abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juni 2007 @ 22:16:38 #276
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_50558716
Ik ben ¤ 47 nog wat kwijt voor deze 24. dus zeg ¤ 2 per stuk. Ik moet zeggen dat de printkosten mij ook zeker tegenvielen hoor! Zal het volgende keer ook op een andere manier gaan proberen. Verder waren de knuffels ¤0.35 per stuk, 20 ballonnen voor ¤0.95 en 2.50 voor 2 zakken snoepjes. De "vulling" kun je zo duus maken als je zelf wilt.

Voor deze keer had ik het idee dat ze in haar schoolcarriere (hopelijk) maar 2x naar een andere school gaat dus doe eens gek Maar volgende keer ga ik wel zelf proberen te printen als we het weer eens gaan doen.
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_50560844
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag/discussie zo niet dan hoop ik dat hij verplaatst kan worden naar een plek waar hij wel thuis hoort.

Mijn oudste gaat sinds een aantal maanden naar de peuterspeelzaal en ze geniet hier enorm van. Maar wat mij steeds meer begint te irriteren zijn de traktaties op de school.
Gewoon een voorbeeldje;
Een uitdeelzakje met daarin een uitrol fluitje , armbandje (van van 5mm doorsnede kraaltjes en dat dan in een groep waar de jongste kinderen jonger dan 2 zijn! Lijkt mij dus redelijk gevaarlijk), jojo (vind ik ook gevaarlijk aangezien veel kinderen nog dingen om hun hals leggen op deze leeftijd) zakje met schuimpjes en zakje met koekjes (van die uitdeelzakjes) , lollie (weer zoiets wat bij ons in de prullenbak beland) en een mini milkyway.

Nou is dit wel mijn meest extreme voorbeeld , maar het lijkt wel of de ouders tegen elkaar aan het opboxen zijn qua traktaties en dat alles meer, meer, meerst moet zijn.
Het stoort mij ook dat er dus dingen gegeven worden die voor bepaalde leeftijden nog best gevaarlijk kunnen zijn en dat alles ook uit zoetigheid bestaat of zoute dingen (chips word ook vaak getrakteerd).
Nou speel ik al even met het idee om hier toch eens een gesprek over aan te gaan vragen en eventueel kontakt op te nemen met de ouderraad , maar ik ben ook wel bang dat ik misschien een enorme zeur ben in dit geval.
Thuis hanteren we in de opvoeding nog dat we zo min mogenlijk zoetigheid geven of produkten met veel zout zoals chips, ik vind het dan best moeilijk als er zoveel snoep uitgedeeld word voor 1 traktatie. Het is dus niet zo dat ik elk snoepje erg vervelend vind , maar puur de grote hoeveelheden.
Hoe kijken andere ouders hier tegen aan? Hoe gaat het op andere peuterspeelzalen/scholen? En mag ik verwachten dat hier iets mee gedaan zou kunnen worden op school?
  zondag 17 juni 2007 @ 23:05:59 #278
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_50561180
Hi Zout-droppie (hihi, moet zo wel lachen om je nick)
Ik ben het er wel mee eens hoor! Mijn dochter heeft ook al dingen als lollies gekregen of speeltjes met losse onderdelen en een keer een pen aan een touwtje.. Denk ook niet dat sommigen daar écht bij stilstaan. Het kan ook wel te doen zijn, maar inderdaad niet wanneer er ook kleintjes in de klas zitten.

Vwb de snoep. Ik vind ook dat sommigen het te gek maken maar ik moet zeggen dat ik thuis sowieso het snoep eten heel beperkt hou. Dan maakt die ene keer op de psz nietecht uit. Het zijn en blijven toch kinderen dus helemaal snoep vrij zal nooit lukken... Ik denk ook dat het een onbegonnen zaak is om te proberen het uitdeel beleid op school te verbeteren. Ook al is de leiding het ermee eens, bij de ouders is het gewoon zo ingeburgerd.

Vorig jaar heeft Alys bananenboten uitgedeeld dus een banaan als bootje, een dropveter als mast en nibbits eraan. Ook erg leuk en iedereen had de banaan al op!

Dat doen ze daar op de psz dus wel. Gezonde dingen mogen ze klassikaal opeten maar zoete/zoute dingen gaan mee naar huis.
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_50561473
Haha en ik hou niet eens van (zoute) drop
Ik vind een keer een (paar) snoepjes ook niet erg maar de grote hoeveelheden. Het en een zakje met schuimpjes en een zakje met koekjes en een lolly en een milkyway is wat me stoort. Waarom niet gewoon een zakje schuimpjes of koekjes? Laatst was er een moeder die gaf alleen poffertjes mee , elk kind 3 poffertjes op school warm gemaakt en een beetje poedersuiker en de kindjes die meer wilden kregen er nog 3. Dat vind ik nog een leuke traktatie. Eens een zakje chips , op zich geen ramp. Maar de grote hoeveelheden snoeperij

Overigens word hier alles klasikaal genuttigd en sta je als ouder dan te wachten tot je kind eindelijk is uitgegeten. Nu heb ik een vreetmachientje die altijd wel iets te eten lust maar erg rustig eet waardoor ik dus of als laatste weg kom of een huilend kind heb omdat ik het restant inpak voor later
De juffen laten haar tegenwoordig ook rustig zitten na het eten omdat ze haar brood en fruit op wil eten en niks anders wil doen tot die tijd
(En gelukkig vind ze fruit zo lekker dat ze dan standaard zegt "hmmm, lekker snoepen hé mama?" )
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:05:46 #280
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51107816
De voorbereidingen zijn bezig. Nu ben ik van plan een taart te maken, gewoon van papier, zonder geprinte poppetjes, het moet wel leuk blijven en daar rozijntjes e.d. in te doen. Bij ons kdv is een klein cadeautje ook redelijk standaard. Nu zag ik bij lobbes leuke en goedkope placemats staan. Dat lijkt mij wel leuk, maar ik vraag me af of zoiets wel leuk is als je kind dat krijgt. Ik vind alles prachtig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:14:54 #281
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_51108195
Voor de bezitters van de Opperdepop:
Ik heb de meloenboot gemaakt als traktatie voor de kinderen.
Meloen uitsnijden in blokjes, maar in de schil laten zitten. Ik heb er een aardbei en een blokje kaas op vastgeprikt met een 'hoera'kaartje eraan. Als prikker heb je bij de Hema van die grote parasolletjes. Die zijn hier perfect voor. Werd door iedereen erg gewaardeerd.
Het hoeft niet altijd snoep en kadootjeste zijn, zeker niet als ze nog zo klein zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:31:27 #282
108648 cattie
lieve moeder
pi_51108970
Ive gaat vrijdag hele kleine dikke kartonnen boekjes trakteren (99 cent per stuk). Betaalbaar en leuk. Ik moet alleen nog iets bedenken om ze in te pakken. Gewoon inpakken vind ik wat saai. Maar als ik niet binnen een dag met een geweldig idee kom, gaat het dat wel worden.
Ik heb juist bewust niet voor eten gekozen, omdat in Ive's groep op het kdv best wel wat kindjes zitten die nog te jong zijn voor bijvoeding.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:35:42 #283
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51109143
Zout droppie, ik ben het helemaal met je eens!
Ik vind het daarintegen wel weer heerlijk om de traktatie te knutselen.

En wat dachten jullie van een poppenkastvoorstelling als afscheidstraktatie? Voor alle kinderen?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:36:37 #284
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51109182
vraagje,

hebben jullie ervaring met allergische kindjes op de groep? haal je daar iets anders voor? of maak je iets wat dat kindje dan ook zeker kan hebben?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:37:27 #285
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51109217
Lishe erg leuk, glaasje ranja erbij en chipjes ( nibbitsjes) erg leuk denk ik
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51109255
leuk, al hoop ik dat je daarmee geen trend zet

Hier gewoon wat ingepakt in pakpapier met een lintje erom en een kaartje dat Myrthe 3 jaar was geworden. Alle kinderen kregen dus een cadeautje en dat vonden ze al leuk genoeg, want er dan in zit maakt helemaal niet meer uit.

Evenstar, geen ervaring, maar als ik ervan weet zou ik er wel rekening mee houden. De meeste ouders wel volgens mij, dus ik zou gewoon de psz-leidster vragen of zij daar ervaring mee heeft ed (misschien kan 't in de nieuwsbrief komen oid).
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:38:30 #287
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51109274
We hebben vijf kindjes met een allergie oid, dat vind ik wel lastig. Vandaar dat een taart me wel handig lijkt, dan kan ik bewust wat anders stoppen in bijv. de blauwe taartpunten. De jongsten kan ik dan ook iets anders doen, want daar durf ik geen rozijntjes voor.

Dat lijkt me wel leuk Lishe, als zoiets ingepland kan worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:40:27 #288
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51109367
cattie, ik had doosjes roziijntjes ingepakt met vouwblaadjes (effen van kleur) en daar opgeschreven: Hoera, Amber 1 jaar .
Toch niet helemaal gewoon en ook wel een beetje een persoonlijk tintje.

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:44:04 #289
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51109551
Ik heb dat niet gedaan hoor, maar iemand anders bij hun op het kdv. Ik vond het eerst wat overdreven, maar het is zo leuk voor de kindjes!

Evenstar, ik heb wel gevraagd vantevoren of iedereen alles mocht hebben. Net zoals ik voor de hele kleintjes soepstengels meeneem zou ik daar ook iets voor meebrengen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:47:59 #290
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51109705
LadyS ik vind dat soort dingeen ook gewoon leuk, lekker simpel en handig.

Lishe en yppy wel fijn dat er dan zo opgelet wordt door jullie hopenlijk gaan er meerderen zo zijn ook hier wanneer ze naar de creche mag
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:50:04 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_51109784
Dat ziet er vrolijk uit LadyS! Helaas passen de boekjes net niet in een standaard vouwblaadje.

Evenstar, ik zou het even vragen aan de leidsters. En er dus wel rekening mee houden.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:53:36 #292
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51109920
en gekleurd A4 papier, cattie?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:58:53 #293
108648 cattie
lieve moeder
pi_51110152
Goed idee, ik zal morgen mijn man eens op pad sturen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:08:40 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51110610
Hmm ik was dus echt niet op de hoogte van allergische kindjes op Noah's groep, en heb er eerlijk gezegd ook nooit naar gevraagd

Met Noah's 2e verjaardag bleek er wel een tweeling te zijn die allergisch is, en die hadden hun eigen snoepvoorraadje daar voor dit soort gelegenheden. Ik heb ook stage gelopen bij een sportmiddag op zaterdag voor gehandicapte kinderen waar ook veel allergische kindjes waren, en daar deden ze hetzelfde.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:03:29 #295
103793 kozakken
Living the life
pi_51112906
Dutsj, wat een leuk idee!!
Deze dus: (heb t plaatje even ingescand voo ons allen , het zag er zo vrolijk uit!)


En wat een leuke ideeen weer allemaal! Rozijntjes in papier is ook leuk!
Een vriendin van me maakt altijd (op verzoek van haar kinderen) een halve foliemeloen met daarop fruitspiezen
Hit van de eeuw, begrijp ik.

Phileine, wat heb je nu uiteindelijk getracteerd? Of heb ik daar bijzonder overheen gelezen?
Ben eigenlijk wel heel benieuwd.
pi_51112963
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:35 schreef Lishe het volgende:
En wat dachten jullie van een poppenkastvoorstelling als afscheidstraktatie? Voor alle kinderen?
Ontzettend leuk!!! Dat heeft laatst een ouder bij mij op de peuterspeelzaal gedaan. Was een enorm succes!


Ik moet zeggen dat ik me ook verbaas over de hoeveelheden soms. Het lijkt wel of het steeds maar meer en groter en duurder moet ofzo. Ik probeer het ook altijd wel te zeggen tijdens een intake, dat een traktatie liever niet te veel/groot moet zijn. Volgens mij kijken die kinderen (en vooral peuters enzo) helemaal niet naar de hoeveelheid. niet om de crea mama's te ontmoedigen, maar ook de leuke knutsels worden er vaak zomaar afgescheurd op weg naar de snoeperij ... Ik moet zeggen dat ik het er altijd wel leuk uit vind zien hoor!

Bij ons hebben allergie kindjes een eigen bakje met snoepjes en als ik van tevoren weet wat er getrakteerd wordt vraag ik aan de ouder van het allergie kind of ze dat wel of niet mogen hebben.

Dutch/Kozakken, dat ziet er leuk en lekker uit!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:04:50 #297
393 phileine
española
pi_51116516
Ik zie nu dat ik er helemaal geen foto van heb gemaakt, maar uiteindelijk vond ik ergens in een groothandel voor winkels wel aardige kartonnen doosjes van sneeuwitje. Waren wel grappig, met een leuk handvatje eraan waardoor het er vrolijk uitzag. Die heb ik gevuld met een klein schuifpuzzeltje, zo'n uitroltoetertje (als een kikkertong zeg maar), een kartonnen maskertje, een ballon, een knalbonbon, een lolly en een mini-marshmallow. De rest heb ik opgevuld met een uitgerolde serpentineslinger. Zag er echt wel heel feestelijk uit, en heb er leuke reacties op gekregen. De eerstvolgende traktatie die ze kreeg bevatte ook opeens wat speelgoed ipv alleen maar snoep. Dus wie weet begin ik ze wel op te voeden.

Vind die meloenbootjes trouwens ook erg leuk en die doosjestaart ga ik onthouden voor volgende keer.
mooi he, alles
pi_51118204
zakje chips en je bent klaar?
  woensdag 4 juli 2007 @ 09:05:29 #299
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_51119794
Mijn dochter trakteert ook nooit zo uitgebreid, met heel veel snoep. Dat hoeft toch helemaal niet?

Het eerste jaar had ik een zakdoekje met daarin nijntjekoekjes, het tweede jaar had ik paashaasjes gemaakt die een doosje rozijntjes en een chocoladeschaapje (voor thuis) in zijn mandje had (Femke was toen vlak voor pasen jarig) en dit jaar had ik vrolijke kartonnen bekertjes met een roltoeter, een ballon en een doosje yoghurtrozijntjes.

Overigens valt het bij ons op het KDV wel mee met de uitgebreide traktaties, ik heb geloof ik één keer meegemaakt dat ik dacht, dit is veel te gek.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_51131277
leuke ideeën weer hier! ik moet ook weer wat gaan verzinnen voor piet z'n afscheid bij 't kdv (en z'n 4e verjaardag dus).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')