Grote kans dat de Kruidvat de foto's naar hetzelfde lab stuurt als een "goede fotozaak".quote:Op maandag 4 september 2006 16:27 schreef Sakura het volgende:
Ga gewoon naar een goede fotozaak toe, dan kan je tenminste over 5 jaar ook nog van je foto's genieten.
Vermijd iig ten alle tijden die direct klaar apparaten, dat is echt duffe ellende.
Vooral bij foto's afdrukken geld het oude gezegde, Goedkoop is duurkoop.
Uiteraard doen de ontwikkel centrales niet alleen werk voor de betere fotozaken, maar ook voor andere zaken.quote:Op maandag 4 september 2006 16:36 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Grote kans dat de Kruidvat de foto's naar hetzelfde lab stuurt als een "goede fotozaak".
Ik dacht vroeger dus ook: goede fotozaak, betere kwaliteit.
Wat een prutszooi kreeg ik terug, slecht gesneden, schuin, vol met rafels en bramen, enz.
Voortaan laat ik mijn foto's afdrukken bij de Hema, prima kwaliteit, ze zijn geloof ik eens het beste uit de test gekomen in een of ander consumentenprogramma.
Zoveel hoef ik er echt niet hoorquote:Op maandag 4 september 2006 16:23 schreef pArAd0x het volgende:
momenteel zelfs 6 cent vanaf 120 afdrukken
Daar wordt wel voor gewaarschuwd op de site van de Hema, bij het foto's bestellen. Je kunt er in ieder geval daar ook voor kiezen een witte rand bij je foto af te laten drukken, die je er later af kunt snijden. Dan gaat er niets van je foto verlorenquote:Op maandag 11 september 2006 13:14 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb mindere ervaringen met de hema en albert hein. Ze snijden een rand van je foto af als je een ander aspect ratio heb, waardoor de compositie van enkele foto's dus beetje naar de tering ging.
Die optie had ik destijds (2 jaar geleden, moet ik er wel even bijzeggen) dus niet. Ik heb btw gewoon in de winkel mijn foto's geupload toen.quote:Op maandag 11 september 2006 13:18 schreef Elefes het volgende:
[..]
Daar wordt wel voor gewaarschuwd op de site van de Hema, bij het foto's bestellen. Je kunt er in ieder geval daar ook voor kiezen een witte rand bij je foto af te laten drukken, die je er later af kunt snijden. Dan gaat er niets van je foto verloren.
Ik ken Hema al een aantal jaren, maar dan wel alleen via internet. De optie is er in ieder geval al een hele tijdquote:Op maandag 11 september 2006 13:29 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Die optie had ik destijds (2 jaar geleden, moet ik er wel even bijzeggen) dus niet. Ik heb btw gewoon in de winkel mijn foto's geupload toen.
Bij kodak kreeg ik die optie wel, daar kreeg ik idd een witte rand die ik eraf heb gesneden.
Ik hoor dat soort kreten wel vaker, maar ik heb nog ooit gemerkt dat dat ook echt zo was. Ik druk alles af bij de Hema, zowel mijn familiekiekjes als mijn portfoliofoto's. Tot nu toe alle foutloos en kleurecht. Als ik mijn portfolio leg naast die van een fotograaf die zweert bij de vakhandel, zie je echt geen verschil.quote:Op maandag 4 september 2006 16:27 schreef Sakura het volgende:
Vooral bij foto's afdrukken geld het oude gezegde, Goedkoop is duurkoop.
Wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n printer, en als je de printer niet meerekend, is de afdruk dan nog steeds duurder dan in de winkel (20ct ongeveer)?quote:Op maandag 11 september 2006 13:38 schreef Schanulleke het volgende:
De afdrukkwaliteit van een goede inktjet fotoprinter zoals bijvoorbeeld de Epson R200 serie of beter en de Canon IP4000 serie of beter is verreweg superieur aan de kwaliteit die je van een centrale ontvangt. Het gebruikte kleurenspectrum is veel uitgebreider. Daar staat tegenover dat het wel wat duurder is per rpint dan wegbrengen, dus je moet de keus maken tussen kosten en kwaliteit.
Een inktjet of laser printer is de slechts mogelijke oplossing van foto's afdrukken.quote:Op maandag 11 september 2006 13:38 schreef Schanulleke het volgende:
De afdrukkwaliteit van een goede inktjet fotoprinter zoals bijvoorbeeld de Epson R200 serie of beter en de Canon IP4000 serie of beter is verreweg superieur aan de kwaliteit die je van een centrale ontvangt. Het gebruikte kleurenspectrum is veel uitgebreider. Daar staat tegenover dat het wel wat duurder is per rpint dan wegbrengen, dus je moet de keus maken tussen kosten en kwaliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |