfelen of ze wel moeten beginnen.
- De week-opdracht begint.
- De bewoners stoppen voortijdig of mislukt.
- De rest van de week komt er nog 1 klein incident (Tanja maakt ruzie, Menno afgezeken, Bevalling, Jostiflip, etc).
- Nominatie en exit.
- Een feestje (al dan niet een hoerenfeest).
- En de volgende week-opdracht begint al bijna weer.

Nee, vorig jaar was alles beter...
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:29:23 #109
242 Pinball
Electric Monk
pi_42636569
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:14 schreef Debbus het volgende:
<..>
Nee, vorig jaar was alles beter...
Je vergeet nog die uiterst vermakelijke spelletjes tric trac.
Urenlang. Dagenlang.

"Potje, pik?"

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:49:26 #110
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42637086
het is eigenlijk altijd saai. Dat was het de vorige eeuw al, en dat zal ook altijd wel zo blijven. Je ziet de beste momenten van 24 uur aan opnames, door 50 camera's opgenomen, verpakt in een half uurtje. Da's maar een paar procent van wat er gebeurt, en zelfs dat is al saai...
Tuurlijk hebben ze nu meer ruzie en wellicht iets interessantere weekopdrachten, maar het blijft, zeker voor die lui in het huis, een saaie aangelegenheid.

Trouwens, wat doet Janine in DGK?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:50:38 #111
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42637120
en ik zal niet meer slowchatten. Kom je vrijdag ff langs, bro? Kunnen we supersnel chatten...
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:16:57 #112
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_42637868
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:50 schreef dieenebart het volgende:
en ik zal niet meer slowchatten. Kom je vrijdag ff langs, bro? Kunnen we supersnel chatten...
ey Bart, zit jij nou wel of niet meer bij rtvu?
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:27:23 #113
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42641679
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:50 schreef dieenebart het volgende:
en ik zal niet meer slowchatten. Kom je vrijdag ff langs, bro? Kunnen we supersnel chatten...
vrijdag als in vandaag?
moet darten vanavond...

of volgende week vrijdag?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:43:16 #114
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42642139
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:27 schreef Jumparound het volgende:

[..]

vrijdag als in vandaag?
moet darten vanavond...

of volgende week vrijdag?
heh heh, doe maar een weekje later. Wil jouw ambities angaande 'Beperkt' niet in de weg staan, hahaha!

Heb ook een nieuwe column:)
pi_42644327
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 10:39 schreef Pinball het volgende:

[..]

Laat het los!
[..]
Als je me op een denigrerend toontje wil vertellen wat ik moet doen, raad ik je aan om dat in FB te doen, want daar wordt mijn weerwoord gedelete
En wat je nu bereikt is dat ik hier weer aan herinnert word en me geroepen voel om daar wat over te zeggen
Jouw schuld
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:05:23 #116
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42644563
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:43 schreef dieenebart het volgende:

[..]

heh heh, doe maar een weekje later. Wil jouw ambities angaande 'Beperkt' niet in de weg staan, hahaha!

Heb ook een nieuwe column:)
het gaat goed met mij bij beperkt... en met beperkt zelf

we staan 2de en vanavond tegen de kopkloper
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_42644722
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:05 schreef Jumparound het volgende:

[..]

het gaat goed met mij bij beperkt... en met beperkt zelf

we staan 2de en vanavond tegen de kopkloper
Zit je weer op de voetbal?
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_42644932
De nieuwe column van Bart ! ( http://www.lycos.nl/portal/entertainment/bigbrother.html )


Column Bart - Ruzie of Jeroen
December 1999, Almere.
De opdracht was simpel: bouw van Lego een kerstboom, een sneeuwpop en een Kerstman. Probeer je een beetje aan het bouwschema te houden, dan hebben jullie meer dan genoeg steentjes om te knutselen.

We begonnen vol goede moed, maar al snel bleek dat we niet goed hadden geteld bij het neerleggen van het fundament van de kerstboom. Het gevolg was een kerstboom die drie keer groter was dan verwacht, dus konden we opnieuw beginnen. Ruud mocht het groene gevaarte omschoppen, Karin en ik begonnen vast aan de sneeuwpop.
Terwijl Karin steentjes neerlegde, rekende ik het schema nog een keer door. We begonnen weer te groot en zouden dus weer in de problemen komen, als er niet werd ingegrepen.
“Karin, je hebt niet goed geteld. Je moet het opnieuw doen.”
Karin: “Schreeuw schreeuw schreeuw!”
“Karin, je hoeft niet tegen me te schreeuwen, alleen omdat jij vindt dat je gelijk hebt.”
Karin beent boos weg, legt uit aan de andere bewoners dat ze ‘niet meer kan’ met Bart.
Een uur later is de sneeuwpop bijna af (door Bart en Karin) en kijkt iedereen weer blij. De enige ruzie die ik me kan herinneren was bijgelegd voor er een halve dag om was.

Misschien ligt het aan mij, maar deze editie van BB lijkt vol te zitten met ruziemakers. Om de haverklap zitten de bewoners elkaar dwars. Etienne maakt ruzie met Monique (over Sabrina); Semih maakt ruzie met Tijn (hou je bek! –doenie zo negatief, gij); de zusjes maken ruzie met elkaar (over kleding, for God’s sake); de bewoners maken ruzie met de redactie. En dan zijn Hilde en Janine al pleiten…

Gefeliciteerd. De bewoners van het Big Brotherhuis hebben de unieke kans gekregen om zichzelf voor het alziende oog van de natie (gezien de kijkcijfers meer een half dichtgeknepen oog) op positieve wijze te profileren.
Hierin hebben ze jammerlijk gefaald.
Waar de eerste Big Brother nog een lichtend voorbeeld was van harmonieus samen leven, samen delen, samen beslissingen maken en samen de verantwoordelijkheid dragen, worden nu in BB6 vingers vol schuld gewezen, worden woorden gebruikt die zelfs op het VMBO niet kunnen en laten de bewoners zien uit welk rot hout ze eigenlijk gesneden zijn.
Jammer dat het weer niet gelukt is om een stabiele groep te creëren, een groep die voor elkaar door het vuur gaat in plaats van individuen die elkaar in het vuur proberen te duwen.

De enige die mijn respect nog krijgt is Jeroen – de simpele ziel die met zijn ontwapenende eerlijkheid alle lachers op zijn hand krijgt – ook als hij dat niet wil…
Jeroen heeft net een paar dagen onder een bed gelegen in het kader van een Geheime Opdracht, stond vervolgens op, trok zijn kleren aan en stortte zich in de weekopdracht. Jeroen klaagt niet, en laat zich van zijn beste kant zien. Ik hoop dat hij wint – hij verdient het inmiddels.

Bart
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:16:48 #119
242 Pinball
Electric Monk
pi_42644985
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:09 schreef PC eend het volgende:

Zit je weer op de voetbal?
Volgens mij zit hij op de dart.
Dat lijkt me geen pretje overigens.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_42645285
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:15 schreef Nostalgist het volgende:
De nieuwe column van Bart ! ( http://www.lycos.nl/portal/entertainment/bigbrother.html )


Column Bart - Ruzie of Jeroen
December 1999, Almere.

[knip]
De enige die mijn respect nog krijgt is Jeroen – de simpele ziel die met zijn ontwapenende eerlijkheid alle lachers op zijn hand krijgt – ook als hij dat niet wil…
Jeroen heeft net een paar dagen onder een bed gelegen in het kader van een Geheime Opdracht, stond vervolgens op, trok zijn kleren aan en stortte zich in de weekopdracht. Jeroen klaagt niet, en laat zich van zijn beste kant zien. Ik hoop dat hij wint – hij verdient het inmiddels.

Bart
Vandaag krijgen we geloof ik in de uitzending te zien dat hij hier wel over gaat klagen en terecht wnat ik geef het je te doen en de andere klagen al zonder dat ze 2 dagen onder een bed hebben gelegen en komen hem dan vertellen dat HIJ niet zo moet klagen

(als ik het voorstukje goed begreep)
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_42651425
(ik heb dat stuk niet live gezien) maar het leek inderdaad wel weer mee te vallen met dat klagen,... van jeroen dan
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:33:21 #122
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_42654961
In BB1 hadden ze een kutkip om uit te schelden.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:28:13 #123
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42656866
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:33 schreef Tissik het volgende:
In BB1 hadden ze een kutkip om uit te schelden.
en konden we ons naar hartelust uitleven op Ruud... Hij haalde als een papegaai met Gilles de la Tourette alle spreekwoorden door elkaar: Zo blij als een dodd vogeltje; de andere keerzijde van de medaille; niet geschoten is altijd raak...
iedere dag weer... het hield maar niet op... en toch bleef het acceptabel... maar wel zwaar, pfff...
pi_42657115
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 22:28 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Hij haalde als een papegaai met Gilles de la Tourette alle spreekwoorden door elkaar:
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:47:04 #125
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42661143
voetbal en dart
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:13:26 #126
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_42661932
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 22:28 schreef dieenebart het volgende:

[..]

en konden we ons naar hartelust uitleven op Ruud... Hij haalde als een papegaai met Gilles de la Tourette alle spreekwoorden door elkaar: Zo blij als een dodd vogeltje; de andere keerzijde van de medaille; niet geschoten is altijd raak...
iedere dag weer... het hield maar niet op... en toch bleef het acceptabel... maar wel zwaar, pfff...
Jullie hadden gewoon de ultieme BB te pakken. Jullie hadden geen idee of er naar het programma gekeken werd, en wat er op internet (en vooral hier op FOK!) gebeurde, hoe het programma vormgegeven zou worden en door het publiek ontvangen, daar hadden jullie helemaal geen weet van. De bewoners van nu, weten dat allemaal wel (helaas). En wellicht hebben ze voorgaande edities ook gevolgd via tv en ook internet. Van een aantal bewoners is dat zekerheid. Ze zijn nu veel meer bewust van de camera, zijn zich veel meer bewust van het feit dat er "40 gekken op internet" de boel mee zitten te kijken en daar verslag van doen. BB1 kan nooit herhaald worden, die was er maar 1 keer. Ik denk ook, dat dit wel eens de laatste BB zou kunnen zijn. De spanning is eraf en er is geen eer meer aan te behalen, dan enkel die hoofdprijs binnenslepen. De enige winnaar van BB die nog niet vergeten is, is die ene Bart. En de rest... boeie, hoor je nooit meer iets van. Hoewel ik hier in dit topic soms wat knullige schrijfseltjes van Josti tegenkom, die een "column" zouden moeten heten maar die naam niet zouden mogen dragen. Het is niet eens de echo van vergane glorie, maar enkel de doffe plof van het bestaan zelf, die op de bodem van de put nog naklinkt. En dat was het dan.

Ga je mee naar de Gouden Kooi? Daar gaat het nu allemaal opnieuw beginnen
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:33:03 #127
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42666816
Het was zelfs zo erg gesteld met ons, dat we ons afvroegen of er uberhaupt wel mensen keken. Maurice dacht dat het programma niet meer dan 20.000 kijkers trok, en dat het alleen nog op vrijdagnacht uitgezonden zou worden. Bij de RKK, grapten we nog.
En die honderden (later duizenden) mensen bij de exits - ach, we dachten dat dat de enige kijkers waren...
pi_42671223
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 11:33 schreef dieenebart het volgende:
Het was zelfs zo erg gesteld met ons, dat we ons afvroegen of er uberhaupt wel mensen keken. Maurice dacht dat het programma niet meer dan 20.000 kijkers trok, en dat het alleen nog op vrijdagnacht uitgezonden zou worden. Bij de RKK, grapten we nog.
En die honderden (later duizenden) mensen bij de exits - ach, we dachten dat dat de enige kijkers waren...
Werd er toen niet door Karin (volgens mij) gezegd dat het progamma toch wel bekeken werd anders zou ( welke gast was dat ook al weer) toch niet in die bak hebben gehangen om te komen zingen.
Inspiratieloos!
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:14:57 #129
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42677039
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:10 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Werd er toen niet door Karin (volgens mij) gezegd dat het progamma toch wel bekeken werd anders zou ( welke gast was dat ook al weer) toch niet in die bak hebben gehangen om te komen zingen.
ja, maar dan nog... Weet jij hoeveel mensen anderhalf miljoen mensen zijn? Ik vind een voetblastadion vol al veel. En Marco B...., tsja, die kon wel goede vrienden hebben bij BB, wisten wij veel:)
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:02:17 #130
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_42680112
Ik vond bb1 nog steeds het leukst, heus niet om Ruud maar het was veel puurder leek het wel. Toen Sabieneke kutkip riep was ze gewoon lekker zichzelf... Daar hou ik wel van. Zie je nog weleens mensen van toen Bart? Mocht je Ruud een keer treffen... knuffel hem lekker van me.
Ik ben de onzichtbare werkelijkheid achter
de schijnbare wereld der illusies
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:10:34 #131
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_42680398
BB1 was echt erg leuk. Ik kan me er ook nog behoorlijk veel van herinneren. Gek genoeg ben ik nu al vrijwel alles van BB5 vergeten, en BB6 gaat het ook niet lang doen in mijn geheugen. De enigen die uit deze BB een plekje in mijjn geheugen zullen weten te scoren, zijn de zusjes.

Eigenlijk is het concept wel uitgemolken nu.
pi_42682419
ik vind de zusjes echt te grappig. staat Monique een rosbief te snijden met een kaasschaaf!! Hoe verzin je het?

En toen waren er nog 6 ...
pi_42684607
BB1 was nieuw. Nu moet je het hebben van bewoners die iets neerzetten. Tanja blijf je je eigen herrinneren vanwege de bevalling. Kelly vergeet je ook niet zo snel. En ja, bart die won de 1ste BB.
Oke Sabine vanwege die kutkip.
Van deze BB blijven denk ik voor mij de zusjes bij. Ik ben benieuwd of ik volgens jaar mij de zusjes nog kan herrinneren.
Inspiratieloos!
pi_42765536
En een nieuwe column weer van Joost (www.joosthoebink.nl)

Met vooruitziende blik

Kutbaan
"Arbeid is ongezond. Dat wordt voldoende bewezen door het feit dat 100% van de arbeidsongevallen tijdens het werk gebeurt."
Guy Mortier, journalist (1943)

Wat is het toch een kutbaan. Columnist. Elke week weer je stukje schrijven en elke keer weer wat te zeiken moeten hebben. Niet dat er niks te zeiken is hoor. De halve wereld staat in de fik en de andere helft is al afgebrand. Overal is onrecht, honger en ellende. Meisjes worden in stukken gesneden en de Maas ingegooid, rebellen bezetten een deel van Irak en tot overmaat van ramp verdwijnt Lingo misschien van tv.

Maar het is zo lullig dat als je iets wekenlang heb af zitten zeiken, als je allemaal zielige stukjes hebt zitten tikken, je dan je woorden terug moet nemen.

Ik heb het natuurlijk over neonazi en homofoob Etiënne. De jongste bewoner uit de jongste Grote Broer heeft dit weekend de harten van menig kijker veroverd. Minutenlang lag hij namelijk te zoenen met Rik. En dan bedoel ik ook echt zoenen.

Er werd al twee weken over gespeculeerd maar nu is de eerste Big Brother coming-out ter wereld een feit. Etiënne is uit de kast!
Hij heeft ons goed voor het lapje gehouden. De eerste weken deed hij het of hij een hekel had aan homo's en buitenlanders. Maakte harde grappen. Schepte tegen iedereen die het maar horen wilde op over het aantal meisjes die hij z'n bed in had gekregen.

Dat is nu wel anders. Nu knuffelt hij de hele dag met zijn vriendje Rik en praat over 'liefde en respect hebben voor elkaar'. Gisteravond zat hij zelfs aan een Turks diner! Ik heb nog nooit iemand zo zien veranderen in nog geen twee maanden tijd.

Het is maar goed dat hij vanavond naar huis gaat. Kan hij mooi zijn legerkistjes, tondeuse en Lonsdale-truien in een grote vuilniszak doen. Voor de kindertjes in Roemenië. En daarna? Meteen naar een homokroeg natuurlijk. 'Hallotjes mooie mannen, daar ben ik dan!'


16-10-2006
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_42769655
Als je tien willekeurige kreten hier op dit forum neemt, heb je nog meer diepgang dan in deze column.

En bovendien slaat hij volledig de plank mis.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:57:02 #136
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42797183
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:49 schreef bloodymary het volgende:
Als je tien willekeurige kreten hier op dit forum neemt, heb je nog meer diepgang dan in deze column.

En bovendien slaat hij volledig de plank mis.
doe jij beter? Ik daag je uit: verzamel tien qoutes van reaguurders en bouw er een column (350 woorden) omheen. Als'ie leuk is, plaatsen we hem op een ander forum, zodat ze daar weer de kans hebben om jou af te zeiken.
Tot die tijd kun je je pijlen weer richten op mijn nieuwe column. Succes, Bloody Mary

Eerlijk duurt het…

Het loopt langzaam leeg in Aalsmeer. Another one bites the dust… de voorspellende gaven van Joost zagen dit al aankomen. Dahag, Etienne.

Het was me al eerder opgevallen dat er duidelijke patronen zichtbaar zijn in de reacties van de deelnemers door de jaren heen. In de eerste week is er een discussie over roken (wel of niet, binnen of buiten); later maakt men zich druk over het nomineren (ik wil eigenlijk op niemand stemmen, ik vind het zo moeilijk – en dat twaalf keer); en nu zijn we bij de volgende jaarlijks terugkerende opmerking: “Ik mis je nu al en we gaan elkaar snel opzoeken als we er uit zijn!”

Die laatste zin was, dit jaar althans, van Sabrina als reactie op de brief die ze kreeg van Etienne. Nu meent ze dat oprecht – zij gelooft heilig in haar woorden dat ze na dit gedoe Etienne met veel plezier en grote regelmaat gaat opzoeken.
Ik geloof er geen zak van.

Iedereen in BB is een concurrent van elkaar. Je ‘speelt’ om een bedrag van bijna een half miljoen euro. Dat lijkt nog niet zo belangrijk, want de finale is nog wel een paar weken weg, maar neem van mij aan dat met iedere nominatie-ronde de spanning stijgt. “Mooi, weer een weg,” hoor je ze tijdens het plengen van krokodillentranen denken. En zo hoort het ook! Je zit daar voor de winst.

In het eerste jaar vond iedereen elkaar ontzettend lief. Ruzie hebben we niet gehad. Bijna iedere dag werden er afspraken gemaakt voor reunies, gezellige avondjes uit, bezoekjes aan elkaar met kinderen op sleeptouw.
Tranen vloeiden rijkelijk als er weer iemand weg moest (we deden ons best om zo huichelachtig mogelijk over te komen). Net als bij pas overleden familieleden, werd er geen slecht woord gesproken over de afwezigen.
Maar toen we er eenmaal uit waren, hebben we volgens mij nog vier gezamenlijke bijeenkomsten gehad. Inmiddels zien we elkaar nagenoeg nooit meer.

Hadden we in die tijd het sub-etherfrequentie nanotech-apparaatje kunnen gebruiken, dan hadden we interessante dingen gehoord. Van de week heb ik een oude doos met videobanden van de zolder getrokken, video’s met oude afleveringen van BB. Als test hebben we een ouderwetse donderdagavond live-uitzending geprobeerd - met Rolf X. Wouters in de studio, wat live beelden uit het huis en Daphne Deckers op locatie.

Rolf: “Beste bewoners,” [schakelt apparaat in] “wat een prutsers zijn jullie. Die ranzige dikke mag wat mij betreft wel naar huis.” [schakelt apparaat uit] “Jullie zijn een voorbeeld voor de Nederlandse maatschappij, hulde!”

Daphne: “Ehh, hihi, moet ik al?” [schakelt in] “Damn, dat heb ik weer – mezelf laten lenen voor dit klerespelletje. Als die stomme camera’s aangaan sla ik helemaal dicht, weet ik nu al. Lekker dan, met m’n diploma’s en al m’n geld, en dat van Richard, kan ik nog steeds geen hele zinnen maken op tv. En die homo van een Rolf staat elke week lekker warm in de studio. Hond.” [schakelt uit] “Ehh, hihihi, hoi Rolf, welkom op locatie bij Brik Brother, we zijn ehh, ehh, bij de familie van ehh, ehh, Willem. Nee, de familie van ehh, ehh, Ruud, sorry…”

En nu Bridget, afgelopen week: “Naast mij staat Marcel, de vader van Etienne. We gaan nu even kijken naar beelden van jouw zoon, die ligt te bekken met Rik.” [schakel in] “Was Ruud de Wild er maar weer bij, die Marcel stinkt en daar had Ruud vast iets lekkers lulligs over kunnen zeggen. Maar ja, het programma mocht niet meer zo plat, dus hebben ze mij met m’n tieten ingezet. Pfff, nog drie-en-twintig minuten, dan kan ik weer naar m’n hond. Woef!” [schakel uit] “Nou Marcel, wat vind je hiervan? Het zal je zoon maar wezen…” [schakel in] “maar volgens mij is het jouw kind helemaal niet, gna gna.” [schakel uit]

De eerste presentator die hardop durft te twijfelen aan de oprechtheid van de deelnemers moet nog opstaan. Tot die tijd is het pappen en nathouden, lekker politiek correct en een voorbeeld voor de samenleving.

Bart

Ps: de presentatoren waren:
1: Rolf en DD
2: Beau en Esther D.
3: Martijn Kra B.
4: Patty B.
5: Bridget en RdW
6: Bridget

  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:08:36 #137
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42797424
Leuk
ben je morgen thuis trouwens?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:22:52 #138
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42797711
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:08 schreef Jumparound het volgende:
Leuk
ben je morgen thuis trouwens?
nee, ben morgen naar den ar den nen. Vanavond Not the dr Philshow, ben di weer terug.
pi_42797791
Bartje,


Ik vond Rolf toen zo leuk, eigenlijk de leukste van allemaal. .
pi_42798047
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:57 schreef dieenebart het volgende:

[..]


In het eerste jaar vond iedereen elkaar ontzettend lief. Ruzie hebben we niet gehad. Bijna iedere dag werden er afspraken gemaakt voor reunies, gezellige avondjes uit, bezoekjes aan elkaar met kinderen op sleeptouw.
Tranen vloeiden rijkelijk als er weer iemand weg moest (we deden ons best om zo huichelachtig mogelijk over te komen). Net als bij pas overleden familieleden, werd er geen slecht woord gesproken over de afwezigen.
Maar toen we er eenmaal uit waren, hebben we volgens mij nog vier gezamenlijke bijeenkomsten gehad. Inmiddels zien we elkaar nagenoeg nooit meer.
Dus...vanaf het eerste jaar was het al een grote poppenkast, weer een illusie minder
waar is die kutkip??
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:44:18 #141
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42798163
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:22 schreef dieenebart het volgende:

[..]

nee, ben morgen naar den ar den nen. Vanavond Not the dr Philshow, ben di weer terug.
oh, oke..

Veul plezier in de ar den nen!
abseilen zonder touw

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_42799990
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:57 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Ik daag je uit: verzamel tien qoutes van reaguurders en bouw er een column (350 woorden) omheen. Als'ie leuk is, plaatsen we hem op een ander forum, zodat ze daar weer de kans hebben om jou af te zeiken.
Sympathiek dat je het voor Joost opneemt, Bart.

Ook dit is weer een goede column! Schrijnend hoe mensen inderdaad toneel kunnen spelen. En dat alléén maar om geld....

Wat is de werkelijke reden dat jullie elkaar na het huis niet meer zagen? Hadden jullie te lang opelkaars lip gezeten? Was er niets meer te bepraten ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  Moderator donderdag 19 oktober 2006 @ 12:33:24 #143
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42801056
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:57 schreef dieenebart het volgende:

[..]

doe jij beter? Ik daag je uit: verzamel tien qoutes van reaguurders en bouw er een column (350 woorden) omheen. Als'ie leuk is, plaatsen we hem op een ander forum, zodat ze daar weer de kans hebben om jou af te zeiken.
Waarom op een ander forum? Dat kunnen we hier ook prima hoor, afzeiken.

Maar goed, je hoeft zelf geen topvoetballer te zijn geweest om te kunnen zien dat Nederland als een natte krant speelde tegen Albanië. Een column schrijf je voor een publiek. Het zou een beetje vreemd zijn als dat publiek vervolgens niet mag zeggen wat het van die column víndt.

Natuurlijk, dit is internet, dus meningen worden op gepeperde wijze opgediend, vaak met een stoer en (quasi-)leuk sausje.
Bloodymary komt echter ook met argumenten, en ik ben het wel met haar eens: Joost schrijft werkelijk niéts wat uitstijgt boven wat je op een forum ook kunt lezen. En ik vind dat je als columnist toegevoegde waarde moet bieden.
Die toegevoegde waarde kan liggen in het feit dat je heel grappig schrijft. Of hele mooie zinnen produceert. Of, en dat geldt voor de columns van ex-BB' ers: omdat je een bijzondere invalshoek kiest, namelijk dat van de insider.

Wat dat betreft vind ik het bashen van Etienne wel erg makkelijk en saai, als column-onderwerp. Interessanter is het, om de stelling te lezen dat alle BB-bewoners de boel gewoon belazeren als ze diep geëmotioneerd afscheid nemen. Ze plengen tranen, maar denken in hun achterhoofd aan de zak met geld.
Ik geloof overigens niet dat Sabrina de boel nepte, toen ze zo moest huilen. Die dacht m.i. echt totáál niet aan geld. Maar het verdriet stelt ook weer niet écht veel voor natuurlijk. Het zou mij óók verbazen als Saar en Etienne elkaar nog vaak zien na afloop. Lijkt me typisch zo'n match die wel in het BB-huis mogelijk is maar niet in de echte wereld.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:05:24 #144
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42801831
Maar denk je niet dat Marco V. B. zoiets heeft van,

sterf Mulder / Kraaijkamp / Cruiff / de rest van NL doe het dan lekker zelf met je grote bek, ouwe graftak

Alleen zegt ie dat niet want TV is daar geen goed medium voor, EN hij heeft een publieke functie, dus is het ook niet gepast...

Bart daarentegen is gewoon een pestventje die wél zegt wat ie denkt over bloodymary die ook niet echt ver komt met zijn / haar commentaar...

Dus BM, pak die handschoen op en kom met een collumn waar we u tegen zeggen...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:05:24 #145
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42801832
dubbel





[ Bericht 71% gewijzigd door Jumparound op 19-10-2006 13:11:12 ]
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Moderator donderdag 19 oktober 2006 @ 13:19:57 #146
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42802291
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:05 schreef Jumparound het volgende:
Bart daarentegen is gewoon een pestventje die wél zegt wat ie denkt over bloodymary die ook niet echt ver komt met zijn / haar commentaar...

Dus BM, pak die handschoen op en kom met een collumn waar we u tegen zeggen...
tuurlijk mag Bart hier zeggen wat-ie wil over ongestelde Marie, tenminste zolang het binnen de forum-policy valt.
Ik vind alleen dat je ook wel commentaar op een column mag leveren als je zelf geen columns schrijft. En op voetbalwedstrijden als je zelf nog geen deuk in een pakje boter kan trappen. Persoonlijk heb ik ook een teringhekel aan het keukenmeidengeblèr van Shakira, maar ga mij niet vragen om zelf een liedje te zingen, als je oren je lief zijn.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_42802313
helemaal eens met verhaal van dieenebart, hoop scheinheilig gelul over reunies,

de enige bb bewoners ooit die elkaar nu nog zien zijn Roel en Dido volgens mij maar ja die wonen dan ook samen..!
  Moderator donderdag 19 oktober 2006 @ 13:21:29 #148
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42802336
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:05 schreef Jumparound het volgende:
dubbel
Hee!

Ook geen sigaren meer hè.
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:20 schreef farceman het volgende:
helemaal eens met verhaal van dieenebart, hoop scheinheilig gelul over reunies,

de enige bb bewoners ooit die elkaar nu nog zien zijn Roel en Dido volgens mij maar ja die wonen dan ook samen..!
En Ruud en Annet, maar die zijn van verschillende BB's.

Een aantal BB3-ers ziet elkaar ook nog regelmatig trouwens.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:50:53 #149
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42803283
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:19 schreef Gert het volgende:

[..]

tuurlijk mag Bart hier zeggen wat-ie wil over ongestelde Marie, tenminste zolang het binnen de forum-policy valt.
Ik vind alleen dat je ook wel commentaar op een column mag leveren als je zelf geen columns schrijft. En op voetbalwedstrijden als je zelf nog geen deuk in een pakje boter kan trappen. Persoonlijk heb ik ook een teringhekel aan het keukenmeidengeblèr van Shakira, maar ga mij niet vragen om zelf een liedje te zingen, als je oren je lief zijn.
Tuurlijk mag je commentaar leveren, graag zelfs
Maar dit is nou net de aangewezen plek om te laten zien dat je het ook echt beter kan
met voetbal krijg je die kans nooit, hier wel



I havent smoked for One week, three days, 51 minutes and 4 seconds. 200 cigarettes not smoked, saving ¤ 40,14. Life saved: 16 hours, 40 minutes.

200
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Moderator donderdag 19 oktober 2006 @ 14:06:38 #150
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42803829
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:50 schreef Jumparound het volgende:
Tuurlijk mag je commentaar leveren, graag zelfs
Maar dit is nou net de aangewezen plek om te laten zien dat je het ook echt beter kan
BM beweert nergens dat ze het beter kan. En dat hoeft ook helemaal niet. Dat is mijn punt nou juist. Je mag best commentaar hebben op iets zonder dat je noodzakelijkerwijs de betreffende discipline zelf ook beheerst. Zolang je maar met argumenten komt.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_42804531
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:50 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je commentaar leveren, graag zelfs
Maar dit is nou net de aangewezen plek om te laten zien dat je het ook echt beter kan
met voetbal krijg je die kans nooit, hier wel



I havent smoked for One week, three days, 51 minutes and 4 seconds. 200 cigarettes not smoked, saving ¤ 40,14. Life saved: 16 hours, 40 minutes.

200
helemaal top
SabinasPuppiesRule bijna 7 dagen gestopt
en ik heb na 37 uur gezondigd
( hoe was de kermis? )
mijn toetsenbord is OUD er zitten GEEN hoofdletters en punten op....!!!!
hier en daar een zpel vout kan ook voorkomen.. u bent gewaarschuwd...!!!!
... oortjes strooit hier en daar een beetje TLC ...
pi_42804550
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 14:29 schreef puntoortje het volgende:

[..]

helemaal top
SabinasPuppiesRule bijna 7 dagen gestopt
en ik heb na 37 uur gezondigd
( hoe was de kermis? )
wij gaan het redden
you only realise what you've got, once it's gone...
100% fan van de zussies
Lost : The new season premieres on Wednesday, October 4 @ 9/8c. :)
  donderdag 19 oktober 2006 @ 14:36:10 #153
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42804714
Kermis? welke?
zoals meestal met de kermis...

lalalalaa *bier**bier* lalalala

HAKKEUHHHH

lalalala *bier* lala *bier*

dat vat het wel aardig samen denk! maar het niet roken gaat prima 200 peuken! echt veel!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_42804946
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 14:36 schreef Jumparound het volgende:
Kermis? welke?
zoals meestal met de kermis...

lalalalaa *bier**bier* lalalala

HAKKEUHHHH

lalalala *bier* lala *bier*

dat vat het wel aardig samen denk! maar het niet roken gaat prima 200 peuken! echt veel!
.. het bier ging weer met liters tegelijk de tap uit !!
de karren en herrie wat een feest was het weer..
op naar de 500 sjoerd ( ik ben al blij als ik de 200 haal )
mijn toetsenbord is OUD er zitten GEEN hoofdletters en punten op....!!!!
hier en daar een zpel vout kan ook voorkomen.. u bent gewaarschuwd...!!!!
... oortjes strooit hier en daar een beetje TLC ...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 14:44:58 #155
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42804995
hoe veel rookte je per dag?
en wie ben je?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_42805012
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 14:36 schreef Jumparound het volgende:
Kermis? welke?
zoals meestal met de kermis...

lalalalaa *bier**bier* lalalala

HAKKEUHHHH

lalalala *bier* lala *bier*

dat vat het wel aardig samen denk! maar het niet roken gaat prima 200 peuken! echt veel!
beter man, feli, ik zit nou bijna op een week op 2 peukies na dan, maar ik ben nu helemaal van de drang naar af, ik ga het echt wel redden
you only realise what you've got, once it's gone...
100% fan van de zussies
Lost : The new season premieres on Wednesday, October 4 @ 9/8c. :)
pi_42805102
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 14:44 schreef Jumparound het volgende:
hoe veel rookte je per dag?
en wie ben je?
ruim 30 peuken per dag ... onze straat stond met het hek tegen de school ...jongste van de 2
( nou weet je volgens mij nog niet echt veel )
mijn toetsenbord is OUD er zitten GEEN hoofdletters en punten op....!!!!
hier en daar een zpel vout kan ook voorkomen.. u bent gewaarschuwd...!!!!
... oortjes strooit hier en daar een beetje TLC ...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 14:59:56 #158
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42805482
30 peuken per dag, das maar 6 dagen voor 200 sigaretten!


Nu weet ik inderdaad nog niks
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 19 oktober 2006 @ 16:46:51 #159
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_42809256
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:49 schreef bloodymary het volgende:
Als je tien willekeurige kreten hier op dit forum neemt, heb je nog meer diepgang dan in deze column.

En bovendien slaat hij volledig de plank mis.
nog even voor de duidelijkheid: het ging mij niet om BM, maar om die tien willekeurige quotes. Het lijkt mij wel grappig namelijk: tien interessante quotes uit het forum, en daarmee een leuke column schrijven.
Ik heb dus geen probleem met commentaar op de columns van mij of Joost of wie dan ook, maar wil de bewering
"Als je tien willekeurige kreten hier op dit forum neemt, heb je nog meer diepgang dan in deze column" wel waarheid zien worden.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 17:02:28 #160
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42809780


zo kan je het ook zeggen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Moderator donderdag 19 oktober 2006 @ 22:08:31 #161
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42819111
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 17:02 schreef Jumparound het volgende:


zo kan je het ook zeggen
Zo kan het ook?
Zo is het wel wat duidelijker, ouwe pafjunk.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:29:47 #162
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_42822217
quote:
"Als je tien willekeurige kreten hier op dit forum neemt, heb je nog meer diepgang dan in deze column" wel waarheid zien worden.
meneer ex-junk voor jou gert
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Moderator donderdag 19 oktober 2006 @ 23:37:17 #163
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42822484
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:29 schreef Jumparound het volgende:

[..]

meneer ex-junk voor jou gert
Ruik eens aan m'n vinger.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_42878700
Oh, ik zie nu pas wat een reacties mijn opmerking teweeg heeft gebracht. Maar ik sluit me in ieder geval aan bij Gert die wel mijn mening heeft verwoord. En ik vind dat ik best mag zeggen dat de columns van Joost erg slecht zijn en dat het lijkt alsof hij maar af en toe fragmenten van BB6 ziet en het niet geheel volgt, anders kan ik zijn verhaal over E10 geheel niet plaatsen. Verder leek het me in BB5 altijd best een intelligente jongen, maar ik vind dat zijn columns daar wat afbreuk aan doen.

Verder heb ik ook niet gezegd dat ik het beter kan (al denk ik dat eigenlijk wel) en ik heb ook helemaal geen tijd en zin om een column te schrijven.

Maar ik begrijp niet waarom Joost die columns schrijft.

Ook valt het me op dat er normaal nooit veel reacties op opmerkingen komen hier, maar nu ze toevallig van ene Bart komen, en dan nog wel van die ene, dan is dat ineens reden tot een pagina lang hierover doorlullen. Maar dat zal wel komen omdat die ene forumbewoner dan ineens een gezicht heeft of zo.

En ik ben niet ongesteld (tenminste vandaag niet). Een bloodymary is gewoon een lekker drankje.
  † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 08:20:23 #165
128220 Peter6000
pi_42879634
Joost is tm 24 oktober op vakantie
Hij geeft aan dat hij 5 dagen helemaal alleen naar Limerick gaat, en er schijnen ook hele hoge cliffs te zijn.
En hij gaat ook nog eens nadenken.


Minivakantie
"Ierland is het enige land waar ik heen kan…"
Pius XII, Paus en Ierlandliefhebber (1876-1958)


Ik ga weg. Vandaag vertrek ik naar Ierland. Ierland? Ja, Ierland. Nog nooit geweest en vond het nu wel eens tijd worden.

Het voor de klas staan bevalt erg goed maar na bijna zeventig lessen debatteren in nog geen drie weken tijd kan ik even geen pubers meer zien. Dus ga ik op minivakantie. Vijf dagen naar Limerick. Een klein stadje aan de westkust van Ierland. Kijkt over de cliffs uit naar de Atlantische Oceaan. Behalve een paar leuke pubs is er verder niks te beleven. Geen wonder dat ze hier een paar honderd jaar terug gekke gedichtjes gingen schrijven.

Vijf dagen mobieltje uit, niet scheren en alleen zijn. Ben nog nooit vijf dagen alleen geweest. Denk dat ik het vreselijk ga vinden. Maar het is wel goed dat ik ga. Moet mijn hoofd effe leegmaken. Er is een boel gebeurd het afgelopen jaar. Daar ga ik eens goed over nadenken.

En nou moet ik opschieten want mijn vliegtuig gaat zo.

www.joosthoebink.nl
  zondag 22 oktober 2006 @ 08:33:50 #166
242 Pinball
Electric Monk
pi_42879656
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 08:20 schreef Joost het volgende:
Vandaag vertrek ik naar Ierland.
<..>
Moet mijn hoofd effe leegmaken.
Wel aardig dat hij dat ver weg doet, maar ik moest toch meteen aan de Probo Koala denken.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 22 oktober 2006 @ 10:13:48 #167
16305 Jappie
parttime reverend
pi_42880035
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 02:56 schreef bloodymary het volgende:


Ook valt het me op dat er normaal nooit veel reacties op opmerkingen komen hier, maar nu ze toevallig van ene Bart komen, en dan nog wel van die ene, dan is dat ineens reden tot een pagina lang hierover doorlullen. Maar dat zal wel komen omdat die ene forumbewoner dan ineens een gezicht heeft of zo.
reactie....

en ook die schrijfseltjes van dieenebart vind ik zuigen...
pi_42909960
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 08:20 schreef Peter6000 het volgende:
Joost is tm 24 oktober op vakantie
En 25 oktober schrijft hij vast weer een column over BB6
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 21:18:56 #169
128220 Peter6000
pi_42965909
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 08:49 schreef bloodymary het volgende:

[..]

En 25 oktober schrijft hij vast weer een column over BB6
Nee, wel een leuk verslag over zijn reis, met een mooie onderliggende boodschap erin verwerkt, en ook nog eens een paar originele taalkunstjes (ik laat mijn linkervoet verder slapen)
Nou ja, je zou het ook kunnen zien als een verslag van een schoolreisje geschreven door een brugklasser, met daarbij een opgegoogelde yogagoeroespreuk.
quote:

Gastvrij

"Je hebt geen toestemming nodig om te schitteren. Je hebt niemands goedkeuring nodig om groots te zijn of gewoon je ware zelf te zijn."
Baron Baptiste, yogagoeroe (1961)


Ik hoor een luid gezoem, alles lijkt te trillen. Met een schok word ik wakker. Mijn linkervoet slaapt nog. Ik zit in het vliegtuig terug naar huis. Buiten is het pikdonder. Als ik heel goed uit het raampje kijk zie ik de Nederlandse kust voor ons opdoemen.

Mijn reisje zit erop. Toen ik donderdag het vliegtuig instapte om er even een paar dagen tussenuit te gaan bleek de nogal forse vrouw die zich in de stoel naast mij wurmde een fanatiek Big Brotherkijker. Met een luidkeels ‘Ha die Joost!’ begroette ze mij. Ze had elke dag gekeken en ‘wel tweehonderd vragen’ voor me. Dan duurt anderhalf uur heel erg lang.

In mijn B&B werd ik met open armen ontvangen. De eigenaar was zelfs wat langer opgebleven om mij mijn kamertje te wijzen en nog een eitje voor me te bakken.
Dat soort gastvrijheid en vriendelijkheid overkwam mij de hele vakantie. Toen ik naar de cliffs liep en het plots keihard begon te regenen werd ik door een Ier uitgenodigd voor een cup of tea in zijn boerderij. Mét uitzicht over de cliffs.

In King John’s Castle kreeg ik een persoonlijke rondleiding. Tijdens een biertje in de lokale pub werd ik uitgenodigd voor een etentje. In een typisch Iers huis (rommelig van buiten, rommelig van binnen) had ik een heel gezellige avond.

Het was leuk. Alleen op reis. Voel me waanzinnig. Heb mijn hoofd leeggemaakt. Misschien doe ik het nog wel een keer.
Tevreden sluit ik mijn ogen weer en laat mijn linkervoet lekker verder slapen. Over een kwartiertje gaan we landen klikt uit de luidspreker boven me. Heerlijk.

Sentimentele ouwe lullen praat? Nou en?

25-10-2006
Blijft leuk, Joost afkraken
  Moderator donderdag 26 oktober 2006 @ 21:33:37 #170
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42966444
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 02:56 schreef bloodymary het volgende:
Ook valt het me op dat er normaal nooit veel reacties op opmerkingen komen hier, maar nu ze toevallig van ene Bart komen, en dan nog wel van die ene, dan is dat ineens reden tot een pagina lang hierover doorlullen.
Duhh.. misschien niet zo heel gek, gezien het topic-onderwerp?
quote:
Maar ik begrijp niet waarom Joost die columns schrijft.
Zijn belevenisjes interesseren ook mij niet. Maar zolang er iemand naast hem op een vliegtuigstoel ploft met wel 200 vragen, zal hij wel blijven melden wat hij zoal "meemaakt".
Of hij moet ook dat verzonnen hebben natuurlijk.
Effe checken: het zou gaan om een dikke vrouw die Big Brother kijkt. Berney, ben jij toevallig onlangs naar Ierland geweest?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:27:26 #171
242 Pinball
Electric Monk
pi_42982614
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:33 schreef Gert het volgende:

Effe checken: het zou gaan om een dikke vrouw die Big Brother kijkt. Berney, ben jij toevallig onlangs naar Ierland geweest?
Flugel is ook dik blijkbaar, en ook onlangs op vakantie geweest.
En berney kan Schiphol waarschijnlijk niet eens vinden, laat staan dat ze Joost zou herkennen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:07:53 #172
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_43196738
en we hebben weer een nieuwe...


De Wisselbokaal

De laatste dagen heb ik weinig van BB gezien, om eerlijk te zijn. Twee verhuizingen (die van mijzelf en die van een Russische vriend), een golftoernooi en een dagje Zandvoort hebben roet in de dagelijkse realitymaaltijd gegooid, dus ik loop hopeloos achter. Wie is er uit? Marlies? Oh…Nou, mooi. Lange rooie heks. Beetje schelden op Jeroen en Sabrina en/of Monique vanwege dat onderonsje met de Joker, terwijl ze precies hetzelfde van plan was.

Wat ik wel heb meegekregen, is de Willem-actie van Jeroen. Een beetje de beste vriend van iemand anders uithangen, en hem daarna keihard nomineren. Dat kost je stemmen, Jeroen. Ei.
Willem deed het, in het eerste jaar, nog stijllozer. We waren nog met vier man (nou ja, drie en een vrouw), en we wisten allemaal dat Karin voor de kerst thuis wilde zijn. De avond van de nominatie was op 23 december, dus dat kwam allemaal mooi uit.
Ruud stemde netjes op Bart en Karin, en Karin stemde netjes op Bart en Willem, maar Willem himself vond het nodig om juist mij en Ruud te nomineren. Omdat Ruud en Willem dit van te voren nog uitvoerig hadden besproken (Willem: “Wij weten wel op wie we gaan stemmen, he, vriend…”), was Ruud extra over de zeik. ‘Matennaaier’. Ruud werd mateloos populair en kreeg uiteindelijk zelfs een blond wijf met grote tieten.
En Willem? Die kreeg bij de einduitslag nog geen tien procent van de stemmen.
Ik voorspel een zelfde einde voor Jeroen, maar persoonlijk had ik gedacht dat die jongen er al veel eerder uit zou liggen.

Om de proef op de som te nemen, heb ik een dagje vragen gesteld in mijn omgeving. Die is op zich al vrij groot. De naam Jeroen werd niet vaak herkend, behalve dan als zijnde de naam van mijn eigen broer. Mijn broer runt een cafe in Tilburg en hij was vorige week nog over de vloer, dus dat was hem niet.
De mensen die Big Brother wel volgen, en dat zijn er dus niet heel erg veel in mijn omgeving, die toch vrij groot is, vinden Jeroen maar een eikel. Hij heeft zeer weinig tot niets te melden, en als hij al een poging doet verzandt die gelijk in haperingen, versprekingen en ehh, ehh, nou ja, dat dus, zeg maar, tsja, doe je nix aan, zo is het maar net, wat jij zegt. Zijn moeder is tien keer leuker. Of is dat z’n oma?
Om een lang verhaal te houden zoals het is: Jeroen is niet bijzonder populair. Jeroen is niet de langverwachte Messias, de belichaming van Hercules of de reïncarnatie van Nelson Mandela (ja, ik weet het, die is nog niet dood. Maar Botha wel, en Mandela laat vast niet lang meer op zich wachten. Mocht dat je toch te lang duren, vul hier … dan zelf de naam van een andere heldhaftige vredesstichter naar keuze in), eigenlijk is Jeroen helemaal niet zoveel van wat dan ook, behalve dan verstrooid. Ik vraag me af dan ook af of hij heel bewust op Tijn heeft gestemd, of dat het gewoon een tijdelijk aanval van verstrooidheid was. “Ja ehh, ik ehh, ik stem op ehh, ik stem op [mompel] want ehh…, (hoe zou Tijn dit doen? Vast een stuk handiger, die Tijn. Jaa, Tijn wel. Ha! Ons Tijn.)
Nou, ehh, Tijn, dit en dat, en nou ehhh (heb ik nou niet Rik gezegd??? Ik weet het toch niet meer, joh, Jezus. Jezus, ik weet het niet meer. Nou ja, ik kan maar beter een beetje doormompelen tot ik weer weet wat ik nou zei. Het was vast Rik, dat moet wel. Ja, het was Rik. Het was Rik omdat…) omdat hij en ik gewoon niet zo klikken, weet je wel. Ja, dat is het wel zo’n beetje. Nou, doei he.” Staat op en loopt weg uit de dagboekkamer.

Jahaa, dat zou mooi zijn, en het zou zomaar kunnen. Wat wat Jeroen werkelijk dacht is dit: “Hey Tijn, luister. Als jij nou lekker je aandacht verdeelt over Monique en Semih, dan stem ik jou lekker weg en loop ik strax met het geld naar buiten. Met andere woorden: het spel is begonnen, en jij hebt het startsein niet gehoord. Nou, doei he.”
Jeroen doet het sjieker dan Willem, maar daar is ook alles mee gezegd. We gaan een wisselbokaal voor de grootste Rat van Big Brother maken. Dit jaar is Jeroen de hypocriete winnaar. Gefeliciteerd, ook namens Willem.

Bart
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:15:47 #173
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_43196849


Leuk!

inspiratei opgedaan in de ardenne?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_43196934
Ware woorden, Bart. Hoogmoed komt voor de val !
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_43197375
Helemaal eens Bart!!
pi_43199868
Bart je bent een kanjer hoor , maar helaas ben ik het niet met je eens. Zulke * dikke* vrienden waren Tijn&Jeroen nu ook weer niet. Had Jeroen niet op Tijn gestemd was dat de volgende keer zeker weten andersom gebeurd. Jeroen is hem nu een "slag"voor.

Strakke actie van Jeroen.
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:59:29 #177
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43200788
Nee Bart het is geen Willem aktie. Het is gewoon jezelf naar de finale vechten. De mensen die BB echt volgen ook via internet denken er ook zo over. Je hebt het gewoon te weinig gekeken. Tijn en Jeroen waren amper vriendjes Tijn likte zich alleen maar in bij Jeroen omdat hij al 4 banken had overleefd. Ze zijn gewoon als de door voor Jeroen. Ik duurf te wedden dat Jeroentje nog ver gaat komen.

De maatschappij is veranderd sinds BB1. Hard zijn voorelkaar is geen zonde meer. Het mag. Jeroen is een accountmanager een zakemannetje die staat niet in BB met zijn hart maar met zijn hersens.
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 12:42:09 #178
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43202010
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:59 schreef marky het volgende:
De mensen die BB echt volgen ook via internet denken er ook zo over.
Spreek voor jezelf. Er denken een hele hoop mensen niét zo over. De vergelijking met Willem is al veel gevallen.
Ik heb er geen problemen mee dat Jeroen taktisch nomineert. Maar om doodleuk te zeggen dat je met iemand de finale in wil om 'm een paar dagen later op de bank te zetten, dat vind ik een naaistreek.

Maar goed, in ieder geval toont Jeroen hiermee eindelijk eens een keer iets van karakter, als is het dan niet zo'n jófel karakter.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:45:12 #179
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_43202097
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:59 schreef marky het volgende:
Nee Bart het is geen Willem aktie. Het is gewoon jezelf naar de finale vechten. De mensen die BB echt volgen ook via internet denken er ook zo over.
spreek voor jezelf.. Jeroen is gewoon een walgelijk ventje die alleen maar met het spel bezig is dat Tijn ging slijmen bij Jeroen is ook onzin Jeroen trok net zo goed naar Tijn toe en de 2 hadden het heel gezellig en dan steekt Jeroen 'm van achter neer

Jeroen
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
pi_43202219
muahaha jeroen hypocriet noemen en tijn niet...

ja... dan snap je wat van het leven!
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:52:48 #181
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_43202286
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Er denken een hele hoop mensen niét zo over. De vergelijking met Willem is al veel gevallen.
Ik heb er geen problemen mee dat Jeroen taktisch nomineert. Maar om doodleuk te zeggen dat je met iemand de finale in wil om 'm een paar dagen later op de bank te zetten, dat vind ik een naaistreek.

Maar goed, in ieder geval toont Jeroen hiermee eindelijk eens een keer iets van karakter, als is het dan niet zo'n jófel karakter.
Eensch. Nog afgezien van de motivatie die Jer-oen gaf.
Het is ook een domme aktie, zeker op dit moment. Dan heeft Semih het beter bekeken, door een beetje low-profile te houden komt hij ws bij de volgende nominatie niet op de bank terecht. Jeroen daarentegen met stip. Wordt de volgende exit, na Marcia as maandag.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:11:20 #182
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43202791
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Er denken een hele hoop mensen niét zo over. De vergelijking met Willem is al veel gevallen.
Ik heb er geen problemen mee dat Jeroen taktisch nomineert. Maar om doodleuk te zeggen dat je met iemand de finale in wil om 'm een paar dagen later op de bank te zetten, dat vind ik een naaistreek.
Herhaling het was Tijn die niet met Jeroen in de finale wilde staan. En we blijven herhalen. Tijn had Jeoren net zo hard genomineerd als het er straks met 5 op aan had gekomen. Tijn stemt namelijk niet op de zusjes en niet op zijn broer. Jeroen is gewoon wat eerder begonnen met het spel open te gooien. Nu komt van iedereen de ware aard naarboven. Wat de andere al weken doen achter de rug om van Jeroen komt nu heel voorzichtigjes naar de oppervlakte.
quote:
Maar goed, in ieder geval toont Jeroen hiermee eindelijk eens een keer iets van karakter, als is het dan niet zo'n jófel karakter.
Jeroen toont niet alleen karakter maar ook durf en laat gewoon zien dat het een spel is. Tijn is de geen die wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid van nomineren. Heeft net als zijn broer gekozen voor een zondebok Semih en zijn broer Jeroen. Beide heren hebben zelf nog niet een keer op de bank gezeten en weten zelf niet wat ze daar mee hebben aangericht. Ze hebben het beide makkelijk gehad doordat geen van de twee (Jeroen en Semih) eruit is gestemd.
pi_43202868
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:49 schreef kodama het volgende:
muahaha jeroen hypocriet noemen en tijn niet...

ja... dan snap je wat van het leven!
Hij heeft ook enkel maar met Jeroen aangepapt om diens nominatie proberen te beïnvloeden (Semih op de bank?). Hij probeerde het al eerder door het idee te opperen om samen op Micheline te stemmen. Jeroen deed zijn eigen ding en nomineerde Marlies. Vervolgens kwam Tijn's joker in het spel die hij never nooit zou inzetten en plaatste hij Micheline alsnog op de bank.

Als Jeroen niet meer van nut zou zijn zou hij hem alsnog nomineren want Tijn wil met vier anderen in de finale.
pi_43203005
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:14 schreef schatje het volgende:

[..]

Hij heeft ook enkel maar met Jeroen aangepapt om diens nominatie proberen te beïnvloeden (Semih op de bank?). Hij probeerde het al eerder door het idee te opperen om samen op Micheline te stemmen. Jeroen deed zijn eigen ding en nomineerde Marlies. Vervolgens kwam Tijn's joker in het spel die hij never nooit zou inzetten en plaatste hij Micheline alsnog op de bank.

Als Jeroen niet meer van nut zou zijn zou hij hem alsnog nomineren want Tijn wil met vier anderen in de finale.
Conclusie,

Tijn krijgt de Willem-bokaal van big brother 2006. .
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 13:20:57 #185
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43203053
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:11 schreef marky het volgende:

[..]
Jeroen is gewoon wat eerder begonnen met het spel open te gooien.
Herhaling: hier geen problemen met taktisch spel, maar wel met het ronduit voorliegen en veinzen van een band om direct daarna iemand keihard te nomineren. M.a.w: prima dat hij Tijn nomineert, alleen de manier waarop vind ik niet zo fraai.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:23:59 #186
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_43203170
Volgende bank : Semih - Jeroen = Jeroen exit
daarna : Semih - Tijn : Semih exit

laatste vier : Tijn en Rik / Saar en Mo
_ De mens is de maat van alle dingen _
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 13:25:08 #187
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43203216
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:23 schreef PH52 het volgende:
Volgende bank : Semih - Jeroen = Jeroen exit
daarna : Semih - Tijn : Semih exit

laatste vier : Tijn en Rik / Saar en Mo
Ik geloof niet dat Semih van Jeroen gaat winnen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43203602
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:25 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Semih van Jeroen gaat winnen.
bovendien komen er geen stelletjes in de eindstrijd.
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 19:47:27 #189
128220 Peter6000
pi_43406153
En sinds wanneer worden de colums van Joost hier niet meer bijgehouden.
quote:
Sukkelen (BB6)
"Ieder mens, de grootste zowel als de kleinste, heeft een taak en een doel."
Marcellus Emants, schrijver (1848-1923)

En langzaam sukkelt Big Brother de tweede helft in. Van de vijftien bewoners zijn er nog acht over. En na maandag nog zeven. Nu al staat vast dat Marcia blijft. Zij gaat namelijk winnen over twee maanden.

Maar voor het zover is moeten er eerst nog een paar nominaties, exits en weekopdrachten volgen. En die weekopdrachten willen maar niet echt lukken. Bij de makers is de klad er flink ingekomen. Het pimpen van een scooter was nog een redelijk originele opdracht. Maar de weekopdracht van vanmiddag was exact dezelfde als die in BB5. Vertel elkaar een verhaal zo precies mogelijk door. Zelfs het verhaal was hetzelfde als een jaar geleden.
Het sprookje van Karen en haar rode schoentjes. Omdat ik vorig jaar de laatste schakel in deze opdracht was kan ik het verhaal nu nog woord voor woord navertellen.

Het is tijd voor wat spannendere weekopdrachten. Een reuze sudoku maken. Een week lang non stop punniken. Een gigantische legpuzzel van een kerstboom maken.

Ik geef toe, ben momenteel ook vrij inspiratieloos. Iemand betere ideeën?

27-10-06
Dat idee van die reuze sudoko komt dus van Joost, die column komt van 27 oktober.
quote:
Stemmenstrijd
"De mens is van nature een politiek dier."
Aristoteles, Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Ik zat er weer eens naast. Marcia niet, die zit nu thuis. Had verwacht dat ze zou winnen. Maar met ons Tijn op de bank was net iets te lastig.
Gelukkig stond Floris Jan Heeneghouwen Duiveloren zijn vriendinnetje op te wachten toen ze de studio in kwam lopen. Maar over die sufferd wil ik het helemaal niet hebben.

Buiten het Huis, in de echte wereld, in onze wereld, zijn het namelijk spannende tijden. Over precies twee weken kiezen we een nieuwe Tweede Kamer.
Volgens mij is dit de eerste keer dat er verkiezingen zijn terwijl er een Big Brother bezig is. En omdat ik bang ben dat dit circus volledig aan de bewoners voorbij gaat, hier een kijkje in het stemgedrag van de zes overgebleven bewoners:

Tijn is links. Sociaal. Heeft een hekel aan carrièrejagers zoals Jeroen. Vindt de welvaart in Nederland oneerlijk verdeelt. Bovendien is ons Tijn is een Brabander. Net als ons Jan. SP dus.
Iemand die zijn keus graag in het midden laat en van twee walletjes eet is Rik. Rik stemt D66, het beste van twee werelden. Sociaal én liberaal, homo én hetero. Goede keus.
Monique is een volgzaam type. Heeft een voorbeeld, een sterke leider nodig. Ze gaat SP stemmen. Omdat ze altijd doet wat Tijn zegt.
Sabrina is een gevoelsmens. Een groepsdier. Maar een link met de politiek is bij haar wel erg moeilijk te leggen. Vermoedelijk heeft ze nog nooit gestemd. Bij Sa zet ik in op het CDA. Omdat ze Balkenende zo zielig vindt.
Jeroen, het schoolvoorbeeld van een individualist gaat VVD stemmen. Net als in BigBrother is hij bezorgder om zijn geld dan om het welzijn van de rest.
GroenLinks krijgt Sems stem. Semih is begaan met de wereld om ons heen. Houdt van dieren. Maar Semih is ook een strateeg. Het zou goed kunnen dat hij op het laatste moment overstapt op de PvdA om Balkenende uit het torentje te krijgen.

Democratie is het mooiste wat er is. Daarom hoop ik dat Big Brother ervoor zorgt dat op 22 november ook de stem van de bewoners telt.

08-11-2006
Dus Joost hoopt dat Rik wint.

www.joosthoebink.nl
  † In Memoriam † donderdag 9 november 2006 @ 20:03:48 #190
135486 Manu82
How you doin'?
pi_43406727
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:47 schreef Peter6000 het volgende:
En sinds wanneer worden de colums van Joost hier niet meer bijgehouden.
[..]

Dat idee van die reuze sudoko komt dus van Joost, die column komt van 27 oktober.
[..]

Dus Joost hoopt dat Rik wint.

www.joosthoebink.nl


Komt hij ook nog aan met z'n gezeik over Floris terwijl hij die vette zeug van een Brenda in z'n armen moest sluiten
Some memories are best forgotten
Room 23
  donderdag 9 november 2006 @ 20:35:33 #191
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43408038
Poeh meneer Hoebink.

Meneer Hoebink is even vergeten dat zijn D66 heeft meegewerkt aan het VVD beleid van dit kabinet en dat D66 nog steeds zeer tevrede is over het geen ze bereikt hebben in het kabinet.

Kortom meneer Hoebink.... lul niet.
pi_43412377
Tijn is links. Sociaal. Heeft een hekel aan carrièrejagers zoals Jeroen. Vindt de welvaart in Nederland oneerlijk verdeelt. Bovendien is ons Tijn is een Brabander. Net als ons Jan. SP dus.
Iemand die zijn keus graag in het midden laat en van twee walletjes eet is Rik. Rik stemt D66, het beste van twee werelden. Sociaal én liberaal, homo én hetero. Goede keus.
Monique is een volgzaam type. Heeft een voorbeeld, een sterke leider nodig. Ze gaat SP stemmen. Omdat ze altijd doet wat Tijn zegt.
Sabrina is een gevoelsmens. Een groepsdier. Maar een link met de politiek is bij haar wel erg moeilijk te leggen. Vermoedelijk heeft ze nog nooit gestemd. Bij Sa zet ik in op het CDA. Omdat ze Balkenende zo zielig vindt.
Jeroen, het schoolvoorbeeld van een individualist gaat VVD stemmen. Net als in BigBrother is hij bezorgder om zijn geld dan om het welzijn van de rest.
GroenLinks krijgt Sems stem. Semih is begaan met de wereld om ons heen. Houdt van dieren. Maar Semih is ook een strateeg. Het zou goed kunnen dat hij op het laatste moment overstapt op de PvdA om Balkenende uit het torentje te krijgen.


Mooi, en met humor geanalyseerd, Joost.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  maandag 20 november 2006 @ 10:56:52 #193
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_43711145
en er is weer nieuwe oogst:)

Krokodillentranen

Een willekeurige basisschool, ergens in den lande. Het is dinsdagmiddag, de bel gaat. ‘Megalomane Moniekje’ en ‘Ranzige Rikje’ hebben van achter uit de klas een plannetje gemaakt. Samen met ‘Stomme Saartje’, het nog dommere zusje van Moniekje, en met ‘ons Teneergeslagen Tijn’, het ietwat dommere broertje van Rikje, willen ze de banden van de fiets van ‘Ja, ehh Jeroentje’ leeg laten lopen. Dat is in het geheel niet de eerste keer, maar Jeroentje zal er nooit aan wennen. Ook niet aan het zoekraken van zijn schooltasje, of aan de AJB, de Anti Jeroen Bond.
Moniekje en Saartje hebben al het hele schooljaar de pik op Jeroentje, en sleuren daar Rikje en ons Tijn steevast in mee.
Maar nu is Jeroentje het zat. Zoals het er nu uit ziet gaat Jeroentje dit jaar gewoon met goede cijfers afsluiten, in tegenstelling tot die vier anderen. Alleen een schorsing kan Jeroentje nog van zijn pad afbrengen!

Een uurtje later. ‘Ja, ehh Jeroentje’ staat weer in de klas met een betraand gezichtje. De meester kijkt boos. “Zeg maar wie het heeft gedaan, dan krijgt die straf.”
Jeroentje weet het niet direct, dus hij vraagt of hij er een nachtje over mag nadenken. In zijn ogen zijn ze allemaal even schuldig. Of je nou het plannetje bedenkt, of er klakkeloos achter aan loopt – het is allemaal niet netjes.
Op weg naar huis proberen Stomme Saartje en Megalomane Moniekje hun hachje nog te redden, door ineens heel lief te doen tegen Jeroentje. Maar als Jeroentje bij zijn oma is, geeft zij hem goed advies. “Je moet die Moniekje de schuld geven, jong. Dat wordt later een hoer.”
“Wat is dat, oma?”
“Dat is een meisje dat liever centjes heeft dan liefde. Kijk maar hoe ze met hun Tijn en al zijn zakgeld omgaat, terwijl ze eigenlijk iets met Roodstaand Robje van die andere school heeft.En, mien jong, als je Moniekje er bij lapt, heeft Saartje ook automatisch een schuldgevoel. Misschien gaan ze dan wel met z’n tweetjes naar huis, huilend. En hun Tijn vindt dat ook vast niet leuk. Zo heb je ze allemaal, behalve Rikje. Maar die is wel okee, want die is toch homo.”
“Denkt u dat echt, oma? Oh, nou, dan, ehh, nou ehh, dan ga ik maar, ehh, dan geef ik Moniekje wel de schuld. Jammer dat ik, ehh, ze niet allemaal de schuld mag geven…”

Ondertussen bij Rikje en ons Tijn. Ze huilen tranen met tuiten tegen ons moeder. “Boehoe, hoe hoe, morgen krijgt iemand van ons op zijn kop, omdat we Jeroentje hebben gepest. Waar hebben wij dat aan verdiend???”
Ondertussen bij Moniekje en Saartje. Ze huilen tranen met tuiten. “Boehoe, hoe hoe. Morgen krijgt er iemand op zijn lazer, boehoe hoe hoe. En alleen maar omdat wij hem hebben gepest, boehoe.”

Vanavond is bekend wie de grootste krokodillentranen heeft laten rollen.
Willembokaal of niet: Hup Jeroen!


Bart

De laatste loodjes

Wat een finale zal het dit jaar worden! De spannendste ooit, vermoed ik…
Zoals het hele seizoen BB bijna niet om uit te houden was, is ook de finale gedoemd om een saai, spanningloos en monsterlijk gedrocht van een televisie-uitzending te worden. Hoera!

(Zeven jaar geleden mochten we bij de laatste stemronde Karin uitzwaaien. Zij wilde toch naar huis vanwege de Kerstdagen. Doei. Ze was er niet rouwig om. Wij ook niet, want Karin naar huis betekende gewoon een concurrent minder.)
Ik begrijp wel dat Jeroen zijn ‘grote vriendin’ Monique (en/of Sabrina) heeft genomineerd. Tijn en Monique uit elkaar trekken is een mooi einde voor beiden. Natuurlijk had Tijn Monique liever in zijn eentje uit elkaar getrokken, maar daar zullen ze nog een week of twee mee moeten wachten. Ben benieuwd of ze elkaar snel weer zullen opzoeken.
Jeroen pakt het ondertussen slim aan. Het had hem waarschijnlijk niet beter kunnen uitkomen – door iedereen genomineerd worden, en dan zelf de laatste stem hebben. De arme jongen kreeg stomweg vier stemmen van al die andere lafbekken. Voor Jeroen werd de laatste stemronde dus een inkoppertje. En Monique is, in mijn ogen, zeer terecht de lul. En gaat dus ook naar huis, vanavond.

Even terug naar de tijd tussen het moment van nomineren (door de rest) van Jeroen, en het moment waarop Jeroen zelf zijn stem mocht uitbrengen. De tijd die de anderen hebben gebruikt om te klagen, te zeiken en zich in zelfmedelijden te wentelen vanwege die ene stem die Jeroen mocht uitbrengen. Sorry hoor, maar ik heb zelden zo’n misplaatst, hypocriet en achterbaks zooitje gezien. Vergeet niet dat Jeroen inmiddels zes keer op die rotte bank heeft gezeten (nieuw record!), moederziel alleen het huis in is gekomen en als trouwste fan een vrouw van 112 jaar heeft (zijn oma). Sabrina en/of Monique alsmede Rik hebben de bank niet of nauwelijks opgemerkt, en Tijn ging bijna huilen toen hij een keer op de beklaagdenbank zat.
Jeroen bleef iedere keer stoer.
Tuurlijk heb ik Jeroen vorige week aan de Willem-Bokaal geholpen, maar nu de rest zich gedraagt als een verwend stelletje luizeballen met Jeroen aan hun schoen, gun ik het hem toch het meest.

Door de geschiedenis heen heeft Big Brother zijn winnaars gekozen uit werkeloze gelukszoekers, lesbische vrouwen, bi-sexuele vrouwen, huilende vrouwen en één D’66 / Pechtold adept. Dit jaar is de keuze tussen twee keer Dom&Blond, twee keer Brabants&Bronstig, of Jeroen. Resultaten uit het recente verleden zijn nog geen garantie voor de toekomst, maar het ziet er goed uit voor Jeroen.
Even de stemming van vanavond afwachten voor ik mijn definitieve oordeel vel, maar dan lijkt het me wel duidelijk. Als Jeroen vanavond mag blijven, gaat hij winnen. Wordt hij weggestemd (en wij volgende week kunnen kiezen tussen Sabrina en/of Monique, of Tijn en Rik), dan is BB weer mislukt. Laat het dan maar voorgoed van de buis en in de kast op de achterste plank, stuur Hummie naar een BigBejaardentehuis en stop John de Mol tot aan zijn pensioen in de Gouden Kooi. Opgeruimd staat netjes.

Bart

Ps: En al die oud-bewoners in het huis, wie kan me dat uitleggen???
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_43712626
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:45 schreef Suikeroom het volgende:

[..]

spreek voor jezelf.. Jeroen is gewoon een walgelijk ventje die alleen maar met het spel bezig is dat Tijn ging slijmen bij Jeroen is ook onzin Jeroen trok net zo goed naar Tijn toe en de 2 hadden het heel gezellig en dan steekt Jeroen 'm van achter neer

Jeroen
uhmmmmmmmmmm WAKKER WORDEN naieve kip! Het is ook een spel. En als je een beetje nuchter bent en je je niet laat overvallen door naieve simpelheid kun je dat ook de rest van het BB spel onthouden. Jeroen heeft het onthouden en Tijn is het vergeten omdat ie zn blinde verliefde pik aan het nalopen is. Stom van Tijn.....zijn pech, Jeroen`s mazzel.....
The waves you made will always be
pi_43713569
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:47 schreef Peter6000 het volgende:
En sinds wanneer worden de colums van Joost hier niet meer bijgehouden.
waarom wel? Dit kan je toch geen columns noemen Mijn kleine neefje doet het nog beter
  maandag 20 november 2006 @ 13:24:21 #196
242 Pinball
Electric Monk
pi_43714984
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:30 schreef charmed_angel het volgende:

Mijn kleine neefje doet het nog beter
Nou, prak ze hier maar neer dan, ik ben benieuwd.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 20 november 2006 @ 13:30:12 #197
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_43715151
ik hoef die column niet, doe mij dat nichtje maar
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 20 november 2006 @ 14:07:55 #198
242 Pinball
Electric Monk
pi_43716284
Neefje, Jumparound.

Niet dat het mij wat uitmaakt.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 20 november 2006 @ 14:13:16 #199
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_43716404
de wens is de moeder van de gedachte PB
Misschien heeft dat neefje ook wel een zusje
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 20 november 2006 @ 14:30:21 #200
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_43716935
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:13 schreef Jumparound het volgende:
de wens is de moeder van de gedachte PB
Misschien heeft dat neefje ook wel een zusje
ehmm, ik heb nog een nichtje in de aanbieding... Ze heet Maartje
pi_43717130
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:13 schreef Jumparound het volgende:
de wens is de moeder van de gedachte PB
Misschien heeft dat neefje ook wel een zusje
nee wel een broertje....

Enne me neefje kijkt geen BB.. het was sarcastisch bedoelt
pi_43717146
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:30 schreef dieenebart het volgende:

[..]

ehmm, ik heb nog een nichtje in de aanbieding... Ze heet Maartje
Mijn nichtje heet ook Maartje
  maandag 20 november 2006 @ 14:41:05 #203
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_43717245
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:30 schreef dieenebart het volgende:

[..]

ehmm, ik heb nog een nichtje in de aanbieding... Ze heet Maartje
ga e mond spoelen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 20 november 2006 @ 15:03:35 #204
242 Pinball
Electric Monk
pi_43717894
Hoe oud is die maartje?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_43718876
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:03 schreef Pinball het volgende:
Hoe oud is die maartje?
mijn maartje 22
  maandag 20 november 2006 @ 19:44:06 #206
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_43725884
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:42 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

mijn maartje 22
die van ons is oud genoeg. Voor lijfstraffen, verminking, eenzame opsluiting, luisteren naar Gerard Joling, Nordic Walking en meer straffen die slecht vallen. Leuk voor een date, Jumpie?
pi_43726024
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:44 schreef dieenebart het volgende:

[..]

die van ons is oud genoeg. Voor lijfstraffen, verminking, eenzame opsluiting, luisteren naar Gerard Joling, Nordic Walking en meer straffen die slecht vallen. Leuk voor een date, Jumpie?
Bied je nou je broertje je nichtje aan
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  maandag 20 november 2006 @ 20:48:05 #208
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_43728247
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:44 schreef dieenebart het volgende:

[..]

die van ons is oud genoeg. Voor lijfstraffen, verminking, eenzame opsluiting, luisteren naar Gerard Joling, Nordic Walking en meer straffen die slecht vallen. Leuk voor een date, Jumpie?
bart, mn nichtje,wat doe je?!?
ik wil het niet weten en zeker niet denken aan "maarjte"
Nee, wil niet op een date met haar ja!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:39:52 #209
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_43738893
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:48 schreef Jumparound het volgende:

[..]

bart, mn nichtje,wat doe je?!?
ik wil het niet weten en zeker niet denken aan "maarjte"
Nee, wil niet op een date met haar ja!
jammer. iemand anders?
pi_43740100
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:39 schreef dieenebart het volgende:

[..]

jammer. iemand anders?
Ik ben voor alles in wat God verboden heeft...
pi_43741480
O God. Bart doe je nu ook al aan jeroen verheerlijking.
pi_43930370
En weer een column van Joost (www.joosthoebink.nl)


Finale
"Iedereen weet dat de wedstrijd tegen Duitsland de echte finale was. Dit zullen we nooit, nooit, nooit vergeten."
Rinus Michels, voetballer en voetbaltrainer (1928-2005)

Beste Sabrina, Rik, Tijn en Jeroen,

Ik heb nu zoveel óver jullie geschreven dat ik het wel aardig vond om de allerlaatste big-brothercolumn áán jullie te schrijven. Over minder dan vierentwintig uur is bekend wie van jullie BB6 heeft gewonnen. Wie het ook wordt en wat er ook gebeurt, morgen gaan jullie allemaal naar huis.

De vrijheid zal straks wennen worden. Nog meer dan jullie de eerste weken moesten wennen aan het leven in een tv-programma. Vanaf morgen kunnen jullie weer autorijden, zelf bepalen wat je eet, bellen, een krantje lezen en al die andere dingen die in de echte wereld zo vanzelfsprekend zijn.

Mijn eerste autorit na Big Brother was in een taxi van Aalsmeer naar een hotel in Amsterdam. Buiten zag ik weilanden en kantoorgebouwen maar wat heb ik genoten van die rit. Want als je vier maanden tegen een muur aan hebt gekeken vind je alles mooi.
Het eerste wat ik at was een koude, kleffe hamburger van de roomservice in ons hotel. Onvergetelijk lekker.
En het duurde even voordat ik kon bellen. Ik was namelijk de pincode van mijn mobieltje vergeten en wist ook niet meer hoe dat ding werkte.
De Telegraaf was de eerste krant die ik las, op de ochtend na de finale. Met het bericht dat een notaris had bepaald dat ik eerlijk had gewonnen…

En als je straks nou niet wint, bedenk dat één ding. Het winnen van Big Brother 2005 was niet het mooiste wat mij vorig jaar is overkomen. Het mooiste wat dat ik na al die dagen mijn familie en vrienden weer terug zag. En dat gaan jullie straks allemaal meemaken. Heel erg veel succes!

Veel groeten van de winnaar van de vorige Big Brother



Dank Joost, voor de mooie columns deze BB-6 !
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')