abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 november 2006 @ 22:26:53 #101
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43623016
M@x, wat mooi! Ik vind het leuk dat je alleen de hoeken hebt gedaan.
Bij het Smitje hebben ze veul Icicle, vast die naalden ook wel. Succes met breien. (Ik wou dat ik dat kon, ik kan alleen maar lappen.)
En dan nog een tip voor de voetafdrukken... Wij hebben toen Luuk pas geboren was haar voetjes en handjes ingesmeerd met vasiline. Dit stempel je dan op papier en hier ga je overheen met ecoline. Geen gedoe met verf en vingers in de mond en prachtige afdrukjes!
(Zo, stemt u maar. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_43625067


gaaf!

Heb je die afbeelding geschilderd, of heb je dat anders gedaan?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43625236
Servetten Mel.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_43625261
Superleuk trouwens M@x
En dat met die vaseline is ook een superidee.
ecoline waar koop je dat eigenlijk?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_43628806
Bij Harrods hebben ze dat wel. (Rotterdam zit je toch?) Bij de Blaak is dat, onder de kubuswoningen door.

Supertafel m@x!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 08:31:39 #106
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43629142
da's niet harrods, yppy
je bent in de war met harolds denk ik
http://www.harolds.nl/
pi_43629162
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:19 schreef lcicle het volgende:
Aangezien hier de creatievelingen zitten.. Denk ik dat mijn vraag hier op z'n plek is.

Waar kan ik breinaalden en garen kopen in Eindhoven? Bij de Wibra.. ja dat weet ik Maar ik zoek breinaalden om rond mee te breien, zonder knopjes aan het einde. Voor een muts.
Misschien heeft iemand een tip? Google levert weinig op, gouden gids nog minder.
WOLHALLA!! met hoofdletters want het is een fantastische winkel met een heel goede service. * owlet mag er niet meer kijken van zichzelf omdat het budget niet nog meer wol toe laat en er pas drie paar sokken op de pennen staan en een babypakje en luierbroekjes en en en
pi_43629226
wat een grappige naam owlet. en ik krijg er ook helemaal brei-zin van.
erg mooi geworden m@x!
pi_43629301
die inderdaad lady-wrb. Sinds mijn Harrods trauma in Londen gooi ik ze door elkaar.
Het is wel verstandig harolds (die in Rotterdam) te bellen voor je gaat. Ze hebben niet altijd alle kleurtjes van alles op voorraad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43629576
Jammer, ik was al helemaal blij-verbaasd dat er een Harrods in Nederland zou zitten (maar dat ook eigenlijk niet, wat is er nou engelser dan Harrods!)! Ik betreur nog steeds de dag dat Marks and Spencer verdween...
Oh en Yppy, een Harrods-trauma?
pi_43629596
Ik ben sinds verleden week aan het punniken geslagen en heb al een aardige sliert. Heeft iemand een idee wat je er mee kan maken of doen want zo een lange sliert is slechts leuk als iets uit een groter geheel.

En ik ben alles behalve creatief.
pi_43629784
Rondje maken en dan een pannenlap. Of een nog groter rondje en dan een hoofdje maken met een touwtje, heb je een poppetje met een jurk.

Dat is nogal oftopic owlet. Ik was als vrijwilliger in Londen, een gehandicaptenvakantie begeleiden. Een groepje wilde naar Harrods, een groepje naar een park en een groepje naar een museum. Ik had al de pech het lootje voor Harrods te trekken en toen ook nog de deelnemer die alleen op zoek was naar een sporttrui. Was ik in harrods, heb ik anderhalf uur tussen de nike en adidastruien rondgelopen. Die ook in elke willekeurige Nederlandse sportzaak worden verkocht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 09:27:33 #113
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43629900
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:09 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik ben sinds verleden week aan het punniken geslagen en heb al een aardige sliert. Heeft iemand een idee wat je er mee kan maken of doen want zo een lange sliert is slechts leuk als iets uit een groter geheel.

En ik ben alles behalve creatief.
http://www.jhieminga.demon.nl/Nederlands/Technieken/Punniken.htm

http://www.hobby-party.co(...)unniken/punniken.htm

http://punniken.allepaginas.nl/

http://www.beslist.nl/boeken/d0000095938/Eigentijds_punniken.html

volgens mij kan je wel weer even vooruit
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 november 2006 @ 10:23:00 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43710403
Help! Ik zoek een patroon voor een papieren/kartonnen schoen. Dus iets wat je kunt uitknippen, samenvouwen en dan in elkaar lijmen. (Voor de Noord-Hollanders: zoals de kids in elkaar kunnen knutselen bij de Dekamarkt, voor Sinterklaas elk jaar.) Wie kan me eraan helpen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar maandag 20 november 2006 @ 10:32:11 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43710605
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:23 schreef Rewimo het volgende:
Help! Ik zoek een patroon voor een papieren/kartonnen schoen. Dus iets wat je kunt uitknippen, samenvouwen en dan in elkaar lijmen. (Voor de Noord-Hollanders: zoals de kids in elkaar kunnen knutselen bij de Dekamarkt, voor Sinterklaas elk jaar.) Wie kan me eraan helpen?
Bouwplaat schoen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 november 2006 @ 10:38:36 #116
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43710736
Geweldig! Dank je wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 20 november 2006 @ 10:40:24 #117
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 november 2006 @ 10:44:36 #118
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43710880
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:40 schreef lady-wrb het volgende:
wat ga je dr mee doen?
Sssssssssttt

MSN?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 20 november 2006 @ 10:55:53 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43713945
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 08:33 schreef owlet het volgende:

[..]

WOLHALLA!! met hoofdletters want het is een fantastische winkel met een heel goede service.
Dankjewel voor de tip owlet! Die website had ik inderdaad ook al gevonden Ik was eigenlijk op zoek naar een 'echte' winkel, waar ik de spulletjes ook eerst kon zien.

Maar ik heb 'm gevonden hoor! Bij deze breiboetiek in Veldhoven heb ik me even laten adviseren en een paar mooie kleurtjes wol uitgezocht. Wat was dat DUUUURRRRR 2 bolletjes echte wol (wel heel erg fijn zacht enzo) en 1 rondbreinaald = 13,50!! Was ik toch maar naar het Smitje in Eindhoven gegaan, ik zag dat daar 4 bolletjes wol voor 4,95 te koop waren.

Maargoed, ik dus aan het breien geslagen. De man in de winkel had me een 80 cm rondbreinaald meegegeven. Ik moest er weer helemaal ín komen, dus had ik niet meteen in de gaten dat dat veel te groot was voor een mutsje van 45 cm omtrek. Niet zo'n fijn advies dus. Kon ik weer terug naar Veldhoven..
Inmiddels is het mutsje bijna af en hoop ik dat ik nog genoeg over heb voor een sjaal.

Toch wel leuk, dat breien
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 20 november 2006 @ 12:52:11 #121
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43714083
Jee, wat duur Icicle! Maar nu kun je wel lekker aan de knutsel.
Dat breien met een ronde naald, is dat gewoon net als recht breien? Want in dat geval wil ik dat ook wel 's proberen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_43714400
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:46 schreef lcicle het volgende:
Maargoed, ik dus aan het breien geslagen. De man in de winkel had me een 80 cm rondbreinaald meegegeven. Ik moest er weer helemaal ín komen, dus had ik niet meteen in de gaten dat dat veel te groot was voor een mutsje van 45 cm omtrek. Niet zo'n fijn advies dus. Kon ik weer terug naar Veldhoven..
Icicle, als het koord een beetje soepel is kan je met 80 cm *net* magicloop doen, misschien handig voor de volgende keer. Check google op magic loop

Normale breinaalden koop ik trouwens bij de kringloop, daar hebben ze altijd bakken vol. Zelfs een paar keer rondbreinaalden gevonden, en sokkennaaldjes die je behalve bij Wolhalla ongeveer nergens kan kopen. En soms hebben ze er geweldige wol (pas nog een pak van 10 bollen dikke echte wol gevonden, eerst geverfd met voedselkleurstof en daarna mutsen van gebreid:

En. Vorige week 8!! bollen zelfpatronende sokkenwol, ik ben er nog van ondersteboven. Niet allemaal echt mijn kleurkeuze ofzo, maar die kon ik toch niet laten liggen??

Ik gebruik voor gewoon heen en weer breien ook bijna altijd een rondbreinaald trouwens, vind ik veel prettiger werken (zware lap hangt tussen je handen ipv aan 1 kant, en breiwerk past in een grote jaszak).
pi_43714453
Een rondbreinaald ziet er zo uit:

Twee naalden met een nylon draad er tussen. Je breidt dat als het ware in een spiraal, aan 1 stuk. Voordeel is dat je geen naad ziet.
Ik denk dat het voor sokken niet zo handig is, omdat de omtrek te klein is. Maar er zijn grote maten om bijvoorbeeld een trui te breien, of iets kleinere voor een muts.

Ik heb nog nooit met 4 naalden gebreid, maar deze rondbreinaald werkt op zich wel fijn.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43714468
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:52 schreef Lishe het volgende:
Jee, wat duur Icicle! Maar nu kun je wel lekker aan de knutsel.
Dat breien met een ronde naald, is dat gewoon net als recht breien? Want in dat geval wil ik dat ook wel 's proberen.
Als je echt in het rond breit, dus een tube maakt, dan hoef je inderdaad alleen maar recht te breien. Als je niet rond breit (dus gewoon heen en weer) gaat het precies hetzelfde als op gewone rechte naalden.
pi_43714538
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:06 schreef lcicle het volgende:
Ik denk dat het voor sokken niet zo handig is, omdat de omtrek te klein is.
Je kan wel met twee rondbreinaalden sokken breien, dat werkt op zich ook wel lekker. En dus ook met 1 hele lange, met de magic loop. Maar ik brei sokken het liefst met 5 korte naaldjes.

Ik heb trouwens sinds kort een 'needlemaster', een set van losse koorden en opschroefbare pennen om zelf rondbreinaalden mee samen te stellen. Is ook erg handig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')