abonnement Unibet Coolblue
pi_41426835


Vol goede moed...
Werd er aan dit seizoen begonnen. Na een lastige seizoensopening tegen AZ en Ajax zullen de komende wedstrijden de punten gepakt moeten gaan worden......

HUP NAC!!

NACCERS @ FOK!
2meter3 - Bredanaar - edje34 - Helsie - Superheld - Stefkuh - Thieske - hans12581 - Niox - Ritchie - Henk_Telefoon - Stofje - joupee

DE SELECTIE - 2006-2007
Doel:
Edwin Zoetebier, Arno van Zwam, Ariën Pietersma

Verdediging:
Kurt Elshot, Rob Penders,Patrick Zwaanswijk, Muhammet Demir, Yvo van Engelen, Patrick Mtiliga

Middenveld:
Tamas Petö, Sander van Gessel, Arne Slot, Ronnie Stam, Mike Zonneveld, Benjamin van den Broek, Edwin de Graaf, Wilmer Kousemaker, Danny Mathijssen, Rogier Veenstra

Aanval:
Leonardo, Victor Sikora, Anouar Diba, Maceo Rigters, Gert Jan Tamerus, Brian Pinas

NAC SITES
Officiële NAC site
Fanzine DeRat Online
B-Side Rats

[ Bericht 0% gewijzigd door Thieske op 02-09-2006 18:02:56 ]
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:23:09 #2
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_41427110
NAC gaat waarschijnlijk degraderen dit jaar...
Hoe denken jullie NACfans daarover, realistisch gezien?
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_41427322
Dat het nog veel te vroeg is om dat te zeggen misschien?

Nog 32 wedstrijden te gaan en tegen 2 van de beste clubs in Nederland verloren.

OP!plaatje mag wel weer een keer vervangen worden.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_41427369
Wat een kut slogan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_41427447
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:31 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Wat een kut slogan
BOERUHHH
pi_41427471
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:23 schreef Hells_Angel het volgende:
NAC gaat waarschijnlijk degraderen dit jaar...
Hoe denken jullie NACfans daarover, realistisch gezien?
Wat een onzin.
- NAC Breda -
pi_41427492
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:34 schreef Thieske het volgende:

[..]

BOERUHHH
Dat klinkt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_41427597
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:35 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:

[..]

Dat klinkt
als je supporter van de Graafschap bent.
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:57:28 #9
124802 joupee
dat spreek je uit als zjoepee
pi_41428168
ik ben ook NAC'er
pi_41428351
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:57 schreef joupee het volgende:
ik ben ook NAC'er
Toegevoegd
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:17:42 #11
148219 Jeroen_S.
De waarheid bestaat niet
pi_41428729
Opzich best grappig, Benjamin van den Broek stond dit jaar nog samen met mij Whoppers te bakken bij de Burger King.
PSV - Feyenoord 10 - 0
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:20:16 #12
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_41428796
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:30 schreef Superheld het volgende:
Dat het nog veel te vroeg is om dat te zeggen misschien?

Nog 32 wedstrijden te gaan en tegen 2 van de beste clubs in Nederland verloren.

OP!plaatje mag wel weer een keer vervangen worden.
Dat begrijp ik ook wel, en de komende 3 wedstrijden worden ook niet fijn waarschijnlijk.
Maar gezien vorig jaar zeg maar, je kan altijd speculeren natuurlijk.
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:21:38 #13
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41430416
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:30 schreef Superheld het volgende:
Dat het nog veel te vroeg is om dat te zeggen misschien?

Nog 32 wedstrijden te gaan en tegen 2 van de beste clubs in Nederland verloren.
ik verwacht met de aankopen die NAC nu heeft gedaan dat ze 11e eindigen,en 1/8 finale Amstelcup. Ben alleen bang dat we weer van die klote uitwestr zijn.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:52:53 #14
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_41529786
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:20 schreef Hells_Angel het volgende:
Maar gezien vorig jaar zeg maar, je kan altijd speculeren natuurlijk.
Ja, gezellig. Speculeren dat we degraderen .

Een geweldig seizoen zal het niet worden, maar minstens 13/14e moeten we wel kunnen worden. Eindigen we lager, dan is dat allemaal de schuld van davy schollen.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_41530180
Aan Schollen zal het dit jaar niet liggen! Met Diba en Leonardo heb je genoeg potentie voorin, jammer dat Ernie ze schorst.
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:06:27 #16
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_41530385
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef Zjakkie het volgende:
Aan Schollen zal het dit jaar niet liggen!
Je meent het .
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  woensdag 6 september 2006 @ 20:59:32 #17
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41561944
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef Zjakkie het volgende:
Aan Schollen zal het dit jaar niet liggen! Met Diba en Leonardo heb je genoeg potentie voorin, jammer dat Ernie ze schorst.
Alleen nu weer gezeik met Diba,is net het probleem Leonardo opgelost krijgen we dit weer.

ZOU HET NIET GEWOON AAN BRANDS EN STEWARD LIGGEN??
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_41566690
nee, het ligt aan ie irritante mannetjes Leo en Dida.
Diba heeft al vaker gebotst met Lokhoff.
- NAC Breda -
pi_41567301
Ik ben het wel met Derksen eens voor een keertje. Je moet je beste spelers niet schorsen.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:00:43 #20
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41575801
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:57 schreef Zjakkie het volgende:
Ik ben het wel met Derksen eens voor een keertje. Je moet je beste spelers niet schorsen.
idd anders staan we na zondag nog steeds onderaan.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 september 2006 @ 10:33:00 #21
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41576707
sterk 2e begint het zo te worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41576913
Dan moet die beste speler niet weglopen op een training.
- NAC Breda -
pi_41577228
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:40 schreef Ritchie het volgende:
Dan moet die beste speler niet weglopen op een training.
Geef hem dan een geldboete ofzo
  donderdag 7 september 2006 @ 12:24:28 #24
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41579821
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:40 schreef Ritchie het volgende:
Dan moet die beste speler niet weglopen op een training.
Dan stel je je zelf niet professioneel op tegen over je club.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_41580139
Ik heb niet echt een hoge pet op af van Ernie Brandts, maar zichzelf overschattende kut-egootjes als Diba en Leonardo zorgen bij iedere trainer wel voor ruzie.
Woo-loo-loo!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 september 2006 @ 17:46:26 #26
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41589683
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:36 schreef BobbyHill het volgende:
Ik heb niet echt een hoge pet op af van Ernie Brandts, maar zichzelf overschattende kut-egootjes als Diba en Leonardo zorgen bij iedere trainer wel voor ruzie.
heeft hij gezien bij van basten; de lastige jongetjes weg doen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41592595
Volgens mijn collega begint binnen de kringen van NAC-fans de liefde voor met name Diba en in iets mindere mate Leonardo wel af te nemen. Klopt dat een beetje?

Sikora bijna fit, dus straks Pinas en Fikkie op de flanken!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41594385
Het kamp is verdeeld zeg maar...
Je hebt het pro Leo - Diba kamp, en het pro Brandts kamp.
Maarja.. er is dan ook het pro bestuur en tegen bestuur kamp.
Het wordt er allemaal niet gezelliger op zo..
- NAC Breda -
pi_41594607
Klopt, er is gezeik door alles en iedereen op alles en iedereen (dus zowel bij NAC intern als extern). Waarom doet niet iedereen gewoon normaal en worden meningsverschillen gewoon uitgepraat? Waarom meteen schorsen/straffen? Als ik gestraft wordt door mijn werkgever zou de relatie zo verstoord zijn dat het ofwel eindigt in een gedemotiveerde werknemer ofwel in mij bij een andere werkgever. En ik neem aan dat het bij Diba en Leo niet anders zal zijn... Dus ja, leuk je statement maken als coach en TD en dan wel meteen de relatie zo definitief verneuken dat je dat nooit meer rechtgezet krijgt. Goed bezig.
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_41624898
Zonde dat zulke spelers, in potentie wellicht de beste van de selectie, toch niet helemaal in een teamsport lijken te passen en steeds voor problemen zorgen. Als die jongens nou eens lekker zouden voetballen en op die manier willen opvallen en een stap omhoog afdwingen, dan hebben beide partijen er iets aan. Snap nooit goed dat die spelers dat zelf niet lijken te zien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 8 september 2006 @ 20:57:17 #31
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41628739
He he Nac staat voor tegen Ado 0-1 leonardo in de 1e minuut al.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_41636079
1e 3 punten zijn iig binnen.
Best een zaadpot, op naar vitesse!
- NAC Breda -
pi_41783859
Gelukkig wel op eigen vervoer
quote:
Onderstaande tekst komt van de hand van Chris van Nijnatten. Voor het boek "50 jaar betaald voetbal" schreef hij een stuk over NAC, Rat Verlegh en Breda. Met zijn toestemming hebben wij zijn gehele artikel hieronder geplaatst.

Door: Chris van Nijnatten


De eerste wedstrijd uit de geschiedenis van NAC verloren de Bredanaars. Het was een vriendschappelijke wedstrijd in Middelburg. Op 6 oktober 1912 versloeg Zeelandia daar de net opgerichte fusieclub met 4-1. Waren de voetbalclubs Nooit Ophouden Altijd Doorgaan (1894) en Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning (1904) dáár nou voor samen gegaan? Ach, winnen deed men graag, bij NAC. Maar het had niet de eerste prioriteit. Bij de start van de eredivisie ging het niet veel anders. NAC begon, uit tegen Ajax, en verloor; met 1-0. Het is niet reëel om een verband te zoeken tussen beide wedstrijden. Dat verband is er immers niet. Bovendien was het in 1956 net als in 2004 voor NAC geen schande om in Amsterdam van Ajax te verliezen. Bij NAC gaat het al bijna honderd jaar niet in de eerste plaats om winnen.

De club NAC is een heel andere dan alle overige profclubs in Nederland. Dat vindt iedere supporter van zijn eigen club, maar in het geval van NAC is het ook écht zo. Maar hoe toon je zoiets aan? Je weet het pas echt als je tientallen seizoenen lang de club in al zijn bewegingen gevolgd hebt. Maar het is ook op afstand wel enigszins vast te stellen. Vooral geografisch gezien móest NAC haast wel een buitenbeentje worden. Breda, het zal niemand ontgaan zijn, ligt in Noord Brabant, maar is de minst Brabantse stad van alle stedelijke agglomeraties in die provincie. Daar liepen van oudsher alle verbindingswegen van west naar oost en omgekeerd. Slechts één liep er in het verleden van noord naar zuid, van Holland naar Antwerpen, en precies in het midden daarvan, ligt Breda. Het was bovendien een garnizoensstad, waardoor die plaats al vrij vroeg een licht exotisch karakter had. Het voelt er, aangewakkerd door heel veel horeca Vlaams, Rotterdams en Brabants tegelijk aan, dat bij elkaar bepaalde de sfeer van de stad Breda en eigenlijk is dat nóg wel zo. En precies die ziel van de stad Breda vind je terug in het DNA van NAC.


NAC Supporters goin' wild aan de Beatrixstraat
In de jaren tachtig zong een kerel op de overdekte staantribune van het oude NAC-stadion, aan de Beatrixstraat, altijd dat NAC de koning was. Ik zong het lied uit volle borst mee, net als iedereen om me heen. Maar ik heb me later in opdracht van de plaatselijke krant, het dagblad De Stem, wel eens afgevraagd of NAC wel een koning kon zijn en wat daar dan wel mee bedoeld werd. We stonden daar vroeger niet bij stil, omdat het gevoel goed was, concludeerde ik. Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken, als de koning dat nodig had. Bij NAC is iedereen gelijk en vooral heel erg Bredaas. Een stam zonder opperhoofd, maar wel met een koning en die koning, dat waren we eigenlijk zelf, zoals wij zelf ook NAC waren en zijn.

Aan een stad kun je verslingerd raken, gewoon, door er geboren te worden. Maar ook door de sfeer, door architectonische extremiteiten, door je vrienden die er wonen, door een paar goede cafés. De contouren van zo’n stad doen een mens gloeien als-ie er terugkeert na een lange vakantie of na slechts één dag elders hard werken. De ziel van zo’n stad geeft zich maar op een paar plaatsen bloot en doet dat zéker in het plaatselijke voetbalstadion.

Klik hier om de foto te vergroten
Veel volk
In NAC balt zich alles samen wat de Bredanaars aan hun stad bindt. Het is de trots die je in je gewone bestaan hebt leren te verstoppen. Het is een uit een diep en ver verleden stammend eergevoel, dat in deze tijd niet overal meer op prijs gesteld wordt. Dat chauvinisme wordt schaamteloos getoond aan iedereen die er bij wil zijn in het stadion dat steeds naar een andere sponsor vernoemd wordt, maar dat door de echte supporter Rat Verlegh-stadion genoemd wordt. In deze van lelijke maar wel voetbal ademende tempel winnen ze hun veldslagen, beramen ze veldtochten naar elders. Hier zingen ze van de paarse heide en van het eten van papegaai. Daar wordt gejuicht en gehuild om doelpunten. Daar is de betovering van geel en zwart het heftigst. Buiten het stadion is alles en iedereen hetzelfde. Steeds minder reservaten openen hun poorten om er het geloof in kleinschalig chauvinisme te komen belijden. Maar bij NAC kan het nog. Zo voelt de achterban van NAC het in ieder geval, denk ik. Ik denk het te weten omdat ik er deel van uitmaak. Natuurlijk lijkt het kinderachtig en zelfs irritant, dat er bij NAC geen deuntjes zijn na een doelpunt, dat er geen trommels in de eigen vakken klinken, dat er nooit de standaard liedjes gezongen worden. Het lijkt op aanstellerij, maar het is juist een heel pure opvatting. Een aanhanger van NAC wil dat zijn club op niets lijkt.

De meeste andere betaald voetbalclubs wensen zich op sportief gebied te onderscheiden. Dat willen door de jaren heen, het zal nooit veranderen, de technisch verantwoordelijken van NAC ook. Maar winnen is daar slechts een niet onbelangrijke bijzaak. Sla er de geschiedenis van NAC op na. Er zit voetbaltechnisch gezien weinig heroïsch in. In 1921 werd de club landskampioen, in 1973 werd de KNVB-beker gewonnen en dat is het dan wel zo’n beetje. De geschiedenis van de club wordt veel meer bepaald door twee fenomenen; het Avondje NAC en Rat Verlegh. Daarin vindt de aanhanger van NAC alles wat hij wil zien in zijn club. Met die conclusie worden grote namen als Peter van der Merwe, Norbert Pogrzeba, Ad Brouwers, Pierre van Hooijdonk, Tim Meeùs, Frans Bouwmeester, Bob Latchford, Kees Rijvers, Kees Kuys, Daan Schrijvers, Ton Lokhoff of Gabor Babos niet te kort gedaan. Zij allen genoten immers het voorrecht hoofdrollen te hebben gespeeld in een verschijnsel dat vanaf 1912 Breda en omgeving boeit. En dat verschijnsel is vormgegeven door Rat Verlegh en uiteindelijk rijp gemaakt voor nieuwe tijden door het Avondje NAC.

Klik hier om de foto te vergroten
Het Ploegske
Rat Verlegh werd geboren in 1896 en stierf in 1960 de verdrinkingsdood langs de A-16 in een plas ter hoogte van Prinsenbeek. Hij raakte op 12 maart met zijn auto te water, pas twee dagen later werd hij gevonden. De fotograaf Hans Chabot legde het moment waarop de auto boven water getrokken werd vast. ,,Ik zag hem liggen, zijn voeten zaten tegen de voorruit aan gedrukt’’, vertelde Chabot. Breda was in rouw na het overlijden van Verlegh. In de dagen dat hij kwijt was, bleek het eerste elftal van NAC danig van slag. De thuiswedstrijd tegen Sportclub Enschede ging met 1-2 verloren. En dat verlies was raar, want NAC had uit in Enschede gewonnen en zou aan het eind van dat seizoen als vijfde eindigen in de eredivisie, achter Ajax, Feyenoord, PSV en DOS. Het effect van Verleghs verdwijning is dus zichtbaar in de statistieken van de club.

De invloed van Rat Verlegh, eigenlijk heette hij Antoon, op NAC is immens groot geweest en doet zich tot op de dag van vandaag voelen. Zo is de in Breda en omstreken zeer populaire supporterssite www.derat.nl vernoemd naar deze grote clubman. Op die site wordt Verlegh op bijzondere wijze onder de aandacht gebracht. Het is een eerbetoon van jonge supporters aan de man die veel te lang een vergeten held was.

Klik hier om de foto te vergroten
Rat Verlegh gehuldigd bij zijn afscheid (foto gejat gekregen van De Rat.nl)
Verlegh werd onmiddellijk na de oprichting van de club lid. Vrij snel haalde hij het Nederlands elftal en onder zijn impulsen behaalde NAC de eerste en tot nu toe enige landstitel. Precieze cijfers zijn door de clubhistorici niet meer te achterhalen, maar Verlegh speelde tenminste 295 wedstrijden in het geel en zwart en maakte daarin 125 doelpunten. Rat Verlegh speelde op alle posities, maar in zijn acht interlands werd hij slechts benut als rechtshalf en rechtsbinnen. Hij nam op een wat merkwaardige manier afscheid van Oranje. Op 22 april 1928 stond hij opgesteld voor de thuiswedstrijd tegen Denemarken, maar kort voor het begin van de interland keurde een arts hem af. Dat mysterie is verder nooit uit de doeken gedaan, een negende interland zou Verlegh nooit meer spelen. Zes jaar later stopte Verlegh met voetballen. Daarna vervulde hij diverse bestuursfuncties bij NAC - hij schopte het tot erevoorzitter - en binnen de nationale voetbalbond. Hij was zelfs lid van de keuzecommissie waarin de opstelling van het Nederlands elftal bepaald werd.

Bij NAC zat hij in een gelijksoortige commissie en stond hij ook jaren lang als trainer op het veld. Verlegh deed alles graag in de praktijk voor en hield van aanvallend, dominant en attractief voetbal. Dat gevoegd bij zijn beslissing om permanent een ‘mental coach’ bij NAC (we hebben het hier over de periode ‘34/’45!) in de technische staf aanwezig te hebben, voedt de gedachte dat bondscoach Marco van Basten een gereïncarneerde Rat Verlegh is. Maar dat gaat wellicht wat te ver.

Verlegh was in verenigingsblad De NAC-Klok ook een echte opinion-leader. In grote gezelschappen sprak hij moeilijk, op papier was hij voor die tijd geniaal. Het blad werd in de Nederlandse voetbalwereld tamelijk serieus genomen. De communicatiemiddelen van nu moesten toen vrijwel allemaal nog uitgevonden worden. Verlegh was in feite een voorloper van alle analytici die momenteel het voetbal beoordelen. Had hij nu geleefd, dan was hij waarschijnlijk Willem van Hanegem geweest. Hij werd ook vaak geciteerd. Met name de legendarische sportjournalist ir. A. van Emmenes refereerde vaak aan de technische epistels van Verlegh. Zowel als voetballer als daarna als trainer en bestuurder legde Verlegh de basis voor wat NAC nu is. Vanuit Bredaas perspectief is hij daarom groter dan Johan Cruijff of Abe Lenstra. Hij goot het fundament voor het lievelingsvoetbal van de gemiddelde supporter van NAC door de jaren heen; technisch geschoold, gecombineerd met heel veel strijdlust. Verlegh is een mythische figuur geworden in de geschiedenis van NAC en het is daarom jammer dat het stadion van de club niet naar hem vernoemd is.


Avondje NAC
In die zin zal het andere fenomeen binnen NAC nooit een concurrent kunnen zijn van Rat Verlegh. Het betreft hier namelijk het even ongrijpbare als onweerstaanbare Avondje NAC. Het volgende is echt waar: Johan Cruijff hield eens een verhaal over wat er allemaal los komt in stadion Camp Nou bij de jaarlijkse competitiewedstrijd tussen FC Barcelona en Real Madrid. Hij trok de vergelijking met een Avondje NAC. Zou een ander het zo gedaan hebben, dan was die er zijn leven lang om uitgelachen. Maar het was Johan Cruijff die het te berde bracht. Hij overdreef een tikje, maar was kennelijk zijn klassieken niet vergeten. Het Avondje NAC is onderdeel gaan uitmaken van het algemene bewustzijn in het Nederlandse voetbal.

Heel mooi en tevens typisch Bredaas is het feit dat dat Avondje volledig toevallig is ontstaan. Er was totaal niet over nagedacht. Het ontstond gewoon. Het voor NAC achteraf bezien zeer bepalende moment voltrok zich op 27 december 1975. Toen deed de toenmalige trainer Bob Maaskant voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Fortuna Düsseldorf letterlijk en figuurlijk het licht aan bij NAC. Onder zijn bewind verrezen er lichtmasten en kon NAC ’s avonds lichtwedstrijden spelen, als dat nodig was. Bob bedacht dat dat áltijd nodig zou zijn, want hij had een hekel aan overdag voetballen. Een fenomeen was geboren. Vrijwel geen club speelde toen standaard zijn wedstrijden op zaterdagavond. Lichtwedstrijden waren voor Europees voetbal. Daarvan had NAC er op dat moment precies drie thuisduels opzitten. Floriana uit Malta en Cardiff City ontving NAC in Eindhoven, tegen FC Magdeburg gold de Kuip als thuishaven. Pas 28 jaar later mocht NAC weer eens Europees spelen; Newcastle United kwam op bezoek. Het zal duidelijk zijn dat een niet zo pretentieuze club als NAC geen lichtmasten had aangeschaft voor alleen de buitenlandse, doordeweekse confrontaties.

Maaskant weet nog dat een spontane combinatie van factoren het Avondje maakten tot wat het in de herinnering van velen was en eigenlijk nog steeds moet zijn. ,,Je moet dan terugdenken aan het oude stadion. Zo had je er wel meer in Nederland, maar wij speelden plotseling ’s avonds in zo’n klein stadion. Er waren wel meer clubs met lichtinstallaties, maar die stadions waren groter, beter. Met die bomen om de tribunes heen, de invallende duisternis, de enorme herrie van de toeschouwers die dicht op het veld zaten. Geweldig. Het voetbal leek gewoon beter en sneller bij kunstlicht. Daar geloof ik nog steeds in. Sommige voetballers presteren ook beter in avondwedstrijden.

Klik hier om de foto te vergroten
Fragment NAC - FC Twente
,,Ik speelde met drie bewegende spitsen, die mochten overal van me lopen; Tom Smits vanaf links, Jan Groeneweg in het centrum en de weergaloze Addy Brouwers vanaf rechts. Maar we hadden ook gasten die niet goed konden voetballen, Piet Kamps bijvoorbeeld, maar die zorgden dan weer voor het krachtvoetbal. Iedereen werd ondersteboven gespeeld. Vlak voor we het veld opgingen, moest ik er een hoop tot kalmte manen in de kleedkamer. Ze schuurden hun noppen scherp aan het beton. Het was allemaal niet zo mooi wat we lieten zien. Maar het sprak in Breda wel aan.


,,We wonnen bijna alles thuis en meestal gebeurde dat pas in de laatste minuten. Het publiek ging met die kick in het lijf weer weg, de stad in, de kroegen in. Ik durf te beweren dat in die tijd NAC niet alleen groeide, dat gold ook voor de plaatselijke horeca. Wij verschaften veel mannen, jong en oud, het perfecte alibi om een keer in de veertien dagen op zaterdagavond het huis te ontvluchten en een beetje de bloemen buiten te zetten. Als NAC speelde, was het altijd drukker op de Havermarkt.’’
De toenmalige secretaris van NAC, Eugène Lemmens, had destijds ook een functie in het bestuur van de FBO, de werkgeversorganisatie van het betaalde voetbal. Daarin hadden ze het ook medio jaren zeventig al wel eens over marketing, hoewel daar bij de clubs niemand al echt naar wilde luisteren. Hij bedacht de slogan ‘Een Avondje NAC? Ja gezellig’, een simpele variant op een bestaande kreet uit de reclamewereld van die tijd. ,,Ik had niet het idee dat ik een vondst had gedaan. Maar het klopte ineens gewoon allemaal. Jonge mannen en in mindere mate vrouwen kwamen op zaterdagavond naar ons. Alsof ze er al die tijd op hadden zitten wachten. Misschien was zondagmiddagvoetbal in Bredase ogen wel te duf en moest het voetbal van NAC gekoppeld worden aan uitgaan en aan feesten. Wie had dat kunnen denken? Op een dag vlogen we in een sportvliegtuigje met een ingehuurde piloot naar een dorpje onder Parijs. Daar wisten we dat er vier van die gekke ronde lichtmasten te koop lagen. We gingen er heen, lieten de boel overkomen, zetten die handel rechtop en zie daar: het Avondje NAC.’’

En plotseling was het fenomeen dus daar. Wat Rat Verlegh als eerste had geformuleerd, dat bouwde Maaskant uit en daar voegde Lemmens het horecagevoel aan toe. Op die manier ontstond een eigenwijze, afwijkende club. Of liever; een eigenwijze, afwijkende gemeenschap. Want beoordeel NAC puur op de statistieken en er rijst het beeld van een club van dertien in een dozijn. Maar NAC is meer dan alleen die voetbalclub. Zoals iedere voetbalclub meer is dan alleen een voetbalclub. NAC is een gemeenschap van regionalen, permanent in beweging, zelfrespect bouwend en soms afbrekend, een bak vol emoties, vanwege de stabiele combinatie van feesten, voetballen, zingen, drank en rumoer precies passend in de regio waar aan NAC zo veel belang gehecht wordt. En daarom dus anders dan de anderen, heel anders zelfs.
http://www.combilozen.nl/breda/images/chrisnijnatten.html
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_41784080
eigen vervoer, en geen pasfoto shit, dat scheelt
- NAC Breda -
  woensdag 13 september 2006 @ 22:02:50 #35
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41784613
Ik drink mijn bier tegenwoordig uit een Rat Verlegh glas, gratis bij de appie op de Ginnekenweg!
Ik blijf een geel-zwarte natuurlijk...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_41784652
Ik heb er meerdere gratis .

Zijn mooie glazen inderdaad.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_41805017
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:02 schreef Elvislives het volgende:
Ik drink mijn bier tegenwoordig uit een Rat Verlegh glas, gratis bij de appie op de Ginnekenweg!
Ik blijf een geel-zwarte natuurlijk...
hebben ze die dingen ook in Arnhem

is het uitvak al uitverkocht voor Zaterdag al uitverkocht ?
pi_41805056
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:43 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

hebben ze die dingen ook in Arnhem

is het uitvak al uitverkocht voor Zaterdag al uitverkocht ?
Er is vrije verkoop voor NAC fans bij het uitvak van het Gelredome. Dus de meeste Naccers zullen hun kaartje daar pas kopen.
pi_41805107
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:44 schreef Thieske het volgende:

[..]

Er is vrije verkoop voor NAC fans bij het uitvak van het Gelredome. Dus de meeste Naccers zullen hun kaartje daar pas kopen.
het zal wel aardig volzitten schat ik zou , komt de sfeer ten goede
pi_41805169
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:45 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

het zal wel aardig volzitten schat ik zou , komt de sfeer ten goede
Er zijn al 600 kaarten in de voorverkoop verkocht. Maar dat zullen er nog wel een heel stel meer worden vermoed ik.
pi_41806285
Dus, zaterdag op tijd naar het gelredinges.
- NAC Breda -
  donderdag 14 september 2006 @ 18:12:17 #42
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41807530
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:43 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

hebben ze die dingen ook in Arnhem

is het uitvak al uitverkocht voor Zaterdag al uitverkocht ?
Nee, ik studeer in Breda en daar woont mijn kamer ook

Moeten de NAC-fans zaterdag gewoon hun kaartje bij de hoofdingang kopen, tussen de Vitesse-supporters? OOOH behave!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_41807603
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:12 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Nee, ik studeer in Breda en daar woont mijn kamer ook

Moeten de NAC-fans zaterdag gewoon hun kaartje bij de hoofdingang kopen, tussen de Vitesse-supporters? OOOH behave!
Als het goed is zit er een aparte kassa bij het uitvak.
  donderdag 14 september 2006 @ 18:19:16 #44
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41807695
Okee. Kan nooit slechter zijn dan Willem 2- NAC die ik ook met NAC-fans in het thuisvak volgde: moest je je paspoort meenemen, stond er Breda als geboorteplaats in, kwam je er niet in
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_41811674
slaat nergens op nee , net zoals dinsdag met een liverpool shirtje aan kwam je bijna niet in het psv vak als nederlander

maar Elvislives ga je dan in het uitvak zitten als vitesse supporter zijnde

maar mocht het uitverkocht raken bij de plus supermarkt ( zit in de stad bij het musiskwartier ) geven ze voor elke 25 euro aan boodschappen 1 kaartje weg en mischien hebben ze ook nogwel nac placemets

maar alchol en dat soort dingen gelden dan net weer niet

en anders is het nog altijd vrije verkoop en dan heb je al kaarten vanaf 13 euro voor Noord
pi_41811882
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:19 schreef Elvislives het volgende:
moest je je paspoort meenemen, stond er Breda als geboorteplaats in, kwam je er niet in
Tja.. discriminatie geldt niet als het om voetbalsupporters gaat he...
- NAC Breda -
  donderdag 14 september 2006 @ 20:34:06 #47
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41812483
Nee, ik heb gewoon seizoenskaart voor Zuid hoor, ik vind Breda een leuke stad en NAC een leuke club, maar Vitesse blijft verreweg nummer 1 hoor

Overigens: als je je OV liet zien bij die wedstrijd in Tilburg, dan mocht je ook gewoon doorlopen, ook al staat daar geen plaatsnaam op. Studenten rellen gewoon niet!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_41812842
Elvislives, pak zaterdag zo rond 3 of 4 uur niet de trein, het zit dan geloof ik vol met NACers
- NAC Breda -
pi_41812911
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:34 schreef Elvislives het volgende:
Nee, ik heb gewoon seizoenskaart voor Zuid hoor, ik vind Breda een leuke stad en NAC een leuke club, maar Vitesse blijft verreweg nummer 1 hoor

Overigens: als je je OV liet zien bij die wedstrijd in Tilburg, dan mocht je ook gewoon doorlopen, ook al staat daar geen plaatsnaam op. Studenten rellen gewoon niet!
oke dan is het goed

is de OV tegenwoordig ook identificatieplicht
  donderdag 14 september 2006 @ 20:46:23 #50
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41812966
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:43 schreef Ritchie het volgende:
Elvislives, pak zaterdag zo rond 3 of 4 uur niet de trein, het zit dan geloof ik vol met NACers
Doe ze de groeten van me Ik ga morgen al terug: weekOV.

Wat wordt t zaterdag? (Een echt Breda's antwoord is dan: bier, wijven, want voetbal boeit niet, maar wat denk jij...)
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_41813319
Nou, toch echt veel bier .

En voor de rest? Ik zou het echt niet weten, zou eigenlijk niet weten hoe sterk of zwak NAC nou eigenlijk is..
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_41813686
Nou, ik als Bredanaar ben toch echt voor NAC hoor
Maar ik hoop dat het gezellig wordt in Arnhem, met veel bier
- NAC Breda -
pi_41813731
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:53 schreef Superheld het volgende:
Nou, toch echt veel bier .

En voor de rest? Ik zou het echt niet weten, zou eigenlijk niet weten hoe sterk of zwak NAC nou eigenlijk is..
Tegen Ajax was het best goed, tegen Ado op zich ook wel.
Maar Vitesse is toch weer iets anders he..
- NAC Breda -
  donderdag 14 september 2006 @ 21:04:15 #54
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41813833
Ik denk 3-1 voor jullie of ons. En voor het bier: Jupiler in café De Schoof op de Korenmarkt (tevens hangen daar mooie Vitesse-shirt, maar je kan dr veilig zitten )
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_41814203
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:04 schreef Elvislives het volgende:
Ik denk 3-1 voor jullie of ons. En voor het bier: Jupiler in café De Schoof op de Korenmarkt (tevens hangen daar mooie Vitesse-shirt, maar je kan dr veilig zitten )
We zullen daar lekker de toerist uit komen hangen
- NAC Breda -
pi_41814662
Ik zie wel waar ik terrecht kom
quote:
Ollie

En dan heb ik nog een anekdote van bij het stadion van Wageningen een krielhaan pikken (omdat-ie voornamelijk geel/zwart was, "Die moet het veld op!), die meenemen in je pilotenjasje, mee overgooien in de bus naar de stad (natuurlijk waren we veel te vroeg), met die hele groep door de woute opgepakt worde, samen in grote openluchtcel gestopt worden, en na enig verhoor met de ME bus weer teruggebracht naar het stadion, volgens mij nog op tijd voor de wedstrijd. We zijn volgens mij zeker 5 keer gefouilleerd, 1 keer kneep een wout in het beestje dat dus begon te "kermen". "Wasda?" vroegtie, en het antwoord was "Oh da''s me kip...."
Het beest heeft het dus gehaald tot in het vak, waarna 1 van ons opnieuw werd gearresteerd omdat hij probeerde hem van het hek af het veld op te duwen.

Gelachen? Dachtutwel !!


Quote van nacforum.nl
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_41815318
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:11 schreef Ritchie het volgende:

[..]

We zullen daar lekker de toerist uit komen hangen
stuur je ook nog een mooi kaartje naar het thuisfront

in de toto heb ik ook een 3-1 staan
  vrijdag 15 september 2006 @ 02:42:22 #58
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41824425
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:20 schreef Superheld het volgende:
Ik zie wel waar ik terrecht kom
[..]



Quote van nacforum.nl
Niet eens van combilozen.nl?

HBO-intro was geen reet aan trouwens, alleen maar mensen die bier drinken, bah (bovendien was Elize dr, damn )
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_41878146
Wat een dag... De mensen die met de trein waren en die met de auto waren en de stad in gingen, zijn zwaar onterecht door de politie busen in geslagen om naar het stadion vervoerd te worden (gewoon vragen en fatsoenlijk contact leggen is ook zooo moeilijk), maar een heerlijke onterechte overwinning in de blessuretijd.
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_41878170
Komen er nog mensen van hier naar IJsselmeervogels dinsdag?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_41878190
Mooi dagje met 3 heerlijke punten

Ik iig niet F1bas.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_41882182
Ik ook niet. Echt zwaar schijt aan wedstrijden doordeweeks...
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
  zondag 17 september 2006 @ 13:57:50 #63
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41887577
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:50 schreef Helsie het volgende:
Wat een dag... De mensen die met de trein waren en die met de auto waren en de stad in gingen, zijn zwaar onterecht door de politie busen in geslagen om naar het stadion vervoerd te worden (gewoon vragen en fatsoenlijk contact leggen is ook zooo moeilijk), maar een heerlijke onterechte overwinning in de blessuretijd.
Klopt, ik zat ertussen en er was geen aggressieve sfeer, de politie stuurde ze alleen regelrecht de handen van een Vitesse-groepje in.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_41893015
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:00 schreef Helsie het volgende:
Ik ook niet. Echt zwaar schijt aan wedstrijden doordeweeks...
Wel een leuke club om eens te gaan kijken op zich hoor. Maar vanuit Breda wel een eindje rijden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41913606
Wat een zooi was het zaterdag zeg..
we zaten gewoon lekker op een terrasje, beetje bier te drinken enzo.
Worden we in ineens richting een busje gedwongen.
En die snuggere wouten daar in Arnhem sturen ons dan langs een Vitesse cafe... gek he dat het dan knokken wordt.
Eenmaal aangekomen bij het stadion moeten we 1 voor 1 de bus uit, moeten we onze identiteitsbewijs laten zien en worden er foto's van gemaakt.
Die shit is allemaal doorgestuurd naar de wouten van Breda, benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen.
Een ander die met ons meewas is teruggestuurd naar Breda, omdat ie geen kaartje had.
Nee gek he, als het vrije verkoop is...

Een voordeel was dat er 2 van NAC bij ons zaten, dus die kunnen mooi verslag doen.
Al met al, wat een leuke dag had moeten worden is flink verneukt.
Dan maakt dat schitterende doelpunt van Mike het wel een beetje goed.
- NAC Breda -
  maandag 18 september 2006 @ 17:53:36 #66
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41925503
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:16 schreef Ritchie het volgende:
Wat een zooi was het zaterdag zeg..
we zaten gewoon lekker op een terrasje, beetje bier te drinken enzo.
Worden we in ineens richting een busje gedwongen.
En die snuggere wouten daar in Arnhem sturen ons dan langs een Vitesse cafe... gek he dat het dan knokken wordt.
Eenmaal aangekomen bij het stadion moeten we 1 voor 1 de bus uit, moeten we onze identiteitsbewijs laten zien en worden er foto's van gemaakt.
Die shit is allemaal doorgestuurd naar de wouten van Breda, benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen.
Een ander die met ons meewas is teruggestuurd naar Breda, omdat ie geen kaartje had.
Nee gek he, als het vrije verkoop is...

Een voordeel was dat er 2 van NAC bij ons zaten, dus die kunnen mooi verslag doen.
Al met al, wat een leuke dag had moeten worden is flink verneukt.
Dan maakt dat schitterende doelpunt van Mike het wel een beetje goed.
Zat jij ook bij Café Rubens/De Gele Rijder?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_41925614
Even de foto's checken
Cafe Sint Jan.
Maar we gingen bierhalen bij een Grolsch toko op de hoek, want Amstel is vies
- NAC Breda -
pi_41925681
btw, mooi verslag van Stofje:

http://www.combilozen.nl/(...)2007/vitessenac1.htm

echt te triest voor woorden als ik het zo weer lees..
- NAC Breda -
  maandag 18 september 2006 @ 18:28:32 #69
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_41926214
Ja ik heb t gelezen, te gek voor woorden dat jullie weggestuurd werden, daar ging het fout.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  maandag 18 september 2006 @ 18:40:07 #70
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_41926547
wat vonden jullie van de hitte in het stadion zaterdag .. Dat was toch godsgeklaagd ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
  maandag 18 september 2006 @ 18:43:35 #71
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_41926627
Sint Jan! Veel ouwe mensen, maar vette retro-muziek altijd. Gefeliciteerd met de 3 punten, jammer dat het op zo'n vervelende manier moest. Als Vitesse op zo'n manier bij een andere subtopper had gewonnen was ik ook erg blij geweest
pi_41933581
Ik ben wel benieuwd, gaan jullie morgen met een B-team spelen?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_41933646
Zal wel meevallen lijkt me.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_41954336
mooi verslag maar dat kan je wel aan de combilozen overlaten

Wat ik me eigenlijk afvroeg hoe staat het nu eigenlijk met Alfred Schreuder , zag hem zaterdag nog wel lopen.
is ie al wel weer in training of dat ook nog niet ?
pi_41956464
Kan je dat niet beter in het Feyenoord-topic vragen??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41960269
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:39 schreef methodmich het volgende:
Kan je dat niet beter in het Feyenoord-topic vragen??
zag hem nog zwaaien naar de bus van Nac , maar ja je hebt gelijk hij zit al weer een paar jaar bij Feyenoord
pi_41986014
NAC de Vogels vleugellam gemaakt? Op zich niet al te dik, 2-4. Geen NAC-mannen van hier geweest toch? F1Bas was er volgens mij, maar da's een Rooie Vogel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41998596
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:08 schreef methodmich het volgende:
NAC de Vogels vleugellam gemaakt? Op zich niet al te dik, 2-4. Geen NAC-mannen van hier geweest toch? F1Bas was er volgens mij, maar da's een Rooie Vogel.
Ik ben echt 'geschrokken' van het niveau van NAC, die vielen mij erg tegen.

Er waren denk ik zo'n 100 NAC-supporters.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_41999039
Ik denk dat de motivatie ook niet bijster hoog was, buiten dat speelde zwaanswijk en penders niet en geeft ijselmeervogels waarschijnlijk alles wat het heeft. Nou was ik er niet bij maar binnen een kwartier 4 x scoren geeft denk ik wel wat aan..
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_42038370
WEER een uitwedstrijd

[ Bericht 43% gewijzigd door Superheld op 22-09-2006 07:54:22 ]
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_42038519
2006/2007
19 sep 2e ronde IJsselmeervogels - N.A.C. Breda 2 - 4
--------------- 3e ronde FC Groningen - N.A.C Breda
2005/2006
06 aug 1e ronde FC Vinkenslag - N.A.C. Breda 0 - 6
21 sep 2e ronde FC Zwolle - N.A.C. Breda 2 - 4
26 okt 3e ronde N.E.C. - N.A.C. Breda 2 - 2

2004/2005

10 aug 1e ronde Ter Leede - N.A.C. Breda 0 - 3
22 sep 2e ronde FC Groningen - N.A.C. Breda 1 - 2
10 nov 3e ronde A.D.O. `20 - N.A.C. Breda 0 - 3
26 jan 4e ronde N.A.C. Breda - FC Utrecht 2 - 1
03 mrt kwartfinale Feyenoord - N.A.C. Breda 4 - 0

2003/2004
17 dec 4e ronde Ajax - N.A.C. Breda 0 - 1
04 feb kwartfinale P.S.V. - N.A.C. Breda 0 - 1
16 mrt halve finale FC Twente - N.A.C. Breda 2 - 2

13 wedstrijden, waarvan 12 uit de laatste jaren..Dat kan gewoon geen toeval meer zijn
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_42038914
van 16 bekerwedstrijden, 1 thuiswedstrijd..hoezo, eerlijke loting..

Nou ja.. vanavond eerst de buren slachten!
- NAC Breda -
pi_42051329
Zo! Op naar Breda, naar die veredelde buren ruzie
- NAC Breda -
pi_42052381
die loting is gewoon 1 opgezet plan , volgende keer is het weer een uitwedstrijd in de beker mocht NAC erin slagen van de mannen van Ron Jans te winnen.

Wat was / is eigenlijk de ludieke actie van dit jaar van jullie voor de derby
  zaterdag 23 september 2006 @ 03:14:11 #85
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_42068704
hmm, wat een klote wedstrijd zeg !! ik vond de menselijke sirene op f3 niet verkeerd !! haha , wat een geluid kon die fabriceren zeg !!!
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_42073657
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 07:54 schreef Superheld het volgende:
FC Vinkenslag
Whehehe, hoe was dat?
slettebak [@] gmail.com
pi_42073758
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:52 schreef JaWi het volgende:

[..]

Whehehe, hoe was dat?
Geinig.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_42074057
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:52 schreef JaWi het volgende:

[..]

Whehehe, hoe was dat?
Van combilozen.nl:
quote:
Schrijver: Cheerio

Wedstrijd: Vinkenslag – NAC 0-6

Datum: 6 augustus 2005

Tijd aankomst: 16:00

Kamp: Vinkenslag

Stad: Maastricht. Mag duidelijk zijn dat we eerst nog even het Vrijthof hebben aangedaan voordat we naar het kamp gingen. Wat opvalt is dat alles in Maastricht op het gemakse gaat, lekker rustig aan, je waant je er in Frankrijk. Komt ook doordat je er geen zak van verstaat daar, magoed wij kunnen ook Frans…, alore enzo!

Stadion: Het veld met daarnaast een kleine tribune ligt tussen de woonwagens, wel ergens aan het begin van het kamp. Een oefenveld is er ook maar dat was niet veel. Verder een huge kantine en voor de gelegenheid buiten ook een tap, al waren er iets te weinig glazen op voorraad. Mooi van de hele accommodatie is dat de kantine pal tegen een ´kerk´ aan staat! Zowel in de kantine als in de kerk rook het overigens niet naar wiet.

Verslag: Daar we het wat cru vonden om met de trein naar een kamp te gaan gingen we maar met de rode bolide van Stoep. Bovendien was er sinds lange tijd weer eens een camera aanwezig en zie hier: het eerste verslag van het seizoen. De oefenreeks was weer als vanouds, dwz veel bier en weinig voetbal. Maar vandaag ging het schijnbaar ergens om, en nog wel tegen Vinkenslag, een prachtloting! Na een lange vakantierit rechtstreeks naar Maastricht centrum lag een parkeerplaats ons met open armen te verwelkomen. Een onverstaanbare franstalige Belse vond echter dat zij recht had op de plek. Na een finke dot gas en een paar keer ´alore´ en teksten als ´parlez non francais´ geroepen te hebben zag ze in dat we dus niet meer aan de kant gingen en konden wij ook verder. Gedoe met de asociale fransen altijd! Praat normaal, doen wij ook!
Op naar het Vrijthof, wat door een beetje combilozen ondertussen gemakkelijk te vinden is. En anders kan je gewoon de bordjes volgen, iets wat ze in Zevenbergen niet echt begrijpen omdat ze daar geen bordjes nodig hebben met dat ene plein van ze. Maar niks negatiefs over Zevenbergen want ze waren dit keer in de meerderheid. Afin, Maastricht en het Vrijthof zien er goed uit, mooie terrasjes en serveersters die direct hun telefoonnummer op het bierfiltertje zetten. Maar kampvolk is natuurlijk altijd veel charmanter, dus wij naar Vinkenslag. ´Afslag 56 vanaf de A2, kan niet missen, je ziet het liggen´ kregen we door en dat was niet gelogen. Vanaf de A2 zie je opeens wat loodsen, een autosloperij e.d. en inderdaad, afslag 56. De auto moest ergens, op eigen risico, op een afstandse plek geparkeerd worden waarna, wederom op eigen risico, het kamp betreden kan worden. Er liep al aardig wat volk rond, met te veel paraplu´s… Na een aantal karakteristieke woonwagens gepasseerd te hebben lag daar opeens het veld met de autobanden en bumpers tegen de hekken, typisch. Na binnenkomst een te grote kantine en een mooie Duitse bierkar. De sfeer op het kamp verder was prima, van enige vijandelijkheid of iets was geen sprake of we verstonden het gewoon niet, kan ook. Maar het kwam in ieder geval zeer relaxed over en vooral het bloemetjes wc-papier gaf je toch een heel veilig gevoel. Het was behoorlijk druk op het kamp met vooral mensen van Vinkenslag, het NAC gehalte viel wat tegen. Erger was echter dat je geen glazen mee het veld op mocht nemen wat inhield dat ik na de 0-2 geen wedstrijd meer gezien heb. Later is er nog 4 keer gescoord, wat duidt op een gemakkelijke overwinning. Paar bier later weer met de rode bolide, mét radio, richting Breda alwaar het licht rond een uurtje of 5 werd uitgedaan na te veel bier waardoor het SBL voetbaltoernooi helaas geskipt moest worden.


[ Bericht 1% gewijzigd door Thieske op 23-09-2006 13:24:16 ]
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:54:27 #89
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_42137123
Kreeg net dit mailtje van Feyenoord.
quote:
KAARTVERKOOP FEYENOORD - NAC BREDA VERSOEPELD

Seizoenkaarthouders hebben nu de mogelijkheid om één kaart extra aan te schaffen voor de competitiewedstrijd Feyenoord-NAC Breda van aanstaande zondag. Clubkaarthouders kunnen nu in totaal twee kaarten aanschaffen. In eerste instantie was er sprake van één op één verkoop, waardoor seizoenkaarthouders geen extra toegangsbewijs konden aanschaffen en clubkaarthouders slechts één kaart. Omdat de editie Feyenoord-NAC de afgelopen jaren zonder noemenswaardige problemen verliep, heeft Feyenoord van de gemeente Rotterdam toestemming gekregen om supporters in staat te stellen een kaart extra aan te schaffen.
Combilozen nog kaarten nodig.
A.M.A.B
pi_42137237
pfff hier zakt echt mijn broek vanaf hoor:
quote:
Omdat de editie Feyenoord-NAC de afgelopen jaren zonder noemenswaardige problemen verliep, heeft Feyenoord van de gemeente Rotterdam toestemming gekregen om supporters in staat te stellen een kaart extra aan te schaffen.
Terwijl het voor ons dit is :
quote:
Feyenoord - NAC is ingeschaald als een risico C-wedstrijd (hoogste categorie). Dat houdt in dat er een verplichte buscombi is en dat NAC maar met 650 man mag komen. Feit is echter dat er maar 8 bussen mogen afreizen naar Rotterdam, wat neer komt op een capaciteit van slechts 400 supporters met normale bussen. De SV is inmiddels bezig om grotere bussen te regelen, waardoor er misschien 560 man mee kunnen.

Waar er de laatste jaren nog de optie was om bij een grote toeloop twee treinen te laten rijden, is dat nu zelfs ook geen optie. Volgens NAC.nl is dit onbespreekbaar vanwege de hoge kosten en het hoge risico. NAC zelf is net als ons ontevreden over de opstelling van de gemeente Rotterdam in deze zaak en heeft inmiddels een brief geschreven aan Burgemeester Opstelten.
Bron BSideRats.nl
- NAC Breda -
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:20:52 #91
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_42140908
De beste geuze(n?)naam voor feyenoord:

feyenooit
feyedingus
de nerds
schepenschrobbers
dordt-noord
"f" (onder het motto: je mag niet vloeken)

bron: de rat



Echt een stel droeftoeters daar in breda.
A.M.A.B
pi_42141252
En wat kies jij?
- NAC Breda -
pi_42142168
Whehe
pi_42142229
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:54 schreef Cart_man het volgende:
Kreeg net dit mailtje van Feyenoord.
[..]

Combilozen nog kaarten nodig.
Ik kan helaas niet, anders had ik hier graag gebruik van gemaakt .
Gerrit Visser. Tenor.
pi_42142625
En de top3 van Spelers vh seizoen bestaat volledig uit oud-Feyenoorders
pi_42142676
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:20 schreef Cart_man het volgende:
De beste geuze(n?)naam voor feyenoord:

feyenooit
feyedingus
de nerds
schepenschrobbers
dordt-noord
"f" (onder het motto: je mag niet vloeken)
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_42142870
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:33 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Beetje jammer ja.. ik woon in Zwijndrecht..
- NAC Breda -
pi_42143526
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:33 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Ja de humor in Bavel-West is ver te zoeken
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:09:00 #99
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_42143658
Maar vertel nou eens, vanwaar de haat richting Rotterdam en de mooie club Feijenoord? Wij supporters van Feijenoord vragen ons dat regelmatig af?

Te weinig aandacht gehad tijdens de bekerwedstrijd vorig jaar?
A.M.A.B
pi_42148418
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:09 schreef Cart_man het volgende:
Maar vertel nou eens, vanwaar de haat richting Rotterdam en de mooie club Feijenoord? Wij supporters van Feijenoord vragen ons dat regelmatig af?

Te weinig aandacht gehad tijdens de bekerwedstrijd vorig jaar?
Laffe acties in het verleden ('93 een TRIBUNEVAK leegvegen omdat jullie te weinig kaarten hadden) o.a, rotterdammers omdat het een vervelend volkje is c.q zich zo gedraagt in Breda.

De bekerwedstrijd was trouwens al 2 jaar geleden geloof ik.

Ohja, die poll is best droevig ja.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  vrijdag 29 september 2006 @ 21:26:00 #101
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42242927
Zondag minimaal 1 pnt
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42357352
Dat is er dus ook niet van gekomen, maar ik heb wel wat positieve dingen gezien.
Als Leo zich nu eens de rest van het seizoen zo inzet als tegen de Nerds dan kan het nog goed aflopen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:07:15 #103
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_42357566
Nac = Feijenoord 2.
A.M.A.B
pi_42357832
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 14:07 schreef Cart_man het volgende:
Nac = Feijenoord 2.
Feijenoord = Nac 3
pi_42358530
blaat
- NAC Breda -
pi_42365425
Zo krijgen we het topic wel vol, met al die onzin..
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:24:25 #107
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42366789
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:38 schreef Superheld het volgende:
Zo krijgen we het topic wel vol, met al die onzin..
Inderdaad laatste topics gaan nergens over,laten we het eens hebben over de Ceulaer Nac blijkt weer interese te hebben.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42367358
het is overigens NAC.
En die belg mag van mij wegblijven.
- NAC Breda -
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:47:35 #109
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42367386
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:24 schreef edje34 het volgende:

[..]

Inderdaad laatste topics gaan nergens over,laten we het eens hebben over de Ceulaer Nac blijkt weer interesse te hebben.
Mag van mij ook weg blijven eerder waren wij ook niet goed genoeg voor hem.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:54:22 #110
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42466504
Volgende week RKC uit altijd lastig Jansen is in vorm dus of Zwaanswijk of Penders krijgen een zware middag.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42474248
Eerst NEC thuis hoor...
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_42485725
quote:
Vierdaagse naar Nijmegen

De Breda Loco's staan bekend om een aantal dingen onder andere om op de meest idiote manieren naar een wedstrijd te gaan. Gekker dan met 130 man naar Roosendaal kan niet? Nou op de fiets naar Heerenveen of Groningen is gekker maar dit overtreft niemand...

De Breda Locos organiseren de vierdaagse naar Nijmegen lopen (ipv de vierdaagse van Nijmegen). Je leest het goed in 4 dagen van Breda te voet naar Nijmegen. Het is een sponsortocht dus we steunen ook nog een goed doel, tevens heb je de kans om 4 dagen lang te lullen met mede NAC supporters.

Op het moment van schrijven bestaat de groep uit ongeveer 25 á 30 lopers. Wil je meelopen, sponsoren of op een andere manier meedoen, stuur dan een mail naar info@bredalocos.nl
Hehehe, wat een gekken
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:06:02 #113
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42517441
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 10:46 schreef Superheld het volgende:
Eerst NEC thuis hoor...
Yep das waar thnxss komt door dat klote ned elftal.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42667345
Dus... vanavond nec oprollen!
- NAC Breda -
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:02:17 #115
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_42667366
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 12:01 schreef Ritchie het volgende:
Dus... vanavond nec oprollen!
A.M.A.B
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:08:38 #116
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42678540
Al wat bekend vanuit Breda ?
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:11:06 #117
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_42678604
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:08 schreef edje34 het volgende:
Al wat bekend vanuit Breda ?
2-0 voor N.E.C. 2x Denneboom.
A.M.A.B
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:13:46 #118
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42678674
Klote NAC ze kennen wéér niks amateurs.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42693379
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:13 schreef edje34 het volgende:
Klote NAC ze kennen wéér niks amateurs.
Pannekoek.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_42693476
edje. nepperd, blijf voortaan weg uit dit topic aub.
- NAC Breda -
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:35:53 #121
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42844064
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:48 schreef Superheld het volgende:

[..]

Pannekoek.
Ja lekker met spek.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:06:38 #122
3455 Helsie
Proud to be
pi_42848940
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:13 schreef edje34 het volgende:
Klote NAC ze kennen wéér niks amateurs.
Nee, jij bent een echte supporter. Met je eeuwige berichten op internet tijdens alle wedstrijden. Zie je wel eens een wedstrijd?
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_42857928
Zo.. laat nu de pleuris maar uitbreken, burgemeester petertje vd velden wil waarschijnlijk een bierverbod int stadion...
Ik geloof dat het tijd is voor wat actie.., wat een mongool is die vent zeg..
- NAC Breda -
pi_42858226
Maakt niet hoe als hij maar oprot

Hoop dat van der velden ook weet hoe lang oltmans het vol hield tegen de supporters

[ Bericht 73% gewijzigd door Superheld op 21-10-2006 11:11:41 ]
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:09:28 #125
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42864457
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:06 schreef Helsie het volgende:

[..]

Nee, jij bent een echte supporter. Met je eeuwige berichten op internet tijdens alle wedstrijden. Zie je wel eens een wedstrijd?
Nac-Ajax
Nac-Stillem 2
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42875471
en jawel... weer een gewonnen uitwedstrijd, 0-1 van rkc o/
- NAC Breda -
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:05:34 #127
3455 Helsie
Proud to be
pi_42882704
Yeah, het zag er niet uit, maar gelukkig 3 punten

Vond het niet zo erg dat Pinas uitviel, want het is nu toch wel écht duidelijk dat de aanval gevaarlijker is met Rigters-Leo-Diba.
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:26:55 #128
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42883410
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:49 schreef Ritchie het volgende:
en jawel... weer een gewonnen uitwedstrijd, 0-1 van rkc o/
Een eigen doelpunt ja zelf bijna geen kansen gecreeerd.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42884387
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:26 schreef edje34 het volgende:

[..]

Een eigen doelpunt ja zelf bijna geen kansen gecreeerd.
wedstrijd weer niet gezien zeker..
- NAC Breda -
pi_42884541
Zo, met twee grote mokken koffie en een supervet ontbijt achter de kiezen, zal ik de dag denk ik wel weer door kunnen komen... Ritchie, gisteren niet mee met de boot?
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
pi_42884652
Ach, Edje34 heb ik nog eens een flinke ban aangesmeerd. Het is sneu om te zien dat echt helemaal niemand 'm mag en dat dan ook de reden is van zijn kansloze leven in real life. Blow je nog tijdens werktijd, Edje?
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
pi_42884938
Ik heb gisteren de boot uitgezwaaid hoor
- NAC Breda -
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:04:40 #133
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42884977
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:57 schreef vloeistofje het volgende:
Ach, Edje34 heb ik nog eens een flinke ban aangesmeerd. Het is sneu om te zien dat echt helemaal niemand 'm mag en dat dan ook de reden is van zijn kansloze leven in real life. Blow je nog tijdens werktijd, Edje?
Als ik jou jeugdfoto zie krijg ik wel weer de neiging ja.

Pannekoek
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:05:35 #134
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42885008
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:03 schreef Ritchie het volgende:
Ik heb gisteren de boot uitgezwaaid hoor
Die boot vertrekt pas 6 dec en moet nog aankomen hoor.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42885554
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:04 schreef edje34 het volgende:

[..]

Als ik jou jeugdfoto zie krijg ik wel weer de neiging ja.

Pannekoek
Moeilijk hè? De Nederlandse taal? Probeer deze strijd maar niet aan te gaan, Edje, want je verliest het dik. Je bent er simpelweg te dom voor.
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:28:47 #136
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42885973
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:19 schreef vloeistofje het volgende:

[..]

Moeilijk hè? De Nederlandse taal? Probeer deze strijd maar niet aan te gaan, Edje, want je verliest het dik. Je bent er simpelweg te dom voor.
Ja zeker daarom werk ik zeker bij de ING,dat jij fabriekswerk doe daar kan ik niks aan doen.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:31:02 #137
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_42886065
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:34:53 #138
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42886202
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:54 schreef vloeistofje het volgende:
Zo, met twee grote mokken koffie en een supervet ontbijt achter de kiezen, zal ik de dag denk ik wel weer door kunnen komen... Ritchie, gisteren niet mee met de boot?
Anders neem je nog gewoon een lijntje he,doe je dagelijks hoor ik.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42886980
- NAC Breda -
pi_42887107
Anyway, dit alles uiteraard helemaal terzijde. De bootcombi gisteren was wederom briljant en het was goed toeven op het vak naast het uitvak. Het blijft toch een krom systeem, die pasfotoregistratie. Als je géén pasfoto inlevert, sta je in het vak van de tegenstander. En als daar dan heel veel NACsupporters staan, is het helemaal tof. En als in dat vak dan wél bier geschonken wordt, is het helemaal perfect. Zit geen logica in, volgens mij .
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:25:04 #142
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42889406
quote:
Nu snap ik waarom vd Velden een alcoholverbod wil invoeren.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42890611
Leonardo gezellig bezig met Koenders. Als daar maar geen onderzoekje naar gestart wordt.

Donderdag ga ik weer eens bij NAC kijken. Hopen op een mooie pot tegen de FC Utrecht.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:12:17 #144
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42891139
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:59 schreef methodmich het volgende:
Leonardo gezellig bezig met Koenders. Als daar maar geen onderzoekje naar gestart wordt.

Donderdag ga ik weer eens bij NAC kijken. Hopen op een mooie pot tegen de FC Utrecht.
Reken er maar op dat Leo een schorsing krijgt het is NAC weer he.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:31:29 #145
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_42893677
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:25 schreef edje34 het volgende:

[..]

Nu snap ik waarom vd Velden een alcoholverbod wil invoeren.
Een verbod op jou zou een stuk meer oplossen.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:43:20 #146
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42893970
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 18:31 schreef Niox het volgende:

[..]

Een verbod op jou zou een stuk meer oplossen.
Spuit 11 komt ook weer eens te voorschijn.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42894006
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 18:43 schreef edje34 het volgende:

[..]

Spuit 11 komt ook weer eens te voorschijn.
Kom je komende donderdag tijdens de wedstrijd hier weer posten, hoe slecht/ dan wel goed het gaat?
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:47:21 #148
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42894077
donderdag zit ik in het stadion Thieske.

[ Bericht 8% gewijzigd door edje34 op 22-10-2006 18:53:03 ]
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zondag 22 oktober 2006 @ 19:29:48 #149
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42895381
bron: B-side Rats

Zo. En toen was het helemaal duidelijk waar Pierre van Hooijdonk hoort. En dat is niet in Breda.
Waar Van Hooijdonk in zijn eerste periode Feyenoord uitgekotst werd door de Rotterdamse aanhang omdat hij altijd maar over NAC babbelde blijkt is het nu andersom. Pierre wil niet meer naar Breda en wil in Breda ook niets doen. Dat wil hij wel bij Feyenoord, nadat hij zijn carriere aan het eind van dit seizoen heeft afgesloten.

Tja. Eerst was het NAC, nu is het Feyenoord.... betrouwbaar in de liefde blijkt de heer Van Hooijdonk niet echt. Eén ding is zeker: de weg terug naar Breda heeft hij nu geblokkeerd. En dat is best jammer voor hem.


Dan laat je merken nooit echt van je club gehouden te hebben.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zondag 22 oktober 2006 @ 19:50:37 #150
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_42896109
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 19:29 schreef edje34 het volgende:
Dan laat je merken nooit echt van je club gehouden te hebben.
Look who's talking.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:05:19 #151
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42898849
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 19:50 schreef Niox het volgende:

[..]

Look who's talking.
Goeie film van John Travolta.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:08:42 #152
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42930223
Kijken wat we er morgen weer van bakken.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:23:01 #153
3455 Helsie
Proud to be
pi_42932643
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:28 schreef edje34 het volgende:

[..]

Ja zeker daarom werk ik zeker bij de ING,dat jij fabriekswerk doe daar kan ik niks aan doen.
Nou, ook bij de ING hebben ze.... Naja, laat ook maar.
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:53:42 #154
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42933756
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:23 schreef Helsie het volgende:

[..]

Nou, ook bij de ING hebben ze.... Naja, laat ook maar.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42946775
Ik haat doordeweekse voetbal wedstrijden..
maarja.. vanavond maar eens zien wat deze lichtelijk gehavende selectie kan...
- NAC Breda -
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:27:12 #156
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42947369
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:02 schreef Ritchie het volgende:
Ik haat doordeweekse voetbal wedstrijden..
maarja.. vanavond maar eens zien wat deze lichtelijk gehavende selectie kan...
Inderdaad klote vooral als je tot 17:00 moet werken,eer je dan thuis bent moet je nog douchen eten en dan op naar NAC. Als je dan thuis komt kan je onderhand weer naar je nest. Gelukkig ben ik vandaag vrij en kan ik redelijk op tijd wegrijden.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_42961778
En, hoe speelt Pinas?
pi_42970931
Nou... gelukkig speelde Penders wel mee.
Verder natuurlijk een verdiende overwinning!
- NAC Breda -
pi_42987972
Degene waarmee ik zou gaan kon niet en toen ben ik iets anders gaan doen. Ga nu zondag tegen Groningen kijken.

Heb ik iets gemist qua wedstrijd?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_42988246
Wedstrijd zelf was leuk. De rest was het een kutavond, zoals alle thuiswedstrijden dit seizoen frustrerend zijn. Café Beatrix, securitys, camera's, er is geen lol meer aan.
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
  zondag 29 oktober 2006 @ 01:09:57 #161
3455 Helsie
Proud to be
pi_43024870
Ja, die camera's zijn wel kut he. Balen dat je dan gefilmd wordt tijdens het drugs gebruiken...

Kom op zeg, in praktisch elke horeca tent hangen tegenwoordig camera's.

Morgen weer 3 punten? Hoop van wel!
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_43028942
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 01:09 schreef Helsie het volgende:
Kom op zeg, in praktisch elke horeca tent hangen tegenwoordig camera's.
Volgens mij valt dat reuze mee in Breda, vooral in cafe's.

En drugs gebruiken kan je toch wel, al zijn er camera's.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43030970
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 01:09 schreef Helsie het volgende:
Ja, die camera's zijn wel kut he. Balen dat je dan gefilmd wordt tijdens het drugs gebruiken...

Kom op zeg, in praktisch elke horeca tent hangen tegenwoordig camera's.

Morgen weer 3 punten? Hoop van wel!
!!!!! Jezus, Helsie, wat is er met jou aan de hand? ! En dan dat gelul over drugs . Ja hoor, ik gebruik drugs, 99% van de Bea gebruikt drugs. Sure. Wat een kwatspraat, niet te geloven. No way dat in "praktisch elke horeca tent tegenwoordig camera's hangen". En áls ze er hangen, hangen ze verdekt, zodat de klanten (!!) ze niet zien en ze dus niet als storend ervaren op het moment dat ze er zijn. Ongelofelijk dat je zoiets goed kan praten...
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
pi_43031402
Hopen op een leuke pot vanmiddag met veel goals. Doe maar 4-3 voor NAC ofzo, heb ik nog wat leuks te zien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43031472
NAC - FC Groningen zijn vaak leuke wedstrijden. Tenminste, toen NAC nog een beetje kon voetballen en Groningen nog totaal niet. Toen ging het nog gelijk op. .
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
pi_43031522
Ik kan vanuit dat medewerkersvak in ieder geval goed de Groningen-supporters tellen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43031543
achja.. bier is toch net zo goed een drug..
Benieuwd of ze nu wel moeilijk gaan doen voor de Bea. Afgelopen donderdag kon je gewoon buiten staan met je pilsje.
- NAC Breda -
pi_43032056
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:10 schreef Ritchie het volgende:
achja.. bier is toch net zo goed een drug..
Benieuwd of ze nu wel moeilijk gaan doen voor de Bea. Afgelopen donderdag kon je gewoon buiten staan met je pilsje.
In de nieuwe Rat staat een stuk tekst van me, over wat me overkomen is afgelopen donderdag bij de Beatrix. Tegen NEC was de deur tussen Bea en SV-home gewoon geopend. Tegen Utrecht wilde ik wedermo door deze deur, maar werd ik tegengehouden. Jammer, dan loop ik wel weer dat nutteloze stuk om. Een kale security vraagt aan me waarom ik altijd zo verschrikkelijk bijdehand doe met die deur. Ik antwoord dat ik allereerst tegen NEC gewoon door kon lopen en dat ik niet bijdehand doe, maar dat ik die regel gewoon niet begrijp en nog altijd de ijdele hoop heb dat die maatregel me nog eens goed uitgelegd wordt. Hoogtepunt van het gesprek:

Stofje: "Kijk, dat die maatregelen er zijn, soit, daar ga ik nu niet over klagen, maar..."
Security: "Noem je mij swa? Niet zo bijdehand hè!"
Stofje: "Nee, ik zei soit. Dat is een Frans woord dat ook in het Nederlands gebruikt wordt. Je spelt het als s.o.i.t. en het betekent "so be it, zo blijkens het is, het zij zo"."
Security: "Niet zo bijdehand hè!"
Stofje: " ".

Het wordt er allemaal dus een stuk minder leuk op, het wekt juist vreselijk veel irritatie op. De autoriteiten zijn bezig een bom te maken, zodat de supporters straks ontploffen en zij dús reden hebben om een bierverbod te realiseren .
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:28:07 #169
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43035699
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:07 schreef vloeistofje het volgende:
NAC - FC Groningen zijn vaak leuke wedstrijden. Tenminste, toen NAC nog een beetje kon voetballen en Groningen nog totaal niet. Toen ging het nog gelijk op. .
Nu is het andersom.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43036515
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:30 schreef vloeistofje het volgende:

Stofje: "Kijk, dat die maatregelen er zijn, soit, daar ga ik nu niet over klagen, maar..."
Security: "Noem je mij swa? Niet zo bijdehand hè!"
Stofje: "Nee, ik zei soit. Dat is een Frans woord dat ook in het Nederlands gebruikt wordt. Je spelt het als s.o.i.t. en het betekent "so be it, zo blijkens het is, het zij zo"."
Security: "Niet zo bijdehand hè!"
Stofje: " ".
Ik snap het deurverhaal niet zo, maar dit:
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:57:46 #171
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43036662
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:52 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Ik snap het deurverhaal niet zo, maar dit:
Ik sluit me er bij aan
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43041094
Mwah, geen slechte pot gezien. Helaas geen goals.

Heb het idee dat Diba én Leonardo vaak net iets te solistisch zijn en dat ze allebei zo graag willen laten zien wat ze kunnen dat ze soms de simpele oplossing vergeten.

Al was die dribbel van Leo wel weer geniaal, jammer dat Diba op de lat kopte.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43042467
Mooi dat iedereen vandaag buiten ging bieren.

Aardige pot, helaas 0-0.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:16:03 #174
3455 Helsie
Proud to be
pi_43043393
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:42 schreef methodmich het volgende:
Mwah, geen slechte pot gezien. Helaas geen goals.

Heb het idee dat Diba én Leonardo vaak net iets te solistisch zijn en dat ze allebei zo graag willen laten zien wat ze kunnen dat ze soms de simpele oplossing vergeten.

Al was die dribbel van Leo wel weer geniaal, jammer dat Diba op de lat kopte.
Leo te solistisch??? Hij kan beter voortaan zelf schieten, want anderen maken hem toch niet voor hem, als hij afgeeft.

En ik blijf erbij: Nooit meer Pinas in de basis, zeker niet als Rigters zo speelt als laatste weken. Maar die kreeg maar liefst 18 hele minuten...

Verder inderdaad leuke pot. 3-4-3 was een leuke zet! Nu nog Pinas permanent eruit voor Rigters en in de toekomst tijdiger en meer wisselen in het kader van de 'energie voorziening' en dan komt het helemaal goed.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 11:45 schreef vloeistofje het volgende:

[..]

!!!!! Jezus, Helsie, wat is er met jou aan de hand? ! En dan dat gelul over drugs . Ja hoor, ik gebruik drugs, 99% van de Bea gebruikt drugs. Sure. Wat een kwatspraat, niet te geloven. No way dat in "praktisch elke horeca tent tegenwoordig camera's hangen". En áls ze er hangen, hangen ze verdekt, zodat de klanten (!!) ze niet zien en ze dus niet als storend ervaren op het moment dat ze er zijn. Ongelofelijk dat je zoiets goed kan praten...
De reden dat ik zeik op die drugs is dat deze voor meer dan 90% de reden zijn dat overheid en politie de bea + het NAC-stadion strenger willen controleren. Ze zien het als een vrijplaats waar drugs en drank de boventoon voeren en daarmee de stemming van de bezoekers (voornamelijk negatief) beïnvloeden. Aangezien ik pro-alcohol ben, geef ik dan maar af op de drugs. Het zal wel niet waar zijn dat er veel gebruikt wordt daarbinnen. Is er toch een hoop veranderd sinds de laatste keer dat ik erheen geweest ben. Maar goed, het boeit me geen zak, ik ga er toch niet naar toe. Dus voor mijn part hangen ze het vol met telelenzen: mij zullen ze er niet mee filmen.

Als je de keus mag maken tussen geen bier meer omdat men meent een snuif bij zijn bier te moeten kunnen nemen of dan toch maar drugsbestrijding, dan denk ik dat zelfs Stofje de keuze snel gemaakt heeft.

[ Bericht 23% gewijzigd door Helsie op 29-10-2006 19:29:09 ]
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:19:56 #175
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43043515
Als Leo aflegt naar Diba bij die kopbal in de lat, schuift Diba hem er echt wel in hoor. Hij stond helemaal vrij. Leuk dat je dan zelf schiet, maar dan moet 'ie wel in 't netje liggen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 07:10:27 #176
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43057463
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:19 schreef twi het volgende:
Als Leo aflegt naar Diba bij die kopbal in de lat, schuift Diba hem er echt wel in hoor. Hij stond helemaal vrij. Leuk dat je dan zelf schiet, maar dan moet 'ie wel in 't netje liggen.
Inderdaad Leo had die bal gewoon aan Diba moeten geven ipv proberen de keeper te passeren.
Diba stond op een perfecte positie.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43075760
Nou ja, ik had meer het idee dat ze allebei zo graag willen zien hoe goed ze kunnen voetballen, dat ze soms wel eens een ander vergeten. Vond Brandts volgens mij ook, met die "verkeerde keuzes voor de goal".

Pinas wel heel erg ja, die bal die hij met links wilde gaan afwerken. Okee, je bent niet rechts, maar probeer het tenminste.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:49:17 #178
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43077450
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:07 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, ik had meer het idee dat ze allebei zo graag willen zien hoe goed ze kunnen voetballen, dat ze soms wel eens een ander vergeten. Vond Brandts volgens mij ook, met die "verkeerde keuzes voor de goal".

Pinas wel heel erg ja, die bal die hij met links wilde gaan afwerken. Okee, je bent niet rechts, maar probeer het tenminste.
Al met al had Nac gisteren gewoon 3 pnt moeten pakken,had ook meer vertrouwen gegeven voor de wedstr aankomende zaterdag tegen de lampjes uit Eindhoven
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 november 2006 @ 11:43:53 #179
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43166107
wat lees ik nou, stadion uitbreiden? Iemand een plaatje van hoe het eruit moet gaan zien?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43166350


Artist impression...


Edit:
Ga het steeds meer waarderen!

[ Bericht 9% gewijzigd door Ritchie op 02-11-2006 17:28:33 ]
- NAC Breda -
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 november 2006 @ 11:56:32 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43166440
idd, maar iig bedankt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43166498
Ze willen het stadion gaan uitbreiden tot 20.000 plaatsen...


Edit:

Hier staat wat meer in:


http://home.tiscali.nl/nobelen/Sub/NAC-terrein.html

[ Bericht 63% gewijzigd door Ritchie op 02-11-2006 16:26:55 ]
- NAC Breda -
pi_43176279
Met ideeen waar er miljoenen uitgehaald gaan worden krijg ik een NAC basketball flashback...
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43176430
ja, maar daar is geen geld in gegaan van NAC voetbal he
- NAC Breda -
pi_43176778
Volgens oltmans ja...
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  donderdag 2 november 2006 @ 20:28:22 #186
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43183284
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:09 schreef Superheld het volgende:
Met ideeen waar er miljoenen uitgehaald gaan worden krijg ik een NAC basketball flashback...
Nu je het zegt dat hebben we ook een blauwe maandag gehad.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43197909
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:09 schreef Superheld het volgende:
Met ideeen waar er miljoenen uitgehaald gaan worden krijg ik een NAC basketball flashback...
Dat basketbal was wel heel tof, trouwens. Toch regelmatig heen geweest en een heerlijk pilsje kunnen drinken, die nog geserveerd werden ook. Maar verder was het uiteraard niet echt fantastisch. Ik twijfel ook over deze ontwikkeling, ik moet nog zien of dit een financiele vooruitgang kan en zal betekenen.
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:55:48 #188
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43215472
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:24 schreef Superheld het volgende:
Volgens oltmans ja...


Oltmans is een lul die geen verstand van voetbal heeft.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43319725
Komen er wel mensen mee vanavond? Kan me voorstellen dat niemand de reis wil ondernemen naar het hoge Noorden als het live op tv komt...
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_43319964
Ik heb echt geen idee hoeveel mensen er gaan.
Ik zit ook gewoon voor de buis vanavond.
- NAC Breda -
pi_43320023
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:33 schreef clauwheee het volgende:
Komen er wel mensen mee vanavond? Kan me voorstellen dat niemand de reis wil ondernemen naar het hoge Noorden als het live op tv komt...
Tuurlijk wel.
pi_43322138
Ik ben er vanavond.
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:23:16 #193
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43327643
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:42 schreef Ritchie het volgende:
Ik heb echt geen idee hoeveel mensen er gaan.
Ik zit ook gewoon voor de buis vanavond.
Voor de buis met één flesje bier en een zakje Lays chips.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43332381
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:33 schreef clauwheee het volgende:
Komen er wel mensen mee vanavond? Kan me voorstellen dat niemand de reis wil ondernemen naar het hoge Noorden als het live op tv komt...
Ik geloof dat er een (half?) busje rijdt.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43332476
Wel begrijpelijk.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_43332637
Ja, met verlening en alles ben je pas om 4 uur weer terug..en je moest geloof ik al om 4 uur ofzo vertrekken?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43332812
Ja precies. Voor een doordeweekse avond net ff iets teveel van het goede, als het ook live op tv is.

Niet helemaal zeker, Leonardo en Diba kunnen bijvoorbeeld gevaarlijk zijn, maar stiekem denk ik dat we 'gewoon' weer winnen...
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 7 november 2006 @ 19:24:34 #198
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43333910
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:58 schreef clauwheee het volgende:
Ja precies. Voor een doordeweekse avond net ff iets teveel van het goede, als het ook live op tv is.

Niet helemaal zeker, Leonardo en Diba kunnen bijvoorbeeld gevaarlijk zijn, maar stiekem denk ik dat we 'gewoon' weer winnen...
Nac draait nog niet echt lekker dit seizoen,ook veranderd Brands te vaak binnen het elftal waardoor hij niet kan bouwen en een solide elftal. dat is ook een van de oorzaken waarom we vanavond verliezen met 3-0.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43334065
Het is NAC edje, NAC...

Verder staan we er nog echt niet zo slecht voor op dit moment, tegen RKC, utrecht en Grunn 7 punten in een week noem in tenminste niet slecht.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43341061
en toch doet NAC het zeker niet slecht!

Nu volhouden, want ik haaaat pingels!
- NAC Breda -
pi_43342151
Mijn respect voor NAC.

Feli!!!!!!!!!!!
pi_43342283
Gefeliciteerd.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43342524
onverwacht, maar niet minder mooi!
Dat euroborg is dus echt geen onneembare vesting!
De verdediging stond weer goed, en Leo was weer lekker op dreef!
- NAC Breda -
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:46:14 #204
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_43342641


Wat nou 'hel van het noorden'?

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_43344990
Je was er niet eens.
pi_43345334
Feli

Liever in de beker dan in de competitie
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_43345626
Wat een figuur die Leo, prachtig.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_43345741
Helaas de wedstrijd niet kunnen zien, maar geweldig dat er in 't hoge noorden gewonnen is.

Nu een thuiswedstrijd graag! Maar dat zal wel weer niet.....
pi_43349492
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:56 schreef Thieske het volgende:
Nu een thuiswedstrijd graag! Maar dat zal wel weer niet.....
Tuurlijk niet, heerenveen uit ofzo.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43353146
Doe maar niet

Maarreh... Die Leonardo is toch af en toe ook een genot om naar te kijken. Voert de hele wedstrijd in verdedigend opzicht geen flikker uit, zelfs als de bal een halve meter langs 'm gaat zal 'ie geen poot uit steken, maar wanneer NAC in balbezit is, wordt 'ie wakker. Één en al aanbieden, beweging en acties Jammer dat 'ie dat niet het hele seizoen laat zien..

Oja, en wat me opviel.. NAC heeft waarschijnlijk de meest 'Nederlandse' selectie van alle Eredivisieclubs?? Leonardo (Bra) is ook een halve Nederlander.. Dan heb je nog Mtiliga (Den) en Petö (Hon), maar de rest beschikt over de Nederlandse nationaliteit (of heeft een erg Nederlandse naam ). Netjes hoor!!

Maar vrijdag maar hopen dat we 3 punten mee terug kunnen nemen.. Zal wel niet zo gemakkelijk gaan als vorig jaar
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_43353711
aykut Demir, Kurt Elschot, Anouar Diba en Maceo Rigters zijn ook twijfelgevalletjes.
pi_43354043
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:52 schreef TerroRobbie het volgende:
aykut Demir, Kurt Elschot, Anouar Diba en Maceo Rigters zijn ook twijfelgevalletjes.
Maar hebben wel de Nederlandse nationaliteit.. Daar gaat het toch om??

* Proud2beDiepfries mompelt iets over multiculterele samenleving, etc.
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_43354176
Zie:
http://www.bsiderats.nl/nieuws/nieuwsitem.php?nieuwsid=8627
( Datum: 11-08-2006: NAC heeft de meeste Nederlandse spelers )

Daarna is alleen Mtiliga erbij gekomen.
- NAC Breda -
pi_43354366
Hoeveel komen er eigenlijk uit (de buurt van) Breda?? Enig idee??
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_43354414
Ronnie Stam en Conradi?
pi_43356142
Ik denk dat je gelijk hebt ja, Stam en Conradi
Ook al heeft Peto wel een erg mooie Breda tattoo
- NAC Breda -
pi_43356206
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:14 schreef Ritchie het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt ja, Stam en Conradi
Dat is dan wel weer jammer, maar afijn.. D'r zijn vele clubs die zelfs die 2 niet halen...
quote:
Ook al heeft Peto wel een erg mooie Breda tattoo
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_43362167
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:09 schreef Ritchie het volgende:
Zie:
http://www.bsiderats.nl/nieuws/nieuwsitem.php?nieuwsid=8627
( Datum: 11-08-2006: NAC heeft de meeste Nederlandse spelers )

Daarna is alleen Mtiliga erbij gekomen.
Diba is nu wel Marokkaans international geworden, dus die telt dan niet helemaal meer op zich. Afhankelijk van de manier waarop geteld is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43362307
Tering, dinsdagavondjes Groningen zijn best wel zatmakend.
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
pi_43362721
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Diba is nu wel Marokkaans international geworden, dus die telt dan niet helemaal meer op zich. Afhankelijk van de manier waarop geteld is.
Geboorteland denk ik.
pi_43366832
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:32 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

Maar vrijdag maar hopen dat we 3 punten mee terug kunnen nemen.. Zal wel niet zo gemakkelijk gaan als vorig jaar
Nouja, thuis pakken we tot nu toe de minste punten..alhoewel utrecht en groningen wel 4 puntjes opleverde....

Al hoop ik op een 2-1, in de laatste minuut...
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43418137
Pfffffff wat een KUT loting, weer uit :R
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43418146
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 07:53 schreef Superheld het volgende:
Pfffffff wat een KUT loting, weer uit
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43418435
idd.. niet te geloven..
- NAC Breda -
pi_43430120
Het kon ook niet anders.
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:12:36 #226
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43431646
Wat een klotezooi weer een uitwedstr,lijkt wel of er een vloek rust op de bekerwedstr van NAC,
en PSV en Ajax hebben weer een makkie.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43432455
Ik duik de kroeg in!

Hup NAC!
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:45:34 #228
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_43432557
Met een beetje geluk krijg ik vanavond 2 kaartjes voor NAC-Heerenveen ; gratis eten en drinken en een leuke wedstrijd!!! Welk bier schenken ze trouwens in het stadion ?!?
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:15:00 #229
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43443899
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:45 schreef travelman het volgende:
Met een beetje geluk krijg ik vanavond 2 kaartjes voor NAC-Heerenveen ; gratis eten en drinken en een leuke wedstrijd!!! Welk bier schenken ze trouwens in het stadion ?!?
Jupiler
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43444182
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:15 schreef edje34 het volgende:

[..]

Jupiler
Hiermee blijkt dat je er nooit bent...

tis sinds dit seizoen bavaria
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  zaterdag 11 november 2006 @ 04:50:31 #231
3455 Helsie
Proud to be
pi_43447120
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:15 schreef edje34 het volgende:

[..]

Jupiler
Sukkel
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
  zaterdag 11 november 2006 @ 10:26:15 #232
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43448158
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 04:50 schreef Helsie het volgende:

[..]

Sukkel
Beter een sukkel dan een loser.

[ Bericht 3% gewijzigd door edje34 op 12-11-2006 00:26:56 ]
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zaterdag 11 november 2006 @ 11:01:47 #233
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_43448571
DAMN !!! de kaartjes gingen op het laatste moment niet door....
pi_43453561
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:15 schreef edje34 het volgende:

[..]

Jupiler


Teletekstsupporter.
  zondag 12 november 2006 @ 00:27:32 #235
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43466778
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 15:15 schreef Thieske het volgende:

[..]



Teletekstsupporter.
Bavaria supp
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43496015
quote:
Op zondag 12 november 2006 00:27 schreef edje34 het volgende:

[..]

Bavaria supp
Nee, ik ben NAC supporter in tegenstelling tot jij, jij zou beter bij Willem II passen. Tenminste zo ver ik je ken via dit topic.

[ Bericht 2% gewijzigd door Thieske op 13-11-2006 01:21:11 ]
  maandag 13 november 2006 @ 23:00:08 #237
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43526785
Weer NAC bij RTL7 vrijdag. Hebben ze een abonnement op jullie ofzo?
pi_43527059
Ja helaas wel, na deze wedstrijd in februari tegen Sparta pas weer gelukkig..
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43527251
Waarom gaan jullie eigenlijk telkens op die junk in? Die Edje is zó dom, geen enkele discussie of wat dan ook mee te voeren.
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
pi_43527835
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:10 schreef vloeistofje het volgende:
Waarom gaan jullie eigenlijk telkens op die junk in? Die Edje is zó dom, geen enkele discussie of wat dan ook mee te voeren.
Ik zal je advies ter harte nemen Stofje.
pi_43527944
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:24 schreef Thieske het volgende:

[..]

Ik zal je advies ter harte nemen Stofje.
Dank je, Thieske, dat betekent heel veel voor me. .
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
pi_43543197
Ik hield er eigenlijk al rekening mee.
- NAC Breda -
pi_43543402
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:06 schreef Superheld het volgende:
Ja helaas wel, na deze wedstrijd in februari tegen Sparta pas weer gelukkig..
Ach, wat is er erg aan? Kaarten voor Heracles zijn vrij lastig te krijgen, nu drink je gewoon bier bij vrienden van je en kijkt deze wedstrijd. En het levert nog wat op voor NAC ook.
Op woensdag 17 mei 2006 17:23 schreef IWOWZ het volgende:
Hij mag wel eens toekijken. Ik mag vloeistofje wel.
pi_43549151
OF, je gaat lekker in Breda naar de kroeg.. De Bossche Poort bijvoorbeeld
- NAC Breda -
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:47:34 #245
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_43549562
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:00 schreef twi het volgende:
Weer NAC bij RTL7 vrijdag. Hebben ze een abonnement op jullie ofzo?
Samen met Heracles wel de ploeg die het meeste te zien is op de Vrijdagavond inderdaad
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:13:25 #246
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43550355
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:33 schreef Ritchie het volgende:
OF, je gaat lekker in Breda naar de kroeg.. De Bossche Poort bijvoorbeeld
Beter bekend bij Ritchie als `` De Koepel``
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43552762
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:51 schreef vloeistofje het volgende:

[..]

Ach, wat is er erg aan? Kaarten voor Heracles zijn vrij lastig te krijgen, nu drink je gewoon bier bij vrienden van je en kijkt deze wedstrijd. En het levert nog wat op voor NAC ook.
Thuiswedstrijden moet ik 9 v/d 10 x haasten omdat ik haast nooit eerder weg kan, uitwedstrijden zijn dus dan ook niet te bezoeken.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:31:49 #248
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43552903
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:27 schreef vloeistofje het volgende:

[..]

Dank je, Thieske, dat betekent heel veel voor me. .
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43553026
Overal waar we komen.....

Wie zingt hem af?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:35:37 #250
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43553063
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:34 schreef methodmich het volgende:
Overal waar we komen.....

Wie zingt hem af?
Vragen de homo`s
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43554864
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:34 schreef methodmich het volgende:
Overal waar we komen.....

Wie zingt hem af?
Vragen de mensen....
Wie wij zijn
Dan zeggen wij
We komen van de B-side/Vak G/Ere
En als ze ons niet verstaan
Dan zingen we ietsje harder!
pi_43555042
B-Side Pannekoeken!
- NAC Breda -
pi_43555524
Vak G, poedersuiker!

  dinsdag 14 november 2006 @ 21:33:40 #254
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43557647
B-Side Liga koeken
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43580212
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:26 schreef Thieske het volgende:

[..]

Vragen de mensen....
Wie wij zijn
Dan zeggen wij
We komen van de B-side/Vak G/Ere
En als ze ons niet verstaan
Dan zingen we ietsje harder!
Blijft een leuk liedje natuurlijk.

Jammer dat niet alle vakken meedoen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43582050
Nee idd.. ik heb het uitvak nog nooit mee horen doen
Verder doen alle vakken mee hoor. Als je de Gele Jas een vak wil noemen natuurlijk
- NAC Breda -
pi_43582057
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:20 schreef methodmich het volgende:

[..]

Blijft een leuk liedje natuurlijk.

Jammer dat niet alle vakken meedoen.
Alleen de hoofdtribune niet, maar dat komt volgens mij vooral omdat daar ook nooit echt gericht naar ingezet wordt vanuit de andere vakken

edit: Zoals ritchie al zegt wordt er dan voornamelijk gezongen richting een man die altijd een fel (zo ongeveer lichtgevende) gele jas aan heeft. En die dan fanatiek terug zingt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Thieske op 15-11-2006 18:11:21 ]
pi_43583504
quote:
Op woensdag 15 november 2006 18:03 schreef Thieske het volgende:

[..]
En die dan fanatiek terug zingt.
Dit tot grote ergernis van de mensen om hem heen
- NAC Breda -
  woensdag 15 november 2006 @ 19:54:02 #259
3455 Helsie
Proud to be
pi_43586052
Enige jammere is dat ik verhalen gehoord heb dat die kerel gewoon kapsones krijgt van het feit dat hij DE ENIGE ECHTE GELE JAS denkt te zijn. Terwijl het nummer ook gewoon ingezet zou worden tegen elk ander met een Gele Jas op de hoofdtribune.
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_43618204
Op het medewerkersvak hoor ik ze nooit meezingen eigenlijk, vandaar dat ik zei bijna alle vakken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43619433
Vanaf B-side en de Ere hoor je de hoofd wel (zachtjes).
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_43619562
Okee... Andere kant dan? Als ik met mijn collega mee ga zitten we altijd direct naast het uitvak.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43620813
zitten?? Ik sta daar ook
- NAC Breda -
pi_43632708
Nou, ik ben benieuwd wat ze vandaag op dat hockeyveld gaan klaarspelen.
Het is een uitwedstrijd, dus ik vermoed dat we wel 3 punten mee kunnen smokkelen.
- NAC Breda -
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:26:28 #265
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43641608
Verliezen dus net als vorig seizoen 4-2
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43641695
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:05 schreef Ritchie het volgende:
zitten?? Ik sta daar ook
In het medewerkersvak??? Daar zag ik tot dusverre nooit mensen staan eigenlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:39:13 #267
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43642552
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:05 schreef Ritchie het volgende:
zitten?? Ik sta daar ook
Buiten het stadion zeker ?
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:05:37 #268
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43642974
Klote naccers ze zullen wéér eens niet achter staan.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:59:42 #269
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43644337
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:05 schreef Ritchie het volgende:
zitten?? Ik sta daar ook
En sta je nog,of ben je van verbazing omgevallen dat NAC wéér heeft verloren?

ha ha ha ha ha ha ha
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43646893
Kanker nou eens op pleuris debiel, alleen maar in het topic wanneer het wat minder gaat.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_43647030
Ik sta op G, vlak naast het uitvak.
verder was het echt weer een zaadpot zeg..
- NAC Breda -
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:33:15 #272
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43651194
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 00:34 schreef Superheld het volgende:
Kanker nou eens op pleuris debiel, alleen maar in het topic wanneer het wat minder gaat.
So what ? het gaat alleen maar slecht.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:07:57 #273
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43658589
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 00:34 schreef Superheld het volgende:
Kanker nou eens op pleuris debiel, alleen maar in het topic wanneer het wat minder gaat.
Breda

Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zaterdag 18 november 2006 @ 17:25:00 #274
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43660758
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 00:45 schreef Ritchie het volgende:
verder was het echt weer een zaadpot zeg..

Inderdaad.

Voor de personen die het niet snappen dit is nu een Zaadpot
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:14:45 #275
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43668203
zaterdag 9 dec Pierre van Hooijdonk & Diewertje Blok bij Dit was het Nieuws
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:50:57 #276
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43669542
Gedraag jezelf eens, Edje34.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:21:25 #277
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43670690
Dit komt van het Heracles topic moeten jullie niet klagen ?
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:54 schreef Damzkieee het volgende:
Volgens mij hebben we 40 minuten effectief voetbal gezien. De rest lag er een NAC'er (of Everton) op de grond... maar wel gewonnen, hulde
Echte teamgeest was het wat wij wel hadden, maar NAC niet. Die lieten zich trouwens behoorlijk opnaaien door het publiek, niks gewend
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43693997
Mooi tenue van NAC, met witte shirts en witte kousen, viel me eigenlijk zonet pas op!
pi_43697016
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:39 schreef Tommeke het volgende:
Mooi tenue van NAC, met witte shirts en witte kousen, viel me eigenlijk zonet pas op!
Kijk eens goed:



Dit is overigens wel het thuisshirt, maar de rest is het uittenue.
Dit is het normale uittenue:



Foto's van bndestem.
- NAC Breda -
pi_43697550
Ik dacht al, sinds wanneer hebben zij witte broekjes etc? Maar ik vind het wel mooi!
pi_43702174
Sorry Bredaenaren, Leo komt naar Ajax in de winter.
pi_43703111
Ach.. we zullen zien...
Ikzelf denk dat hij gewoon het seizoen in Breda afmaakt. Tot die tijd zullen er nog wel genoeg andere clubs zich melden voor hem.
Een reden waarom ik niet hoop dat hij in de winterstop weggaat is dat er een flink deel van de gelimiteerde transfersom naar rotterdam gaat.
- NAC Breda -
  zondag 19 november 2006 @ 23:39:31 #283
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_43703943
Gewoon houden die gast tot de zomer. Voor 750000 koop je geen vervanger, en hij is bijzonder waardevol voor NAC.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  maandag 20 november 2006 @ 10:39:09 #284
3455 Helsie
Proud to be
pi_43710746
En toch ben ik van mening dat een speler die hét moet gaan maken voor een topclub een constanter hoog niveau zal moeten brengen dan Leonardo. Voor NAC is het een geweldige speler, maar NAC speelt dan ook een paar niveaus lager dan een club die een gooi doet zover mogelijk in de Champions League te komen.

Dat maakt het des te jammerder dat spelers die voor NAC zo ideaal zijn toch weggekaapt worden. De 'topclub' heeft er minder aan dan NAC!
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
  maandag 20 november 2006 @ 22:12:56 #285
3455 Helsie
Proud to be
pi_43731013
Ik heb overigens nog via een net verzoek geprobeerd Edje op te laten zouten vanuit de crew, maar blijkbaar kan iedereen alleen maar hem gelijk geven en de mensen die er last van hebben afzeiken. Triest gedoe hier.
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
  woensdag 22 november 2006 @ 23:25:35 #286
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43804545
Leonardo zou wel een goede aanwinst zijn voor PSV,Leo op links Koné in de spits en Farfan op rechts. Leo kan makkelijk de concurrentie aan.Hij past beter in het systeem van PSV dan in dat systeem van Ajax.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 22 november 2006 @ 23:27:00 #287
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43804624
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:12 schreef Helsie het volgende:
Ik heb overigens nog via een net verzoek geprobeerd Edje op te laten zouten vanuit de crew, maar blijkbaar kan iedereen alleen maar hem gelijk geven en de mensen die er last van hebben afzeiken. Triest gedoe hier.
En terrecht ik scheld niet strooi niet met allerlei ziektes en mijn kritiek blijft binnen de perken,en is vaak wel geestig.


Ik krijg al een paar dagen geen reactie op deze quote, blijkt dus wel weer dat ik gelijk heb.



[ Bericht 16% gewijzigd door edje34 op 24-11-2006 17:27:19 ]
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43806551
Nee, inderdaad, je bijdragen zijn altijd bijzonder nuttig. Heb je geen spiegel ofzo?
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_43806617
Je hebt je sig ook aan hem aangepast zie ik.
  donderdag 23 november 2006 @ 00:10:59 #290
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43806731
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:06 schreef Helsie het volgende:
Nee, inderdaad, je bijdragen zijn altijd bijzonder nuttig. Heb je geen spiegel ofzo?
Nee,jij wel ?
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_43807178
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:08 schreef TerroRobbie het volgende:
Je hebt je sig ook aan hem aangepast zie ik.
Die heb ik al heeeel lang.
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_43808746
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:39 schreef Helsie het volgende:
En toch ben ik van mening dat een speler die hét moet gaan maken voor een topclub een constanter hoog niveau zal moeten brengen dan Leonardo. Voor NAC is het een geweldige speler, maar NAC speelt dan ook een paar niveaus lager dan een club die een gooi doet zover mogelijk in de Champions League te komen.

Dat maakt het des te jammerder dat spelers die voor NAC zo ideaal zijn toch weggekaapt worden. De 'topclub' heeft er minder aan dan NAC!
Tsjah, dat is eigenlijk het eeuwige verhaal van de 'kleinere' clubs... Doe je niets aan. Voor PSV geldt hetzelfde verhaal natuurlijk op een weer wat hoger niveau. Daar kunnen wij onze beste spelers ook meestal niet lang behouden en gaan ze naar de topclubs.

En als je een beetje pech hebt dan wordt Leonardo net zo iemand als Feher, Van der Schaaf, en zo zijn er wel tig voorbeelden te bedenken die bijzonder sterk speelde bij subtoppers/kleinere clubs, maar uiteindelijk gewoon te kort komen of om andere redenen niet weten te slagen (en ook op hoger niveau geldt dat ook weer, zie bijv Kezman ofzo...). Dat is de gok die je moet nemen. Maar niettemin jammer ja.

Hoi Helsie btw! Hoest?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 26 november 2006 @ 11:23:06 #293
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43899148
Ben benieuwd van ze er vandaag weer van gaan bakken,ik heb een slecht gevoel erover.
Roda is altijd lastig in het Parkstadstadion.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zondag 26 november 2006 @ 13:00:24 #294
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_43901390
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:23 schreef edje34 het volgende:
Ben benieuwd van ze er vandaag weer van gaan bakken,ik heb een slecht gevoel erover.
Roda is altijd lastig in het Parkstad Limburg stadion.
Ook wij hebben er een slecht gevoel over na de laatste weken

Tot zometeen!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zondag 26 november 2006 @ 20:21:10 #295
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43914368
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:00 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ook wij hebben er een slecht gevoel over na de laatste weken

Tot zometeen!
En gefeliciteerd met de terrechte overwinning,slap verdedigt door NAC en huilen om een overtreding die helemaal geen overtreding was.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  maandag 27 november 2006 @ 03:00:03 #297
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_43920035
Wat is die Zoetebier op zijn retour Die zat toch echt een paar keer gruwelijk mis. En Leo met zijn gehuil continu...

Leuke opkomst, mede mogelijk gemaakt door Bavaria
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_43920558
Mwah, zaten ook 100 kids.

Maargoed zaten er natuurlijk genoeg omdat het maar 9 euro was...Verder heeft zoetebier ons dit seizoen al een paar keer aardig gered dus op zijn retour? Nee...

Waar sloeg het A.C.A.B op met we shall not be moved ofzo? Zag stewards er wel op afgaan.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  maandag 27 november 2006 @ 08:25:53 #299
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_43920775
quote:
Op maandag 27 november 2006 07:48 schreef Superheld het volgende:
Mwah, zaten ook 100 kids.

Maargoed zaten er natuurlijk genoeg omdat het maar 9 euro was...Verder heeft zoetebier ons dit seizoen al een paar keer aardig gered dus op zijn retour? Nee...

Waar sloeg het A.C.A.B op met we shall not be moved ofzo? Zag stewards er wel op afgaan.
Op de sv's na Roda-Sparta. Was ook nog een Harry Roberts spandoekje bij.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_43927185
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Duidelijk wel.
idd
  maandag 27 november 2006 @ 19:59:45 #301
3455 Helsie
Proud to be
pi_43939087
Maar Ed kan dat niet toegeven, want die post alleen om NAC'ers op te naaien. En daarom feliciteert ie ook de Roda-supporters in een NAC topic, in plaats van in een Roda-topic ofzo.

---
Edit: Verder in Het officiële NAC topic #9: Overal waar we komen, vragen ... . Natuurlijk Edje34 uit de openingspost gelaten, want het lijkt me duidelijk dat we dat geen NAC'er kunnen noemen.

[ Bericht 43% gewijzigd door Helsie op 27-11-2006 20:24:56 ]
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')