abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_41663041
GROTE PLAATJES WAARSCHUWING


Ik ben best nieuw op FOK. Ik heb gemerkt dat sommige mensen historische plaatsen bezoeken en deze dan posten. Nou het was dus zomer 2005 en op aandringen van mij bracht mijn pa ons naar historische plaatsen in Turkije. We bezochten Gelibolu ( Gallipoli ). Gelibolu is een erg belangrijke plek geweest voor de Turken. Hier hebben ze in de 1ste wereldoorlog de Engelsen weten te verslaan. De Engelsen hebben hier enkele slagschepen verloren door mijnen en artillerie. En sommige zeggen ook een Duitse u-boot. Ook natuurlijk het verhaal van een man die een super zware kanonskogel in zijn eentje optilt en in een artilleriekanon zet en een belangrijke slagschip laat zinken. Nou hier komen de plaatjes en let niet op mijn lelijke kop .



(ikke ben linker )Nou dit is dan een standbeeld in Gelibolu. Hier zie je een Turkse soldaat een Engelse Colonel dragen. Een Engelse colonel was gewond geraakt ( kom niet op zijn naam ) en hij lag daar maar. Daarop hees een Turkse soldaat een witte vlag op liep vervolgens naar de colonel pakte hem op zoals te zien bij de standbeeld en bracht hem terug naar zijn kant van de loopgraaf.



Nou hier dan een mooi uitzichtje op Gelibolu. Reechts van mij zitten loopgraven zie je op de volgende foto's
als je goed kijkt zie je onder mijn broertje ( in het geel ) een gat. Als je daarin gaat kom je ook bij de loopgraven. In de loop van der jaren is het natuurlijk volgeracht met zand etc.




Over dit gebied keek Atatürk dus vaak met zijn verrekijker. Adembenemend niet?



Hier dan een loopgraaf. Op het bordje staat: De plek waar Atatürk uitkeek met zijn verrekijker



Hier dan graffen met Turkse soldaten. Werd hier best emotioneel



Hier dan graven van ANZAC soldaten. werdt hier ook emotioneeel. Zeker als je die graven leest met. Will always love you -love mom etc. En dan te bedenken dat dit soldaten waren van 19 jaar oud die helemaal uit Nieuw-zeeland kwamen voor een leugen.



[i] Hier sta ik op een bunker. hier werd ook een kanon gestationeerd. HEt is erg nauw van binnen. Kan me niet voorstellen dat je daar dagenlang inzat blegh



Hier een mooie reliëf fresco. Zie Atatürk wijzen


lees tekst


ANZAC graven. Wordt perfect onderhouden door de Engelsen, Australiers Nieuw-Zeelanders + rest.

En ten slotte! want ik krijg slaap!



Volgende keer: me pa in Oud-Joegoslavië! TRUSTE!


Hier nog even info over gallipoli van wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Gallipoli

En hier nog een mapje:


Voor degenen die het niet weten. Gelibolu is in het westen van turkije. Het uiterste westen bijna zeg maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Burakius op 10-09-2006 14:23:03 ]
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_41663165
Je plaatjes zijn geupload op imageshack.us, die site werkt niet op fok!
probeer een andere host voor je plaatjes zoals photobucket.com
pi_41663224
Awh ok zal zo snel mogelijk alles reuploaden!
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_41663656
oke bump plaatjes nu goed upgeload enjoy
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 10 september 2006 @ 13:17:36 #5
143585 smuJJiii
Why cant we all live in peace
pi_41672509
Ne Mutlu Turkum Diyene
Waardeer de onvoorwaardelijke liefde die je gegeven wordt. Dat soort liefde is het meeste waard.
  maandag 11 september 2006 @ 15:05:55 #6
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_41707244
Moioe foto's, ik heb een jaar geleden ofzo een twee uur durende docu gezien op NatGeographic over de slag bij Galipoli, echt onvoorstelbaar wat daar gebeurd is. Soldaten die de landingsvoertuigen uitrenden met een Winchester (zo'n mooie stoel) in hun handen, omdat de commandant die graag meenam naar het front. En dan van bovenaf de kogels met hun hoofden moeten koppen.

De turken waren daar strategisch in het voordeel, het landschap speelde hun in de kaart, ze waren zeer slim, en het aanvalsplan van de ANZAC was ook zeer slecht, gebaseerd op gedateerde kaarten. Als ik zin heb schrijf ik nog wel eens een stukje.

'Mooie' foto's van die graven trouwens. Voor zover een graf mooi kan zijn, natuurlijk.
  Admin maandag 11 september 2006 @ 15:31:04 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41708007
tvp
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 11 september 2006 @ 17:27:37 #8
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_41711762
Oja, die slagen vonden op 14 mei plaats, geloof ik, mijn verjaardag. Zelfde dag als dat Rotterdam de brand in ging in WO II, daaraan herinner ik het altijd Of het nou iets is om trots op te zijn....
pi_41715979
hey leuk dat je de fotos mooi vindt. Ik had er eigenlijk meer maar werd een beetje moe. Dit waren wel de mooiste. binnekort post ik fotos van oud-joegoslavië.. niet zoooooo uitgebreid als deze maar toch.. En als je een verhaaltje wil typen zou ik het iig heel graag willen lezen
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 12 september 2006 @ 01:08:57 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_41726756
Mooie fotos Burakius!

weet je trouwens of er behalve die geruchten over een Duitse duikboot nog meer buitenlandse hulp was?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Admin dinsdag 12 september 2006 @ 08:14:49 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41728320
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:40 schreef Burakius het volgende:
hey leuk dat je de fotos mooi vindt. Ik had er eigenlijk meer maar werd een beetje moe. Dit waren wel de mooiste. binnekort post ik fotos van oud-joegoslavië.. niet zoooooo uitgebreid als deze maar toch.. En als je een verhaaltje wil typen zou ik het iig heel graag willen lezen
Ik vind het enorm leuke foto's en vind het enorm interessant deze eens door jouw ogen te zien.
Ik ben enorm in WO1 geinteresseerd, maar zie toch altijd reisverslagen en foto's door westerlingen genomen.
Jij kijkt duidelijk anders en dat maakt dit topic boeiend.
Heb je nog meer foto's van Gallipoli?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_41743615
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 01:08 schreef Viajero het volgende:
Mooie fotos Burakius!

weet je trouwens of er behalve die geruchten over een Duitse duikboot nog meer buitenlandse hulp was?
nou ik neem aan alleen de Duitsers en de Oostenrijkers? Er zijn wel graven van bijvoorbeeld Pakistanen gevonden in Cannakkale ( dat is dus bij een kasteel aan de andere kant vand e bosphorus ) ..

Dit omdat er een Jihad werd uitgeroepen. Dus reken maar dat er een paar buitenlanders bij zaten. Zoiezo het ottomaanse rijk had een grote omvang. Zo zagen we een jongen van 20 jaar die in Jeruzalem was geboren. Die helemaal daar naar toe is gegaan om het rijk te verdedigen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_41743658
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 08:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik vind het enorm leuke foto's en vind het enorm interessant deze eens door jouw ogen te zien.
Ik ben enorm in WO1 geinteresseerd, maar zie toch altijd reisverslagen en foto's door westerlingen genomen.
Jij kijkt duidelijk anders en dat maakt dit topic boeiend.
Heb je nog meer foto's van Gallipoli?
Ik heb er nog een paar weet niet of die zoveel boeien ik zal een skijken! .. hah wat ik nog wel heb is het paard van troje en een tribune van de Romeinen.. ik zal ze ff posten.. edit deeze wel

edit



Nog een uitzichtje


Hier denk ik een Romeins tribune?? weet het niet zeker?



Van gallipoli naar Canakkale met een pond


Nog een ANZAC memorial plek. Nogmaals erg goed onderhouden. Wederzijds respect is hier het geval


IN het kasteel van cannakkale. Jammer dat ik geen totaal plaatje heb gemaakt van het kasteel


Op een andere plek in gallipoli heb je een SUPPEERRRRLANGE rij met allemaal reliëf schilderijtjes. Hier zijn alle colonels etc. gezet. Atatürk is aan het begin van de rij zoals te zien op de foto


ten slotte ik weer bij de ingang van het kasteel . Wat een adonis ben ik he

SOrry dat ik niet meer foto's heb genomen. Ik ga waarschijnlijk rond Oktober naar Istanbul dus dan zal ik zeker veel foto's nemen! en nu ga ik eens op zoek naar de oud-joegoslavië fotos !

[ Bericht 51% gewijzigd door Burakius op 12-09-2006 19:06:15 ]
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  Admin dinsdag 12 september 2006 @ 18:53:52 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41744152
Leuk, ben benieuwd!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 14 september 2006 @ 21:51:33 #15
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41816066


Mooie documentaire man. Wat ik vooral mooi vond is als je bij Canakkale de boot neemt je aan twee kanten van het berglandschap de voortekenen ziet van de savas.

En daarna keihard met de auto crossen langs de kustlijn en ondertussen zie je als eerste het kasteel van Fatih Sultan Mehmet en talloze Sehitler mezarligi.

Gelukkig hadden wij een auto gehuurd, halve wielophanging naar de tering gereden daar, maar het was het zeker meer dan waard.
Ook leuk dat ik daar met een hele groep Turken voor elk graf van ANZAC-soldaten stond te bidden. Dat vonden die toeristen (buitenlandse) wel raar. Zij redeneerde een beetje in de trend van 'bidden voor het graf van de vijand', maar zo aanschouwen wij het natuurlijk niet!!!
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  Admin donderdag 14 september 2006 @ 22:31:43 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41817752
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:51 schreef stukovich het volgende:


.
Ook leuk dat ik daar met een hele groep Turken voor elk graf van ANZAC-soldaten stond te bidden. Dat vonden die toeristen (buitenlandse) wel raar. Zij redeneerde een beetje in de trend van 'bidden voor het graf van de vijand', maar zo aanschouwen wij het natuurlijk niet!!!
Probeer me dat eens uit te leggen als je wilt?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:36:35 #17
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41817939
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Probeer me dat eens uit te leggen als je wilt?
Eerst de foto's:















Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  donderdag 14 september 2006 @ 22:42:53 #18
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41818183
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Probeer me dat eens uit te leggen als je wilt?
Nou als moslim is het de bedoeling dat wanneer je een dode passeert, dus als je langs een graf loopt, langs een begraafplaats rijdt, je een gebed moet oplezen.

Je zegt allereerst: Voor alle doden en hun geesten 'al-Fatiha'. al-Fatiha is het eerste hoofstuk van de Koran:

1. In de naam van God, de erbarmer, de barmhartige
2. Lof zij God, de Heer der werelden
3. De erbarmer, de barmhartige
4. De heerser op de Dag des oordeels
5. U dienen wij en U vragen wij om bijstand
6. Leid ons op de juiste weg
7. De weg van degenen aan wie Gij Uw genade geschonken hebt, niet die van degenen op wie toorn rust en niet die der dwalenden.

Na dit gebed, vraag je God om de zonden van de overledene 'kwijt te schelden'.

En ongeacht welke religie of wat de persoon misdaan heeft (in geval van een crimineel of iets dergelijjks), een moslim is verplicht om deze stappen te ondergaan bij het passeren van een dode.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  Admin donderdag 14 september 2006 @ 23:12:24 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41819362
Allereerst, dank je voor de schitterende foto's en jij ook Burakius.
En over je uitleg ga ik eens even denken, ik vind het enorm mooi, dit kende ik niet.
Sluit op de een of andere manier mooi aan bij deze woorden:

"Those heroes that shed their blood
and lost their lives...
You are now lying in the soil of a friendly country,
therefore rest in peace.
There is no difference between the Jonnies
and the Mehmets to us where they lie side by side.
Here in this country of ours...
You, the mothers,
who sent their sons from far away countries
wipe away your tears.
Your sons are now lying in our bossom
and are in peace.
After having lost their lives on this land they have
become our sons as well."

Mustafa Kemal ATATURK
ANZAC Memorial, 1934.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:47:11 #20
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_41826199
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:12 schreef yvonne het volgende:
Allereerst, dank je voor de schitterende foto's en jij ook Burakius.
En over je uitleg ga ik eens even denken, ik vind het enorm mooi, dit kende ik niet.
Sluit op de een of andere manier mooi aan bij deze woorden:

"Those heroes that shed their blood
and lost their lives...
You are now lying in the soil of a friendly country,
therefore rest in peace.
There is no difference between the Jonnies
and the Mehmets to us where they lie side by side.
Here in this country of ours...
You, the mothers,
who sent their sons from far away countries
wipe away your tears.
Your sons are now lying in our bossom
and are in peace.
After having lost their lives on this land they have
become our sons as well."

Mustafa Kemal ATATURK
ANZAC Memorial, 1934.
Dat zijn inderdaad zeer mooie woorden, en die uitleg zette mij ook tot nadenken, over wat oorlog nou eigenlijk is. Bedankt, stukovich!
pi_41826407
mooie foto's Stukovich! heb je meer
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:25:04 #22
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41839081
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:03 schreef Burakius het volgende:
mooie foto's Stukovich! heb je meer
Op m'n memory-stick die nog ligt in Turkije man, dus zodra ik die heb post ik ze.

Het was echt super interessant en mooi he daar.

Het ergste vond ik dat daar mensen waren uit Istanbul en die dachten dat alles gewoon voor de show was neergezet

Hier nog een mooie foto van Kilitbahir

Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  Admin vrijdag 15 september 2006 @ 22:30:27 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41848047
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:25 schreef stukovich het volgende:

[..]


Het ergste vond ik dat daar mensen waren uit Istanbul en die dachten dat alles gewoon voor de show was neergezet

Hier nog een mooie foto van Kilitbahir

[afbeelding]
Heel erg bedankt voor de mooie foto's

En ach, dat mensen niet weten waar iets over gaat is universeel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_41851068
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 22:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor de mooie foto's

En ach, dat mensen niet weten waar iets over gaat is universeel.
hhehe idd helaas is domheid universeel ... yvonne ben je ook gewoon geinteresseerd in andere culturen? Ik ga misschien weer op vakantie rond oktober en ik ga veel fotos maken van Istanbul. En ind e zomer gaan we met de auto dus dan kan ik zo door heel europa foto's neme
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  Moderator zaterdag 16 september 2006 @ 00:46:54 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41852112
goeie foto's

maar is dat normaal om op dat monument te gaan zitten?
ik zou dat niet doen hoor in het gevolg want dat wordt je niet overal in dank afgenomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_41855761
kweenie er was geen mens te bekenne.. ik heb er eigenlijk niet aan gedacht :$
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')