abonnement Unibet Coolblue
pi_41269746
Zijn er nog meer mensen die dit doen?

Ben wel benieuwd naar wat voor mixjes anderen eventueel gebruiken
Voor wie dat niet wist, je kan er dus andere dingen bij in doen zoals koffie en rode wijn en dergelijke om de kleur te beinvloeden.

Ik doe er eigenlijk altijd een klein flesje citroensap in, en wat rode wijn (geen idee hoeveel precies).
Het eerste omdat het dan beter pakt en het 2e omdat je daar een diepere rode kleur van zou krijgen
(aldus hennaforhair.com een top site overigens)
Voor de rest gewoon water erbij tot het dun genoeg is om het goed in m'n haar te kunnen doen
Verder laat ik het altijd lekker een nachtje in trekken, gewoon 's avonds erin die zooi, plastic er strak om heen en de henna doet z'n werk terwijl ik slaap
Ongeveer 1 keer per maand behandel ik mijn haar er mee trouwens.

Anyway ik ben er zeer tevreden over, doe het nu een maandje of 10.
In het begin was het zo, inmiddels is het na de vele verfbeurten een iets diepere kleur rood geworden, en ik vind het erg mooi!
Heeft ook een erg mooie glans erover gekregen in het zonlicht, dan straalt het echt

Wat ik ook zo mooi vind aan henna is dat het juist goed voor je haar is, in tegenstelling tot de normale haarkleuringen, die je haar op den duur erg broos kunnen maken en dergelijke
Mijn haar is er echt zachter en glanzender van geworden.
En het is goedkoop, 1,70 ofzo voor een pakje henna !

Het grote nadeel ervan is dat het echt overal z'n kleur achter laat, op kleding bijv, maar ook op je huid!
Als het dus ergens ongemerkt blijft zitten heb je een oranje vlek... zo heb ik een paar weken met oranje voetzolen rondgelopen omdat ik in een klodder henna was gaan staan

Maar goed, ik ben dus ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen!
Ook is dit topic misschien handig voor mensen die dit eens uit willen proberen
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_41271658
Henna
Heb ik één keer gedaan, maar die rode gloed vond ik niet echt staan bij mij.
Maar ik wil graag klooien met zwarte henna (liever die van LUSH) Rassoul nog iets ofso?
Iemand ervaring met zwarte henna? Krijg je er ook een rode gloed van? want dat wil ik dus niet.
4
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:13:44 #3
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_41272422
ik heb n aantal jaren de rode henna gebruikt, gewoon puur, geen toevoegingen, t was erg mooi! maar ik vond t toch n ellende om t op te brengen, altijd die klodders modder...t bleef lang op je hoofdhuid , t stonk....mja nu verf ik t gewoon bij de kapper, maar de kleur kan je niet evenaren..
pi_41272702
Ik heb ook vaak rode henna gebruikt. Ik haalde de pakjes inderdaad ook voor bijna niks bij de Turkse supermarkt. Daar heb je trouwens ook zwarte henna, veel goedkoper dan die Lush henna.
Het was altijd prachtig. Nadeel is dat de metaalzouten die erin zitten in combinatie met chloor en/of gewone haarverf groen haar oplevert.
Heb al wel een paar van dit soort 'ongelukjes' gehad.
Verder geeft het een megabende en duurt het verven nogal lang.

Tip: maak een haarmaskertje van hennapoeder, olijfolie, kwak en evt. een druppeltje parfumolie.
Hiermee hou je je kleur tussendoor mooi. De henna kan er weliswaar alleen maar uitgroeien, maar de kleur kan wel vervagen.
pi_41274323
Echte henna is er niet in andere kleuren dan rood
En dan bedoel ik dus de 100 % natuurlijke henna !

Zoals cinnamongirl zei, er zijn wel dingen die ze zwarte henna noemen, maar dan zit er allerlei andere troep bij in dus om het die kleur te geven (geldt ook voor zogenaamde bruine en zelfs blonde "henna" kleuringen)

Er is ook nog iets wat ze kleurloze henna noemen geloof ik, maar ik dacht dat dat officieel ook een andere plant was ofzo weet ik niet helemaal zeker

Wat je voor zwart haar wel kan proberen is indigo
Eigenlijk is dat blauwe verf, maar het kan wel resultaat geven wat zo goed als zwart lijkt
http://www.hennaforhair.com/indigo/index.html

Hier heb ik verder geen ervaring mee, weet ook niet waar het eventueel te krijgen is..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_41274493
Die Indigo hebben zo ook bij een Turkse market, ik heb nog een pakje liggen welke ik nooi zal gebruiken.
Wil ik best naar een gegadigde opsturen!
Krijg je echt zwart haar van, heb het weleens gedaan maar het maakt mijn gezicht te hard.
pi_41274552
Iemand op fok zocht het laatst nog geloof ik..

Spacehamster dus.. Waar kan ik indigo bestellen?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_41275082
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand op fok zocht het laatst nog geloof ik..

Spacehamster dus.. Waar kan ik indigo bestellen?
Ik zie het, dat is nog eens toevallig
pi_41275127
is trouwens iets wat ik nog wel een keer uit wil gaan proberen
maar voorlopig ben ik nog helemaal gelukkig met m'n huidige kleurtje
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_41275205
oja !

de reacties van broertjes zijn ook zeer vermakelijk

"gatverdamme wat heb jij nou weer voor ranzigs op je kop"
"je gaat toch geen modder op je hoofd smeren? "
"zit je nu alweer met die vieze troep te kloten"

Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_41275297
Bij mijn ouders thuis had ik het nooit mogen doen, stel je voor dat de voegen vies worden!
Gelukkig heb ik het pas ontdekt lang nadat ik op mezelf woonde.
pi_41275469
Ik vind dat dieprode wel een mooie kleur van henna.Ik gebruik het alleen nooit omdat ik het leuk vind om eens in de zoveel tijd van kleur te wisselen en henna moet je dus helemaal uit laten groeien wil je er iets anders mee.
01-08-2008
pi_41276610
Ik heb ook een jaar of twee mijn haar geverfd met henna. Het voordeel vond ik inderdaad dat het goed is voor je haar, dat het een natuurlijke mooie glans geeft en een niet te zichtbare uitgroei.
Het blijft toch een beetje in de buurt van je natuurlijke kleur, en hoewel het niet heel erg vervaagt hoef je het niet per sé elke 6 weken te doen om er representatief uit te blijven zien, vond ik

Ik deed het ongeveer eens in de 3 maanden.
Wat wel jammer is, is dat het helemaal moet uitgroeien en dat gewone haarverf minder goed pakt op henna. Ik heb het nu zwart geverfd maar de rode glans blijft toch een beetje (in de zon en zo).

Ook positief: ik ben best bleek en heb van mezelf donkerblond haar. Als het rood is staat het natuurlijk, en het is een soort rechtvaardiging voor m'n huidskleur
Misschien binnenkort toch maar weer eens doen
pi_41276856
Ik heb helaas wel duidelijk zichtbare uitgroei, dus ik werk het elke maand maar gewoon bij
Anders lijkt het alsof ik van mezelf grijs ben ofzo
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_41277236
Ik ben ook aan de henna begonnen. Ik vind het geweldig. Al dat verven begon me tegen te staan.
Het is ff wat meer werk, maar dan heb je ook wat. De kleur de glans me haar gaat zelfs krullen.
Ik meng de henna (van de tuinen) met koffie en rode wijn, azijn om de kleur vast te houden en olfijolie. De eerste keer een nacht laten zitten. Nu steeds een uurtje of 3.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_41393563
vandaag ging ik maar weer es naar de kapper.. en ik schrok best wel toen ze plukken haar met zo'n klem bovenop m'n hoofd vast ging zetten enzo
de onderste lagen haar hadden nog best wel een stuk blonde uitgroei
gelukkig zie je dat niet als al het andere haar erover heen zit
echt lastig om die zooi overal goed op te krijgen, zeker als je het zelf moet doen

waar ik ook van baal is dat ik sowieso de uitgroei minstens 2 keer bij moet werken voor het een beetje bij gekleurd is.. als er al een redelijk stuk uitgegroeid is dan..
met een klein stukkie maakt het niet uit (daarom doe ik het meestal elke maand)
bij zo'n lang stuk valt het namelijk echt op dat de uitgroei nog altijd veel lichter is qua kleur, steekt dan echt gelig af bij de rest van het haar

vanavond nog maar een hele behandeling voor m'n hele haar en dan kan ik met mooie haren het nieuwe schooljaar in

van het weekend ook eens een fotootje maken van hoe het nu is
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:44:53 #17
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_41393979
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:22 schreef cinnamongirl het volgende:
Bij mijn ouders thuis had ik het nooit mogen doen, stel je voor dat de voegen vies worden!
Gelukkig heb ik het pas ontdekt lang nadat ik op mezelf woonde.
* Denkt aan Hennavlek op slaapkamervloerbedekking *
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_42013644
Ik had nog foto's beloofd

Voor een eerlijker beeld zowel foto's van m'n haar in zon, flits en gewoon licht

In flitslicht:



In zonlicht:



Ennn in gewoon licht



zo ziet zoiets er dus uit
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_42016146
Is je pakje indigo al weg cinnamongirl? Anders wil ik het wel overkopen van je.
  zondag 10 juni 2007 @ 20:09:01 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50307366
*kick*
Ik zit *nu* met een plastic zak om mijn hoofd
Heb het gekleurd met henna, kleur auburn. (gehaald bij de turkse winkel). Gemengd met wat citroensap en een grote kop heel sterk gezette koffie. Dan wordt het bruin. Schijnt.
Ik ben benieuwd, zal zo een before & afterpic plaatsen
pi_50307685
Ik ben benieuwd

Hier dan nog een foto van hoe het er hier nu uit ziet:



Nog altijd blij mee
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 10 juni 2007 @ 20:18:33 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50307744
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben benieuwd

Hier dan nog een foto van hoe het er hier nu uit ziet:

[afbeelding]

Nog altijd blij mee
Supermooie kleur! Hoe vaak verf jij het
pi_50308003
Elke maand het hele haar 1 keer, en de uitgroei daarna nog 2 keer, omdat er anders teveel kleurverschil te zien is
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_50308557

Foto van vorig jaar nog steeds dezelde kleur, alleen veel langer haar.
Verf nu zo'n euhh 3 jaar met henna auburn en ik zweer erbij. Al m'n tantes en me moeder doen het dusja word je snel aangestoken

En het is goedkoop, 1,70 ofzo voor een pakje henna ! <-- bij het chinese winkeltje in Eindhoven is het ¤4,80 per pakje en die is nog goedkoper dan in Helmond ook. met mijn haarlengte heb ik altijd 2 pakjes nodig dus ben maar 10tje kwijt, terwijl als ik met bv kruidvatverf of bij de kapper laat doen ik 3 keer zo veel kwijt ben, dus de prijs maakt me vrij weinig uit..
  zondag 10 juni 2007 @ 20:40:48 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50308756
Mijn pakje kostte 1,35...Maarja, het is een dagelijkse boodschap voor veel Marokkaanse of Turkse mensen en dan kan de winkelier het niet te duur maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')