abonnement Unibet Coolblue
pi_41484611


Pink Floyd is the premier space rock band. Since the mid-'60s, their music relentlessly tinkered with electronics and all manner of special effects to push pop formats to their outer limits. At the same time they wrestled with lyrical themes and concepts of such massive scale that their music has taken on almost classical, operatic quality, in both sound and words. Despite their astral image, the group was brought down to earth in the 1980s by decidedly mundane power struggles over leadership and, ultimately, ownership of the band's very name. After that time, they were little more than a dinosaur act, capable of filling stadiums and topping the charts, but offering little more than a spectacular recreation of their most successful formulas. Their latter-day staleness cannot disguise the fact that, for the first decade or so of their existence, they were one of the most innovative groups around, in concert and (especially) in the studio

Discography
1967: The Piper at the Gates of Dawn
1968: A Saucerful of Secrets
1969: Music From the Film More
1969: Ummagumma
1970: Atom Heart Mother
1971: Meddle
1972: Obscured by Clouds
1973: Dark Side of the Moon
1975: Wish You Were Here
1977: Animals
1979: The Wall
1983: The Final Cut
1987: A Momentary Lapse of Reason
1994: The Division Bell

Vorige Topics
I
II
III
IV
V
VI
VI

Verwante topics
Arrow Rock Festival met Roger Waters
Roger Waters
David Gilmour
David Gilmour - On an Island

Sites
Officiële Pink Floyd site
Roger Waters
David Gilmour

pi_41485766
quote:
De een zijn dood is de ander zijn brood
Dat blijkt toch maar weer
pi_41485920
tvp
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_41485952
hhmmm zie nu voor het eerst dat tussen Dark side en Meddle nog een cd zit.. dacht dat Obscured by Clouds veel ouder was...
  maandag 4 september 2006 @ 17:34:05 #5
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_41486023
Wat vinden jullie van Cymbaline van More? ik heb daar een hele mooie live versie van
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 4 september 2006 @ 21:23:46 #6
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_41494146
SYD BARRETT'S HOUSE FOR SALE

Following on from our story of August 24th, concerning the sale of items from the estate of Syd Barrett, including signed artwork never seen before, his home was put on the market this weekend by Cheffins, the auctioneers.

The property particulars include an unexpected addition - a section written by Rosemary Breen (nee Barrett, Roger's sister) about her brother and his life, with a focus on the house.

The property is up for sale with a guide price of £300,000. It is a three bedroomed house in a good area of Cambridge, a nice garden, and should sell quickly based on similar properties in the area.

In the personal notes, Rosemary notes that their mother, Winifred Barrett, moved into the house in August 1974, and that Syd joined her there in 1981, where he stayed until his sad passing in July. When he arrived there in 1981, he "settled into the smaller back bedroom. After a while it was clear that Roger needed more space and my mother came to stay with us, initially on a temporary basis that ultimately became permanent."

She continues that he "loved the peace and quiet of St Margarets Square, hearing the children in the road playing and enjoying cycling to the local shops. He put his stamp on the house with frequent redecoration, building his own furniture, changing doors etc. In the front room he did his drawing and painting and wrote at length about art history. In the back room he relaxed and enjoyed listening to jazz. Upstairs he slept in all the bedrooms deciding which one as the mood took him. He had plans to use the loft as an art studio but never quite got round to it. The only intrusion to his peace being the occasional visits from fans. He could never understand why strangers wanted his time as the reason for his fame was always a mystery to him. His neighbours were very protective regarding his fan base and would sometimes deny all knowledge of him or even say he lived in the next road."

Viewing of the property is by prior appointment with Cheffins.





Van wie kan ik 300.000 pond lenen?
  Licht Ontvlambaar maandag 4 september 2006 @ 22:24:11 #7
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_41496536
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:23 schreef Pudy het volgende:
SYD BARRETT'S HOUSE FOR SALE

Following on from our story of August 24th, concerning the sale of items from the estate of Syd Barrett, including signed artwork never seen before, his home was put on the market this weekend by Cheffins, the auctioneers.

The property particulars include an unexpected addition - a section written by Rosemary Breen (nee Barrett, Roger's sister) about her brother and his life, with a focus on the house.

The property is up for sale with a guide price of £300,000. It is a three bedroomed house in a good area of Cambridge, a nice garden, and should sell quickly based on similar properties in the area.

In the personal notes, Rosemary notes that their mother, Winifred Barrett, moved into the house in August 1974, and that Syd joined her there in 1981, where he stayed until his sad passing in July. When he arrived there in 1981, he "settled into the smaller back bedroom. After a while it was clear that Roger needed more space and my mother came to stay with us, initially on a temporary basis that ultimately became permanent."

She continues that he "loved the peace and quiet of St Margarets Square, hearing the children in the road playing and enjoying cycling to the local shops. He put his stamp on the house with frequent redecoration, building his own furniture, changing doors etc. In the front room he did his drawing and painting and wrote at length about art history. In the back room he relaxed and enjoyed listening to jazz. Upstairs he slept in all the bedrooms deciding which one as the mood took him. He had plans to use the loft as an art studio but never quite got round to it. The only intrusion to his peace being the occasional visits from fans. He could never understand why strangers wanted his time as the reason for his fame was always a mystery to him. His neighbours were very protective regarding his fan base and would sometimes deny all knowledge of him or even say he lived in the next road."

Viewing of the property is by prior appointment with Cheffins.

[afbeelding]

[afbeelding]

Van wie kan ik 300.000 pond lenen?
Leuk optrekje....en een leuke tuin....
Hoeveel Euro's is 300.000 pond???
Ik heb altijd al een tweede huisje in Engeland willen hebben...
Iedereen is uniek, behalve ik
  maandag 4 september 2006 @ 22:49:37 #9
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_41497009
450.000 euro of zo
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 4 september 2006 @ 22:50:17 #10
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41497035
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:34 schreef One_conundrum het volgende:
Wat vinden jullie van Cymbaline van More? ik heb daar een hele mooie live versie van
Een erg ondergewaardeerd nummer (maar More is sowieso ondergewaardeerd). Vind ook de uitvoering van RPWL heel goed
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  maandag 4 september 2006 @ 23:55:42 #11
136021 gateh
be different
pi_41499201
pink floyd-another brick in the wall
pink floyd-money

osdorp posse!
pi_41499451
Tijd
Voor
Pink Floyd
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:08:14 #13
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41499784
Heb nu Live at Pompeii opstaan, Set the controls for the heart of the sun.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_41501255
tvp?
pi_41505064
Ik was hier nog niet....

Live at Pompeii
Binnenkort weer eens kijken.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_41506751
Ik vind die uitvoering van Roger Waters van `Set The Controls For The Heart Of The Sun` @ In The Flesh ook wel erg goed. Op de CD staat een net andere versie dan op de DVD, trouwens. Let op de gitaarsolo van Snowy White!
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:01:14 #17
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_41507030
Wat een saaie tuin heeft Syd zeg!
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:12:11 #18
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41514805
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:55 schreef gateh het volgende:
pink floyd-another brick in the wall
pink floyd-money

er is veel beter materiaal...imo.

We hadden het in deeltje 7 trouwens over RPWL als PF-aanrader...ik ben sinds kort helemaal weg van Cryptic Vision. Ik heb nu hun eerste CD Moments of Clarity, en man! Geweldig. Heerlijke progrock die niet zozeer op PF lijkt (meer richting Yes gaat) maar ik denk dat veel PF-liefhebbers hier ook wel van houden
Hun tweede studio album, In A World, schijnt ookal zo sterk te zijn. Dit is nou echt een band wat nog een grote naam kan gaan worden de komende jaren.

ohja...een soort van tvp zeg maar...
pi_41518476
Zijn er hier mensen bekend met de Have You Got It Yet Box?
pi_41520829
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:09 schreef BeRightBack het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met de Have You Got It Yet Box?
http://www.pink-floyd.org/barrett/HYGIY/
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_41524089
quote:
Ik weet wat het is, maar heeft iemand hem?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 september 2006 @ 20:10:36 #22
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_41525646
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:20 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Ik weet wat het is, maar heeft iemand hem?
't is een bootleg

staat wel op http://thepinkfloyd.co.uk/
  Moderator woensdag 6 september 2006 @ 12:14:20 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41545458
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:09 schreef BeRightBack het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met de Have You Got It Yet Box?
"Have you got it yet" .... en ze stonken er allemaal in, in deze grap van Barett.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41553757
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:10 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

't is een bootleg

staat wel op http://thepinkfloyd.co.uk/
Maar het is wel een downloadbare bootleg. alleen te krijgen via internet.
  woensdag 6 september 2006 @ 17:02:27 #25
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_41553969
kan ik alles zo van die site downloaden?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_41783694
Dan maar een tvptje hier..sorry vna mijn andere topic :/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_41784748
Zit nu voor het eerst in maanden naar "More" te luisteren...Moet zeggen dat ik het toch ook wel een relaxed album vindt..Zeker om bij de studeren. Lekker op de achtergrond
Niet zo spectaculair als de andere albums maar zeker met de nodige pluspunten
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_41785415
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:06 schreef Norrage het volgende:
Zit nu voor het eerst in maanden naar "More" te luisteren...Moet zeggen dat ik het toch ook wel een relaxed album vindt..Zeker om bij de studeren. Lekker op de achtergrond
Niet zo spectaculair als de andere albums maar zeker met de nodige pluspunten
"Cirrus minor", "Cymbaline" en "The Nile Song" horen gewoon in het rijtje Floyd-klassiekers
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 september 2006 @ 06:42:14 #29
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_41791653
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:02 schreef One_conundrum het volgende:
kan ik alles zo van die site downloaden?
nee

met torrents
  donderdag 14 september 2006 @ 10:51:17 #30
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_41795304
ja maar dat is logisch, ik hoef me niet te registeren ofzo?

Waarmee speel ik die FLAC bestanden af trouwens?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 14 september 2006 @ 18:27:58 #31
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41807917
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:51 schreef One_conundrum het volgende:
ja maar dat is logisch, ik hoef me niet te registeren ofzo?

Waarmee speel ik die FLAC bestanden af trouwens?
gewoon Winamp...maar moet je wel even een plug-in downloaden
pi_41870581
Ik ga morgen naar The Pink Project in Purmerend!
Ben benieuwd hoe het is..
  zondag 17 september 2006 @ 11:05:00 #33
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41882277
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:06 schreef BeRightBack het volgende:
Ik ga morgen naar The Pink Project in Purmerend!
Ben benieuwd hoe het is..
nou, vertel het ons maar als je terug bent
pi_41882302
Ik heb gisteren op een marktje the wall aangeschaft op LP
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  zondag 17 september 2006 @ 16:07:41 #35
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_41891370
Ik mag me vanaf volgende week de trotse bezitter noemen van see emily play (nederlandse perssing) hoesje bijna perfect (niet op geschreven, geen scheuren, geen ringwear)
pi_41891752
Tijd
Voor
Pink
If you can't fix it, fuck it
pi_41933828
Ik was op zoek naar de video voor het nummer Amused to death van Roger waters..
maar daar schijn t geen video van te zijn...
Maar ik kwam deze video tegen op Youtube..
Moet zeggen dat het erg mooi gedaan is en het dekt de lading van het nummer erg goed...
misschien het kijken waard voor de Waters fans...
enjoy
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_41934546
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:06 schreef BeRightBack het volgende:
Ik ga morgen naar The Pink Project in Purmerend!
Ben benieuwd hoe het is..
Hoe was het?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  woensdag 20 september 2006 @ 11:31:13 #39
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_41978037
Wat een topdvd is In The Flesh van Roger Waters zeg, zeker een aanrader. Heb de dvd al een paar weken, maar ik heb hem zeker al vijf keer gekeken. Ook gelijk maar de cd Animals gekocht. Had m wel op plaat, maar de cd moest ik nog. 'Dogs' is echt een fantastisch nummer (eigenlijk zijn alle nummers op dat album goed, maar Dogs springt er tussen uit).
Weet iemand eigenlijk wat Gilmour tegen Animals heeft? Zowel op de live dvd's als bijv. op Echoes staat geen enkel nummer van dat album.
Overigens is NLstore nog steeds bezig met het bestellen van Echoes (de 4LP box) , das weer wat minder. Ik hoop maar dat ik hem een beetje snel binnen krijg.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  Redactie Frontpage woensdag 20 september 2006 @ 11:32:45 #40
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_41978085
Animals is eigenlijk al een Waters project. Daarom speelt David er niks van denk ik. Hij heeft volgens mij alleen braaf de gitaarpartijen uitgevoerd.

Ik word nooit vrolijk van Animals. Is misschien wel mijn minst favoriet.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 20 september 2006 @ 11:55:35 #41
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_41978675
Het kan zijn dat het eigenlijk een Waters project is, maar dat is The Wall ook, en daar speelt ie toch ook van. Bovendien is Dogs (ja daar is ie weer ) door hen samen geschreven.
En ach, muziek hoeft niet altijd vrolijk te zijn, vind ik. Wish You Were Here en Comfortably Numb zijn nu ook niet echt vrolijke nummers, maar die zijn wel goed.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_41979466
Je hebt, naar mijn mening, een aantal albums van Pink Floyd die je altijd kan luisteren (maakt niet uit hoe je je voelt ) zoals Dark Side Of The Moon en The Wall en albums die je eigenlijk alleen op bepaalde momenten kan luisteren zoals Animals, Wish You Were Here en Piper....
Dat heb ik er in ieder geval mee. Sommige albums zijn gewoon zo duister en hebben zo'n emotionele lading waar je ook gewoon even voor moet gaan zitten...DSOTM en Wall zijn dan gewoon wat normaler en vaker geschikt om op te zetten

[ Bericht 4% gewijzigd door Norrage op 20-09-2006 12:45:18 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Redactie Frontpage woensdag 20 september 2006 @ 12:27:31 #43
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_41979638
The Wall normaal?

The Wall is in mijn optiek de meest 'rijp voor het gesticht' plaat aller tijden. Goed met Berlin van Lou Reed dan.

Ik kan altijd Piper, Umma en Saucerfull opzetten. Blijven toch mijn favoriete PF platen denk ik.
Dark Side kan ik niet meer aanhoren omdat het zo FM rock is. Veel teveel gehoord. Daarom snap ik ook niet waarom Waters dit zo moet uitmelken.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_41980106
Ik denk dat het ook wel met persoonlijke smaak te maken heeft hoor. ALs ik uiteindelijk eenmaal toch iets op heb gezet waar ik dan misschien niet zo'n zin in had is het toch ook wel weer geweldig. Als je iets als Animals of Piper op de achtergrond opzet mis je gewoon een boel van de lading, terwijl ik dat met DSOTM of Wall weer wat minder heb...

Vind dat gevoel in ieder geval moeilijk te verwoorden
En The Wall vind ik inderdaad persoonlijk wat normaler? Misschien moet ik het eerder "moderner" noemen...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_41992459
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:31 schreef DrDurden het volgende:

Weet iemand eigenlijk wat Gilmour tegen Animals heeft? Zowel op de live dvd's als bijv. op Echoes staat geen enkel nummer van dat album.
"Sheep" staat wel degelijk op "Echoes"
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  donderdag 21 september 2006 @ 10:05:13 #46
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_42008229
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:55 schreef DrDurden het volgende:
Het kan zijn dat het eigenlijk een Waters project is, maar dat is The Wall ook, en daar speelt ie toch ook van. Bovendien is Dogs (ja daar is ie weer ) door hen samen geschreven.
Comfortably Numb hóórt gewoon in elk PF gerelateerd optreden, net zo goed als dat bijvoorbeeld een WWRY in elk Queen-gerelateerd optreden opgevoerd hoort te worden. En zowiezo in Dave erg trots op zijn solo's in dat nummer.
Run Like Hell is dé perfecte afsluiter van een concert en Dave heeft meegeholpen aan de tekst.
Another Brick In The Wall is natuurlijk een van hun grootste hits geweest en hoort op een PF concert gewoon gespeeld te worden. Maar omdat het gehele nummer door Roger is geschreven, en Dave er gewoon een redelijke hekel aan heeft, speelt hij het nooit tijdens z'n solo concerten.
Hey You is dan wel weer bijzonder dat ze dat af en toe speelden...Dave heeft gezegd dat hij dát wel een goed nummer vindt.

Maar een Mother, Thin Ice e.d. zullen ze nooit spelen zonder Roger.

Het is gewoon dat ze soms materiaal van die plaat spelen omdat het zo'n kenmerkende plaat is voor de band en het 2 grote hits heeft. Voor de rest is natuurlijk vooral Rick erg tegen The Wall.
Animals daarentegen heeft geen kenmerkende nummers voor de gemiddelde muziekliefhebber, en zeker geen meerwaarde voor Rick en David.
pi_42009882
Vind ook de huidige mening van David over "The Wall" schitterend: "Het is net een lijst van personen die Roger de schuld geeft voor zijn eigen tekortkomingen in het leven."
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  donderdag 21 september 2006 @ 18:29:51 #48
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_42022057
en toch is het hun beste album
pi_42022489
Ach al dat gedoe over David en Roger. Beiden zijn cruciaal geweest voor de sound en succes van Pink Floyd!
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  donderdag 21 september 2006 @ 19:17:07 #50
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_42023394
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:31 schreef DrDurden het volgende:
Wat een topdvd is In The Flesh van Roger Waters zeg, zeker een aanrader. Heb de dvd al een paar weken, maar ik heb hem zeker al vijf keer gekeken. Ook gelijk maar de cd Animals gekocht. Had m wel op plaat, maar de cd moest ik nog. 'Dogs' is echt een fantastisch nummer (eigenlijk zijn alle nummers op dat album goed, maar Dogs springt er tussen uit).
Weet iemand eigenlijk wat Gilmour tegen Animals heeft? Zowel op de live dvd's als bijv. op Echoes staat geen enkel nummer van dat album.
Overigens is NLstore nog steeds bezig met het bestellen van Echoes (de 4LP box) , das weer wat minder. Ik hoop maar dat ik hem een beetje snel binnen krijg.
Ik heb ook wel een leuke versie van Animals.

http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=DSC00028.e05.JPG
http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=DSC00029.33e.JPG

Ik heb Animals ook 4 keer op vinyl ofzo, 4 verschillende perssingen. (Een met roze vinyl) Jaja ik ben een showoff

Hier heb je echoes op vinyl trouwens, erg goede site!
http://www.recordfriend.n(...)p?products_id=219074
pi_42024581
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:29 schreef Hankster het volgende:
en toch is het hun beste album
Fout, dat is Wish you were here
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_42024785
quote:
Op donderdag 21 september 2006 19:55 schreef Relayer het volgende:

[..]

Fout, dat is Wish you were here
Fout, dat is ............. ieder heeft zo z'n smaak
Al dat geneuzel van dat is hun beste album.....
wie kan nu oordelen wat hun beste album is.....het is nog steeds een kwestie van smaak...

enjoy the music
Iedereen is uniek, behalve ik
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:02:49 #53
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_42043210
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:48 schreef highway101 het volgende:
Ach al dat gedoe over David en Roger. Beiden zijn cruciaal geweest voor de sound en succes van Pink Floyd!
klopt! jammer dat ze dat niet of maar zeer zelden openlijk toegeven..
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:01:38 #54
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_42048118
quote:
Op donderdag 21 september 2006 19:17 schreef Pudy het volgende:

[..]

Ik heb ook wel een leuke versie van Animals.

http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=DSC00028.e05.JPG
http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=DSC00029.33e.JPG

Ik heb Animals ook 4 keer op vinyl ofzo, 4 verschillende perssingen. (Een met roze vinyl) Jaja ik ben een showoff

Hier heb je echoes op vinyl trouwens, erg goede site!
http://www.recordfriend.n(...)p?products_id=219074
Bedankt voor de site, ik zit nu alleen sterk te twijfelen of ik m cancel bij NLstore.
Edit: Laat maar, inmiddels al bestelt .

[ Bericht 6% gewijzigd door DrDurden op 22-09-2006 16:00:07 ]
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_42243956
Komt er binnenkort nog eens een dvd uit van één van beide heren?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42280478
Afgelopen vrijdag ben ik naar een Pink Floyd Tribute Concert geweest van 'Wag the Dog'. Kan ik iedereen zeker aanraden!

Via bovenstaande link zijn ook wat mp3tjes te downloaden van ze. Ik vond ze erg goed, alleen Wish You Were Here speelden ze wat te vrolijk naar mijn smaak...
pi_42281216
Gister in bed gaan liggen met "Wish you Were Here" op....
Ik lag daar gewoon een uur in trance
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42479925
Ook een fan hier
Weet iemand of het nummer "Not now John" ook live is uitgevoerd?
(1983 The Final Cut)
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:31:05 #59
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_42480475
@ Ranja_Ranja

de final cut is nooit live gedaan door pink floyd. Waters doet wel eens een paar nummers in concerten, maar volgens mij is not now john nooit live gedaan.

Er is wel een final cut video (EP) die is te zien op pinkfloyd.com en dan even naar the final cut doorklikken.
pi_42480600
Ok thx, ik ga even kijken.
pi_42502811
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:48 schreef highway101 het volgende:
Ach al dat gedoe over David en Roger. Beiden zijn cruciaal geweest voor de sound en succes van Pink Floyd!
Gisteren toevallig weer eens The Madcap Laughs opgezet, en dan kom je erachter dat Syd toch ook wel heel cruciaal geweest is voor het geluid van Pink Floyd. Ook in het latere werk hoor je zijn invloed nog doorwerken, mooi is dat
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 11:09:17 #62
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42505139
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:31 schreef DrDurden het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat Gilmour tegen Animals heeft? Zowel op de live dvd's als bijv. op Echoes staat geen enkel nummer van dat album.
Hij heeft er niet echt wat tegen hoor. Op de laatste toer, aldus "Inside Out" van Nick Mason, is ook overwogen om een nummer van Animals te spelen. Ook is Gilmour van mening dat Animals te veel als een Waters-plaat wordt gezien, terwijl de toonzetting van de plaat mede wordt bepaald door de accoorden en riffs van Gilmour, en hij deze ook zelf bedacht heeft. Zoals de prachtige, unieke accoordensequentie waar Dogs mee opent, en de spectaculaire eindriff van Sheep.
Trouwens: ook een deel van de baspartij op Sheep is door Gilmour ingespeeld, omdat Waters toen wegens privé-problemen geen tijd had om naar de studio te komen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_42591801
Alan Parsons - Return to Tunguska, van het album A Valid Path (2004).

Daar speelt David Gilmour op mee. Het nummer begint ook behoorlijk psychedelisch.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42592239
Kwam er ook laatst achter dat Gilmour ook bij "Brother Where You Bound" van Supertramp een stukje gitaar staat te spelen. Dat vond ik wel mooi want na Pink Floyd is Supertramp toch wel mijn favoriete band
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42596467
@ Norrage: ben vorige week nog naar een goede Supertramp tribute band geweest (CannonBall) in Heemskerk, was behoorlijk goed!

voor iedereen in Den Haag en omstreken:
zaterdag spelen we met onze PF-tribute band (laatste keer voor mij) in Poeldijk www.cafedeluifel.nl ( de volgende nummers:

SET: 1
Dogs of war
When you’re in
Speak to me
Breathe
On the run
Hey you
Echoes
Fearless
Echoes 2
Young lust
A saucerful of secrets
Is there any body out there?
Mother
One of these days
Happiest days of our lives
Another brick in the wall


SET: 2
In the flesh
Nobody home
Time – breathe
The great gig in the sky
Wish you were here
Have a cigar
The pros and cons of hitchhiking
A great day for freedom
Us and them
Brain damage
Eclipse
Money

Toegift:
Shine on you crazy diamond
Comfortably numb
Run like hell

de setlist kan nog een beetje verschuiven daar zijn ze nog niet helemaal uit. maar we spelen het wel
iedereen = welkom, toegang gratis.
pi_42612471
jammer dat ik al een feestje hebt, zou anders wel langs zijn gekomen. Zijn jullie een beetje goed?
pi_42615900
ja, wel redelijk goed. incl. 2 achtergrondzangeressen en goede Saxofonist.
pi_42617041
Waar in godsnaam ligt Poeldijk?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42617585
in de buurt van Den Haag / Delft... een gehuchtje
pi_42618622
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:49 schreef Raphaelo29 het volgende:
in de buurt van Den Haag / Delft... een gehuchtje
gehuchtje had anders wel de grootste groenteveiling van nederland
pi_42618753
Hoe heet jullie band? Ik ben wel eens naar een pf cover band geweest daar!
pi_42618803
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:21 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

gehuchtje had anders wel de grootste groenteveiling van nederland
pi_42621610
ik zit zelf in delft..voel er op zich wel voor om te komen...Weet alleen niet veel mensen mee te krijgen ben ik bang ik zie dus nog wel
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42623792
Interessante setlist. Spelen jullie "A saucerful of secrets" compleet, of alleen het "Celestial voices"-gedeelte?


Ik woon helaas niet in de burt, maar als jullie eens in de buurt van Den Bosch/Eindhoven spelen...
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_42628750
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:29 schreef Hankster het volgende:
en toch is het hun beste album
Vind ik niet om eerlijk te zijn . Slechts een aantal nummers van het album, waaronder Comfortably Numb en Waiting for the Worms, vind ik goed, maar voor de rest niet zo. Maar misschien moet je vooral ook het verhaal erbij waarderen, maar voor mij persoonlijk gaat het puur om de muziek en dan heb ik sterkere voorkeuren.
pi_42628843
.

[ Bericht 98% gewijzigd door FuifDuif op 13-10-2006 00:16:20 ]
pi_42631249
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 21:49 schreef Relayer het volgende:
Interessante setlist. Spelen jullie "A saucerful of secrets" compleet, of alleen het "Celestial voices"-gedeelte?


Ik woon helaas niet in de burt, maar als jullie eens in de buurt van Den Bosch/Eindhoven spelen...
SOS spelen we idd zoals jij het zegt ja. het is de laatste keer dat ik meespeel. en er komen wel genoeg mensen...PF blijft toch trekken he.....we heten trouwens on the Moon.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:36:38 #78
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_42636762
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:21 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

gehuchtje had anders wel de grootste groenteveiling van nederland
Edit: anders leer ik ff lezen.

In het gebouw van de groenteveiling zit nu het bedrijf waar m'n vader werkt, is echt een mooi gebouw

[ Bericht 15% gewijzigd door dubidub op 13-10-2006 12:03:03 ]
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:04:02 #79
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_42646737
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:09 schreef Gert het volgende:

[..]

Trouwens: ook een deel van de baspartij op Sheep is door Gilmour ingespeeld, omdat Waters toen wegens privé-problemen geen tijd had om naar de studio te komen.
Des te schrijnender is het dat Roger Waters Rick Wright uit de band zette tijdens de opnamen van The Wall toen Rick dezelfde problemen had.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:41:59 #80
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_42649614
Je moet de wall ook zien als een geheel, en niet in losse nummers, het is namelijk een rock 'n roll opera. Ik zie het album als een geheel en imho een van de beste albums aller tijden.
pi_42653959
Heb ik sowieso met al de PF albums...Ik luister eigenlijk nooit aparte nummers, altijd de hele albums in de goede volgorde. Eigenlijk alleen de nieuwere albums (DB, AMLOR etc.) luister ik aparte nummers van (misschien wel omdat er ook slechte tussen zitten )

Elk album heeft gewoon wel een soort verhaal
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:18:54 #82
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42672763
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 17:04 schreef Relayer het volgende:

[..]

Des te schrijnender is het dat Roger Waters Rick Wright uit de band zette tijdens de opnamen van The Wall toen Rick dezelfde problemen had.
Verschil is wel dat Waters alle teksten + een groot deel van de muziek al geschreven had voor Animals, en slechts een enkele baspartij moest laten schieten. Dat is wat anders dan wat Rick Wright deed: nadat Waters+Gilmour maanden aan het ploereren waren geweest in de studio, was het eindelijk tijd voor de keyboard-partijen. Maar e..e.a. was uitgelopen en Rick had net een lange vakantie gepland (hoewel hij niet veel meer had gedaan dan coke snuiven daar in Frankrijk tijdens de opnames). Dus het hele project moest nog maar wat verder uitgesteld worden zodat meneer Wright op vakantie kon.

OK, toegegeven: als Waters destijds niet zo'n zelfingenomen arrogante eikel was geweest, had de aldus ontstane ruzie waarschijnlijk best gesust kunnen worden.
Maar het zegt veel dat zowel Waters als Mason geen onoverkomelijke problemen hadden met het uit de band kicken van Wright.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_42673798
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:18 schreef Gert het volgende:

[..]

Verschil is wel dat Waters alle teksten + een groot deel van de muziek al geschreven had voor Animals, en slechts een enkele baspartij moest laten schieten. Dat is wat anders dan wat Rick Wright deed: nadat Waters+Gilmour maanden aan het ploereren waren geweest in de studio, was het eindelijk tijd voor de keyboard-partijen. Maar e..e.a. was uitgelopen en Rick had net een lange vakantie gepland (hoewel hij niet veel meer had gedaan dan coke snuiven daar in Frankrijk tijdens de opnames). Dus het hele project moest nog maar wat verder uitgesteld worden zodat meneer Wright op vakantie kon.

OK, toegegeven: als Waters destijds niet zo'n zelfingenomen arrogante eikel was geweest, had de aldus ontstane ruzie waarschijnlijk best gesust kunnen worden.
Maar het zegt veel dat zowel Waters als Mason geen onoverkomelijke problemen hadden met het uit de band kicken van Wright.
Bron ???
Iedereen is uniek, behalve ik
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:03:33 #84
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_42675352


Dit wilde ik even met jullie delen.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:58:15 #85
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_42676599
Laat ik dan maar wat halen uit een bron genaamd Bob Ezrin: No matter what Rick did, it was never good enough for Roger. It was as if he wanted him to fail.

Rick Wright: I can happily say that it WASN'T a drugs problem.

En dan nog Nick Mason in zijn boek over het dreigement van Waters om de opnames van The Wall te vernietigen als Rick niet zou vertrekken: This sounded like a madman with a gun on his own head.

Dan ook nog tenslotte David Gilmour: If people weren't happy with the ways things were going it was their option to leave, I didn't think it was their option to throw people out.

In plaats van automatisch de kant van 'genietje' Waters te kiezen, lijkt het mij logischer de waarheid te zoeken bij hetgene wat de meerderheid zegt. En ook Waters heeft in een interview gezegd dat hij aan Bob Ezrin de instructie gegeven heeft dat hij eventueel met een andere keyboard-speler de studio in kon, als Rick 'de partijen niet aan zou kunnen'.
Bovendien was het niet zo dat de opnames moesten worden uitgeteld omdat Rick zonodig op vakantie moest, IEDEREEN had hun vakantie al gepland, en ineens bleek dat ze de deadline niet konden halen. Dus wat moest er gebeuren: de keyboards moesten maar tijdens de vakantie worden opgenomen (wel erg toevallig, juist DAT instrument!) En uiteraard had Rick meer zin om tijd met zijn kinderen door te brengen dan om verder te werken aan die megalomanische brok onzin (want dat is The Wall!)
Rockdictatortje Waters zag zijn kans schoon, en zette Rick uit de band.

Achteraf gezien was dat juist heel voordelig voor Rick, omdat de hele band verlies leed toen ze de show opvoerden. Maar Rick was toen in loondienst, en kreeg gewoon zijn salaris uitbetaald, en zodoende was hij de enige van de vier die winst maakte. Touché!

Bronnen: MOJO magazine Pink Floyd special, en Nick Mason: Inside out
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:13:26 #86
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_42677001
Zullen we kappen met die vs die vs die? Wij weten de helft niet wat er allemaal t.d.t gebeurd is, het enige wat we kunnen doen is speculeren, en dat vind ik bullshit.

Alle leden van pink floyd zijn gewoon super goede muziekanten (ieder op zijn eigen manier) punt.
pi_42695501
Wat een irritant mannetje is die Waters.
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 13:47:13 #88
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42696133
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:58 schreef Relayer het volgende:
In plaats van automatisch de kant van 'genietje' Waters te kiezen, lijkt het mij logischer de waarheid te zoeken [etc]
Daar hebben we het Waters-hatertje weer hoor.

Ik schrijf nota bene dat Waters een enorme arrogante eikel was, en dat ervoor gezorgd heeft dat de ruzie niet gesust kon worden, hoezo kies ik dan automatisch de 'kant van genietje Waters'.

En jij quote wel héél selectief. Ik heb nu geen zin om quotes die in míjn verhaal passen over te gaan typen uit het boek, maar die zijn natuurlijk niet zo moeilijk te vinden. Lees anders zelf even wat verder naar boven, waar Mason schrijft dat Waters al enorm veel werk had verzet en Rick nog niets had gedaan. Wel had Rick aangegeven graag mede-producer te willen zijn. Waters had dat prima gevonden, maar, aldus Mason, "Rick vatte zijn taak op als niet veel meer dan 's ochtends binnenkomen en op de producerstoel gaan zitten."

p.s.Ook lag er een flinke financiele bonus te wachten als het album voor het eind van het jaar af zou zijn. Rick benadeelde dus ook zijn bandleden.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:14:15 #89
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_42703045
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:47 schreef Gert het volgende:

[..]


hoezo kies ik dan automatisch de 'kant van genietje Waters'.
Ik zeg nergens dat jij dat doet, ik zeg alleen dat ik dat niet doe.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_42708947
Ben een beetje bevangen geraakt van Meddle
Heb dat album in het verleden wat minder vaak geluisterd (was toch vooral de echt bekende albums) maar is op het moment erg bezig mijn favoriete te worden. Het is zo'n ontzettende toonzetter! One Of These Days en Fearless zijn gewoon te goed en dan met als afsluiter Echoes
En dan dat vrolijke nummer San Tropez
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42711397
helemaal mee eens. misschien wat ondergesneeuwd door de navolgende albums, maar is zeker ook een juweeltje!
pi_42722450
Meddle ...na the Wall mijn alltime favorite album van Pink Floyd.

Seamus...als m'n hond dat nummer hoort gaat tie ook mee blaffen/janken...

[ Bericht 3% gewijzigd door madcap op 16-10-2006 19:13:20 ]
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_42723276
Wel een ebetje slecht dat ik Pillow of winds en Seamus niet in mijn post had verwerkt. Die zijn namelijk ook fantastisch
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42807807
Heb eens even wat dvdtjes gekocht Pulse had ik alleen nog maar gedownload (niet zo hele goede kwaliteit) dus die moest ik toch even halen. En Live at Pompeii was toch ook wel een must (zeker omdat het een koopje (5 E) was)

Pulse is in ieder geval geweldig. Live at Pompeii is gewoon speciaal
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 11:15:27 #95
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43165405
De Mojo nieuwsbrief meldt het volgende:

Roger Waters tart zintuigen met The Dark Side of The Moon in Arnhem

Zijn twee recente optredens eerder dit jaar ontketenden een ware golf van enthousiaste reacties. Op diverse fora raakten fans niet uitgepraat over The Dark Side of the Moon. De hoogtijdagen van Pink Floyd tijdperk mogen dan al een tijd achter ons liggen, oprichter Roger Waters kan nog steeds rekenen op bijval van een hele hoop Pink Floyd-fans.


Wie beide keren deze tour de force heeft gemist: de eerste helft van het optreden staat in het teken van oude Pink Floyd hits. Ook solowerk van Roger Waters passeert de revue. In de tweede helft is het The Dark Side of the Moon wat de klok slaat. Van Speak to Me tot Eclipse: werkelijk alles komt voorbij. Uiteraard gaat dit huzarenstuk gepaard met veel audio-visueel geweld (gigantische videobeelden en spectaculair surround quadrofonisch geluid). Een oor- en oogstrelend avontuur dat alle zintuigen tart.

Zaterdag 5 mei 2007
Gelredome - Arnhem
Entree: E 55,-/E 53,-/E 51,-/E 49,- (exclusief servicekosten)
Aanvang: 19.30 uur (géén support act)

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 11:23:28 #96
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43165605
Onvoorstelbaar. Die man begint enorm seniel te worden.

Roger? Je bent al twee keer in ons land geweest!

O?

Ja, met dezelfde show zelfs.

A, vast iets over mijn vader he? Die is namelijk...

Gestorven in de oorlog ik weet het ja.

Ja, daar heb ik...

Een aantal platen mee vol zitten janken inderdaad, maar het punt is Roger...

David wil geld zien?

Wil je effe je muil houden, ik probeer je wat duidelijk te maken opoe.

Ok....i go insaaaaaaaane

Ja straks, eerst het volgende Roger en ik zeg het maar één keer. Kom terug als je weer iets NIEUWS hebt. Die eeuwige dark side kennen we nu zo langzamerhand. Gij artistieke ellendeling. Lamme zak.

Weet je trouwens dat ik veel platen heb gemaakt over mijn vader? Die is namelijk gestorven in de oorlog.

Zucht...laat maar Roger...doe de groeten aan Syd. Je zit niet ver meer van hem af.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43165754
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Onvoorstelbaar. Die man begint enorm seniel te worden.

Roger? Je bent al twee keer in ons land geweest!

O?

Ja, met dezelfde show zelfs.

A, vast iets over mijn vader he? Die is namelijk...

Gestorven in de oorlog ik weet het ja.

Ja, daar heb ik...

Een aantal platen mee vol zitten janken inderdaad, maar het punt is Roger...

David wil geld zien?

Wil je effe je muil houden, ik probeer je wat duidelijk te maken opoe.

Ok....i go insaaaaaaaane

Ja straks, eerst het volgende Roger en ik zeg het maar één keer. Kom terug als je weer iets NIEUWS hebt. Die eeuwige dark side kennen we nu zo langzamerhand. Gij artistieke ellendeling. Lamme zak.

Weet je trouwens dat ik veel platen heb gemaakt over mijn vader? Die is namelijk gestorven in de oorlog.

Zucht...laat maar Roger...doe de groeten aan Syd. Je zit niet ver meer van hem af.
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 11:32:25 #98
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43165828
Klopt ja, dat icoontje hoorde er nog eigenlijk bij. Zo kijkt Roger ook altijd als ie over z'n pa begint te brullen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 2 november 2006 @ 11:33:43 #99
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43165855
Als je drie keer dezelfde show te veel van het goede vind dan ga je toch gewoon niet?
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 11:34:21 #100
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43165870
Daar gaat het niet om.

Ik ben een groot fan van Floyd, vergis je niet! Maar ik snap gewoon niet waarom hij zich er zo gemakkelijk vanaf maakt!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43165917
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Daar gaat het niet om.

Ik ben een groot fan van Floyd, vergis je niet! Maar ik snap gewoon niet waarom hij zich er zo gemakkelijk vanaf maakt!
Drie keer het beste rockalbum alle tijden (aldus Arrow en ik ben het er best mee eens!) opvoeren lijkt mij niet 'je erzelf makkelijk vanaf maken'.
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 11:37:45 #102
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43165951
A, zie! De kritiekloze fan.

Die maakte hij overigens niet in zijn eentje natuurlijk. En beste rockalbum aller tijden...geloof jij daar nog steeds in? Dat zijn uitspraken van mannen boven de vijftig in veel te vieze jasjes en vettige stro-haren.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43166320
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:37 schreef TheGrandWazoo het volgende:
A, zie! De kritiekloze fan.

Die maakte hij overigens niet in zijn eentje natuurlijk. En beste rockalbum aller tijden...geloof jij daar nog steeds in? Dat zijn uitspraken van mannen boven de vijftig in veel te vieze jasjes en vettige stro-haren.
Mja, jij kent natuurlijk veels betere. Ik ben het ermee eens. Je kan altijd wel tegen dingen aan blijven schoppen.
pi_43166332
Hmm. Mjah. Ik vond vooral afgelopen zomer twee keer in een maand tijd wel wat overdreven ja. Heb nog even overwogen toch te gaan, want misschien zou het wel de laatste keer zijn. En nou kan ik er niet heen, want Nederland is voor mij vanaf volgend jaar wat ver weg.

[/tvp]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 2 november 2006 @ 11:52:17 #105
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43166344
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:37 schreef TheGrandWazoo het volgende:
A, zie! De kritiekloze fan.

Die maakte hij overigens niet in zijn eentje natuurlijk. En beste rockalbum aller tijden...geloof jij daar nog steeds in? Dat zijn uitspraken van mannen boven de vijftig in veel te vieze jasjes en vettige stro-haren.
Stel je niet zo aan.

Er komt niets nieuws van Roger Waters dat zoveel fans aan zal trekken dus speelt hij de oude PF klassiekers. Zo vreemd is dat niet.
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 11:53:55 #106
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43166376
Dan moet ie maar beter zijn best doen om wél iets te maken dat veel fans trekt.

Zo kan ik ook wel mijn zakken vullen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43166435
Van mij zou 'ie best wat meer solo spul mogen spelen hoor...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 11:57:22 #108
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43166463
Ja precies! De solo platen dié hij maakte waren ook waanzinnig goed! Hij kan het wel, hij is alleen te rijk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 2 november 2006 @ 11:57:47 #109
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43166479
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dan moet ie maar beter zijn best doen om wél iets te maken dat veel fans trekt.

Zo kan ik ook wel mijn zakken vullen.
Nee dat kan jij niet want jij hebt niet de albums op je naam staan die hij op zijn naam heeft staan
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 11:59:24 #110
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43166524
Die had ik zelf ook wel kunnen bedenken.

Mijn punt is gewoon: de man is op. Als je drie keer naar Nederland moet komen om een plaat uit 1973 van voren naar achteren te spelen dan is er iets goed mis. Zeker als er ook nog op de poster staat dat Roger het creatieve brein achter Floyd is. Ammehoela!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 12:28:28 #111
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43167230
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dan moet ie maar beter zijn best doen om wél iets te maken dat veel fans trekt.
Dat hoeft hij nou juist helemaal niet. Hij hoeft helemaal niéts meer, want hij heeft een gevorderde leeftijd en zwemt in het geld. Dus doet hij dingen die hij leuk vindt. De afgelopen periode was dat blijkbaar niet "iets maken dat veel fans trekt", maar o.a.: de laatste hand leggen aan zijn opera, Ca Ira.
Daarnaast vindt hij het blijkbaar leuk om zijn beste werk nog eens tijdens een uitgebreide wereldtour voor een breed publiek ten gehore te brengen (waarbij misschien 2 of 3 nummers van de setlist min of meer over zijn vader gaan). Ik zou niet weten waarom een man die inmiddels de 60 gepasseerd is, niet trots zou mogen zijn op oude glorie; al helemáál niet als hij daar een groot publiek een plezier mee doet en hij óók creatief niet stil heeft gezeten (Ca Ira).

Tuurlijk zou het leuk zijn als Waters met een nieuw geniaal solo-(rock)album komt. Maar om hem er op af te rekenen dat hij dat niet gedaan heeft, gelardeerd met flauwe makkelijke praatjes over zijn vader, is best wel matig.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43170139
Wat een gezeik inderdaad. Ben het volledig eens met Gert.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43171075
En nog iemand die er zo over denkt.
pi_43171252
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Die had ik zelf ook wel kunnen bedenken.

Mijn punt is gewoon: de man is op. Als je drie keer naar Nederland moet komen om een plaat uit 1973 van voren naar achteren te spelen dan is er iets goed mis. Zeker als er ook nog op de poster staat dat Roger het creatieve brein achter Floyd is. Ammehoela!
En wie is dan wel het creatieve brein als Rog het volgens jou niet is?
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_43171330
Misschien alle 4 de heren van Floyd? Alle 4 hebben ze veel voor Pink Floyd betekend,
misschien schreef roger wat meer teksten/muziek in een bepaalde periode.
Maar zonder Gilmour, Mason en Wright geen Pink Floyd zoals we die kennen.

The voice & guitar en The creative Genius zijn alleen maar verkooppraatjes..
  donderdag 2 november 2006 @ 14:43:17 #116
51286 w00h00
Digital man!
pi_43171427
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:15 schreef Gert het volgende:
De Mojo nieuwsbrief meldt het volgende:

Roger Waters tart zintuigen met The Dark Side of The Moon in Arnhem

Zijn twee recente optredens eerder dit jaar ontketenden een ware golf van enthousiaste reacties. Op diverse fora raakten fans niet uitgepraat over The Dark Side of the Moon. De hoogtijdagen van Pink Floyd tijdperk mogen dan al een tijd achter ons liggen, oprichter Roger Waters kan nog steeds rekenen op bijval van een hele hoop Pink Floyd-fans.


Wie beide keren deze tour de force heeft gemist: de eerste helft van het optreden staat in het teken van oude Pink Floyd hits. Ook solowerk van Roger Waters passeert de revue. In de tweede helft is het The Dark Side of the Moon wat de klok slaat. Van Speak to Me tot Eclipse: werkelijk alles komt voorbij. Uiteraard gaat dit huzarenstuk gepaard met veel audio-visueel geweld (gigantische videobeelden en spectaculair surround quadrofonisch geluid). Een oor- en oogstrelend avontuur dat alle zintuigen tart.

Zaterdag 5 mei 2007
Gelredome - Arnhem
Entree: E 55,-/E 53,-/E 51,-/E 49,- (exclusief servicekosten)
Aanvang: 19.30 uur (géén support act)

Waar kunnen kaartjes gekocht worden? Ik kwam ze net bij ticketservice tegen voor 90 euries.
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 14:55:00 #117
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43171819
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:43 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Waar kunnen kaartjes gekocht worden? Ik kwam ze net bij ticketservice tegen voor 90 euries.
Via ticketmaster.nl , maar de voorverkoop begint morgen pas.
90 euro bij ticketservice? Lekkere afzetters dan.

Wie weet er trouwens hoe het in de Gelredome geregeld is?
Is Rang 1 veld?


Rang 1 (Excl. Servicekosten)
¤ 55

Rang 2 (Excl. Servicekosten)
¤ 53

Rang 3 (Excl. Servicekosten)
¤ 51

Rang 4 (Excl. Servicekosten)
¤ 49

Rang 5 (Excl. Servicekosten)
¤ 53

Rolstoelplaats (boeken via 0900-3001250 45 cpm)
¤ 53


Edit: lamaar, heb het al gevonden:

Rang 1 = veld
Rang 2 = tribune west en oost (vakken 116 t/m 124, 216 t/m 224 en 101 t/m 109)
Rang 3 = tribune zuid (vakken 110 t/m 115 en 210 t/m 215)
Rang 4+5+6 = tribune west VIP (vakken 301 t/m 310)
Rang 9 = rolstoelplaatsen

[ Bericht 5% gewijzigd door Gert op 02-11-2006 15:00:23 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43172842
Maar even zo snel mogelijk bestellen natuurlijk
Moet dan alleen nog iemand vinden om mee te gaan. Zitten niet bijzonder veel pink floyd liefhebbers in mijn vriendkring
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 15:43:15 #119
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43173420
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:39 schreef dveckeveld het volgende:
Misschien alle 4 de heren van Floyd? Alle 4 hebben ze veel voor Pink Floyd betekend,
misschien schreef roger wat meer teksten/muziek in een bepaalde periode.
Maar zonder Gilmour, Mason en Wright geen Pink Floyd zoals we die kennen.

The voice & guitar en The creative Genius zijn alleen maar verkooppraatjes..
Justem.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 15:56:14 #120
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43173763
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:39 schreef dveckeveld het volgende:
The voice & guitar en The creative Genius zijn alleen maar verkooppraatjes..
En daarom verder ook niets om je druk over te maken.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:02:22 #121
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_43173945
Ik zit er serieus aan te denken om nog een keer te gaan... dat zou inmiddels voor de 3e keer zijn. Maar de show is echt geniaal.. ook echt bijzonder dat Waters:

In lichtevoorde stond voor: 5000 man?
Ahoy uitverkocht
en zeer waarschijnlijk ook Gelredome uitverkocht.

Kan je na gaan als pink floyd nog een keer op tournee gaat . (*Droomt*)
  donderdag 2 november 2006 @ 17:14:01 #122
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43176414
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Onvoorstelbaar. Die man begint enorm seniel te worden.

Roger? Je bent al twee keer in ons land geweest!

O?

Ja, met dezelfde show zelfs.

A, vast iets over mijn vader he? Die is namelijk...

Gestorven in de oorlog ik weet het ja.

Ja, daar heb ik...

Een aantal platen mee vol zitten janken inderdaad, maar het punt is Roger...

David wil geld zien?

Wil je effe je muil houden, ik probeer je wat duidelijk te maken opoe.

Ok....i go insaaaaaaaane

Ja straks, eerst het volgende Roger en ik zeg het maar één keer. Kom terug als je weer iets NIEUWS hebt. Die eeuwige dark side kennen we nu zo langzamerhand. Gij artistieke ellendeling. Lamme zak.

Weet je trouwens dat ik veel platen heb gemaakt over mijn vader? Die is namelijk gestorven in de oorlog.

Zucht...laat maar Roger...doe de groeten aan Syd. Je zit niet ver meer van hem af.
SCHITTEREND! En ik dacht dat IK de grootste Roger Waters-hater was, maar ik geef ik titel met alle plezier aan jou. (En nu maar hopen dat David Gilmour weer naar NL komt.)
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 17:17:46 #123
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43176539
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:14 schreef Relayer het volgende:

[..]

SCHITTEREND! En ik dacht dat IK de grootste Roger Waters-hater was, maar ik geef ik titel met alle plezier aan jou. (En nu maar hopen dat David Gilmour weer naar NL komt.)
Ah, er wordt iets negatiefs over Waters gezegd, Relayer is meteen ook weer wakker.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 2 november 2006 @ 17:20:17 #124
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43176621
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:17 schreef Gert het volgende:

[..]

Ah, er wordt iets negatiefs over Waters gezegd, Relayer is meteen ook weer wakker.
Tuurlijk, daar is die gozer toch voor.

btw, GrandWazoo, wat bedoel je eigenlijk dat Waters niet ver meer van Syd af zit? Dat die eikel gek is, of dat hij ook bijna dood is?

[ Bericht 14% gewijzigd door Relayer op 02-11-2006 17:31:44 ]
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  donderdag 2 november 2006 @ 18:13:53 #125
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43178289
Je bent geen echte Pink Floyd fan als je niet graag Syd en Roger basht.
  donderdag 2 november 2006 @ 18:46:27 #126
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43179299
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:13 schreef Djaser het volgende:
Je bent geen echte Pink Floyd fan als je niet graag Syd en Roger basht.
Ik heb anders niks tegen Syd.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  donderdag 2 november 2006 @ 19:23:12 #127
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_43180710
Relayer, ga jij ff on an island luisteren.
  donderdag 2 november 2006 @ 19:26:53 #128
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43180846
Graag, prachtplaat. Niet zo slaapverwekkend als een opera. (Om maar te zwijgen over "The Final Kut")
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_43183594
Alweer

Dat was het eerste wat ik dacht na het lezen van dat Mojo mailtje ...een aantal posts hier boven....
Er is toch nog wel meer oud werk van Floyd dan The dark side...
en om dan 3 keer binnen twee jaar met het zelfde kunstje te komen

Maargoed...Misschien als het zover is dat ik weer vooraan sta met m'n vlaggetje
Iedereen is uniek, behalve ik
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 21:55:15 #130
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43187039
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:26 schreef Relayer het volgende:
Graag, prachtplaat. Niet zo slaapverwekkend als een opera. (Om maar te zwijgen over "The Final Kut")
Je zet jezelf wel te kijk zeg.
Maar dat geeft niet.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 2 november 2006 @ 23:39:35 #131
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43191672
Don't care. Als je niet met mij eens bent, prima. Doe ik niet moeilijk over.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_43191797
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:02 schreef Pudy het volgende:
Ik zit er serieus aan te denken om nog een keer te gaan... dat zou inmiddels voor de 3e keer zijn. Maar de show is echt geniaal.. ook echt bijzonder dat Waters:

In lichtevoorde stond voor: 5000 man?
Ahoy uitverkocht
en zeer waarschijnlijk ook Gelredome uitverkocht.

Kan je na gaan als pink floyd nog een keer op tournee gaat . (*Droomt*)
50.000
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_43198338
Ik heb kaarten voor Roger Waters :-)

Ben benieuwd hoe de show dit keer zal zijn. Ahoy was beter dan Arrow, nu de 3e keer.
Nog even wachten en we kunnen weer genieten!
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 10:44:57 #134
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43198583
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:34 schreef dveckeveld het volgende:
Ik heb kaarten voor Roger Waters :-)

Ben benieuwd hoe de show dit keer zal zijn. Ahoy was beter dan Arrow, nu de 3e keer.
Nog even wachten en we kunnen weer genieten!
Nog "even"? Dik een half jaar zul je bedoelen.

Ik denk ook dat Mojo daarom Gelredome wel aandurft. De voorverkoop-periode is zó lang, dat het stadion uiteindelijk wel redelijk of misschien zelfs helemaal vol zal lopen.
Ahoy druppelde uiteindelijk ook vol, maar erg hard ging het niet.

Maar... ik heb ook al tickets gekocht, uiteraard.

Wél de laatste keer hoor, voor deze tour. Als ie nou hierna nóg een keer met DSOTM naar Nederland komt dan bekijkt-ie het maar lekker.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43198946
Voor mij ook de laatste keer denk ik, 3 keer scheepsrecht is het toch?

Stiekum had ik gehoopt dat hij iets anders zou doen, maar DSOTM blijft natuurlijk geweldig :-)
De rest van de show natuurlijk ook. Na het optreden nog een DVD/CD en ik ben helemaal blij.

Iemand hier ook bij de shows van Gilmour geweest? Was ook helemaal geweldig!
Ben benieuwd wanneer we daar een DVD van zien.
pi_43199315
Me pa belde net. Hij had kaarten gefixt voor RW.
pi_43201019
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:12 schreef asdqert het volgende:
Me pa belde net. Hij had kaarten gefixt voor RW.
Robbie Williams?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43202884
Ahoy beter als Arrow?
mja smaken moeten verschillen hé

Ik ga ook maar weer voor de 3de keer, overdrijfen is ook een vak maar het blijft toch Roger Waters
People are strange , When you are a stranger.....
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:15:58 #139
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_43212589
Arrow was natuurlijk veel vetter dan Ahoy.. openlucht, schitterend weer, en een volle maan. Tevens ook het beste geluid wat ik ooit gehoord heb, klonk echt fantastisch. Ahoy was ook goed, maar arrow had echt wat.. duizenden mensen die daar waren (en allemaal achter me stonden want ik stond vooraan )
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:32:58 #140
121217 Soli
Still I am...
pi_43214828
Waarom krijg ik 9 van de 10 keer als ik zo'n goedkope PF dvd op de kop tik dat ik alleen visualisaties met slechte kwaliteit muziek krijg? Weet iemand nog een goede live-dvd met materiaal uit de oude dagen???

[ Bericht 4% gewijzigd door Soli op 03-11-2006 20:41:54 ]
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  vrijdag 3 november 2006 @ 22:06:15 #141
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43217369
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:32 schreef Soli het volgende:
Waarom krijg ik 9 van de 10 keer als ik zo'n goedkope PF dvd op de kop tik dat ik alleen visualisaties met slechte kwaliteit muziek krijg? Weet iemand nog een goede live-dvd met materiaal uit de oude dagen???
Heb je Live at Pompeii al?
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_43217518
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:42 schreef highway101 het volgende:

[..]

50.000
65.000
Waaronder ik, en in het Gelredome zal ik weer van de partij zijn
Burning bridges gives you so much more
pi_43218330
Ik begrijp de kritiek.
Om nou wéér met darkside te dweepen is 'n beetje veel van 't goeie. Ik heb 'm op Arrow gezien. Geweldig optreden, maar ik hoop dat hij in Mei iets anders doet.

Roger is al heel lang bezig met 2 soloplaten. En stiekem hoop ik dat die medio 2007 verschijnen, en dat 'ie er in het Gelredome flink wat van laat horen
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:29:21 #144
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_43227315
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:33 schreef webfreak het volgende:
Ik begrijp de kritiek.
Om nou wéér met darkside te dweepen is 'n beetje veel van 't goeie. Ik heb 'm op Arrow gezien. Geweldig optreden, maar ik hoop dat hij in Mei iets anders doet.

Roger is al heel lang bezig met 2 soloplaten. En stiekem hoop ik dat die medio 2007 verschijnen, en dat 'ie er in het Gelredome flink wat van laat horen
ik vrees voor je dat het bijna, zo niet geheel, dezelfde setlist zal zijn. Enkel qua technische extra's zal het wat grootser zijn dan Arrow of Ahoy (het varken, bijvoorbeeld)
Ik wilde zelf ook erg graag gaan..maar om nou 50 euro's te betalen voor een bijna dezelfde show, hoe gaaf ik hem ook vond... Ik vond de sfeer op Arrow fan-tas-tisc en dat kan toch nooit verbeterd worden in die galmbak van een Gelredome. Enkel muzikaal kan het wat strakker dan toen, maargoed... Ik besteed 'n geld wel aan een ander goed concert in 2007, en uyteraerd aan de DVD's van de 2006-tours van Dave en Roger
  Moderator zaterdag 4 november 2006 @ 12:42:33 #145
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43229865
Ik denk ook dat het nagenoeg dezelfde setlist zal zijn.
Waters is te veel een perfectionist om zomaar even wat nieuwe nummers te gaan spelen.
Je ziet het in de huidige tour. Ten tijde van Arrow klonk het hier en daar nog wat krakkemikkig, tijdens Ahoy was het al geperfectioneerd en speelt hij elk optreden precies dezelfde setlist in precies dezelfde volgorde.
Bovendien wordt het ook aangekondigd als DSOTM-tour.

Maar wie weet: tussen de S.E. Pacific tour en deel twee van de Europese tour zitten twee maanden. Misschien studeren ze nog wat nieuws in.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Redactie Frontpage zaterdag 4 november 2006 @ 13:56:26 #146
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43231694
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:20 schreef Relayer het volgende:

[..]

Tuurlijk, daar is die gozer toch voor.

btw, GrandWazoo, wat bedoel je eigenlijk dat Waters niet ver meer van Syd af zit? Dat die eikel gek is, of dat hij ook bijna dood is?
Dat ie seniel is en half dood. Beiden dus.
Overigens ben ik geen Waters hater (haat is zo'n groot woord), maar ik vind hem wel een lamme zak
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator zaterdag 4 november 2006 @ 14:13:11 #147
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43232033
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Overigens ben ik geen TheGrandWazoo hater (haat is zo'n groot woord), maar ik vind hem wel een lamme zak
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43232798
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Dat ie seniel is en half dood. Beiden dus.
Overigens ben ik geen Waters hater (haat is zo'n groot woord), maar ik vind hem wel een lamme zak
Als je iemand seniel en halfdood noemt komt haat wel dichterbij
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:58:32 #149
121217 Soli
Still I am...
pi_43234369
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:50 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Als je iemand seniel en halfdood noemt komt haat wel dichterbij
RW is inderdaad een lamme zak, maar dat weerhoudt me er echt niet van naar het Gelredome te gaan!

Echte PF fans zijn weinig principieel
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_43236178
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:58 schreef Soli het volgende:

[..]

RW is inderdaad een lamme zak, maar dat weerhoudt me er echt niet van naar het Gelredome te gaan!

Echte PF fans zijn weinig principieel
De meest geniale personen zijn klootzakken. Hoewel ik RW tof vind
Burning bridges gives you so much more
  Redactie Frontpage zaterdag 4 november 2006 @ 18:05:40 #151
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43238022
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:13 schreef Gert het volgende:

[..]
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43240398
Ik ben een groot RW-fan, en tóch vind ik 't een lamme zak.
Mag dat ook?
pi_43241968
Morgen kaartjes kopen
  zaterdag 4 november 2006 @ 21:07:21 #154
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43243671
even snel een vraag uit luiheid. Interstellar overdrive, van album is dat? ikzelf meen piper . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_43243925
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:07 schreef One_conundrum het volgende:
even snel een vraag uit luiheid. Interstellar overdrive, van album is dat? ikzelf meen piper . . .
Piper ja
Burning bridges gives you so much more
  zondag 5 november 2006 @ 09:19:34 #156
121217 Soli
Still I am...
pi_43252984
Yes! Heb net kaartjes besteld, we staan op het veld!
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  zondag 5 november 2006 @ 13:40:44 #157
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43257570
En dat rijmt ook nog.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_43257663
Ik zit te twijfelen of ik kaartjes moet bestellen...Zal uiteindelijk vast wel mensen vinden om mee te gaan, maar ik heb geen uitgesproken Pink Floyd/Roger Water fans als vrienden ....of ik moet mijn moeder gaan meenemen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zondag 5 november 2006 @ 15:39:21 #159
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43260934
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:44 schreef Norrage het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik kaartjes moet bestellen...Zal uiteindelijk vast wel mensen vinden om mee te gaan, maar ik heb geen uitgesproken Pink Floyd/Roger Water fans als vrienden ....of ik moet mijn moeder gaan meenemen
Dat je het niet gezellig vindt om in je eentje uit eten te gaan ofzo, OK. Maar een concert... kan toch prima? Je staat in het donker naar enorme herrie te luisteren, communicatie is toch nauwelijks mogelijk.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43261386
Mjah het is ten eerste niet bepaald om de hoek en ten tweede vind ik het toch echt wel een uitje dat je samen met anderen moet doen...Ach, ik besteed gewoon 2.50 extra aan annuleringskosten en ik zie wel en bestel die kaartjes gewoon voordat ik er spijt van krijg!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43283697
quote:
Op zondag 5 november 2006 09:19 schreef Soli het volgende:
Yes! Heb net kaartjes besteld, we staan op het veld!
Ik ook , ik kan wachten!!
  maandag 6 november 2006 @ 11:20:53 #162
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43285927
Gaat ook
pi_43288894
Na Arrow en Ahoy' hebben we er nog niet genoeg van gehad, dus de kaartjes voor een vriend en mij zijn weer binnen!
  maandag 6 november 2006 @ 17:31:08 #164
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_43296279
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:08 schreef Relayer het volgende:
Heb nu Live at Pompeii opstaan, Set the controls for the heart of the sun.
Heerlijk nummer
pi_43451506
kHeb ook 2 tickets
Een veld staandplaats.
  zaterdag 11 november 2006 @ 14:29:05 #166
121217 Soli
Still I am...
pi_43452576
Die kaartjes

Staat erop: "Roger Waters, the creative genius of Pink Floyd"
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  Moderator zaterdag 11 november 2006 @ 15:00:25 #167
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43453213
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 14:29 schreef Soli het volgende:
Die kaartjes

Staat erop: "Roger Waters, the creative genius of Pink Floyd"
Take it or leave it.
Dat is Waters ten voeten uit, om zo'n tekst überhaupt toe te staan.
Net als het rekatief bescheiden "The Voice and guitar of Pink Floyd" bij Gilmour past.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 11 november 2006 @ 15:22:29 #168
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43453738
Ik vind Pink Floyd meer een uitgesproken voorbeeld van een band waarbij het geheel meer was dan de som der delen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Moderator zaterdag 11 november 2006 @ 15:44:54 #169
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43454256
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 15:22 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind Pink Floyd meer een uitgesproken voorbeeld van een band waarbij het geheel meer was dan de som der delen.
Mee eens. Ik denk dat dit niet typisch PF is, maar dat dit geldt voor álle 'grote' bands, tot en met Beatles en Stones aan toe.
Sommig solowerk van Waters vind ik overigens wel "PF-niveau", maar de constante kwaliteit waarmee PF het ene na het andere meesterwerk afleverde, heeft ook hij nooit gehaald.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 12 november 2006 @ 11:25:05 #170
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_43471372
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 15:22 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind Pink Floyd meer een uitgesproken voorbeeld van een band waarbij het geheel meer was dan de som der delen.
dat is met de meeste grote bands zo. Queen heeft ok vaak genoeg aangegeven dat ze als Queen meer waren dan een simpele optelsom van elkaars talenten. En dat merk je ook wel in hun soloprojecten: enkel Brian kon nog een beetje 'Queen' benaderen...
En dat geldt minstens even sterk voor Pink Floyd...hoewel naar mijn mening Nick Mason en Richard Wright duidelijk minder belangrijk zijn geweest voor de band, dat itt Queen waar ze alle 4 van even groot belang waren op een gegeven momen.

Hoe is de verkoop van Gelredome eigenlijk gegaan? Uitverkocht?
  Moderator zondag 12 november 2006 @ 11:56:23 #171
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43471877
Nee er zijn nog volop kaarten verkrijgbaar.
Ik vind Gelredome ook best ambitieus, aangezien het meer dan twee keer zo kleine Ahoy ook niet 1-2-3 uitverkocht was, en het precies dezelfde tour betreft.
Aan de andere kant: er is nog ruim een half jaar de tijd om dat ding vol te krijgen. Dikke kans dat mensen die nu Arrow en/of Ahoy nog te vers vinden, in maart of april toch wel weer zin hebben om het spektakel nog eens te aanschouwen en alsnog een ticket aanschaffen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43473046
Er is inderdaad nog genoeg beschikbaar
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 12 november 2006 @ 12:48:59 #173
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43473120
Terwijl voor Gilmour de kaarten binnen een dag uitverkocht waren. (Sorry, ik kon het niet laten)
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_43473501
Toch is Roger's show beter, imho.
Gilmour speelde dan wel Echoes, maar ook een hoop van z'n solowerk, en dat was nogal slaapverwekkend

Roger wist echter de volledige 3 uur te boeien. De nummers werden verbluffend vertolkt, ondanks dat de setlist wat 'braaf' was.
  Moderator zondag 12 november 2006 @ 13:05:20 #175
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43473570
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:48 schreef Relayer het volgende:
Terwijl voor Gilmour de kaarten binnen een dag uitverkocht waren. (Sorry, ik kon het niet laten)
Tel je Arrow er ook even bij dan?

Maar misschien heb je gelijk, en is Gilmour wat meer van de massa, en Waters wat meer voor de fijnproevers.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_43480164
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Onvoorstelbaar. Die man begint enorm seniel te worden.

Roger? Je bent al twee keer in ons land geweest!

O?

Ja, met dezelfde show zelfs.

A, vast iets over mijn vader he? Die is namelijk...

Gestorven in de oorlog ik weet het ja.

Ja, daar heb ik...

Een aantal platen mee vol zitten janken inderdaad, maar het punt is Roger...

David wil geld zien?

Wil je effe je muil houden, ik probeer je wat duidelijk te maken opoe.

Ok....i go insaaaaaaaane

Ja straks, eerst het volgende Roger en ik zeg het maar één keer. Kom terug als je weer iets NIEUWS hebt. Die eeuwige dark side kennen we nu zo langzamerhand. Gij artistieke ellendeling. Lamme zak.

Weet je trouwens dat ik veel platen heb gemaakt over mijn vader? Die is namelijk gestorven in de oorlog.

Zucht...laat maar Roger...doe de groeten aan Syd. Je zit niet ver meer van hem af.
hmm, hier zit toch wel een kern van waarheid in
  maandag 13 november 2006 @ 17:04:48 #177
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_43512743
dat je het nog nodig vind om daar op te reageren...

hmmm...misschien dat ik dan toch nog wel naar Gelredome ga.
  maandag 13 november 2006 @ 18:52:51 #178
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43516331
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:05 schreef Gert het volgende:

[..]

Tel je Arrow er ook even bij dan?

Maar misschien heb je gelijk, en is Gilmour wat meer van de massa, en Waters wat meer voor de fijnproevers.
Ik denk eerder dat Gilmour voor de muziekliefhebber is, en Waters voor de showliefhebber.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_43528129
quote:
Op maandag 13 november 2006 18:52 schreef Relayer het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Gilmour voor de muziekliefhebber is, en Waters voor de showliefhebber.
ohja, daarom maakt Walters een Opera..
pi_43528329
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:20 schreef peaceman het volgende:
Gaat ook
Ik ook

TVP
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Moderator dinsdag 14 november 2006 @ 00:01:23 #181
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43529567
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:31 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

ohja, daarom maakt Walters een Opera..
Daar hebben we het al over gehad: opera's zijn stom, volgens muziekliefhebber Relayer.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:03:39 #182
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43539575
En hoe denken jullie dat een opera wordt opgevoerd? Gewoon orkestje en wat zangers voor een microfoon? Nee, in een opera moet een verhaal worden verteld, en wordt er dus een show van gemaakt.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_43541860
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:03 schreef Relayer het volgende:
En hoe denken jullie dat een opera wordt opgevoerd? Gewoon orkestje en wat zangers voor een microfoon? Nee, in een opera moet een verhaal worden verteld, en wordt er dus een show van gemaakt.
Maar jij zult blijkbaar niet weten dat een opera veel meer muziek is dan show? Diepzinnige muziek wel te verstaan, maar Waters haters zullen dat vast niet erkennen.
Burning bridges gives you so much more
pi_43542757
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:03 schreef Relayer het volgende:
En hoe denken jullie dat een opera wordt opgevoerd? Gewoon orkestje en wat zangers voor een microfoon? Nee, in een opera moet een verhaal worden verteld, en wordt er dus een show van gemaakt.
een verhaal is dus gelijk een show?

maarja alles is show, als je geen show wil dan moet je niet naar concerten gaan want dat is altijd een show.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:42:40 #185
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43543056
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:10 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Maar jij zult blijkbaar niet weten dat een opera veel meer muziek is dan show? Diepzinnige muziek wel te verstaan, maar Waters haters zullen dat vast niet erkennen.
Natuurlijk erken ik dat! Het ene dieptepunt na het andere!
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:15:46 #186
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_43544269
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:42 schreef Relayer het volgende:

[..]

Natuurlijk erken ik dat! Het ene dieptepunt na het andere!
saa...jij bent stoer
pi_43550925
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:42 schreef Relayer het volgende:

[..]

Natuurlijk erken ik dat! Het ene dieptepunt na het andere!
Gast flikker aub op, ik zit me nu al weken te irriteren aan jou.
Dit is een topic voor Pink Floyd fans, jij bent hier duidelijk op het verkeerde spoor.
Doei groetjes.

Oja, OT: Floyd.
People are strange , When you are a stranger.....
  Redactie Frontpage woensdag 15 november 2006 @ 10:58:45 #188
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43571334
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:10 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Maar jij zult blijkbaar niet weten dat een opera veel meer muziek is dan show? Diepzinnige muziek wel te verstaan, maar Waters haters zullen dat vast niet erkennen.
Diepzinnige muziek...ik moet nu al braken.

Heb het stuk in z'n geheel niet gehoord. Ben er op zich wel benieuwd naar. Maar aan de andere kant krijgen steeds meer van die ouwe knarren een tik om muziek voor opoe en omoe te maken (Macca ook al).

Vond laatst een leuke cd-r terug met een floyd bootleg. Betrof live umma-gumma materiaal. Maar dan van de experimentele kant! Volgens mij is dat niet vaak live vertolkt, wel?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43571526
een opera kan ook oppervlakkig en amateuristisch zijn hoor, dat roger zich er mee bemoeit wil niet meteen zeggen dat het diepzinnig en geniaal is.
  woensdag 15 november 2006 @ 14:31:17 #190
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43576959
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:32 schreef SanyaN het volgende:

[..]

Gast flikker aub op, ik zit me nu al weken te irriteren aan jou.
Dit is een topic voor Pink Floyd fans, jij bent hier duidelijk op het verkeerde spoor.
Doei groetjes.

Oja, OT: Floyd.
Het is je dus niet opgevallen dat ik fan ben van David Gilmour.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  woensdag 15 november 2006 @ 14:32:49 #191
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_43577009
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:58 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Diepzinnige muziek...ik moet nu al braken.

Heb het stuk in z'n geheel niet gehoord. Ben er op zich wel benieuwd naar. Maar aan de andere kant krijgen steeds meer van die ouwe knarren een tik om muziek voor opoe en omoe te maken (Macca ook al).

Vond laatst een leuke cd-r terug met een floyd bootleg. Betrof live umma-gumma materiaal. Maar dan van de experimentele kant! Volgens mij is dat niet vaak live vertolkt, wel?
Is het "The Man and the Journey"? (Ook bekend als "The massed gadgets of Auximenies") Dat was bijna geheel 1969 de live-set.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  Moderator woensdag 15 november 2006 @ 15:03:39 #192
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43577906
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:06 schreef fretclick het volgende:

een opera kan ook oppervlakkig en amateuristisch zijn hoor, dat roger zich er mee bemoeit wil niet meteen zeggen dat het diepzinnig en geniaal is.
Zeker niet. Maar we kwamen op die opera omdat Waters hier werd verweten creatief niets meer gepresteerd te hebben en alleen maar op oud werk te teren. Nu wordt Ca Ira door recensenten zeker niet beschouwd als een meesterwerk, maar het wordt wel gezien als een alleszins acceptabel werk dat aan professionele standaards voldoet. Kortom: dat Waters creatief al vele jaren stil heeft gezeten, is onzin.
In ieder geval is in de verste verten niet gebeurd waar de Waters-haters op hadden gehoopt, namelijk dat hij zou worden weggezet als de voormalig rockster die zich zonodig moest bewijzen en zichzelf belachelijk heeft gemaakt.

Dat er vervolgens hier beweerd wordt dat opera's "saai" zijn, tja. Ik moet toegeven dat ik ook niet veel weet van opera en dat het mijn muziekgenre niet is. Maar om nou alles waar je geen verstand van hebt af te doen als saai en stom, dat vind ik wel van een enorm simpelmans-niveau getuigen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 15 november 2006 @ 18:55:53 #193
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_43583730
NEWSFLASH

Almost forty years since EMI launched Pink Floyd with Arnold Layne as "The Projected Sound of 1967", a limited release this Christmas commemorates the life of the late Syd Barrett, with a pair of live renditions of the song recorded on David Gilmour's tour this year.

The recordings were made at London's Royal Albert Hall - one with David Bowie guesting on vocals (and doing a fabulous job!), and the other with Richard Wright very ably performing the lead. Completing the package will be an acoustic performance of Syd's Dark Globe, again from David's 2006 dates.

www.DavidGilmour.com have said that they will be previewing all the tracks on their website next month; the tracks will be downloadable from Christmas Day (December 25th), and physical copies should be in stores from Boxing Day (December 26th). Online retailers should also have the single available to preorder soon - as soon as we have those details, we'll let you know.

If you are after the vinyl version, these will be available (for a limited time), on 7" vinyl in Europe, and on 10" vinyl in North America. Both versions of Arnold Layne are planned to be included on the 'Live at The Royal Albert Hall' DVD due out early next year, although Dark Globe isn't planned to be on that at the moment, David's site notes.


--------------------------------------------------------------------------------

We recently brought you the news that a special "expanded" edition of David's On An Island was coming out. The album, which was originally released on March 6th (his 60th birthday) will now be partnered with a bonus DVD. This will feature the guitarist's complete April 2006 AOL Sessions in New York, presenting all six tracks: "On An Island," "This Heaven," "Smile," "Take A Breath," "High Hopes," and "Comfortably Numb."



The DVD also includes from the Abbey Road Session in August 2006, Syd Barrett's "Astronomy Domine" as a taster of the Channel 4 special being shown at the start of 2007 (yes, the show has moved slightly from the last date advised of December 3rd). And, as a taster for David's live concert DVD, due out early next year, is "Take A Breath" from London's Royal Albert Hall.

The release of this limited edition has moved slightly and will be on sale in Europe on Monday, November 27th, and the following day, November 28th, for the rest of the world.

David's website have clarified the presentation of this edition. They said: "the packaging will be different from the original album release. In Europe, it will be contained inside the front cover in the original 'book' case, but with a dark red spine cloth instead of the regular black one. There will be silver foil block lettering on the back stating that it is a limited edition. That's the EMI version.

"The SonyBMG version (for the rest of the world) will have the DVD housed in a cardboard wallet, featuring one of Polly's tour photographs. This will be shrink-wrapped to the original 'book' style CD." The picture on the wallet is shown to the left and is a striking portrait of David.

They also clarify that the sound is PCM Stereo, not 5.1 Surround Sound, and that the release of this bonus DVD "has no impact upon the release of David's forthcoming concert DVD, which documents the 'On An Island' tour. That's still to come and will be available next year."

This can be ordered, with a discount, through the following special links, for delivery upon release: Amazon US/International, Canada, UK/Europe, France, or Germany. Any item bought through these links at Amazon (not just Floyd items) helps with the running costs of the site, and we really appreciate it.

Alternatively, David's site will have a limited number of the bonus DVDs on their own that you'll be purchase from them. More details on there soon.


--------------------------------------------------------------------------------

Finally, we know that many of you are keen guitarists, be it in the privacy of your own home, or playing in a band. We know a number of you will be delighted to hear that Fender are to finally release the David Gilmour signature Stratocaster guitar.

This month's "Guitarist" magazine gave the news as an exclusive, saying that the Fender Custom Shop's Mike Eldred revealed the news when they spoke to him recently. "Todd Krause and I are going to spend a day spec'ing out David's black Strat with his tech Phil Taylor, so we can do a signature guitar. It's not a Tribute guitar (like Blackie). We want to do that, as they're designed to pay homage to iconic artists. But first we're going to do the black Strat as a Custom Shop signature."

In terms of launch dates, Eldred concedes that January 2008 is "realistic". There is no word on pricing at this point.



"Guitarist" note that 'the Pink Floyd legend bought his famed black Strat new in 1970. It's his most-used and most-modified guitar. From what Gilmour has said about the Strat, it's neck has been replaced a few times - originally with a 1966 rosewood fingerboard and latterly with a '57 reissue maple 'board - and, of course, the original white pickguard was replaced with a black one. The vibrato arm has been shortened, and the pickups are now believed to be stock Fender single-coils.'

"Everyone at Fender is a huge David Gilmour fan," said Eldred. "He's awesome, a great guitar player."

Our thanks to Jamesy Murray for the info about this desirable instrument

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The family of Syd Barrett have stated that part of the monies raised from the auction of his final belongings, to be held at Cheffins Auctioneers in Cambridge, his home town, on 29th November, will be used for educational development within the art world.

Syd Barrett trained at Camberwell Art School in London where his talents as an artist were developed. Syd always considered himself more an artist than a musician and the family would like Syd to be remembered in the future not only as a talented musician but also as someone whose love of art was with him most strongly in his final days.

The picture to the right is probably the most recent of Syd’s signed paintings to have survived. The still life with lemons and green bottles on a shelf is signed lower right on the mount and is signed and dated ‘RB Jan 06’, painted 6 months before his death. As Syd would paint and then destroy his canvasses this is one of the rare paintings still in existence and will be amongst the items auctioned on the 29th.

Both of his bikes, which he had used every day for visits to the local shops and pub, were hand painted by him and will be included in the sale.

Other items will include several pieces of furniture which Syd customised or made himself, along with the easel, paints and paint table which Syd used regularly to paint.



The History of Art and Art in general were great loves of his, and this is seen in his artwork, his library and his writings, some of which were to be the foundations of an Art History book he was writing. The sale will also include other lots of various books, homemade speakers and a classical guitar.

Viewing for the sale will take place from the previous Sunday and a full colour catalogue is available to order. The sale will also be available to view online at www.cheffins.co.uk.

Cheffins Auctioneers advise that you can bid in a number of ways. For those who are unable to attend in person, you will be able to bid live through the internet (via eBay and Liveauctioneers.com). Alternatively you can bid directly over the phone. More details are at their website.

Our thanks to Lisa at Cheffins for her continued help.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_43584609
Ben nu het album Atom Heart Mother aan het luisteren en was een lekkere muziek zeg. Ga volgende week denk ik een paar LP's halen van ze.
pi_43608111
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:17 schreef persoon14362 het volgende:
Ben nu het album Atom Heart Mother aan het luisteren en was een lekkere muziek zeg. Ga volgende week denk ik een paar LP's halen van ze.
Luister dan eens naar "Wish you were here", een absoluut meesterwerk.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  maandag 20 november 2006 @ 14:07:28 #196
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_43716270
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:29 schreef Relayer het volgende:

[..]

Luister dan eens naar "Wish you were here", een absoluut meesterwerk.
Mijn idee.. Hoewel Dark side of the Moon ook erg goed is..en..en.. en..

Roger Waters Gelredome.. 5 mei..
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  maandag 20 november 2006 @ 14:13:27 #197
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43716409
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:07 schreef _Cara_ het volgende:

[..]
Roger Waters Gelredome.. 5 mei..
Ik heb kaartjes.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_43716500
Ik heb laatst een zooitje albums gehaald onder andere Dark Side of the Moon en Wish You Were Here. Machtige muziek. Wel leuk dat ze per stuk heel verschillend zijn vind ik. Veel variatie zegmaar.
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:05:41 #199
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_43751156
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:13 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Ik heb kaartjes.
Ik ook....
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_44434106
Krijg nou wat

Klik

een leuke Pink Floyd goodie
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_44434184
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:13 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Ik heb kaartjes.
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:32:49 #202
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_44458989
Vraagje: is het concert wat vannacht wordt uitgezonden op de BBC (Dark Side Of The Moon) dezelfde als op de Pulse-dvd? Het gaat om concert opnamen uit 1994.

Alvast bedankt.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:13:40 #203
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_44460391
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:32 schreef Juan Zueco het volgende:
Vraagje: is het concert wat vannacht wordt uitgezonden op de BBC (Dark Side Of The Moon) dezelfde als op de Pulse-dvd? Het gaat om concert opnamen uit 1994.

Alvast bedankt.

J.
Volgens de site van de BBC gaat het om het enige gefilmde live-uitvoering van "DSOTM", dus je mag aannemen dat het dezelfde is als op de DVD.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:25:09 #204
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_44460800
Dank U.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_44463469
Hmmm misschien dan maar opnemen of kijken, jammer genoeg heb ik geen mediacenter
pi_44471018
Hoe laat?
En de enige live opnames van DSOTM zijn die van Pulse dus het zal wel
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_44471794
Wat hoort mijn oor voor iets verschrikkelijks...Een remix van Echoes? Oh mijn god wat een kutversie...

(Komt ineens voorbij op last.fm radio....)...Kent iemand deze versie? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het een echte Echoes versie is...Alleen het welbekende piepje komt er in terug, en dat in een eigenaardig vervelend ritmetje

[edit] Nu in de 15e minuut komt er eindelijk iets normaals...

Kan het zo zijn dat dit de Echoes versie is (van de best of?)...schandalig dat ze niet de originele erop hebben gezet.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:48:40 #208
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_44474309
Kan kloppen.

Er zijn verschillende cd's/bootlegs met tributes. Ik heb die ergens liggen. Electronic tribute ofzo Zelfde rijtje als:

Pink Floyd Tribute Band - Chilled Out Tribute To Pink Floyd
String Quartet Tribute to Pink Floyd's Dark Side of the Moon
The.Reggae.Tribute.To.Pink.Floyd
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:54:30 #209
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_44474426
Damn, ze maakten wel werk van hun shows.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  Moderator zaterdag 16 december 2006 @ 01:06:19 #210
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44474651
Dit vind ik dus typisch helemaal niks he, dat uitmelken van zo'n nummer als Money.

Maar OK, nu begint het onvolprezen Us And Them, zelfs mooi zonder Waters.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:14:21 #211
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44474800
Nu weet ik weer waarom ik dark side of the moon zo saai vind, alleen Breathe, the great gig en Us and Them kunnen me bekoren. Tis zo verschrikkelijk saaaaaaaaaaaaaai. Ik vind nog steeds hoe ouder hoe beter . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Moderator zaterdag 16 december 2006 @ 01:21:28 #212
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44474892
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:14 schreef One_conundrum het volgende:
Nu weet ik weer waarom ik dark side of the moon zo saai vind, alleen Breathe, the great gig en Us and Them kunnen me bekoren. Tis zo verschrikkelijk saaaaaaaaaaaaaai. Ik vind nog steeds hoe ouder hoe beter . . .
Nou ik niet, maar dit is wel glad allemaal zeg, zonder Waters heeft het weinig diepte. Het klinkt muzikaal wel perfecter dan als Waters er met zijn wat krakerige valse stem bij was geweest, maar hij had zulke brave arrangementen als dit nooit toegestaan. Er zit geen greintje emotie in.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_44478560
Ik vind vooral Time en Money van dat concert erg goed gedaan.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_44478605
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:14 schreef One_conundrum het volgende:
Nu weet ik weer waarom ik dark side of the moon zo saai vind, alleen Breathe, the great gig en Us and Them kunnen me bekoren. Tis zo verschrikkelijk saaaaaaaaaaaaaai. Ik vind nog steeds hoe ouder hoe beter . . .
Ik vind het wel typisch dat je de nummers eruit kiest die ik juist de saaiste van het stel vindt :/
PF is niet de meest actieve band qua composities (alhoewel het maar is hoe je er naar luistert) maar moeten het sowieso van andere dingen hebben. Dit concert was gewoon geweldig
Persoonlijk vind ik DSOTM absoluut niet het beste album trouwens...Vind het (ook met waters) veels te gelikt en glad...In de andere albums zit veel meer emotie vind ik persoonlijkj.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:24:02 #215
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44479212
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:44 schreef Norrage het volgende:
Ik vind vooral Time en Money van dat concert erg goed gedaan.
je bedoelt Money van PULSE? Man..dat is zo'n vreselijk arrangement...bijna net zo erg als hoe ze het tijdens de 88/89 tour uitvoerden

DSOTM door Pink Floyd na Waters = muzikale perfectie
DSOTM door Waters = emotionele perfectie

en ik snap niet hoe je DSOTM saai kan vinden eerlijk gezegd; heel afwisselend maar toch een geweldig geheel; Time is imo zowiezo een van hun betere nummers (muzikaal en vooral tekstueel) en de overgang naar Breathe reprise is schitterend. Great Gig gaf me met name live echt kippevel. Money is gewoon een lekker nummer. Us and Them is een ondergewaardeerd nummer. Any Collor You Like kan mij idd niet zo boeien. Maar dan de afsluiter met Brain Damage en Eclipse
Heerlijke plaat..en ik vond de live-ervaring op Arrow echt heel erg bijzonder

Maar Money na Waters is imo echt een schande

Neen...Live8 bewees wel dat ze enkel de perfecte combi van emotie en muzikale kwaliteiten hebben wanneer ze samen op het podium staan
pi_44479356
Jammer genoeg heb ik dit gemist...
pi_44479688
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:24 schreef Hankster het volgende:

[..]

je bedoelt Money van PULSE? Man..dat is zo'n vreselijk arrangement...bijna net zo erg als hoe ze het tijdens de 88/89 tour uitvoerden

DSOTM door Pink Floyd na Waters = muzikale perfectie
DSOTM door Waters = emotionele perfectie

en ik snap niet hoe je DSOTM saai kan vinden eerlijk gezegd; heel afwisselend maar toch een geweldig geheel; Time is imo zowiezo een van hun betere nummers (muzikaal en vooral tekstueel) en de overgang naar Breathe reprise is schitterend. Great Gig gaf me met name live echt kippevel. Money is gewoon een lekker nummer. Us and Them is een ondergewaardeerd nummer. Any Collor You Like kan mij idd niet zo boeien. Maar dan de afsluiter met Brain Damage en Eclipse
Heerlijke plaat..en ik vond de live-ervaring op Arrow echt heel erg bijzonder

Maar Money na Waters is imo echt een schande

Neen...Live8 bewees wel dat ze enkel de perfecte combi van emotie en muzikale kwaliteiten hebben wanneer ze samen op het podium staan
Ik vind er een mooie gitaarsolo inzitten
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:58:00 #218
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44479806
ja...dat is waar Dat is volgens Waters ook het enige goede aan PF na hem..althans, dat was zijn mening. Hij is nu wel wat genuanceerder.

Maar het nummer is zo erg uit z'n verband gehaald; met name de achtergrondzangeressen zijn tenenkrommend...
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:58:56 #219
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44479824
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Jammer genoeg heb ik dit gemist...
koop PULSE dan gewoon
pi_44480332
Vooral Comfortably Numb van het concert vind ik echt een hoogtepunt...Echt het toppunt aan gitaarsolo's daar...Heb niet zo veel met dat nummer van het album zelf (en studioversie) maar die van Pulse

En ik vind PULSE in ieder geval een geweldig concert...Het is inderdaad wat gladder en wat commercieler dan je zou willen, maar de sfeer en de magie die het uitstraalt is echt adembenemend...Jammer dat ze zoveel Division Bell en AMLOR nummers erop hadden (DB wel goed, maar learning to fly )

Ik zou toch echt wel eens liveversies van WYWH, Animals en zo willen hebben..(ook al gaat dat zeker weten wat tegenvallen zonder waters....)

Welke complete concerten met Gilmour EN Waters zijn er eigenlijk uberhaupt beschikbaar? (CD of DVD)....Want behalve Pompeii heb ik er nog niet zoveel in mijn bezit...(En Pompeii is toch eigenlijk alleen de moeite waard vanwege Echoes..)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_44485409
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:24 schreef Norrage het volgende:
Welke complete concerten met Gilmour EN Waters zijn er eigenlijk uberhaupt beschikbaar? (CD of DVD)....Want behalve Pompeii heb ik er nog niet zoveel in mijn bezit...(En Pompeii is toch eigenlijk alleen de moeite waard vanwege Echoes..)
Waters:
The Wall (Berlin 1990)
In The Flesh
PF:
Pulse
A Delicate Sound Of Thunder
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:22:56 #222
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_44485691
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:11 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Waters:
The Wall (Berlin 1990)
In The Flesh
PF:
Pulse
A Delicate Sound Of Thunder
Dat is meer Gilmour OF Waters ...

Samen kun je ze live horen op Ummagumma en Is There Anybody out There? The Wall Live 1980-81
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Moderator zaterdag 16 december 2006 @ 17:41:36 #223
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44486219
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:58 schreef Hankster het volgende:
Maar het nummer is zo erg uit z'n verband gehaald; met name de achtergrondzangeressen zijn tenenkrommend...
Eens!

En van dat "jazz"-arrangementje op ongeveer driekwart van het nummer, krijg ik ook jeuk op verkeerde plaatsen.
Het is allemaal te braaf, te correct. Het is te Paul mc Cartney, te Toto, te Eric Clapton. Je mist een John Lennon of een Noel Gallagher. (om maar eens op een ingewikkeld metaforische manier uit te drukken dat PF zonder Waters toch echt een stuk minder is).
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_44486751
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:11 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Waters:
The Wall (Berlin 1990)
In The Flesh
PF:
Pulse
A Delicate Sound Of Thunder
Is er een DVD van Delicate Sound Of Thunder?
kHeb een DVD van David Gilmour live in London in The Meltdown. Erg mooi
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:10:46 #225
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_44487025
Er is wel een Delicate Sound Of Thunder video , maar nog steeds niet op DVD uit ...
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:02:01 #226
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44488282
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:00 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Is er een DVD van Delicate Sound Of Thunder?
kHeb een DVD van David Gilmour live in London in The Meltdown. Erg mooi
geen officiele DVD, maar via torrents e.d. is Delicate Sound.. wel op DVD te krijgen. Gilmour hintte dat de volgende release wel eens wat van de 88/89-tour zou kunnen zijn.

En de DVD Gilmour Live In Concert vind ik zelf maar matig; weinig sfeer en muzikaal zijn de arrangementen wel leuk voor een keer maar mij beginnen ze toch snel te vervelen. En zowiezo loopt hij er maar als een armoedzaaier bij met z'n ongeschoren kop Hoewel ik niet een uitgesproken Waters of Gilmour fan ben, vind ik Waters' In The Flesh toch vele malen beter dan Gilmour's Live In Concert.
Neen, de DVD van de 2005-tour belooft een heel stuk spectaculairder te worden; bekijk hier maar eens Arnold Layne met David Bowie! (ookal zal dit vast al wel gepost zijn...)

Voor een echte specatulaire DVD van de originele PF moeten we toch echt wachten tot de release van The Wall uit 80/81...maar dat hangt helemaal af van Roger. En aangezien er niet eens officieel nieuws is over een release van z'n huidige tournee vraag ik me af of The Wall wel op (korte termijn) zal komen.

*zet The Wall in Berlin maar weer eens op
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:53:43 #227
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44489517
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:00 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Is er een DVD van Delicate Sound Of Thunder?
kHeb een DVD van David Gilmour live in London in The Meltdown. Erg mooi
Als 'Live In Concert' jouw enige PF-gerelateerde DVD is, dan raad ik je toch ook echt om ook deze te kopen:
The Wall Live In Berlin
muzikaal zijn sommige gasten te-nen-krommend slecht, maar dit is zeker weten dé spectaculairste show die ik ooit op DVD heb gezien...en ik denk ook ooit zal zien

In The Flesh
niet echt een spectaculaire show, maar wel erg sfeervol en sommige nummers worden erg mooi uitgevoerd; een mooie combinatie tussen Pink Floyd-nummers en Roger's solomateriaal... en DVD-technisch is dit een top DVD met schitterend beeld en geluid!

en natuurlijk PULSE
Hele mooie show qua licht e.d. en natuurlijk qua setlist. David is dan wel een beetje schor maar z'n gitaarwerk is top! Beeld is niet altijd even scherp zoals we nu gewend zijn, maar het is toch behoorlijk mooi bijgewerkt. En hoewel het geluid van disc 1 niet perfect is, is het op disc 2 echt schitterend!

In The Flesh en The Wall zijn trouwens maar een tientje per stuk bij de MediaMarkten
  Moderator zondag 17 december 2006 @ 00:53:07 #228
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44497194
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:02 schreef Hankster het volgende:

Voor een echte specatulaire DVD van de originele PF moeten we toch echt wachten tot de release van The Wall uit 80/81...maar dat hangt helemaal af van Roger. En aangezien er niet eens officieel nieuws is over een release van z'n huidige tournee vraag ik me af of The Wall wel op (korte termijn) zal komen.
Er is op YouTube wel heel veel te vinden van die tournee, Roger met die grote koptelefoon op, zó eigthies.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 17 december 2006 @ 09:50:35 #229
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44500927
ja okay...maar ik wil hem verdeurie gewoon in goede kwaliteit als officiele release hebben

ik weet zeker dat die dan nog harder loopt dan de verkoop van PULSE!
pi_44502206
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:53 schreef Hankster het volgende:
In The Flesh en The Wall zijn trouwens maar een tientje per stuk bij de MediaMarkten
Oeh! Dank dat je het even meldt, ben ik even blij dat het in Enschede vandaag koopzondag is!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 17 december 2006 @ 11:53:56 #231
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_44502340
Vanavond lekker naar The Machine plays Pink Floyd in A'dam
Iemand ze al een keer gezien toevallig?
pi_44502429
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:53 schreef Hankster het volgende:

[..]

Als 'Live In Concert' jouw enige PF-gerelateerde DVD is, dan raad ik je toch ook echt om ook deze te kopen:
The Wall Live In Berlin
muzikaal zijn sommige gasten te-nen-krommend slecht, maar dit is zeker weten dé spectaculairste show die ik ooit op DVD heb gezien...en ik denk ook ooit zal zien

In The Flesh
niet echt een spectaculaire show, maar wel erg sfeervol en sommige nummers worden erg mooi uitgevoerd; een mooie combinatie tussen Pink Floyd-nummers en Roger's solomateriaal... en DVD-technisch is dit een top DVD met schitterend beeld en geluid!

en natuurlijk PULSE
Hele mooie show qua licht e.d. en natuurlijk qua setlist. David is dan wel een beetje schor maar z'n gitaarwerk is top! Beeld is niet altijd even scherp zoals we nu gewend zijn, maar het is toch behoorlijk mooi bijgewerkt. En hoewel het geluid van disc 1 niet perfect is, is het op disc 2 echt schitterend!

In The Flesh en The Wall zijn trouwens maar een tientje per stuk bij de MediaMarkten
Ik heb The Wall Live in Berlin ook gekeken gisteravond, maar het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Muzikaal af en toe echt slecht en de show spreekt me niet echt aan. Misschien nog een keer kijken.

In The Flesh heb ik ook, alleen nog maar het begin bekeken, zag er goed uit.

Pulse kijk ik als het even kan elke dag, wat een geweldige show

Ik zal binnenkort eens naar de Mediamarkt gaan, ik heb ze gedownload om eerst te kijken . Al heb ik de CD's wel orgineel
pi_44502952
Is Pink Project een goede band?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_44503307
Pink Project? Pink Floyd Project ben ik wel geweest, bedoel je dat? Die waren écht geweldig.
Was vooraf zeer sceptisch, zooitje Friese muzikanten, die kunnen vast nooit het niveau van PF halen.
Heb echt een super avond gehad, zeer getalenteerd gezelschap! Echt de moeite waard.

http://www.pinkfloydproject.nl/

edit: Ah, ik lees net op hun site dat er nogal wat verwarring is tussen Pink Project en PFP, deze band bedoel je dus niet.
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.
  zondag 17 december 2006 @ 12:44:40 #235
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44503380
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:41 schreef Monticola het volgende:
Pink Project? Pink Floyd Project ben ik wel geweest, bedoel je dat? Die waren écht geweldig.
Was vooraf zeer sceptisch, zooitje Friese muzikanten, die kunnen vast nooit het niveau van PF halen.
Heb echt een super avond gehad, zeer getalenteerd gezelschap! Echt de moeite waard.

http://www.pinkfloydproject.nl/

edit: Ah, ik lees net op hun site dat er nogal wat verwarring is tussen Pink Project en PFP, deze band bedoel je dus niet.
Ben ik ook geweest, in de harmonie. Ze waren wel goed, maar ze speelden wat teveel moderne meuk . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_44503605
Ik was bij hun concert in Hindeloopen, vond het juist een geweldige (en lange/uitgebreide) setlist.
The Great Gig in the sky door een man gezongen, echt zeer apart, maar de knaller van de avond.
De percussionist was echt heel goed, vooral bij Time.

Setlist (18 augustus Hindeloopen)

SET 1
1. Shine on you crazy diamond
2. Welcome to the machine
3 On the turning away
4. One slip
5. Learning to fly
6. Sorrow
7. In the flesh
8. Happiest days of our lives
9. Another brick in the wall part 2
10. Mother
11. Hey you

SET 2
The Dark Side Of The Moon
1. Speak to me
2. Breath
3. On the run
4. Time
5. The great gig in the sky
6. Money
7. Us and them
8. Any colour you like
9. Brain damage
10. Eclipse


Toegift

1. One of these days
2. Wish you were here
3. Run like hell
4. Comfortably numb
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.
  zondag 17 december 2006 @ 12:54:20 #237
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44503686
The Great Gig werd door die donkere kerel gezongen zeker? Gary Boyd ofzo, die zong ook in het stuk Orfeo Aqua ergens aan het water.

Edit: Die was wel heel goed trouwens!
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 17 december 2006 @ 12:57:55 #238
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44503814
quote:
3 On the turning away
4. One slip
5. Learning to fly
6. Sorrow
Dit speelden ze ook en in het me de tering geërgerd; Zo'n kleine halve chinees die half klaarkwam alstie zong, wild met zn handen gebaren maaken enzo

PF is voor mij Atom Heart Mother UmmaGumma etc. Niet van die gelikte troep
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_44504576
Tsja, ik hou wel van die gelikte troep, als je het zo wilt noemen. Het is dan wel niet 100% PF, maar mooi is het wel.
Nee die gast uit Engeland was er bij dat concert niet, opera zanger toch? De leadzanger met dat lange haar en dat arrogante loopje deed TGG.

Welke halve chinees?

- Gitarist vond ik trouwens ook geweldig. Prachtige solo's bij Money/Time etc.
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.
  zondag 17 december 2006 @ 13:31:13 #240
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44504812
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:23 schreef Monticola het volgende:
Nee die gast uit Engeland was er bij dat concert niet, opera zanger toch?
Jah die ja, Die deed Gig en dat was echt super.

En toen ik er was deden ze met zn 2en de zang, die kerel met dat lange haar en een kleiner kereltje die soort van halfbloed was.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Moderator zondag 17 december 2006 @ 13:36:09 #241
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44504985
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:57 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Dit speelden ze ook en in het me de tering geërgerd; Zo'n kleine halve chinees die half klaarkwam alstie zong, wild met zn handen gebaren maaken enzo

PF is voor mij Atom Heart Mother UmmaGumma etc. Niet van die gelikte troep
Dat is het grappige van Pink Floyd: twee mensen die zich beiden Pink Floyd-liefhebber noemen, kunnen toch een totáál andere muzieksmaak hebben.
Nou houd ik toevallig van bijna alle PF-periodes: de psychedelica, de perfect gestylede jaren '70-symfonische rock, en de "donkere" Waters- periode die daarop volgde (met Animals als overgangsplaat). Het enige wat er bij mij echt niet in wil, is de -ik kan me volledig in deze typering vinden- gelikte troep die er vanaf AMLOR geproduceerd werd.
Moeten luisteren naar een coverband die dezelfde gelikte troep probeert na te spelen, brrr.
Maar: smaken verschillen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 17 december 2006 @ 13:50:18 #242
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44505603
Haha, ik weet niet eens welk album je bedoelt met AMLOR . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Moderator zondag 17 december 2006 @ 14:18:27 #243
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44506618
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:50 schreef One_conundrum het volgende:
Haha, ik weet niet eens welk album je bedoelt met AMLOR . . .
A Momentary Lapse Of Reason.
Ach, ik lúister er wel naar, voordat ik tot de conclusie komt dat ik het rotzooi vind.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 17 december 2006 @ 16:03:04 #244
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44509853
haha
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 17 december 2006 @ 16:49:10 #245
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44511180
AMLOR is geen rotzooi man
okay, het is ook niet mijn favo periode, maar nog altijd beter dan veel andere bands in hun betere dagen.

och ja...hoe hard een artiest of een groep ook probeert...beter dan The Wall wordt geen enkele plaat
  zondag 17 december 2006 @ 16:49:54 #246
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44511204
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:46 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Oeh! Dank dat je het even meldt, ben ik even blij dat het in Enschede vandaag koopzondag is!
graag gedaan. Ik weet niet of het in álle MM-en die prijs heeft hoor...
  zondag 17 december 2006 @ 16:53:33 #247
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44511315
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:58 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Ik heb The Wall Live in Berlin ook gekeken gisteravond, maar het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Muzikaal af en toe echt slecht en de show spreekt me niet echt aan. Misschien nog een keer kijken.
mwa..de band is goed, en hoewel Roger erg schor is vind ik de nummers die hij zingt echt in een hele coole uitvoering! Ik bedoelde meer de gastartiesten zoals Cyndi Lauper Slechts enkele vind ik goed, zoals Ute Lemper (The Thin Ice)
quote:
In The Flesh heb ik ook, alleen nog maar het begin bekeken, zag er goed uit.
klopt...hoewel niet alles mij even veel boeid...en de aankleding van de show was tijdens de Europese-leg wel wat specatuclairder...maargoed..
quote:
Pulse kijk ik als het even kan elke dag, wat een geweldige show
waarom wilde je DSOTM dan op de BBC zien?
pi_44511439
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:49 schreef Hankster het volgende:
AMLOR is geen rotzooi man
okay, het is ook niet mijn favo periode, maar nog altijd beter dan veel andere bands in hun betere dagen.

och ja...hoe hard een artiest of een groep ook probeert...beter dan The Wall wordt geen enkele plaat
1. Wish You Were Here
2. DSOTM
3. Animals
4. The Wall

.
pi_45106607
Ligt het aan mij of is dit topic dood? Bij deze dus:

Ben nu weer eens Ummagumma aan het luisteren (was veels te lang geleden) en ik vind het toch een erg vermakelijk en orogineel en experimenteel en geniaal album
Ook de liveacts aan het begin zijn echt erg goed. Vooral Saucerful Of Secrets en Set the controls.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 7 januari 2007 @ 13:53:09 #250
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_45106703
ik vind de nummers High Hopes en Take it Back van Pink Floyd echt GEWELDIG _o_
  zondag 7 januari 2007 @ 13:55:21 #251
121217 Soli
Still I am...
pi_45106769
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:49 schreef Norrage het volgende:
Ligt het aan mij of is dit topic dood? Bij deze dus:

Ben nu weer eens Ummagumma aan het luisteren (was veels te lang geleden) en ik vind het toch een erg vermakelijk en orogineel en experimenteel en geniaal album
Ook de liveacts aan het begin zijn echt erg goed. Vooral Saucerful Of Secrets en Set the controls.
Helemaal mee eens

Ik vind Ummagumma Live zelfs één van de beste... Echt geweldige space-muziek... Vind de uitvoering van Be Careful with that axe, Eugene trouwens ook érg goed!
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_45106781
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:53 schreef horned_reaper het volgende:
ik vind de nummers High Hopes en Take it Back van Pink Floyd echt GEWELDIG _o_
Ik vond High Hopes geweldig maar het ging me toch mateloos vervelen. Een te hoog pop-gehalte ben ik bang.
Lost For Words daarentegen
Die twee nummers zijn absoluut mijn favoriete nummers van dat album, alhoewel het hele album erg goed is en onderschat.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_45106863
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:55 schreef Soli het volgende:

[..]

Helemaal mee eens

Ik vind Ummagumma Live zelfs één van de beste... Echt geweldige space-muziek... Vind de uitvoering van Be Careful with that axe, Eugene trouwens ook érg goed!
En Astronomy Domine dan...Wat een album...Ik ben de laatste tijd ook dusdanig geinteresseerd in Jazz en experimentele muziek dat ik de vroegere albums van PF veel meer ben gaan waarderen. Had ook nooit echt veel met Piper maar nu...Het is allemaal wat anders dan normaal en als je dat weet te waarderen en je er niet aan ergert is het gewoon geweldig. De progressievere (latere) en concept-albums van PF begin ik langzaamaan een beetje genoeg van te krijgen (alleen omdat ik ze écht te vaak hoor en opzet )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_45106993
jammer dat Ummagumma alleen niet helemaal live is. Veel is later toegevoegd in de studio simpel omdat ze niet genoeg sporen hadden om alles in 1 keer op te nemen. Ik geloof dat de zang later is gedaan.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:05:44 #255
121217 Soli
Still I am...
pi_45107130
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:57 schreef Norrage het volgende:

[..]

En Astronomy Domine dan...Wat een album...Ik ben de laatste tijd ook dusdanig geinteresseerd in Jazz en experimentele muziek dat ik de vroegere albums van PF veel meer ben gaan waarderen. Had ook nooit echt veel met Piper maar nu...Het is allemaal wat anders dan normaal en als je dat weet te waarderen en je er niet aan ergert is het gewoon geweldig. De progressievere (latere) en concept-albums van PF begin ik langzaamaan een beetje genoeg van te krijgen (alleen omdat ik ze écht te vaak hoor en opzet )
Idd, ik ben vooral weg van PF in de beginfase! Alleen Alan's psychedelic breakfast vind ik iets te ver gaan
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_45107159
De eerste vier nummers zijn live. De rest is allemaal één voor één door de bandleden samengesteld in de studio. Best wel leuk want het brengt hun persoonlijkheden naarboven. Sysyphus van Wright vind ik een knap staaltje klassiek met psychedelische elementen, iets wat je later ook in zin eigen solo-albums wel een beetje terugvindt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 7 januari 2007 @ 14:09:10 #257
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_45107252
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vond High Hopes geweldig maar het ging me toch mateloos vervelen. Een te hoog pop-gehalte ben ik bang.
Lost For Words daarentegen
Die twee nummers zijn absoluut mijn favoriete nummers van dat album, alhoewel het hele album erg goed is en onderschat.
onderschat is het zeker
  zondag 7 januari 2007 @ 14:16:47 #258
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_45107531
Arnold Layne staat in de UK weer in de hitlijst, maar dan een nieuwe uitvoering door David Gilmour met David Bowie en Rick Wright
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_45107607
Met Bowie? die moet ik zien/luisteren!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 14:56:21 #260
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45108908
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:18 schreef Norrage het volgende:
Met Bowie? die moet ik zien/luisteren!
Hier: http://www.youtube.com/watch?v=K499HpGF46E

Wel een beetje vals.
En een beetje duf ook, vind ik..
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:59:49 #261
121217 Soli
Still I am...
pi_45109023
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:56 schreef Gert het volgende:

[..]

Hier: http://www.youtube.com/watch?v=K499HpGF46E

Wel een beetje vals.
En een beetje duf ook, vind ik..
cool

dat nummer past wel goed bij Bowie's stemgeluid vind ik
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_45109275
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:56 schreef Gert het volgende:

[..]

Hier: http://www.youtube.com/watch?v=K499HpGF46E

Wel een beetje vals.
En een beetje duf ook, vind ik..
Ben ik het wel mee eens maar desalniettemin erg leuk Waar was dit bij?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 15:17:18 #263
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45109616
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:06 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens maar desalniettemin erg leuk Waar was dit bij?
Royal Albert Hall, 29 mei 2006.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_45112838
Niet heel erg goed inderdaad Arnold Layne met Bowie, maar toch wel leuk .
  Licht Ontvlambaar zondag 7 januari 2007 @ 20:56:06 #265
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_45121739
upgeload door mij:

http://youtube.com/watch?v=M6Z6qS88ilQ

This is a very rare Pink Floyd footage, apparently from March 1967; it was included on a bootleg DVD, and lately has emerged also on the web (I found it on Soulseek). It is part of a German film called Die Jungen Nachtwandler (The Young Nightcrawler), a documentary about the British musical scene in the sixties. The director Edmund Wolf also appears on the clip for a short comment. Unfortunately the Floyd are shown for just some brief sequences, while they are performing an amazing improvisation, probably a crazy version of Interstellar Overdrive. The camera concentrates more on the audience, we can see enough details to be sure, doing a comparison with some old photos, that this is actually the legendary UFO club! The video makes you really breathe the atmosphere of those days, an exciting experience for the fans of the early Pink Floyd who have already dreamed several times to take a time machine and be there
pi_45122138
Bowie heeft ooit "See Emily Play" gecovered. een erg leuke versie die niet onderdoet voor het origineel. daarbij was ie een groot bewonderaar van Syd en was ie er ook door beinvloed.
dat ze nu dus samen wat doen kan ik me goed voorstellen.
pi_45122148
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
upgeload door mij:

http://youtube.com/watch?v=M6Z6qS88ilQ

This is a very rare Pink Floyd footage, apparently from March 1967; it was included on a bootleg DVD, and lately has emerged also on the web (I found it on Soulseek). It is part of a German film called Die Jungen Nachtwandler (The Young Nightcrawler), a documentary about the British musical scene in the sixties. The director Edmund Wolf also appears on the clip for a short comment. Unfortunately the Floyd are shown for just some brief sequences, while they are performing an amazing improvisation, probably a crazy version of Interstellar Overdrive. The camera concentrates more on the audience, we can see enough details to be sure, doing a comparison with some old photos, that this is actually the legendary UFO club! The video makes you really breathe the atmosphere of those days, an exciting experience for the fans of the early Pink Floyd who have already dreamed several times to take a time machine and be there
Leuk filmpje, beetje psychedelische muziek was Pink Floyd toen he... en die mensen die zo vaag dansen zaten volgens mij te trippen of te spacen lijkt wel.
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 21:11:34 #268
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45122425
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
upgeload door mij:

http://youtube.com/watch?v=M6Z6qS88ilQ
Lachen zeg.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 7 januari 2007 @ 21:11:58 #269
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_45122447
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
upgeload door mij:

http://youtube.com/watch?v=M6Z6qS88ilQ

This is a very rare Pink Floyd footage, apparently from March 1967; it was included on a bootleg DVD, and lately has emerged also on the web (I found it on Soulseek). It is part of a German film called Die Jungen Nachtwandler (The Young Nightcrawler), a documentary about the British musical scene in the sixties. The director Edmund Wolf also appears on the clip for a short comment. Unfortunately the Floyd are shown for just some brief sequences, while they are performing an amazing improvisation, probably a crazy version of Interstellar Overdrive. The camera concentrates more on the audience, we can see enough details to be sure, doing a comparison with some old photos, that this is actually the legendary UFO club! The video makes you really breathe the atmosphere of those days, an exciting experience for the fans of the early Pink Floyd who have already dreamed several times to take a time machine and be there
Heel Vet
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Licht Ontvlambaar zondag 7 januari 2007 @ 21:59:00 #270
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zondag 7 januari 2007 @ 22:30:25 #271
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45126479
Toen was PF nog echt zwaar psychedelische band.
pi_45126735
wtf...lol...Gaat mij wat te ver hoor. En dat trippen van die mensen Echt de techno van die tijd
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 8 januari 2007 @ 08:08:19 #273
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45134464
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:18 schreef Norrage het volgende:
Met Bowie? die moet ik zien/luisteren!
had ik al een maand geleden hier gepost



Het komt iig op de nieuwe DVD van Gilmour, met de verrassende titel 'Live At The Royal Albert Hall'. Het belooft een super DVD te worden.
  maandag 8 januari 2007 @ 08:13:48 #274
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45134514
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:05 schreef Raphaelo29 het volgende:
Bowie heeft ooit "See Emily Play" gecovered. een erg leuke versie die niet onderdoet voor het origineel. daarbij was ie een groot bewonderaar van Syd en was ie er ook door beinvloed.
dat ze nu dus samen wat doen kan ik me goed voorstellen.
klopt! hij heeft inderdaad vaak gezegd dat hij Syd een geweldige performer vond.

Hij zingt op de DVD trouwens ook Comfortably Numb (de tekst van Roger), maar dan op een hele aparte manier
  maandag 8 januari 2007 @ 13:51:02 #275
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_45141170
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:52 schreef Kolkus het volgende:
Niet heel erg goed inderdaad Arnold Layne met Bowie, maar toch wel leuk .
idd Wel aardig, maar ook niet meer dan dat.. Bowie heeft er zin in.. Dit had ik ook nog niet gezien.

* Cara draait nu ff " Hey You.."
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  maandag 8 januari 2007 @ 19:02:37 #276
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45151935
Ik snap niet dat jullie het 'wel aardig' vinden...ik vind het met Bowie véle malen beter dan met Richard op lead vocals. Bowie heeft er zin in, de band klinkt goed, af en toe wel ongelijk en okay Bowie is niet altijd even zuiver maar echt vals is het niet. Ik vind het een goede uitvoering. Iig vele malen beter dan met Richard die nou niet echt toonvast is met zingen de laatste tijd.
En zowiezo was dit wel een van de betere nummers van die avond. Dave was met name bij CBTL, HH en Time slecht bij stem en slordig met z'n gitaarspel. Time heb ik zelden zo matig gehoord eigenlijk

Van de andere avond (2 van de 3 avonden zijn gefilmd) heb ik niets gehoord..anders wordt het toch wel behoorlijk wat dubben vrees ik...
  Moderator maandag 8 januari 2007 @ 19:33:56 #277
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45153242
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:02 schreef Hankster het volgende:
Ik snap niet dat jullie het 'wel aardig' vinden...ik vind het met Bowie véle malen beter dan met Richard op lead vocals. Bowie heeft er zin in, de band klinkt goed, af en toe wel ongelijk en okay Bowie is niet altijd even zuiver maar echt vals is het niet. Ik vind het een goede uitvoering. Iig vele malen beter dan met Richard die nou niet echt toonvast is met zingen de laatste tijd.
Dat de uitvoering met alleen Wright slechter is, wil niet zeggen dat dit goéd is.
Bowie had veel snerender kunnen zingen, daar leent het nummer zich uitstekend voor. Bijvoorbeeld bij 'moonshine washing line'.
Ik vind het maar een duffe uitvoering, ook muzikaal is het niet bepaald spannend.
Best leuk hoor, Bowie op het podium met Gilmour en Wright, maar ook niet meer dan dat.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:25:34 #278
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45175231
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:33 schreef Gert het volgende:

[..]

ook muzikaal is het niet bepaald spannend.
geheel in de lijn van On An Island dus
pi_45180394
On a Island vond ik nog wel aardig hoor...gewoon relaxed achtergrond cd-tje...(muzikaal niet zo revolutionair inderdaad, maar wel leuk )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:14:39 #280
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_45182547
Ik heb het album wel gekocht op LP maar nooit echt afgespeeld. Het album is gewoon ronduit saai.
pi_45183546
Daarom gebruik ik het ook als een studeer-plaat, of een dineerplaat
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:54:18 #282
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45220895
On An Island is een album wat steeds beter wordt na elke keer luisteren...althans, bij mij is dat zo. Maar het is verder weinig bijzonder. De nieuwe platen van Waters kijk ik daarentegen wel erg naar uit (maar die zijn geloof ik alweer uitgesteld )
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:02:30 #283
121217 Soli
Still I am...
pi_45221219
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:54 schreef Hankster het volgende:
On An Island is een album wat steeds beter wordt na elke keer luisteren...althans, bij mij is dat zo. Maar het is verder weinig bijzonder. De nieuwe platen van Waters kijk ik daarentegen wel erg naar uit (maar die zijn geloof ik alweer uitgesteld )
Ach, je hoort gewoon dat Gilmour wat ouder geworden is. Ik sloeg er ook niet van ondersteboven, maar vind het wel een best lekker album!
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_45254546
Solo is Gilmour muzikaal ok en Roger kwa teksten...de combinatie Pink Floyd is dan briljant. Roger mist gewoon muzikaal wat op zjin soloplaten en de teksten van Gilmour zijn weer niet echt om naar huis te schrijven. Zo zie ik het tenminste Ze moeten dus samen weer es wat doen.
  Moderator donderdag 11 januari 2007 @ 17:10:07 #285
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45255024
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:25 schreef Hankster het volgende:

[..]

geheel in de lijn van On An Island dus


Met het verschil dat On An Island ook bedoéld is als relaxt voortkabbelende gitaarplaat.
Arnold Layne daarentegen, is een puntige sixties-song met een vleugje Syd-gekte. Zo'n nummer heeft een andere benadering nodig dan de belegen ouwemannen-uitvoering van Bowie en Gilmour.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:13:19 #286
121217 Soli
Still I am...
pi_45255137
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef Echoes het volgende:
Ze moeten dus samen weer es wat doen.
tja als dat er nog in zat...
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:42:00 #287
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_45256057
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef Echoes het volgende:
Ze moeten dus samen weer es wat doen.
Het wordt toch niet meer beter dan vroeger . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_45265760
maar vast wel beter dan de soloplaten van beide heren. En die zijn niet slecht en best ok!
  donderdag 11 januari 2007 @ 22:16:40 #289
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_45266526
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef Echoes het volgende:
Solo is Gilmour muzikaal ok en Roger kwa teksten...de combinatie Pink Floyd is dan briljant. Roger mist gewoon muzikaal wat op zjin soloplaten en de teksten van Gilmour zijn weer niet echt om naar huis te schrijven.
En ik maar denken dat Gilmour zijn vrouw de teksten laat schrijven...
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:50:31 #290
121217 Soli
Still I am...
pi_45277868
http://frontpage.fok.nl/video/7524

niet dat ik Another brick zo'n goed nummer vind, maar dit is wel helemaal erg...
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:05:51 #291
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_45278261
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:50 schreef Soli het volgende:
http://frontpage.fok.nl/video/7524

niet dat ik Another brick zo'n goed nummer vind, maar dit is wel helemaal erg...
Het verbaasde me sowieso dat Roger Waters zoiets toestaat.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:44:44 #292
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_45279282
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef Echoes het volgende:
Solo is Gilmour muzikaal ok en Roger kwa teksten...de combinatie Pink Floyd is dan briljant. Roger mist gewoon muzikaal wat op zjin soloplaten en de teksten van Gilmour zijn weer niet echt om naar huis te schrijven. Zo zie ik het tenminste Ze moeten dus samen weer es wat doen.
Ik vind het solowerk van Waters juist veel spannender dan dat van Gilmour, beetje saai (vooral On An Island) soms...
maar samenwerkinkje zou wel leuk zijn
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:45:10 #293
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_45279305
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:50 schreef Soli het volgende:
http://frontpage.fok.nl/video/7524

niet dat ik Another brick zo'n goed nummer vind, maar dit is wel helemaal erg...
erg heh
pi_45279890
wie had ooit gedacht dat ze nog eens met zn 4'n zouden optreden, niemand toch?
dus er is wel een klein reeel kansje dat ze ooit weer es iets zouden doen. Maar de kans blijft zeer klein.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:13:56 #295
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45294970
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef Echoes het volgende:
Solo is Gilmour muzikaal ok en Roger kwa teksten...de combinatie Pink Floyd is dan briljant. Roger mist gewoon muzikaal wat op zjin soloplaten en de teksten van Gilmour zijn weer niet echt om naar huis te schrijven. Zo zie ik het tenminste Ze moeten dus samen weer es wat doen.
dat is de standaard opmerking ja, maar zo fantastisch vind ik On An Island echt niet op muzikaal gebied. Het is een lekkere wegluister plaat, maar niet meer dan dat.
En daarentegen vind ik Roger's muzikale talenten met die opmerking ook wel weer wat onderschat, en z'n tekstuele talenten weer wat overschat Ze hebben beiden hun periodes...en daarom ben ik ook zo benieuwd naar Roger's solo album, want Amused To Death was tekstueel inderdaad bijzonder sterk. Ik ben benieuwd of hij dat nog steeds kan.

Tsja, iedere PF-fan wilt wel dat ze "samen weer es wat moeten gaan doen"
Maar of het er ooit van gaat komen. Eigenlijk he, hoe graag ik het ook wil, is het misschien wel mooier als ze het niet doen. Live8 was een geweldig optreden, zowel muzikaal (een aantal fouten zoals het begin van Money daargelaten) en emotioneel was het haast perfect. En eigenlijk ben ik het ook wel met David eens; wat moeten ze nou nog doen? Ze zullen niet uit vriendschap met z'n 4-en nog wat doen, nieuw materiaal met z'n 4-en zie ik echt niet gebeuren, en mijn droom dat ze als áller laatste optreden The Wall in Hyde Park of zo'n soort plaats zouden gaan doen (ala Berlijn, met TV-registraties en alles erop en eraan) dat zie ik ook niet gebeuren, daar David en Rick een hekel aan die plaat hebben. Enkel het materiaal natuurlijk waar ze zelf aan hebben meegewerkt
En dan heeft iedereen het alleen over Roger als we het over koppige **kels hebben....

Nee, het zou te mooi zijn.

Met z'n 3-en als Pink Floyd zou ik al meer dan geweldig vinden. Ik vond Roger's laatste tournee al schitterend, en ik vond het al stoer genoeg dat hij de anderen had uitgenodigd en dat Nick een aantal keren meegedaan heeft en nog zal doen.
Maar ze zeggen zelf ook dat ze best nog eens met z'n 4-en willen optreden, maar ik denk dat zo'n optreden ook niet veel meer zal zijn dan een standaard korte setlist met iig WYWH en CN. En ach, dat is ook al heel mooi natuurlijk
pi_45308865
van the Police had ik het ook niet verwacht dat ze nog wat zouden gaan doen.
Sting heeft het toch niet nodig en hij walgde van die periode. met de andere jongens stond die nog wel op redelijke voet geloof ik. al was de situatie daar meer als die van 2 kwijlende hondjes (Copeland/Summers) aan het been van hun baasje (Sting). die 2 wilden erg graag nog eens knallen, financieel ook, ook omdat ze solo niks klaarspeelden in tegenstelling tot Sting.
niks is blijkbaar onmogelijk en dat is juist wel leuk....kun je altijd blijven hopen.

overigens weet ik niet of er ook sprake is van nieuw werk, alleen geruchten over 60 optredens.
  Moderator dinsdag 16 januari 2007 @ 22:52:13 #297
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45422699
Ik ben niet zo van de handtekeningen en de relikwiëen, maar afgelopen weekend in Londen moest ik tóch even op een kleine bedevaart.





Hij staat er nog steeds, majestueus aan de Thames. Vele plannen zijn er al gemaakt, maar nu gaat er echt iets gebeuren. Borden rondom de fabriek laten zien wat: het spectaculairst, naast een megabioscoop en een centrum voor kunst, is een restaurant dat bovenin één van de pijpen zal worden gebouwd, met een geweldig uitzicht over Londen.

Grappig detail: na ons bezoek aan Battersea Powerstation gingen we naar het hotel om even wat te rusten. We klikten een film aan op het videokanaal: Children of Men. En wat verschijnt daar, totaal onverwacht, ineens tijdens die film: het Battersea Powerstation, ínclusief een zwevend, levensgroot varken er boven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gert op 17-01-2007 01:02:37 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_45423031
Wat een top gebouw is dat ding ook
Leuk dat je er geweest bent...Ik ben er ook eens in de buurt geweest, maar destijds (toen ik 10 was of z0 nooit de connectie gelegd met PF.

Weten jullie trouwens een plaats om mijn PF verzameling aan te vullen? Overal waar ik kom zijn de albums tenminste 20 euro en dat heb ik er echt niet voor over. (Liefst via internet, want mijn naaste omgeving heb ik al de winkels al afgezocht.... en heb geen zin naar maastricht te gaan of zo)
Albums als Animals/WYWH etc heb ik al wel voor 13 zien liggen maar die heb ik al

Ik kan natuurlijk geen echte PF fan zijn zonder ál de albums te bezitten
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:07:47 #299
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_45423266
Tof Gert

Wat gebeurde daar vroeger eigenlijk
pi_45425178
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:07 schreef RedFever007 het volgende:
Tof Gert

Wat gebeurde daar vroeger eigenlijk
Power station ---> stroom opwekken, is mijn educated guess .
  Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 01:01:46 #301
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45426391
En de laatste..

quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Power station ---> stroom opwekken, is mijn educated guess .
Klopt, een kolencentrale.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')