abonnement Unibet Coolblue
pi_41265462
ik wil me voor volgend jaar een mobiele airco aanschaffen. Ik woon op een flat en in de zomer wordt het bij mij in huis 35 graden ofzo. Ik heb dus echt geen geld voor een vaste, dat kost 2000 euro ofzo met de montagekosten erbij en dat heb ik dus echt niet .
Nu ben ik aan het denken aan een mobiele van 300 euro ongeveer. Maar nu heb ik gehoord dat een mobiele ook niks is, omdat de temperatuur dan maar een paar graden omlaag gaat. Ik wil toch eigenlijk wel een graad of 8 lager en je hebt toch ook wel goeie mobiele airco's?
Heeft een mobiele airce wel nut dan, want een vaste daar heb ik dus echt nooit het geld voor hè.
Of kan ik het beter houden bij een ventilator?
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_41265559
Nee, een ventilator koelt niet. Het voelt door de wind alleen koeler aan. De temperatuur blijft hetzelfde. Bij een airco gaat de temperatuur ook echt naar beneden. Mijn moeder heeft er eentje en die koelde de boel wel een graad of 6 naar beneden.
and again.... Tsja
pi_41265615
Een B-merk is te koop voor 200,euro excl inst kosten. Zoek eens op "chigo". Is desgewenst door een handige klusser zelf te installeren. Dit is trouwens een split-unit.

En ohja die zooi verpest de hele handel
pi_41265973
Elke zomer denk ik er weer aan om er eentje te kopen. Slaap op zolder dus dat wordt altijd behoorlijk warm. Maar ja 200euro of meer voor een paar dagen/weken per jaar.
pi_41266647
Wij wonen nu nog in een appartement, 3e (hoogste) etage onder een plat dak met totaal geen isolatie. Hier werd het afgelopen juli ook 35 graden. De woonkamer is 8 bji 3,5, dan helpt zo'n mobiele airco totaal niet. Maar op de slaapkamer was het genieten. Die is 3,5 bij 3,5 en zakte de temperatuur van 35 tot 25 graden binnen een half uurtje.

In ons geval de 200 euro (3 jaar geleden, Aldi) meeer dan waard.
pi_41274869
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:27 schreef Wojworshebn het volgende:
Een B-merk is te koop voor 200,euro excl inst kosten. Zoek eens op "chigo". Is desgewenst door een handige klusser zelf te installeren. Dit is trouwens een split-unit.

En ohja die zooi verpest de hele handel
Voordeel van die zooi is wel dat je op termijn goedkoper uit ben.
Uitgaande dat een goeie zo'n 10 jaar megaat, dan wil ik die zooi best vervangen om de twee jaar.

Maar als je een ketel koopt, koop dan wel een goeie.
pi_41354682
ik wil geen split0unit. Dazt is toch een vaste?? Geen geld voor, dus een goede mobiele. Een a-merk zal toch wel goed afkoelen, ongeveer 10 graden of gaat dat niet met een mobiele?
En ik woon in een flat, bovenste verdieping, plat dak, geen isolatie dus een paar honderd euro wil ik er wel aan uit geven, ik wil namelijk wel de komende jaren hier blijven wonen (minstens 5 jaar).
Wat wordt trouwens bedoeld met:die zooi (bovenstaand topic)
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_41377767
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:33 schreef sieske het volgende:
ik wil geen split0unit. Dazt is toch een vaste?? Geen geld voor, dus een goede mobiele. Een a-merk zal toch wel goed afkoelen, ongeveer 10 graden of gaat dat niet met een mobiele?
En ik woon in een flat, bovenste verdieping, plat dak, geen isolatie dus een paar honderd euro wil ik er wel aan uit geven, ik wil namelijk wel de komende jaren hier blijven wonen (minstens 5 jaar).
Wat wordt trouwens bedoeld met:die zooi (bovenstaand topic)
Een split-unit van + 250 a 350 euro.
De meeste en dan ook echt de meeste mobiele airco's koelen het echt niet goed terug, ze voorkomen vaak dat de temperatuur veel verder stijgt, maar naar beneden halen gaat slecht en zeker in zo'n situatie waarin jij woont, de zon de hele dag op je dak wat ook nogeens ongeisoleerd is.
En ook een mobiele airco moet zijn afvoer naar buiten hebben en dat doen de meeste jammer genoeg via een open deur of openstaand raam.
Terwijl het juist de bedoeling is dat je de ramen en deuren gesloten houd.
Behalve natuurlijk om te luchten.
pi_41377924
Is niet helemaal waar. De meeste hebben een soort van afsluitplaatje voor je raam, waar alleen je afvoerleiding door naar buiten gaat. Er komt dus nog steeds geen buitenlucht naar binnen. Maar dat ongeisoleerde, platte dak is idd wel een probleem denk ik.
and again.... Tsja
pi_41378678
Geloof me, dat is een probleem, een mobiele airco is daar gewoon niet op gemaakt.
En zoals eerder gezegd, voor een paar centen ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook dan een goeie en dure mobiele airco te kopen.
pi_41378863
ik zie nu pas "servicetechnicus en klimaatinstallaties" onder je bericht staan. Ik geef me over, jij wint.
and again.... Tsja
pi_41389977
Wij hebben een mobiele airco gehad, en na 1 zomer weer verkocht! Totaal waardeloos.
Koelt op zich goed, maar veel herrie en energieverbruik. En na uitzetten is het ook zo weer warm.

Niet kopen!
pi_41482427
Kun jij me aub wat info geven over een goede vaste airco dan? Een mobiele koop ik dus niet, als ik al die reacties zie. (als klimaat..... neem ik aan dat je hier wel iets vanaf weet)
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:29 schreef klipper het volgende:
Geloof me, dat is een probleem, een mobiele airco is daar gewoon niet op gemaakt.
En zoals eerder gezegd, voor een paar centen ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook dan een goeie en dure mobiele airco te kopen.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_41484156
tvp
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_41491183
Tja, aangezien je in het begin al aangaf dat je er niet te veel geld aan wilt spenderen, word de keuze erg moeilijk.

Ik heb hier wel een kleine test voor je, waarin diverse merken getest zijn.

Wat topmerk betreft, zit je zeer goed bij Daikin, maar deze zijn tevens ook een stuk duurder.
Goedkoper maar nog steeds erg goed zijn ze onder andere van Carrier of mitsubishi.
Daaronder ga je weer naar airwell, hoewel ik hier wel goede gebruikservaringen over hoort, kortom de klanten zijn er tevreden mee.

Hier de diverse links:
De test:
http://www.design.nl/desi(...)%22airwell%20test%22
Airwell:
http://www.airview.nl/
Daikin:
http://www.daikin.nl/
Carrier:
http://www.carrier.nl/
Mitsubishu:
http://www.alklima.nl/index_banner/index2.html

Lees zeker even de testsite door, hier lees je heus wel wat nuttige informatie.

Maar zoals iemand al eerder zei, tegenwoordig zijn er ook al split-units van zo'n 300 euro, van het merk chigo bijvoorbeeld
Zie website:
http://www.chigo.glx.nl/

Het grootste verschil zit hem in het koelmiddel.

De verschillen bijvoorbeeld tussen de koelmiddelen R407C en R410A zijn onder andere:
R410 heeft een hoger rendemend.
verschil is de verdampings temperatuur en druk.
R407 lagere druk
R410 Hogere drukken.
Hierdoor valt R410A vrijwel gelijk in energieklasse A
Er zijn meer soorten koelmiddelen en sommige units gebruiken gas ipv koelmiddel.
  zondag 15 april 2007 @ 13:44:41 #16
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_48346471
Ja ik schop dit topic omhoog. Het begint weer warm te worden en eigenlijk wil ik voor mijn kamer van ik denk 35m³ ook een airco'tje. De zon staat de hele dag op het raam en zweet me nu al kapot. Iemand een idee waar ik een goede, maar niet al te dure mobiel airco kan vinden?
pi_48353088
Ik had een Amcor airconditioningsunit, zo'n exemplaar met slang. Maar die koelde voor geen meter. De lucht die eruit kwam was wel ijskoud, maar het apparaat kon m'n kamer van zo'n 50m³ niet koelen, en zeker niet door alle stralingswarmte die van het schuine dak af komt. Daarom werd het vorig jaar zomer rustig 34°C ondanks dat de airconditioning op volle kracht stond te blazen. Gelukkig ging het apparaat kapot, een maand voordat de garantietermijn eindigde. Heb het volledige bedrag terug gekregen, was toch zo'n ¤300,-.
pi_48358163
Ik zit er nu toch over te denken om een mobiele airce te kopen voor mijn zolderkamer van 10m2 ofzo. Alleen moet je dan altijd met zo'n slang naar buiten?

Of heb je ook gewoon airco's die je aansluit op het stopcontact en klaar.
pi_48358342
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:55 schreef BretsiG het volgende:
Wij wonen nu nog in een appartement, 3e (hoogste) etage onder een plat dak met totaal geen isolatie. Hier werd het afgelopen juli ook 35 graden. De woonkamer is 8 bji 3,5, dan helpt zo'n mobiele airco totaal niet. Maar op de slaapkamer was het genieten. Die is 3,5 bij 3,5 en zakte de temperatuur van 35 tot 25 graden binnen een half uurtje.

In ons geval de 200 euro (3 jaar geleden, Aldi) meeer dan waard.
En dat was een gewone mobiele airco ??
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 15 april 2007 @ 20:25:21 #20
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_48358760
Om een zolderkamer oid enigzins koel te houden om te kunnen slapen als het overdag rond de 32 graden is geweest, moet een lichte airco (300 euro) de gehele dag draaien.
Het is niet voldoende om de airco bijv. om 20.00 uur aan te zetten en om 23.00 uur weer uit. Er zit dan zoveel warmte in de muren dat het om 23.30 weer net zo warm is op de kamer als om 20.00 uur.
Wie dit leest is gek
pi_48358860
quote:
Op zondag 15 april 2007 20:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Om een zolderkamer oid enigzins koel te houden om te kunnen slapen als het overdag rond de 32 graden is geweest, moet een lichte airco (300 euro) de gehele dag draaien.
Het is niet voldoende om de airco bijv. om 20.00 uur aan te zetten en om 23.00 uur weer uit. Er zit dan zoveel warmte in de muren dat het om 23.30 weer net zo warm is op de kamer als om 20.00 uur.
En de airco snachts aanlaten dan? Dan blijft het toch ook cool of maken die dingen een teringherrie?
  zondag 15 april 2007 @ 20:31:34 #22
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_48359016
quote:
Op zondag 15 april 2007 20:28 schreef Stansfield het volgende:

[..]

En de airco snachts aanlaten dan? Dan blijft het toch ook cool of maken die dingen een teringherrie?
Nou, niet zoals een stofzuiger maar er staat een behoorlijke ventilator in te draaien.
Wie dit leest is gek
pi_48359685
2e hands een split systeem aanschaffen is beter dan een mobiele airco denk ik ofniet ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_49034476
Hoe doe je datm et een mobiele airco met een slag door het raam? Komt er dan niet veel warmte via het open raam binnen waar de slag niet zit zeg maar?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:54:40 #26
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_49038107
Je kunt een plankje zagen dat in het kozijn past met daarin een gat waar de slang net door gaat.
Of je drukt de stang een beetje plat en steekt 'm door de brievenbus in de voordeur.
Wie dit leest is gek
pi_49049752
Aangezien de airco warme lucht naar buiten blaast en er geen drukverschil met buiten kan zijn.
Zuigt de airco toch altijd weer warme lucht aan van of aan andere kamer of van buiten.
Vandaar dat je met mobiele airco's maar weinig effect hebt.

Met een splitunit heb je dat gezeik dus niet
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:17:05 #28
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_49665450
TVP

Ga binnenkort een airco kopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')