Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef Shadow47 het volgende:Ook ik zit te denken aan een nieuwe camera...
Momenteel zit ik met een Minolta Dimage 7 en op zich is het een beste camera, ook al is deze wat jaartjes ouder. Waar ik me aan erger is het trage wegschrijven omdat de camera geen interne buffer heeft. Het maken wat 1 RAW image kan tot 30 sec duren om weg te schrijven! dat is toch best wel eens irritant...
Verder heeft hij een trage AF (en ja ik heb de 2.00 firmware upgrade) en ook mist hij nogal eens de focus.
Ik heb dus geen losse lenzen, filters etc. Wel heb ik een Sigma EF-500 flitser, niet zo heel uitgebreid maar wel makkelijk in het gebruik. Dus als ik mijn huidige camera verkoop, begin ik met niets...
Waar ik aan zit te denken om aan te schaffen is een Nikon D80, maar ik weet niet of ik een kitlens moet nemen of een losse. Ik las goede dingen over de Nikon AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6 G, en hele slechte dingen over de kitlenzen. Die 18-55 is trouwens niet eens zo gek duur, 150 EUR ongeveer.
Leuk om mee te beginnen lijkt me. Verder wil ik de set uitbreiden met een zoom lens, het liefst deze allrounder: Nikon AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 G IF ED, ook al is die een stuk duurder (700 EUR!)....
Waarschijnlijk heb ik geen nieuwe flitser nodig, en kan ik deze gewoon op mijn Nikon plaatsen?
De D80 is momenteel nog niet uit, dus ik kan gerust nog even wachten, zodat ik ook wat meer tijd heb om te beslissen.
En oh ja, ik ga de camera gebruiken om foto's te maken van mensen, baby's, dieren, landschappen, en het wat creatieve werk wil ik ook gaan doen (dus met belichting, sluitertijden, HDR, etc spelen)
Wie o Wie kan wat meer info verschaffen mbt de D80, de kitlenzen, de VR lens en de 18-55 lens ? En of ik de flitser op de Nikon kan gebruiken...
Bij voorbaat dank!