abonnement Unibet Coolblue
pi_41668494
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:21 schreef RiesAmaris het volgende:
hmmmmm Suikerspinnen.....
Ja, wij gaan dan ook voor de suikerspinnen

Is het trouwens gebruikelijk dat je maar 1 showcavia meeneemt naar zo'n show?
pi_41668670
Nee Meestal hebben fokkers wel meer showdieren. Een fokker als www.gerritkwakkel.nl stuurt bijvoorbeeld vaak wel 20 dieren in. Maar meestal zullen fokkers rond de 5 tot 10 dieren insturen. Het is wel afhankelijk van het ras. Een gladhaar kan vrijwel altijd naar de show, maar een langhaar moet wel mooilang haar hebben. Een gekortwiekte langhaar krijgt gegarandeerd een O(nvoldoende). Vandaar dat langhaarfokkers meestal minder dieren (kunnen) inschrijven dan gladhaarfokkers.
En RiesAmaris heeft momenteel iets teveel gekortwiekte dieren
I had a signature once. It was awful.
pi_41668793
Onze Nemo wordt ook helemaal "geplukt" door Woody. Wel zonde hoor! Dus RiesAmaris heeft dat probleem ook? Doen jouw caafjes dat niet Zoep? Toen we Buzz kregen, werd ze binnen een paar weken ook steeds gekortwiekt, Woody doet dat echt graag. Raar beest!!
Biddy is wel een schatje zeg, die Onyz heeft maar geluk. Benieuwd naar het resultaat van de logeerpartij. Wanneer staat het pyjamafeestje gepland? Binnenkort al? Zoep, jij neemt toch geen caafjes mee naar de show? Op de site kon je een kleurplaat uitprinten, die wordt hier al fanatiek ingekleurd. Leuk hoor.
pi_41669089
de meeste van mijn showbare dieren zijn momenteel of geknipt, of te jong of niet goed in conditie, dus dan is de keus al snel beperkt. Maar ik moet er niet aan denken om 20 dieren in te zenden, die krijg ik nooit mee in de trein haha!
pi_41669098
Ja, ik neem wel caafjes mee. Ik denk Onyx en Qwerty, misschien Pipi voor de knuffelkeuring, ik ben er nog niet helemaal over uit.

Ik (en dat klop ik héél hard af) heb nog geen last gehad van knagende caafs. ik weet dat Owen het doet, hij heeft bij zijn vorige eigenaar flink aan zijn vrouwtjes geknaagd, maar meestal zit hij hier bij iwi, en aan iwi valt niet veel te knagen. Jewel is altijd met rust gelaten. Onyx heeft wel enkele korte plukken, maar dat kan ook door het wikkelen komen (daarbij breken er toch haren halverwege af), ik denk niet dat dat de schuld is van Ovide.
Dus bij mij valt het inderdaad mee...

Met die kleurplaat kregen kinderen geloof ik korting bij de entree he?
I had a signature once. It was awful.
pi_41669119
quote:
Op zondag 10 september 2006 09:31 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Wat gebeurde er dan, dat je er zo'n litteken aan hebt???
twee cavia's waren aan het vechten, ik wilde ze uit elkaar halen. misschien dat ik gewoon met m'n hand in de weg zat ofzo, maar ze kunnen lelijk bijten.
Tap tap tap
pi_41669159
quote:
Op zondag 10 september 2006 09:37 schreef RiesAmaris het volgende:

[..]

Ik had het precies andersom meegemaakt, De hamster van mijn broertje zag mijn vinger 15 jaar terug aan voor een snack, en bloeden dat het deed Gelukkig geen littekens overgehouden
hamsters kunnen wel hard bijten, maar het zijn maar kleine bekjes alleen uitkijken dat ze niet precies op/onder je nagel bijten dat het gaat ontsteken. goudhamsters laten meestal gelijk los en bijten vaak van schrik. dwerghamsters daarentegen zijn gewoon gestoord. maar het zijn kleine bekjes dus het valt mee. meestal hebben ze er zelf meer last van omdat je uit schrik je hand terugtrekt
Tap tap tap
pi_41669229
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

twee cavia's waren aan het vechten, ik wilde ze uit elkaar halen. misschien dat ik gewoon met m'n hand in de weg zat ofzo, maar ze kunnen lelijk bijten.
Ja, dan kan het heel goed. Ik ken nog iemand met een litteken op haar hand van het uit elkaar halen van vechtende cavia's. Maar je snapt zelf ook dat dat een uitzondering is: vechtende cavia's zijn inderdaad kwaad en willen vechten. Dit is een van de uitzonderlijek gevallen waarin ze echt door zullen bijten. Met een hamster kan een cavia niet op deze manier vechten, en is de kans op zo'n bijtwond dan ook aanzienlijk kleiner.
I had a signature once. It was awful.
pi_41669255
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:10 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, ik neem wel caafjes mee. Ik denk Onyx en Qwerty, misschien Pipi voor de knuffelkeuring, ik ben er nog niet helemaal over uit.

Ik (en dat klop ik héél hard af) heb nog geen last gehad van knagende caafs. ik weet dat Owen het doet, hij heeft bij zijn vorige eigenaar flink aan zijn vrouwtjes geknaagd, maar meestal zit hij hier bij iwi, en aan iwi valt niet veel te knagen. Jewel is altijd met rust gelaten. Onyx heeft wel enkele korte plukken, maar dat kan ook door het wikkelen komen (daarbij breken er toch haren halverwege af), ik denk niet dat dat de schuld is van Ovide.
Dus bij mij valt het inderdaad mee...

Met die kleurplaat kregen kinderen geloof ik korting bij de entree he?
O, ik wist helemaal niet dat jij caafjes meenam. Leuk idee, Pipi voor de knuffelkeuring!! Onyx en Qwerty voor de "echte" keuring neem ik aan. Mag dat dan, met kortgeknipte haren?
Knagende caafjes zijn stiekem best vervelend. Nemo begon echt mooi haar te krijgen. Het werd duidelijk langer en het was echt zo zacht als zijde. Hé, denkt Woody, dáár kan ik wel eens lekker een stel hapjes uit nemen. Nu heeft Nemo nog korter haar dan toen ze hier kwam. En het ziet er ook gewoon niet mooi uit. Gelukkig is ze hier als knuffeltje dus het maakt allemaal niks uit, maar ik vind het wel jammer. Dus je hebt groot gelijk dat je het heel hard afklopt!!

Met die kleurplaat mogen de kids zelfs gratis naar binnen, én ze maken kans op een prijs.
pi_41669406
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:16 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ja, dan kan het heel goed. Ik ken nog iemand met een litteken op haar hand van het uit elkaar halen van vechtende cavia's. Maar je snapt zelf ook dat dat een uitzondering is: vechtende cavia's zijn inderdaad kwaad en willen vechten. Dit is een van de uitzonderlijek gevallen waarin ze echt door zullen bijten. Met een hamster kan een cavia niet op deze manier vechten, en is de kans op zo'n bijtwond dan ook aanzienlijk kleiner.
ja ok, maar als je hamster in de voerbak tussen de komkommer zit vrees ik voor het leven van de hamster.
het samenzetten was ook eenmalig ik zie een hamster ook niet zo snel een cavia aanvallen, trouwens. tenzij ze gewoon een kronkel in hun kop hebben zoals m'n huidige dwergje die gewoon overal in bijt. hij bijt niet door, hij bijt zich ergens in vast. erg pijnlijk is het niet (tenzij het je vingertoppen zijn) maar hij hangt in je handen, je oorlellen, je haar, kleren, gordijnen, bank, hond, afstandsbediening, kussens, tapijt, pennen, kranten, handdoeken, vaatdoeken, schuursponsjes, etc.
rare beestjes.
Tap tap tap
  zondag 10 september 2006 @ 11:26:13 #36
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41669468
Post em hier ook nog maar even, andere topic had weinig zin eigenlijk meer zo aan het eind en ik wil em toch graag met iedereen delen

Hier zijn wij ook weer even (Tinus en Google), de vriendjes die eigenlijk geen vriendjes zijn maar je moet wat in 1 kooi he. Vanmorgen was nl onze grote schoonmaak Dat houdt in, nageltjes knippen, wassen, kooitje schoon en weer erin Vanmorgen had ik (Tinus) geluk, want ik mocht nog even lief op de grond blijven zitten en Google moest als eerste. Hihi, hij vind het helemaal niet leuk maar ik had wat bedacht samen met hem. We gingen het een keertje omdraaien, zodat ons baasje er gek van werd. Google ging lief doen en ik ging proberen er onderuit te komen.
Maar goed, er zijn dus allemaal fotootjes gemaakt van ons avontuurtje vanmorgen en die moeten hier wel geplaatst worden natuurlijk. Vandaar dus een foto-reportage van hoe vervelend wij vanmorgen waren, en hoe schattig wij er ondertussen uitzagen

Kijk, hier zit ik geduldig te wachten op mijn beurt...hihi, kan ik nog even lekker schichtig zijn voor het baasje met d'r grote voeten



Hierna was Google aan de beurt voor zijn wasbeurtje!! Eerst nageltjes knippen



Met die dikke neus van hem in de lucht



En omdat Google zo leuk vervelend deed was er geen tijd voor fotootjes tijdens de wasbeurt.
Vandaar nu verder met een Google die op mij wil lijken



Natuurlijk moest hij zichzelf ook meteen erna weer wassen.





En toen mocht Google alweer in de kooi en ik niet Verstoppertje spelen heeft weinig zin in je eentje, maar dat heeft ie nog niet door. Dommie









En toen moest ik helaas ook, hier een kiekje van voor de wasbeurt



En dit is tijdens...ik ben ineens super slank!!



En daarna natuurlijk ook afdrogen en mezelf wassen Zie me chagerijnig kijken zeg!







Handdoek opeten is altijd goed





Ik doe moslimvrouwtje na



En ik hoorde van mijn baasje dat jullie gek zijn op bipsjes, dus hier is de mijne!!





Daarna mocht ik weer bij mijn wannabe vriendje in de kooi. Stomme Google heeft heel mijn hooitje overhoop gehaald, ik ga er vandoor hoor!!



Toch maar niet, hooitje is te lekker



Zo, dat was ons avontuur van vanmorgen. Er is alleen een probleempje met ons allebei...kijk Google heeft een gek pootje. Ok, hij is helemaal gek maar zijn voorpootje is ineens heel dik. Dat vind ik heel zielig voor hem maar hij heeft er zo te zien geen last van. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn of is het niets ergs? Hier wat fotootjes van zijn slechte pootje en zijn goede :

Slechte pootje :







Goede voorpootje :



Hij heeft wel rare nageltjes ja, die heb ik ook en daar is ons baasje niet echt blij mee. Maar deze fotootjes zijn voordat ze geknipt zijn, dus nu is het weer een stuk beter

En zelf heb ik ook een klein probleempje. Ik heb op mijn kinnetje (mijn onderkinnetje ) een gek plekje. Nu heeft mijn baasje er al eens aan zitten plukken en meestal krijgt ze het wel weg (na een beetje au doen ) maar nu is het wel erg. Het lijkt alsof mijn haartjes aan elkaar geplakt zitten, ik heb zelf geen idee of ik kwijl in mijn slaap dus misschien is dat het. Ik heb dit soms ook op mijn lipje (toen trok mijn baasje het eraf en had ik een rood lipje ). Maar goed, is dit normaal. Het ziet er een beetje vies uit op het fotootje, maar dat is het niet echt. Het lijkt gewoon op aan elkaar geplakte haartjes, maar waardoor het plakt weet ik ook niet. Ik heb het vaker op altijd hetzelfde plekje, en ik heb er geen last van verder. Mijn baasje heeft geprobeerd het zacht te maken met warm water en ook tijdens het wassen enzo, maar dat lukt niet echt. Weten jullie, slimme mensen, misschien wat het is en hoe ik het eraf kan krijgen. Mijn onderkinnetje wordt er niet mooier op



Naar de dierenarts gaan is volgens mij en Google een beetje overdreven, we hebben er geen pijn aan en het bloed ook niet ofzo. Gaat dit vanzelf weer over en worden we ooit weer mooie caafjes

Natuurlijk ook nog even goed nieuw, na het badderen kregen we allebei een stukje paprika!! En aan de smeerpoets Google hieronder is wel te zien welke kleur



Zo, nog een laatje knuff van Google en tot de volgende keer!!



Pootje!! Tinus en Google van het lieve baasje Ivetje

[ Bericht 1% gewijzigd door ivetje op 10-09-2006 11:33:50 ]
To infinity…and beyond!
pi_41669530
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:19 schreef RiesAmaris het volgende:
Kon t toch niet laten, even wat foto's te delen met jullie...
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Met dit kereltje ga ik naar de ECC show

[afbeelding]
Kiekeboe!! Aldus Wuppie (nee, hij heette al zo vooor de AH rage..)

[afbeelding]
Deze 2 kereltjes zijn te koop en zullen misschien meegaan naar de ecc show
mini ontplofte caafjes
Tap tap tap
pi_41669559
Attack of the Killing hamsters!!

Ik heb altijd hamsters/konijnen/caafjes gehad en door caafjes ben ik echt nog nooit gebeten. Wél door hamsters en ook regelmatig door konijnen. Dat zijn trouwens gemene bijters. Ze bijten misschien niet vaak, maar áls ze dan bijten... Dat is dan wel het voordeel van hamsters: kleine bekkies.
Nee, doe mij maar caafjes. Altijd lief. Die 2 van mij geven ook altijd "caviakusjes", als ze zo zacht aan je vinger likken/knabbelen. Vooral Nemo doet dat graag.
  zondag 10 september 2006 @ 11:42:00 #39
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41669909
Mijn eigen bevinding is toch dat de hamster harder bijt en niet loslaat, de dwerghamster dan Heb em ooit aan mijn vinger gehad en na flink zwiepen liet ie eens los, bloeden dat het deed!! Was echt vreselijk, vond het altijd eng om em op te pakken enzo. Geen leuke beestjes dus. Mijn beste vriendin heeft een goudhamster en die bijt echt nooit, da's echt een schatje En mijn caafjes bijten ook nooit eigenlijk, die zijn ook altijd erg lief
To infinity…and beyond!
pi_41670042
dan is het dus een idee om geen dwerghamsters bij cavia's te zetten
de cavia zou ook op de hamster kunnen gaan liggen, lijkt me ook geen pretje
Tap tap tap
pi_41670065
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:17 schreef Maddy_K het volgende:

[..]

O, ik wist helemaal niet dat jij caafjes meenam. Leuk idee, Pipi voor de knuffelkeuring!! Onyx en Qwerty voor de "echte" keuring neem ik aan. Mag dat dan, met kortgeknipte haren?
Op de meeste shows in Nederland wordt gekeurd naar de Nederlandse standaard. Dat houdt in dat de rassen gekeurd worden die officieel erkend zijn in Nederland. Langharige dieren mogen enkel op natuurlijke lengte worden getoond, dus in de wikkels.

Ieder land heeft zijn eigen standaard, zo ook Duitsland. in Duitsland zijn veel meer kleurslagen erkend. Maar in Duitsland mogen langharige cavia's énkel geknipt gekeurd worden. Een cavia in de wikkels is daar om een of andere zotte reden niet toegestaan.

Op de ECC-show wordt er volgens Nederlandse én Duitse standaard gekeurd. Dit houdt dus in dat langharige cavia's zoewel geknipt als gewikkeld geshowd mogen worden. Dit is wel een uitzondering, want de meeste shows in Nederland zijn enkel volgens Nederlandse standaard,
I had a signature once. It was awful.
  zondag 10 september 2006 @ 12:54:15 #42
153515 JvdK
This Side Up
pi_41671813
quote:
Op zondag 10 september 2006 09:54 schreef wobbel het volgende:
[afbeelding]
Staat er nou Pussy op die etensbak?
Uhh Ja..
Gewoon proberen..
pi_41674208
Barbabob is jarig vandaag

pi_41674855
Gefeliciteerd Barbabob Hoe oud is hij geworden?
  zondag 10 september 2006 @ 14:49:57 #45
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41674964
Ik heb nog even een vraagje, Tinus heeft nog steeds een nat oogje. Volgens mij had zoeper er in het vorige topic iets over gezegt, maar weet niet meer wat Zag vandaag zelfs een traantje onder z'n oogje, dus echt beter worden doet het niet. Wat moet ik ermee??
Het is wel raak met de beestjes ineens hier zeg Ze hebben nooit wat en nu ineens vanalles
To infinity…and beyond!
pi_41676178
quote:
Op zondag 10 september 2006 09:54 schreef wobbel het volgende:
[afbeelding]
Staat er nou Pussy op die etensbak?
Er zou ook nog Wussy kunnen staan *grin* .
pi_41676765
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:49 schreef ivetje het volgende:
Ik heb nog even een vraagje, Tinus heeft nog steeds een nat oogje. Volgens mij had zoeper er in het vorige topic iets over gezegt, maar weet niet meer wat Zag vandaag zelfs een traantje onder z'n oogje, dus echt beter worden doet het niet. Wat moet ik ermee??
Het is wel raak met de beestjes ineens hier zeg Ze hebben nooit wat en nu ineens vanalles
Het is waarschijn geïrriteerd door een hooitje (kan zijn dat het inmiddels alweer uit het oog is). Je kunt het schoonmaken met afgekoeld gekookt water (paar keer per dag), en als het aanhoudt een tubetje cafzalf halen bij de dierenarts. Twee tot drie keer zalven per dag en dan zie je vanzelf verbetering. Maar zulke dingen gaan op zich ook vrij snel uit zichzelf over. Als het niet blauwig is, en hij er zelf niet zichtbaar last van heeft, dan zou ik er niet té snel troep in gooien.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 10 september 2006 @ 15:49:40 #48
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41676867
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:46 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Het is waarschijn geïrriteerd door een hooitje (kan zijn dat het inmiddels alweer uit het oog is). Je kunt het schoonmaken met afgekoeld gekookt water (paar keer per dag), en als het aanhoudt een tubetje cafzalf halen bij de dierenarts. Twee tot drie keer zalven per dag en dan zie je vanzelf verbetering. Maar zulke dingen gaan op zich ook vrij snel uit zichzelf over. Als het niet blauwig is, en hij er zelf niet zichtbaar last van heeft, dan zou ik er niet té snel troep in gooien.
Het oogje ziet er hetzelfde uit als z'n andere. Hij heeft wel een soort blauwe waas eroverheen, maar dat heeft het andere oogje ook. Ik zie alleen bij het slechte oogje ook een stukje wit van z'n oogbal en bij die andere dus niet. Maar verder heeft hij er geen last van zo te zien en het wordt ook niet erger ofzo
To infinity…and beyond!
pi_41676896
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:47 schreef Maddy_K het volgende:


Gefeliciteerd Barbabob Hoe oud is hij geworden?
hij is 1 jaar hij is geboren in week 36, dus een echte datum hebben we niet, dus hebben we t maar tegelijk met de verjaardag van mn vriend gedaan feli BB!!
pi_41677207
Welk oogje van Tinus is het? Op de foto's die hier staan kan ik zo niets zien. Dat het oogje aan de witte kant blauw is is normaal: veel roodbonte cavia's met witte haren om hun oogjes hebben een blauw oogje. Soms valt het flink op, soms is het wat onduidelijker. Ik zou het gewoon eve in de gaten houden. Als er ook troep (vochtig slijm) op het oogje blijft plakken zou ik gaan cafzalven, maar nu maar gewoon even schoonhouden met water. Eventueel een drupje colloidaal zilver in het bekje geven, dat heeft bij mij ook enorm geholpen toen Owen al bijna een maand last had van zijn oog.
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')