abonnement Unibet Coolblue
pi_41482543
Mijn wasmachine is er helemaal ineens mee gestopt . Hij wast nog wel, geen probleem. Alleen leegpompen en daarna centrifugeren doet ie niet meer. Ik neem aan dat het probleem met het centrifugeren komt omdat de machine vol staat met water, maar kan ik (of beter gezegd, een reparateur )dit nog verhelpen of kan ik beter een nieuwe kopen?
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_41482623
Dat is van hier uit lastig te zeggen. De afvoer is niet verstopt? De slang is niet geknikt?
pi_41482648
zelf openschroever en dan de filters schoonmaken. Kans dat het aan een filter ligt is giga groot
  maandag 4 september 2006 @ 15:28:00 #4
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_41482659
is het een aeg ???


zo ja dan zijn de kool borstels verot of de pomp of beide.

dit zijn nog wel te overkomen kosten dus ik zou effe rondbellen
  maandag 4 september 2006 @ 15:29:00 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41482687
Ik heb dit eens meegemaakt, toen bleek de afvoerslang vol te zitten met rotzooi. Ik heb toen het water afgevoerd door de slang plat te leggen en het water in een emmer te laten lopen. Daarna functioneerde de pomp weer normaal.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 september 2006 @ 15:29:41 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41482703
Dat heb ik ook wel eens gehad. Beetje op slaan, stekker er ff uit en weer indoen en nog eens proberen of rommelen aan de draadjes aan de achterkant hebben toen bij mij wel geholpen .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 4 september 2006 @ 15:34:30 #7
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_41482817
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:28 schreef -chefke- het volgende:
is het een aeg ???


zo ja dan zijn de kool borstels verot of de pomp of beide.

dit zijn nog wel te overkomen kosten dus ik zou effe rondbellen
owja voor ik het vergeet ruk effe het pluizenfilter deruit deze zal wel verstopt zijn zit links of rechts onderaan de machine LET OP HIER KOMT TOT 10 LITER WATER UIT !!!!!
  maandag 4 september 2006 @ 15:36:06 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41482863
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:34 schreef -chefke- het volgende:

[..]

owja voor ik het vergeet ruk effe het pluizenfilter deruit deze zal wel verstopt zijn zit links of rechts onderaan de machine LET OP HIER KOMT TOT 10 LITER WATER UIT !!!!!
Ja, dan kun je de machine beter op een andere manier eerst leeg laten lopen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 september 2006 @ 15:38:08 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41482918
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dan kun je de machine beter op een andere manier eerst leeg laten lopen.
Tenzij je een goede reden hebt om je onderburen te pesten .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_41482934
teveel gebruik en dus ophoping wasmiddel
  Moderator maandag 4 september 2006 @ 17:25:23 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_41485748
Maak het filter eens schoon of kijk na de afvoerslang.
Indien die gewoon goed en schoon zijn.

Zou ik kijken naar de pomp, dat is nog een goed te vervangen onderdeel.
Wat voor type machine is het ? En hoe oud is ie ?
  maandag 4 september 2006 @ 17:52:32 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_41486639
Het is vaak het filter aan de voorkant van de machine. Links of rechtsonderin. Als deze vol zit, dan geeft een wasmachine dit vaak aan, door niet te centrifugeren of leeg te pompen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_41487389
het is een EDY, hij is zeven jaar oud. Ik weet niet of dat oud is of niet. Ik heb per ongeluk de waterslang los gedraaid, de badkamer staat nu blank. Er komt geen water uit die andere slang die er uit komt. Ook niet als ik de machine op centrifugeren zet. En rechtsonder zit zo'n klepje dat ik wel vaker leegmaakte toen de wasdroger het nog deed, die zit er in (2 in 1) maar de droger is al jaren kapot. In ieder geval, dat klepje heb ik opengemaakt en er kwam helemaal niets uit.
Nou ben ik helemaal niet technisch dus ik weet ng niet eens hoe ik de afbvvoerslang moet nakijken. Dat is toch die slang die uit de machine komt? Kan ik die dan gewoon lostrekken, krijg ik hem dan nog wel vast? En als ik die kan losmaken, komt er dan keiveel water uit, ik denk het wel en ik heb niets om het op te vangen omdat dat vlak boven de grond zit.
Nou, ik hoop dat iemand raad weet, dat ik dit zelf kan oplossen.
Dan ga ik nu de badkamer een beetje watervrij maken.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  maandag 4 september 2006 @ 19:29:10 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41489731
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:52 schreef Biogarde het volgende:
Het is vaak het filter aan de voorkant van de machine. Links of rechtsonderin. Als deze vol zit, dan geeft een wasmachine dit vaak aan, door niet te centrifugeren of leeg te pompen.
Idd of er zit iets in wat de pomp blokeerd heb zo al vaker bij mensen hun wasmachine weer gemaakt.

Let wel op er komt best veel water uit. Laat hem eerst goed leeg lopen via dat slangetje wat daar ook in de buurt zit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41489890
ja dat klopt, maar hoe krijg ik eruit wat erin zit, het zit best diep want ik heb het filter al schoongemaakt, heel vettig, en de wasmachine maakt nog steeds zo.n raar geluid, er komt wel al n beetje water uit.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  maandag 4 september 2006 @ 21:18:01 #16
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_41493919
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:34 schreef sieske het volgende:
ja dat klopt, maar hoe krijg ik eruit wat erin zit, het zit best diep want ik heb het filter al schoongemaakt, heel vettig, en de wasmachine maakt nog steeds zo.n raar geluid, er komt wel al n beetje water uit.
euhm aan het einde van dat ding moet een soort waaiertje zitten wat kan draaien.


maar gezien het merk en leeftijd is je pomp dood praat je over 45 ¤ voor het pompje + 50 ¤ voorreiden + inbouwen ongeveer gemideld.
  maandag 4 september 2006 @ 22:57:12 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41497325
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:18 schreef -chefke- het volgende:

[..]

euhm aan het einde van dat ding moet een soort waaiertje zitten wat kan draaien.
en dat moet je met de hand kunnen draaien onders blokkert er iets
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41497394
Dit doet me denken aan de droogkloot van de calgonit reclame in z'n blauwe overall. "Niets meer aan te doen" of zo iets zegt ie. Je moet uiteraard wel colgonit gebruiken, TS.
feest
pi_41525518
de afvoer is verstopt. Dat moet het wel zijn, de slang die uit de trommel komt is helemaal dik en hard.
Het is een mengsel van waspoeder, haren, stof en restjes papieren zakdoekjes en papiertjes.
Hoe kan ik dat er in godsnaam uit krijgen? Een gedeelte heb ik er al uit gekregen, door met peristaltische bewegingen in de slang te knijpen. Klinkt goor, ik weet het maar het ging wel.
Maar de rest van de slang krijg ik niet leeg, ik kan er heel moeilijk bij, dus dacht ik: kan ik misschien een oplosmiddel gebruiken zoals Crofty. Dat is natuur;ijk veel te sterk dus ik moet er iets anders voor gebruiken. Maar kan dat wel, weet iemand van jullie dat?
Die massa die er in zit, krijg ik anders echt niet weg, ja misschien als ik de wasmachine uit elkaar haal, de slang demonteer en leegmaak en dan weer alles in elkaar kan zetten.
Maar ik denk dat anderen dit probleem ook wel eens gehad hebben. Please help!!!!
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:08:12 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41525562
Als je de slang kunt loskrijgen, kun je er ook mee naar een zaak als Handyman. Dan koop je een nieuwe.
The love you take is equal to the love you make.
pi_41527492
als dat kan, doe ik dat wel. Voor ik die rotzooi eruit heb, ben ik uren/dagen verder en met een beetje pech is de slang dan ook nog een beetje kapotgeschuurd van binnen, door de schroevendraaier/mes/achterkant pollepel.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:59:53 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41527560
Als je de stekker er maar wel uit hebt getrokken, hè. Succes ermee.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 september 2006 @ 09:06:59 #23
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_41540852
als de slang nu een beetje vrij is machine op kookwas aanzetten met flink wat azijn derin of een ontkalkingsmiddel maar geen onstopper dan lost alles op. en dan lekker een keertje een flinke kookwasdraaien dan lost het meeste wel op.
pi_41540903
Kun je geen gootsteenontstopper in de slang gooien? Lijkt me ongeveer hetzelfde te doen.
  woensdag 6 september 2006 @ 09:20:24 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41541095
quote:
Op woensdag 6 september 2006 09:09 schreef Toeps het volgende:
Kun je geen gootsteenontstopper in de slang gooien? Lijkt me ongeveer hetzelfde te doen.
Ja, en waar gaat die rotzooi naartoe? De machine in. Dat wil je toch niet? Plus dat ik denk dat je pomp daar waarschijnlijk niet tegen kan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_41544059
net ff in de handleiding van ons was apparaat geloerd, die vertelt me dat het raadzaam is om ongeveer elke maand een kookwas te maken,

btw tegen Kalk kan je prima Azijn gebruiken, alleen als je pomp dit tof vind?
pi_41551807
Filter schoonmaken, van ons werkt weer als nieuw. Klepje vooraan linksonder van de machine
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
pi_41552929
yeehah, hij doet het weer. De slang naar het filter zat helemaal verstopt. Het filter zelf trouwens ook. Die slang kreeg ik helemaal niet leeg, de rotzooi (wasmiddel enzo) was helemaal vast en stijf geworden.
Een collega heeft een trekveer?? meegenomen en erdoor proberen te raggen en binnen 10 min. was de slang leeg. Machine op pompen gezet en d'r kwam toch een hoeveelheid water uit, mijn badkamer staat blank met alle rotzooi erin die eerst in de sang zat. Ik had een schaal eronder gezet om het water op te vangen wat er vantevoren uit gekomen was, maar hier was geen helpen meer aan. Nou ja, wordt wel weer schoon maar de machine doet het weer. Nu ben ik heel blij.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  woensdag 6 september 2006 @ 16:28:34 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41552976


Voortaan een keer in de zoveel tijd een paar scheppen soda in het zeepbakje en dan een lege trommel een programma op de hoogste temperatuur laten draaien.

En regelmatig het filter even schoonmaken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_41594995
bedankt voor de tip lienekien. Ik zal proberen het te onthouden, anders kan ik over 4 jaar weer hier posten met een kapotte wasmachine.

Je bent nooit te oud om te leren....toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')