Mijn ADSL is al 6 jaar rete stabiel, van welke provider dan ookquote:Op zaterdag 2 september 2006 22:41 schreef RainofDeath het volgende:
Ik heb meer het idee dat kabel iets stabieler is qua snelheid, maar dit kan ook aan mijzelf liggen.
Dat geldt alleen voor ADSL2(+) Voor ADSL 1 is er in nederland eigenlijk geen beperking en is elke aangesloten woning instaat de volledige 8Mbps te halen.quote:Wel moet je bij ADSL weten hoever je van de centrale afzit, hoe verder > hoe minder snelheid je hebt ( ik weet niet als dat veel is, omdat ik zelf kabel heb.)
dat vet gedrukte is absoluut niet waar. verder klopt het welquote:Op zaterdag 2 september 2006 22:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn ADSL is al 6 jaar rete stabiel, van welke provider dan ook
[..]
Dat geldt alleen voor ADSL2(+) Voor ADSL 1 is er in nederland eigenlijk geen beperking en is elke aangesloten woning instaat de volledige 8Mbps te halen.
Alleen bij ADSL2+ met snelheden tot max 24Mbps down maakt de afstand tot de centrale dus uit, en dan ook serieus. Vanaf 2,5km stort de snelheid dramatisch in. Zo zit ik met Orange (voorheen wanadoo) op zo'n 3,2km van de centrale en haal 11Mbps in plaats van 20.
Maar voor 29,95 per maand een stabiele verbinding van 11Mbps down en 1 Mbps up is nog niet echt beroerd
Het vreemde is dat ik volgens de grafieken ook op ADSL1 snelheid zou moeten verliezen, maar in de praktijk op 3KM+ ADSL1 wide open gewoon gehaald wordt. Dat is de reden volgens mij dat KPN nu nog maar tot 12Mbps aanbiedt omdat dat een snelheid is die in bijna alle aangesloten huishoudens gehaald wordt, rekening gehouden met de afstand tot de centrale.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat vet gedrukte is absoluut niet waar. verder klopt het wel
er zijn zat huizen in nederland die op meer dan 4 Km van de centrale liggen en die halen ECHT geen 8 Mbit verre van zelfs er zijn zelfs nog delen waar ADSL helemaal niet mogelijk is welke vorm dan ookquote:Op zaterdag 2 september 2006 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het vreemde is dat ik volgens de grafieken ook op ADSL1 snelheid zou moeten verliezen, maar in de praktijk op 3KM+ ADSL1 wide open gewoon gehaald wordt. Dat is de reden volgens mij dat KPN nu nog maar tot 12Mbps aanbiedt omdat dat een snelheid is die in bijna alle aangesloten huishoudens gehaald wordt, rekening gehouden met de afstand tot de centrale.
Nu met adsl2+ zie je op forums ook dat afstand opeens een issue is geworden. Voorheen met adsl1 met snelheden tot 8Mbps was da`t een marginaal probleem.
Dus zo 'absoluut niet waar' is het 'absoluut niet'
Ja die zijn ook niet aangesloten op een ADSL provider dusquote:Op zaterdag 2 september 2006 23:17 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
er zijn zat huizen in nederland die op meer dan 4 Km van de centrale liggen en die halen ECHT geen 8 Mbit verre van zelfs er zijn zelfs nog delen waar ADSL helemaal niet mogelijk is welke vorm dan ook
AAAAAAAAAAAAAAAHH.....!!!quote:Op zaterdag 2 september 2006 23:09 schreef FredvZ het volgende:
Dr zit idd nog weinig verschil in, behalve de prijs. Heb nu sinds 9 maanden weer kabel nadat ik 4 jaar ADSL heb gehad. Ben overgestapt omdat de vaste telefoon toch niet werd gebruikt en kabel toen goedkoper bleek. Veschil in kwaliteit in de verbinding(nu Chello, toen Demon/BBNed) kan ik eigenlijk niet vinden. Maar moet wel zeggen dat de helpdesk van Demon wel wat deskundiger is dan Chello.
of je vult daar je postcode huis nr in en dan weet je het ookquote:Op zondag 3 september 2006 01:43 schreef sk888er het volgende:
Ok dan ga ik maandag bellen en uitvragen hoever ik van zon centrale aflig, want dat is het enige struikelblok wat ik tegen kan komen als ik dat zo lees.
Die 4mbit kan fysiek maximum zijn ivm afstand, maar kan ook zijn dat de gemiddelde server op internet niet meer kan geven per persoon. Surf eens naar www.eweka.nl en download daar een testbestand (een lege BIN van 100mb) dan zie je welke snelheid je kan halen bij hun server, die moet die 7mbit gerust kunnen geven. Staat onder kopje 'Ons Netwerk'.quote:Op zaterdag 2 september 2006 23:53 schreef a-child-in-chains het volgende:
Zijn er manieren om te zien of ik die 7.0 mbit ook daadwerkelijk kan halen?
Door me aantesluiten bij Newsgroups?
Dan is je afstand te groot want ik haal 2,7 Mbite per seconde binnenquote:Op zondag 3 september 2006 02:52 schreef a-child-in-chains het volgende:
Bestand wordt in no-time p 320kBps binnen gehaald maar daar blijft hij steken.
Shit.
En het zou toch kunen dat Orange express je bandbreedte beperkt Kan toch? Is
toch technisch niet moeilijk om te realiseren???
Omdat ze ms. denken dat sommigen in de buurt ook nog bandbreedte nodig hebben toch?
Ik wil weten wat de oorzaak is.
Zou ik een versterker kunne gebruiken tussen mijn telefoon-aansluiting en adsl-modem?
Zou dat helpen als de brakke draden de oorzaak zijn?
Omdat ik bij de verschillende providers heb gekeken en die kunnen of niets leveren hier op dit adres of slechts een beperkte abonnement.quote:Op zondag 3 september 2006 12:08 schreef Bigs het volgende:
Waarom is alleen Tiscali een alternatief? Er zijn ook andere (betere) ADSL-providers hoor
Maar eigenlijk boeit het niet echt wat je neemt.. beide technieken zijn volwassen en zijn in staat hoge snelheden te halen. Die afstand hoef je niet te weten.. als je op de site van een ADSL-provider een afstandscheck doet zie je welke producten ze op jouw adres leveren. Dat wordt gebaseerd op je afstand tot de centrale.
Ik dacht dat dat vroeger zo was. Tegenwoordig hoeft dat geen probleem meer te zijn.quote:Op zondag 3 september 2006 12:34 schreef baskick het volgende:
Wordt voor het gemak maar weggelaten dat kabel gebruik maakt van gedeelde bandbreedte? Hoe meer mensen over dezelfde kabel op internet gaan, hoe trager de verbinding (bandbreedte wordt gedeeld bij kabel, dit in tegenstelling tot ADSL).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |