abonnement Unibet Coolblue
pi_45991628
lekker dan waar als ik vragen mag?
  zondag 4 februari 2007 @ 22:40:37 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45991736
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:02 schreef 907 het volgende:
nieuwe trend in gouda:

inbreken door stoeptegels door je raam te gooien (inbreken in huizen)


Een van onze ramen aan de achterkant is stukgegooid ergens vandaag.
Het lijkt met een kleine kiezel gedaan te zijn, dik gat in de dubbele beglazing.

Ik dacht eigenlijk gewoon een 'leuk' geintje, proberen vanuit de poort een raam te raken.

Waar is dit als ik mag vragen?
***
  maandag 5 februari 2007 @ 09:27:44 #203
47102 Elvi
miemkwien
pi_45999331
Korte Akkeren? Zeg nee!
pi_46009573
quote:
Inbreken volgens de Italiaanse methode

Het aantal snelkraken in het Groene Hart neemt toe. Zelfs een alarminstallatie is niet afdoende.

Ruit ingooien, lcd-tv pakken en wegwezen. Heb je alle denkbare inbraakwerende maatregelen getroffen, gooien ze gewoon je raam in.

Slachtoffers van ruitenkraken, tegenwoordig volgens de Italiaanse methode, hebben het nakijken. Zelfs een alarminstallatie helpt er niet tegen. In slechts een halve minuut slaan de dieven toe: ruit ingooien, dure spullen pakken en verdwijnen op een scooter.

Vaak is er nog een verkenning aan vooraf gegaan ook, kijken de inbrekers overdag waar ze ’s avonds zullen toeslaan. Dat kan, omdat veel mensen hun ramen als een soort etalage inrichten; dure spullen staan voor het grijpen.

De politie Rijn Venen, waaronder Woerden, De Ronde Venen, Montfoort en Oudewater vallen, riep onlangs nog op dure spullen als flatscreens en laptops uit het zicht te zetten.

Maar deze waarschuwing kwam te laat voor Maarssenaar H. Tam ,,Woest ben ik. Aangezien ik niet veel geld heb om dingen buitenshuis te doen, had ik een dure flatscreen gekocht. Hij was niet verzekerd, daarom heb ik niet eens aangifte gedaan. Stom, maar ik kan alle centen die ik kan besparen goed gebruiken. Bovendien waren mijn sloten goed.’’

De politie Hollands-Midden adviseert het dieven lastig te maken door computers aan de ketting te leggen. Laptops kunnen het beste mee naar de slaapkamer en achterdeuren kunnen het best op slot worden gedaan, als bewoners bijvoorbeeld even naar boven gaan.

,,We kunnen ook niet vaak genoeg benadrukken dat je bij glasgerinkel niet alleen moet kijken, maar ons ook moet bellen,’’ stelt een woordvoerder. De politie heeft in Gouda-oost de afgelopen weken ’s nachts extra mensen ingezet. ,,Dat heeft ervoor gezorgd dat er veel minder werd ingebroken,’’ aldus een woordvoerder.

Glaszetters in de regio hebben hun handen ondertussen vol aan de vele reparaties. ,,Het maakt niet meer uit of het enkel of dubbel glas is. Een grote stoeptegel gaat overal doorheen,’’ zegt medewerker De Vries van ALL-In glas. De Vries komt de Italiaanse methode steeds vaker tegen.

Iedere dag zijn er wel twee of drie meldingen. Eén dief slaat zijn slag, de ander houdt een scooter draaiende zodat de kraker snel achterop kan springen om getuigen te snel af te zijn. De pakkans is maar klein. ,,Ze willen binnen komen. De manier waarop maakt niet uit. Deuren en ramen zijn steeds beter beveiligd. Het ingooien van de ruit is het antwoord daarop.’’

Niet alleen de politie, ook verzekeraars en woningbouwverenigingen geven vaak preventietips. Verlicht de tuinen goed, zorg voor gedegen hang en sluitwerk. Laat nooit ramen openstaan en doe de deur op het nachtslot. Gebruik tijdklokken. Briefjes als ben zo terug of post twee weken bezorgen bij de buren spelen inbrekers ook in de kaart. Andere optie: Neem een professioneel bewakingssysteem inclusief alarm en cameras.

Tegen de Italiaanse methode echter, bestaan vooralsnog maar twee soorten van verweer: gelaagd glas, maar dat is wel twee of drie keer duurder dan gewoon glas. En meer sociale controle.
Bron
Who is it?
pi_46009616
M`n ouders hebben zaterdagavond (rond 01:00) ook een grote klap gehoord waar de halve straat wakker van was geworden, waarschijnlijk was dat ook zo`n gevalletje als dit. Maar dat moet ik ff uitzoeken bij de lokale roddelburen
Who is it?
  maandag 5 februari 2007 @ 15:58:34 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46009713
Waar zitten jouw ouders dan?
Korte Akkeren? Goverwelle? Tell us!

Btw, uit dat krantenstukje:
quote:
Aangezien ik niet veel geld heb om dingen buitenshuis te doen, had ik een dure flatscreen gekocht
Ehm... niet veel geld, dus ik koop een dure flatscreen.
***
pi_46010043
Goverwelle ...
Who is it?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:23:26 #208
137524 Monotomo
Ook wel mono.
pi_46039812
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:02 schreef 907 het volgende:
nieuwe trend in gouda:

inbreken door stoeptegels door je raam te gooien (inbreken in huizen)
@ Goudse Waarden, loc. Heemskerkstraat is vorige week ook met een tegel ingebroken. Flatscreen gejat uit 317 of 319 (lokaal van Munting).
Bier ende tieten.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:43:22 #209
136283 knars
Teethgrinder
pi_46042319
Ik moet er niet aan denken, heb net alle ruiten laten vervangen voor dubbel glas... Voor dat geld had ik ook wel een stapel flatscreens kunnen kopen
pi_46043671
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:23 schreef Monotomo het volgende:

[..]

@ Goudse Waarden, loc. Heemskerkstraat is vorige week ook met een tegel ingebroken. Flatscreen gejat uit 317 of 319 (lokaal van Munting).
ik dacht dat de goudse waarden zn lesje wel had geleerd na vorig jaar.. toen was er 2 keer ofzo achter elkaar zo ingebroken. sinds dien zijn alle computers verankerd. maar deze dus blijkbaar niet?

t kan ook wel vrij makkelijk daar als je er over nadenkt. 317/319 zijn die lokalen aan de binnenplaats als ik t me goed herinner?
daar hebben we vorig jaar de nacht voor kolderdag nog gezeten. niemand die je ziet/hoort. ff t hek over en je bent er
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:58:13 #211
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_46044941
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:23 schreef Mip1988 het volgende:

[..]

ik dacht dat de goudse waarden zn lesje wel had geleerd na vorig jaar.. toen was er 2 keer ofzo achter elkaar zo ingebroken. sinds dien zijn alle computers verankerd. maar deze dus blijkbaar niet?

t kan ook wel vrij makkelijk daar als je er over nadenkt. 317/319 zijn die lokalen aan de binnenplaats als ik t me goed herinner?
daar hebben we vorig jaar de nacht voor kolderdag nog gezeten. niemand die je ziet/hoort. ff t hek over en je bent er
Toen ik er nog op school zat, 3 jaar geleden hingen er altijd al camera's bij de binnenplaats.
Maargoed, scholen zijn altijd lastig te beveiligen.
Hopelijk blijft het hier een beetje bij
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:33:01 #212
137524 Monotomo
Ook wel mono.
pi_46046158
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:23 schreef Mip1988 het volgende:

[..]

ik dacht dat de goudse waarden zn lesje wel had geleerd na vorig jaar.. toen was er 2 keer ofzo achter elkaar zo ingebroken. sinds dien zijn alle computers verankerd. maar deze dus blijkbaar niet?

t kan ook wel vrij makkelijk daar als je er over nadenkt. 317/319 zijn die lokalen aan de binnenplaats als ik t me goed herinner?
daar hebben we vorig jaar de nacht voor kolderdag nog gezeten. niemand die je ziet/hoort. ff t hek over en je bent er
Ja het scherm zat dus niet verankerd (je had Elbert en Munting moeten zien, heilig gewoon. Whehe.). We zitten er ook aan te denken over het hek te klimmen en op de binnen plaats wat tegels te verwijderen zodat er een woord komt te staan (LUL of FUCK oid).
Bier ende tieten.
pi_46062995
Gouda is kut want Ericajax woont er en 1 of andere oplichter die zichzelf een zieke clown vind
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:27:44 #214
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_46063061
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:52 schreef PLAE@ het volgende:


Bepaald volk een enkeltje geven. Verder is het toch een mooie stad.
Wat PLAE@ zegt

haha flatscreen van Munting gestolen De Survival-leraar
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  woensdag 7 februari 2007 @ 08:32:26 #215
137524 Monotomo
Ook wel mono.
pi_46065350
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 01:27 schreef ericajax het volgende:
haha flatscreen van Munting gestolen De Survival-leraar
Nog steeds inderdaad.
Bier ende tieten.
pi_46525386
Wil iedereen gewoon weer zijn mondje houden als je zat door het centrum fietst?! Er wonen ook mensen boven de winkels!
Verkapte: Ik woon heerlijk in het centrum, maar dronken torren die niet meer kunnen fietsen verdienen eigenlijk een nekschot!

Dat Draaiorgel ook..

Nog meer Centrum-citizens hier?
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_46530304
* Whiskers ook centrum-local

draaiorgel moet idd dood
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_46535870
Die draai-orgel is idd irritant

Zijn dr mensen hier die naar de woodies gaan?
Who is it?
pi_46543922
De woodies? Alleen als ik het allemaal écht niet meer weet..

Neh, donderdag's nog wel eens in de Hip, zaterdag's minimaal 1x per maand in So What en de rest van het bruisende Goudsche is niet om over naar huis te schrijven, al zeg ik het zelf..
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
  woensdag 21 februari 2007 @ 23:53:28 #220
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_46545395
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:10 schreef Gorgelmuil het volgende:
De woodies? Alleen als ik het allemaal écht niet meer weet..

Neh, donderdag's nog wel eens in de Hip, zaterdag's minimaal 1x per maand in So What en de rest van het bruisende Goudsche is niet om over naar huis te schrijven, al zeg ik het zelf..
Dat So What is ook zo door en door triest, tenminste; Het buiten moeten wachten tot iemand je mee wil nemen.
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
  donderdag 22 februari 2007 @ 00:03:24 #221
136283 knars
Teethgrinder
pi_46545687
Steek dan de gracht over en ga naar De Gonz? Dat eeuwige geprostitueer voor de deur van So What.... en ben je eenmaal binnen en valt het dan weer vies tegen, is al die moeite voor niks.
pi_46550030
Vroegah, vroegah stond je ook lang te wachten voor de Heren van Gouda.. Maar je kunt bij soWhat natuurlijk ook naar binnen met een van je vele vrienden die wél lid is..

De Gonz? Laatste keer dat ik daar was, was op de Spieringstraat. Nieuwe plekje nog niet gezien, ben eigenlijk wel benieuwd..
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_46553421
Tot ik Verhuis Praat ik hier gewoon mee
Tsja, Gouda..... Laten we het er maar op houden dat we de dagen aftellen tot we iets meer bestedingsruimte hebben en we elders kunnen kopen.
Maar tot die tijd is het prima te doen. Lekker centraal, alles goed te fietsen en een centrum waar je de meeste dingen wel kan vinden.
Zo heel erg is het eigenlijk ook weer niet
pi_46553540
Waar ga je heen verhuizen?
Ja dat is het echt enige voordeel van Gouda, je bent zo in R`dam, Den Haag of Utrecht.

De Hip ... .... Die barmensen ... (echt supergay allemaal)
Who is it?
  donderdag 22 februari 2007 @ 12:33:23 #225
136283 knars
Teethgrinder
pi_46555178
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:55 schreef Gorgelmuil het volgende:
Vroegah, vroegah stond je ook lang te wachten voor de Heren van Gouda.. Maar je kunt bij soWhat natuurlijk ook naar binnen met een van je vele vrienden die wél lid is..
...tenzij je de pech hebt, dat die hun vriend/vriendin meenemen die geen lid is; af en toe wel rot om zo je avond te gaan plannen. Zijn ze daar tegenwoordig eigenlijk al weer wat soepeler in, dat je niet meer 30 keer in een jaar geweest hoeft te zijn voor je lid mag worden..? Ik kom er eigenlijk alleen nog maar met bands enzo, dus ik let er niet meer zo op.
quote:
De Gonz? Laatste keer dat ik daar was, was op de Spieringstraat. Nieuwe plekje nog niet gezien, ben eigenlijk wel benieuwd..
Morgenavond een goede gelegenheid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')