Op dinsdag 5 september 2006 20:35 schreef Meneermax het volgende:Hoi, hier een nieuw en gewillig slachtoffer van het bodybuild/fitnessvirus. FF snel voorstellen: Meneermax, 28 jr. 1m85, 79kg. Lichaamsbouw is 'normaal', gemiddeld. Ik ben sinds een half jaar tenminste 3x per week bezig op de sportschool. (Nog) geen hardcoregym, daar voel ik me op dit moment nog niet op mijn gemak. Doel is het opbouwen van meer spiermassa zonder echt een klerenkast te worden (klerenkast zal ik met mijn bouw ook niet worden).
Inmiddels besloten om de boel toch wat serieuzer aan te gaan pakken. Nieuwe aanpak is:
3x week sportschool waarbij ik mij vooral richt op de zaken die ik thuis niet goed kan trainen. Borst, benen, rug, triceps etc. Daarnaast 5x week thuis buikspieroefeningen en biceps mbv losse handhalters. Weekend is rust.
Verder de volgende stappen gezet:
1. Ontbijten (jaja, voor het eerst in zo'n 22 jaar!). Ik eet een bak cruesli (meer krijg ik in de ochtend niet weg) en later rond 9.30 @work nog 2 a 3 volkorencrackerbrood met van die philadelphia-meuk. In de luch volkorenbrood met kaas/kip etc. ipv kroketten. Avond probeer ik te letten op een gezonde maaltijd. Ik ga niet apart koken en kan niet van vrouw en kind verwachten dat zij mijn hobby delen dus een patatje etc gebeurt echt wel eens.
2. Vloermatje en handhalters aangeschaft.
3. Creatine, Whey, HMB besteld en inmiddels binnen.
4. Gestopt met koffiedrinken (auw).
2 en 3 verwacht ik qua resultaat geen wonderen van maar uitgegeven geld stimuleert mij qua discipline.
Vraagje aan de meer ervaren mensen:
De info over creatine qua innemen is wisselend. Wat ik nu doe is het volgende. ochtend en middag 4 gram opgelost in limonadesiroop of vruchtensap. in de ochtend 1 HMB, middag 2, avond . Voor na het trainen maak ik een mix van kwark, melk, siroop, 2 eetlepels whey en 4 gr creatine. Is dit een effectief schema?
Andere tips?