abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:25:19 #1
71115 Rnej
I walk the line
pi_41308460



Welkom in het centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

quote:
quote:
Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
quote:
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Snowgames - Lessen - In aanbouw !!1

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:




Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:26:13 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41308499
Hey, de lekkere wijven staan scheef!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:31:05 #3
71115 Rnej
I walk the line
pi_41308725
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:26 schreef XL het volgende:
Hey, de lekkere wijven staan scheef!
maakt niet uit, als ze er maar staan
pi_41309468
TVP

Fingerspitzgefühl
pi_41309529
Lol vandaag nog iets moois meegemaakt:D

Ging dus met mijn vader naar Twits, coalition shop in leuven, belgië(sommigen zullen hem wel kennen) . Bleek die kerel nu te constateren dat mijn 10.5 boot eigelijk niet op de medium bindingen passen. Hij had geen large bindingen meer in de champagne kleur die ik wou..

Wat doet hij dan, hij zegt me wacht 1.5 week tot nieuwe set binnen is.. en omdat je zolang (?) moet wachten doe ik ipv 20%, 30% van je set af EN krijg je de nieuwe Cartels van 06/07

Set was eerst 808 euro en nu iets van 745 euro, met de betere cartels dus. Topsetje met Un-inc, cartels en 32 lashed:) Was wel leuk dat te horen

Btw alles betaald door vader dus ben al zeker:P
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:57:49 #6
71115 Rnej
I walk the line
pi_41309877
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:49 schreef ssstef het volgende:
Lol vandaag nog iets moois meegemaakt:D

Ging dus met mijn vader naar Twits, coalition shop in leuven, belgië(sommigen zullen hem wel kennen) . Bleek die kerel nu te constateren dat mijn 10.5 boot eigelijk niet op de medium bindingen passen. Hij had geen large bindingen meer in de champagne kleur die ik wou..

Wat doet hij dan, hij zegt me wacht 1.5 week tot nieuwe set binnen is.. en omdat je zolang (?) moet wachten doe ik ipv 20%, 30% van je set af EN krijg je de nieuwe Cartels van 06/07

Set was eerst 808 euro en nu iets van 745 euro, met de betere cartels dus. Topsetje met Un-inc, cartels en 32 lashed:) Was wel leuk dat te horen

Btw alles betaald door vader dus ben al zeker:P
niiiice, dat zijn de betere deals

congrats man, mooi setje
pi_41310959
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:49 schreef ssstef het volgende:
Lol vandaag nog iets moois meegemaakt:D

Ging dus met mijn vader naar Twits, coalition shop in leuven, belgië(sommigen zullen hem wel kennen) . Bleek die kerel nu te constateren dat mijn 10.5 boot eigelijk niet op de medium bindingen passen. Hij had geen large bindingen meer in de champagne kleur die ik wou..

Wat doet hij dan, hij zegt me wacht 1.5 week tot nieuwe set binnen is.. en omdat je zolang (?) moet wachten doe ik ipv 20%, 30% van je set af EN krijg je de nieuwe Cartels van 06/07

Set was eerst 808 euro en nu iets van 745 euro, met de betere cartels dus. Topsetje met Un-inc, cartels en 32 lashed:) Was wel leuk dat te horen

Btw alles betaald door vader dus ben al zeker:P
Altijd zwaar chill als je dat soort berichten te horen krijgt. Set ziet er inderdaad prima uit, zeker als je alles mee krijgt voor die prijs.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 30 augustus 2006 @ 00:21:06 #8
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41313145
Largebindingen op zo'n smal board?
Het zal best passen maar helemaal normaal is het ook niet.

Grappig dat een maat 10.5 32 schoen niet in een mediumbinding past en een 10.5 Burton schoen wel
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 30 augustus 2006 @ 00:28:53 #9
71115 Rnej
I walk the line
pi_41313395
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 00:21 schreef Komakie het volgende:
Largebindingen op zo'n smal board?
Het zal best passen maar helemaal normaal is het ook niet.

Grappig dat een maat 10.5 32 schoen niet in een mediumbinding past en een 10.5 Burton schoen wel
mja, wel maf op zich, want maat van me heeft 10.5 in een large binding en dat gaat idd net niet lekker....
pi_41314664
Weet iemand toevallig nog een mooi budgetjacket in 't wit ergens? Toevallig nog ergens wat moois zien hangen of zo? Liefst niet duurder dan 150 oid. Btw, in de openingspost, Duijvestein heeft twee filialen in Den Haag, waaronder de grootste van alle vier, dus wellicht het vermelden waard?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_41316642
Het hoofdkantoor van Duijvenstein is de winkel in Zoetermeer, maar ze zijn allemaal ongeveer even groot. Zoetermeer heeft alleen wel een groter magazijn. Het is wel fijn dat ze ook de voorraad kunnen bekijken van alle andere filialen.

Ik zal Den haag er bijzetten iig. done

[ Bericht 12% gewijzigd door GenesiZ op 30-08-2006 07:51:30 ]
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_41317368
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:49 schreef ssstef het volgende:
Lol vandaag nog iets moois meegemaakt:D

Ging dus met mijn vader naar Twits, coalition shop in leuven, belgië(sommigen zullen hem wel kennen) . Bleek die kerel nu te constateren dat mijn 10.5 boot eigelijk niet op de medium bindingen passen. Hij had geen large bindingen meer in de champagne kleur die ik wou..

Wat doet hij dan, hij zegt me wacht 1.5 week tot nieuwe set binnen is.. en omdat je zolang (?) moet wachten doe ik ipv 20%, 30% van je set af EN krijg je de nieuwe Cartels van 06/07

Set was eerst 808 euro en nu iets van 745 euro, met de betere cartels dus. Topsetje met Un-inc, cartels en 32 lashed:) Was wel leuk dat te horen

Btw alles betaald door vader dus ben al zeker:P
Dat was die verkoper waar je soveel vertrouwen in had Dat board is maar 24.6 breed, dus ik zo maar heel goed kijken of je bindingen en schoenen wel passen
pi_41317724
Hmmmmm wat je daar nu zegt:s zal dan volgende week als ik het ga halen eens proberen om erop te staan enzo, als het dan niet lukt moete we maar naar een nieuwe oplossing staan, ik herinner het me nu. Die kerel zet die boot op 12 ° vanvoor maar als ik vanachter -5° bvb ga staan ga ik wel problemen krijgen geloof ik:s
pi_41317898
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 00:21 schreef Komakie het volgende:
Largebindingen op zo'n smal board?
Het zal best passen maar helemaal normaal is het ook niet.

Grappig dat een maat 10.5 32 schoen niet in een mediumbinding past en een 10.5 Burton schoen wel
Mijn maat 12 32 past zelfs in een Medium binding?
Mijn maat 12 Vans niet trouwens.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 09:39:23 #15
71115 Rnej
I walk the line
pi_41317912
mijn maat 12 burton heb ik toch echt een large binding voor nodig en dan nog moet ik de gaspedals uitschuiven
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:36:43 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41319184
Bij de SL7 van Burton kon ik nog net in een medium binding. Alle schoenen groter niet meer (volgens mij is de SL7 ook de kleinste schoen van Burton qua buitenste omvang)

Ik vraag me uberhaupt af of een Large binding niet over de randen van je board heen komt. Ik weet niet of je het pendaal van een large binding zo ver in kunt schuiven dat hij op een board pas dat zo smal is. Op de Burton site geven ze aan dat er alleen een medium binding op past....

Ik heb trouwens niet zo bar veel vertrouwen in die verkoper maar goed.

btw, jij zei dat je een paar keer 540 en een 720 gedaan hebt. Hoe stel jij je dat voor.? In de lucht? op de grond? Hoe lang board je al en waarom beschouw jij jezelf als een beginner?
Als je namelijk dat soort tricks in de lucht kunt dan ben je echt wel goed en dat doe je niet na 2 weekjes boarden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41319317
TVPVideo
http://www.transworldsnow(...)6810,1229096,00.html

Tijs Goossens kiest voor Burton
Tijs was jarenlang het gezicht van Forum in Europa en zeker in Nederland. Als Internationaal Forum rijder zat hij samen in een team met Kareem El Rafie en Erik Botner. Waarom Tijs koos voor Burton lees je hier.

Het komt vaker voor dat rijders switchen van merken, het gaat soms van de één op de andere dag. Afgelopen donderdag kwam Tijs rond met Burton over een Internationale deal. Tijs is ongeveer 7 jaar voor Forum uitgekomen en heeft dat altijd met veel plezier gedaan. Wij vroegen Tijs om een eerste reactie:

Hoe kijk je terug op je tijd bij Forum, Tijs?
- Het was voor mij altijd van jongs af aan al een droom om voor Forum te rijden en ik heb dat al die jaren met erg veel plezier gedaan. In het Forum team zitten toch de beste boarders met een ultiem charisma als JP Walker, Eddie Wall en Devun Walsh. Forum is gewoon een ontzettend vet merk. En het was altijd ontzettend koel om een teammaat te zijn van al die Amerikanen.

Waarom dan toch Burton, beetje retorisch waarschijnlijk, maar vertel je ding
- Ja, eigenlijk is het simpel. Ik kreeg bij Burton gewoon een betere deal. Burton is veel groter dan Forum en dan zie je weer terug in de mogelijkheden die bij Burton gewoon groter zijn!

Wat vindt je eigenlijk zelf van Burton?
- Ik ben wel echt blij dat ik deze deal bij Burton heb gekregen. Burton is natuurlijk ook een echt snowboard merk en daar ben ik toch wel erg blij om!

Hoe werd de boodschap ontvangen door Forum Nederland?
- Ze vonden het natuurlijk wel erg jammer, maar ze gunden me deze betere deal ook zeker wel! We zijn dus gewoon goed uit elkaar gegaan!

En nu je voor Burton rijdt, ga je zeker ook naar de grotere Burton evenementen? Wat is de eerste bestemming?
- Ik ben nu eigenlijk onderweg naar Burton Nederland en daar gaan we alle details en mogelijkheden bespreken, dus dat krijg je later nog wel te horen van me!

switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:24:42 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41320675
cool

Ik vind forum sowieso een overschat merk. Voor mijn gevoel voornamelijk een merk dat groot geworden is omdat ze zo "diehard" zijn...
Als je niet als Burton fanboy wilt worden gezien, dan neem je Forum. (vooral bij freestyle
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41320992
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:24 schreef Komakie het volgende:
cool

Ik vind forum sowieso een overschat merk. Voor mijn gevoel voornamelijk een merk dat groot geworden is omdat ze zo "diehard" zijn...
Als je niet als Burton fanboy wilt worden gezien, dan neem je Forum. (vooral bij freestyle
Forum is sinds afgelopen jaar van Burton.
Ze maken wel meer freestyle georienteerde boarden.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen Ride Kink of Forum Jiblet
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:03:33 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41321943
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:34 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Forum is sinds afgelopen jaar van Burton.
Ze maken wel meer freestyle georienteerde boarden.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen Ride Kink of Forum Jiblet
weet ik

Ik zou dan wel voor een Forum gaan. Maar ik ben geen Ridefan...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41322965
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

weet ik

Ik zou dan wel voor een Forum gaan. Maar ik ben geen Ridefan...
Zit alleen btje met waist wide. Die is 24,6. heb maat 42 geloof ik van 32. ga ik dit halen? Sta wel 15 graden duck.
De Ride kink is 25,2. Scheelt best wel wat dus
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:06:49 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41324045
Volgens mij moet je met maat 42 wel op een 24.6 passen. Zeker op een railboard (diep carven zal niet echt een item zijn met dat board )
Een 25.2 lukt zeker weten
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41324249
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 09:38 schreef Thermo het volgende:

[..]

Mijn maat 12 32 past zelfs in een Medium binding?
Mijn maat 12 Vans niet trouwens.
Hmm ik heb ook 32 maar 't was toch wel duidelijk dat dat met de cartel medium te krap ging worden:s welk merk van bindingen heb je?
pi_41324332
Cartels
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_41324462
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:36 schreef Komakie het volgende:
Bij de SL7 van Burton kon ik nog net in een medium binding. Alle schoenen groter niet meer (volgens mij is de SL7 ook de kleinste schoen van Burton qua buitenste omvang)

Ik vraag me uberhaupt af of een Large binding niet over de randen van je board heen komt. Ik weet niet of je het pendaal van een large binding zo ver in kunt schuiven dat hij op een board pas dat zo smal is. Op de Burton site geven ze aan dat er alleen een medium binding op past....

Ik heb trouwens niet zo bar veel vertrouwen in die verkoper maar goed.

btw, jij zei dat je een paar keer 540 en een 720 gedaan hebt. Hoe stel jij je dat voor.? In de lucht? op de grond? Hoe lang board je al en waarom beschouw jij jezelf als een beginner?
Als je namelijk dat soort tricks in de lucht kunt dan ben je echt wel goed en dat doe je niet na 2 weekjes boarden
Je mag kijken: ik heb nergens gezegd dat ik een beginner ben Ik board nu al 6 en een halve week. Die 720 was niet op zo'n big air maar toch wel vrij hoge kicker en 540 op een iets lagere kicker.. Maar nu begin ik ook te twijfel aan die verkoper ga straks eens bellen om te vragen of hij zeker is dat het op het board gaat passen: let wel het is de Uninc van vorig jaar dus misschien is die anders van breedte weet het niet goed. Dacht zelf dat de verkoper iets zei dat de 156 dit jaar smaller geworden is.

Zal straks nog is posten met het resultaat:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')