abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:42:48 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41295944
Titel is al vrij duidelijk, maar zal toch wat meer info geven

Ik wil een site gaan maken (2 eigenlijk).

De ene wordt een eigen site, persoonlijke dingetjes, fotootjes, vakantieverslag misschien een weblogje.

De andere wordt een site waarop specifieke nieuwsberichten komen. Het mooiste is als het een site is met als opbouw een menu boven de site (welke altijd zichtbaar blijft) en een menu aan de linkerkant. In het midden dan een aantal middelgrote vakken waar headlines komen. Die moeten doorlinken naar het uiteindelijke bericht.

Het is ook de bedoeling dat er een goede search inzit. Aan ieder te plaatsen bericht moeten een aantal kernwoorden worden toegevoegd waarmee er gezocht kan worden in de database.

Een archief moet er ook inkomen zodat alle nieuwsberichten opgeslagen kunnen worden.

Een chat en forum staat ook op het verlanglijstje.

Iemand enig idee welk progje ik ervoor kan gebruiken?

Ik heb totaal geen ervaring met programmeertalen of e.d.!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:45:39 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_41296033
HTML, CSS en PHP leren en dan met kladblok aan de slag.
So we just called him Fred
pi_41296043
Heb je hier nog geen ervaring mee? Een search functie is volgens mij best lastig als je nog niet erg bekend bent met programmeertalen.

Dreamweaver/Microsoft Frontpage is wel handig voor een beginner, dan zie je meteen hoe je site er uit komt te zien, en je hoeft niet al die codes te kennen.

Maar met kladblok leer je het veel sneller, maar het is wel lastiger in elkaar te zetten omdat je niet meteen weet wanneer je iets fout doet.

Dus ik raad je aan om Dreamweaver te proberen.
:)
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:46:59 #4
65960 sanger
pi_41296069
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:45 schreef droks het volgende:
Heb je hier nog geen ervaring mee? Een search functie is volgens mij best lastig als je nog niet erg bekend bent met programmeertalen.

Dreamweaver/Microsoft Frontpage is wel handig voor een beginner, dan zie je meteen hoe je site er uit komt te zien, en je hoeft niet al die codes te kennen.

Maar met kladblok leer je het veel sneller, maar het is wel lastiger in elkaar te zetten omdat je niet meteen weet wanneer je iets fout doet.

Dus ik raad je aan om Dreamweaver te proberen.
Zie edit
pi_41296109
Komaan he, geen Frontpage.

Pak dreamweaver met code view (niet desgin view)

en code dan wat in PHP ofzo
dead
pi_41296143
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:48 schreef snake903 het volgende:
Komaan he, geen Frontpage.

Pak dreamweaver met code view (niet desgin view)

en code dan wat in PHP ofzo
Geen PHP, gewoon eerst een platte website leren maken voordat je dynamische dingen wil gaan doen (en dan nog geen PHP).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_41296224
Als scripting niet je ding is...

http://www.cmsmadesimple.org/
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
pi_41296243
vind dreamweaver anders toch nog behoorlijk ingewikkeld voor een beginner, frontpage is dan naar mijn mening toch een stuk beter
pi_41296304
Dreamweaver
pi_41296328
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:45 schreef FredvZ het volgende:
HTML, CSS en PHP leren en dan met kladblok aan de slag.
ja want iedereen is een nerd en wil die taaltjes allemaal kennen
It's a casual life...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:57:03 #11
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_41296385
TS geeft aan 0,0 ervaring te hebben, en men geeft als suggestie maar even PHP en HTML/CSS te leren. Hoe stom en simpel kan je zijn.

Wat TS wil kan prima met Frontpage of Dreamweaver. De search kan je beter uit je hoofd zetten, want dan moet je echt heel veel leren.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:58:19 #12
53267 TC03
pi_41296424
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:52 schreef vertelmeer het volgende:
Als scripting niet je ding is...

http://www.cmsmadesimple.org/
Ja, die site sluit perfect aan op iemand met geen kennis van websites.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:58:34 #13
65960 sanger
pi_41296427
Andere vraag / overweging:

Wat zullen de kosten zijn om iets dergelijks te laten maken (eenmalig). Het nieuws plaatst ik dan natuurlijk wel zelf iedere dag.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:00:20 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_41296498
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:57 schreef TC03 het volgende:
TS geeft aan 0,0 ervaring te hebben, en men geeft als suggestie maar even PHP en HTML/CSS te leren. Hoe stom en simpel kan je zijn.
als je iets wil doen, dan zal je het eerst moeten leren. Dus zo gek is het niet. Dreamweaver en Frontpage zijn leuk, maar als je iets custom-made maakt, dan is het handig om te weten wat welke functie doet en zou moeten doen.
So we just called him Fred
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:02:56 #15
53267 TC03
pi_41296587
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

als je iets wil doen, dan zal je het eerst moeten leren. Dus zo gek is het niet. Dreamweaver en Frontpage zijn leuk, maar als je iets custom-made maakt, dan is het handig om te weten wat welke functie doet en zou moeten doen.
Nog steeds raar om dat iemand aan te raden als hij nog 0,0 ervaring heeft met websites.
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:58 schreef sanger het volgende:

Wat zullen de kosten zijn om iets dergelijks te laten maken (eenmalig). Het nieuws plaatst ik dan natuurlijk wel zelf iedere dag.
Is moeilijk te zeggen (iets te weinig informatie), maar ik denk zeker wel meer dan ¤500,-.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:28:06 #16
128384 mcwops
gat in je glas
pi_41297394
ik werk wel eens met Coffeecup Html-editor en wel is een site gemaakt met Namu6.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_41297495
Gewoon googlepage gebruiken.
Hardstikke simpel, en ziet er nog ok uit ook.
Je mag natuurlijk ook zelf een lelijke site gaan maken, succes jongen.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_41298155
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:58 schreef sanger het volgende:

Kosten weet ik zo niet maar dat scheelt ook of je het bij 1 persoon wiens hobby het is laat doen of een professioneel bedrijf.
Er is wel één of ander nieuws-script wat je op je news-page plaatst en waarbij je dan steeds nieuws kunt posten en wijzigen, en waar anderen dan op kunnen reageren. CuteNews heet het volgens mij, heb het een paar jaar geleden ooit gebruikt, en als het goed is kun je gewoon die code ergens op je site plaatsen zonder dat je enige kennis van PHP ofzo nodig hebt, maar dat weet ik niet meer zeker. Zoek maar even op Google dan staat er wel ergens wat meer informatie.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')