abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 september 2006 @ 14:10:27 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41548749
Ivan Grozny I

Terwijl in Nederland in het midden van de zestiende eeuw de tachtigjarige oorlog uitbrak, kwam in het verre Rusland Ivan IV aan de macht als eerste tsaar. Ivan Grozny (de Verschrikkelijke) zorgde met nietsontziende militaire campagnes ervoor dat Rusland een sterkere en vooral grotere natie werd. Over deze geschiedenis maakte Sergei Eisenstein, een bekende Russische filmregisseur in die tijd, in opdracht van Josef Stalin een film tijdens WOII. Achtereenvolgens ziet de kijker gedeeltes uit Ivan zijn leven: zijn kroning, de strijd tegen Kazan, maar ook de tegenspoed waarmee hij heeft te kampen.



Ondanks de brakke Engelse ondertiteling vond ik de film redelijk goed te volgen. Je even een beetje inlezen in de geschiedenis van Rusland rond die tijd is echter wel een pré. Sergei Eisenstein maakt er een best indrukwekkende film van met her en der leuke licht/schaduweffecten, humoristische stukjes/dialogen en chille muziek van Prokofiev. Op het eind kreeg ik zelfs een klein beetje sympathie voor Ivan, omdat ook echt alles tegenzat . Nogal vreemd eigenlijk, maar zo heel extreem gemeen werd Ivan door Nikolai Cherkasov ook weer niet neergezet. In deel II schijnt dat wel heel anders te zijn. Stalin kon deel I van Ivan Grozny waarderen (de film ontving de Stalin-prijs), maar deel II weer totaal niet, dus ik ben benieuwd .

Oja, vergeet ik bijna een cijfer te geven: 8/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 06-09-2006 14:20:14 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_41549444
The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)

Niet een hele boeiende film maar wel voor een avondje met het verstand op 0.
Gelukkig keek ik em niet in de bios, dan zou ik het wel zonde van mn geld hebben gevonden.

Cijfer: 6

pi_41549661
Zondag "a man inside" en "a history of violence".
De eerste was nog wel te kijken (6+), de 2de (met stapper uit LOTR) kun je net zo goed voorbijlopen (4).

een maand of 2 geleden "the jacket" (9), super film!!
  woensdag 6 september 2006 @ 14:53:08 #4
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41549944
Vorige topics:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?
pi_41552299
Alleen kleine waarschuwing:

Wicker Man (Neil LaBute, 2006)

Ontzettend slechte maar ook lachwekkende bagger. Verder weinig zinnigs over te zeggen.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_41556137
Double Indemnity
Een Billy Wilder film met Edward G. Robinson in een hoofdrol. Daar hoef ik toch niets aan toe te voegen??
pi_41557438
40 yr old virgin
Wel grappige film om te zien. Hoorde van vrienden dat er niks aan was, maar uiteindelijk wel vermakelijk. Geen kwalitatief hoogstandje

Firewall
Leuke spannende film met Harrison Ford.

Grandma's boy
Weer een leuke humor film. Genoeg om te lachen en erg vermakelijk.

Three
Idee achter de film is wel leuk. Uiteindelijk is de film toch niet super te noemen. Maar mocht je tijd hebben, altijd leuk om te zien Had meer survival verwacht.

Lord of War
tja, spannende film met Nicholas Cage. Goed verhaal, goede acteurs

Brick

Date Movie KUTFILM!
echt een bagger film. na een half uur maar uitgedrukt omdat ik het niet meer aan kon zien.

The Oil Factor: Behind the war on terror
wel interessant om te zien. of ik het geloof is een tweede

[ Bericht 17% gewijzigd door Johnns op 06-09-2006 18:59:45 ]
you and I ain't done Zeke!
pi_41558002
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:10 schreef Falco het volgende:
Ivan Grozny I

Terwijl in Nederland in het midden van de zestiende eeuw de tachtigjarige oorlog uitbrak, kwam in het verre Rusland Ivan IV aan de macht als eerste tsaar. Ivan Grozny (de Verschrikkelijke) zorgde met nietsontziende militaire campagnes ervoor dat Rusland een sterkere en vooral grotere natie werd. Over deze geschiedenis maakte Sergei Eisenstein, een bekende Russische filmregisseur in die tijd, in opdracht van Josef Stalin een film tijdens WOII. Achtereenvolgens ziet de kijker gedeeltes uit Ivan zijn leven: zijn kroning, de strijd tegen Kazan, maar ook de tegenspoed waarmee hij heeft te kampen.



Ondanks de brakke Engelse ondertiteling vond ik de film redelijk goed te volgen. Je even een beetje inlezen in de geschiedenis van Rusland rond die tijd is echter wel een pré. Sergei Eisenstein maakt er een best indrukwekkende film van met her en der leuke licht/schaduweffecten, humoristische stukjes/dialogen en chille muziek van Prokofiev. Op het eind kreeg ik zelfs een klein beetje sympathie voor Ivan, omdat ook echt alles tegenzat . Nogal vreemd eigenlijk, maar zo heel extreem gemeen werd Ivan door Nikolai Cherkasov ook weer niet neergezet. In deel II schijnt dat wel heel anders te zijn. Stalin kon deel I van Ivan Grozny waarderen (de film ontving de Stalin-prijs), maar deel II weer totaal niet, dus ik ben benieuwd .

Oja, vergeet ik bijna een cijfer te geven: 8/10
Is dat niet een afbeelding uit deeltje II?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_41561895
The Descent



Donkere film, in de letterlijke zin van de woord. Het sfeercreërende effect is van onderschikt belang aan de ergernis die het opwekt. Ik werd deze film aangeraden omdat hij zo angstaanjagend eng zou zijn. Afgezien van goedkope schrikeffecten met engerds die ineens bij een draai van de camera voor je beeld springen, kan ik de spanning die er zou moeten zijn niet echt ontdekken.

5/10.
pi_41562114
Volver (Almodóvar, 2006). Ik had veel verwacht van deze en kreeg uiteindelijk vrijwel alles wat ik verwachtte. In het begin bekroop me echter een naar gevoel van onbehagen, omdat ik geen idee had waar de film nu precies heen wilde en het geheel leeg aanvoelde. Naarmate de film vorderde kreeg ik gelukkig in de gaten dat het juist helemaal in de opbouw van de film paste. De groteske uitzinnigheid die Almodóvar in het verleden zo vaak tentoonspreidde is hier zo goed als afwezig, ook al weet hij enkele malen zijn bizarre trekjes in kleine scènes of uitspattingen te verweven, maar op dergelijke kleine hints na is ‘Volver’ zijn meest volwassen en ingetogen film tot op heden. In het verleden verviel hij iets te vaak in onevenwichtigheid: bijzondere ideeën heeft ie altijd in overvloed gehad, maar te vaak wilde hij te veel van die ideeën in een film proppen, waardoor de balans zoek was en het geheel vaak rammelend aanvoelde. Ik ben zeker een groot liefhebber van zijn campy kant, maar de zelfverzekerdheid waarmee Almodóvar deze film opbouwt en tot zijn bijzondere conclusies stuwt, dwong groot respect af bij mij. Ik kreeg het gevoel alsof hij zichzelf nu eindelijk bewezen had voor de wereld en nu al zijn ervaring naar ‘Volver’ bracht, zonder die drang om zich steeds te moeten bewijzen. Nu is dit een koers die hij uiteraard al vanaf ‘Life Flesh’ ingezet had (iedere daaropvolgende film leek een stap voorwaarts) en die koers komt tot zijn voorlopige conclusie met ‘Volver’. Het enige minpunt dat ik zou kunnen verzinnen is dat de film voor Almodóvar begrippen visueel wat tam is, maar wellicht was dit een bewuste keuze, volledig in lijn zijnd met de rest van de ingetogen sfeer.

Daarnaast moet ik een speciaal woord besteden aan Penelope Cruz. Ik heb altijd een enorme schijthekel gehad aan deze pedante huilkut, maar in deze film was ze ineens op miraculeuze wijze getransformeerd tot een bloedmooi wijf dat kan acteren. Het zien van Penelope in deze film doet mij ineens sterk twijfelen aan mijn geaardheid… nou, dat misschien ook weet niet, maar you get the point. Ik moet nog helemaal bijkomen van ‘Volver’ en ik weet weer waarom Pedro Almodóvar een van mijn favoriete regisseurs van het moment is.

Odd Man Out (Reed, 1947). Carol Reed’s ‘Odd Man Out’ wordt vaak genoemd als de beste Britse film aller tijden, niet bepaald een misselijke accolade, maar het is dan ook een exceptionele film. Het feit dat een simpel verhaal (gewonde terrorist slaat op de vlucht en probeert te overleven) kan worden omgezet tot iets groots is al een teken aan de wand natuurlijk. Reed en zijn vaste cameraman Robert Krasker gebruiken hier voor het eerst hun typische sfeervolle Expressionistische belichting en cameravoering, welke ze ook in volgende films ‘The Fallen Idol’ en ‘The Third Man’ met groot succes zouden inzetten. Hier worden de besneeuwde straten van Belfast het prachtige decor waartegen het verhaal verteld wordt. James Mason (die knakker uit ‘Lolita’) weet het te presteren om zijn karakter een waardigheid te geven en weet de kijker mee te laten leven met een karakter wat uiteindelijk gewoon een terrorist is (het zou interessant zijn om de film in deze tijd te maken, maar dan met een moslim terrorist).

Is ‘Odd Man Out’ de beste Britse film ooit? Ach, ik weet het niet, dat zullen meerdere kijkbeurten sowieso moeten uitwijzen. Dat het een absolute must-see film is, staat echter buiten kijf.
pi_41564901
See no evil.....
Gewoon top, lekker ranzig. Met veel bloed en ogen uitkrabben
Een groep gevangenen moeten een hotel op gaan knappen om strafvermindering te krijgen. Blijkt er in dat hotel een soort psychopaat te wonen die opgegroeid is met het idee dat zonden uit de ogen gewassen kan worden. Daarom krabt hij de ogen van zijn slachtoffer eruit.

Erg ranzig, maar oh zo genoten. Heerlijk gewoon, heerlijke horror. Er worden te weinig van zulke films gemaakt de laatste tijd. Saw en dat soort films halen het echt niet bij deze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_41566092
Hard Candy
Geen slechte film. Wel een van de vervelendste films die ik de laatste tijd gezien heb. Het ongemakkelijke camerawerk en het langdradige om de hete brij heen blijven draaien, zijn daar de hoofdverantwoordelijken voor. Bovendien had het einde ook wel gewoon goed mogen zijn in plaats van onorigineel en verre van voldoenend. Deze film werkte voor mij in z'n geheel niet, terwijl dergelijke genrefilms me echt niet per definitie tegenstaan. Wraakfilms in het bijzonder liggen zelfs heel erg in mijn straatje.
  woensdag 6 september 2006 @ 23:01:06 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41567463
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:09 schreef Doff het volgende:

[..]

Is dat niet een afbeelding uit deeltje II?
Aan de baardgroei te zien zou dat goed kunnen, maar ik vond niet echt een mooi plaatje uit deel I .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_41570122
GWAI WIK

RE-CYCLE

MEESTERWERK.

Het eerste wat in me opkomt is dat buiten het dunne plotje dit een klapper is van jewelste met name door de steengoede muziek die compleet synchroon loopt met de film. Spannend en dus boeiend. Ik heb mijn ogen niet van het scherm af kunnen houden. Tuurlijk heeft de film ook wat minpuntjes zoals bv bij sommige scenes een gebrek aan logica/verklaringen maar dat hebben de Italiaanse horrorclassics ook en daar hoor je ook niemand over.

Hoofdrol in deze film wordt opgeeist door de art-direction die werkelijk schitterend is. Dat critici de film waardeloos vinden bewijst maar weer eens wat zij werkelijk van films weten. Geen ene rotmoer.
quote:
Looks too much like a videogame!
En meer van dat soort uitspraken doet mijn bloed stollen. Wat wel waar is, is dat de film vooral in de 2e helft zwaar leunt op special effects, maar deze staan allemaal in het belang van het verhaal, de special effects voor de film dus en niet andersom.

Omdat ik toch een glimp van de film wil verklappen: Een mix van ALICE IN WONDERLAND, STALKER en CARNIVAL OF SOULS en dit allemaal in een horrorsausje van 2001: A SPACE ODYSSEY vs THE NEVERENDING STORY

Aanrader voor iedereen en zowaar kon ik de morele boodschap deze x wel waarderen

pi_41571591
Atlantic City (Malle, 1981). En hoppa, weer een juweeltje van Louis Malle, ‘Atlantic City’, een film die zelfs de Gouden Leeuw in Venetië won wat op zich opmerkelijk is omdat het feitelijk een vrij mainstream komedie is maar wel een zeer sterke binnen het genre. Ik heb normaal gesproken helemaal niets met Burt Lancaster, maar hier vond ik hem zeer innemend en de altijd solide Susan Sarandon en Michel Piccoli behoren ook tot de uitstekende cast, welke allemaal zeer bijzondere karakters neerzetten. Daarnaast is de film typisch zo’n halve thriller die zichzelf nergens serieus neemt en allerlei genreconventies op de hak neemt en bevat het allerlei erg goede grappen. Een dikke aanrader als je op zoek bent naar een heerlijke komedie die net ietsje anders is dan gebruikelijk.

La Morte cammina con i tacchi alti AKA Death Walks on High Heels (Ercoli, 1971). Ik ken weinig genres die zo steevast dezelfde ingrediënten bevatten en dezelfde regels volgen en toch er altijd in slagen zo amusant te zijn, als de Italiaanse giallo. Ook deze film bevat weer sleazy seks, stijlvolle locaties, die heerlijk lullige lounge muziek en een plot waar geen touw aan vast te knopen is en dat alle kanten op schiet. Wederom een kwestie van ‘been there, done that’, maar als latenight entertainment is dit o zo vermakelijk. Er is zelfs humor in deze
  donderdag 7 september 2006 @ 04:46:51 #16
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_41573675
Bandidas

Selma Hayek en Peneloppe Cruz.

Dit vond ik een slaapeverwekkend thema: Mexico, mooie vrouwelijke bandieten
ala Zorro die de strijd aangaan tegen onrecht. Met veel perfect gegoreografeerde Stunt-scenes.
Wel mooie scenes. Hele mooi erotische scenes ook. En twee bloedmooie sterke vrouwen met een hoog
sexy zeur-gehalte. Wel leuk. Ik dacht in begin dat penneloppe cruz een dubbel-rol deed.

6.5
7 voor de choreografie en penelope cruz

Henry & Jane (tv. belgie)

Een ontzettend goeie en mooi film.
De script is goed. De beelden zijn goed. Ik ben zo jaloers, ik heb ontzag.
Naar mijn persoonlijke smaak een regelrechte klassieker.
En hij is nieteens zo oud. Al deden de meeste scenes me denken van wel.
Mooi erotisch ook. Een mooi plaatje is een plaatje.
Dit is een échte mooie moving-picture. Er zitten zoveel oogstrelende shots in. Een must have.
Betreed de wereld gezien door en met de mindset van een vrouw en laat je lekker mindfucken strelen.
Heel dubbelzinnig gedaan. Ik bedacht me in ene zoveel bij het zien van deze film. En heb jammer genoeg geen notities gemaakt.
Zeker de moeite waard om nog een x te kijken.
Er valt zoveel te zeggen over waar het verhaal nou eigenlijk om gaat.

Dit vind ik echt een masterpiece.

Dikke 10!

Wie heeft er nog tips voor mij van films die op bpvenstaande lijken?

[ Bericht 5% gewijzigd door a-child-in-chains op 07-09-2006 05:06:11 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  donderdag 7 september 2006 @ 05:01:24 #17
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_41573691
Gisteren gezien (telt niet maar ach):

16 Blocks

Rapper Mos Def en Bruce Willis.

Actie ala Bruce Willis stijl. Mos Def zet een bepaald stereotiep zwart negertje neer.
Goed gedaan. De film was zeker niet zo slecht. Wat mij betreft wel een aanrader
als je niks te doen hebt en wat van Willis-actie houdt.

Afgelopen week:

8 voor Mos Def

Boilerroom

Mooie film. Leuk gedaan. Smart-ass jochie wilt alleen de liefde van z,n pa (die aanzien heeft) winnen. Wat ie vooralsnog niet krijgt.
Via een goedlopend illegale gok-bisniss komt ie terrecht bij een bv dat
via de telefoon mensen waardeloze aandelen aansmeert.
Dat bedrijf wordt echter al een tijdlang in de gaten gehouden door de FBI.
En hij probeert na het licht te hebben gezien, zijn hachie te redden.
Suburban en wat Wiseguy-humor.

9 (kwaliteitsfilm)

[ Bericht 6% gewijzigd door a-child-in-chains op 07-09-2006 05:07:27 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_41574247
Miami Vice (2006)

Ok, na twee keer op het laatste moment niet te zijn doorgegaan (hoofdpijn vriendin en grote drukte bij Tushinski) ben ik gisteravond eindelijk naar Miami Vice gegaan.De avond begon al leuk, Tushinski blijft een prachtige bioscoop. Als je al binnenkomt en in de prachtige art-deco obby een drankje drinkt heb je echt het gevoel van uitgaan. Het beeld en geluid kunnen zich misschien niet meten met een moderne bioscoop maar het hele theater ademt luxe, nostalgie en film uit. Maar goed, nu de film. Ik had wat gemengde reviews gelezen, ook de mening van mensen die hem hadden gezien was verdeeld. Tenslotte waren de Gijsjes ook niet bijster enthousiast. Kortom, ik was van tevoren voorbereid op een teleurstelling.

Maar dat was nergens voor nodig. Micheal Mann is een van mijn favoriete regiseurs en met Miami Vice levert hij zijn beste film sinds Heat af. Ik was dus allerminst teleurgesteld, Miami Vice is een ge-wel-di-ge film! Kijk, je moet geen actiefilm of het campy gevoel van de oude TV-serie verwachten. Als je dat wilt kun je beter Bad Boys huren.

Miami Vice is een rauwe politiethriller over internationale drugshandel en de werkelijkheid van undercoverwerk. Er zitten twee actiescènes in, waarvan er eentje zich gemakkelijk kan meten met de shoot-out in Heat. Tussen die twee scène is er misschien niet veel actie, maar wel een continue spanning door het goede verhaal. Verwacht ook geen pasteltinten en glitter en glamour. Miami Vice speelt zich vooral ’s nachts af en de stad wordt net als L.A. in Heat en Collateral realistisch in beeld gebracht als een saaie, grauwe metropool. Dat geeft ook niet aangezien de helft van de film zich in Haïti, Cuba en Zuid-Amerika afspeelt. Die overigens ook vrij grauw in beeld worden gebracht. Dit wordt nog versterkt door de filmtechniek die Mann gebruikt, digitale camera’s geven de hele film een documentaireachtige korrelige look. Maar alles ziet er door die camera’s gedetailleerd en realistisch uit. Tenslotte zijn alle bekende thema’s van Mann zijn ruimschot aanwezig. Keiharde mannen die leven voor hun werk, slijmerige drugsdealers en sterke vrouwen.

Voor de mensen die zijn opgegroeid zijn er overigens wel genoeg verwijzingen naar de oude serie. De namen van de personages (Trudy, Zito, etc), de Ferrari van Crockett, snelle speedboten en halverwege de film is ook een nieuwe versie van Crockett’s Theme van Jan Hammer te horen. De film wordt afgesloten met het liedje In the Air Tonight, hetzelfde liedje als waarmee de pilot van de TV-Serie afsloot.

Miami Vice 9/10

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 7 september 2006 @ 12:11:41 #19
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41579452
(#413) Ride the High Country (Sam Peckinpah, 1962)
Prima western van Sam Peckinpah. Nog niet zo geweldadig als z'n meesterwerk The Wild Bunch en andere latere films, maar toch zijn er al wel sporen van zichtbaar. De film is vooral een nostalgische blik op de traditionele western van de jaren '40 en '50. De twee oudere helden van het verhaal proberen de jonge Heck Longtree de oude waardes bij te brengen wanneer ze goud gaan transporteren door gevaarlijk terrein. De film werkt vooral zo goed door het innemende personage van Joel McCrea. De climax mag er wezen. ****

United 93 (Paul Greengrass, 2006)
Intense reconstructie van de gebeurtenissen op 11 september tijdens vlucht 93 van United Airlines. Het sterkste punt van de film is dat het de gebeurtenis van die dag als hoofdpersoon van de film neemt. Van geen enkel personage krijgen we meer te weten dan strikt noodzakelijk is en door het gebrek aan bekende gezichten in de cast verwachten we dat ook niet. Geen verheerlijking van de werkelijkheid, waar dit verhaal zich wel voor zou lenen, maar droge feiten op een intense manier gebracht door hand-held camerawerk. ****
  donderdag 7 september 2006 @ 14:15:09 #20
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41583194
quote:
Op donderdag 7 september 2006 04:46 schreef a-child-in-chains het volgende:


Henry & Jane (tv. belgie)


Dit vind ik echt een masterpiece.

Dikke 10!
De film heet Henry and June

Stukje gezien gister, dacht dat Veronica weer begonnen was met het uitzenden van erotische films.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 18:12:40 #21
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41590330
A Woman Under the Influence (John Cassevetes, 1974)

Waar zo'n Zomergastenaflevering al niet goed voor kan zijn... wat een krachtige film! Wat Falk en Rowlands hier doen behoort tot de beste acteerprestaties die ik ooit gezien heb. Ontzettend menselijke personages en een meeslepende cameravoering, waardoor je als het ware de film ingezogen wordt en elke emotionele klap ook zelf te verduren krijgt. De spaarzame muziek is fantastisch en ook de kindacteurs zijn uitstekend; enige minpuntje vond ik het personage van oma, nota bene gespeeld door de moeder van de regisseur, die mij wel te ééndimensionaal over kwam.

Top-100-materiaal, en dus een 9.
Sheridana +1
pi_41596074
Citizen Kane



Met de wetenschap dat dit één van de beste, zo niet allerbeste film ooit is, ben ik deze film behoorlijk bevooroordeeld gaan kijken. Kan hij zijn verwachtingen waarmaken? Is hij inderdaad zo vernieuwend als aan de ene kant beweerd wordt, en niet traag en langdradig zoals ook wordt gezegd? Na het zien van deze film, ben ik van mening dat de tweede groep niet weet waar hij het over heeft, en het standpunt van groep één het beste het understatement van de eeuw genoemd kan worden.

7,5/10
  donderdag 7 september 2006 @ 21:33:42 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41596673
Ivan Grozny II

In het vervolg van deel I wordt Ivan nogal geschift. De tsaar heeft door at aan zijn macht geknaagd wordt door de boyars (groep invloedrijke edelen) en andere lieden. Hij komt er achter dat zijn vrouw vergiftigd is en voelt dat hij niemand kan vertrouwen. Dit resulteert in paranoïde gedrag, waarbij Ivan geen greintje mededogen kent.

De film bevat op het einde kleurenbeelden, wat best wel tof is en volgens mij ook vrij revolutionair in die tijd (jaren '40). Verder vond ik het tweede deel eigenlijk wel even goed als het eerste deel, maar was ik minder onder de indruk ervan als deel I. Het is erg jammer dat Sergei Eisenstein geen derde deel heeft kunnen maken, waarbij de ondergang van tsaar Ivan verfilmd zou kunnen worden. Nu blijf je toch met een open einde zitten .

Eindoordeel: 8/10.

[ Bericht 10% gewijzigd door Falco op 07-09-2006 22:02:41 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 21:58:32 #24
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41597682
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:21 schreef Mainport het volgende:
Citizen Kane
Is hij inderdaad zo vernieuwend als aan de ene kant beweerd wordt, en niet traag en langdradig zoals ook wordt gezegd? Na het zien van deze film, ben ik van mening dat de tweede groep niet weet waar hij het over heeft, en het standpunt van groep één het beste het understatement van de eeuw genoemd kan worden.
Het understatement van de eeuw en dan niet meer dan een 7,5? Huh? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Sheridana +1
pi_41597719
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:58 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Het understatement van de eeuw en dan niet meer dan een 7,5? Huh? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Falco: er waren al in de 30'er jaren kleurenfilms, volgens mij zelfs ook in de Sovjet-Unie.
Vernieuwend is wat anders dan de beste.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')