abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:22:25 #1
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41737527
Ja de titel zegt het al, ik wil naar Slovenie (Ljubljana)

Weet iemand wat hiervoor de beste optie is Bus, Vliegtuig of Trein? ( heb geen rijbewijs dus auto is geen optie voor mij) en op wat voor prijzen je dan moet rekenen?

bedankt alvast.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_41737817
Hebben ze daar lekkere vrouwen ?
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:34:25 #3
52707 BunnyHunter
Sterker door strijd!!
pi_41737828
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:33 schreef Brembo het volgende:
Hebben ze daar lekkere vrouwen ?
een vriend van me is daar dit weekend naar een of andere pollitie honden kampioenschap geweest en die zegt van wel
Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
pi_41737873
Sigaretten zijn wel erg goedkoop daar (tip voor de rokers...)
pi_41738437
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:33 schreef Brembo het volgende:
Hebben ze daar lekkere vrouwen ?
Vrouwen zijn daar lelijk, maar bier, eten en onderdak supergoedkoop.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_41739012
Slovenie is een zeer mooi land met een zeer mooi landschap.

Uiteraard IMHO.
pi_41741237
* Knakker sluit zich aan bij de posters hierboven.

Maar zó goedkoop is het daar niet... biertje in Ljubljana doet gewoon ¤ 2.50 in het centrum.
pi_41744060
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:19 schreef Knakker het volgende:
* Knakker sluit zich aan bij de posters hierboven.

Maar zó goedkoop is het daar niet... biertje in Ljubljana doet gewoon ¤ 2.50 in het centrum.
Ben je naar de verkeerde tent gegaan.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_41770225
In Ljubjlana zijn de prijzen wel iets lager dan in Nederland, maar erg veel scheelt het niet. Hoe het in de rest van Slovenie zit weet ik niet.

Wat vervoer betreft zou ik het vliegtuig of de trein aanraden. Het hangt er ook vanaf wat je zelf het prettigst vind, maar zelf lijkt de bus mij niks voor zo'n lange afstand.
Vanaf Brussel vliegt er 1 low-cost airline op Ljubljana, Wizz-Air. Dat kost bijna niets, ik zie al retourtjes voor 50 euro. Dan moet je nog wel in Brussel zien te komen natuurlijk. Als je vanuit Nederland wilt vliegen met een 'gewone' vliegmaatschappij dan zit je al gauw aan de 300 euro.
Met de trein zal het rond de 150 euro zijn gok ik. Zoiets heb ik tenminste voor een retourtje naar Boedapest betaald, en die afstand is enigzins vergelijkbaar.
pi_41792014
Slovenie is het rijke gedeelte van voormalig joegoslavie. Daarom zijn ze er ook als eerste uitgestapt, ze wilden niet meer voor de andere "paupers" betalen. Ze zijn ook een beetje denigrerend tegen andere joego's. Prijzen gaan steeds meer richting die van oostenrijk. Maar de vrouwen, oef!
Ik vind ze fantastisch! Kan er dagen naar kijken! Maar je moet wel van hongaarse / Balkan types houden. Als je meer van de Nederlandse vrouw bent dan gaat het je tegen vallen.
It's better to reign in hell than to serve in heaven
  donderdag 14 september 2006 @ 19:10:00 #11
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_41809252
quote:
Op donderdag 14 september 2006 07:59 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Slovenie is het rijke gedeelte van voormalig joegoslavie. Daarom zijn ze er ook als eerste uitgestapt, ze wilden niet meer voor de andere "paupers" betalen. Ze zijn ook een beetje denigrerend tegen andere joego's. Prijzen gaan steeds meer richting die van oostenrijk. Maar de vrouwen, oef!
Ik vind ze fantastisch! Kan er dagen naar kijken! Maar je moet wel van hongaarse / Balkan types houden. Als je meer van de Nederlandse vrouw bent dan gaat het je tegen vallen.
Kijk es in Servië Daar heb ik echt de mooiste vrouwen van mn leven gezien!!

En Slovenië is een rijk land met bijna de zelfde prijzen als hier.
pi_41809372
Kom net terug uit Ljubljana. Fantastisch klein stadje. Mediterraan, Habsburgs en Slavisch door elkaar. Vrouwen waren dus ook een gemengde groep, maar ruimschoots binnen mijn criteria; ze zagen er bijna net zo lekker uit als de ijsjes. En die waren goddelijk.
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:40:48 #13
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41873105
* The.PhantoM is geboren in Ljubljana

Super veel bos hebben ze daar. Echt mooi. D8 dat zo'n 70% daar bos is.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2006 @ 23:12:43 #14
88815 The_Emotion
98.3
pi_41874052
Schitterend land, ik ben er zelf wel vaak geweest ook toen het nog bij Joegoslavië hoorde. Sinds Slovenië onafhankelijk is, is het er zoveel beter en mooier op geworden. De mensen zijn wat gereserveerd, maar erg vriendelijk (naar mijn ervaring)
Wat erg mooi om te zien zijn, de meren van Bled en Bohinj. De grotten in Postojna zijn ook schitterend. Vintgar is ook mooi, tussen de rotsen en rivier.

En wat de vrouwen betreft, er lopen een hoop knappe meiden rond daar
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_41883028
Hebben ze daar nu al de Euro? of komt dat volgend jaar?
  zondag 17 september 2006 @ 11:42:21 #16
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_41883047
Mooi land trouwens dat Slovenië ! Echt een aanrader...
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_41883309
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:41 schreef pietjekanarie het volgende:
Hebben ze daar nu al de Euro? of komt dat volgend jaar?
Ze hebben er nu nog de Tolar, vanaf januari de euro. Wij zijn naar Ljubljiana gevlogen. Een mooi klein vleigveld, dus alles gaat 10 keer sneller dan op schiphol.
pi_41883462
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:54 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Ze hebben er nu nog de Tolar, vanaf januari de euro. Wij zijn naar Ljubljiana gevlogen. Een mooi klein vleigveld, dus alles gaat 10 keer sneller dan op schiphol.
Vanaf Amsterdam of niet? Ik zat ff te kijken, maar er lijken geen budget vluchten heen te gaan. Alleen vanaf Berlijn of Londen ofzo.
pi_41897538
Wij hadden destijds een georganiseerde reis; een wintersportvakantie; vlogen vanaf schiphol. Van budgetvluchten zou ik het niet weten.
Vorige zomer zijn we in Slovenie geweest op de fiets (met de trein tot Wenen, verder fietsen).
  maandag 14 mei 2007 @ 20:49:14 #20
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_49378156
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:10 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Kijk es in Servië Daar heb ik echt de mooiste vrouwen van mn leven gezien!!

En Slovenië is een rijk land met bijna de zelfde prijzen als hier.
Mee eens. Vorig jaar in Belgrado geweest, wat een vrouwen daar

Donderdag vlieg ik naar Slovenië. Eens kijken hoe het daar gesteld is
Let's go fucking Mental.
  maandag 14 mei 2007 @ 22:17:51 #21
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_49382310
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:49 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

Mee eens. Vorig jaar in Belgrado geweest, wat een vrouwen daar

Donderdag vlieg ik naar Slovenië. Eens kijken hoe het daar gesteld is
Bijna net zo goed, die receptiemeisjes op de eerste camping
pi_59860907
Ik wil dit jaar samen met mijn vriendin nog ff weg. Aangezien we niet al teveel geld willen opmaken en we de meeste Centraal/Oost-Europese landen al gezien hebben, is onze keuze op Slovenië gevallen.
We zullen met de auto gaan en zijn van plan om op 2 a 3 campings te verblijven. Wie is er wel een in Slovenië geweest en heeft een aantal tips m.b.t. campings en activiteiten voor ons. Dingen die ons leuk lijken zijn:
- Meer van Bled
- Grotten/kasteel van Postojna
- Raften/canyoning in ??
- Mooie (berg)wandelingen
- Dagje Venetië
- Onderweg dagje Salzburg
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:24:29 #23
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_59861186
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:11 schreef BakkerB het volgende:
Ik wil dit jaar samen met mijn vriendin nog ff weg. Aangezien we niet al teveel geld willen opmaken en we de meeste Centraal/Oost-Europese landen al gezien hebben, is onze keuze op Slovenië gevallen.
We zullen met de auto gaan en zijn van plan om op 2 a 3 campings te verblijven. Wie is er wel een in Slovenië geweest en heeft een aantal tips m.b.t. campings en activiteiten voor ons. Dingen die ons leuk lijken zijn:
- Meer van Bled
- Grotten/kasteel van Postojna
- Raften/canyoning in ??
- Mooie (berg)wandelingen
- Dagje Venetië
- Onderweg dagje Salzburg
Euhm....
Heb je al de benzine kosten gedacht, loopt aardig op he.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_59861392
Ik ben er vaak geweest, heb familie in Bled wonen.
Ljubljana is een leuke stad om een dagje te bezoeken.
Verder is het Triglav nationaal park zeer de moeite waard om te bezoeken, rond het meer van Bohinj is een mooi wandelgebied met de bergen daar.
Hier in de buurt is ook de Slap Savica kloof, waar de Sava-rivier ontspringt.
Je kunt ook de Triglav (2864m hoog) beklimmen, wat grotendeels wandelend te doen is.

Raften zul je daar in de buurt waarschijnlijk wel kunnen doen op de Sava en Soča.
In Bled zitten sowieso wel wat organisaties die canyoning- en rafttochten organiseren.
Bij Bled is verder Vintgar, een 2 kilometer lange kloof waar je doorheen kunt wandelen met een waterval aan het einde.

Postojna zou ik ook zeker meepakken. Als je van grotten houdt, zijn de grotten van ¦kocjan ook zeker een aanrader!

[ Bericht 2% gewijzigd door chasse_friet op 03-07-2008 11:45:45 (Vintgar en Slap Savica even door elkaar gehaald...) ]
pi_59861395
Klopt, maar willen dit jaar wel weer de 'vrijheid' van een auto hebben. Denk dat benzine + vignetten (Oostenrijk & Slovenië) zo'n ¤300-350 gaan kosten. We rijden dan wel in een zuinig autootje (+/- 1:18).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')