abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41670098
Ik zou -vanuit persoonlijke interesse- wel eens meer willen weten over Theo van Gogh als mens wat voor persoonlijkheid hij had en zo.

Nu heb ik begrepen via TV een keer dat hij een onleesbaar handschrift had, iets wat ook iets zegt over iemands persoonlijkheid. Wie weet voorbeelden op het web van zijn handschrift of wie weet hoe het eruit zag?

Onleesbaar maar mooi, of onleesbaar en chaotisch of wat eigenlijk......
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_41671855
De wikipediabron:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Theo_van_Gogh_%28regisseur%29

Maar ik zou oppassen voor de informatie er is in geknoeid door mensen die hem niet moeten.
Voorbeeldje:
quote:
Geen van Van Goghs films deed het echt goed in de bioscoop. Al zijn films hadden een teleurstellende box office. Zijn grootste succes was 06 waar 30.000 mensen naartoe gingen. In 1994 was dat aantal genoeg om de best lopende Nederlandse bioscoopfilm te worden, een absoluut laagterecord in de Nederlandse filmgeschiedenis..
Als dat de best lopende Nederlandse bioscoopfilm werd, waarom is het dan een 'laagtepunt' zoals dit, overigens niet Nederlandse, woord aangeeft? Juist ja...
I mean no harm
pi_41727614
Dit is uit een fax-correspondentie met journalist Willem Oltmans. Onderaan zie je zijn handschrift:

"Ha Willem!

Pamela schrijft bij ons als ze in haar eigen krant niet mag schrijven. Informeer je 'ns beter.
Als uniformen-fetisjist en liefhebber van dictaturen verraad je jezelf, beste Willem: "... maar je bent onbruikbaar."
Mensen als jij denken in termen van 'bruikbaarheid'.
Wat ben jij arm, Amice...

Houdt goede moed!
Theo"
pi_41727702
Het is dus redelijk onleesbaar, maar hoeveel wodka zat er toen al in? Dokters schrijven ook onleesbaar, maar dat is meer om de patienten in het ongewisse te laten

Volgens mij was ie ontevreden over zichzelf anders schop je niet tegen alles aan, maar goed dat is mijn mening.

Het was op zich wel een apart figuur, jammer dat ie er niet meer is.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 12 september 2006 @ 07:32:14 #5
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41728017
Topic opgeschoond....
Het is een serieus topic, hou dat ook zo.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_41730436
Ja typisch en bizar eigenlijk. Ik had het mooier, misschien onleesbaar, maar sierlijker verwacht. Echter volgens mij had Karel Appel ook zo een 'onleesbaar' handschrift, waarvan ik een keer stukken in het Rijksmuseum heb zien hangen. En Kurt Cobain ook !

Ik blijf het ook opvallend vinden dat er toch zoveel kunstenaars en artiesten zijn die zo chaotisch schrijven, dat wijst godzijdank op integriteit i.p.v. op sophisticated gedrag.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_41734158
Karel Appel vind ik beter leesbaar, en dan is dit soort opdrachten vaak nog haastig gekrabbeld:

"Met veel genoegen - voor Jan v. Heel - van Karel Appel"

Het handschrift van Theo van Gogh doet mij denken aan dat van iemand die met zijn verkeerde hand moet schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')