abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_41270499
8 oktober in IJsstelstein i die show, ik ben er ook, het belooft erg leuk te worden. Het is zeker iets om als leek eens te gaan kijken, omdat er ook veel standjes etc zijn die je op een nromale show niet ziet. Een normale show is niet zo aantrekkelijk voor de liefhebbers, er zitten enkel cavia's in kleine kooitjes (wat voor die 10 uur dat ze erin zitten geen enkele kwaad kan, maar veel liefhebbers snappen dat niet) en er is verder weinig te doen. De ECC_show is echter veel leuker en ze zouden dit jaar nog meer dingetjes gaan doen, ook voor de kinderen. Ik ben benieuwd.

Ik knip mijn caafjes altijd zelf. Maar tot nu toe heb ik de cavia's die ik geknipt geshowd heb altijd laten 'bijknippen' door joyce, die altijd op dezelfde shows aanwezig was, omdat zij daar meer ervaring mee heeft. Inmiddels weet ik zelf wel hoe het moet voor de show Bakkebaarden en pony mag je bv NOOIT knippen, de rest op bodemlengte. Daarbij moet je het haar niet hard naar beneden trekken, want dan veert het terug en zit het boven de grond. In Duitsland mogen cavia's énkel met geknipt haar worden geshowd en daar keuren ze dan ook erg kritisch op de kapperskunsten, maar in NL is dat wat soepeler omdat de meeste dieren gewikkeld geshowd worden.
De knufperuufjes knip ik wat minder secuur hoor, gewoon een lekker boblijntje, het groeit wel weer aan

Ik ben niet echt opgegroeid met 'cavia's'. Mijn vader is nogal tegen huisdieren, omdat je er op vakantie etc altijd rekening mee moet houden en anderen mee op moet zadelen, en dat wil hij gewoon niet. Ik mocht echter in 19932 een caviaatje kopen. Al snel was mijn oog gevallen op een roodbont caafje, met een wit lichaampje en rode schilden rond haar oogjes. Het was een heerlijk beestje. In 1997 is ze gestorven en ik was er kapot van. Ik was gék op dat beestje. Na Grummel mocht ik geen nieuwe cavia's meer, want als ik het huis uit zou gaan dan blabla... (ik was 11 jaar, maargoed...)

Toen ik ging samenwonen met mijn vriend besloten we samen om één cavia te nemen, dat werd Iwi. We waren beiden verliefd op haar geworden in de Intratuin... Al snel kwam Ibi, want 1 caaf is maar alleen... en toen Jewel... en toen... Afijn, dat verhaal ken je

En voor Rachelle valt wel wat te regelen als je het echt wilt hoor. Als ik weer eens bij joyce op bezoek ga kan ik haar meenemen en als ik dan weer eens naar mn ouders ga kan ik haar langsbrengen, die wonen in Oudenbosch (NoordB), ik las in een ander topic dat jij over gilzerijen naar huis moet rijden dus dat zal dan wel niet zo heel ver ervandaan zijn

Kleine edit; dit is Grummeltje, mijn eerste caafje

I had a signature once. It was awful.
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:33:47 #77
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_41270823
Ik denk dat mijn Nova (geb. 4-10-04) een verstandelijke beperking heeft of blind is.
Als ik eten in de kooi leg heeft ze dat lang niet altijd door. Ook niet als het haar lievelingshapjes zijn.
Ze is erg rustig en stil en met vlagen ook heel erg bang.
Als je haar op schoot neemt dan begint ze te knorren en dat doet ze de hele tijd lang dat je haar op schoot hebt.

Kortom ze is totaal anders dan Lune, die meer actief is en ook wat slimmer en bijdehand.
Ik heb zelf klassiek autisme heb ik het overgedragen aan Nova omdat ik haar zo vaak vastheb?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:36:12 #78
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41270930
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:33 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb zelf klassiek autisme heb ik het overgedragen aan Nova omdat ik haar zo vaak vastheb?
Nee joh, autisme is niet besmettelijk ofzo en dus niet overdraagbaar Daar zou ik me echt geen zorgen over maken hoor !!!
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41271247
Zo ik ben er ook weer!! Beetje druk met nieuwe baan en alles
Nonneke wat erg dat Oma overleden is Hoe is het nu met Asterixje??

Met Obelix en Toby gaat het goed! Hier foto's van afgelopen weekend:


Obelix


Obelix


Toby


Toby

pi_41271347
Zoeperzazke, jij kon al vroeg hele mooie, aparte foto's maken. Verkopen ze op die show ook caafjes? Het lijkt mij echt wel leuk om daarheen te gaan. Vooral ook, omdat er voor de kids iets te doen is. En zo ver weg is het niet. Ik ga de datum gelijk in mijn agenda schrijven, dan kan ik het ook niet meer vergeten. Dan zie ik je daar in het echt, leuk!! Ik zal een rode anjer in mijn knoopsgat doen!!
Ik moet nog wel even denken over Rachelle hoor. Ik vind het echt een super- supermooi diertje maar ik twijfel of ze wel kan wennen bij mij als ze zoveel ruimte gewend is. Ook al heb ik wel het idee in mijn achterhoofd om er nog een mooi peruufje bij te nemen. Eerst manlief maar eens overtuigen en als het doorgaat op zoek naar een grotere kooi.
Van mijn vroegere caafjes heb ik wel foto's maar ik heb geen scanner dus ik kan ze hier helaas niet plaatsen. Ik kan morgen wel proberen om met de digitale camera een foto van die foto's te maken maar volgens mij wordt dat nooit mooi. Een vriendin van mij heeft wel een scanner, misschien moet ik haar anders maar eens lief aankijken.

@Oxymoron: autisme is toch zeker niet besmettelijk? Ik ken zelf een autistisch jongetje en dat is een vriendje van mijn zoon. Als ze op schoot zit, knort ze dan van angst of van plezier? Niet iedere caaf is hetzelfde natuurlijk. Ook al moet ik wel zeggen dat die 2 van mij gelijk op het eten afrennen alsof ze bang zijn dat ze nooit meer iets krijgen. Dat deed mijn vorige ook.
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:57:18 #81
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41271795
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:44 schreef inkie1010 het volgende:
Zo ik ben er ook weer!! Beetje druk met nieuwe baan en alles
Nonneke wat erg dat Oma overleden is Hoe is het nu met Asterixje??

Met Obelix en Toby gaat het goed! Hier foto's van afgelopen weekend:

[afbeelding]
Obelix

[afbeelding]
Obelix

[afbeelding]
Toby

[afbeelding]
Toby

Welkom terug !
Obelix Toby

Met Asterixje gaat het goed, hij moest erg wennen binnen (hoop nieuwe enge geluiden enzo, en Pim die nog even moest wennen ) maar hij begint alweer vaker te fluiten Hij wordt ook stierlijk verwend, want hij is toch wel zielig hoor mn moeder neemt bijna elke dag wat anders lekkers voor um mee (heb de groenten/fruit/kruiden lijsten uitgeprint bij degrotecavia.nl) (vandaag hattie peterselie, pruim en rode paprika. en morgen weer een hele andere combi, we zijn erachter dattie gék is op grapefruit)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41272423


Yanou in t huisje



Kookai met een worteltje



Het is op.. ik wil MEER

wat zou zoon beest denken als ie zoon rare bek trekt?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_41273220
Ooooowwww....mooie foto's, mooie caafjes

Binnenkort ook foto's van mijn 'Snoopy' !
pi_41273721
Een nieuwe ava, ik herkende je amper!

De foto van Grummel heeft mijn vader gemaakt hoor, maar ik heb het hoedje in elkaar gedraaid en Grum hield het zo mooi op dr koppie. Op deze foto zie je haar helemaal:



Op de ECC-show verkopen ze ook cavia's, maar hou er wel rekening mee dat de leukste dieren toch vaak naar de fokkers gaan, die er al 's ochtends vroeg zijn. Naarmate de dag vordert zijn steeds meer dieren al verkocht, al blijft er meestal nog aardig wat over.
Ik ben zelf ook echt reuze benieuwd naar de show. Voorgaande keren was het erg leuk en voor de kinderen rédelijk, maar dit keer proberen ze ook echt speciaal iets voor de kinderen te organiseren. ik had al een komkommereet-wedstrijd geopperd voor de knuffelcaafs, maar dat ging helaas niet door
Mij zie je er vanzelf wel, want ik sta er met mijn standje van Cobaye Kleindierfotografie. En je herkent me wel aan de foto's uit mn fotoboek (maar de gothic make-up laat ik achterwege hoor :p )

En Rachelle: neem de tijd. Ze mag toch nog niet weg: ze is mogelijk drachtig, dus ze blijft sowieso nog enkele weken tot er zekerheid is. Is ze drachtig, blijft ze tot na de zoogperiode bij haar en mag ze weg als ze weer terug in redelijek conditie is, is ze niet zwanger, mag ze weg.

Oxy, ik raad je aan om Desiree eens te mailen op rusthuis@knoevel.nl . Misschien herkent zij wel iets duidelijks in je verhaal, ik zou het zo zelf niet weten. Autisme bij cavia's komt bij mijn weten niet echt voor...
I had a signature once. It was awful.
pi_41273798
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:15 schreef Maddy_K het volgende:

[..]

Ik weet het, ik ken het! Ik zou er nog best graag een mooi peruufje bij willen hebben... Er staan trouwens wel veel oudere caafjes op MP zeg. Zielig hoor. Ik zou die 2 van mij echt niet meer kwijt willen.
ik heb vandaag echt mooie cavia's gezien daar, ik was er helemaal verliefd op. maar ik heb er nu geen plek voor. m'n ouders zijn een week met vakantie dus ik zou ze gewoon kunnen halen eigenlijk
Tap tap tap
pi_41273870
Cherry: link?
I had a signature once. It was awful.
pi_41273975
Maddy en anderen die vroegen: de hangmatjes voor caafs worden ook weer verkocht op de Ecc-dag op 8 oktober in IJsselstein!

Enkele voorbeelden/prints:















Prijs ¤ 10,00

Mocht het nu zo zijn dat je er meer wilt van een bepaalde print, of wil je zeker zijn dat jouw print er nog is kun je ze van tevoren bestellen. Dan houden wij ze, na vooruitbetaling apart.

Er zitten kettinkjes aan waar je de hangmat mee in de kooi kan hangen.
De hangmat is ongeveer 35x27 cm en kunnen in de wasmachine gewassen worden op 40 graden.
I had a signature once. It was awful.
pi_41274320
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:48 schreef zoeperzazke het volgende:
Cherry: link?
linkjes pakt ie niet en foto's mag ik niet copy-pasten, maar zoek op "cavia bergschenhoek" en dan krijg je een hele rits. er zitten echt poepies tussen, maar wel erg veel dus ik vraag me af wat daar allemaal gebeurt.


oja, ik was verliefd op nummer 13, 6, 9, 10 en 12
Tap tap tap
pi_41274450
Zijn inderdaad best lieverdjes ja, ze zien er allemaal in goede conditie uit. Ik kan alleen niet tegen de term 'pup'... dan zie ik nog liever 'biggetjes'
I had a signature once. It was awful.
pi_41274542
ik vind pup juist wel schattig klinken
Tap tap tap
pi_41282928
Ik heb net ook eventjes "jouw" caafjes gezien Cherry. Nummer 13 =
Beetje een Coronet-koppie net als de onze. Mooie grote zwarte ogen.
Kijk maar uit trouwens, straks komen je ouders terug en staat nummer 13 wéér op MP
pi_41284189
haha nee, dat zouden ze nooit doen. volgens mij vindt m'nmoeder het juist leuker dan ze toe wil geven maar ik heb nu nog geen ruimte.
Tap tap tap
pi_41284342
CherryLips, anders moest jij hem/haar ook op MP zetten "Ik ben er allergisch voor". Het lijkt soms wel of half NL allergisch is voor caafjes. Caafjes nemen niet zo veel ruimte in hoor. Ik hoop dat je er snel 2 kunt gaan halen. Het lijkt me niet zo leuk om hier cavialoos mee te lezen. Mijn man wou er ook geen maar uiteindelijk heb ik hem overgehaald. Laatst ging hij winkelen, kwam hij terug met witlof. Dat lusten wij geen van 3-en dus ik reageerde verbaasd. Ja, zei hij, voor de cavia! Dat vond ik wel heel lief.

Zoeperzazke, ik heb idd mijn ava veranderd. Gisteren heel de avond zitten computeren. Dan ga ik allemaal rare dingen doen uit verveling.

Die hangmatjes zijn wel leuk. Bij de Boerenbond heb ik ze wel eens gezien, dan zijn ze eigenlijk voor ratten of fretten. Eigenlijk wou ik er gewoon daar 1 halen maar nou ik deze heb gezien... Toch maar eventjes tot 8 oktober wachten.
Ik heb mijn man al vastgelegd voor die dag dus we komen sowieso!! Ik neem zelf geen caafje mee hoor. Tenminste, ik had begrepen dat er ook knuffel-verkiezingen waren. Eerst dit jaar maar eens zelf kijken en wie weet, volgend jaar met een caafje.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:06:50 #94
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41284461
Een van de foto's uit de OP:


Zijn dat nou tongende cavia's
pi_41285108
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:01 schreef Maddy_K het volgende:
CherryLips, anders moest jij hem/haar ook op MP zetten "Ik ben er allergisch voor". Het lijkt soms wel of half NL allergisch is voor caafjes. Caafjes nemen niet zo veel ruimte in hoor. Ik hoop dat je er snel 2 kunt gaan halen. Het lijkt me niet zo leuk om hier cavialoos mee te lezen. Mijn man wou er ook geen maar uiteindelijk heb ik hem overgehaald. Laatst ging hij winkelen, kwam hij terug met witlof. Dat lusten wij geen van 3-en dus ik reageerde verbaasd. Ja, zei hij, voor de cavia! Dat vond ik wel heel lief.

Zoeperzazke, ik heb idd mijn ava veranderd. Gisteren heel de avond zitten computeren. Dan ga ik allemaal rare dingen doen uit verveling.

Die hangmatjes zijn wel leuk. Bij de Boerenbond heb ik ze wel eens gezien, dan zijn ze eigenlijk voor ratten of fretten. Eigenlijk wou ik er gewoon daar 1 halen maar nou ik deze heb gezien... Toch maar eventjes tot 8 oktober wachten.
Ik heb mijn man al vastgelegd voor die dag dus we komen sowieso!! Ik neem zelf geen caafje mee hoor. Tenminste, ik had begrepen dat er ook knuffel-verkiezingen waren. Eerst dit jaar maar eens zelf kijken en wie weet, volgend jaar met een caafje.
Hm, de slechtste smoes op Marktplaats die ik ben tegengekomen is 'wegens overcompleet'. Hoe in vredesnaam........ ??? Maargoed. Ik zeg maar niks, want je maakt het er toch niet beter op.

Wij kopen altijd, iedere dag apart groente voor de cavia's. Als ik onze restjes aan de 9 caafs moest geven krijgen ze véél te weinig, want wij eten (heel slecht, ik weet het) nauwelijks groente. Soms witlof, maar dan met zoveel ham en kaas dat je de witlof niet meer proeft

De hangmatjes van Jolanda zijn speciaal voor cavia's gemaakt en ze zijn erg leuk. Ik denk dat ik het misschien ook nog eens ga proberen. Ik had wel eens zo'n goedkoop hangmatje maar daar moesten ze niets van weten. Maar inmiddels heb ik er 6 cavia's bij sinds toen, er moet er toch wel eentje zijn die het leuk vindt??

Knuffelkeuringen zijn er ook. Nadeel is dat je de hele dag aanwezig moet zijn. voordeel is dat het erg leuk is, zeker als je cavia een prijsje wint! Op de ECC-dag hebben ze leuke criteria, zoals 'geluidjes tijdens de keuring' 'babe/hunk-gehalte' en dat soort onderwerpen. Uiteraard ook de verzorging: nageltjes op de juiste lengte? Is de vacht schoon? Zijn neus, ogen en oren schoon? Wel leuk hoor Ik heb zelf nog nooit meegedaan, maar wel gekeken.
I had a signature once. It was awful.
pi_41285330
Een klein berichtje van Jolanda van de hangmatjes:

Hoi allemaal, nou ik zie dat alle info hier goed is overgekomen. Ik sta dus op de ECC beurs met de hangmatjes. Ik kan me niet registreren hier omdat ik een gratis mailadres gebruik. Dus zodoende dat zoeper me even bijstaat in deze.

mochten jullie willen bestellen of vragen hebben kunnen jullie mailen op jolanda_bravenboer @ hotmail.com (zonder spaties)
I had a signature once. It was awful.
pi_41285882
Hihi, wegens overcompleet. Een kaasschaaf heb je overcompleet, of een kast, dat soort dingen. Maar een caaf? De vrouw waar ik Buzz heb gehaald zei gewoon eerlijk: we doen er niks meer mee, we kijken er niet meer naar om. Ik kreeg haar zo mee, en de grote kooi die ik nu gebruik kreeg ik ook zo mee. Ze wou absoluut geen geld, alleen een goed huis. Sterker nog: ik heb zelfs geld geboden (kon ze iets leuks voor haar dochtertje kopen), wou ze niet. En ach, beter dat ze via MP een ander huis zoeken dan dat ze in het bos gedumpt worden zoals een tijdje terug.

Dit jaar kom ik sowieso zonder caaf, eerst maar eens rondkijken en snuffelen. En volgend jaar, wie weet? Nemo zou zomaar een prijs kunnen winnen. Niet dat ik bevooroordeeld ben hoor, helemaal niet...

Ik hoef geen groente/fruit apart te kopen voor de caafjes. Sinds Ferry er is vind ik het belangrijk voor hem om voldoende vitamientjes binnen te krijgen. Zodoende hebben we altijd minimaal appels, kiwi's en/of mandarijntjes in huis, dat soort dingen. Ook verse groenten zoals paprika (dat vinden die 2 van mij echt héél lekker, rode paprika), bloemkool en broccoli. Normaal koop ik niet apart iets voor de caafjes want ik heb altijd wel wat in huis. Daarom was ik ook zo verbaasd dat mijn man dat zomaar deed. Bovendien hebben wij er maar 2, dan heb je al snel genoeg natuurlijk.
Ze krijgen sowieso iedere morgen appelschillen want Ferry neemt altijd een appeltje mee naar school. Dat weten ze al gewoon! Na het ontbijten ga ik appel schillen en dan begint het fluitorkest. Terwijl Nemo hier pas anderhalve week is. Nemo is sowieso brutaler maar daar hou ik juist wel van. Dat kleine ding is nergens bang voor.
pi_41286223
m'n moeder legt nu automatisch lekkers apart voor de hamsters, zoal witlof, komkommer, sla en appels en brood ze is goed getraind. en ik vind hamsters echt enorm toffe beestjes, ik heb ze al 12 jaar, maar sinds m'n 16e heb ik al zoiets van: ik wil wat groters, iets wat ik op schoot kan houden en aaien, iets wat ik los kan laten lopen zonder dat ze zich onder de kast verstoppen als je een seconde niet oplet. bloem wasbijvoorbeeld een keer op de een of andere manier een keukenkastje ingeklommen (een lage, dat wel ) ik had de keuken afgezet zodat ze los kon lopen terwijl ik de kooi schoonmaakte, draai ik me om, hamster weg. echt alles afgezocht. zat er dus een piepklein gaatje naar een keukenkastje, heb de hele plint losgesloopt, ben half onder het aanrecht geklommen, zat mevrouw doodleuk tussen de keukenpannen. en ze kruipen ineens tussen de bank ofzo. en ze zitten nooit stil. en ze worden 's avonds pas wakker als ik naar bed ga. dat soort dingen. en als ze iets mankeren zegt de dierenarts al snel dat er niks aan te doen isomdat ze zo klein zijn. n ze worden maar 2 a 3 jr oud. vandaar dat ik al jaren weer cavia's wil. met konijnen heb ik niet zo veel, maar dat komt doordat de konijnen die we vroeger hadden vals waren. de eerste gromde als je hem eten gaf, moest je eerst het tussenschot dichtdoen want anders rende ie op je hand af en begon die erin te graven, beetje pijnlijk. de tweede haalde gewoon naar je uit en die is na een jaar ineens doodgegaan toen we op vakantie waren. dus ik vind nijntjes een beetje eng.
ik heb nog steeds heel licht een litteken van m'n cavia Flip, die was aan het vechten met Marco en ik wilde ze uit elkaar halen want het ging er echt gemeen aan toe, en toen hing Flip in m'n ring dat was de enige keer dat hij me heeft gebeten. en ik ben al talloze keren gebeten door een hamster m'n eerste hamster beet, Bloem beet, en m'n huidige hamster bijt. En laat dan ook niet los. Volgens mij zijn cavia's wat zachter van karakter.
Maargoed
Tap tap tap
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:16:58 #99
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41291471
Zoeper, waar is die show in Ijselstein Misschien dat ik dan ook even langs hop om een kijkje te komen nemen daar. Moet nog even met het mannetje overleggen maar lijkt me wel leuk om een keer heen te gaan
Kan me herrineren dat je een keer een site had van die show, kan je die hier nog even neerzetten?
To infinity…and beyond!
pi_41291671
Ik weet het adres zo nog niet. Ik geloof Sporthal Het Heem of zoiets, in IJsselstein dus. De link is www.europeancavieclub.com .
I had a signature once. It was awful.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')