abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 september 2006 @ 11:08:23 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41543619
In het kijkcijfertopic is het al duidelijk zichtbaar. Het gaat niet goed met BB2006. De kijkcijfers lijken in een vrije val te zitten en als het zo doorgaat voorzie ik een voortijdig einde van het programma.

Nu hebben we natuurlijk al het tips voor Talpa topic, maar dat is min of meer bedoeld voor de redactie. In dit topic wil ik verder ingaan op de dingen die Hummie kan doen om BB te redden. Want dat het zo niet lang kan blijven duren lijkt me duidelijk.

Mijn eerste voorstel zou zijn om Bridget te vervangen door bijvoorbeeld Geer en Goor. Okay, ze zijn irritant voor veel mensen, maar ze zijn vals en vilein genoeg om wat opschudding te veroorzaken. Ook zou ik de commentatorstem vervangen door Cas van Iersel die bij RTL Boulevard goed werk doet. En uiteraard moet het uitzendtijdstip van de reguliere uitzending gewijzigd worden. Gooi dat maar naar 19.30 uur, dan heb je de minste concurrentie.

De liveshow moet weer naar donderdag, in voorgaande jaren is dat een redelijk goede avond gebleken en de maandagavond loopt gewoon niet. Je moet ook niet tegenover programma's als CSI willen zitten. De herhaling moet vroeger op de dag, wellicht zelfs aan het eind van de middag. De doelgroep ligt over het algemeen al te slapen als de herhaling nu uitgezonden wordt.

En last but not least. Er moet peper in de groep! Er is inmiddels al bewezen dat deze club kan vlammen. Er zit dus erg veel potentie in, maar het komt er nog niet helemaal uit. Hummie moet dus écht gaan manipuleren en ik wil haar aanraden dit in werking te zetten door een gedwongen exit. Een gedwongen exit is altijd goed voor wat extra publiciteit en dát is wat BB nodig heeft. Dat er over gesproken wordt op straat of op het werk. Ik zie nog niet zo snel gebeuren dat er iemand zal gaan zwaffelen, maar iemand eruit zetten, bijvoorbeeld ivm rechtse symphatiën of uitspraken zal wel een discussie teweeg kunnen brengen. Misschien is het een idee om Marcel en Etiënne er alsnog allebei uit te halen in verband met bedreigingen aan het adres van BB. Zet er desnoods 1 of 2 nieuwe bewoners bíj om ook weer wat deining in de groep te laten onstaan. Marcel gaat naar de pers en protesteert hevig over manipulatie. Mensen gaan weer kijken en BB is gered!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41543719
Hoi

er moet inderdaad meer power in hoor zo is er weinig aan.... maar zouden ze dit bedoelen met bb is harder dan oit. op je zelf aangewezen zijn zonder opdrachten of wat dan ook..... ik vind er weinig aan zo en laat de bewoners maar flink zweten voor diverse opdrachten die lang duren.....

wat wet ik eventjes niet maar er moet wel wat gebeuren hoor anders is het zo saaiiiiiiiii
pi_41543774
Big Brother 6
Huh?
pi_41543865
en terecht... ze stoppen beter vandaag al dan morgen
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  Moderator woensdag 6 september 2006 @ 11:23:10 #5
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41543991
Wat ben je toch weer raar bezig.
Een overbodig topic openen + het enige dat nog enigszins functioneert aan het hele programma (Bridget) willen vervangen.

Wat Hummie moet doen is:

- een supervisor aannemen die de dagelijkse verhaallijn bewaakt, er bovenop zit.
- zichzelf ontslaan, aangezien zij de supervisie had moeten doen maar ze heeft gefaald. Haar regisseurs leveren prutswerk af, en dan hoor je er als leidinggevende bovenop te gaan zitten.

Verder moet er een publiciteitsstunt georganisserd worden , bijvoorbeeld rond de eerste exit. Maak daar een spektakel van, stuur die "toppertje" -jongens naar binnen om het "losertje" eruit te halen, whatever: brainstorm er een middag over en pak het GROOTS aan en maak er van tevoren reclame voor. Zorg dat er veel mensen kijken en zorg dat er iets in het programma naar voren komt waardoor ze de volgende uitzending ook willen zien. Geef een gruwelijke opdracht. Plaats een psychologische bom in het huis. Naai Etienne zodanig op dat ie iets schokkends doet wat de kranten haalt.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41544148
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:23 schreef Gert het volgende:

Zorg dat er veel mensen kijken en zorg dat er iets in het programma naar voren komt waardoor ze de volgende uitzending ook willen zien. Geef een gruwelijke opdracht. Plaats een psychologische bom in het huis. Naai Etienne zodanig op dat ie iets schokkends doet wat de kranten haalt.


Maar ik ga heel ver met flugeltje mee als het om Bridget gaat. Alleen lijkt ze het erg zwaar te hebben. En ik had ook een heel slecht gevoel over de live-uitzending.

Maar BB harder dan ooit...nee, dat heb ik nog niet mogen ervaren.
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  woensdag 6 september 2006 @ 11:29:20 #7
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41544163
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:23 schreef Gert het volgende:
Naai Etienne zodanig op dat ie iets schokkends doet wat de kranten haalt.
Ja Etienne, daar moet iets mee. Hij moet of echt te ver gaan in z'n opmerkingen of gaan vechten. Volgens mij is hij zo op te fokken dat hij te ver gaat. Ik zeg Semih opstoken in zijn richting en zorgen dat er een rel komt. Hij zal een goede discussie waarin hij flink onderuit gehaald wordt niet aan kunnen.

Misschien dat er ook wat meer gedoe in komt als er wat verschoven wordt in de verhoudingen setjes uit elkaar gaan of er wat gestookt zal gaan worden. Semih eruit, Tijn lekker dicht op Micheline. Monique eruit, zodat Sabrina helemaal loskomt. Ze moeten echt gaan zorgen voor wat meer roddels en drama's. En wat drama tussen Marcia en Egbert, ik denk dat dat meisje echt in de war is of in de knoop zit met zichzelf.
  Moderator woensdag 6 september 2006 @ 11:36:05 #8
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41544359
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:28 schreef Springsteen27 het volgende:
Maar ik ga heel ver met flugeltje mee als het om Bridget gaat. Alleen lijkt ze het erg zwaar te hebben. En ik had ook een heel slecht gevoel over de live-uitzending.
Ik zie wel dat de live niet lekker loopt, maar dat ligt aan de inhoud, niet aan de boodschapper.
Bijvoorbeeld: dat beláchelijke einde van de liveshow afgelopen maandag, van in de tuin spartelende bewoners. Ineens was het programma afgelopen. Dat slaat toch totaal nérgens op? Eerst wordt er de hele uitzending toegewerkt naar die gewèèèldige stunt met de sneeuw. En dan mogen ze de sneeuw in en dan weten ze niets anders te verzinnen dan: drie minuten uitzenden hoe de bewoners in de sneeuw lopen. Djeez, wat een creatieve armoe.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:36:09 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41544362
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:23 schreef Gert het volgende:
Wat ben je toch weer raar bezig.
Een overbodig topic openen + het enige dat nog enigszins functioneert aan het hele programma (Bridget) willen vervangen.

Wat Hummie moet doen is:

- een supervisor aannemen die de dagelijkse verhaallijn bewaakt, er bovenop zit.
- zichzelf ontslaan, aangezien zij de supervisie had moeten doen maar ze heeft gefaald. Haar regisseurs leveren prutswerk af, en dan hoor je er als leidinggevende bovenop te gaan zitten.

Verder moet er een publiciteitsstunt georganisserd worden , bijvoorbeeld rond de eerste exit. Maak daar een spektakel van, stuur die "toppertje" -jongens naar binnen om het "losertje" eruit te halen, whatever: brainstorm er een middag over en pak het GROOTS aan en maak er van tevoren reclame voor. Zorg dat er veel mensen kijken en zorg dat er iets in het programma naar voren komt waardoor ze de volgende uitzending ook willen zien. Geef een gruwelijke opdracht. Plaats een psychologische bom in het huis. Naai Etienne zodanig op dat ie iets schokkends doet wat de kranten haalt.
Ik vind Bridget een hartstikke goeie en lieve meid, maar ze kan zo'n programma niet in haar eentje trekken! En het topic vind ik eigenlijk helemaal niet overbodig. BB leest mee op Fok, dat is al langer bekend. Ze zitten waarschijnlijk met de handen in het haar, laat ze dus maar eens luisteren naar de kijker. Wie weet doen we er wel iets goeds mee!

We zijn het er dus wel beiden over eens dat ze een publiciteitsstunt nodig hebben. En we vinden ook allebei dat die uit de hoek van Etiënne/Marcel moet gaan komen. Ik denk zelf dat die gedwongen exit de beste optie gaat zijn, maar het opstoken van Etiënne zal idd misschien ook wel gaan lukken.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 6 september 2006 @ 11:39:58 #10
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41544469
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:36 schreef flugeltje het volgende:

[..]

We zijn het er dus wel beiden over eens dat ze een publiciteitsstunt nodig hebben. En we vinden ook allebei dat die uit de hoek van Etiënne/Marcel moet gaan komen. Ik denk zelf dat die gedwongen exit de beste optie gaat zijn, maar het opstoken van Etiënne zal idd misschien ook wel gaan lukken.
En dat opstoken zal waarschijnlijk alleen maar beter gaan nadat zijn vader gedwongen het huis heeft moeten verlaten. Twee vliegen in één klap lijkt me.
pi_41544541
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:08 schreef flugeltje het volgende:
En uiteraard moet het uitzendtijdstip van de reguliere uitzending gewijzigd worden. Gooi dat maar naar 19.30 uur, dan heb je de minste concurrentie.
half8 journaal op rtl4 niet vergeten, moeilijk mee te concureren.

De enige manier die ik eigenlijk nog kan bedenken is als bb gewoon niet meer door Talpa uitgezonden word maar door bv rtl of sbs.
pi_41544542
oooow, is het alweer begonnen dan?

(zegt genoeg denk ik zo)

Na BB1 was het allemaal kut (wat ik gezien heb)

Liever nog "De Bus"
  woensdag 6 september 2006 @ 11:50:02 #13
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41544784
De bewoners zijn ook nog te scherp vind ik, nog niet genoeg van de wereld gebracht om niet meer na te kunnen denken en op alles te reageren zonder dat ze zich bewust zijn van de camera's. Discussie laatst tussen Marcia en haar vader vind ik daar echt een voorbeeld van. Jammer want ik denk juist dat het interessant kan worden als ze van alles gaan lopen roepen nu er mensen in zitten die bij elkaar horen om er ook nog de nodige bagage van buiten het huis bij naar binnen te halen. Ze moeten dus uitgeput worden vind ik. Weinig te eten en saaie, langdradige weekopdrachten, totdat ze gaan klagen, ruzie maken, enzovoorts. En daarna wat alcohol, op lege maag graag.
pi_41545095
Het wordt wel weer tijd voor wat opdrachten inderdaad.
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  woensdag 6 september 2006 @ 12:03:56 #15
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_41545168
Of BB5 nou zoveel spannender was, weet ik niet. Het tekent misschien gunstig af tegen BB6, maar dat is mijn ogen grotendeels te danken aan de Tanja/baby verhaallijn. Had die er niet in gezeten, was het niet (zo)veel beter geweest dan BB6.

Wel denk ik dat er iets moet gebeuren, want BB6 dreigt als een nachtkaars uit te gaan. De escalatie maandagavond was bijzonder amusant, maar kwam wel na een paar weken droogte en biedt niet zoveel houvast voor een structurele verbetering (van uitzendingen en kijkcijfers).

Een paar ideetjes om de zaak op te krikken:

- Twee groepen? Doe een groep exit. Absolute sensatie, een hele berg aan spanning en een sloot tegenstellingen die loskomen. De groep die weg moet, wordt vervangen door een nieuwe groep, die je qua samenstelling kunt afstemmen op de groep die achterblijft (lees: die daaraan volstrekt tegengesteld zijn).

- Laat een bewoner "verdwijnen". Kijk wat er gebeurt als je iemand ongemerkt uit het huis plukt en een tijdje achterhoudt, a la het huisje van BB5. Opperste verwarring, denk ik.

- Stuur af en toe de beelden van bepaalde camera's live naar het scherm. Bijvoorbeeld: wanneer een groep in de Franse slaapkamer zit te roddelen, dit live schakelen naar de TV in de woonkamer.

- Draai het concept van de eerste weken om: de bewoners moeten buiten blijven, weer of geen weer. Laat ze maar een tijdje in die tuin bivakkeren en bouw aldus een Expedite Robinson-element in binnen het concept. Samen een tent opzetten en daarin overnachten zal de spanningen en tegenstellingen snel vergroten.
pi_41545393
BB6 kan mij ook (nog?) niet boeien.. ik vind het stuk voor stuk saaie mensen.
Misschien komt het omdat de gemiddelde leeftijd deze keer wat hoger ligt, of omdat ze zich wel erg bewust zijn van de camera's, of omdat ze nu al alleen maar aan het hangen en vervelen zijn, of omdat de BB mededelingen via het TV scherm gaan...

volgens mij moeten de familie-setjes eens goed tegen elkaar uitgespeeld worden, het is veel te veilig allemaal.. Actie in de tent !
  woensdag 6 september 2006 @ 12:19:27 #17
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41545622
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:03 schreef AgentCooper het volgende:
- Laat een bewoner "verdwijnen". Kijk wat er gebeurt als je iemand ongemerkt uit het huis plukt en een tijdje achterhoudt, a la het huisje van BB5. Opperste verwarring, denk ik.
Eén van de zusjes s nachts uit bed plukken door vier gemaskerde mannen? Leuk!

Overigens moet die persoon niet meer teruggezet worden, te voorspelbaar. Lekker weg laten blijven.
pi_41545739
Weet je, de vorige BB keek ik, die vond ik stiekum nog best interessant

Maar BB6 vind ik eigelijk best wel saai.. ik kijk dus ook niet meer
  woensdag 6 september 2006 @ 12:25:35 #19
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_41545823
Misschien is het wel niet te redden. Laten we eerlijk zijn.. het concept is wel enigszins uitgemolken (zeker als Hummie nog steeds terug wil naar de basis). Big Brother bewoners wéten dat ze op internet en televisie komen en van spontane handelingen is geen sprake meer.

Dat was ook hetgeen wat me vorig jaar zo irriteerde overigens. Ik zag geen samenspel tussen mensen, maar toneelstukjes die werden opgevoerd.

Alleen wanneer je mensen echt tot het uiterste zou drijven (kijk bijvoorbeeld naar een show als Expeditie Robinson) dan krijg je nog werkelijke emoties te zien. Hummie houdt het op sneeuw in de tuin (yay!), de tijd verwisselen (wat is het nut daar in vredesnaam van?) en het opvangen van een koffer boven een zwembad.

Het boeit gewoon niet.
  woensdag 6 september 2006 @ 12:36:35 #20
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41546158
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:25 schreef Maerycke het volgende:
Misschien is het wel niet te redden. Laten we eerlijk zijn.. het concept is wel enigszins uitgemolken (zeker als Hummie nog steeds terug wil naar de basis). Big Brother bewoners wéten dat ze op internet en televisie komen en van spontane handelingen is geen sprake meer.

Dat was ook hetgeen wat me vorig jaar zo irriteerde overigens. Ik zag geen samenspel tussen mensen, maar toneelstukjes die werden opgevoerd.

Alleen wanneer je mensen echt tot het uiterste zou drijven (kijk bijvoorbeeld naar een show als Expeditie Robinson) dan krijg je nog werkelijke emoties te zien. Hummie houdt het op sneeuw in de tuin (yay!), de tijd verwisselen (wat is het nut daar in vredesnaam van?) en het opvangen van een koffer boven een zwembad.

Het boeit gewoon niet.
Ligt denk ik toch ook wel een beetje aan de geselecteerde kandidaten, bv de "strijd" tussen Lieske en Roel, de romance Roel / Dido enz.
Momenten zolas in BB5, toen ze voor de muur naar de foto's stonden te kijken en Lieske iets over Dido zei, dat Roel woest werd, dat heb ik in BB6 nog iet gezien. En ws zien we dat niet meer ook.
Ze zijn veel te berekenend.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41546795
Dit had best in die tips voor Talpa topic geplaatst kunnen worden.

Zelfde opzet..

Dus,

Slotje
pi_41546911
Vind je het gek dat het niet goed gaat? Ik sta daar niet verstelt van. Het duurde veel langer om erin te komen dan bij de vorige BB reeksen. Ik vind BB5 al waardeloos! Nu dik 2 weken daarna weet ik nog niet wie wie is. Alleen de gene met de grootste monden vallen op. Jeanine, Etiënne, Marcel, Semih en zijn vriendin, Hilde. De rest valt niet zo op. Eerlijk gezegd vind ik deze casting ook niet goed.

Hummie kan zoveel ermee, maar doet vrij weinig. Ze moeten het gewoon hard op hard spelen, zodat ze zelf eraan onderdoor gaan. Meer listen bedenken om wrevel te creëren in de groep. Ook stoor ik me mateloos aan bepaalde Brabanders in de groep, die nauwelijks te verstaan zijn

Het duur allemaal te lang voordat er wat gebeurd. Nu dat de nominaties zijn omgedraaid gebeurt er eindelijk eens wat! (echt veels te laat!)
  Moderator woensdag 6 september 2006 @ 13:16:43 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41547240
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:25 schreef Maerycke het volgende:
Misschien is het wel niet te redden. Laten we eerlijk zijn.. het concept is wel enigszins uitgemolken (zeker als Hummie nog steeds terug wil naar de basis). Big Brother bewoners wéten dat ze op internet en televisie komen en van spontane handelingen is geen sprake meer.

Dat was ook hetgeen wat me vorig jaar zo irriteerde overigens. Ik zag geen samenspel tussen mensen, maar toneelstukjes die werden opgevoerd.

Alleen wanneer je mensen echt tot het uiterste zou drijven (kijk bijvoorbeeld naar een show als Expeditie Robinson) dan krijg je nog werkelijke emoties te zien. Hummie houdt het op sneeuw in de tuin (yay!), de tijd verwisselen (wat is het nut daar in vredesnaam van?) en het opvangen van een koffer boven een zwembad.

Het boeit gewoon niet.
Ik ben het hiermee niet helemaal eens.
Het feit dat er veel toneel gespeeld wordt, maakt m.i. weinig uit voor de aantrekkingskracht van het programma. Toneelspel is net zo goed "gedrag", en zegt ook iets over een bewoner. Bovendien is het leuk om te zien wanneer iemand uit zijn of haar rol valt. Dus wat betreft het gedragsanalyse-aspect van BB, maakt het m.i. niet uit dat de show al een aantal jaren loopt.

Vorig jaar was de show bovendien óók succesvol. Na het vertrek van Tanja was er een kleine inzinking, maar het is niet ingekakt, en tot het eind toe waren de kijkcijfers goed. In ieder geval zo goed dat er besloten werd tot BB6.
In andere landen is het óók gewoon mogelijk om (zeer) goede kijkcijfers te blijven halen, ondanks dat het concept al jaren loopt.

Ik moet me echt héél sterk vergissen, willen er in de regie/productie geen wisselingen hebben plaatsgevonden. Dat is oorzaak nummer 1 van de dreigende flop. Abominabele kwaliteit van de uitzendingen. Zowel inhoudelijk (beroerde onderwerpkeuze, geen coherentie) als technisch (geluid!).
Komt nog bij: zeer armoedige uitwerking van de ideëen. Het kluisjesgedoe is voor de gemiddelde kijker totáál niet duidelijk, en zelfs voor de diehard-streamers nog lastig. De rode telefoon staat daar maar. De tuin / sneeuw: zie boven, rómmeltje, áánfluiting!


Oorzaak nummer 2 is de ouwebollentuttigheid van Hummie. Dit is geen 1999 meer. Er moet een schepje, nee een schép bovenop qua heftigheid. Waar De Bus 6 jaar geleden nog door veel BB-kijkers ordinair werd gevonden, zitten we nu te snákken naar dergelijke aktie. Natuurlijk mag er best ook nog ruimte zijn voor de 'gesprekjes op de bank' waar BB1-nostalgisten zo op glijen, maar dat alléén is al lang niet meer genoeg.

Laat die telefoon rinkelen, stuur iemand om een kul-reden het huis uit, geef een aantal mensen tuinstraf, laat bewoners een joker verdienen met een potje strippoker, geef Janine haar joints en pak ze na een week weer af, richt elk weekend een coctaibar in, DOE IETS!!!! En doe het SNEL. en maak er RECLAME voor, want anders is het afgelopen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 6 september 2006 @ 13:20:11 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41547342
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:01 schreef berney het volgende:
Dit had best in die tips voor Talpa topic geplaatst kunnen worden.

Zelfde opzet..

Dus,

Slotje
Lees de OP, dit topic heeft een andere opzet. Het topic wat jij noemt is voor tips om de streams op dát moment leuker te maken. Dit topic heeft als inzet te discussiëren hoe we kunnen voorkomen dat het programma voortijdig eindigt. Het gaat hier dus om het grote geheel en in het andere topic over de dagelijkse gang van zaken.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 6 september 2006 @ 13:22:19 #25
92279 N.icka
Windforce 11
pi_41547396
Hummie , trek die stelletjes uit elkaar , die mensen hebben veels te veel houvast en steun aan elkaar . Saai dus

Ik heb het kijken opgegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')