abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:42:25 #1
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_41143400
NOu meiden en jongens wellicht!
Ik kon het toch weer ff niet laten .....
Op naar de zevende topic over de nuvaring, dat handige ding.

Vorige delen:

iemand ervaring met de nuva ring? (deel I)
Nuvaring ervaringen uitwisselen [organon] (deel II)
Nuvaring [Organon] ervaringen uitwisselen deel 3 (deel III)
Nuvaring ervaringen uitwisselen deel IV (deel IV)
Nuvaring, ervaringen uitwisselen deel V deel V
Nuvaring ervaringen uitwisselen deel VI deel VI

[ Bericht 12% gewijzigd door NanKing op 24-08-2006 22:00:47 (Linkjes gemaakt :)) ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:45:16 #2
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_41143481
Hoi hoi Bianci ...

Lijkt het je echt niet beter om helemaal te stoppen met dat hormoon gedoe dan? Als je verhaal zo lees ben je beter af zonder pil of nuvaring. Als ik in zo'n situatie zou zitten zou ik voorlopig alleen maar een condoompje gebruiken. Per slot van rekening wil je je goed voelen! En niet als een vodje.

Misschien is er een oppertje zo lief!! Ik heb de delen gekopied! Niet slim .. de delen neemt ie niet mee natuurlijk.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_41154061
aangezien ik ook de reeks bijhou hier een schaamteloze tvp van me
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_41154475
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:27 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje vreemd. Dus omdat iemand je er iemand ánders bij benadeelt ga je ergens mee stoppen? Ik zou puur naar mijn eigen klachten kijken in zo'n geval. Als ik een laag libido heb door de nuvaring is dat niet mijn probleem. Als ik me er verder goed bij voel zal ik niet om die reden weggaan bij de ring...
Ik moest je post echt 2 keer lezen voordat ik snapte wat je nou bedoelde met "iemand anders benadelen". Ik had er zelf nog het meeste last van hoor! En zoals ook door anderen gezegd werd, het is echt niet goed voor je relatie! Het is ook niet zo dat ik het nooit meer wou doen, maar dat ik nooit meer zin had om het initiatief te nemen. En ook dat we er samen ineens veel meer voor moesten doen voordat ik opgewonden werd.
Mijn hoofdreden voor het gebruiken van anticonceptie is om seks te kunnen hebben zonder zwanger te worden. Als je dan geen zin meer hebt in seks lijkt het me dat je je doel een beetje voorbij schiet.
En ik zei ook dat het de doorslaggevende factor was, er waren al veel anderen problemen zoals futloosheid, hoofdpijn en neerslachtigheid. (klinkt wat minder erg dan depressie hè! )

Ook kan ik het niet eens zijn met jouw stelling dat het hebben van een laag libido het probleem van de ander is. Ik ben van mening dat je in een relatie allebei de verantwoordelijkheid hebt om te proberen elkaar gelukkig te maken. Natuurlijk niet ten koste van je eigen geluk, maar ik ben opgevoed met de instelling dat je in een relatie allebei 100% geeft, en dat het niet 50/50 is zoals veel mensen tegenwoordig vinden. Als de nuvaring bij mij dus relatieproblemen veroorzaakt en die problemen kunnen worden opgelost door ermee te stoppen, dan kies ik toch voor mijn relatie!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:04:57 #5
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_41158990
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:16 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Ook kan ik het niet eens zijn met jouw stelling dat het hebben van een laag libido het probleem van de ander is. Ik ben van mening dat je in een relatie allebei de verantwoordelijkheid hebt om te proberen elkaar gelukkig te maken.
Het hebben van een laag libido is wel degelijk je eigen probleem. De ander zal er niet gelukkig mee zijn wellicht. Mij bekroop dan altijd het gevoel van : ik kan hem niet geven wat hij zou willen en je gaat daar toch samen iets voor zoeken. Persoonlijk vind dat sex hebben niet bovenaan mijn lijstje staat hoeft te staan. Maar als de ander daar anders over denkt wordt het wel moeilijk.
Ik had geluk!
Bij mij was het andersom. Ik had een laag libido maar door het gebruik van de nuvaring is dat naar de andere kant geschoten en altijd zo gebleven.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_41163769
ik heb nooit libido gehad en daar ben ik aan gewend dus ik zit er niet mee: mijn vriend heeft me maar te nemen zoals ik ben.

Misschien dat het zonder hormonen beter is: in de stopweek voel ik naast veel pijn me geestelijk wel beter, maar ik kan gewoon niet meer zonder hormonen. Mijn menstruatie is té heftig om de natuur zijn gang te laten gaan: ik lig een hele week doodziek op bed, overgeven, diarree, en verlies zoveel bloed dat ik ieder uur een andere tampon inmoet. Over rug- en buikpijn maar niet te spreken.

Maargoed, voor mij gewoon geen libido, ik heb me daarbij neergelegd en zie het zeker niet als mijn probleem.
I had a signature once. It was awful.
pi_41167468
@ zoeperzazke
Kijk, dat is natuurlijk anders. Als je het al nooit gehad hebt kun je het ook niet missen. En ik vind ook dat je genomen moet worden zoals je bent. (pun not intended zeker! ) Maar door de hormonen was ik dus mezelf niet meer en dat voelt gewoon niet fijn. Het is idd niet zozeer een libido kwestie (of depressie of afgevlakte emoties enz) maar als je zo beïnvloed word dat je jezelf niet meer bent, en je ervaart dat als negatief, dan zou ik zeggen: stoppen!

Ik heb ook veel ervaringen gelezen van meiden, o.a. van jou dus, bij wie het juist een positieve invloed heeft. En ik vind het ook absoluut geweldig dat er iets bestaat om jouw maandelijkse k*tweek op te lossen. Ik vind het ook heel jammer dat de ring bij mij dat effect had want ik vond het systeem ideaal en ik heb hem toch 2 1/2 jaar gebruikt. En ik zie er niet echt naar uit dat ik volgende week weer in mijn baarmoeder geprikt word met een koperspiraaltje...
pi_41201948
Ik dacht al, helemaal geen reacties meer Had namelijk deel VI bij de favorieten staan.

Tja, condooms, vind ik zelf niet zo geweldig. Al heb ik er op het moment toch niet zoveel mee te maken.
Maar met het oog op de zeer nabije toekomst (mijn ex wil ik toch wel aan de anticonceptie blijven.

Ik probeer gewoon de Yasmin en als dat ook niets wordt, moet ik maar eens verder kijken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:15:31 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_41305361
Moest lachen gister in t ziekenhuis, moet geopereerd worden (maar dat ter zijde) en ze vroegen of ik medicijnen gebruikte. dus ik geef aan dat ik wel de nuvaring gebruik...
zit die gast me aan te kijken alsof er kinderen uit mijn oren komen, de wat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:18:20 #10
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_41308153
JA ! Gein hé!!
En helemaal indd als een arts zo doet.
Ik heb het alleen nog maar met mensen in mijn omgeving gehad dat ze me aan keken of ze zaadcellen in mijn ogen zagen dansen.
Zo zie je maar weer dat er maar weinig mensen zijn die het nog kenne ....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_41308695
Erg leuk ja, ik moest vorig jaar een zalfje ophalen voor een vagina infectie, dus ik vroeg of ik mijn nuvaring beter uit kon doen, of dat het geen kwaad kon deze in te houden. "Ehm... dat ga ik even opzoeken.." Kwam een boek van zo;n 800 pagina;s uit de kast, heftig bladeren Ze kon het niet vinden en zou me dan maar bellen zodra ze het wist, haha. uiteindelijk bleek het geen kwaad te kunnen overigens
I had a signature once. It was awful.
pi_41318598
Mijn ha vroeg me ook iedere keer hoe het met de nuvaring ging, als ik een afspraak had. *Flutterbye de ervaringsdeskundige* . Volgens mij was ik de eerste in de praktijk die de ring ging gebruiken. Toen ik ermee kwam zei ze dat er nog niet zoveel ervaring mee was en dat ze het zelf niet zou voorstellen, maar omdat ik er zelf zoveel over had opgezocht wilde ze er wel een recept voor schrijven. Ik hoop dat ze ondertussen een beetje bijgedraaid is!
pi_41339596
Mijn huisarts had alle voorlichtingsboeken al weggegooid. Ttttt, slecht.
Hier een meisje incl ring waarbij alles nog wel helemaal goed gaat! (Die een tvp'tje doet..)
I will take the sun in my mouth
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:57:45 #14
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_41342110
gezellig!!
En je tvp is gelukt .....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:38:59 #15
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_41356355
Ik zal hier ook nog een keer posten.
Nu ondertussen heb ik mijn vierde ring net uit gedaan. Normaal deed ik dat op vrijdag, maar afgelopen vrijdag was ik dit helemaal vergeten. Op zondag bedacht ik me ineens dat hij er uit moest. Had al vanaf zaterdag 's avonds een beetje een zeurende hoofdpijn, dus dacht al dat er iets aan de hand was. Maar ondertussen bloedde ik nog steeds niet. Dat is dinsdag pas begonnen. Dit betekent dus dat ik nu waarschijnlijk wel kan doorringen, terwijl ik met mijn pil mijn ongesteldheid niet uit kon stellen. (Ik werd altijd zaterdagavond rond een uur of 10 ongesteld, of ik nu de pil doorslikte of niet.) Hier ben ik echt blij om. Ik ga nu vrijdag weer een nieuwe in doen, en dan proberen om hem 4 weken in te houden.
Ik hou alleen nog wel veel vocht vast voordat ik ongesteld moet worden, net als bij de pil. Dit vind ik echt vervelend. Ik had eigenlijk gehoopt dat dit ook minder ging worden. Ik hoop ook stiekem dat dit nog komt. Ik ga nu proberen om veel te sporten zodat er geen plek meer over is om vocht vast te houden. En ze zeggen dat het ook helpt als je in de periode voordat je ongesteld wordt veel drinkt, omdat je dan meer water afdrijft. Dat ga ik dan ook maar proberen.
Van mijn ongesteldheid zelf heb ik iets minder last. Mijn buikpijn is iets minder geworden, ook al had ik dat niet veel. Mijn hoofdpijn is wel iets meer geworden, maar dat is na twee dagen meestal ook voorbij. Bloedverlies is ongeveer hetzelfde gebleven. Ook mijn sexdrive is niet echt veranderd.

Weet iemand eigenlijk hoe lang het ongeveer duurt voordat je lichaam echt gewend is aan de ring? Ik heb wel eerst 10 jaar de pil geslikt, dus misschien ben ik er nog niet helemaal aan gewend. Ik hoop wel dat ik minder vocht vast ga houden voordat ik ongesteld ben. Iemand hier ervaringen mee?
Niks moet, niksen mag.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:47:20 #16
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_41368343
Toen ik 17 jaar de pil had geslikt ben ik over gestapt naar de Nuvaring. Ik heb de eerste maand enorme hoofdpijn gehad omdat mijn lichaam moest wennen aan de ring.
Verder nergens last van gehad.
De nuvaring is geknipt voor mij!
http://www.gezondheidsnet.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=3650
hier staat een zeer interessant stukje over het vasthouden van vocht.
Wat ik weet is dat te veel zout eten zoiezo vocht vast houdt.
Succes!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:56:21 #17
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_41368605
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:47 schreef Pearly het volgende:
Toen ik 17 jaar de pil had geslikt ben ik over gestapt naar de Nuvaring. Ik heb de eerste maand enorme hoofdpijn gehad omdat mijn lichaam moest wennen aan de ring.
Verder nergens last van gehad.
De nuvaring is geknipt voor mij!
http://www.gezondheidsnet.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=3650
hier staat een zeer interessant stukje over het vasthouden van vocht.
Wat ik weet is dat te veel zout eten zoiezo vocht vast houdt.
Succes!!
Bedankt voor de informatie!
Ik weet niet of het op mij van toepassing is. Ik eet niet veel zout en mijn enkels en voeten worden ook niet erg dik. Het is echt op mijn buik en mijn heupen. Ik weet ook niet hoe het komt. Er stond weer wel iets bij van veel lichaamsbeweging. Dat ga ik dan nu maar fanatiek proberen. Ik heb al een test laten doen bij de sportschool om mijn BMI en vetgehalte enzo te meten. Nu even zorgen dat alles over drie maanden gezakt is.
ik hoop nog steeds stiekem dat het over zal gaan, maar dat zal er wel niet in zitten. Best een tegenvaller eigenlijk. Maarja. Dan maar flink sporten.
Niks moet, niksen mag.
pi_41622004
Hallo allemaal,

Heb de topics een beetje door zitten lezen en ik denk dat ik de nuvaring ook maar eens ga proberen.
Ik ben al 10 jaar aan de pil (Mercilon) en het lijkt me best lekker dat je daar niet meer iedere dag aan hoeft te denken!
Ik voel me ook wel vaak moe/futloos, een laag libido en ben ook redelijk aangekomen door de pil en heb heel veel moeite om dat er af te krijgen.
Als dit allemaal nu wat beter zou worden dankzij de nuvaring zou ik echt ontzettend blij zijn!

Ik woon in Italie dus ik ben benieuwd hoe de dokter er op reageerd, want ik weet helemaal niet hoelang hij hier al in Italie verkrijgbaar is.
Ik heb wel een paar Italiaanse reacties gevonden, dus hij is er wel.
(Vaak lopen we hier namelijk erg achter met nieuwe dingen).

De zus van mijn vriend werkt in een apotheek, dus ik zal haar vanavond eens even uithoren wat zij er allemaal vanaf weet.
Ik heb wel op internet gelezen dat hij hier zo'n 13 euro per stuk kost. Dat is toch ongeveer net zoals in Nederland?
Helaas worden dit soort dingen hier niet vergoed, dus moet ik alles zelf betalen
Maar ja, voor de pil ben ik ook 26 euro per drie maanden kwijt. En als er een verpakking per drie ringen is zal die vast wel ietsje minder kosten.
En een baby is natuurlijk altijd duurder

Ik vind het erg leuk om jullie ervaringen te lezen en ik zal binnenkort wel laten weten of ik er ook aan kan beginnen.
Forza Juve!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 8 september 2006 @ 17:48:15 #19
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_41623045
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 17:10 schreef Marty het volgende:
Ik heb wel op internet gelezen dat hij hier zo'n 13 euro per stuk kost. Dat is toch ongeveer net zoals in Nederland?
Helaas worden dit soort dingen hier niet vergoed, dus moet ik alles zelf betalen
Maar ja, voor de pil ben ik ook 26 euro per drie maanden kwijt. En als er een verpakking per drie ringen is zal die vast wel ietsje minder kosten.
En een baby is natuurlijk altijd duurder
Ik betaal 32 euro voor 3 ringen, en dus 3 maanden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 8 september 2006 @ 20:05:17 #20
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_41626981
ja
ik ook!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_41699759
Ik realiseerde me afgelopen week trouwens dat mijn borsten iets groter zijn geworden sinds een jaar - sinds ik de nuvaring gebruik, dus. Ik zat altijd op de grens tussen a en b, en nu is het gewoon een volle b geworden. Ik leg dus een link met de nuva meer mensen die dit herkennen?
I had a signature once. It was awful.
pi_41700169
Bij mij gingen de extra grammetjes helaas op m'n heupen zitten. Al had ik ze in mijn borsten ook niet gewild. De grammetjes waren na 2 en een half jaar ook wel genoeg voor een paar kilo's.
  woensdag 20 september 2006 @ 11:00:51 #23
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_41977098
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:49 schreef flutterbye het volgende:
Bij mij gingen de extra grammetjes helaas op m'n heupen zitten. Al had ik ze in mijn borsten ook niet gewild. De grammetjes waren na 2 en een half jaar ook wel genoeg voor een paar kilo's.
Dat probleem ken ik ja. Voor de rest zit er eigenlijk nergens vet. Alleen op mijn heupen. Van groei van mijn borsten heb ik nog niks gemerkt. Hoop niet dat dat gaat gebeuren want ik vind een grote C cup al zwaar genoeg.
Niks moet, niksen mag.
pi_41979298
Zijn er dames aanwezig die een geschiedenis hebben met trombose/longembolie en toch de nuvaring gebruiken? Ik vind de nuvaring ideaal klinken. Er zitten geloof ik minder hormonen in dan in de pil en mijn verzekeraar (De Friesland) vergoedt de ring ook nog eens 100%. Maarja, in de bijsluiter wordt expliciet gewaarschuwd voor trombose (zoals altijd bij anticonceptiemiddelen waar hormonen in zitten). Ik zou graag van ervaringsdeskundigen horen of ze het risico voor lief nemen of dat de huisarts/gynaecolog het gebruik van de nuvaring expliciet afgeraden heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_42147980
Een vriendin van me vertelde ik laatst ook over de nuvaring en het leek haar ook wel wat. Ze is er deze week voor het eerst mee begonnen.

Wat trombose betreft... Ik heb hiervoor ook nooit hormonale anticonceptie gebruikt en de bijsluiters schrikken mij ook altijd wel snel af door mogelijke bijweringen. Ik zou als ik jou was gewoon zorgen dat je de symptomen in de gaten houdt en als je klachten krijgt meteen naar je huisarts stappen. 'T is natuurlijk een keus die je maakt, wel of geen kindertjes.....
pi_42340280
Heeft er hier iemand ook slechte ervaringen met de Nuvaring in combinatie met condoom?
Gisteravond hebben we dus beiden gebruikt, en ik denk dat de ring en het condoom niet makkelijk langs elkaar heen glijden? De binnenkant van m'n vagina is beschadigd, en ik heb best een tijdje gebloed. Niet veel, maar toch. Het hoort niet.
Bij de volgende keer gaat de Nuvaring er uit, maar ik vond het altijd zo makkelijk dat die kon blijven zitten en je na de seks fijn in slaap kon vallen.. Gelukkig is 't condoom binnenkort ook niet meer nodig!
I will take the sun in my mouth
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 oktober 2006 @ 20:17:04 #27
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42340380
@warrel, ik heb er eerlijk gezegd geen last van gehad, maar is t geen optie om wat glijmiddel (van dat wat het condoom niet schaad) te gebruiken? dan kun je na de seks toch lekker in slaap vallen en hoef je niet aan je ring te denken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_42340472
Glijmiddel hebben we er bij gebruikt. Het was echt allemaal nattig en glibberig genoeg..

En hoe lang zou het duren totdat een wondje daar is genezen? Want er komt daar natuurlijk geen korstje oid.
I will take the sun in my mouth
pi_42341005
Vrij snel, omdat de temperatuur in de vagina constant is geneest zoiets sneller dan op de huid. wel is het slim om voorlopig niks meer in je vagina te stoppen (wat klinkt dat weer lekker zeg ) omdat je anders het wondje steeds opnieuw openhaalt. De nuvaring zou ik er wel gewoon in laten zitten, want die 'beweegt' niet echt heftig langs het wondje. Succes!
I had a signature once. It was awful.
pi_42342603
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:
Vrij snel, omdat de temperatuur in de vagina constant is geneest zoiets sneller dan op de huid. wel is het slim om voorlopig niks meer in je vagina te stoppen (wat klinkt dat weer lekker zeg ) omdat je anders het wondje steeds opnieuw openhaalt. De nuvaring zou ik er wel gewoon in laten zitten, want die 'beweegt' niet echt heftig langs het wondje. Succes!
Ja, de Nuvaring blijft er sowieso in. Ik moet inderdaad eventjes rustig aan doen. Maar dat komt mooi uit, want vriendlief gaat aan de smeerseltjes tegen schimmelinfecties (waarschijnlijk) want ik denk dat ik steeds m'n eigen infectie terugkrijg via hem.. Alles komt goed!
I will take the sun in my mouth
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:07:05 #31
133859 SpaceCowgirl
Flippin' sweet
pi_42521760
Ik gebruik nu ongeveer anderhalf jaar Nuvaring en moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben. Ik ben ermee begonnen omdat ik het idee kreeg dat ik wat somberder en makkelijker van streek raakte Maadoor de pil. Ik voel me nu een stuk stabieler.

Wel heb ik nu al drie keer, zonder het te merken, de ring verloren. 1 keer lag hij 's ochtends naast mijn bed toen ik wakker werd en ik heb nu al twee keer meegemaakt dat ik hem ergens op de grond tegenkwam. Heel raar, ik snap niet wat ik gedaan kan hebben waardoor dat ding eruit is gevallen. Het lijkt wel alsof sommige ringen gewoon wat beter blijven zitten dan anderen. Maar dit vind ik er dus wel een beetje eng aan!
pi_42525523
Hey, ik heb eigenlijk een best dringende vraag. Ik ben helemaal vergeten om vandaag naar Organon te mailen stomstomstom, maar misschien weten jullie het

Ik begin nu aan mijn derde week, maar ik wil eigenlijk deze week ongesteld worden.. mag je na 2 weken de ring verwijderen, een stopweek inlassen en daarna gewoon weer doorgaan? Zou dat uitmaken? Of moet je echt gewoon drie weken - stopweek?

Ik heb weleens eerder 4 weken gedaan (3 weken, 4e week nieuwe ring weliswaar!) om mijn menstruatie een week te verschuiven, Organon bevestigde dat dit gewoon kon. Maar ik weet dus niet of het ook 'andersom' mag..

Iemand enig idee? Want dan doe ik 'm vanavond nog uit
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:54:23 #33
133859 SpaceCowgirl
Flippin' sweet
pi_42525894
Ik weet het niet zeker hoor, maar het lijkt mij een beetje riskant. Volgens mij mag je altijd langer, maar nooit korter dan 3 weken de ring in. Als ik jou was, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en je menstruatie gewoon helemaal overslaan. Dus als je volgende week je oude ring uit doet, meteen de nieuwe ring inbrengen. Dan ben je niet ongesteld in de weken waarin het je niet goed uitkomt, maar gewoon weer over 4 weken. Is dat misschien een oplossing?
pi_42526031
Ja dat kan ook natuurlijk Maar ik sla mijn menstruatie gewoonlijk liever niet over vandaar Ik zat ook al te denken, het proces heeft volgens mij sowieso 3 weken nodig op z'n minst. Maar toch even vragen, misschien dat iemand het wist. Nee, dan neem ik het risico niet en ring ik gewoon lekker door . Bedankt!

Ik heb trouwens de ring ook al een paar keer verloren, maar dat was telkens een dag nadat ik heb had ingedaan, dus ik denk dat ik 'm toen niet diep genoeg in heb gedaan. Misschien is dat bij jou ook het geval? Dat is inderdaad wel een beetje eng, je voelt 'm niet zitten dus je voelt ook eigenlijk niet of hij er nog zit of niet..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 oktober 2006 @ 07:12:14 #35
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42532482
stopweek vervroegen is volgens mijn not done, je hebt een bepaalde minimum aan stof die je binnen moet krijgen om ook veilig te zijn tijdens je stop week... waarom schuif je m niet gewoon een week naar voren?

Verloren dat is me maar een keer gebeurt, en wel tijdens de sex verder nog nooit...
heb je de ring dan wel diep genoeg ingebracht?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_42532936
Volgens mij maakt het toch niet veel uit en kun je je stopweek wel vervroegen, Maar ik ben er niet helemaal zeker van. In twee weken is het baarmoederslijmvlies immers ver genoeg opgebouwd om ook weer te worden afgebroken... maarja, je zou het in de bijsluiter op moeten zoeken.

Ik ben de ring nog nooit verloren, geloof ik, of het moet nu deze ring zijn, heb het al twee weken niet gecheckt. Maar je bent niet de enige, een vriendin van mij heeft het ook geprobeerd maar bij haar bleef hij ook simpelweg niet zitten. Zelfs de huisarts heeft hem er een keer ingedaan omdat ze dacht dat ze het zelf niet goed deed, maar steeds hetzelfde resultaat, hij bleef er uit komen. Kennelijk is het dus toch gewoon mogelijk dat je als je je volledig ontspant je hem niet genoeg klemt... ofzo....
I had a signature once. It was awful.
pi_42534084
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 08:19 schreef zoeperzazke het volgende:
...Kennelijk is het dus toch gewoon mogelijk dat je als je je volledig ontspant je hem niet genoeg klemt... ofzo....
Ja, ws heb ik gewoon een erg relaxde vagina

Ik was beide keren toevallig wel heftig aan het schoonmaken, met veel gebuk en dat soort bewegingen. En hij zat er inderdaad nog maar net in. Die keer toen ik sliep kon het tijdens de sex zijn gebeurt en dat we het niet hebben gemerkt, dat weet ik niet meer zo goed. Nouja, als het gebeurt schrik je je dood, maar het is bij mij gelukkig altijd goed afgelopen. Bovendien vind ik af en toe even controleren niet opwegen tegen er elke dag aan moeten denken dat je je pil moet innemen. En als je eens ergens anders slaapt of op vakantie kun je die ring in ieder geval niet vergeten. Uiteindelijk heeft het voor mij dus nog altijd meer voor- dan nadelen.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:37:59 #38
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_42535343
Of 't met een relaxte vagina te maken heeft betwijfel ik. Wel grappig

Maar ... deze discussie is in de oudere topics al eens eerder geweest. IK ben nog steeds van mening dat het ligt aan het feit dat niet iedere vrouw hetzelfde is. Anatomisch gezien is het dus mogelijk dat een vrouw de ring kan verliezen al is de kans erg klein bij de meeste vrouwen.
En dus ben je een uitzondering op de regel
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_42917734
Ik slik sinds kort Sint Janskruid en helaas heb ik een doorbraakbloeding gehad, 2 weken voordat ik ongesteld moet worden. Nu vraag ik mij af of ik volgende week als ik de Nuvaring eruit haal gewoon weer ongesteld word.... Mijn vriend en ik hebben het wel weer met condoom gedaan, dus ik kan niet zwanger zijn (hoop ik dan maar).
pi_42918410
Sint Janskruid kan je toch niet combineren met anticonceptie?!
Ik weet het niet zeker, maar ik zou het toch even aan de huisarts vragen of SJ kruid de werking van de anticonceptie is verminderd. Dat zou denk ik ook de bloedingen kunnen verklaren..
I will take the sun in my mouth
pi_42920820
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:42 schreef warrel het volgende:
Sint Janskruid kan je toch niet combineren met anticonceptie?!
Ik weet het niet zeker, maar ik zou het toch even aan de huisarts vragen of SJ kruid de werking van de anticonceptie is verminderd. Dat zou denk ik ook de bloedingen kunnen verklaren..
je kan het combineren, maar dan heb je inderdaad de kans dat je anticonceptie niet meer voldoende werkt.

vraag is alleen: als je zo'n doorbraakbloeding hebt, wordt je dan daarna gewoon ongesteld op het moment dat je het normaal gesproken ook zou worden?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:28:34 #42
92409 Twinky
Little star.
pi_42930785
Hallo, ik zat al een tijdje te lurken in de topics en het leek mij ook wel wat. ik heb nu anderhalf jaar Mercilon geslikt en was ook moe, hoofdpijn, neerslachtig en die drama's.

Vanmiddag bij de dokter stelde ik de ring voor en hij vond het een goed idee. Ik heb ze meteen gehaald en ga vanavond de eerste erin doen, ben toch aan het einde van mijn pil-stopweek. Ben benieuwd hoe het gaat werken! Het is uit met mijn vriend dus seks is er niet meer, dus ring ik voorlopig nog alleen om de menstruatie te regelen.

Wat voor bijwerkingen kan ik verwachten nu ik van pil naar ring ga?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 oktober 2006 @ 19:31:03 #43
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42930853
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:28 schreef Twinky het volgende:
Hallo, ik zat al een tijdje te lurken in de topics en het leek mij ook wel wat. ik heb nu anderhalf jaar Mercilon geslikt en was ook moe, hoofdpijn, neerslachtig en die drama's.

Vanmiddag bij de dokter stelde ik de ring voor en hij vond het een goed idee. Ik heb ze meteen gehaald en ga vanavond de eerste erin doen, ben toch aan het einde van mijn pil-stopweek. Ben benieuwd hoe het gaat werken! Het is uit met mijn vriend dus seks is er niet meer, dus ring ik voorlopig nog alleen om de menstruatie te regelen.

Wat voor bijwerkingen kan ik verwachten nu ik van pil naar ring ga?
bijwerkingen... euhm geen? tenminste hier helemaal geen last van gehad... gelukkig!

hoop voor je dat jij er ook een tevreden gebruiker van word

owjah jewel bijwerkingen... afkickverschijnselen van iedere dag slikken, en soms gaan voelen of hij er nog zit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:40:47 #44
92409 Twinky
Little star.
pi_42931139
maar niet nog twee kilo erbij? een gaan al die hoofdpijn etc weg?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 oktober 2006 @ 19:42:52 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42931239
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:40 schreef Twinky het volgende:
maar niet nog twee kilo erbij? een gaan al die hoofdpijn etc weg?
hier geen 2 kg erbij nee.
en hoofdpijn, daar kun je mij niet echt als goed voorbeeld bij nemen omdat ik veel last van migraine heb (oa door voedselallergieën)
maar dat ze minder zijn, als in dat ik er minder last van heb als ik ring alsmede in de stopweek dat is waar.
t is alleen niet te zeggen of dat komt doordat ik misschien onbewust meer op voeding ben gaan letten of dat het toch ook van de ring is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_42931349
Heb 'm nooit gevoeld.
Had zelfs iets van: even checken of ie er nog zit

Wel erg veel last van migraine gehad (het is verergerd toen ik ermee begon) en moest op donkersadvies stoppen. Vind 't nog steeds jammer.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:47:20 #47
92409 Twinky
Little star.
pi_42931391
tja, ben toch erg benieuwd. Ik had het (nu al dus) helemaal gehad met die pil. vergat 'm veel te vaak enzo.
pi_42931619
Volgens mij zaten er bij mij minder hormonen in de ring dan in m'n pil die ik ervoor slikte. Ik viel een klein beetje af. Ik ring nu altijd door zodat ik elke 2 maanden 1x ongesteld ben, en die gaat dan wel samen met flinke buikpijn op de eerste dag. Dat had ik met de pil nooit zo erg. Maar wat is erg als je niet meer elke dag aan de pil hoeft te denken ed.

Alleen zou het bij mij zo kunnen zijn dat ik meer schimmelinfecties heb door de ring. Al twijfel ik er erg aan.
Toen ik aan de pil was had ik ook regelmatig last van de afscheiding en de jeuk, alleen durfde ik er nooit voor naar de huisarts, en het gebeurde altijd in de 3e week van de pil, dus zou ik altijd bijna ongesteld worden. Als ik ongesteld was geweest had ik er een tijdje geen last van.
Ik ben nu ook bang dat er weer een schimmelinfectie aan zit te komen, ik heb nu alleen een beetje van die gekke afscheiding, maar nog geen jeuk. Maar als ik het weer blijk te hebben moet ik weer naar de HA voor een inwendige controle En ik wil niet van de Nuvaring af..
Maar ik wacht nog even af of het doorzet. Iemand tips en trucs om het te voorkomen? Iemand ervaringen met probioticacapsules?
I will take the sun in my mouth
pi_42931956
Ik geloof dat schimmelinfecties idd wel vaker voorkomen bij nuvaringgebruiksters. Ken ook iemand die 't kreeg.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 oktober 2006 @ 20:04:49 #50
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42932017
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:03 schreef Natalie het volgende:
Ik geloof dat schimmelinfecties idd wel vaker voorkomen bij nuvaringgebruiksters. Ken ook iemand die 't kreeg.
zou dat dan komen doordat je die ring erin stopt, en deze van buitenaf komt?
zouden mensen die meer met speeltjes spelen er dan ook meer last van hebben?

ik heb er gelukkig nog nooit eentje gehad.
* Ynske klopt af
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_42932418
Piemels en vingers komen ook van buitenaf.. Dus ik zie niet echt in dat speledingetjes daar meer invloed op zouden hebben.
I will take the sun in my mouth
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 oktober 2006 @ 20:23:34 #52
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42932667
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:17 schreef warrel het volgende:
Piemels en vingers komen ook van buitenaf.. Dus ik zie niet echt in dat speledingetjes daar meer invloed op zouden hebben.
misschien toch meer bacteriën?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_42932845
Tsja, sommige materialen misschien wel. Maar de mijne is van siliconen (niet poreus dus) en wordt voor gebruik altijd netjes schoongemaakt met heel heet water. Bij gebruik is ie weer afgekoeld hoor.
I will take the sun in my mouth
pi_42961296
quote:
[b]Op woensdag 25 oktober 2006 13:56 schreef Leipo666 het volgende:[/b

vraag is alleen: als je zo'n doorbraakbloeding hebt, wordt je dan daarna gewoon ongesteld op het moment dat je het normaal gesproken ook zou worden?
Weet iemand dit?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:57:51 #55
92409 Twinky
Little star.
pi_42961410
Met de pil is dat wel zo, dus ik denk ook met de ring Sabsie. Je krijgt namelijk doordat je ineens die hoormonen niet hebt je onttrekkinsbloeding.

ik heb nu dus die ring in, en vraag me af of hij niet veel te ondiep zit. Het ´voorste randje´ zit maar 2 cm diep. Hij zit aan de voorkant zeg maar plat tegen de wand aan. en ik krijg hem gewoon niet verder erin, omdat hij dan inbuigt en terugveert.

Is dit diep genoeg en hoe krijg ik ´m anders dieper?
pi_42962379
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

zou dat dan komen doordat je die ring erin stopt, en deze van buitenaf komt?
zouden mensen die meer met speeltjes spelen er dan ook meer last van hebben?

ik heb er gelukkig nog nooit eentje gehad.
* Ynske klopt af
een speeltje, een nuvaring of een schimmelinfectie?
I had a signature once. It was awful.
pi_42962430
twinky, hij zit zeker diep genoeg hoor.

Ik heb deze maan deen kutmaand geloof ik, letterlijk en figuurlijk. Ik had er dinsdag een nieuwe ring ingedaan en hij wil maar níét op zijn plekkie blijven zitten. Steeds steekt hij 1 a 2 cm uit en dat doet erg veel pijn. Erg raar, aangezien hij al ongeveer anderhalf jaar wél goed zit...

Overigens heb ik direct na de overstap ook eerst een schimmelinfectie gehad, voor het eerst in m'n leven.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:47:58 #58
92409 Twinky
Little star.
pi_42962669
Gelukkig maar, want in de gebruiksaanwijzing op het plaatje zat ie zo ver erin!
Ik heb wel hoofdpijn vandaag, maar dat kan ook niet door de ring komen. Verder vind ik het idee van niet elke dag de pil meer hoeven te slikken nu al geweldig!
pi_42969296
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:37 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

een speeltje, een nuvaring of een schimmelinfectie?
Haha
Na, dinsdagochtend hobbel ik gezellig langs alle artsen. Tandarts, en dus ook de huisarts voor een inwendig onderzoek.. Ik zit er tegenop, en ik hoop haar te kunnen overtuigen dat ik met de pil ook zoveel infecties heb gehad.. (Wat zij dus niet kan achterhalen omdat ik er nooit voor naar de dokter ben geweest.)
Hoop maar dat ik uiteindelijk wel verder kan met de ring zonder complicaties.
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:18:08 #60
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_42998553
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:56 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

je kan het combineren, maar dan heb je inderdaad de kans dat je anticonceptie niet meer voldoende werkt.

vraag is alleen: als je zo'n doorbraakbloeding hebt, wordt je dan daarna gewoon ongesteld op het moment dat je het normaal gesproken ook zou worden?
St. Janskruid kan toc wel met de ring? Die 2 zitten elkaar toch niet in de weg ?? Waar staat dat vraag ik me af?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:13:51 #61
92409 Twinky
Little star.
pi_43004581
Ik heb het gezien in de bijsluiter Pearly. Viel mij op omdat er hier al over gesproken was.

Trouwens, elke keer als ik naar de wc ga duw ik 'm terug omhoog omdat hij zakt. Dat is vast niet normaal.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:33:05 #62
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_43012956
jawel ... is wel normaal.
De heeft te maken met de bouw van je lichaam.
Ik heb namelijk nergens last van. Bij mij zit ie keurig hoog en ik voel hem niet zitten.
Lijkt me erg vervelend dat je steeds dat randje voelt zitten bij de opening van je vagina. Het gevoel alsof je hem steeds verliest .... bha
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:37:32 #63
92409 Twinky
Little star.
pi_43013058
na, niet dat ik 'm verlies want hij zit ter dan nog wel in. Met tampons is het trouwens ook altijd dat ze zakken, maar dan haal ik ze er meestal toch gewoon uit.
het is wel zo dat ik 'm dan voel dat -ie er is, en dat is wel vervelend. Dan weet ik dat ik 'm weer moet omhoogduwen
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:17:13 #64
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_43016930
Dat zei ik
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:41:33 #65
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_43017539
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:33 schreef Pearly het volgende:
jawel ... is wel normaal.
De heeft te maken met de bouw van je lichaam.
Ik heb namelijk nergens last van. Bij mij zit ie keurig hoog en ik voel hem niet zitten.
Lijkt me erg vervelend dat je steeds dat randje voelt zitten bij de opening van je vagina. Het gevoel alsof je hem steeds verliest .... bha
het ligt soms ook aan de ring
ik heb nooit last gehad van een laaghangende of uitzakkende maar die van de vorige maand dat was me een ettertje
steeds de nijging om laag te gaan zitten waardoor ik m voelde
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:35:42 #66
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_43019144
elke ring is evengroot en heeft exact dezelfde vorm ...
het ligt niet aan de ring het ligt aan de bouw en de grootte van je vagina en baarmoedermond. Daarbij gaat het ook nog samen met de hoeveelheid vochtafscheiding die je daar produceert.
Het ligt niet aan de ring
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:37:45 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_43019208
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:35 schreef Pearly het volgende:
elke ring is evengroot en heeft exact dezelfde vorm ...
het ligt niet aan de ring het ligt aan de bouw en de grootte van je vagina en baarmoedermond. Daarbij gaat het ook nog samen met de hoeveelheid vochtafscheiding die je daar produceert.
Het ligt niet aan de ring
het is onzin dat elke ring exact dezelfde vorm heeft
deze kwam meer ovaal uit t zakje terwijl de rest rond qua vorm is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_43032484
Ik denk ook dat het wel aan de ring ligt hoor, bij mij blijft ie de ene maand gewoon de hele maand goed zitten, terwijl ie de andere maand toch wat vaker naar beneden zakt. Het lijkt mij dat de bouw en de grootte van je vagina en baarmoedermond toch hetzelfde blijven.
  zondag 29 oktober 2006 @ 20:50:41 #69
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_43046531
maar je volledige lichaam niet : als je begrijpt wat ik bedoel
Wat zou een iets meer ovaal gebogen ring nou slechter zijn dan een nét iets wat ronder gevormdere ring?? Ik zie dat verband niet .... terwijl je onderlichaam juis nogal vaker van houding verandert!!!
Als de ring zakt, te ver tegen je vagina opening ligt of je voelt hem meer... dan heeft dat niets met de ring te maken maar met de bewegingen die 'jij' op 1 dag maakt en de bouw van jouw persoonlijke binnenkantje. Dat is helaas.... maar waar!

ps ... we kunnen hier over debatteren, discusieren of whatever .... maar je komt daar moeiljk uit.
Bij mij zit de ring 'perfec't !! en de ene ring is net iets meer ovaler dan de ander!! En toch zit ie goed....

Het is gewoon pech! Denk ik dan.
je kan dan kiezen : of je gaat door met een nieuwe ring en nog een en nog een .. of je neemt een andere conceptie waar je wél meer over tevreden bent..
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_43046578
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:50 schreef Pearly het volgende:
maar je volledige lichaam niet : als je begrijpt wat ik bedoel
Wat zou een iets meer ovaal geboven ring nou slechter zijn dan een nét iets wat ronder gevormdere ring?? Ik zie dat verband niet .... terwijl je onderlichaam juis nogal vaak van houding verandert!!!
Als de ring zakt, te ver tegen je vagina opening ligt of je voelt hem meer... dan heeft dat niets met de ring te maken maar met de bewegingen die 'jij' op 1 dag maakt en de bouw van jouw persoonlijke binnenkantje. Dat is helaas.... maar waar!
immers, als je opgewonden raakt wordt je vagina ook ruimer en kan je ring dieper gaan zitten. Ben je alles behalve opgewonden is de vagina kleiner en kan de ring ook verder naar buiten worden gedrukt.
De mijne zit overigens ook nog steeds niet lekker.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 29 oktober 2006 @ 20:54:54 #71
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_43046676
precies zoeperzazke!! zo zit dat!!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_43642488
Even een upje, kan hopelijk wel...

Omdat ik redelijk vaak de pil vergat ivm wisselende diensten had ik al na zitten denken over de Nuvaring.
Het afgelopen half jaar merkte ik dat mijn cyclus steeds wisselender werd ondanks mijn pilgebruik (microgynon 30) en afgelopen weekend was voor mij de maat vol. Heb toen geen nieuw recept voor de pil gevraagd en heb het met de dokter gehad over de Nuvaring. Volgende week maandag wil ik hem ophalen.

Maar nu zit ik dus met wat vraagjes:
Aangezien ik nu dus gestopt ben met de pil en ik de nuvaring nog niet heb vraag ik me af wanneer ik moet beginnen. Moet ik, net als bij de pil, beginnen bij de volgende menstruatie? En op welke dag zou ik dat dan moeten doen, de eerste of de laatste?

Mocht ik toch maandag al beginnen dan zal hij niet meteen veilig zijn. Na hoeveel dagen is hij veilig en hoe zit het dan met condooms? Kan het misschien zo zijn dan de condoom beschadigd raakt als hij langs de ring schuurt ofzo? Want dan schiet het natuurlijk helemaal niet op zeg maar...

En nog ergens anders las ik een verhaal van een meisje wat per ongeluk haar ring met de tampon eruit had gehaald. Dat snapte ik namelijk niet. Je haalt de ring er toch uit en dan wordt je ongesteld?

Kortom: een heleboel vragen. Veel dingen zullen waarschijnlijk in de bijsluiter staan, maar die krijg ik dus maandag pas. Hopelijk kan iemand die de ring al gebruikt heeft en/of een partner heeft die hem gebruikt me wat duidelijkheid geven
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:38:20 #73
92409 Twinky
Little star.
pi_43642541
-je begint met de ring als je met een nieuwe strip van de Pil zou beginnen. net als met de pil is hij dan als het te laat is een week niet veilig.

-als je de ring eruit haalt wordt je ongesteld na een paar dagen. na zeven dagen geen ring moet de nieuwe erin, maar kun je best nog ongesteld zijn, en daar heb je dus je ring en je tampon er allemaal samen in. je haalt hem er erg makkelijk samen met je tampon uit.
pi_43642837
Je begint met de ring wanneer je met de pil zou beginnen, maar dan ben je de eerste week niet veilig, bij mijn weten.

Condooms kunnen niet beschadigen door de ring, maar ik kan me wel voorstellen dat het condoom er achter kan blijven hangen of het wat wrijving geetf waardoor hij makkelijker af kan glijden. Maar tijdens de seks zit de ring zo diep dat je vriend er mogelijk niet eens bij komt, tenzij hij groot geschapen is.

Verder wat Twinky zegt; als ik de ring uithaal word ik pas op de vijfde dag ongesteld. Op de zevende dag als de ring weer in moet bloed ik vaak nog zo heftig dat ik 's nachts echt nog een tampon moet gebruiken om rood beddegoed te voorkomen. Maar nu ik de ring gebruik gebruik ik liever enkel nog maandverband omdat ik het niet prettig vind om steeds wat in mijn vagina te hebben.

Afijn, veel succes met de ring, ik hoop dat hij zal bevallen!
I had a signature once. It was awful.
pi_43643614
Ik zit er net als Sade aan te denken om ook de nuvaring te gaan gebruiken.
Wat mijn grootste vraag is, zijn er al cijfers over hou betrouwbaar hij is? Op www.nuvaring.nl zie ik wel staan "net zo betrouwbaar als de pil" maar is dat al bewezen? Ze refereren wel naar 5 zaken maar mijn Engels is niet zo goed en ik zie het niet duidelijk staan?
Verder is mijn vraag: hoe zit het met bijwerkingen? Welken maken jullie als gebruiksters mee?
Ik slik nu de pil, Microgynon 30; deze bevat meer hormonen dan de nuvaring, maar betekent dat verder nog wat?

Owja, verder lijkt het me erg vreemd om naast de ring er ook nog eens een tampon bij te stoppen; iemand daar ervaringen mee? Hoelang duurt het bij jullie meestal tot jullie weer ongesteld worden en hoelang duurt die ongesteldheid dan?
Bij mij met de pil is het meestal zo dat als ik de laatste pil gehad heb ik na 3 dagen ongesteld wordt en als ik mijn 1e pil van de volgende strip neem ik alleen nog wat "nabloed".

Alvast bedankt voor jullie reacties!
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:53:54 #76
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_43644177
je kan er van uit gaan dat de ring nét zo veilig is als de pil. Uitzonderingen daargelaten maar dat geldt voor elke anti conceptie.
Bijwerkingen verschillen ook per gebruikster. Ik had in het begin de eerste 3 maanden erg hoofdpijn. Ik gebruik 'm nu bijna 3 jaar en ik merk nergens niks meer van.
Dat de nuvaring een veel mindere afgifte heeft van 't hormoon oestrogeen is alleen een voordeel voor je lichaam. Minder zooi in je lijf is altijd goed moet je maar denken.

tampon en ring samen is geen probleem. Alleen voorzichtig zijn met uithalen dat je de ring er niet uittrekt bijv. boven de toiletpot.
Als ik de ring er woensdag avond uit haal heb ik zondagavond mijn ontrekkingsbloeding. Ik doe er woensdagavond de ring weer in en is de bloeding 'bijna' over. Donderdagavond is het zeker helemaal weg. De nuvaring haalt hier voor veel meiden het grootste voordeel!!!!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_43644936
Ik zal eens contact zoeken met de dokter voor een afspraak.
Ben de pil zo langzamerhand wel zat en het duurt ook telkens langer voordat ik ongesteld wordt.
Dankje voor je reactie. Graag hoor ik ook nog reacties van andere meiden/vrouwen!
Alvast bedankt!
pi_43644974
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 20:38 schreef Twinky het volgende:
-je begint met de ring als je met een nieuwe strip van de Pil zou beginnen. net als met de pil is hij dan als het te laat is een week niet veilig.
Dat is, zoals ik dus al schreef, een beetje mijn probleem omdat ik dus al gestopt ben met de pil. Ik had eigenlijk afgelopen zondag weer moeten beginnen, vandaar dus mijn vraag.

Bedankt trouwens voor de antwoorden!
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
  vrijdag 17 november 2006 @ 22:24:08 #79
92409 Twinky
Little star.
pi_43645125
Even updateje hier: ik heb nu ring no. 2 er nu twee dagen in zitten, en die zakt ook gewoon uit. Het lastigste vind ik de afscheiding, omdat het gewoon irriteert en mijn lichaam daar wat tegen doet. inlegkruisje it is dus. en ik wen eraan 'm steeds terug te duwen, dus zo erg is dat niet.

Wat wel zo is, is dat ik erg veel hoofdpijn heb en erg depressief ben nu (als het kon, zou ik de hele dag in bed liggen huilen maar ik moet naar school...) dit heeft met allerlei factoren te maken (op mijn leeftijd 'iets' hebben waardoor je altijd pijn hebt en loopt als een pinguin maar ze niet weten wat is erg, heel erg frustrerend en nog een paar dingen) maar misschien komt het ook wel een beetje door de ring. Heeft een van jullie dit ook (gehad)?

Verder ben ik er erg blij mee, het scheelt erg veel dat ik er niet elke avond aan hoef te denken de pil te slikken.
pi_43645533
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:32 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik zit er net als Sade aan te denken om ook de nuvaring te gaan gebruiken.
Wat mijn grootste vraag is, zijn er al cijfers over hou betrouwbaar hij is? Op www.nuvaring.nl zie ik wel staan "net zo betrouwbaar als de pil" maar is dat al bewezen? Ze refereren wel naar 5 zaken maar mijn Engels is niet zo goed en ik zie het niet duidelijk staan?
Op dit moment acht ik hem betrouwbaarder dan de pil voor mij: als je diarree hebt of overgegeven hebt blijft de ring namelijk nog steeds volledig betrouwbaar, en de pil is dan niet meer veilig. Nu heb ik gemakkelijk oversture darmen dus dan is de pil geen pretje. Daarbij worden de hormonen bij de pil via het spijsverteringskanaal opgenomen en kan de hoeveelheid opgenomen hormonen lichtelijk variëren: de nuvaring geeft een lagere dosering op een andere wijze af, dichter bij de bron, waardoor de dosis ook constanter is en je dus ook een kleinere kans hebt op een te lage hormoondosis.
I had a signature once. It was awful.
pi_43646189
Maar hebben jullie ook dat jullie aankomen door de nuvaring?
pi_43646543
Ik ben afgevallen toen ik begon met de Nuvaring, misschien wel omdat ik qua hoeveelheid hormonen een stapje terugnam van de pil naar de ring. Maar dat je er van aankomt kan heel goed kloppen.
En de ring is voor mij nu al ruim 3/4 jaar betrouwbaar. Empirisch getest
En de schimmelinfecties kreeg ik er volgens de HA ook niet door, ik ben gewoon gevoelig. Ik slik nu elke 5e dag van m'n menstruatie preventieve medicijnen.
Van mij krijgt de Nuvaring nog steeds een YEAH
I will take the sun in my mouth
pi_43646648
Mooi, veel positieve reacties (ook in de andere delen).
Zijn er hier ook mensen met negatieve ervaringen?
pi_43653261
Ha hier! Ik heb hem na mijn bevalling weer besteld, en een halve week gebruikt, en weer weggegooid. Ik wil helemaal geen hormonen meer, wat een rotdingen zijn dat.... Maar qua gebruiksgemak ben ik nog steeds positief.

Dus, en daar kwam ik hier eigenlijk voor: ik heb nog 2 nuvaringen over. Iemand belangstelling ervoor voor verzendkosten en een kleine vergoeding (ik heb een eigen bijdrage...).
zoja, PM me ff...
Eva
pi_43722030
Vanochtend de assistente van de huisarts gebeld en gevraagd om een proefpakketje. Volgens mij was ze helemaal verbaasd, ze zei dat het niet gebruikelijk is. Maar gelukkig wilde ze het even overleggen met de huisarts en ik kan me niet voorstellen dat hij het een probleem zal vinden als ik hem eerst een maandje uitprobeer.

En toen nog de Menzis gebeld met de vraag in hoeverre het vergoed wordt. Maar ik moest haar dan wel eerst uitleggen wat een Nuvaring wordt.
Het verbaasd me gewoon hoe onbekend het nog is!

Nja, morgen mijn uitprobeerring ophalen.
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
pi_43723926
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:56 schreef Zweefvliegje het volgende:
Maar hebben jullie ook dat jullie aankomen door de nuvaring?
Niet echt aangekomen, maar mijn borsten zijn wel iets gegroeid, van een twijfelcupA/B naar een volle B.
I had a signature once. It was awful.
pi_43727365
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 22:56 schreef Zweefvliegje het volgende:
Maar hebben jullie ook dat jullie aankomen door de nuvaring?
Ik hoopte natuurlijk dat ik zowel af zou vallen als grotere borsten zou krijgen maar helaas ging dat niet door Maar ik ben gelukkig ook niet aangekomen!
pi_43847624
Ik heb hier al het een en ander gelezen over schimmelinfectie's. Ikzelf gebruik nu 3 maanden de ring, en heb nu ook een vaginale schimmelinfectie, heel ververlend. Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde gehad. Hiervoor allebij al hele tijd aan de pil en nog nooit schimmel gehad. Ik heb hierover contact opgenomen met nuvaring en dit was hun reactie:

[i]Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw vraag.
NuvaRing is niet in verband gebracht met een verhoogd risico op vaginale schimmelinfecties.
Wij stellen het op prijs dat u uw ervaring met NuvaRing met ons deelt. Wanneer uw arts het vermoeden heeft dat de bijwerking die u beschrijft mogelijk gerelateerd is aan het gebruik van NuvaRing, stellen wij het ook op prijs wanneer uw arts de bijwerking bij Organon Service zou melden. Graag vernemen wij vooraf uw initialen en geboortedatum en de naam van uw behandelend arts.
Aangezien uw vriendin dezelfde bijwerking heeft ervaren, stellen wij het ook op prijs wanneer zij en haar arts de bijwerking bij Organon Service zouden melden.

Het gebruik van NuvaRing is overigens onderzocht in combinatie met miconazol, een van de meest gebruikte middelen tegen vaginale schimmelinfecties. NuvaRing en miconazol hebben geen invloed op elkaar. U blijft dus beschermd.

Vertrouwend u voldoende geïnformeerd te hebben. Volledigheidshalve verwijs ik u voor de meest recente, officieel goedgekeurde productinformatietekst naar http://www.cbg-meb.nl/nl/prodinfo/index.htm

Met vriendelijke groet,
ORGANON NEDERLAND BV
[/i]
Daarop heb ik mijn gegevens aan hun doorgespeeld. Mijn arts dacht alleen dat het niet met elkaar te maken had, dus die doet niet mee. Maar als jullie dezelfde ervaring hebben zouden jullie dit dan ook door kunnen geven? service@organon.nl. Ik hoop dat er dan misschien wat aan gedaan kan worden, of dat dit dan een bekende bijwerking wordt.

Groetjes Evelien
pi_43847670
Het is geen bijwerking Evelien. Door de veranderde hormoonhuishouding in je vagina wordt alles ineens omgegooid. Hierbij verandert dus ook de weerstand van de vagina en daardoor ben je in het begin gevoeliger voor schimmelinfecties. Ik had hetzelfde, maar heb daarna nergens meer last van gehad.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 25 november 2006 @ 09:28:04 #90
92409 Twinky
Little star.
pi_43873569
Goh, dat ie de hele tijd weer zakt blijf ik toch vervelend vinden...

ik weet nu wel de oorzaak. Ik doe 'm er rond in, maar na een tijdje buigt ie ovaal van boven naar beneden. (een rechtopstaande ovaal dus) daardoor kan -ie makkelijker weer naar buiten en doet dat ook. de enige oplossing is dan afwassen, negentig graden draaien en er weer inproppen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 09:36:23 #91
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_43873614
Ik studeer farmacie en ik ben vorige week op excursie naar Organon geweest, ook de productie van de Nuvaring gezien, maar ik vroeg me af hoe oud nu de gemiddelde gebruikster is. Zij beweerden dat het voor alle leeftijden was, maar ik heb er eigenlijk nog nooit iemand over gehoord.

Ik heb niet zo'n zin om de profielen van iedereen die hier post door te spitten, maar kunnen jullie daar zelf ongeveer een indicatie van geven?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_43873834
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 09:36 schreef Molluck het volgende:
Ik heb niet zo'n zin om de profielen van iedereen die hier post door te spitten, maar kunnen jullie daar zelf ongeveer een indicatie van geven?
20 hier
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:55:49 #93
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_43883103
36
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:56:36 #94
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_43883120
Tja .. je kan wel zeggen dat je geen zin hebt om die posts door te lezen maar toch wordt het in 1 van 7 al wel aangegeven. ...
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 26 november 2006 @ 11:15:19 #95
92409 Twinky
Little star.
pi_43898989
17
pi_43901148
Ik ben 20 en ik ben woensdag bij de dokter geweest om hem te laten voorschrijven.
Nu moet ik nog even mijn pilstrip afmaken en na de stopweek ga ik dan beginnen met de Nuvaring.
Ben erg benieuwd!

Maar wat hoor ik nou Twinky, als hij uitgaat moet je hem wassen en dan weer indoen? Ik neem aan dat dat wassen met water is? Hier had in namelijk nog niet van gehoord.
pi_43906192
24
  zondag 26 november 2006 @ 18:21:29 #98
92409 Twinky
Little star.
pi_43910994
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:52 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik ben 20 en ik ben woensdag bij de dokter geweest om hem te laten voorschrijven.
Nu moet ik nog even mijn pilstrip afmaken en na de stopweek ga ik dan beginnen met de Nuvaring.
Ben erg benieuwd!

Maar wat hoor ik nou Twinky, als hij uitgaat moet je hem wassen en dan weer indoen? Ik neem aan dat dat wassen met water is? Hier had in namelijk nog niet van gehoord.
ja gewoon met water even onder de kraan houden. Omdat hij dus niet helemaal tof erin zit irriteert het een beetje en heb ik nogal wat afscheiding. Ook als je ´m eruit haalt zit er aan de ´onderkant´ gewoon wat smurrie, en even afspoelen en het is weg.
  maandag 27 november 2006 @ 13:37:32 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_43927279
Nou, die NUvaring zorgt voor erg prettige dingen.

Afgelopen vrijdag de ring verwijderd. Nog geen bloed gezien, maar ik lig dus (ondanks maximale dosis pijnstillers) krom van de kramp en de pijn. Gelukkig morgen vrij, maar prettig si het niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43927652
Ik had de eerste keer dat ik Nuva-ongesteld moest worden ook heel veel last van kramp en hoofdpijn, Troel. Bij mij is het geleidelijk overgegaan. In ieder geval: "beterschap"!
  maandag 27 november 2006 @ 13:55:17 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_43927753
en 24 dus

Als ik teruglees zie ik trouwens dat het dus blijkbaar wel normaal is dat de ongesteldheid zo laat komt, maar dat betekent dat je dus elke maand dat ding in een bloedende kut moet proppen om het maar even plastisch en vies te zeggen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 november 2006 @ 14:27:58 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_43928737
Bloed gespot!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43928958
Bij mij begint het pas de vijfde dag van mijn stopweek, zoiets. Maar dat ding glijdt zo in die bloederige kut hoor alleen met tampons is het onhandig maar di egebruik ik daarom ook nauwelijks meer. Ik bloed sowieso maar heel weinig met de nuva, gelukkig.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 27 november 2006 @ 14:38:52 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_43929094
Ja, maar ik vind het gewoon vies
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43932837
Ik heb nu met de nuvaring ook veel meer kramp en buikpijn dan eerst met de pil. En bij mij was de eerste menstuatie ook het pijnlijkst hoor. Er zitten minder hormonen in.
Gelukkig weegt het bij mij helemaal niet zwaar door alle voordelen.
I will take the sun in my mouth
  maandag 27 november 2006 @ 16:54:44 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_43933061
Ja, maar laat dat nou juist hetgene zijn waarvoor ik aan de pil was. Dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts.

Nouja, na een maand valt er natuurlijk nog niet veel van te zeggen, maar als het volgende keer ook zo is, dan maar wat anders proberen hoor. Maar geen spiraal in mijn lijf!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43954757
Nouja, wij vrouwen zijn wel gewend aan bloederige tafrelen toch? Maar met ook nog een tampon erbij is het inderdaad niet bepaald fijn, ik kan dan even niet normaal lopen. Gelukkig ben ik na 1 dag ring niet meer ongesteld.

Ik zou het inderdaad nog een maandje aankijken. Na de eerste maand wilde ik er ook mee stoppen, maar uiteindelijk is het toch allemaal goed gekomen.
pi_43955012
ik zou het ook eventjes een kans geven. Ik had zelf trouwens een andersomme ervaring: ik was ook aan de pil vanwege de menstruatieklachten (dat t ook anticonceptie is is leuk meegenomen), en het scheelde wel, maar niet heel veel, ik had geen koortsaanvallen meer, hoefde niet meer over te geven en ik bloedde niet meer zo enorm, maar echt leuk was het niet. Met de nuva is mijn menstruatie echt véél lichter.Vaak heb ik geen enkele andere klacht dan buik/rugkrampen, heel soms heb ik wel ene koortsaanval en diarree, maar dat duurt ook minder lang dan met de pil. Voor mij werken lichtere hormonen dus kennelijk wél tegen de pijn.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:52:47 #109
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_43971373
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:54 schreef Troel het volgende:
Ja, maar laat dat nou juist hetgene zijn waarvoor ik aan de pil was. Dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts.

Nouja, na een maand valt er natuurlijk nog niet veel van te zeggen, maar als het volgende keer ook zo is, dan maar wat anders proberen hoor. Maar geen spiraal in mijn lijf!
Na 'n maand????
Doe maar rustig 3 of 4 !!!
Als je het na een maand nog niks vind kun je beter nu meteen stoppen. Je moet je lichaam wel de kans geven hoor!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 november 2006 @ 19:56:50 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_43971495
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:23 schreef SpaceCowgirl het volgende:
Nouja, wij vrouwen zijn wel gewend aan bloederige tafrelen toch? Maar met ook nog een tampon erbij is het inderdaad niet bepaald fijn, ik kan dan even niet normaal lopen. Gelukkig ben ik na 1 dag ring niet meer ongesteld.

Ik zou het inderdaad nog een maandje aankijken. Na de eerste maand wilde ik er ook mee stoppen, maar uiteindelijk is het toch allemaal goed gekomen.
ik heb nooit problemen om een tampon en ring samen in te hebben, mocht t nodig zijn
ring zit zegmaar aan mijn rugkant, tampon voor erlangs (dus iets schuin naar buikkant inbrengen) en t werkt als een tierelier.
heb overigens ook nog nooit gehad dat ik de ring samen met de tampon eruit trok
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:01:21 #111
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_43971639
jaaaaaaaaaaaaa heeee Ynske !!
jij bent een geoefend nuva gebruikster!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 november 2006 @ 20:03:08 #112
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_43971696
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:01 schreef Pearly het volgende:
jaaaaaaaaaaaaa heeee Ynske !!
jij bent een geoefend nuva gebruikster!!
of een groot gat, waarin veel past
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_44232208
Zo, vandaag de eerste ring erin gedaan. Was wel even klooien om hem erin te krijgen. Een tampon inbrengen gaat toch iets makkelijker omdat je daar je vinger tegen aan kan duwen. Nu gleed mijn vinger nog wel eens weg, om het maar zo te zeggen.
Ben wel benieuwd. Tot nu toe voel ik hem niet zitten, dus dat scheelt.
Vind het wel een fijn idee dat ik voorlopig de eerste 3 weken er niet aan hoef te denken. En omdat ik mezelf ken heb ik meteen in mijn agenda even opgeschreven wanneer hij er weer uit moet
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
  donderdag 7 december 2006 @ 20:16:23 #114
92409 Twinky
Little star.
pi_44232538
Sjongejonge, ik heb toch wat meegemaakt! Ik heb dus meteen mijn eerste twee ringen achter elkaar gedaan omdat ik anders ongesteld zou worden in de schoolexamenweek.
Nou moet morgenavond ring no. 2 eruit, maar gisteren is er iets goed misgegaan. Ik denk dat ie er te ver uitstak ofzo en dat bij het fietsen iets is gaan schuren of whatever, want opeens bloedde ik. Niet veel, een beetje bruinig. En het brandde gewoon nogal, dat was echt vervelend.

Morgen haal ik 'm er dus uit en ik hoop dat mijn eerste nuva-ongesteldheid niet te erg wordt, want bij mij was dat ook waarom ik aan de pil ging. Ik wacht wel af...
pi_44238065
Tjee, wat is dit topic toch actief! Geweldig. Leuk om te zien dat er een aantal zeker gelukkige gebruiksters zijn. Jammer dat er ook vrouwen zijn met minder goede ervaringen, maar dat kan ook niet anders... Helaas.
Ik heb een tijdje geen NuvaRing gebruikt om uit te proberen of dit verschil maakte. Maar ik merk geen verschil tussen wel of geen NuvaRing gebruik. Oja, toch wel, bij geen gebruik heb ik 2 weken lang voor en tijdens de menstruatie last van zeer zeer pijnlijke borsten en verlies ik als ik ongesteld ben bijzonder veel bloed, het lijkt wel een slagveld... En bij geen gebruik ben ik waarschijnlijk vruchtbaar, ook niet echt een prettig idee... ;-)

Groetz
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
  vrijdag 8 december 2006 @ 22:51:59 #116
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_44265270
Twinky ...
Dat is redelijk normaal hoor
Ik hou ook 2 maanden een ring in. Na 4 weken gaat de ene eruit en de volgende er meteen in.
Uiteindelijk bij de 4 week van de 2e maand kan het bij mij ook wel eens gebeuren dat er wat bruine afscheiding mee naar buiten komt.
Niks mee doen, laten gaan en niets van aantrekken.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 9 december 2006 @ 10:39:11 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_44271185
Okay, dat scheelt. Ja ik schrok echt een beetje, want het irriteerde dus ook flink. Branderig gevoel enzo.

Hij is er nu uit, en ik moet zeggen dat het raar is om niet elke keer op de wc hem te checken.

Ik wacht nu een beetje bibberend de krampen af..
pi_44271740
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:51 schreef Pearly het volgende:
Na 4 weken gaat de ene eruit en de volgende er meteen in.
Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
pi_44276103
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 11:17 schreef Sade het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.
Er zitten genoeg hormonen in de ring voor 4 weken. Als je de bijsluiter doorpluist kan je het ook ergens vinden. Ik houd 'm ook altijd 4 weken in, dan nog één 4 weken en dan een weekje niets. En eigenlijk alleen om financiele redenen..
I will take the sun in my mouth
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:36:15 #120
92409 Twinky
Little star.
pi_44276665
Dat is eigenlijk wel slim, want het is best duur. Dat ga ik met de volgende ook doen!
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:12:18 #121
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_44283772
Ideaal hoor!
Ik doe dat al bijna 3 jaar zó !!
Scheelt geld ... maar natuurlijk ook dat je nergens aan hoeft te denken ...
4 weken in .... eruit meteen 4 weken nog een nieuwe erin.
HEERLIJK!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_44291193
Het is goedkoper om hem 4 weken in, 1 week uit, 4 weken in, 1 week uit.. dan heb je 10 weken met 2 ringen.
Bij 8 weken in en 1 week uit heb je 9 weken in totaal

Verder is het officieel toch de bedoeling dat je hem 3 weken gebruikt en dan een stopweek neemt?
Morgen neem ik mijn laatste pil, dan ga ik een weekje niks en dan begin ik voor het eerst met de nuvaring. Ben erg benieuwd!
pi_44292606
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 11:17 schreef Sade het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.
Nog maar eens een copy&paste uit de bijsluiter onder het kopje "3.5 WAT TE DOEN................":

"Als de ring langer dan 3, maar maximaal 4 weken in de vagina is geweest,
dan is de werking van de ring niet verminderd. Neem een ringvrije periode
van maximaal 7 dagen en breng vervolgens een nieuwe ring in."

Wij hebben hier dus uitgehaald dat de ring ook 4 weken lang ingehouden kan worden en vervolgens óf door kan ringen óf een ringvrije periode kan inlassen. Zweefvliegje heeft natuurlijk helemaal gelijk wanneer zij opmerkt dat die laatste optie de goedkoopste is qua ringen, maar tampons en maandverband worden ook niet gratis versterkt... helaas...

Groetz
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_44293931
Hmmmz, dan ga ik daar dan maar vanuit. Blijkbaar hebben sommigen daar goede ervaringen mee.
Maar ik doe maar liever zoals het me is verteld door huisarts en apotheker, want het mag dan wat duurder zijn, een kind vind ik persoonlijk duurder
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
  zondag 10 december 2006 @ 10:43:25 #125
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_44295646
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het is goedkoper om hem 4 weken in, 1 week uit, 4 weken in, 1 week uit.. dan heb je 10 weken met 2 ringen.
Bij 8 weken in en 1 week uit heb je 9 weken in totaal

Verder is het officieel toch de bedoeling dat je hem 3 weken gebruikt en dan een stopweek neemt?
Morgen neem ik mijn laatste pil, dan ga ik een weekje niks en dan begin ik voor het eerst met de nuvaring. Ben erg benieuwd!
Nee hoor... dat is helemaal niet goedkoper... dan zit je tussendoor met een week dat je maandverband of tampons nodig hebt. En die krijg jij voor niks bij de drogist dan??

bij de nuvaring is niets officieel .... Dat lees je wel hé
Die 3 weken gebruiken 1 week ontrekkingsbloeding is voor de échte hollanders onder ons
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 10 december 2006 @ 10:44:56 #126
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_44295667
quote:
Op zondag 10 december 2006 03:32 schreef Sade het volgende:
Hmmmz, dan ga ik daar dan maar vanuit. Blijkbaar hebben sommigen daar goede ervaringen mee.
Maar ik doe maar liever zoals het me is verteld door huisarts en apotheker, want het mag dan wat duurder zijn, een kind vind ik persoonlijk duurder
Sade ..... ik adviseer jou om eerst gewoon maar eens rustig aan op zijn hollands te beginnen Even wat vertrouwen in die ring op gaan bouwen.

Je kan over een maand of 3 á 4 als je wat verder bent in het gebruik met de ring altijd nog gaan expirimenteren met de tijden dat je hem in laat of eruit haalt. Ga eerst maar eens kijken of ie je bevalt enzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pearly op 10-12-2006 10:59:01 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_44317151
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:44 schreef Pearly het volgende:
Sade ..... ik adviseer jou om eerst gewoon maar eens rustig aan op zijn hollands te beginnen Even wat vertrouwen in die ring op gaan bouwen.

Je kan over een maand of 3 á 4 als je wat verder bent in het gebruik met de ring altijd nog gaan expirimenteren met de tijden dat je hem in laat of eruit haalt. Ga eerst maar eens kijken of ie je bevalt enzo.
Hehe, wat dat betreft ben ik een type die gewoon erg 'braaf' doet wat de huisarts zegt.
Zoals de beste man zelf eens tegen me zei: "Ik ben je huisarts, niet je fietsenmaker, dus je mag er vanuit gaan dat ik weet waar ik het over heb."

Heb hem overigens nu een paar dagen in, en ik vind het nu al super dat ik nergens aan hoef te denken. Heb hem er nog wel iedere dag even uitgehaald om schoon te spoelen aangezien ik nog ongesteld was.
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
pi_44773068
Wat zijn jullie ervaringen met de Nuvaring en seks?
Mijn ervaring is dat het niet echt lukt en dat ik daardoor de ring uit moet doen.
Nou, dat vind ik wat veel van het goede dus ik denk dat ik maar weer overstap op de pil nadat ik deze ring 3 weken in heb.
Doe ik soms iets fout?
pi_44773476
Waarschijnlijk wel, want ik kan me niet herinneren dat één van de meiden hier ooit veel last heeft gehad van de ring tijdens de seks... ik heb het héél soms als ie vervelend zit, dat hij tegen mijn baarmoedermond aandruk ten daardoor wat pijn doet, maar dat is ook zo weer over, want hij verschuift vanzelf wel....
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 27 december 2006 @ 20:58:17 #130
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_44775254
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:06 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met de Nuvaring en seks?
Mijn ervaring is dat het niet echt lukt en dat ik daardoor de ring uit moet doen.
Nou, dat vind ik wat veel van het goede dus ik denk dat ik maar weer overstap op de pil nadat ik deze ring 3 weken in heb.
Doe ik soms iets fout?
Je doet niks fout!! Je denkt er nóg te veel bij na .....

Over 2 maanden vergeet je je hele nuvaring en zul je merken dat het tijdens de sex ook niet meer 'denkbaar' is. (dat jum dus niet voelt )
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_44775407
Oké, ik zal het nog even afwachten dan
  woensdag 27 december 2006 @ 21:06:38 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_44775575
Ik moet zeggen dat ik meer sympathie heb gekregen de laatste tijd voor de Nuvaring.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:42:51 #133
92409 Twinky
Little star.
pi_44820476
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:06 schreef Troel het volgende:
Ik moet zeggen dat ik meer sympathie heb gekregen de laatste tijd voor de Nuvaring.
Same to me. Absoluut.
Mijn bloedingen waren echt nog minder dan de helft van wat ik met de pil had. Echt ongelofelijk. Een beetje gebrommel in mijn buik maar geen krampen en migraine, thank God. En nu heb ik ring nummer 3 in, al twee weken, en die zit gewoon goed, blijft netjes zitten en ik heb hem nog maar twee keer aan moeten duwen, vergeleken met drie keer per dag met de vorige ringen. Als het zo door gaat ben ik helemaal happy
pi_44938116
Ik had met de nuvaring een soort brandend gevoel wanneer ik sex had, heb nu de spiraaltje en het is weg! Denk dus dat het een soort allergische reactie was met de nuvaring.. Meer mensen die hier last van hebben/hadden?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:08:30 #135
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_45032688
ik vraag me dan altijd af hoe lang hebben vrouwen die problemen hebben de nuvaring geprobeerd.
Er kan in de eerste 2 á 3 maanden best iets voor komen wat vervelend is maar uiteindelijk verdwijnt de pijn of het ongemak omdat je lichaam er aan moet wennen. Dat gebeurd 99 van de 100 x bij vrouwen die nuvaring gebruiken.
Helaas haken er te veel al vroegtijdig af.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 5 januari 2007 @ 11:17:49 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_45032949
het is me gebeurt!!! ik ben m n keer verloren

wat me wel opviel vandaag was dat als ik 4 weken ring, ik vanmorgen toen ik m ook uit deed behoorlijke menstruatiekrampen had. Inmiddels weer weggetrokken en alles is in hevigheid losgebarsten.
maar nog altijd geen reden om ermee te stoppen, ben overgelukkig met dat ding
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_45033038
goedzo ynske!

Pearly, ik kreeg in de eerste maand een schimmelinfectie en ik heb toen nog 3 weken met behoorlijk wat ongemakken gelopen. Ik ben toch stug doorgegaan en draag hem nu alweer anderhalf jaar met plezier! (zo, ik kan zo in een reclame )
I had a signature once. It was awful.
pi_45035723
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:08 schreef Pearly het volgende:
ik vraag me dan altijd af hoe lang hebben vrouwen die problemen hebben de nuvaring geprobeerd.
Er kan in de eerste 2 á 3 maanden best iets voor komen wat vervelend is maar uiteindelijk verdwijnt de pijn of het ongemak omdat je lichaam er aan moet wennen. Dat gebeurd 99 van de 100 x bij vrouwen die nuvaring gebruiken.
Helaas haken er te veel al vroegtijdig af.
Ik heb hem iets minder dan een jaar gebruikt. Er waren teveel ongemakken om het nóg langer te proberen.
pi_45036079
Ik heb hem nu (bijna) 3 weken in. Morgen eruit en dan zien hoelang het duurt voordat ik ongesteld wordt, zien hoeveel bloedverlies het is en hoeveel pijn ik heb...
Ben heel erg benieuwd. Met de pil was het vaak 3 dagen na de laatste pil dat ik ongesteld werd.
pi_45091852
Zwaait naar iedereen hier..

Ik gebruik ook al sinds een half jaar de Nuvaring (had hier toen al rond gelezen )..

Slikte sinds mijn 14e de pil (Ministat) (nu 21..) maar ik had altijd vreselijke buikpijn/krampen als ik ongesteld was..
Was ik behoorlijk flauw van en ik slaap soms thuis en soms bij mijn vriend dus dat was met de pil ook lastig..

Naar de huisarts gegaan, verhaal verteld en meteen gezegd dat Nuvaring me wel wat leek na internet-info..
Hij heeft mij vervolgens terplekke informatieboekjes gegeven die ik gewoon tijdens de afspraak mocht doorlezen. Nou het leek mij natuurlijk nog steeds prima.
Meteen een recept meegekregen en door naar de apotheek.

In ons dorpje van 13.000 mensen zijn meerdere gebruiksters en de apotheek heeft ze zelfs op voorraad.

Ring nu dus al een half jaar en het bevalt zeer goed..
Minder buikpijn en dankzij sms/e-mail en de timer van Nuvaring kun je de ring niet vergeten.. En ook korter ongesteld.

Ik zit ook wel eens met de vorm van de ring maar ik vouw de ring dan zeg maar dubbel.. Dan zijn het 2 kleine rondjes op elkaar. Die kan dus in zijn geheel verder naar boven en blijft bij mij zo dubbel zitten en dan heb ik er geen problemen mee. Andere (meestal mooiere ronde) ringen heb ik geen problemen mee en die vouw ik niet..

Ik stop altijd op vrijdag en dan begint het zondagmiddag. Op vrijdag de nieuwe ring en dan ben ik zaterdag nog een beetje. Met de tampon komt mijn ring altijd mee, maar hij zit om de tampon (bovenkant van de ring over het topje van de tampon en de onderkant van de ring ook aan de onderkant van de ring (dan is ie wat ovaal) en blijft daar bij het uithalen ook om vastzitten.
Ik kan hem er dan zo afpakken en afspoelen (nooit met warm water, las ik in dit topic wel dat iemand dat deed) en dan weer terug
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  zondag 7 januari 2007 @ 12:49:04 #141
92409 Twinky
Little star.
pi_45104945
Hey, dat dubbelvouwen is wel een handig idee! dat ga ik eens proberen! mijn derde ring zit nu echt een stuk beter dan de vorige twee, hij zakt maar een keer in de vier/vijf dagen uit, in plaats van altijd en de hele dag.

ik was een paar dagen geleden trouwens bij mijn HA voor iets anders en ik zei nog even dat ik best blij ermee was, en hij vertelde dus dat het belangrijk is dat de ring er niet te ver uitsteekt, omdat hij in contact moet blijven met de slijmvliezen. Heel logisch eigenlijk. Gelukkig kan ik hem er meestal binnen de drie uur weer terug in douwen. Maar iig ben ik met deze heel tevreden!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:14:26 #142
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_45180328
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:21 schreef zoeperzazke het volgende:
goedzo ynske!

Pearly, ik kreeg in de eerste maand een schimmelinfectie en ik heb toen nog 3 weken met behoorlijk wat ongemakken gelopen. Ik ben toch stug doorgegaan en draag hem nu alweer anderhalf jaar met plezier! (zo, ik kan zo in een reclame )

Super!! En er zijn écht talloze van dit soort voorbeelden.
Het is even wennen maar later merk je er helemala niets meer van!
Ook wat hier boven mij is beschreven is mij niet onbekend. Hoe langer je de nuva hebt hoe beter hij gaat zitten.

Ik zeg natuurlijk niet dat het bij iedereen van een leie dakje gaat. Er zijn nou eenmaal uitzonderingen. ( vaak is dit dan anatomisch ).
Ik meen trouwens ook dat hier al iemand meer een zogenaamd "achtje" maakt van de nuvaring om 'm beter in de krijgen en te laten zitten. Prima toch!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:46:57 #143
92409 Twinky
Little star.
pi_45190769
dat achtje heb ik nou drie keer geprobeerd, maar dan sta ik op en na twee meter voel ik al zo 'ploep' vanbinnen en gaat -ie weer gewoon gewoon. ik heb in ieder geval een nieuw doosje gehaald, dus ik ga in ieder geval door. Sowieso heb ik veel minder bijwerkingen dat met de pil (behalve dus een flinke depressie in het begin, die voor de nuva begon maar misschien wel verergerde)

ik wacht het gewoon af. ik voel het nu ook steeds beter hoever hij eruit is, als het maar een klein beetje is maakt het niet uit, maar anders moet ik even 'm terugduwen. wat ook niet altijd even soepel gaat. och, het went.
pi_45255315
Hier weer even een berichtje van mij. MIjn laatste ring heb ik er maandag uitgehaald. Ik slik al een tijdje Sint Janskruid en die twee gaan niet samen met elkaar. Ik heb nu al een paar keer doorbraakbloedingen gehad. Nu dus maar even zonder hormonen om te kijken hoe dat gaat en anders stap ik binnenkort over op antidepressiva, zodat ik de Nuvaring weer kan gebruiken!
  donderdag 11 januari 2007 @ 22:46:27 #145
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_45267669
Als ik mijn mening daarover mag geven Sabsie!
Ik denk dat een anti depressiva je dan meer verder helpt dan het St.Janskruid als het op doktersadvies is dan hé! Want zomaar denken dat je anti depressiva nodig hebt telt dan niet.
Maar A.D's werken snel. Je brengt voor een jaar lang je hypofyse gedeelte waar het op toegespitst is, tot rust. (je voelt je écht beter). Na een jaar stop je en ga je proberen of je hypofyse het zelf allemaal weer kan. Zorg wel dat je rond die tijd 'goede' wilskracht hebt.
Sterkte Sabsie!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 14 januari 2007 @ 11:36:40 #146
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_45337606
Hoi mede ringers!

Ik heb ze een tijd gebruikt maar omdat ik alweer een tijdje vrijgezel was ben ik gestopt, nu wil ik echter weer beginnen!

Ik weet alleen niet meer of ik ze zo zelf zonder recept kan halen bij de apotheek of dat ik weer langs mn huisarts moet? Daar heb ik deze week namelijk helemaal geen tijd voor! En wil nu wel graag snel beginnen.

BVD!!
pi_45340619
Hmm, je kan toch gewoon even naar de dokter bellen voor een receptje. Zij weten dat je m al gebruikt heb, dus dat zal toch niet zo'n probleem zijn? En dan kan je de ringen zo weer ophalen.
I will take the sun in my mouth
  zondag 14 januari 2007 @ 14:10:27 #148
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_45341743
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:32 schreef warrel het volgende:
Hmm, je kan toch gewoon even naar de dokter bellen voor een receptje. Zij weten dat je m al gebruikt heb, dus dat zal toch niet zo'n probleem zijn? En dan kan je de ringen zo weer ophalen.
Heb mn huisarts nog in brabant en woon nu in utrecht, super drukke week op de studie dus vandaar dat dat erg onhandig is!

[ Bericht 1% gewijzigd door Zo-is-dat op 14-01-2007 15:13:24 ]
  zondag 14 januari 2007 @ 15:11:12 #149
92409 Twinky
Little star.
pi_45343518
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:10 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Heb mn huisarts nog in brabant en woon nu in utrecht, super drukke week op de studie dus vandaar dat dat erg ondhandig is!
Misschien kun je 'm bellen, dat -ie het faxt naar je apotheek. Moet je wel de fax ed van je apo weten.

Ik moet trouwens een recept hebben voor de nuva, krijg 'm niet zomaar mee zoals met de pil! En ik heb zo'n nuvatime besteld op internet, kei leuk dingetje
pi_45344485
Ja, dat faxen naar een apotheek in Utrecht moet volgens mij wel kunnen. En anders kan je 'm misschien door iemand in je oude woonplaats laten ophalen, en de ringen daarvandaan 's avonds ophalen? Hoop gedoe, een HA in je eigen woonplaats loont denk ik wel. Ik ga komende week iig wel op zoek naar een nieuwe nu ik verhuist ben.
I will take the sun in my mouth
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 januari 2007 @ 23:08:49 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_45359164
Ik heb geen recept nodig bij de apotheek. Kunt m daar gewoon ophalen, zonder problemen
baal alleen ervan dat ik vrij moet nemen om ze op te halen omdat de apo geen avondopenstelling heeft
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_45367641
Ik gebruik de Nuvaring nu meer dan een jaar en ben er nog steeds erg tevreden mee!
De voordelen voor mij:
-Toen ik begon, viel ik 3 kg af.
-Mijn menstruatie duurt nu ipv 4 dagen nog maar 1 dag.
-Ik heb geen buikpijn meer rond de menstruatie en ook geen stemmingswisselingen (had ik met de pil heel erg).
-Hoef nergens meer aan te denken.

Enige nadeel vind ik de kosten.. Ben em verder nog nooit verloren en voel em ook nooit zitten.
  maandag 15 januari 2007 @ 17:39:28 #153
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_45378346
kosten??
Ik krijg 'm sinds ik over ben gegaan van vgz naar Achmea, vergoed!!!! Totaal!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_45445127
Het is gelukt!! Kon ze bij de apotheek hier gewoon zonder recept krijgen! Heel fijn
pi_45643591
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:46 schreef Pearly het volgende:
Als ik mijn mening daarover mag geven Sabsie!
Ik denk dat een anti depressiva je dan meer verder helpt dan het St.Janskruid als het op doktersadvies is dan hé! Want zomaar denken dat je anti depressiva nodig hebt telt dan niet.
Maar A.D's werken snel. Je brengt voor een jaar lang je hypofyse gedeelte waar het op toegespitst is, tot rust. (je voelt je écht beter). Na een jaar stop je en ga je proberen of je hypofyse het zelf allemaal weer kan. Zorg wel dat je rond die tijd 'goede' wilskracht hebt.
Sterkte Sabsie!
Dank je! Ik ga de antidepressiva idd op advies van de psychiater gebruiken. Maar omdat ik altijd zo fel tegen medicatie ben geweest wilde ik Sint Janskruid proberen, omdat dat een natuurlijk middel is. Helaas werkt het voor mij niet goed genoeg en kwam ik er ook achter dat het niet samen met de Nuvaring kan. Nog een maandje en dan ga ik weer aan de ring!!
pi_45645607
quote:
Op zondag 10 december 2006 01:32 schreef lack-of-interest het volgende:

[..]

Nog maar eens een copy&paste uit de bijsluiter onder het kopje "3.5 WAT TE DOEN................":

"Als de ring langer dan 3, maar maximaal 4 weken in de vagina is geweest,
dan is de werking van de ring niet verminderd. Neem een ringvrije periode
van maximaal 7 dagen en breng vervolgens een nieuwe ring in."
[...]
Groetz
Praktisch vraagje. Bovenstaande heb ik ook gelezen en nu wil ik ook gaan doorringen. Is dit een goed idee?

Ik wil namelijk mijn menstruatie wat verschuiven. Vandaag moet mijn ring eruit en dan zal ik waarschijnlijk op zaterdag(en) ongesteld worden. Dat is lastig voor mij. Ik zat er eerst aan te denken om een kortere stopweek te houden en zaterdag alweer te beginnen met een nieuwe ring. Als de ring ook iets langer dan drie weken in kan blijven, kan ik tot woensdag de huidige ring houden en zaterdag een nieuwe inbrengen. Zodoende kan ik mijn menstruatie verschuiven en zelfs aanstaande zaterdag al overslaan.

Klopt dit allemaal?
Trust me, I know what I'm doing.
  donderdag 25 januari 2007 @ 08:04:12 #157
92409 Twinky
Little star.
pi_45653264
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:59 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Praktisch vraagje. Bovenstaande heb ik ook gelezen en nu wil ik ook gaan doorringen. Is dit een goed idee?

Ik wil namelijk mijn menstruatie wat verschuiven. Vandaag moet mijn ring eruit en dan zal ik waarschijnlijk op zaterdag(en) ongesteld worden. Dat is lastig voor mij. Ik zat er eerst aan te denken om een kortere stopweek te houden en zaterdag alweer te beginnen met een nieuwe ring. Als de ring ook iets langer dan drie weken in kan blijven, kan ik tot woensdag de huidige ring houden en zaterdag een nieuwe inbrengen. Zodoende kan ik mijn menstruatie verschuiven en zelfs aanstaande zaterdag al overslaan.

Klopt dit allemaal?
Ja dat kan. Hij mag er maximaal vier weken in!

Dat achtje werkt nu wel hij zit al een week goed!
pi_45684020
Klein vraagje tussendoor: Ik had mijn ring vanmiddag om half 2 moeten inbrengen na een stopweek, maar was aan het werk en ben het vergeten. Stom natuurlijk, maar goed. Nu heb ik hem rond half 12 net ingebracht. Moet je dan ook 7 dagen extra een condoom gebruiken of is hij veilig?
Ik lees in de bijsluiter namelijk wel wat je moet doen als je hem langer dan 7 dagen uit hebt gehad, maar niet wat je moet doen als je hem een paar uur te laat weer hebt ingebracht.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sade op 26-01-2007 00:36:34 ]
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 januari 2007 @ 06:40:48 #159
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_45686201
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 00:27 schreef Sade het volgende:
Klein vraagje tussendoor: Ik had mijn ring vanmiddag om half 2 moeten inbrengen na een stopweek, maar was aan het werk en ben het vergeten. Stom natuurlijk, maar goed. Nu heb ik hem rond half 12 net ingebracht. Moet je dan ook 7 dagen extra een condoom gebruiken of is hij veilig?
Ik lees in de bijsluiter namelijk wel wat je moet doen als je hem langer dan 7 dagen uit hebt gehad, maar niet wat je moet doen als je hem een paar uur te laat weer hebt ingebracht.
telaat inbrengen is in mijn ogen hetzelfde als langer dan 7 dagen uit hebben.
ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de komende tijd eventjes t met condoom doen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 januari 2007 @ 19:36:21 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_45833629
ha, verzekering heeft de polisvoorwaarden aangepast. Krijg vanaf nu de helft van de kosten voor de ring vergoed
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_45860026
Welke verzekeringsmaatschappij?
I will take the sun in my mouth
pi_45861727
Ik krijg hem nu volledig vergoed jongeren-pakket bij de basisverzekering van menzis
I had a signature once. It was awful.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 februari 2007 @ 00:38:12 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_45904850
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:43 schreef warrel het volgende:
Welke verzekeringsmaatschappij?
Basis plus aanvullende verzekering van het SIZ (dochtermaatschappij van VGZ)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 februari 2007 @ 11:39:52 #164
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46069309
Stomme vraag misschien vertrouw de apotheek niet echt

Heb een keelontsteking en heb hiervoor een kuur (3*5) broxil gekregen. Men geeft aan in de apotheek dat dit gewoon te gebruiken is in combinatie met de nuvaring en dat je gewoon beschermd bent...
...is dat ook zo?

vanaaf ff bijsluiter van ring doorspitten enzo
maar vroeg t me nu al af, in de bijsluiters word nergens gesproken over anticonceptie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_46070961
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:39 schreef Ynske het volgende:
Stomme vraag misschien vertrouw de apotheek niet echt

Heb een keelontsteking en heb hiervoor een kuur (3*5) broxil gekregen. Men geeft aan in de apotheek dat dit gewoon te gebruiken is in combinatie met de nuvaring en dat je gewoon beschermd bent...
...is dat ook zo?

vanaaf ff bijsluiter van ring doorspitten enzo
maar vroeg t me nu al af, in de bijsluiters word nergens gesproken over anticonceptie
Ik zou bij twijfel gewoon altijd eventjes een condoom gebruiken: weet je zeker dat je beschermd bent
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 februari 2007 @ 12:44:36 #166
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46071164
Dit zegt Nuvaring
“Kan je een antibioticum gebruiken terwijl je NuvaRing gebruikt?”
Onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van 2 veel gebruikte antibiotica (amoxicilline en doxycycline) geen effect heeft op de betrouwbaarheid van NuvaRing. Dit betekent dat in tegenstelling tot de pil je tijdens het gebruik van NuvaRing en een van deze antibiotica geen aanvullende anticonceptie, zoals een condoom, hoeft te gebruiken.NuvaRing blijft betrouwbaar.

Ik heb als kuur de Broxil:
Broxil®: Werkzame stof
Feneticilline
Broxil®: Geneesmiddelgroep
Antibiotica: smal spectrum penicillinen
Smal-spectrum penicillinen behoren tot de bèta-lactam-antibiotica en zijn werkzaam tegen een beperkt aantal kokken-bacteriën. Het gebruik van een smal-spectrum antibioticum is in principe alleen zinvol als bekend is welke bacterie de infectie veroorzaakt.

Cool... tja euhm...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_46073095
ik zou het er niet op wagen en gewoon even voor het condoom gaan. beter een keer te veel dan een keer te weinig!
I had a signature once. It was awful.
pi_46180896
Je bent gewoon beschermd met de Nuvaring, antibiotica hebben er geen effect op omdat het hormoon bij Nuvaring niet via je maag en darmen opgenomen wordt.
Broxil en amoxicilline zijn trouwens vrijwel hetzelfde.
Dit is juist een van de voordelen van de Nuvaring, dat je ook beschermt bent als je antibiotica gebruikt.
Well-behaved women rarely make history
pi_46211651
Hoi, ik kom weer even binnen vallen. Op pagina 1 meldde ik nog dat ik er niet tegen kon, en fijn aan de condooms ging, maar daar kon ik helemaal niet tegen, ik vond het veel te eng . Dus nu ben ik toch weer aan de Nuvaring en het gaat eigenlijk wel best (behalve ernstig libidoverlies, maar daar had ik toch al niet zo veel van).
Ik moest gisteren (na 4 weken) de ring wisselen, maar ik had een feestje en ben het vergeten. Dus vanochtend kwam ik daarachter. Ik was van plan om door te ringen, maar heb nu de ring uitgedaan en een stopweek ingelast.
Mijn boerenverstand zegt dat het dus niet veel uitmaakt dat ik hem er niet helemaal op tijd uitgehaald heb. In het ene geval gebruikte ik niets (vanwege een stopweek), en nu dus een niet helemaal optimale ring. Als ik gewoon op de oorspronkelijke tijd een nieuwe ring gebruik, is er niets aan het handje, lijkt me. Toch?
Eva
pi_46290418
Ik heb nu ff hetzelfde als Linda en weet niet wat ik moet doen. Heb de ring 4 weken en 2 dagen ingehad en heb hem op die 2e dag te laat vervangen. Ik heb ff geen zin om ongesteld te worden, maar hoe lang ben ik nu onbetrouwbaar? 7 dagen of langer? Zal sowieso maar tijdje condooms gebruiken... geen zin in een kind
I had a signature once. It was awful.
pi_46290523
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:51 schreef zoeperzazke het volgende:
ik zou het er niet op wagen en gewoon even voor het condoom gaan. beter een keer te veel dan een keer te weinig!
I will take the sun in my mouth
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 februari 2007 @ 11:17:22 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46290548
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb nu ff hetzelfde als Linda en weet niet wat ik moet doen. Heb de ring 4 weken en 2 dagen ingehad en heb hem op die 2e dag te laat vervangen. Ik heb ff geen zin om ongesteld te worden, maar hoe lang ben ik nu onbetrouwbaar? 7 dagen of langer? Zal sowieso maar tijdje condooms gebruiken... geen zin in een kind
ik ga van de 7 dagen uit

aangezien als je bv antibiotica gebruikt krijg je ook gezegd dat je 7 dagen voorzichtig moet zijn na t stoppen van de kuur
dus als je nu 2 dagen te laat met je nieuwe ring begonnen bent zou ik toch 7 dagen in acht houden

wat linda betreft zou ik aangezien je gister eigenlijk met een nieuwe had moetne beginnen, nu een stopweek inlassen en gister over een week dus de 20e een nieuwe ring inbrengen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_46290550
Sorry, ik kon het niet laten. Maar volgens mij was het inderdaad 7 daagjes met extra bescherming. Maar, ik weet het echt niet zeker.
Ik mag vanavond weer een verse
I will take the sun in my mouth
pi_46292651
Jah, en ik heb antwoord gehad van Organon: Ga gewoon uit van de oorspronkelijke 'verwijder' tijd. Vanaf dat moment zit je dus in je stopweek, ookal had je dat ding nog in. Dus als je nog geen stopweek gepland had, alsnog doen, en dan op de oorspronkelijke 'inbreng' tijd een nieuwe gebruiken. Dat was wat ze zeiden. En dat leek me ook al logisch. En dan ben je dus ook gewoon beschermd. Maar wel ongesteld. Kiezen of delen...
Eva
pi_46294322
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:17 schreef warrel het volgende:
Sorry, ik kon het niet laten. Maar volgens mij was het inderdaad 7 daagjes met extra bescherming. Maar, ik weet het echt niet zeker.
hahaha ja ik doe het sowieso veilig hoor, maar wat ik niet wist was hoe lang, vandaar de vraag Dankjewel voor de antwoorden!
I had a signature once. It was awful.
pi_46294337
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:35 schreef linda856763 het volgende:
Jah, en ik heb antwoord gehad van Organon: Ga gewoon uit van de oorspronkelijke 'verwijder' tijd. Vanaf dat moment zit je dus in je stopweek, ookal had je dat ding nog in. Dus als je nog geen stopweek gepland had, alsnog doen, en dan op de oorspronkelijke 'inbreng' tijd een nieuwe gebruiken. Dat was wat ze zeiden. En dat leek me ook al logisch. En dan ben je dus ook gewoon beschermd. Maar wel ongesteld. Kiezen of delen...
Dus eigenlijk heb ik 2 dagen een stopweek gehad?
I had a signature once. It was awful.
pi_46295028
Dat denk ik dan ja.... Maar even mailen naar Service@organon.nl helpt misschien ook....
Eva
pi_46297660
Ik gebruik nu al een tijdje de nuvaring, (ben met de vierde ring bezig), maar ik begin nu te denken dat mijn libido eronder lijdt. Ik heb totaal geen zin meer in seks.

Afgezien daarvan bevalt de nuvaring prima. Ik heb na mijn bevalling de nuvaring gekozen als anticonceptie omdat ik geen zin had in de hormonen van de pil (word ik depressief van en bovendien ben ik erg geneigd pillen vergeten te slikken). De mirena lijkt me ook niks. Maar ik vind het libidoverlies toch wel erg jammer.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:22:39 #179
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_46411779
Dat je libido-verlies de schuld is van de nuvaring, lijkt me in jou geval nog niet bewezen. Ik zou eerst maar weer eens even zonder ring door het leven gaan om dát bewijs voor jezelf geleverd te krijgen. Het kan ook aan de zwangerschap die je achter de rug hebt, liggen. Of andere samenlopen van omstandigheden.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_46510204
Ik ben in elk geval blij dat ik weer ben begonnen. De pijn laag in de onderrug vlak voor de menstruatie , het vele bloedverlies en de zeer pijnlijke borsten buiten de menstruatie zijn weer verdwenen.

Groetz
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_46592158
Mijn vriendin gebruikt nu een paar maanden de Nuvaring. Op dit moment heeft ze haar stopweek (vorige week vrijdag ging hij eruit, vandaag moet er een nieuwe in), maar ze is nog steeds niet ongesteld geworden.

Nu heeft ze de vorige ring (dus niet degene die er vrijdag uitgegaan is maar die daarvoor) per ongeluk 2 dagen langer laten zitten. Kan dat ermee te maken hebben? Of moeten we nu toch maar een zwangerschapstest gaan doen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 februari 2007 @ 13:29:07 #182
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46592240
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:26 schreef VincentB het volgende:
Mijn vriendin gebruikt nu een paar maanden de Nuvaring. Op dit moment heeft ze haar stopweek (vorige week vrijdag ging hij eruit, vandaag moet er een nieuwe in), maar ze is nog steeds niet ongesteld geworden.

Nu heeft ze de vorige ring (dus niet degene die er vrijdag uitgegaan is maar die daarvoor) per ongeluk 2 dagen langer laten zitten. Kan dat ermee te maken hebben? Of moeten we nu toch maar een zwangerschapstest gaan doen?
zolang de langerblijven zittende ring niet langer als 4 weken gebruikt is maakt t niet uit dat ze deze langer heeft gebruikt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_46592308
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:29 schreef Ynske het volgende:

[..]

zolang de langerblijven zittende ring niet langer als 4 weken gebruikt is maakt t niet uit dat ze deze langer heeft gebruikt
Nee, hij is maar 2 dagen langer blijven zitten. Maar ze heeft haar gebruik niet "opgeschoven", ze is dus gewoon weer op die vrijdag met een nieuwe begonnen.

Ze heeft sowieso minder bloedverlies sinds ze de nuvaring gebruikt, maar het helemaal uitblijven van de menstruatie is nog niet eerder voorgekomen. Kan dit gebeuren? Stel dat ze zwanger is, dan is het misschien niet zo'n goed idee om vanavond een nieuwe ring in te doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 februari 2007 @ 13:35:37 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46592458
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:31 schreef VincentB het volgende:

[..]

Nee, hij is maar 2 dagen langer blijven zitten. Maar ze heeft haar gebruik niet "opgeschoven", ze is dus gewoon weer op die vrijdag met een nieuwe begonnen.

Ze heeft sowieso minder bloedverlies sinds ze de nuvaring gebruikt, maar het helemaal uitblijven van de menstruatie is nog niet eerder voorgekomen. Kan dit gebeuren? Stel dat ze zwanger is, dan is het misschien niet zo'n goed idee om vanavond een nieuwe ring in te doen.
kortere stopweek is helemaal niet erg
daar ben je niet onbeschermd door
juist wel als je de stopweek verlengt

ik heb nog niet gehad dat ik helemaal geen bloeding gehad heb dus daar kan ik niet over meepraten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_46592697
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

kortere stopweek is helemaal niet erg
daar ben je niet onbeschermd door
juist wel als je de stopweek verlengt

ik heb nog niet gehad dat ik helemaal geen bloeding gehad heb dus daar kan ik niet over meepraten
Okee, bedankt in ieder geval Ik hoop dat er hier iemand anders met ervaring rondloopt.
pi_46593329
Ze is op vrijdag begonnen? En dan 3 weken + 2 dagen laten zitten en dan weer op vrijdag begonnen?
Dus de vrijdag dat ze eigenlijk had moeten beginnen is ze ook gewoon weer begonnen?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_46594525
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 14:04 schreef Tally het volgende:
Ze is op vrijdag begonnen? En dan 3 weken + 2 dagen laten zitten en dan weer op vrijdag begonnen?
Dus de vrijdag dat ze eigenlijk had moeten beginnen is ze ook gewoon weer begonnen?
Hoe jij het zegt klopt het precies Ze heeft dus gewoon een 2 dagen kortere stopweek gehad.
pi_46595450
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 14:44 schreef VincentB het volgende:

[..]

Hoe jij het zegt klopt het precies Ze heeft dus gewoon een 2 dagen kortere stopweek gehad.
Dan moet er geen probleem zijn hoor..
In die week (als ze die ring niet in heeft) is ze ook beschermd.. Maakt niet uit of ze die ring wel of niet inhoudt..
Er zou pas een probleem zijn als zijn hem langer dan 4 weken inhoudt en dan nog zou denken dat ze beschermt was..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_46595953
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:15 schreef Tally het volgende:

[..]

Dan moet er geen probleem zijn hoor..
In die week (als ze die ring niet in heeft) is ze ook beschermd.. Maakt niet uit of ze die ring wel of niet inhoudt..
Er zou pas een probleem zijn als zijn hem langer dan 4 weken inhoudt en dan nog zou denken dat ze beschermt was..
Nou, dan is dat het probleem niet inderdaad. Maar feit is dat ze nog steeds niet ongesteld is terwijl ze nu alweer aan een nieuwe ring moet beginnen. En aangezien geen enkel anti-conceptiemiddel 100% veilig is... Toch maar een zwangerschapstest misschien? Of hebben meer mensen meegemaakt dat bij gebruik van de Nuvaring de menstruatie zo lang op zich liet wachten?
pi_46596169
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:31 schreef VincentB het volgende:

[..]

Nou, dan is dat het probleem niet inderdaad. Maar feit is dat ze nog steeds niet ongesteld is terwijl ze nu alweer aan een nieuwe ring moet beginnen. En aangezien geen enkel anti-conceptiemiddel 100% veilig is... Toch maar een zwangerschapstest misschien? Of hebben meer mensen meegemaakt dat bij gebruik van de Nuvaring de menstruatie zo lang op zich liet wachten?
Vind ik niet zo gek hoor..
Als ik stopte met de nuva ring duurde het 2 a 3 dagen voor ik ongesteld werd..
Je hebt maar 7 dagen.. Dus is het niet vreemd..
Je kan een test doen hoor.. Maar die is negatief
Maar als je er niet op gerust ben is een test nooit weg natuurlijk
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_46596226
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:38 schreef Tally het volgende:

[..]

Vind ik niet zo gek hoor..
Als ik stopte met de nuva ring duurde het 2 a 3 dagen voor ik ongesteld werd..
Je hebt maar 7 dagen.. Dus is het niet vreemd..
Je kan een test doen hoor.. Maar die is negatief
Maar als je er niet op gerust ben is een test nooit weg natuurlijk
Nou ja, 7 dagen is nog altijd meer dan twee keer zo lang als de normale 2 a 3 dagen die het hier ook normaal zijn. Nou ja, we zullen kijken en ik meld het hier
pi_46596367
ik word pas 5 dagen na het verwijderen van de ring ongesteld. Als je de ring 2 dagen te lang in hebt gehad zou het in mijn geval dus niet gek zijn dat ik nu nog niet ongesteld was....
I had a signature once. It was awful.
pi_46596487
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:44 schreef zoeperzazke het volgende:
ik word pas 5 dagen na het verwijderen van de ring ongesteld. Als je de ring 2 dagen te lang in hebt gehad zou het in mijn geval dus niet gek zijn dat ik nu nog niet ongesteld was....
Ja, zit wat in. Alleen was het niet de vorige keer dat de ring er twee dagen langer in zat maar de keer ervoor. Ik kan me niet voorstellen dat dat nu nog invloed heeft...
pi_46600430
De test gaf 1 streepje aan, dus vooralsnog geen nageslacht denk ik. Vanavond gewoon weer de nieuwe ring in.
  maandag 26 februari 2007 @ 17:10:26 #195
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_46700054
Het kan geen kwaad dat er eens een keer geen bloeding komt. Helemaal al niet als de bloedingen over het algemeen al behoorlijk licht zijn, zoals ik dat heb.
Niet te bang zijn jongens......
* de ring langer dan 3 weken in is geen punt (4 weken is het langst)
* Er kunnen 2, 3, 4 of 5 dagen tussen zitten eer je een doorbraakbloeding krijgt. Meestal zit er structuur in maar soms ook niet!
* het kan zijn dat je nog even bloedingen hebt als je de ring weer in doet.
* zorg er voor dat de ring, de week in 7 dagen genomen, binnen die tijd weer in zit.
* Ik ring 4 weken en trek de oude eruit en doe onmiddellijk een nieuwe erin. Ik heb dus maar 1 x in de 8 weken een ontrekkingsbloeding. Ik gebruik de ring nu 3 jaar op deze manier en heb nog nooit problemen gehad. Een 3e x ringen kan bij mij tussentijdse bloedingen veroorzaken
* Als je de ring 7 dagen in hebt na een foutje ben je definitief ná die 7 dagen weer gewon beschermd.
* de ontrekkingsbloedingen kunnen per maand heviger en minder hevig zijn. Soms komt ie wel eens sneller.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_46902343
Lo allemaal

Mijn vriendin heeft een tijdje de pil geslikt, en ik zelf merkte ik dat ze daar emotioneel gezien labiel van werd. Dat resulteerde in veel meer ruzie en stemmingswisselingen van haar kant. Ik heb haar gevraagd of ze dat zelf ook merkte en ze zei zelf dat ze depressief werd van de pil en zich heel vervelend eronder voelde.
We hebben toen besloten dat ze maar met de pil moest stoppen. Toen hebben we informatie opgezocht over andere voorbehoedsmiddelen en zijn we bij de nuvaring uitgekomen, aangezien deze erg makkelijk in gebruik is en veel minder hormonen afgeeft.
Ze heeft em er nu twee weken inzitten maar gisteren vertelde ze dat ze veel sneller emotioneel wordt dan voorheen. Ze moet sneller huilen bij een film en ze is ook een paar keer bij mij in tranen uitgebarsten. De depressiviteit en het vervelende gevoel van de pil zijn wel verleden tijd.
Mijn vraag is nu of er hier vrouwen zijn die dit herkennen en of het wel verstandig is om door te gaan met de nuvaring of is het een kwestie van wennen? Anticonceptie is leuk, maar ik wil niet hebben dat mn vriendin zich anders voelt door die hormonen die erin zitten

Alvast bedankt.
Jupiler is goed
  zondag 4 maart 2007 @ 15:11:20 #197
92409 Twinky
Little star.
pi_46905910
hmm.. ik ben (mede) aan de ring begonnen omdat ik depressief werd van de pil, maar het escaleerde pas toen ik bezig was met de ring, na een paar weken kwam het dieptepunt... maar dat was echt depressiviteit, met daardoor veel gejank.
Nu, vier maanden later, nergens meer last van. Denk dat ik eraan gewend ben en dat dat bij haar ook zo zal zijn
pi_46906978
Zolang de gevolgen niet superheftig zijn, ben ik van mening dat je altijd minimaal 3 maanden een nieuw middel moet proberen. Met 2 weken kun je nog zó weinig zeggen, je lichaam is er nog niet aan gewend en deze effecten kunnen heel goed tijdelijk zijn. Echt nog even aankijken dus.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 4 maart 2007 @ 16:36:51 #199
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_46909086
Ja hoor .... bij mij duurde het ook een maand of 4 eer die heftige emotionele buien over waren door gebruik van de ring.
Ik vind "depressief" alleen zo'n héél groot woord.
Je wil niet écht depressief zijn hoor! Dat voelt toch nog anders dan de emo-buien door gebruik van pil of ring of wat dan ook.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_47020678
Ok, bedankt voor jullie reacties, en ja depressief is misschien overdreven, maar je begrijpt wel wat ik bedoel
Jupiler is goed
pi_47031271
Ik heb de ring nu 3 maanden gebruikt en had vandaag een doktersafspraak, of ik door wilde gaan met de ring of niet. In principe ben ik wel tevreden met de ring, maar ik ondervind nog steeds 2 nadelen.
Graag hoor ik of julie hier ook last van hebben (gehad).

- Seks met de ring in lukt nog niet echt, ik voel de ring erg duidelijk zitten en m'n vriend klaagt dat hij hem voelt. (Wat doen jullie.. seks met de ring in of juist niet?)
- Het bloeden stopt na 4 dagen, maar ik blijf nog vrij lang daarna "oud bloed" verliezen.

Toch probeer ik hem nog 3 maanden langer, maar ik weet nog niet zeker of ik echt definitief over ga.
pi_47031483
Owja, en nog 1 nadeel.. ik had vorige week voor het eerst in mijn leven een schimmelinfectie.
Dat kwam dus door de ring. Ik hoop dat het eenmalig is, want dit is verrotte lastig!
Is dat nog tegen te gaan? Een schimmelinfectie?
pi_47032082
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Owja, en nog 1 nadeel.. ik had vorige week voor het eerst in mijn leven een schimmelinfectie.
Dat kwam dus door de ring. Ik hoop dat het eenmalig is, want dit is verrotte lastig!
Is dat nog tegen te gaan? Een schimmelinfectie?
eeuuuhh hoe weet je zo zeker dat die infectie door de ring komt?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:46:02 #204
92409 Twinky
Little star.
pi_47032491
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:37 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

eeuuuhh hoe weet je zo zeker dat die infectie door de ring komt?
omdat er toch wel erg veel ringsters in de eerste weken van het nuvaringgebruik een schimmelinfectie krijgen
pi_47032565
Het komt van de ring omdat ik de oorzaken van een schimmelinfectie eens even ben nagegaan en ik dit als enige mogelijk achtte... Maar het komt dus vaker voor... er stond op internet dat het ook weer terug kan komen bij bijvoorbeeld een verminderde weerstand. Kan ik me nog voorbereiden zodat het niet weer terugkomt?
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:48:09 #206
92409 Twinky
Little star.
pi_47032601
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:21 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb de ring nu 3 maanden gebruikt en had vandaag een doktersafspraak, of ik door wilde gaan met de ring of niet. In principe ben ik wel tevreden met de ring, maar ik ondervind nog steeds 2 nadelen.
Graag hoor ik of julie hier ook last van hebben (gehad).

- Seks met de ring in lukt nog niet echt, ik voel de ring erg duidelijk zitten en m'n vriend klaagt dat hij hem voelt. (Wat doen jullie.. seks met de ring in of juist niet?)
- Het bloeden stopt na 4 dagen, maar ik blijf nog vrij lang daarna "oud bloed" verliezen.

Toch probeer ik hem nog 3 maanden langer, maar ik weet nog niet zeker of ik echt definitief over ga.
Je kunt proberen je ring in een achtje te vouwen en dan in 'een hoekje' te proppen, dan voel je 'm veel minder, ook tijdens de seks.

ik heb ook dat oude bloed ja, al wordt het per ringvrije week (heb nu 5 maanden) minder. Toch vind ik 4 dagen bloedingen wel zo veel beter dan de 7 of 8 met de pil -> inlegkruisje!
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:49:26 #207
92409 Twinky
Little star.
pi_47032660
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:47 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het komt van de ring omdat ik de oorzaken van een schimmelinfectie eens even ben nagegaan en ik dit als enige mogelijk achtte... Maar het komt dus vaker voor... er stond op internet dat het ook weer terug kan komen bij bijvoorbeeld een verminderde weerstand. Kan ik me nog voorbereiden zodat het niet weer terugkomt?
goed schoonhouden, na de seks plassen/wassen, zorgen dat je de ring goed afspoelt voordat je hem er weer terug instopt, het blijven bacterien.
pi_47229613
Jippieeeee, mijn 1e ring na een periode van nuvaringloosheid zit er weer in!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:09:39 #209
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_47245592
hoi Zweefvliegje
Het oude bloed heb ik ook wel eens last van. Wat ik doe is vóór dat ik de nieuwe ring weer moet inbrengen met vaginaal douche gevuld met ALLEEN MAAR handwarm WATER even de binnenkant schoon spuiten. Vaak is het bij dan écht weg. Ik heb ook 4 dagen een ontrekkingsbloeding. Met de pil was het 1 dag meer bij mij. Maar de ontrekkingsbloedingen zijn wel minder heftig dan met de pil.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:24:46 #210
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_47265052
Wat zijn jullie ervaringen met 1 keer doorringen? Geen last gehad van doorbraakbloedingen e.d.? Ik zit er namelijk aan te denken dit deze keer te doen want dat komt me deze maand veel beter uit! Kan ik dan wel de ring 4 weken inhouden of is het dan wellicht beter me aan de 3 weken te houden?

B.v.d.!
pi_47291973
Wat ik deed was de ring na 3 weken vervangen voor een nieuwe..
Volgens de bijsluiter zitten er "maar" hormonen in voor 3 weken.. Dat zou betekenen dat je in je ringloze week gewoon ongesteld zou kunnen raken..
Als ik het me goed weet te herinneren staat ook in de bijsluiter dan als je geen ringloze week wil hebben je dan in ieder geval wel een nieuwe ring in moet brengen na 3 weken..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_47291993
Dit is wat er in de handleiding staat:

“Hoe kan je met NuvaRing je menstruatie uitstellen?”

Na NuvaRing 3 weken gedragen te hebben, verwijder je deze en breng je direct een nieuwe ring in. Je hebt dus geen ringvrije week en je wordt dan ook niet ongesteld. De nieuwe ring kan je weer 3 weken laten zitten. Hierna kan je je ringvrije week inlassen, waarin je menstruatie optreedt of je kunt weer meteen een nieuwe ring plaatsen. Het is wel belangrijk te weten dat –net als met het doorslikken van de pil- ook bij NuvaRing de kans op tussentijds bloedverlies toeneemt naarmate je langer ‘doorringt’. Wanneer dit gebeurt is onvoorspelbaar en voor iedere vrouw anders.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_47310951
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:41 schreef Tally het volgende:
Volgens de bijsluiter zitten er "maar" hormonen in voor 3 weken..
Nee, er zitten hormonen in voor maximaal 4 weken. Ik houd mijn ring altijd 4 weken in en de 5e week word ik ongesteld (mijn normale cyclus was ook zo). Dit werkt voor mij prima!
pi_47311019
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:21 schreef Sabsie het volgende:

[..]

Nee, er zitten hormonen in voor maximaal 4 weken. Ik houd mijn ring altijd 4 weken in en de 5e week word ik ongesteld (mijn normale cyclus was ook zo). Dit werkt voor mij prima!
Dit bovenste stukje heb ik toch echt uit de bijsluiter.. Maar als het prima werkt voor jou, top!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:24:10 #215
92409 Twinky
Little star.
pi_47311028
hoe herken je trouwens een schimmelinfectie? Gewoon voor het geval dat
pi_47311160
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:24 schreef Twinky het volgende:
hoe herken je trouwens een schimmelinfectie? Gewoon voor het geval dat
http://forum.fok.nl/topic/897079
Kijk eens in dat topic.. Misschien kan je er iets vandaan halen?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_47311273
Hmm, ik had pijnlijke rode schaamlippen en wat brokkelige witte afscheiding (geurloos)..
maar volgens mij kan het op verschillende manieren.
Heb een zalfje bij de apotheek gehaald, 3 dagen smeren en het was weer over. Duurde in totaal 5 dagen ongeveer.
  donderdag 15 maart 2007 @ 20:11:02 #218
92409 Twinky
Little star.
pi_47312610
hmmja, even doorgelezen. Herken je dus wel denk ik
  donderdag 15 maart 2007 @ 20:15:21 #219
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_47312755
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:41 schreef Tally het volgende:
Wat ik deed was de ring na 3 weken vervangen voor een nieuwe..
Volgens de bijsluiter zitten er "maar" hormonen in voor 3 weken.. Dat zou betekenen dat je in je ringloze week gewoon ongesteld zou kunnen raken..
Als ik het me goed weet te herinneren staat ook in de bijsluiter dan als je geen ringloze week wil hebben je dan in ieder geval wel een nieuwe ring in moet brengen na 3 weken..
Dit is niet waar Tally!!!!!!!!!
Ik gebruik de ring 4 weken dan haal ik 'm er uit en doe meteen een nieuwe in voor 4 weken
( heb ik pas 8 x gepost over alle nuvaring topics )
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_47471600
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:22 schreef Pearly het volgende:
Dat je libido-verlies de schuld is van de nuvaring, lijkt me in jou geval nog niet bewezen. Ik zou eerst maar weer eens even zonder ring door het leven gaan om dát bewijs voor jezelf geleverd te krijgen. Het kan ook aan de zwangerschap die je achter de rug hebt, liggen. Of andere samenlopen van omstandigheden.
Hoi Pearly, alsnog bedankt voor je reactie! Ik heb je idee om te stoppen met de nuvaring eerst even laten bezinken, maar toen ik ook nog een schimmelinfectie kreeg ben ik er (drie weken geleden) inderdaad mee gestopt. En ja, mijn libido is weer terug!! Helaas is mijn schimmelinfectie nog steeds aan rondwoekeren. Ik dacht dat die schimmelinfectie ook lag aan het gebruik van de nuvaring, maar misschien is dat niet zo.

Hoedanook, ik ben erg blij dat mijn libido weer terug is, maar heb nu geen idee wat voor anti-conceptie ik nu moet gaan gebruiken. En dat is wel een probleem, want ik wil met twee kinderen onder de twee jaar voorlopig echt geen derde.

Heeft iemand ideeen? Tips? Graag. Ik ga nu maar eens lezen op het schimmeltopic....
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:06:03 #221
92409 Twinky
Little star.
pi_47482215
hier ook een schimmeltje

godver, dat is niet fijn wat een kutgevoel.

hoe zit het met seks en schimmel en die erindoezalf?
pi_47483726
Volgens mij is het overdraagbaar.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:43:55 #223
92409 Twinky
Little star.
pi_47483872
Ja, ik heb er wel wat over gelezen.. en het is ook nog zo dat als hij het krijgt hij het weer aan mij terug kan geven... maar condooms kunnen niet tegen de zalf!
pi_47484875
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:06 schreef Twinky het volgende:
hier ook een schimmeltje

godver, dat is niet fijn wat een kutgevoel.

hoe zit het met seks en schimmel en die erindoezalf?
Heb jij nog zin in seks dan, met die jeuk and all that?

Mijn huisarts zei ook dat mijn vriend een week lang meebehandeld moest worden met miconazolnitraatzalf (kun je zo kopen bij de drogist / apotheek), maar dat die inderdaad condooms afbreekt. Hij adviseerde deze week geheelonthouding en ja, ook geen alcohol, da's ook een suiker en dus een voedingsbodem voor paddestoeltjes

Denk jij dat het aan de nuvaring ligt, die schimmel?
pi_47484889
Mja, ik heb zo even geen tip voor je, bij mij duurde het niet lang, ik heb het gewoon even seksloos gehouden
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:20:04 #226
92409 Twinky
Little star.
pi_47485489
ja, het was vanmorgen toen ik bij de HA was nog steeds niet erg, het viel allemaal wel mee. Maar ineens vanavond heb ik toch een stuk meer last

ik hoefde ook maar een halve kuur, 3 keer zalf erindoen, en dan zou het van het weekend als ik 'm weer zie weer over zijn. Maar als het zo doorgaat...
pi_47504023
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:15 schreef Pearly het volgende:

[..]

Dit is niet waar Tally!!!!!!!!!
Ik gebruik de ring 4 weken dan haal ik 'm er uit en doe meteen een nieuwe in voor 4 weken
( heb ik pas 8 x gepost over alle nuvaring topics )
http://www.nuvaring.nl/Consumer/index.asp
Klik op doorringen
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_47504142
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:34 schreef Tally het volgende:

[..]

http://www.nuvaring.nl/Consumer/index.asp
Klik op doorringen
Op de site wordt steeds alleen maar gesproken over de 3 weken cyclus, maar er is al meerdere keren door Organon toegegeven dat de ring voor 4 weken hormonen bevat...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_47504492
Owh dat zal best dat er voor 4 weken hormonen in zitten maar snap dan niet waarom er in de bijsluiter van de Nuvaring staat dat wanneer je door wil ringen (net zoals bij de pil doorslikken) je hem na 3 weken moet vervangen voor een nieuwe..
Dan heeft die bijsluiter geen nut als er dingen in staan die niet of niet geheel waar zijn..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_47505084
Organon speelt het denk ik graag safe om claims te voorkomen, die 3 weken cyclus is natuurlijk het meest veilige
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_47505728
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:47 schreef Tally het volgende:
Owh dat zal best dat er voor 4 weken hormonen in zitten maar snap dan niet waarom er in de bijsluiter van de Nuvaring staat dat wanneer je door wil ringen (net zoals bij de pil doorslikken) je hem na 3 weken moet vervangen voor een nieuwe..
Dan heeft die bijsluiter geen nut als er dingen in staan die niet of niet geheel waar zijn..
Ook dat is in deze reeks topics al vaker gezegd; omdat Organon voorstander is van een natuurlijke cyclus en onnatuurlijke cyclussen je ritme kunnen ontregelen. Het is daarom het 'natuurlijkst' om 3 weken ringen, 1 week stopweek te houden, maar 4 weken is geen probleem met 1 ring.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:23:28 #232
92409 Twinky
Little star.
pi_47505806
nog een vraagje. Op die zalf tegen de candida staat dat het het rubber van condooms aantast; tast het dan ook de ring aan? Of blijft die gewoon intact?
pi_47505881
de standaard zalf, waar ik de naam even van kwijt ben (mico... miconazol??) is uitvoerig door organon getest en kan veilig samen worden gebruikt met de nuvaring.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:28:58 #234
92409 Twinky
Little star.
pi_47506023
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:25 schreef zoeperzazke het volgende:
de standaard zalf, waar ik de naam even van kwijt ben (mico... miconazol??) is uitvoerig door organon getest en kan veilig samen worden gebruikt met de nuvaring.
nuh, die heb ik niet, iets anders. Maar het zal wel niks uitmaken, ga ik maar vanuit
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:18:22 #235
92409 Twinky
Little star.
pi_47742129
-edit. rtfm Twink.
pi_47748283
Ik gebruik de Nuvaring nu bijna 6 maanden en hij bevalt prima..behalve dat ik helemaal niet meer nat wordt als ik opgewonden raak en dat is toch wel erg klote.
Herkent iemand dit probleem?
Well-behaved women rarely make history
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:51:16 #237
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_47755074
even een onbeschaamde tvp

ik ben nu uuh 7 maanden aan Nuvaring
en zou niet meer anders willen!!
pi_47825518
Ook al bijna 'n jaar aan de nuvaring en bevalt prima. Alleen is hij gister tijdens de seks eruitgefloept. Hier kwam ik alleen vanochtend pas achter. Hij is er dus langer dan drie uur uit geweest, maar ik zit in de derde week. Direct halsoverkop naar de apotheek rennen voor de morningafterpil? Of een nieuwe ring doen en doorringen (zoiets staat in de bijsluiter alleen nouja seks zonder die ring enzo zit me niet zo heel lekker )
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:45:24 #239
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_47826472
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:13 schreef requiem4adream het volgende:
Ook al bijna 'n jaar aan de nuvaring en bevalt prima. Alleen is hij gister tijdens de seks eruitgefloept. Hier kwam ik alleen vanochtend pas achter. Hij is er dus langer dan drie uur uit geweest, maar ik zit in de derde week. Direct halsoverkop naar de apotheek rennen voor de morningafterpil? Of een nieuwe ring doen en doorringen (zoiets staat in de bijsluiter alleen nouja seks zonder die ring enzo zit me niet zo heel lekker )
Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan om een nieuwe ring te nemen en normaal door te gaan.
Maar als je jezelf helemaal gek loopt te maken dat het misschien verkeerd zal gaan.
Dan zou ik gewoon die morningafter halen...
Dan kun je wel een stukje rustiger verder want anders blijf je nog een tijdje helemaal zenuwachtig of er nix mis is gegaan.
Dus ik zou even kijken hoe je erzelf bij voelt.

Succes
  maandag 2 april 2007 @ 13:41:59 #240
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_47923641
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:47 schreef Tally het volgende:
Owh dat zal best dat er voor 4 weken hormonen in zitten maar snap dan niet waarom er in de bijsluiter van de Nuvaring staat dat wanneer je door wil ringen (net zoals bij de pil doorslikken) je hem na 3 weken moet vervangen voor een nieuwe..
Dan heeft die bijsluiter geen nut als er dingen in staan die niet of niet geheel waar zijn..
Dat is omdat HOllanders stuggere mensen zijn en niet flexibel omgaan met veranderingen. In Engeland slikken VEEL vrouwen de pil door. In dat land wordt ook bijna geen maandverband gekocht.
Neem van mij aandat de ring 4 weken gedragen kan worden. Ik ben 4 weken gaan ringen na dat ik een bevestigend mailtje van Organon Oss heb gekregen dat dit gewoon mogelijk is!!!
De bijsluiter heeft in dit geval geen nut nee ... maar door de stugheid van de Nederlandsche dames heeft het geen nut om verwarring te scheppen in de bijsluiter. Zij blijven liever standvastigheid behouden bij 3 weken hormonen en 1 week ontrekkingsbloeding. Iedereen moet dat natuurlijk voor zich weten maar ik ben blij dat ik nog maar 1 x in de 8 weken 'n ontrekkingsbloeding hoef te ondergaan
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_47948428
Wat een generalisatie zeg..
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:53:03 #242
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_48093516
Nope!!
Bewezen feiten en ooit eens ergens gelezen dat daar een onderzoek naar gedaan is.
Trouwens ..... uiteindelijk ging ik mezelf maar na

Maar denk van me wat je wil warrel...........................
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:46:59 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_48095399
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:41 schreef Pearly het volgende:

[..]

Dat is omdat HOllanders stuggere mensen zijn en niet flexibel omgaan met veranderingen. In Engeland slikken VEEL vrouwen de pil door. In dat land wordt ook bijna geen maandverband gekocht.
Neem van mij aandat de ring 4 weken gedragen kan worden. Ik ben 4 weken gaan ringen na dat ik een bevestigend mailtje van Organon Oss heb gekregen dat dit gewoon mogelijk is!!!
De bijsluiter heeft in dit geval geen nut nee ... maar door de stugheid van de Nederlandsche dames heeft het geen nut om verwarring te scheppen in de bijsluiter. Zij blijven liever standvastigheid behouden bij 3 weken hormonen en 1 week ontrekkingsbloeding. Iedereen moet dat natuurlijk voor zich weten maar ik ben blij dat ik nog maar 1 x in de 8 weken 'n ontrekkingsbloeding hoef te ondergaan
Tja, het is een stuk fijner, maar zonder rare middelen heeft mijn lichaam dat elke maand nodig, dus dat houd ik liever aan.

Overigens merk ik dat de nuvaring invloed heeft op mijn ontlasting. Dus binnenkort ga ik toch maar weer eens opnieuw naar de huisarts voor advies, want na een maand niet ringen kwamen de problemen toch echt weer terug.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:35:46 #244
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_48112323
En inderdaad.....
Er zijn natuurlijk ook genoeg vrouwen die een fijnere ontrekkingsbloeding, fijner gevoel of er meer baat bij hebben als de 3 weken gewoon worden aangehouden.

Hoe bedoel je? Problemen met de ontlasting?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 11 april 2007 @ 16:45:53 #245
92409 Twinky
Little star.
pi_48221189
Hier (nog steeds) twee flinke problemen.

Als eerste blijft hij gewoon niet zitten. Drie maanden geleden heeft -ie per ongeluk een hele maand in 'achtjesvorm' rond mijn baarmoedermond gezeten, super was dat. Nu wil ik dat weer, maar elke keer als ik hem gepositioneerd heb zegt -ie binnen een paar seconden floep. Door het vele achtjesvouwen (toch minstens drie keer per dag) is de ring nu bijna langwerpig, en wil noch rond noch in achtjesvorm blijven. En hij komt er dus echt gewoon de hele tijd uit, verschrikkelijk vervelend, met veel irritatie enzo. En ik moet 'm er dus steeds uithalen, aanduwen, opvouwen, ... terwijl ik gewoon drie weken nergens aan wil denken!

Tweede ding is dat ik vrees dat m'n schimmeltje niet weg is. ik had zo'n zalfkuur gekregen, en omdat het niet zo erg was moest ik een halve kuur doen, maar toen de middag nadat ik 's ochtends bij de dokter was geweest kreeg ik ineens een soort vlokjesvormige afscheiding, werd het gedoetje een stuk zuurder en brandde het als een gek, en heb ik de kuur maar helemaal gedaan.
Nu is het stukje tussen mijn linkerbinnenste en -buitenste schaamlip nog geirriteerd, rood (alleen links), al brandt het niet ofzo. De vlokjes komen ook bij vlagen terug, op diezelfde plek, ook geen gebrand. En het blijft gewoon nog zuurder ruiken dan normaal!
  donderdag 12 april 2007 @ 11:02:37 #246
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_48248414
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:45 schreef Twinky het volgende:

Als eerste blijft hij gewoon niet zitten. Drie maanden geleden heeft -ie per ongeluk een hele maand in 'achtjesvorm' rond mijn baarmoedermond gezeten, super was dat. Nu wil ik dat weer, maar elke keer als ik hem gepositioneerd heb zegt -ie binnen een paar seconden floep. Door het vele achtjesvouwen (toch minstens drie keer per dag) is de ring nu bijna langwerpig, en wil noch rond noch in achtjesvorm blijven. En hij komt er dus echt gewoon de hele tijd uit, verschrikkelijk vervelend, met veel irritatie enzo. En ik moet 'm er dus steeds uithalen, aanduwen, opvouwen, ... terwijl ik gewoon drie weken nergens aan wil denken!
Hier had ik de eerste twee maanden ook last van
Vooral als ik teveel had gelopen zat heel de ring naar beneden..

Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt
Maar bij mij hielp een andere inbreng positie
Misschien komt hij er op de manier waarop je het nu doet niet diep genoeg erin..
Probeer eens op een andere manier!!
Succes
  donderdag 12 april 2007 @ 11:14:57 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_48248877
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:35 schreef Pearly het volgende:
En inderdaad.....
Er zijn natuurlijk ook genoeg vrouwen die een fijnere ontrekkingsbloeding, fijner gevoel of er meer baat bij hebben als de 3 weken gewoon worden aangehouden.

Hoe bedoel je? Problemen met de ontlasting?
ja, door het gebruik van de nuvaring wordt mijn ontlasting waterig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48254240
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:53 schreef Pearly het volgende:
Maar denk van me wat je wil warrel...........................
??!! Ik denk niets over jou hoor? Wees niet bang, het was slechts een reactie op je post..

@ Twinky: zou je niet beter zo'n eierenkuur (die vaginale 'pillen') uitproberen in plaats van een zalf, dan wordt de schimmel bestreden waar hij ook wordt aangemaakt.. Want zoals het klinkt is ie zeker nog niet weg..
I will take the sun in my mouth
  donderdag 12 april 2007 @ 15:19:25 #249
92409 Twinky
Little star.
pi_48257218
@miriampje: Ik ga morgen de zesde ring eruit halen, heb het dus al een half jaar, met twee keer doorringen en twee keer vier weken ipv drie. Ik prop 'm er liggend in bed, zittend op de wc en zelfs staand naar binnen, maar zitten blijft -ie gewoon niet. ik heb het idee dat -ie niet 'om het hoekje' in het achterste gedeelte gaat zegmaar. Tenzij ik opgewonden ben, dan zit -ie wel dieper. Hoe doen jullie 'm erin?

@warrel; die zalf moest je met een inbrenghuls erindoen. Was echt een kliederboel elke avond en ochtend en hele dag. En ik moest dan ook elke avond weer plassen wat dus niet ging want dan stroomde het er weer uit en het was gewoon vies. Het rare is dat het nu dus echt alleen aan de linkerkant zit, tussen mijn binnenste en buitenste schaamlip zegmaar, en verder nergens. Nouja, ik ga volgende week nog wel een keer bij de HA met m'n benen wijd
pi_48258192
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:19 schreef Twinky het volgende:
@miriampje: Ik ga morgen de zesde ring eruit halen, heb het dus al een half jaar, met twee keer doorringen en twee keer vier weken ipv drie. Ik prop 'm er liggend in bed, zittend op de wc en zelfs staand naar binnen, maar zitten blijft -ie gewoon niet. ik heb het idee dat -ie niet 'om het hoekje' in het achterste gedeelte gaat zegmaar. Tenzij ik opgewonden ben, dan zit -ie wel dieper. Hoe doen jullie 'm erin?

@warrel; die zalf moest je met een inbrenghuls erindoen. Was echt een kliederboel elke avond en ochtend en hele dag. En ik moest dan ook elke avond weer plassen wat dus niet ging want dan stroomde het er weer uit en het was gewoon vies. Het rare is dat het nu dus echt alleen aan de linkerkant zit, tussen mijn binnenste en buitenste schaamlip zegmaar, en verder nergens. Nouja, ik ga volgende week nog wel een keer bij de HA met m'n benen wijd
Gebruik je vaak inlegkruisjes? Ik had daar een soort eczeem van gekregen. Maar voor ik gekke speculaties doe moet je inderdaad maar weer even naar de HA..
En ik stop m'n Nuvaring er altijd staand in, ik maak geen rare rondjes, achtjes of kringeltjes, maar laat 'm gewoon zoals ie is. Het scheen zo te zijn dat het punt waar je een naadje ziet op de ring (waar het aan elkaar is gesmolten) het daar wat breder, of juist smaller zou blijven wanneer je m dichtvouwt. Het breedste punt moest je dan juist aan de onder of bovenkant inbrengen. Nouja, dat weet ik niet meer precies maar dat staat hier nog ergens in het topic. Ik hoef iig nergens op te letten, mijn vagina de Nuvaring, hij is er nog nooit zomaar uitgekomen oid.
I will take the sun in my mouth
  donderdag 12 april 2007 @ 19:05:32 #251
92409 Twinky
Little star.
pi_48263993
Nee, heel soms maar inlegkruisjes. En het wc-papier is ook gewoon grijs. Hij komt er bij mij ook nooit helemaal uit maar continu zo'n stukje. Nadeel is dat er bijna een randje 'eelt' nu daar zit en ik itt voor de ring bijv niet meer voel als de tampon vol is enzo..
pi_48270070
Kon jij voelen wanneer je tampon vol was?! Dat heb ik nooit gekunt.. Dat is dan wel vervelend dat je dat nu niet meer kan. Misschien is het toch maar het beste als je de ring inbrengt wanneer je in opgewonden toestand bent. Wel een beetje een klinisch moment tussendoor, maar dat moet de pret niet kunnen drukken. En dan loop jij een maand lekker
I will take the sun in my mouth
  donderdag 12 april 2007 @ 21:31:24 #253
92409 Twinky
Little star.
pi_48270254
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:27 schreef warrel het volgende:
Kon jij voelen wanneer je tampon vol was?! Dat heb ik nooit gekunt.. Dat is dan wel vervelend dat je dat nu niet meer kan. Misschien is het toch maar het beste als je de ring inbrengt wanneer je in opgewonden toestand bent. Wel een beetje een klinisch moment tussendoor, maar dat moet de pret niet kunnen drukken. En dan loop jij een maand lekker
Nah, zelfs dat werkt niet. Sterker nog, hij gaat eruit tijdens de seks en zo snel mogelijk, als ik nog niet helemaal afgekoeld ben er terug in.
  donderdag 12 april 2007 @ 21:33:08 #254
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_48270329
Ik heb niet één manier hoe ik hem indoe
Soms liggend op bed met mijn benen in de lucht
Soms staand met mijn billen naar achter gebogen (dan kan die hoek beter worden gemaakt)

En ik buig hem ook nooit in een achtje
ik vouw hem gewoon plat
  donderdag 12 april 2007 @ 21:38:48 #255
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_48270602
Wat ik ook de laatste tijd heb
En nooit heb gehad toen ik aan de pil was

Zijn af en toe steken in mijn vagina
Ik kan het niet precies plaatsen
Het komt zo één keer per week ofzo
Gewoon als ik niets speciaals aan het doen ben
En dan steekt het een paar keer
Voor mijn gevoel binnenin mijn vagina

Heeft iemand dit ook
En kan dit door de Nuvaring komen?
  donderdag 12 april 2007 @ 22:00:58 #256
92409 Twinky
Little star.
pi_48271582
ja, waarschijnlijk botst -ie dan tegen je baarmoeder(mond), dat veroorzaakt niet fijne gevoelens.
  donderdag 12 april 2007 @ 22:09:56 #257
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_48272013
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:00 schreef Twinky het volgende:
ja, waarschijnlijk botst -ie dan tegen je baarmoeder(mond), dat veroorzaakt niet fijne gevoelens.
nee ik denk niet dat het dat is
het is namelijk zo als ik gewoon stil zit
en een eenmalige/ langdurige steek

tenminste ik stel mij bij een botsing een ander gevoel voor
vaker en langduriger
pi_48280242
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:09 schreef Miriampje het volgende:

tenminste ik stel mij bij een botsing een ander gevoel voor
vaker en langduriger
Ik weet het niet, ik heb ook wel eens een steek, en vaak is het dan inderdaad de ring die op een heel gemeen punt tegen mijn blaas of baarmoedermond aanduwt, wat een gevoel geeft alsof iemand een breinaald door me heen boort.... (is gelukkig ook redelijk snel weer weg)
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:42:58 #259
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_48321194
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:14 schreef Troel het volgende:

[..]

ja, door het gebruik van de nuvaring wordt mijn ontlasting waterig.
Ow.... dás gek! Dat heb ik nameljk ook maar heb al die 3 jaar er nooit bij nagedacht dat het wel eens van de nuvaring kon komen. Ik zal eens op letten in de stopweek. die zit er nu toch weer aan te komen. Dan zou mijn ontlasting ook wat compacter moeten worde.
Wel fijn dat ik nooit mijn best hoef te doen om 't eruit te krijgen. (om maar eens even wat onguurs te bespreken )
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:44:45 #260
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_48321228
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 06:54 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik heb ook wel eens een steek, en vaak is het dan inderdaad de ring die op een heel gemeen punt tegen mijn blaas of baarmoedermond aanduwt, wat een gevoel geeft alsof iemand een breinaald door me heen boort.... (is gelukkig ook redelijk snel weer weg)
Ik denk dat iedereen dit soort steken wel eens heeft. Ook degene zonder nuvaring.
Vergelijk het met een spiertje wat ook wel eens trilt in je oog of been weet je wel. Dat heeft ook iedereen weleeens.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_48322279
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:42 schreef Pearly het volgende:
Ow.... dás gek! Dat heb ik nameljk ook maar heb al die 3 jaar er nooit bij nagedacht dat het wel eens van de nuvaring kon komen. Ik zal eens op letten in de stopweek. die zit er nu toch weer aan te komen. Dan zou mijn ontlasting ook wat compacter moeten worde.
Om eerlijk te zijn is het wel zo dat ik sinds ik aan de nuvaring ben véél gevoeliger ben voor diarree. Ik durf alleen niet echt te zeggen of het direct in verband staat met elkaar....
I had a signature once. It was awful.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 14 april 2007 @ 14:39:25 #262
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_48322456
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:42 schreef Pearly het volgende:

[..]

Ow.... dás gek! Dat heb ik nameljk ook maar heb al die 3 jaar er nooit bij nagedacht dat het wel eens van de nuvaring kon komen. Ik zal eens op letten in de stopweek. die zit er nu toch weer aan te komen. Dan zou mijn ontlasting ook wat compacter moeten worde.
Wel fijn dat ik nooit mijn best hoef te doen om 't eruit te krijgen. (om maar eens even wat onguurs te bespreken )
hier nog altijd stevige
en diaree dat heb ik alleen als ik ijs eet gelukkig maar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:18:24 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_48327170
Nouja, ik praat best wel over poep hoor

Nee, maar door die maand te stoppen had ik ineens zoiets van, huh, hoe kan dat nou, (eigenlijk had ik dat toen ik weer begon). In eerste instantie dacht ik van, misschien iets verkeerd vergeten, maar het is nu al weer drie weken water (en dan in mijn geval dus echt water) en in de stopweek begint het dan weer normaal te worden, om daarna dus weer water te worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:35:37 #264
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_48327706
mmmm water is wat overdreven hier ..... het loopt er wel zó uit maar blijkt wel ERRUG plakkerig te zijn. Dat is weer irritant. Ik eet verder gezond.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  Moderator donderdag 19 april 2007 @ 11:59:20 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48497187
Ik heb vandaag de nuvaring voorgeschreven door mijn gyneacoloog. Na ongeveer alle pillen gebruikt te hebbn bleef ik last houden van doorbraakbloedingen. Ik ben benieuwd naar de nuvaring, de ervaringen klinken goed in ieder geval! Het feit dat je er maar 1x in de 3 weken aan hoeft te denken spreekt me ook wel aan. Ik laat wel even weten wat ik ervan vind
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_48499057
Hoi allemaal

Vorig jaar heb ik de nuvaring gebruikt. Maar vanaf het begin kreeg ik veel last van hoofdpijn. Drie weken achter elkaar om precies te zijn. Nu heb ik wel vaker last van hoofdpijn/migraine, maar zó erg ging zelfs de dokter te ver. Ben gestopt en na 3 dagen was de pijn weg.
Vond het erg jammer, want het leek zo ideaal. Ik houd niet van het slikken van pillen, hoe klein ze ook zijn.

Twee dagen geleden ben ik opnieuw begonnen met de nuvaring. Wil het niet zomaar opgeven, dus ik dacht: tweede poging.
En waarempel... zit nu 48 uur later en heb nog geen hoofdpijn of wat ook gehad... Zou 't toch goed gaan deze keer?

Hoop het

[ Bericht 7% gewijzigd door Celestien op 19-04-2007 14:02:51 ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 19 april 2007 @ 14:10:22 #267
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_48499367
ik had de eerste keer ook veel last van hoofdpijn
maar daarna nergens last meer van
zal wel het wennen aan de hormonen zijn

wat ik wel merk
met de pil had ik last van mijn onderrug een week voor de stopweek
en nu heb ik het twee weken voor de stopweek
ik heb er niet zo'n last van
maar in het begin was het wel verwarrend
  donderdag 19 april 2007 @ 14:54:54 #268
92409 Twinky
Little star.
pi_48501042
ik heb nu stopweek, na acht weken aaneengesloten nuva, en het is een drama De eerste dag was ik echt chaggerijnig en buik- en rugpijn en nu ook nog steeds zo hormonaal zeurderig heumeur, heel vervelend, hoe hard de zon ook schijnt. En de hoofdpijn is ook gebleven. en dat heb ik de afgelopen 6 maanden nog nooit gehad! Wel een voordeel dat ik in 1 dag twee kilo afgevallen ben, vocht.

Erg irritant, kan niet wachten tot er weer één inmag!
  donderdag 19 april 2007 @ 20:04:46 #269
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_48512803
2 kg afgevallen door vocht ??
mmmmm ..... is het niet gewoon omdat je minder at en tevens minder dronk? Da's niet alleen vocht lijkt me.

Hoofdpijn in de eerste 2 maanden is een zeer gangbaar iets bij nuvaring. Het is alleen wel vervelend als dat heel heftig is de eerste tijd. Wat langer vol houden en het wordt vaak vanzelf weer veel minder.

Lekker hé Twinky .... die 2 maanden nergens naar hoeven kijken dan alleen even een nuvaring-wissel. Ik vind het gewéldig!!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:10:16 #270
92409 Twinky
Little star.
pi_48553532
Het was echt zo van de ene op de andere dag anderhalve kilo minder en toen volgende dag nog een halve. Ik werd wakker en mijn broek zat los zegmaar, en ik was ong. een uur daarvoor ongesteld geworden.
Ik heb de ring nu al zes maanden, en dus nu tijdens de stopweek extra veel..
Nu vanmorgen heb ik een nieuwe erin gestopt en ik voel me meteen al een stuk lekkerder, maar misschien is dat psychisch

Blijf alleen echt problemen hebben met dat -ie niet blijft zitten.

Wordt -ie trouwens bij jullie ook steeds witter (doffer, minder doorzichtig) naarmate hij langer erin zit?
  zaterdag 21 april 2007 @ 12:36:19 #271
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_48568038
ja .. klopt! ...
het doorzichtige gaat er af. Volgens mij heel snel zelfs. Hier is ie ook gewoon wit uiteindelijk.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 25 april 2007 @ 16:41:56 #272
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_48709427
oke ik heb even jullie tips nodig
ik heb nu al een 7/8 maanden nuvaring
en heb tot nu toe altijd gehouden aan de 3 weken ring en dan 1 stopweek
dit bevalt me goed

alleen nu ga ik volgende week met vriendlief op vakantie
en je raad het al
morgen moet ik volgens mijn planning de ring eruit halen
wat betekend dat ik volgende week ongesteld zou zijn
en hier heb ik weinig zin in...

wat raden jullie mij aan?
  • morgen een nieuwe ring indoen en op de normale manier doorgaan (dus over 3 weken stopweek)
  • de ring voor een 4e week doordragen en dan een stopweek
  • de ring voor een 4e week doordragen en dan een nieuwe erin en die op de normale manier dragen
  •   woensdag 25 april 2007 @ 16:51:37 #273
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_48709652
    kan allemaal! Als je er maar voor zorgt dat -ie er niet langer dan vier weken inzit

    (voordeel aan 1 is dat je jezelf zeker hebt, omdat jij je graag aan je drie weken houdt
    voordeel aan 2 is dat je toch deze maand/ring een stopweek hebt
    voordeel aan 3 is dat je dan na de volgende ring weer 'gelijk loopt')
    pi_48709662
    Die ring is na 3 weken 'op', dus hij moet er sowieso uit
    Je eerste optie is dus een goede. Dat is ook wat ze adviseren in de bijsluiter btw.

    Edit: ik lees nu de post van Twinky.
    Meen dat ie de werkzaamheid verloor na 3 weken, maar ik kan me natuurlijk vergissen
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_48710068
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 16:52 schreef Natalie het volgende:
    Die ring is na 3 weken 'op', dus hij moet er sowieso uit
    Je eerste optie is dus een goede. Dat is ook wat ze adviseren in de bijsluiter btw.

    Edit: ik lees nu de post van Twinky.
    Meen dat ie de werkzaamheid verloor na 3 weken, maar ik kan me natuurlijk vergissen
    Je vergist je, een ring gaat pas na 4 weken minder hormonen afgeven en is pas vanaf dan niet meer betrouwbaar.
    I had a signature once. It was awful.
      woensdag 25 april 2007 @ 17:06:10 #276
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_48710094
    Nee, na vier weken dus. In de bijsluiter staat ook dat als -ie er korter dan vier weken ingeweest is er geen probleem is. Je kunt hem in principe dus ook gewoon vier weken inhouden
      woensdag 25 april 2007 @ 17:07:14 #277
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_48710136
    wat zoep zegt dus.

    hij zit er deze maand weer een keer wél goed in bij mij! Joepie!
      Moderator woensdag 25 april 2007 @ 19:16:36 #278
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_48714258
    In mijn nuvaring boekje staat dat je hem maximaal 3 weken in kan houden Dat zei de gyneacoloog overigens ook...
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
      woensdag 25 april 2007 @ 20:19:21 #279
    45460 Pearly
    Mi Na Pritpangi
    pi_48716817
    ja ... jou gyneacoloog zei dat ...
    maar mijn huis arts zegt : GEWOON 4 WEKEN IN HOUDEN EN DESNOODS NA 4 WEKEN: ring eruit en nieuwe erin....
    NOGMAALS! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dat gaat hier al Jáááren goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
      woensdag 25 april 2007 @ 20:20:17 #280
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_48716853
    blz. 20 onderaan:
    quote:
    Als de ring langer dan 3, maar maximaal 4 weken in de vagina is geweest, dan is de werking van de ring niet verminderd.
      woensdag 25 april 2007 @ 20:21:31 #281
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_48716912
    en de discussies over de 4 weken blijven voortduren
      woensdag 25 april 2007 @ 22:00:31 #282
    117804 Miriampje
    Little gurlie
    pi_48721194
    hmm.. ik denk dat ik morgen mijn ring gewoon wissel
    want opzich maakt het 4 weken gedoetje me nix uit
    maar dat betekent dat ik volgende week op vakantie mijn ring moet wisselen
    en ben bang dat ik het vergeet...

    dus morgen wissel ik mijn ring en dan hou ik over 3 weken (of 4) weer een stopweek
      woensdag 25 april 2007 @ 22:02:02 #283
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_48721257
    Hier een zeer tevreden gebruikster. Bijna elke pilsoort bracht stemmingswisselingen (soms zeer heftig!) met zich mee. Nuvaring niet. Ik ben er helemaal blij mee, heb al zoveel geprobeerd hiervoor.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      Moderator donderdag 26 april 2007 @ 00:20:58 #284
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_48725618
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 20:19 schreef Pearly het volgende:
    ja ... jou gyneacoloog zei dat ...
    maar mijn huis arts zegt : GEWOON 4 WEKEN IN HOUDEN EN DESNOODS NA 4 WEKEN: ring eruit en nieuwe erin....
    NOGMAALS! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dat gaat hier al Jáááren goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Beetje gefrustreerd ofzo Ik dacht laat ik eens even meedelen wat ik gehoord had, better safe than sorry toch Maar goed als jullie het allemaal zeggen zal het wel zo zijn, ik heb er verder ook nog geen ervaring mee...
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
      donderdag 26 april 2007 @ 06:39:58 #285
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_48727634
    Ik houd 'm ook altijd vier weken in en dan meteen een nieuwe. Na twee ringen doe ik dan een stopweek.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      donderdag 26 april 2007 @ 23:48:07 #286
    45460 Pearly
    Mi Na Pritpangi
    pi_48759070
    Maar ik houdt de nuvaring niet "meer" dan vier weken in. Ik hou hem "vier" weken in.
    Van zwangerschap nog nooit geen sprake geweest .....

    En nee hoor.. ik ben niet frustie! ik loop wat langer mee in de 7 forums die er al ontstaan zijn op fok.nl en sommige mensen zweren bij bepaalde punten over de nuvaring die niet waar zijn.
    Vandaar de benadrukkingen ... dusss......

    Yep ... Isegrim. Zó doe ik het ook
    En het is zó eindeloos héérlijk dat je gewoon 2 maanden nergens op hoeft te letten. Een "uitkomst"!
    Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
      donderdag 26 april 2007 @ 23:54:09 #287
    117804 Miriampje
    Little gurlie
    pi_48759279
    bij de pil hield ik ook om de twee maanden een stopweek
    bij de nuvaring wil ik eerst nog even wachten
    maar ik denk dat ik na deze overgeslagen stopweek daar ook maar aan ga beginnen

    owjah heeft iemand die nuvatimer, ik ben namelijk mijn boekje kwijt
    hoe sla je de stopweek over bij de timer?
      Moderator vrijdag 27 april 2007 @ 01:06:34 #288
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_48761459
    Morgen mijn eerste ring, ik ben benieuwd Ik zal eerst braaf de ring elke 3/4 ( ) weken uitdoen en misschien daarna eens proberen 'door te ringen'. Bij de pil is dat helaas geen optie omdat mijn ongesteldheid dan 10x zo zwaar is... Hopelijk is dat met de nuvaring allemaal beter!
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
      vrijdag 27 april 2007 @ 18:14:24 #289
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_48785170
    bij de timer de resetknop ingedrukt houden zodra je de nieuwe erin doet.

    de timer kan trouwens niet vier weken
      zaterdag 28 april 2007 @ 00:44:22 #290
    117804 Miriampje
    Little gurlie
    pi_48796844
    heej twinky.. dat is slim
    Ik word me er elke dag meer bewust van dat ik blond ben
    heb allemaal op die normale knop zitten drukken
    niet eens naar die resetknop (die 2 millimeter eronder zit) gekeken
      Moderator zaterdag 28 april 2007 @ 01:19:17 #291
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_48797581
    Vandaag mijn eerste ringdag Inbrengen ging een stuk makkelijker dan verwacht en ik voel hem helemaal niet. Tot nu toe prima dus Hopen dat dat zo blijft
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
    pi_48800140
    quote:
    Op donderdag 26 april 2007 23:48 schreef Pearly het volgende:
    Yep ... Isegrim. Zó doe ik het ook
    En het is zó eindeloos héérlijk dat je gewoon 2 maanden nergens op hoeft te letten. Een "uitkomst"!
    Dat is dus het enige waar ik van baal bij de nuvaring. De pil kon ik gerust 6 maanden doorslikken zonder enige last te hbben, als ik met de Nuva doorring krijg ik na 4 weken buikpijn en krampen. Als me dan te intensief beweeg krijg ik steken in mijn buik, en seks is helemaal niet fijn meer, laat staan een orgasme.
    Ik ring vaak wel door (eigenwijs kreng he), omdat ik gewoon niet ongesteld wíl zijn, maar het gaat niet zo van harte als met de pil...
    I had a signature once. It was awful.
      zaterdag 28 april 2007 @ 09:31:17 #293
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_48800256
    Ik krijg na een week of zeven meestal een opgezette buik, licht bloedverlies. Dan doe ik gewoon de stopweek.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_48896679
    Ik gebruik nu 2 jaar de nuvaring maar sinds een maand of 6 heb ik last van alle mogelijke bijwerkingen: stemmingswisselingen, gigantisch chagerijnig/boos/niet prettig buikpijn, rugpijn en mirgraine achtige hoofdpijn in de week voor de stopweek en soms doorbraakbloedingen. Ik begin het ondertussen wel zat te worden, jammer want verder was het ideaal.
      Moderator dinsdag 1 mei 2007 @ 19:33:42 #295
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_48899126
    Mijn nuvaring bevalt goed

    Even een vraagje: in het boekje staat dat je de ring alleen met lauwwarm water af mag spoelen. Nou had ik hem laatst onder de douche uitgedaan omdat ie niet helemaal goed zat en toen afgespoeld met warm water onder de douche. Is dat heel erg? Bedacht pas later weer wat er in het boekje stond
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
      dinsdag 1 mei 2007 @ 20:11:11 #296
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_48900609
    quote:
    Op dinsdag 1 mei 2007 19:33 schreef MaJo het volgende:
    Mijn nuvaring bevalt goed

    Even een vraagje: in het boekje staat dat je de ring alleen met lauwwarm water af mag spoelen. Nou had ik hem laatst onder de douche uitgedaan omdat ie niet helemaal goed zat en toen afgespoeld met warm water onder de douche. Is dat heel erg? Bedacht pas later weer wat er in het boekje stond
    Deed ik ook laatst onder de douche, toen dacht ik er ook aan. Volgens mij is het niet zo erg, het douchewater is maar een paar graden warmer dan je lichaam, dus moet geen kwaad kunnen.
      zaterdag 5 mei 2007 @ 13:20:11 #297
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_49034376
    Ik douche maximaal 38 graden, maar meestal op 35 graden.

    Ik heb pas trouwens een keer gekeken, pas na 5 weken ringen begon de onttrekkingsbloeding

    Geen idee of je voldoende hormonen binnenkrijgt die beschermen tegen zwangerschap, maar ik heb het nu zo voor elkaar dat ik niet meteen de dag na mijn trouwen moet stoppen met ringen
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      zaterdag 5 mei 2007 @ 19:56:03 #298
    45460 Pearly
    Mi Na Pritpangi
    pi_49044190
    brrrr... da's koud Troel!!!
    Ik spoel 'm niet onder de douche af. Douche zo'n 40 graden en kan er zelfs overheen.
    5 weken ringen?? WowW!! Dat risico neem ik dan weer niet omdat nuvaring.nl mij mailde dat de ring 4 weken veilig is. Daar gaa'k van uit en het is ook zó
    Maar goed.... jij hebt een leuke after bruiloft
    Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
      Moderator zaterdag 5 mei 2007 @ 22:55:21 #299
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_49049274
    Ik heb de ring nu ruim een week en tot nu toe geen doorbraakbloedingen gehad. Hopen dat het zo blijft Zal wel wennen worden na 5 jaar elke maand doorbraakbloedingen
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
      zondag 6 mei 2007 @ 11:04:50 #300
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_49056790
    quote:
    Op zaterdag 5 mei 2007 19:56 schreef Pearly het volgende:
    brrrr... da's koud Troel!!!
    Ik spoel 'm niet onder de douche af. Douche zo'n 40 graden en kan er zelfs overheen.
    5 weken ringen?? WowW!! Dat risico neem ik dan weer niet omdat nuvaring.nl mij mailde dat de ring 4 weken veilig is. Daar gaa'k van uit en het is ook zó
    Maar goed.... jij hebt een leuke after bruiloft
    Ik had het voordeel dat de veiligheid bij mij niet van belang was inderdaad, anders zou ik het niet geriskeerd hebben hoor
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 7 mei 2007 @ 13:11:06 #301
    45460 Pearly
    Mi Na Pritpangi
    pi_49097382
    aahh zó !!
    ja ... dat is wel leuk testen zó. En handig.
    Ik vraag me alleen af : Stel dat je dit altijd veilig zó kan doen, of het dan ook wel goed 'blijft' gaan. Uiteindelijk gaat er toch een kleine bloeding komen denk ik. Dat merk ik ook omdat ik na 4 weken de ring eruit haal en er meteen een nieuwe in doe voor 4 weken. Na enkele maanden gaat de boel toch even een keertje sputteren. Het is niet vervelend gelukkig! Ik doe gewoon een keer extra na 4 weken een doorbraakbloeding laten komen en dan is alles weer normaal op de rails.
    Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')