abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_41557481
En vast !
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41557520
En hier weer verder over de sancties en pschychologie van het concept Big Brother. Laatste stelling :

ALs dat klopt is het impliciet commentaar op de politieke denkbeelden van die 2. (dat blijkt al uit hun waarschuwing in de brief: de PERS hoort alles. Het zal de pers worst wezen dat ze een regel ovetreden, dus daar maakt BB duidelijk dat ze het racisme bedoelen).

BB wist hoe de 2 denken, voor ze het huis in gingen. Nu dat ff politiek correct de 2 op hun nummer zetten (hoe leuk ook) is wat merkwaardig.

Je zou ook kunnen denken dat ze met zachte hand het thema racisme in de andere groep wat naar voren te halen, ook dat is gemanipuleer.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41557525
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:51 schreef Ifa het volgende:

[..]

ALs dat klopt is het impliciet commentaar op de politieke denkbeelden van die 2. (dat blijkt al uit hun waarschuwing in de brief: de PERS hoort alles. Het zal de pers worst wezen dat ze een regel ovetreden, dus daar maakt BB duidelijk dat ze het racisme bedoelen).

BB wist hoe de 2 denken, voor ze het huis in gingen. Nu dat ff politiek correct de 2 op hun nummer zetten (hoe leuk ook) is wat merkwaardig.

Je zou ook kunnen denken dat ze met zachte hand het thema racisme in de andere groep wat naar voren te halen, ook dat is gemanipuleer.
Die waarschuwing van de pers hoort alles ging over dat alles doorgestoken kaart was.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41557545
ach ik vind het wel fijn dat ze genomineerd staan en hoop echt te zien hoe een draaikontje e10 is als zijn vader er niet meer is.. misschien wordt hij zelfs de beste vriend van semih en rik.. maar inderdaad het had echt niet raar geweest de nominaties voor semih en marlies te laten staan..

maar stonden die nominaties gelijk aand de nominaties die marcel en e1o nu hebben.. semih had geen regels overtreden.. gewoon de ongelukkigerd op dat moment..

ok als dat niet zo was geweest had hij waarschijnlijk later wel genomineerd geweest..
pi_41557568
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:56 schreef Nostalgist het volgende:
En hier weer verder over de sancties en pschychologie van het concept Big Brother. Laatste stelling :

ALs dat klopt is het impliciet commentaar op de politieke denkbeelden van die 2. (dat blijkt al uit hun waarschuwing in de brief: de PERS hoort alles. Het zal de pers worst wezen dat ze een regel ovetreden, dus daar maakt BB duidelijk dat ze het racisme bedoelen).

BB wist hoe de 2 denken, voor ze het huis in gingen. Nu dat ff politiek correct de 2 op hun nummer zetten (hoe leuk ook) is wat merkwaardig.

Je zou ook kunnen denken dat ze met zachte hand het thema racisme in de andere groep wat naar voren te halen, ook dat is gemanipuleer.
Mwoahhh, met de pers hoort alles bedoelen ze zeker wel het gelul over nomineren....lijkt mij...
Toen ik ze hoorde babbelen wist ik gelijk waar ze het over hadden...bb heeftv wel gelijk, alleen de sanktie vind ik zwaaaaar overdreven...
What the bleep do we know?
pi_41557573
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:56 schreef PC eend het volgende:

[..]

Die waarschuwing van de pers hoort alles ging over dat alles doorgestoken kaart was.
En dat de pers en de streamers alles letterlijk konden meehoren over wat gezegd is door E10 en Marcel...

BB wilde op die manier willekeur voor de sanctie uitsluiten denk ik.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41557614
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:56 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ach ik vind het wel fijn dat ze genomineerd staan en hoop echt te zien hoe een draaikontje e10 is als zijn vader er niet meer is.. misschien wordt hij zelfs de beste vriend van semih en rik.. maar inderdaad het had echt niet raar geweest de nominaties voor semih en marlies te laten staan..
Ik heb niet het idee dat het zo een draaikont is, en hij luistert ook niet zoveel naar zijn vader, hij laat hem vaak niet eens uitpraten...
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:01:40 #8
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41557691
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:56 schreef PC eend het volgende:

[..]

Die waarschuwing van de pers hoort alles ging over dat alles doorgestoken kaart was.
Volgens mij kwamen die tirades pas later op gang, in de badkamer, dus na die brief.

Als het zo is als jij zegt, zegt BB dus pas op dat de pers het hoort tegen 2 mensen die luid roepen dat ze de pers erbij halen.
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
pi_41557768
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:01 schreef Ifa het volgende:

[..]

Volgens mij kwamen die tirades pas later op gang, in de badkamer, dus na die brief.

Als het zo is als jij zegt, zegt BB dus pas op dat de pers het hoort tegen 2 mensen die luid roepen dat ze de pers erbij halen.
Tja...das ook een oplossing...Ze roepen heel de tijd ..de pers erbij halen...maar ja...hehe
What the bleep do we know?
pi_41557861
Ja, waarschijnlijk heeft BB toch wat recht willen zetten wat Marlies en Semih betreft. Er waren tientallen andere sancties beschikbaar....

Maar ja, Gert Jan heeft natuurlijk ook niet voor niets een proces willen aanspannen tegen de "corruptie" van BB...
Dat was wat bij E10 en Marcel als eerste naar boven kwam toen zij deze sanctiemattregel hoorden....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41557909
Bedoel meer.... het is niet nodig om de pers erbij te halen want die zit er al bovenop...
What the bleep do we know?
  woensdag 6 september 2006 @ 19:08:29 #12
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41557959
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:06 schreef Nostalgist het volgende:
.
Dat was wat bij E10 en Marcel als eerste naar boven kwam toen zij deze sanctiemattregel hoorden....
Etienne is er zelfs van overtuigt dat hij er als eerste uitvliegt. Dus niet alleen corrupt in die zin dat de winnaar al bekend is, maar ook specifiek gericht tegen hem. Hoe zou hij toch op die gedachte komen...
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
pi_41557975
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:07 schreef roeland303 het volgende:
Bedoel meer.... het is niet nodig om de pers erbij te halen want die zit er al bovenop...
En dat is natuurlijk alleen maar koren op de molen van BB.... Hoe meer pers hoe beter; Zeker met deze kijkcijfers....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41557993
Joh...ze mogen hoofd deksels opzetten...
What the bleep do we know?
pi_41558025
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:07 schreef roeland303 het volgende:
Bedoel meer.... het is niet nodig om de pers erbij te halen want die zit er al bovenop...
Dat bedoelde ik ook, dat BB dat bedoelde
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41558036
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:08 schreef Ifa het volgende:

[..]

Etienne is er zelfs van overtuigt dat hij er als eerste uitvliegt. Dus niet alleen corrupt in die zin dat de winnaar al bekend is, maar ook specifiek gericht tegen hem. Hoe zou hij toch op die gedachte komen...
Kan ook zichzelf indekken uit onderzekerheid...
What the bleep do we know?
pi_41558052
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:08 schreef Ifa het volgende:

[..]

Etienne is er zelfs van overtuigt dat hij er als eerste uitvliegt. Dus niet alleen corrupt in die zin dat de winnaar al bekend is, maar ook specifiek gericht tegen hem. Hoe zou hij toch op die gedachte komen...
Die stemmen gingen ook al op in de vorige BB, toen er werd geopperd, dat Tanja niet genomineerd mocht worden, voordat de baby geboren was...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41558115
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:08 schreef Ifa het volgende:

[..]

Etienne is er zelfs van overtuigt dat hij er als eerste uitvliegt. Dus niet alleen corrupt in die zin dat de winnaar al bekend is, maar ook specifiek gericht tegen hem. Hoe zou hij toch op die gedachte komen...
Hij denkt dat ze een hekel hebben aan mensen zoals hem die geen blad voor de mond nemen en dat hij er alleen maar 'even' ingezet is voor eventjes om wat opschudding te veroorzaken.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41558116
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:09 schreef roeland303 het volgende:
Joh...ze mogen hoofd deksels opzetten...
Je kijkt waarschijnlijk tv.....Tijn mag dat idd soms.... Hij wordt ook een beetje gezien als een lieverdje van BB. Hij heeft tegen de regels in, gedoken in het zwembad... En je raadt het al; géén sanctie.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 6 september 2006 @ 19:15:18 #20
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41558210
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:12 schreef PC eend het volgende:

[..]

Hij denkt dat ze een hekel hebben aan mensen zoals hem die geen blad voor de mond nemen en dat hij er alleen maar 'even' ingezet is voor eventjes om wat opschudding te veroorzaken.
ja, precies dat bedoel ik.
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
pi_41558330
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:12 schreef PC eend het volgende:

[..]

Hij denkt dat ze een hekel hebben aan mensen zoals hem die geen blad voor de mond nemen en dat hij er alleen maar 'even' ingezet is voor eventjes om wat opschudding te veroorzaken.
Ik kan me wel voorstellen dat Etienne dat denkt, met die sanctie, van de andere kant, is dat in het verleden nog nooit gebeurd. Met uitzondering van Tanja dan, maar dat was "ongepland" hormonaal gedrag wat de onrust veroorzaakte...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41558332
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:15 schreef Ifa het volgende:

[..]

ja, precies dat bedoel ik.
Maar als hij dat denkt waarom doet hij dan mee met het programma?
Volgens mij dekt hij zich in, roept hij dat uit pure onzekerheid om nu al 'goed' te praten dat hij er maandag eventueel uitgestemd wordt
pi_41558455
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:18 schreef miraculeus het volgende:

[..]

Maar als hij dat denkt waarom doet hij dan mee met het programma?
Volgens mij dekt hij zich in, roept hij dat uit pure onzekerheid om nu al 'goed' te praten dat hij er maandag eventueel uitgestemd wordt
En op die manier stemmen te trekken....De "Vol is vol" stemmers die hun broeder geen onrecht aangedaan willen zien....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41558466
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:18 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat Etienne dat denkt, met die sanctie, van de andere kant, is dat in het verleden nog nooit gebeurd. Met uitzondering van Tanja dan, maar dat was "ongepland" hormonaal gedrag wat de onrust veroorzaakte...
Je zou ook aldrico onder die noemer kunnen laten vallen
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41558502
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:15 schreef Ifa het volgende:

[..]

ja, precies dat bedoel ik.
Waarom vraag je het dan?
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:24:27 #26
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41558551
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:18 schreef miraculeus het volgende:

[..]

Maar als hij dat denkt waarom doet hij dan mee met het programma?
Moet je hun vragen. Ik heb ze horen roepen omdat ze het mee wilden maken en in de badkamer (met alcohol op) iets van dat ze BB van binnen wilden uithollen.
quote:
Volgens mij dekt hij zich in, roept hij dat uit pure onzekerheid om nu al 'goed' te praten dat hij er maandag eventueel uitgestemd wordt
Het een sluit het ander niet uit. Je ziet hem wel vaker zich indekken. Maar hun idee dat BB tegen hen is past bij het slachtofferige `je mag in dit land niet zeggen wat je denkt´
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
pi_41558675
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:24 schreef Ifa het volgende:


Het een sluit het ander niet uit. Je ziet hem wel vaker zich indekken. Maar hun idee dat BB tegen hen is past bij het slachtofferige `je mag in dit land niet zeggen wat je denkt´
Dat denk ik ook
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:28:09 #28
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41558691
Zet ff in de topictitel dat het om BB gaat, dan hoef ik ook niet te kijken
Float like a butterfly, sting like a bee
  woensdag 6 september 2006 @ 19:28:10 #29
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41558693
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:23 schreef PC eend het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan?
ik vroeg het niet echt

Ik vraag me meer af wat er tussen BB en die 2 voor hun entree in het huis is gebeurd.
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
pi_41558756
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef Ifa het volgende:

[..]

ik vroeg het niet echt

Ik vraag me meer af wat er tussen BB en die 2 voor hun entree in het huis is gebeurd.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar,
ik heb iets gehoord over dat ze Marcel eerder hebben laten komen omdat hij uit de school zou klappen oid. Maar dat weet ik niet zeker
pi_41558856
Etienne en Marcel balen wel erg van de sanctie-actie. Ze erkennen ook dat het een fout van hen was om te praten over de nominaties.

Wat dat betreft is de sanctie hard aangekomen.

Ze hebben volgens mij ook wel spijt van hun actie over "corruptie roepen" Volgens mij zitten ze er toch ook wel een beetje voor het geld in... Etienne zei gisteren "Sorry, Big Brother " in zijn microfoon.
Wellicht dat het uithollen van BB toch niet zo erg reeël was....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41558883
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef Ifa het volgende:

[..]

ik vroeg het niet echt

Ik vraag me meer af wat er tussen BB en die 2 voor hun entree in het huis is gebeurd.
Marcel zegt dat hij vlak voor dat hij het huis inging ruzie had met de hele organisatie (met hummie dus ).
Ze zeiden ook dat ze zich hadden opgegeven toen dat eigenlijk niet meer kon en hadden het idee, dat ze een voorkeurspositie kregen en daarom heel makkelijk door de selectie zijn gerold, ook moesten ze eerder opdraven dan de rest.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:35:05 #33
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41558949
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:29 schreef miraculeus het volgende:

[..]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar,
ik heb iets gehoord over dat ze Marcel eerder hebben laten komen omdat hij uit de school zou klappen oid. Maar dat weet ik niet zeker
Na ja, blijft speculatie, maar krijg gewoon het idee dat BB na `de eerste BBbaby nu bewust met iets nieuws `opzienbarend` wil zijn en wat raar aan het balanceren is. (relatief weinig op tv, aanvankelijk streams gelocked)
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
pi_41559024
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:32 schreef Nostalgist het volgende:
Etienne en Marcel balen wel erg van de sanctie-actie. Ze erkennen ook dat het een fout van hen was om te praten over de nominaties.

Wat dat betreft is de sanctie hard aangekomen.

Ze hebben volgens mij ook wel spijt van hun actie over "corruptie roepen" Volgens mij zitten ze er toch ook wel een beetje voor het geld in... Etienne zei gisteren "Sorry, Big Brother " in zijn microfoon.
Wellicht dat het uithollen van BB toch niet zo erg reeël was....
Vergeet niet dat ze toen ze dat te horen kregen, aardig wat alcohol op hadden, daar had BB wel voor gezorgd
Dus ik denk dat ze het nog steeds wel denken dat het corrupt is, maar inzien dat het misschien niet zo handig is om dat nu te roepen, toch wel een beetje draaikonterig gedrag met een blad voor de mond dus of misschien wat realistischer nu ze weer nuchter zijn
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41559568
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:36 schreef PC eend het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ze toen ze dat te horen kregen, aardig wat alcohol op hadden, daar had BB wel voor gezorgd
Dus ik denk dat ze het nog steeds wel denken dat het corrupt is, maar inzien dat het misschien niet zo handig is om dat nu te roepen, toch wel een beetje draaikonterig gedrag met een blad voor de mond dus of misschien wat realistischer nu ze weer nuchter zijn
Berouw komt na de zonde. Ze kunnen hun harde taal niet waar maken. BB is vooralsnog oppermachtig.
De teugels zijn weer strak getrokken.

BB leert dus ook wel over de jaren. Midden in een drankgelag op nuchtere maag een bommetje laten ontploffen, dat de directe tegenstanders van de "rechtse groep" uitschakelt, met als resultaat dat drie van de leden van de "rechtse groep" genomineerd staan.

Inclusief Marcel, die door sommigen in dit topic als Alfaman wordt gezien.

In het hart getroffen is die groep dus.....

Wat zal het voor gevolgen hebben ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 6 september 2006 @ 20:08:01 #36
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41560013
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:55 schreef Nostalgist het volgende:


Inclusief Marcel, die door sommigen in dit topic als Alfaman wordt gezien.

In het hart getroffen is die groep dus.....

Wat zal het voor gevolgen hebben ?
Niet veel denk ik....

Het zou mij verbazen indien iemand anders dan Marcel eruit gestuurd zou worden; en zoals ik al eerder schreef...ik geloof niet dat er echt een alfamale in het huis zit.....en al zeker niet in het rechtse kamp...... Je kunt eerder spreken over een Hilde die daar als godmother optreedt en zoals ik het zie gaat zij tegenover Marcel die stemronde wel redden.

Zolang er niet te veel drank in zit is Hilde een vrij gewiekst vrouwmens die met een soort zevende zintuig precies weet wat ze tegen wie en wanneer moet zeggen. Haar actie van vandaag door Rik "so called" in vertrouwen te nemen over zijn broer en diens acties waar ze zo om kon lachen zijn daar een sprekend voorbeeld van. Als buitenstaander ben je daar minder gevoelig voor en kun je het vrij snel doorzien maar voor de bewoners in het huis is het veel moeilijker.

a) omdat de nonverbale communicatie die Hilde uitstraalt op die momenten heel echt overkomen
b) omdat de bewoners niet de beelden en de woorden horen die wij wel horen wanneer ze er zelf niet bij zijn.

Ik verwacht qua gekonkel en shit dan ook nog een hele hoop van Hilde
  woensdag 6 september 2006 @ 20:25:01 #37
5602 DDuiveltje
is helemaal geen duiveltje
pi_41560615
In BB5 heeft Natelie zich ook een keer verluld tijdens de geheimhoudings dagen , en haar sanctie was geloof ik dat haar nominatie aan de bewoners is getoond ... Dus er is nogal een verschil in sanctie !
Hey, look me over
Tell me: do you like what you see?
Hey, I ain't got no money
But honey, I'm rich on personality *Prince
pi_41563122
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:25 schreef DDuiveltje het volgende:
In BB5 heeft Natelie zich ook een keer verluld tijdens de geheimhoudings dagen , en haar sanctie was geloof ik dat haar nominatie aan de bewoners is getoond ... Dus er is nogal een verschil in sanctie !
Dat is waar ook, ja.

Dus toch een oververhitte BB die E&M hard straft. Maar waarom die harde straf?

Wroeging over de wat overtrokken nominaties van Semih en Marlies?

Of zit er toch iets fout in het voortraject van E&M om BB in te mogen? (3 weken van tevoren, overal doorheengeloodst)
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 6 september 2006 @ 21:31:14 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_41563340
Misschien dat ze E&M hiermee uit de tent willen lokken. Juist door zo'n dubbele nominatie voelen ze zich bedreigd. En een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Volgens mij hoopt Hummie op een flinke rel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_41564145
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:08 schreef Jappie het volgende:

[..]
a) omdat de nonverbale communicatie die Hilde uitstraalt op die momenten heel echt overkomen
b) omdat de bewoners niet de beelden en de woorden horen die wij wel horen wanneer ze er zelf niet bij zijn.
Volgens mij pikken de bewoners de nonverbale communicatie van Hilde juist erg goed op. Tijdens de nominaties was het argument om op Hilde te stemmen toch steeds dat ze "niet echt" was.

Wat niet wegneemt dat ze een konkelaar eerste klas is
Geil is ook lekker
pi_41567890
Begin steeds meer te denken dat het familiegeheim een psychiatrische stoornis is en dan wel bij Hilde dus
  Moderator woensdag 6 september 2006 @ 23:57:23 #42
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41569889
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:50 schreef Calimero_31 het volgende:

[..]

Volgens mij pikken de bewoners de nonverbale communicatie van Hilde juist erg goed op. Tijdens de nominaties was het argument om op Hilde te stemmen toch steeds dat ze "niet echt" was.

Wat niet wegneemt dat ze een konkelaar eerste klas is
Ha Cali

Sorry.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41574138
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:50 schreef Calimero_31 het volgende:

[..]

Volgens mij pikken de bewoners de nonverbale communicatie van Hilde juist erg goed op. Tijdens de nominaties was het argument om op Hilde te stemmen toch steeds dat ze "niet echt" was.

Wat niet wegneemt dat ze een konkelaar eerste klas is
Welke nonverbale communicatie zie jij bij Hilde, die de bewoners interpreteren als "niet echt" ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  donderdag 7 september 2006 @ 09:52:34 #44
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41575636
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:50 schreef Calimero_31 het volgende:

[..]

Volgens mij pikken de bewoners de nonverbale communicatie van Hilde juist erg goed op. Tijdens de nominaties was het argument om op Hilde te stemmen toch steeds dat ze "niet echt" was.

Wat niet wegneemt dat ze een konkelaar eerste klas is
Ik denk dat Hilde zich vergist heeft in haar "kamp"keuze maar dat zij inmiddels heeft ingezien dat haar partij er veel slechter voor staat dan verwacht...die cruciale fout gaat zij nu ongetwijfeld rechtzetten...
pi_41575796
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:10 schreef miraculeus het volgende:
Begin steeds meer te denken dat het familiegeheim een psychiatrische stoornis is en dan wel bij Hilde dus
Ja, wanneer wordt dat bekend gemaakt? En hoe zorgt BB ervoor dat de persoon met het familiegeheim er lang genoeg in blijft zitten? Stel dat het Marcel is (die bijvoorbeeld doodleuk moet beweren dat hij niet de echte vader van E10 is ofzo) en hij gaat er maandag uit. Wat dan? Weg concept, toch?

Verder moeten die twee niet janken. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Ze hebben hun verdiende loon gekregen, dat gaat volledig buiten Semih en Marlies om.
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  donderdag 7 september 2006 @ 10:28:26 #46
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41576583
Ik weet niet precies de professionele term voor iemand ide zich als het ware spiegelt aan zijn "tegenstander" en diens houding onmiddellijk overneemt, maar zo iemand is Hilde dus volgens mij. De onderbouwing daarvan zag ik in de reguliere uitzending waar Hilde in gesprek raakte met Semih en Monique, later ook nog Tijn.
Alles wat Semih in die discussie aandroeg, vanaf het moment dat Hilde verklaarde dat ze weigerde zich in groepjes te laten drukken ( !!! ) tot aan het moment dat ze vertrok uit de discussie, kopieerde ze het gedrag van de overige aanwezigen, en met name dat van Semih.
Midden in het gesprek stond Semih op met de mededeling "ik ga daar even helpen". Een paar minuten later gaat Hilde, midden in een opmerking van Monique, staan, mompelt wat en loopt zo plompverloren weg.
Hilde heeft geen eigen persoonlijkheid, ze lult met iedereen mee als het haar uitkomt, en achter de rug van die persoon maakt ze hem/haar net zo makkelijk zwart. Haar confronteren met haar uitspaken heeft ook geen zin, zie het eerder gesprek met Semih, ze lult net zo lang tot niemand meer weet waar het over gaat.
Wat dat betreft lijkt ze nog het meest op Etiënne, die vertoont dat gedrag bij een confrontatie ook.
Hildes vertrek maandag a.s. zal de groep niet veel van koers laten veranderen, ik denk dat het halen van de opdracht van vannacht, waarbij Semih en Etiënne elkaar in de armen vlogen, meer harmonie en begrip voor elkaar gaat opleveren, ik denk dat ze over een week of twee weer in één groep zullen zitten en verder aan zoals BB5.

Maar dat is mijn mening.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41578727
quote:
Op donderdag 7 september 2006 08:09 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Welke nonverbale communicatie zie jij bij Hilde, die de bewoners interpreteren als "niet echt" ?
Goede vraag, dat chagrijnig op de bank hangen, komt op mij toch vrij authentiek over
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41881135
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:28 schreef PH52 het volgende:
Ik weet niet precies de professionele term voor iemand ide zich als het ware spiegelt aan zijn "tegenstander" en diens houding onmiddellijk overneemt, maar zo iemand is Hilde dus volgens mij.
In de NLP is de term: "rapport maken" Het is een combinatie van visueel spiegelen en het taalgebruik en bv de toonhoogte van de ander "imiteren". Hilde doet dat niet op een goede manier.

In de gesprekken van haar met de andere bewoners is ze een ëiland" qua communicatie. Dat is imho de reden waarom ze zo slecht ligt.

Het meest storende in haar communicatie is dat ze vaak van de ander wegkijkt. Daardoor verbreekt ze het "rapport" dat ze eerder wellicht opgebouwd had. Maar ik zal eens vaker op haar houding en taalgebruik gaan letten.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41974343
En ja , dit topic is genoemd in de column van Joost, BB-5.

Hoe vinden jullie dat de situatie gewijzigd is ?

De "Kampers" liggen zwaar onder vuur. Maar van toenadering naar de anderen zie ik nog maar weinig. Zijn ze het moe van op de "dodenlijst" te staan ?

Geven ze de moed op? Maakt het huis ze door de weinige stimuli apathisch?

[ Bericht 58% gewijzigd door Nostalgist op 20-09-2006 08:55:20 ]
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 20 september 2006 @ 09:26:26 #50
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41975030
quote:
Op woensdag 20 september 2006 08:42 schreef Nostalgist het volgende:
En ja , dit topic is genoemd in de column van Joost, BB-5.

Hoe vinden jullie dat de situatie gewijzigd is ?

De "Kampers" liggen zwaar onder vuur. Maar van toenadering naar de anderen zie ik nog maar weinig. Zijn ze het moe van op de "dodenlijst" te staan ?

Geven ze de moed op? Maakt het huis ze door de weinige stimuli apathisch?
Ik probeer al een poosje te peilen wie er nu veranderd is en hoe, maar ik kom er niet echt uit. De toenadering van de twee groepen loopt idd van geen meter, dat is duidelijk. De enige die nog wat "mengt" is Marlies, die met name gisteren wat tijd bij de kampers doorbracht. Wat de reden is van het niet zoeken van toenadering, ik denk dat met name Hilde zo'n groot stempel op zowel Milica als Jeroen heeft achtergelaten dat het zelfs niet in hun hoofd opkomt om toenadering te zoeken, bovendien lijken zij niet echt te beschikken over voldoende spelinzicht danwel "drive" om te winnen, een eerste vereiste om van de steeds terugkerende nominatie af te komen.

E10 is het gelukt, die is ontsnapt aan de nominatie, en waarom ? Ik zou het niet kunnen zeggen. Zeker niet door "beter" gedrag te vertonen, mn zijn gedragingen richting Saar worden steeds dwingender, zij wordt langzaamaan een obsessie voor hem, ik zie dat in de nabije toekomst escaleren, niet door Saar maar door de andere bewoners.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  woensdag 20 september 2006 @ 10:13:40 #51
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_41975858
quote:
Op woensdag 20 september 2006 09:26 schreef PH52 het volgende:

[..]

Ik probeer al een poosje te peilen wie er nu veranderd is en hoe, maar ik kom er niet echt uit. De toenadering van de twee groepen loopt idd van geen meter, dat is duidelijk. De enige die nog wat "mengt" is Marlies, die met name gisteren wat tijd bij de kampers doorbracht. Wat de reden is van het niet zoeken van toenadering, ik denk dat met name Hilde zo'n groot stempel op zowel Milica als Jeroen heeft achtergelaten dat het zelfs niet in hun hoofd opkomt om toenadering te zoeken, bovendien lijken zij niet echt te beschikken over voldoende spelinzicht danwel "drive" om te winnen, een eerste vereiste om van de steeds terugkerende nominatie af te komen.

E10 is het gelukt, die is ontsnapt aan de nominatie, en waarom ? Ik zou het niet kunnen zeggen. Zeker niet door "beter" gedrag te vertonen, mn zijn gedragingen richting Saar worden steeds dwingender, zij wordt langzaamaan een obsessie voor hem, ik zie dat in de nabije toekomst escaleren, niet door Saar maar door de andere bewoners.
E10 komt er mee weg door heel simpel te gaan vertellen dat hij zich aangepast heeft en zich gebeterd heeft. Heel slim en idd voer voor psychologen. Een janine kan er niet doorheen prikken, en is bijvoorbeeld om. Die weet niet beter of e10 is veranderd, maar alleen haar kijk op e10 is veranderd en dat koste e10 alleen een babbeltje waarin hij slechts zei dat hij zich had gebeterd. Als je tegen vooral de wat zwakkere van begrip maar genoeg zegt dat een appel paars is, dan is die appel dat op een gegeven moment ook, laat staan als het om iets ongrijpbaars als andermans gedrag gaat.

Ik weet niet of e10 het bewust heeft gedaan maar in mijn ogen heeft hij de groep geniaal gemanipuleerd!

(overigens ben ik geen fan van e10)
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
pi_41976851
Ik denk dat Jeroen genomineerd staat ondanks dat hij toch een beetje beter met de rest om ging dan vorige week, omdat ze hem niet vertrouwen.
Hij is de enige die niet wilde vertellen op wie hij genomineerd heeft. (niet echt slim)
Daarom denk ik ook dat Etienne buiten schot is gebleven maar ook omdat hij sociaal beter is.
  woensdag 20 september 2006 @ 11:07:42 #53
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41977284
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:50 schreef itsme het volgende:
Ik denk dat Jeroen genomineerd staat ondanks dat hij toch een beetje beter met de rest om ging dan vorige week, omdat ze hem niet vertrouwen.
Hij is de enige die niet wilde vertellen op wie hij genomineerd heeft. (niet echt slim)
Daarom denk ik ook dat Etienne buiten schot is gebleven maar ook omdat hij sociaal beter is.
Zou kunnen, vertrouwen doen ze hem zeker niet. E10 blijft volgens mij buiten schot tot Jeroen en Milica er uit zijn, dan is hij weer aan de beurt. Zel beschouwen hem imho als een soort onschadelijk kwaad.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_42006654
Kan het zijn, dat de groep het gevoel heeft dat Sabrina het wel prettig vindt dat Etienne er is. Aangezien Monique erg goed ligt in de groep, zou men haar via Sabrina niet voor het hoofd willen stoten, en daarom maar even het kruit op een ander gericht hebben?

Egbert, die toch wat meer uit de groep gaat vallen, stemt wel voor Etienne, maar dat is volgens mij omdat hij voor de groep daarmee een veilige kandidaat voor de nominatie heeft.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  donderdag 21 september 2006 @ 09:45:45 #55
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_42007884
quote:
Op donderdag 21 september 2006 08:27 schreef Nostalgist het volgende:
Kan het zijn, dat de groep het gevoel heeft dat Sabrina het wel prettig vindt dat Etienne er is. Aangezien Monique erg goed ligt in de groep, zou men haar via Sabrina niet voor het hoofd willen stoten, en daarom maar even het kruit op een ander gericht hebben?

Egbert, die toch wat meer uit de groep gaat vallen, stemt wel voor Etienne, maar dat is volgens mij omdat hij voor de groep daarmee een veilige kandidaat voor de nominatie heeft.
Dan ga je er vanuit dat er binnen de groep sprake is van een eenduidige besluitvorming,, en dat zieik eerliijkheidshalve nog niet zo. Ik zie nog steeds alleen maar individuen, het stemgedrag is mi meer gebaseerd op de groepstheorie, en het totaal wegstemmen van de leden van de kampers. Dat e10 de dans ontsprongen is komt mi meer voort uit zijn -min of meer- aangepaste gedragingen na het vertrek van paps en mams. Milica en Jeroen vertonen dat gedrag (nog) niet, en blijven dus stemmen trekken.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_42010779
Wat zijn die aangepaste gedragingen geweest dan ?
Hoe heeft hij de stem van Semih van zich af weten te krijgen, of zijn er afspraken gemaakt?

Of is het een kwestie van : Je vader is al weg, dus je bent al aangeschoten wild ? Je zult het toch wel niet redden...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  donderdag 21 september 2006 @ 12:14:29 #57
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_42011455
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:48 schreef Nostalgist het volgende:
Wat zijn die aangepaste gedragingen geweest dan ?
Hoe heeft hij de stem van Semih van zich af weten te krijgen, of zijn er afspraken gemaakt?

Of is het een kwestie van : Je vader is al weg, dus je bent al aangeschoten wild ? Je zult het toch wel niet redden...
Hij heeft zich al vrij snel na het vertrek van pap in de andere groep gemeld, deelgenomen aan sommige gesprekken, en aan een andere eettafel aangeschoven, dat soort kleine "onderwerp" dingetjes.

Ik weet niet of het vertrek van zn vader er wat mee te maken heeft, maar ik denk zeker dat de groep hem als "niet gevaarlijk" heeft geclassificeerd, het kan natuurlijk ook zijn dat hij op de dag(en) voor de nominatie een beetje low profile heeft gehouden en dat Milica en Jeroen bij de anderen als potentieel nominatiekandidaat in beeld zijn gekomen..
_ De mens is de maat van alle dingen _
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:15:56 #58
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_42039395
Als de SV klopt voerden Eggie en Tijn een gesprek over de nominaties waarbij Marlies als niet 'echt' werd neergezet. Dat zou kunnen betekenen dat als Jeroen maandag vertrekt Milica niet noodzakelijkerwijs de pineut hoeft te zijn, het lijkt er een beetje op alsof het 'oud zeer' op is en er op een andere manier genomineerd zal gaan worden.
Etiënne zal ws bij velen vaste keus zijn, maar nummer 2 zal mi niet Milica worden.

Zal mij benieuwen.


[ Bericht 1% gewijzigd door PH52 op 22-09-2006 11:33:06 ]
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_42042156
Zolangzamerhand worden de liefdesintriges ook een issue in het groepsproces.

Jeroen is desperate naar Milica.

Tijn adoreert Monique (naar horen zeggen van Marlies)

Etienne is verliefd op Sabrina en probeert antwoord te krijgen op de vraag of zij Barry zou willen verlaten door de verkering uit te maken met zijn "vriendinnetje" Chantal

Marcia en Marlies geeft dat reden om zich te verwijderen van Tijn, maar welicht ook gedreven door jaloezie ?

Milica voelt zich nu prettig bij de mannelijke aandacht van Etienne en Jeroen. Ik heb ook maar zo het vermoeden dat Etienne naar Milica gaat trekken op het moment dat Jeroen het huis uit moet. Hij is het wachten zo langzamerhand beu met Sabrina. Hij krijgt iedere keer het lid op de neus (no pun intendend)

Tijn wordt een beetje moe van zichzelf en is imho niet meer zo de alfa die hij vroeger was. Rik lijkt die rol een beetje overgenomen te hebben. Hij kan met iedereen overweg en zijn duidelijke uitspraken lijken een breed gehoor te hebben.

Alfa vrouw Monique verliest wat gezag bij iig Marcia en Marlies vanwege haar tegenstrijdige gedrag.

Wellicht dat ze haar gedrag gaat veranderen? Gisteren had ze een lange orade over haar man Rob, en vanmorgen kroop ze in de tuin tegen Etienne aan, terwijl Tijn ook in de buurt was.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zondag 24 september 2006 @ 10:21:30 #60
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_42088218
Omdat ik alleen de SV volg ben ik ws niet de juiste peroon om te filosoferen over het vervolg van de intermenselijke verhoudingen binnen BB, als ik het zo kan inschatten is Tijn toch nog wel degelijk de alfaman van de groep, als ik zie hoe hij het stemgedrag probeert te beïnvloeden door iedereen op Marlies te laten stemmen heeft hij nog steeds veel invloed op de groep.

Wat deze week verder opvalt is de positieve houding van e10 naar de groep, met name naar Tijn en Egbert. Zijn hulp naar Micheline. Ik denk, zeker na de opmerkingen van Tijn hierover, dan ook nog steeds dat E10 voorlopig niet meer op de bank zal komen.

De 'scheuring' tussen Mo en Saar en het steun zoeken van de zusjes daarna bij verschillende bewoners zou zomaar de start van een nieuwe groepsvorming kunnen zijn, afwachten.
Mijn voorspelling voor maandag: Jeroen naar huis, Milica en Marlies op de bank, Marlies zet joker in en zet E10 op de bank.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_42088325
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:24 schreef Nostalgist het volgende:

Milica voelt zich nu prettig bij de mannelijke aandacht van Etienne en Jeroen. Ik heb ook maar zo het vermoeden dat Etienne naar Milica gaat trekken op het moment dat Jeroen het huis uit moet. Hij is het wachten zo langzamerhand beu met Sabrina. Hij krijgt iedere keer het lid op de neus (no pun intendend)
Etiënne en Milica hebben beiden ¤ 45.000,- in de knip en geen familielid om het aan te schenken. Lijkt me ook een goede reden om elkaar op te zoeken.
Een éénlingweg voert door mijn land
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:40:47 #62
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_42138309
Goed, voor zover het vertrek van Milica. Bizar dat zij eruit moet en Jeroen erin, kan daar geen bevredigende argumentatie voor vinden. Zal wel in de verhouding sms'ennende meisjes/jongens liggen.

Jeroen heeft de helft van Milica's kapitaal gekregen, en beschikt nu dus over 30 plus 22,5 = 52.500 euro. Wordt interessant bij de volgende ronde , mi zal Jeroen naast Semih op de bank belanden, benieuwd of iemand zijn joker wil verkopen voor 52,5 duizend euro.

Naarmate we vorderen lijkt E10 te groeien, om voor vol aangezien te owrden moet hij alleen nog een keer Saar 'bestijgen', dan wordt hij ongetwijfeld een van de laatste drie. Monique zie ik een beetje het overwicht verliezen, laat een beetje teveel dr zielige kant zien.
Mocht Semih de eerstekomende 4 nominatierondes overleven dan wordt hij automatisch naast E10 finalist.

Ben benieuwd of de exit van Milica de stemgedragingen heeft aangetast, denk persoonlijk dat Marlies de dans ontspringt en dat iedereen weer lekker ouderwets op Jeroentje zal stemmen.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_42226317
Imho gaat de groep nu een nieuwe fase binnen.

Zoals terecht al werd opgemerkt door pullup, lijkt het erop dat Egbert voelt, dat de strijd tussen Semih en Tijn wel eens gepaard kan gaan met een strijd om het Alfa-leiderschap bij de mannen.

Egbert goide er vanmorgen veel frustratie naar Semih uit.

Vanmiddag, vanavond of morgen gaat hij de confrontatie aan.

Wordt hij de nieuwe Alfa-man ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_42226556
Bedankt voor het uppen, ga het op mn gemakje eens doorlezen
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_42226566
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:28 schreef pullup het volgende:

[..]

De tactiek van Egbert is als volgt in deze:

Hij heeft door dat hij het in een directe verbale confrontatie met Semih niet kan winnen.
Hij houd dus zijn bek als hij geconfronteerd word met de stekelige opmerkingen van Semih.
Hij vind het erg leuk als Tijn de confrontatie aangaat en moet er stiekem om lachen.
Later steunt hij Tijn bij zijn pogingen om Semih in de verdrukking te brengen en weet zo een band te kweken om zijn eigen positie te versterken
Nu Tijn er met Semih niet uitkomt laat hij ineens blijken dat hij er ook problemen mee heeft gehad en dat hij het ZEKER nog gaat uitpraten.
Vanmiddag, vanavond of zelfs morgen worden genoemd als mogelijke tijdstippen om het uit te praten. Duidelijk is dat dit pas gaat gebeuren als Eggie meent dat hij voldoende steun krijgt vanuit de groep dus hij is het zorgvuldig aan het voorbewerken.
Tijn vertoont nu inderdaad onderdanig gedrag odat hij hoopt dt Egbert iets voor elkaar gaat krijgen waar hij zelf tegenop ziet.

Ik ben benieuwd naar de 'confrontatie'
Het zal een heftige confrontatie worden, denk ik. Het zit een binnenvetter als Egbert erg hoog....

[ Bericht 0% gewijzigd door Nostalgist op 29-09-2006 10:42:45 ]
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:42:40 #66
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_42226813
Eggie als alfa-man.

Ik zie het niet. Hij heeft zich weliswaar tijdelijk een centrale rol toebedeelt in de groep rond Tijn, maar zijn "uitstel"gedrag naar Semih, het niet direct confronteren, dwingt in de groep geen respect af. Daarnaast heeft hij BB niet mee, die hem herhaaldelijk als pispaal gebruikt. Tijn heeft nog steeds het vertrouwen van de groep, hij heeft de discussie met Semih niet naar zijn hand kunnen zetten, maar dat was meer te wijten aan de botte houding van Semih.

Semih als alfa is ook onwaarschijnlijk, hij zou het even vol kunnen houden op basis van intimidatie richting de dames, maar zal dat niet lang vol kunnen houden doordat men zoiets niet zal tolereren, met name Tijn en Rik.
Tijn speelt het mi handig nu. Hij laat Eggie de kolen uit het vuur halen, geeft hem het gevoel 'er bij' te horen en gewaardeerd te worden. Als Egbert vervolgens door Semih gesloopt wordt in de discussie komt Tijn erbij en sleept de 'overwinning' uit het vuur.

Maar dat is mijn mening.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_42226903
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:42 schreef PH52 het volgende:
Eggie als alfa-man.

Ik zie het niet. Hij heeft zich weliswaar tijdelijk een centrale rol toebedeelt in de groep rond Tijn, maar zijn "uitstel"gedrag naar Semih, het niet direct confronteren, dwingt in de groep geen respect af. Daarnaast heeft hij BB niet mee, die hem herhaaldelijk als pispaal gebruikt. Tijn heeft nog steeds het vertrouwen van de groep, hij heeft de discussie met Semih niet naar zijn hand kunnen zetten, maar dat was meer te wijten aan de botte houding van Semih.

Semih als alfa is ook onwaarschijnlijk, hij zou het even vol kunnen houden op basis van intimidatie richting de dames, maar zal dat niet lang vol kunnen houden doordat men zoiets niet zal tolereren, met name Tijn en Rik.
Tijn speelt het mi handig nu. Hij laat Eggie de kolen uit het vuur halen, geeft hem het gevoel 'er bij' te horen en gewaardeerd te worden. Als Egbert vervolgens door Semih gesloopt wordt in de discussie komt Tijn erbij en sleept de 'overwinning' uit het vuur.

Maar dat is mijn mening.
Het zou kunnen. Egbert trok het wel naar hem zelf toe om de confrontatie met Semih aan te gaan. Dat is niet ingegeven door Tijn.

Het verloop van de confrontatie zal bepalend zijn voor de verhoudingen in de groep denk ik.

Tijn heeft Mo en Marcia al aan zich gebonden. Egbert is een strijder alleen. Semih heeft alleen Marlies enigszins schoorvoetend aan zijde is mho...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_42228082
Egbert probeert Tijn te vriend te houden door nu met semih de confrotnatie te zoeken.
Hij kondigt het eerst aan, b.v, wat stoer.
Nu Semih even minder in de groep ligt, dan komt ons Egbertje.
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 11:37:13 #69
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42228358
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 11:28 schreef itsme het volgende:
Nu Semih even minder in de groep ligt, dan komt ons Egbertje.
Daar is Egbert heel goed in inderdaad.
Net zoals Jeroen trouwens, die ineens een grote muil begon te krijgen tegen Marlies nadat duidelijk was geworden dat er massaal op haar gestemd ging worden.
Echte helden, deze mannen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_42276176
Als het goed is, gaat Egbert eindelijk zijn confrontatie aan met Semih, vandaag.

Zal er een tweedeling komen? Een kamp Tijn en een kamp Semih. Als het zover komt, zal alleen Micheline in het kamp Semih zitten, denk ik. Zowel Tijn als Rik hebben de situatie uitgebreid besproken met de andere bewoners, en Semih lijkt eenzamer dan ooit te staan in zijn strijd om erkenning.

Rik is sinds het feest duidelijk de onbewuste leider. Open en eerlijke communicatie met iedereen. Door Egbert en Jeroen wordt hij (in dronkenschap, dus waar....) ook genoemd als degene die in de groep de lijn uitzet.

Ben benieuwd of Egbert het ook echt durft......Het is de dag dat Semih en Micheline een half jaar verkering hebben. Zal hij het feestje durven te doorbreken ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_42277460
Van www.big-brother.nl:

En Jeroen?
Het gesprek gaat verder over het mannelijk gereedschap. Een week geleden hadden Rik, Milica en Marlies het 's nachts ook al over Jeroens geslachtsdeel. Marlies imiteerde zelfs Jeroen die trots vooruitstekend onder de douche stond. Nu besluiten Tijn en Sabrina ook even om op onderzoek uit te gaan. Gelukkig staat Jeroen onder de douche, waar hij in volle glorie te begluren is. Sabrina is snel uitgekeken, maar Tijn maakt nog een kort praatje met Jeroen, die om de hele situatie wel kan lachen. Wie is het alpha-mannetje van de drie?

Leuk dat ze ook meelezen....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_42976058
Op het VOL-forum heb ik aan Egbert gevraagd hoe hij het leiderschap in de groep ziet:
(bron: http://www.v-o-l.nl/viewtopic.php?p=313079#313079)

quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:23 schreef Nostalgist het volgende:

Egbert, nogmaals mijn vraag over het leiderschap, aangezien je je daar in je werk ook veel meebezig houdt...

Wie vindt jij de echte leider in het huis ? Of zijn daar in de loop der tijd veranderingen in gekomen ?
------
de groep heeft geen uitgesproken leider en dat geeft best veel onrust en tweestrijd in het huis.
Sem wil wel de leider zijn maar is dat niet.
Rik vind ik de natuurlijke leider in de groep. iedereen vertrouwd hem en heeft respect voor hem.
Hij werpt zich vaak op om het voortouw te nemen en de groep te sturen.
ook is hij de bindende factor in de groep voor iedereen. hij kan goed relativeren en situaties van een afstand bekijken.
dat vond ik in het huis al en daar is geen verandering in gekomen.
-----

Mooi; de analyse van een erkend insider!
Het komt overeen met mijn waarnemingen.
Maar waarom is Semih niet de leider? Spreekt hij het bewust uit? Is het de dominante toon?
Of is het het vertrouwen en het respect wat hij niet krijgt van de groep ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:25:41 #73
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_42976122
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 08:15 schreef Nostalgist het volgende:
Op het VOL-forum heb ik aan Egbert gevraagd hoe hij het leiderschap in de groep ziet:
(bron: http://www.v-o-l.nl/viewtopic.php?p=313079#313079)

quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:23 schreef Nostalgist het volgende:

Egbert, nogmaals mijn vraag over het leiderschap, aangezien je je daar in je werk ook veel meebezig houdt...

Wie vindt jij de echte leider in het huis ? Of zijn daar in de loop der tijd veranderingen in gekomen ?
------
de groep heeft geen uitgesproken leider en dat geeft best veel onrust en tweestrijd in het huis.
Sem wil wel de leider zijn maar is dat niet.
Rik vind ik de natuurlijke leider in de groep. iedereen vertrouwd hem en heeft respect voor hem.
Hij werpt zich vaak op om het voortouw te nemen en de groep te sturen.
ook is hij de bindende factor in de groep voor iedereen. hij kan goed relativeren en situaties van een afstand bekijken.
dat vond ik in het huis al en daar is geen verandering in gekomen.
-----

Mooi; de analyse van een erkend insider!
Het komt overeen met mijn waarnemingen.
Maar waarom is Semih niet de leider? Spreekt hij het bewust uit? Is het de dominante toon?
Of is het het vertrouwen en het respect wat hij niet krijgt van de groep ?
Semih, na zijn gesnotter over het vertrek van Micheline ? Nooit niet.
Ook al niet door zijn 'te' aparte omgangsvormen, hij is gewoon te hard in zijn uitingen, en dat pikken met name de meer dominante wijfjes binnen de groep toch nooit, dus hij zou wel de confrontatie met de mannetjes aankunnen, en op basis van zijn alfa-capaciteiten kunnen winnen, maar hij zal nooit de groep ansich kunnen leiden.
Maar dat is mijn mening
_ De mens is de maat van alle dingen _
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:16:22 #74
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_42976667
Rik is alleen de leider van de Dames M en M. Verder ontrekt hij zich te veel aan de rest. Er is geen leider in die groep. De geen die zich opwerpt als leider is Tijn alleen door zijn wispelturigheid geeft hij dat ook iedere keer uit handen.

Rik is wel dominant. Wil vaak graag zijn zin doordrijven als hem dat niet lukt dan ontrekt hij zich en kruipt mokkend in de lounge op de bank samen met M en M.

Mo is ook dominant en dat is waar de dames niet tegen kunnen. Zij probeert het huis te bestieren op haar manier.

In dit gedwang kunnen figuren als Saar en Jeroen nu prima floreren omdat de rest om hun heen feitelijk chaos is en zij nuchter en rustig kunnen opereren.
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:48:13 #75
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43878586
schop op verzoek
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43879569
Leuk zo'n schop......

Rik is dus toch tot het einde van het spel de alfa-male gebleken.....

Maar de alfa-vrouw? Wie is dat ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:44:42 #77
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43881366
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:19 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]


[afbeelding]


Ik heb geen enkel idee hoeveel *vaderfiguren* er in Hilde's huisje zijn gestrand de afgelopen 25 jaar maar als je zo naar Milicia kijkt dan is ze de instructies van mamma (pak Jeroen! misschien gaat hij winnen !) af en toe totaal vergeet en dat ze Marcel het liefst mee naar bed zou sleuren .
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:48:23 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43881441
Ja, dat Milica op Marcel valt is mij ook al eens eerder opgevallen. Maar is het de vaderfiguur die ze zoekt of gewoon een mannelijke Hilde?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 26 november 2006 @ 14:36:44 #79
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43904637
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:30 schreef flugeltje het volgende:
Zelfreflectie is een mooi iets, we beoordelen anderen op basis van de eigenschappen die we in onszelf niet leuk vinden. Dát zorgt ervoor dat Jeroen wint. Jeroen heeft dit principe heel goed begrepen, niet té uitgesproken worden dan is er niemand die iets op je tegen kan hebben. Dat in combinatie met de 'underdog' positie brengt hem de winst.

Je kunt van Tijn zeggen wat je wilt, hij heeft wel z'n kale persoonlijkheid in het huis laten zien. Onverbloemd en ruw hebben we hem mogen zien zoals hij in elkaar zit. Daarin zitten veel facetten die iedereen hier ook in zichzelf zal herkennen. Het kost hem de winst ja, maar het maakt hem meer BB. Ik bedoel: Over Tijn zou ik een hele psychologische verhandeling kunnen schrijven. Van Jeroen zou me dat niet lukken. Dát is waarom Tijn voor mij méér BB is dan Jeroen.
Laten we hier eens verder op borduren
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 26 november 2006 @ 14:42:27 #80
16305 Jappie
parttime reverend
pi_43904802
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:36 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Laten we hier eens verder op borduren
Whehehe...jij doet net alsof looney toon Jeroen zich bewust is van zijn eigen gedrag laat staan bij machte is om er ook maar enigzins sturing aan te geven.
  zondag 26 november 2006 @ 14:46:46 #81
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43904932
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:42 schreef Jappie het volgende:

[..]

Whehehe...jij doet net alsof looney toon Jeroen zich bewust is van zijn eigen gedrag laat staan bij machte is om er ook maar enigzins sturing aan te geven.
Het geeft ook wel aan hoe BB in de loop der jaren geëvolueerd is. Waren we in de beginjaren nog voornamelijk geïnteresseerd in de psyche van de mens, inmiddels draait het alleen nog om wie het leukst is of het mooist. (Er zitten toch alleen nog maar 'mooie' mensen in het huis, weinig schoonheidsfoutjes. En als er eens iemand inzit met een maatje meer zal dat altijd een vrouw zijn die al in de 40 is)

Dit jaar wint dus de meest oppervlakkige persoon in het huis, dat zegt ook wel iets over het publiek.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 26 november 2006 @ 14:48:06 #82
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43904969
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:45 schreef marky het volgende:

[..]

Tijn is gewoon een lastig persoon. We kunnen het mooi omschrijven we kunnen het diep omschrijven. Hij kan niet met zichzelf overweg is onzeker etc.

Dat Jeroen veel stabieler is is alleen maar mooi voor Jeroen. Jeroen is ook veel zelfverzekerder. Is ervan overtuigd dat hij gaat slagen in het leven. Dat is een veel positiefere levensinstelling. Daar kan je ook een hele psychologie over op gaan zetten hoe het komt dat iemand zo is alleen dat is misschien wat minder interessant. Is hij daardoor een minder complete BB deelnemer? Nee. De deelname van Jeroen is heel anders geweest. Zijn insteek is was ook weer vanuit het perspectief ik wil dit winnen.

Het zijn twee heel verschillende persoonlijkheden. Ik heb het al vaker geschreven hier. Jeroen zet bij problemen zijn schouders eronder en gaat het oplossen. Tijn neemt de problemen op zijn schouders en blijft ermee rondzeulen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 26 november 2006 @ 14:50:59 #83
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43905057
@Marky.

Ik zie Jeroen niet als stabieler. Ik zie hem als iemand die met alle winden meewaait en pas tegengas gaat geven op het moment dat hij 100% weet dat hij een discussie zal winnen. Hij is het afwachtende type dat eerst eens wil zien waar de grote gemene deler zit voor hij een mening gaat vormen. Ik heb helemaal níets van Jeroen gezien, hij zal z'n gevoelens niet uiten of dingen van zichzelf laten zien. Een hele slimme tactiek, maar het maakt hem voor mij persoonlijk een stuk minder 'echt' dan anderen in dat huis.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_43905338
Jeroen is in het huis dus voor zeker gegaan, alleen heb ik geen idee of hij dat met opzet heeft gedaan om het spel te winnen of dat Jeroen gewoon iemand is die altijd voor zeker gaat en nooit het achterste van zijn tong laat zien. Dan Tijn, die heeft imo meer van zichzelf laten zien en zich daardoor misschien wel meer te kakken gezet op de nederlandse, maar ik denk dat als hij doordat zolang in het huis er niet bewust bent dat de camera's er zijn. Ikzelf kijk en luister veel liever naar Jeroen dan naar Tijn.
  † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 15:00:47 #85
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_43905394
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:46 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het geeft ook wel aan hoe BB in de loop der jaren geëvolueerd is.
Jij noemt vervlakking ontwikkeling ?
  zondag 26 november 2006 @ 15:03:06 #86
130524 Sonique
occasional streamer
pi_43905466
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:50 schreef flugeltje het volgende:
@Marky.

Ik zie Jeroen niet als stabieler. Ik zie hem als iemand die met alle winden meewaait en pas tegengas gaat geven op het moment dat hij 100% weet dat hij een discussie zal winnen. Hij is het afwachtende type dat eerst eens wil zien waar de grote gemene deler zit voor hij een mening gaat vormen. Ik heb helemaal níets van Jeroen gezien, hij zal z'n gevoelens niet uiten of dingen van zichzelf laten zien. Een hele slimme tactiek, maar het maakt hem voor mij persoonlijk een stuk minder 'echt' dan anderen in dat huis.
eens
  zondag 26 november 2006 @ 15:07:20 #87
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43905591
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:50 schreef flugeltje het volgende:
@Marky.

Ik zie Jeroen niet als stabieler. Ik zie hem als iemand die met alle winden meewaait en pas tegengas gaat geven op het moment dat hij 100% weet dat hij een discussie zal winnen. Hij is het afwachtende type dat eerst eens wil zien waar de grote gemene deler zit voor hij een mening gaat vormen. Ik heb helemaal níets van Jeroen gezien, hij zal z'n gevoelens niet uiten of dingen van zichzelf laten zien. Een hele slimme tactiek, maar het maakt hem voor mij persoonlijk een stuk minder 'echt' dan anderen in dat huis.
Dan kijk je te oppervlakkig. Jeroen is iemand van mimiek.

Jeroen is veel stabieler. Als je dat niet ziet dat hij stabiel is dan snap ik niet waar jij naar kijkt. Jeroen is idd niet iemand die meteen zijn mening geeft maar die vormt naar gelang hij meer info heeft. Hij basseert zijn mening niet op een emotie maar op een rationele manier.

Het is maar net waar je van houdt. Ik heb genoten van het spel van Jeroen. juist omdat niet alles meteen open ligt is het wat interessanter om te zien. Bij Tijn weet je meteen wat er is.
  zondag 26 november 2006 @ 15:09:41 #88
16305 Jappie
parttime reverend
pi_43905662
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:46 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het geeft ook wel aan hoe BB in de loop der jaren geëvolueerd is. Waren we in de beginjaren nog voornamelijk geïnteresseerd in de psyche van de mens, inmiddels draait het alleen nog om wie het leukst is of het mooist. (Er zitten toch alleen nog maar 'mooie' mensen in het huis, weinig schoonheidsfoutjes. En als er eens iemand inzit met een maatje meer zal dat altijd een vrouw zijn die al in de 40 is)

Dit jaar wint dus de meest oppervlakkige persoon in het huis, dat zegt ook wel iets over het publiek.
Is het ooit anders geweest dan


Na een aantal weken BB1 is Hummie zelf al helemaal afgestapt van het "psychologische' aspect van BB
Dat wij als Fokkers het er tot aan BB4 nog wel met de haren hebben bij gesleept zegt meer iets over ons dan over het programma.

En over dat mooie en minder mooie mensen...kweetniet hoor.....ik vind het allemaal vlees nog vis eerlijk gezegd.....nietszeggende kerels en dito vrouwen............ik kan er niet opgewonden van raken iig..
  zondag 26 november 2006 @ 15:11:41 #89
130524 Sonique
occasional streamer
pi_43905714
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:59 schreef marrietje het volgende:
Jeroen is in het huis dus voor zeker gegaan, alleen heb ik geen idee of hij dat met opzet heeft gedaan om het spel te winnen of dat Jeroen gewoon iemand is die altijd voor zeker gaat en nooit het achterste van zijn tong laat zien. Dan Tijn, die heeft imo meer van zichzelf laten zien en zich daardoor misschien wel meer te kakken gezet op de nederlandse, maar ik denk dat als hij doordat zolang in het huis er niet bewust bent dat de camera's er zijn. Ikzelf kijk en luister veel liever naar Jeroen dan naar Tijn.
Tijn heeft onbewust veel van zichzelf laten zien, wij zien de dingen wel waar Tijn zo naar aan het zoeken is.

Probleem met tijn is dat hij zichzelf probeert te vinden in anderen, terwijl het antwoord waar hij naar op zoek is duidelijk bij hemzelf zit. En ik heb dit al eens eerder gezegt, Je kan nog zover reizen en dergelijke, maar als je niet naar binnen kijkt zul jet noiit vinden.

Tijn heeft ze allemaal op een rijtje, maar een standpunt heeft hij niet omdat hij niet reageerd uit z'n eigen ik. Hij reageerd alleen maar op externe factoren met cliche antwoorden en acties in de hoop dat de anderen dat maar goed vinden, en dat maakt Tijn in mijn ogen erg onzeker.

Volgens mij is de reden dat Tijn zo naar Monique toe trekt daar een teken van. Hij indentificeerd zichzelf onbewust met Monique, een vrouw die zelf ook toegeeft op een andere planeet te leven qua acties en reacties. En dat verward Tijn met liefde, want ik denk dat hijzelf echt denkt verlieft te zijn op Monique.

Eigenlijk gebruikt Tijn Monique dus om z'n eigen onzekerheid te maskeren.
  zondag 26 november 2006 @ 15:25:55 #90
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43906057
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jij noemt vervlakking ontwikkeling ?
Het ís een ontwikkeling. Of het de juist of meest interessante is kun je bediscussiëren. Voor mijn gevoel echter is iedere BB een stukje oppervlakkiger geworden. Maar dat kan ook aan mij liggen, het is wat Jappie al zegt. We hebben zelf heel erg lang aan het psychologische aspect vastgehouden.

Zelf vind ik dat ook nog steeds het meest interessant van het 'spel'. En natuurlijk geniet ik daarbij flink van de ruzies, maar het is wat erachter zit wat me het meest trekt.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 26 november 2006 @ 15:27:23 #91
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43906097
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:07 schreef marky het volgende:

[..]

Dan kijk je te oppervlakkig. Jeroen is iemand van mimiek.

Jeroen is veel stabieler. Als je dat niet ziet dat hij stabiel is dan snap ik niet waar jij naar kijkt. Jeroen is idd niet iemand die meteen zijn mening geeft maar die vormt naar gelang hij meer info heeft. Hij basseert zijn mening niet op een emotie maar op een rationele manier.

Het is maar net waar je van houdt. Ik heb genoten van het spel van Jeroen. juist omdat niet alles meteen open ligt is het wat interessanter om te zien. Bij Tijn weet je meteen wat er is.
Hij is inderdaad stabiel in z'n voorkomen. Geen schommelingen, altijd even vlak. Misschien leuk voor vermaak, maar ik moet er niet aan denken zo iemand in m'n vriendenkring te hebben. Ik wil namelijk ook wel eens écht bomen over de vraagstukken des levens en mijn gevoelens. Ik geloof niet dat ik dan bij Jeroen aan het juiste adres ben.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 26 november 2006 @ 15:31:45 #92
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43906227
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:09 schreef Jappie het volgende:

[..]

Is het ooit anders geweest dan


Na een aantal weken BB1 is Hummie zelf al helemaal afgestapt van het "psychologische' aspect van BB
Dat wij als Fokkers het er tot aan BB4 nog wel met de haren hebben bij gesleept zegt meer iets over ons dan over het programma.
Heb je misschien wel gelijk in. Toch blijf ik hopen op nog eens een BB met échte persoonlijkheden. Mensen waar je écht over kunt discussieren, je haat ze of je houdt van ze. Lekker uitgesproken types die je kunt analyseren. Maar ja, dat zal vast niet verkopen.
quote:
En over dat mooie en minder mooie mensen...kweetniet hoor.....ik vind het allemaal vlees nog vis eerlijk gezegd.....nietszeggende kerels en dito vrouwen............ik kan er niet opgewonden van raken iig..
Ik bedoel het ook niet in de zin dat je er opgewonden van raakt. Maar het zijn over het algemeen mensen zonder schoonheidsfoutjes en met een uiterlijk wat er prima mee door kan. Een maatje meer is voorbehouden aan de vrouw van midden 40. Er zitten ook geen lelijke mensen die misschien wel een heel mooi karakter hebben. Dat valt me gewoon op.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 26 november 2006 @ 15:33:45 #93
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43906277
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:11 schreef Sonique het volgende:

[..]

Tijn heeft onbewust veel van zichzelf laten zien, wij zien de dingen wel waar Tijn zo naar aan het zoeken is.

Probleem met tijn is dat hij zichzelf probeert te vinden in anderen, terwijl het antwoord waar hij naar op zoek is duidelijk bij hemzelf zit. En ik heb dit al eens eerder gezegt, Je kan nog zover reizen en dergelijke, maar als je niet naar binnen kijkt zul jet noiit vinden.

Tijn heeft ze allemaal op een rijtje, maar een standpunt heeft hij niet omdat hij niet reageerd uit z'n eigen ik. Hij reageerd alleen maar op externe factoren met cliche antwoorden en acties in de hoop dat de anderen dat maar goed vinden, en dat maakt Tijn in mijn ogen erg onzeker.

Volgens mij is de reden dat Tijn zo naar Monique toe trekt daar een teken van. Hij indentificeerd zichzelf onbewust met Monique, een vrouw die zelf ook toegeeft op een andere planeet te leven qua acties en reacties. En dat verward Tijn met liefde, want ik denk dat hijzelf echt denkt verlieft te zijn op Monique.

Eigenlijk gebruikt Tijn Monique dus om z'n eigen onzekerheid te maskeren.
Hierin ben ik het met je eens

Ik vind die zoektocht ook interessant, een zoektocht waarin hij zichzelf gewoon laat zíen zoals hij is. We hebben deze zoektocht allemaal doorlopen. Het is jammer dat hij er zo over afgefikt is. Als er meer van deze analyses zouden zijn en wat minder gefik was de COS er een stuk interessanter op geworden
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 26 november 2006 @ 15:35:02 #94
16305 Jappie
parttime reverend
pi_43906320
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:27 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Hij is inderdaad stabiel in z'n voorkomen. Geen schommelingen, altijd even vlak. Misschien leuk voor vermaak, maar ik moet er niet aan denken zo iemand in m'n vriendenkring te hebben. Ik wil namelijk ook wel eens écht bomen over de vraagstukken des levens en mijn gevoelens. Ik geloof niet dat ik dan bij Jeroen aan het juiste adres ben.
Ik denk dat je daarvoor beter bij Jeroen terecht kan dan bij Tijn.....

Jeroen luistert en probeert dan te reageren...Tijn begint al met spreken voor je uberhaupt zelf wat hebt gezegd en zal je vervolgens proberen te hersenspoelen met ZIJN waarheid.

Weet je zeker dat jouw mening niet gestoelt is op een handjevol badkamerflashes... ?
  zondag 26 november 2006 @ 15:38:56 #95
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43906425
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:35 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik denk dat je daarvoor beter bij Jeroen terecht kan dan bij Tijn.....

Jeroen luistert en probeert dan te reageren...Tijn begint al met spreken voor je uberhaupt zelf wat hebt gezegd en zal je vervolgens proberen te hersenspoelen met ZIJN waarheid.

Weet je zeker dat jouw mening niet gestoelt is op een handjevol badkamerflashes... ?
Tijn lijkt wel op me qua karakter

Misschien dat het me daarom minder stoort dan anderen. Ik zou wel eens een avond een pilsje met hem willen drinken en gewoon lekker bomen, ook al gaat de discussie dan soms hard tegen hard. Ik kan daar gewoon van genieten.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 26 november 2006 @ 15:45:55 #96
16305 Jappie
parttime reverend
pi_43906652
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:31 schreef flugeltje het volgende:


Ik bedoel het ook niet in de zin dat je er opgewonden van raakt. Maar het zijn over het algemeen mensen zonder schoonheidsfoutjes en met een uiterlijk wat er prima mee door kan. Een maatje meer is voorbehouden aan de vrouw van midden 40. Er zitten ook geen lelijke mensen die misschien wel een heel mooi karakter hebben. Dat valt me gewoon op.
Marcel is mijn inziens wat kwabberig.
Egbert heb ik gelukkig niet of nauwelijks ontkleed hoeven aanschouwen.
Rik zag en ziet er gewoon vies en onverzorgd uit
Semih heeft eigenlijk een lelijke (verkeerde verhoudingen) kop; maar word door zijn lach en ogen toch interessant.
Tijn ziet er met zijn immer openstaande bakkes (inclusief bijbehorende slijmdraadjes) niet uit.
Etienne een beetje pafferig maar die voldoet verder wel aan je omschrijving.
Jeroen een doodgewone normale jongen.

Je kunt er idd als programmamaker voor kiezen om een soort rariteitenkabinet aan het publiek voor te schotelen; maar m.i. staan de bovengenoemde heren best wel model voor de gemiddelde nederlander.
  † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 15:46:16 #97
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_43906659
Tijn is primitief en zijn reacrties zijn zeer primair, Jeroen daarentegen gebruikt zijn hersens en schakelt zijn primaire gevoelens uit tijdens zijn observatie van het probleem of de onenigheid.

Dit zag je o.a bij ruzies waarbij Jeroen ijselijk kalm op de ruziemakers afloopt en hen uitelkaar drijft op een subtiele manier, Tijn (daar komen de primaire gevoelens weer...) zal direct AL schreeuwde met gebruik van krachttermen (oerkreten) tussen de twee kijvende mensen springen...
  zondag 26 november 2006 @ 19:36:33 #98
130524 Sonique
occasional streamer
pi_43913187
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:33 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Hierin ben ik het met je eens

Ik vind die zoektocht ook interessant, een zoektocht waarin hij zichzelf gewoon laat zíen zoals hij is. We hebben deze zoektocht allemaal doorlopen. Het is jammer dat hij er zo over afgefikt is. Als er meer van deze analyses zouden zijn en wat minder gefik was de COS er een stuk interessanter op geworden
  zondag 26 november 2006 @ 19:43:44 #99
130524 Sonique
occasional streamer
pi_43913411
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:46 schreef Loedertje het volgende:
Tijn is primitief en zijn reacrties zijn zeer primair, Jeroen daarentegen gebruikt zijn hersens en schakelt zijn primaire gevoelens uit tijdens zijn observatie van het probleem of de onenigheid.

Dit zag je o.a bij ruzies waarbij Jeroen ijselijk kalm op de ruziemakers afloopt en hen uitelkaar drijft op een subtiele manier, Tijn (daar komen de primaire gevoelens weer...) zal direct AL schreeuwde met gebruik van krachttermen (oerkreten) tussen de twee kijvende mensen springen...
Toch ben ik van mening bij Jeroen dat het zogenaamde 'spel' wat hij gespeelt en speelt voor het merendeel van geluk aan elkaar hangt, dan dat het echt een doordacht plan van Jeroen is geweest.

Er is gewoon iets onnozels in Jeroen, kan er niet m'n vinger op leggen.

Daarom vind ik het zo jammer hoe hij zich nu als slimme winnaar profileert.
pi_43914569
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:43 schreef Sonique het volgende:

[..]

Toch ben ik van mening bij Jeroen dat het zogenaamde 'spel' wat hij gespeelt en speelt voor het merendeel van geluk aan elkaar hangt, dan dat het echt een doordacht plan van Jeroen is geweest.

Er is gewoon iets onnozels in Jeroen, kan er niet m'n vinger op leggen.
Klopt; Jeroen stond er volgens mij na de eerste keren op de bank te hebben gezeten, ook zelf van te kijken.

Daarna begon zijn zelfvertrouwen te groeien, en kreeg hij door dat hij kennelijk erg populair is bij degenen die de sms knop weten te vinden.

Hij begon zelfs roekeloos te worden door een Willem actie (ook al besefte hij dat volgens mij zelf niet) uit te voeren. Toen hij zelfs dat overleefde wist hij dat hij heel ver kon komen.

De laatste nominatie was cruciaal. Hummie wist dat ze hier een cashcow (Jeroen) in handen had, en besloot Jeroen een handje te helpen.

Door Jeroen 12 uur bedenktijd te geven en hem "bij te praten" in de DBK koos hij ervoor, Monique te nomineren. Zijn eerste gedacht; Sabrina te nomineren zou hem fataal geworden zijn, vermoed ik.

Jeroen is in mijn ogen een prototype "volger" Hij zal nooit iets initieren, en zal eerst kijken of hij medestanders heeft, alvorens hij zijn mening zal uiten.

Mooi voorbeeld was een week of wat geleden, toen de kussen in de tuin nat waren. Tijn begon ze op te stapelen, en Jeroen vroeg continue aan Tijn, of het verstandig was om de kussens op een hoger gedeelte te laten drogen.
Zelf pakte hij geen kussens vast. Alléén toen Tijn hem bijna opdroeg de kussens zelf op te pakken, deed hij dat.

De jongen heeft slaafs het HBO gevolgd. S'avonds weer terug naar de stamppot van mams, en in het weekend ging hij stappen in welke disco dan ook.

Een studentenvereniging of iets anders waar hij zijn blik op de wereld had kunnen verbreden heeft hij altijd vermeden, omdat hij dan geconfronteerd zou worden met zijn smal ontwikkelde mening.

Mensen in het huis met een veel bredere ontwikkeling (Tijn, Marlies, Marcia) konden daarom ook maar moeilijk verkroppen dat iemand op zijn uiterlijk ronde na ronde bleef winnen.

Begrijpelijk, maar wel fataal. Een wanhoopspoging om de jongen dan maar dood te zwijgen gaat hem waarschijnlijk de overwinning opleveren.

Wat een schrille tegenstelling met de winnaar van vorig jaar, die in alles maar dan ook écht alles verschilde met Jeroen.

Gelukkig konden initiatief , welbespraakdheid en een brede ontwikkeling vorig jaar overwinnen.
Dit jaar zal een bosje haar en een witte glimlach de hoofdprijs wegslepen.

Het zal wel in het concept passen, deze schrille tegenstellingen....

[ Bericht 0% gewijzigd door Nostalgist op 27-11-2006 09:17:30 ]
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')