abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 september 2006 @ 15:52:04 #1
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_41483273
Ik wil een aantal vakantie foto's digitaal af laten drukken, ik heb alleen ervaring met de mediamarkt. De kwaliteit van de afdrukken was af en toe wisselend, geen idee of dat aan de camera of aan de mediamarkt lag.

Heb in de eerste instantie gekozen voor de laagste prijs (15 ct per foto) maar als iemand een betere website weet met vergelijkbare prijzen laat het weten
veni vidi gebanned
pi_41483618
Ik heb mijn foto's wel 'ns bij de AH laten afdrukken, ik vond het prima kwaliteit en lekker goedkoop!
pi_41484114
momenteel zelfs 6 cent vanaf 120 afdrukken
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 4 september 2006 @ 16:25:18 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_41484150
Hema vind ik goed, voor de normale kiekjes enzo....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_41484226
Ga gewoon naar een goede fotozaak toe, dan kan je tenminste over 5 jaar ook nog van je foto's genieten.

Vermijd iig ten alle tijden die direct klaar apparaten, dat is echt duffe ellende.

Vooral bij foto's afdrukken geld het oude gezegde, Goedkoop is duurkoop.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_41484290
www.pixum.nl is een erg goede afdrukcentrale. Als je het wat professioneler wil is www.profotonet.nl misschien iets voor je.
fotografie FTW
  maandag 4 september 2006 @ 16:36:44 #7
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_41484490
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:27 schreef Sakura het volgende:
Ga gewoon naar een goede fotozaak toe, dan kan je tenminste over 5 jaar ook nog van je foto's genieten.

Vermijd iig ten alle tijden die direct klaar apparaten, dat is echt duffe ellende.

Grote kans dat de Kruidvat de foto's naar hetzelfde lab stuurt als een "goede fotozaak".

Ik dacht vroeger dus ook: goede fotozaak, betere kwaliteit.

Wat een prutszooi kreeg ik terug, slecht gesneden, schuin, vol met rafels en bramen, enz.

Voortaan laat ik mijn foto's afdrukken bij de Hema, prima kwaliteit, ze zijn geloof ik eens het beste uit de test gekomen in een of ander consumentenprogramma.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  maandag 4 september 2006 @ 16:58:37 #8
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_41484970
Ik zelf ga altijd naar de HEMA.
Altijd goede foto´s terug gehad. En mocht er onverhoop toch iets mis gaan drukken ze alles nogmaals gratis af.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_41485048
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:36 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Grote kans dat de Kruidvat de foto's naar hetzelfde lab stuurt als een "goede fotozaak".

Ik dacht vroeger dus ook: goede fotozaak, betere kwaliteit.

Wat een prutszooi kreeg ik terug, slecht gesneden, schuin, vol met rafels en bramen, enz.

Voortaan laat ik mijn foto's afdrukken bij de Hema, prima kwaliteit, ze zijn geloof ik eens het beste uit de test gekomen in een of ander consumentenprogramma.
Uiteraard doen de ontwikkel centrales niet alleen werk voor de betere fotozaken, maar ook voor andere zaken.
Enig uitzoekwerk is zeer zeker belangrijk alvoren ze ergens heen te brengen. Aan de andere kant, als je ze naar een goede fotozaak brengt, is uitzoekwerk overbodig, want dan weet je dat je zeer zeker goed zit.

En die testen van consumenten bladen/programma's die vertrouw ik bij voorbaat niet, die zitten zeer vaak de grootste nonsense te verkopen (lang leve hun sponsers)
Dit nog los van het feit waar ze op testen. Duurzaamheid (in minimaal tientallen jaren) is voor foto's 1 van de zwaarst wegende argumenten, maar tegelijkertijd een van de moeilijkst te testen punten.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  maandag 4 september 2006 @ 17:02:53 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_41485106
censuur :O
  maandag 4 september 2006 @ 17:39:28 #11
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_41486179
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:23 schreef pArAd0x het volgende:
momenteel zelfs 6 cent vanaf 120 afdrukken
Zoveel hoef ik er echt niet hoor
veni vidi gebanned
  maandag 4 september 2006 @ 18:52:45 #12
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_41488436
Als je maar oplet hoe je de foto's aanbiedt. Fotocentrales gooien namelijk altijd een autocorrectie over de foto's heen om ze op te leuken. Als je zelf echter de foto's al van haver tot gort hebt bewerkt is dit niet goed voor de daadwerkelijke autkomst. Vraag dan ook altijd of ze de autocorrectie uit kunnen zetten.
Kwaliteit kan ook wiselen als je ze laat opsturen naar een centrale (in Duitsland in bijna alle gevallen). Daar wordt namelijk ander papier en groot machinaal gewerkt. Als je ze in de winkel laat afdrukken heb je ook weer veel meer controle over de kwaliteit. Is vaak wel wat duurder maar wel beter.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_41636278
Ik laat ze altijd afdrukken bij profotonet (al genoemd). Duur, maar werkelijk perfect en dan bedoel ik ook echt perfect. Je kunt bij het insturen kiezen of de foto's nog gecorrigeerd mogen worden of dat ze ongewijzigd moeten worden afgedrukt. 's Middags uploaden, de volgende ochtend in huis.
Heb er net weer 200 laten afdrukken en ze zijn allemaal precies zoals ik vind dat ze zouden moeten zijn.
It's not a lie, if you believe
pi_41641607
Ik druk altijd af bij de Hema, imho goede kwaliteit En gaat redelijk snel.
Heb ook eens wat bij de Combi af laten drukken, en bij de Hema tegelijk, allemaal 13x18cm, maar ik kon er geen kwaliteitsverschil in ontdekken.. Over de kwaliteit over 10 jaar kan ik natuurlijk niets zeggen daarmee.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 11 september 2006 @ 12:49:59 #15
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_41703322
ik doe het altijd bij de mediamarkt, die kwam ooit een keer als beste uit de test van de consumentengids, maar dat is ook al een paar jaar terug volgens mij
pi_41703954
Ik heb mindere ervaringen met de hema en albert hein. Ze snijden een rand van je foto af als je een ander aspect ratio heb, waardoor de compositie van enkele foto's dus beetje naar de tering ging. De kleuren zijn ook niet altijd even mooi. Wel goede ervaringen heb ik met Kodak gallery, online uploaden en binnen enkele dagen in huis. Mooie kleuren, juiste verhoudingen, goed papier, en de prijs is redelijk.
http://www.kodakgallery.com
Unox, the worst operating system.
pi_41704035
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:14 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb mindere ervaringen met de hema en albert hein. Ze snijden een rand van je foto af als je een ander aspect ratio heb, waardoor de compositie van enkele foto's dus beetje naar de tering ging.
Daar wordt wel voor gewaarschuwd op de site van de Hema, bij het foto's bestellen. Je kunt er in ieder geval daar ook voor kiezen een witte rand bij je foto af te laten drukken, die je er later af kunt snijden. Dan gaat er niets van je foto verloren .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_41704318
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:18 schreef Elefes het volgende:

[..]

Daar wordt wel voor gewaarschuwd op de site van de Hema, bij het foto's bestellen. Je kunt er in ieder geval daar ook voor kiezen een witte rand bij je foto af te laten drukken, die je er later af kunt snijden. Dan gaat er niets van je foto verloren .
Die optie had ik destijds (2 jaar geleden, moet ik er wel even bijzeggen) dus niet. Ik heb btw gewoon in de winkel mijn foto's geupload toen.
Bij kodak kreeg ik die optie wel, daar kreeg ik idd een witte rand die ik eraf heb gesneden.
Unox, the worst operating system.
pi_41704444
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:29 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Die optie had ik destijds (2 jaar geleden, moet ik er wel even bijzeggen) dus niet. Ik heb btw gewoon in de winkel mijn foto's geupload toen.
Bij kodak kreeg ik die optie wel, daar kreeg ik idd een witte rand die ik eraf heb gesneden.
Ik ken Hema al een aantal jaren, maar dan wel alleen via internet. De optie is er in ieder geval al een hele tijd .
  maandag 11 september 2006 @ 13:38:11 #20
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_41704546
De afdrukkwaliteit van een goede inktjet fotoprinter zoals bijvoorbeeld de Epson R200 serie of beter en de Canon IP4000 serie of beter is verreweg superieur aan de kwaliteit die je van een centrale ontvangt. Het gebruikte kleurenspectrum is veel uitgebreider. Daar staat tegenover dat het wel wat duurder is per rpint dan wegbrengen, dus je moet de keus maken tussen kosten en kwaliteit.
Life is what you make it.
pi_41706766
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:27 schreef Sakura het volgende:

Ik hoor dat soort kreten wel vaker, maar ik heb nog ooit gemerkt dat dat ook echt zo was. Ik druk alles af bij de Hema, zowel mijn familiekiekjes als mijn portfoliofoto's. Tot nu toe alle foutloos en kleurecht. Als ik mijn portfolio leg naast die van een fotograaf die zweert bij de vakhandel, zie je echt geen verschil.

Ik vrees dat er onder het mom van 'goedkoop is duurkoop' een hoop geld over de balk verdwijnt.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_41708192
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:38 schreef Schanulleke het volgende:
De afdrukkwaliteit van een goede inktjet fotoprinter zoals bijvoorbeeld de Epson R200 serie of beter en de Canon IP4000 serie of beter is verreweg superieur aan de kwaliteit die je van een centrale ontvangt. Het gebruikte kleurenspectrum is veel uitgebreider. Daar staat tegenover dat het wel wat duurder is per rpint dan wegbrengen, dus je moet de keus maken tussen kosten en kwaliteit.
Wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n printer, en als je de printer niet meerekend, is de afdruk dan nog steeds duurder dan in de winkel (20ct ongeveer)?
Kun je ook makkelijk 20x30 afdrukken?
Zomaar even wat vraagjes tussendoor
  maandag 11 september 2006 @ 19:08:13 #23
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_41714966
superieur zeker niet. Weet je wat zo'n Fuji Frontier kost (laat staan het onderhoudt daaraan)? (Frontier)
Maar het komt toch zeker goed in de buurt. Ik zal eigenlijk nooit zo'n al te duur ding kopen (was wel van plan een Pro9000 te halen, maar zo vaak druk ik niet A3 af), maar voorlopig is afdrukken via de Media Markt voor mij een stuk voordeliger (op personeelstarief ).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_41715802
www.foto.com ...heb het er zelf ook gedaan zag er zeer goed uit en nog goedkoop ook
pi_41773859
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:38 schreef Schanulleke het volgende:
Een inktjet of laser printer is de slechts mogelijke oplossing van foto's afdrukken.

Inktjet inkt is zelden kleurecht, en nog veel erger, niet watervast. Een keer met zweethanden beetpakken en de inkt loopt door.
Een laser printer is ook geen oplossing, de afdruk gaat uiteindelijk vast zitten aan het geen waar het tegenaan komt. Leg maar eens een stapeltje laserprinter adrukken op elkaar, en laat ze eens een paar maanden zo liggen.
Alle pagina's zitten dan aan elkaar geplakt..
Met normaal papier valt dat verschijnsel nog wel mee, maar in een plastic hoesje bv zit het in no-time vast geplakt.

Hou je dus verre van het idee van zelf afdrukken, is geen oplossing op de lange termijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')