abonnement Unibet Coolblue
pi_51065210
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:43 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

er zijn een aantal dingen die ik de laatste tijd toch wel erg begin te missen aan de D50, die de D80/D200 wel hebben
zoals?
pi_51066117
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Er zit wel een vlekje op je spiegel
Is dat niet het icoontje dat er geen SD-kaart in zit?
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:06 schreef PankPinther het volgende:

[..]

zoals?
Voornamelijk toch wel de batterygrip en het verlicht top-lcd schermpje.
En dan nog het grotere lcdscherm, grotere zoeker en ISO in de zoeker. en de commandermode maybe?
.
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_51071716
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:35 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Voornamelijk toch wel de batterygrip en het verlicht top-lcd schermpje.
En dan nog het grotere lcdscherm, grotere zoeker en ISO in de zoeker. en de commandermode maybe?
.
dat valt merendeel toch in de categorie gebruikers gemak en is nou niet iets waar je direct mooiere foto's door maakt
ik zou m'n geld eerder in lenzen investeren
pi_51251095
*trotse bezitter van d80 meldt zich*
  zondag 8 juli 2007 @ 18:36:43 #105
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_51265901
Momenteel zit ik erover te denken om een Nikon D40 aan te schaffen. Ik vind fotograveren heel leuk, maar ben er nog niet echt serieus mee verder gegaan. Zou graag een beetje leuke camera willen waar ik af en toe eens wat leuke foto's mee kan schieten, maar wel wat serieuzer dan huis-tuin en keuken gebruik. Denken jullie dat de D40 een goede aankoop zou zijn voor een beginnende hobbieist?
pi_51266876
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:36 schreef bmwdevil het volgende:
Momenteel zit ik erover te denken om een Nikon D40 aan te schaffen. Ik vind fotograveren heel leuk, maar ben er nog niet echt serieus mee verder gegaan. Zou graag een beetje leuke camera willen waar ik af en toe eens wat leuke foto's mee kan schieten, maar wel wat serieuzer dan huis-tuin en keuken gebruik. Denken jullie dat de D40 een goede aankoop zou zijn voor een beginnende hobbieist?
Ik denk het wel. Ga anders eens naar een speciaalzaak en laat je informeren over de mogelijkheden van de d40. Vraag of je hem ook eens vast mag houden, dan weet je hoe 'ie in de hand ligt.
  zondag 8 juli 2007 @ 20:19:53 #107
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_51268645
quote:
Op zondag 8 juli 2007 02:09 schreef MargotTenenbaum het volgende:
*trotse bezitter van d80 meldt zich*
"Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner"


whehehehe
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_51271018
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:36 schreef bmwdevil het volgende:
Momenteel zit ik erover te denken om een Nikon D40 aan te schaffen. Ik vind fotograveren heel leuk, maar ben er nog niet echt serieus mee verder gegaan. Zou graag een beetje leuke camera willen waar ik af en toe eens wat leuke foto's mee kan schieten, maar wel wat serieuzer dan huis-tuin en keuken gebruik. Denken jullie dat de D40 een goede aankoop zou zijn voor een beginnende hobbieist?
Ik heb met ongeveer de zelfde redenen onlangs de Nikon D40x gekocht. En ik moet zeggen het bevalt me prima! Sinds ik de camera heb ben ik me meer en meer gaan verdiepen in fotografie. En sinds gisteren hangt mijn eerste workflow op canvas aan de muur. Kortom niks dan lof over mijn D40x.Ik weet niet hoeveel je bereid bent uit te geven aan je camera. Maar ik heb er tot nu toe nog geen spijt van gehad.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:33:05 #109
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_51271104
Het enige verschil tussen de D40 en D40x is het aantal pixels toch?? 10 mln voor de D40x ipv 6 mln voor de D40? Dat vind ik niet zo'n spannend verschil namelijk. Dat verschil is alleen zichtbaar als je er een poster van gaat maken toch?
  FOK!fotograaf zondag 8 juli 2007 @ 21:48:32 #110
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_51271737
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:33 schreef bmwdevil het volgende:
Het enige verschil tussen de D40 en D40x is het aantal pixels toch?? 10 mln voor de D40x ipv 6 mln voor de D40? Dat vind ik niet zo'n spannend verschil namelijk. Dat verschil is alleen zichtbaar als je er een poster van gaat maken toch?
meer megapixels, de d40x doet 3 beelden per seconden tegen 2,5 van de d40, en de d40x gaat ook naar 100 iso (de d40 begint bij 200).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_51272425
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef Xilantof het volgende:

[..]

meer megapixels, de d40x doet 3 beelden per seconden tegen 2,5 van de d40, en de d40x gaat ook naar 100 iso (de d40 begint bij 200).
Ik heb wel voor de extra mp's gekozen omdat ik meer op groot formaat af wil laten drukken. En ik heb al een 5mp compact camera.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:32:55 #112
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_51275803
Oké duidelijk, maar met die verschillen kan een beginnertje best leven toch?? Het prijs verschil vind ik namelijk nog best groot, en dan wordt het me weer net té.
pi_51276001
Voor het prijsverschil is de D40 absoluut de betere keus, als je snelheid nodig hebt koop je maar een D2Hs. Die ISO, och, leuk meegenomen, maar vooral bij de grote diafragma's met veel licht, voor de ruis hoef je het niet te doen.
De megapixels? Als je bushokjes wil bedekken is 10 in het voordeel ja. Anders...boeien
  maandag 9 juli 2007 @ 12:15:30 #114
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_51286610
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 23:07 schreef Xilantof het volgende:
De hoge ISO-kwaliteiten zullen van de D50 ook veel beter zijn dan die van de S9500... voornamelijk omdat de sensor in de D50 stukken groter is.
En omdat de sensor alleen ingeschakeld is als je een foto neemt, en dus niet gebruikt wordt als 'camera' voor de LCD zoeker, heb je ook minder ruis. Een groot deel van de winst haal je omdat de sensor niet zo warm wordt.
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:26 schreef Sebasser het volgende:
En heeft iemand ervaring metdat nikon camera control/nikon capture gedoe?
Yup, dat m'n accu binnen de kortste keren leeg was Je hebt wel een powercable nodig, en die heb ik nog niet.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_51286869
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:15 schreef Catbert het volgende:

[..]

En omdat de sensor alleen ingeschakeld is als je een foto neemt, en dus niet gebruikt wordt als 'camera' voor de LCD zoeker, heb je ook minder ruis. Een groot deel van de winst haal je omdat de sensor niet zo warm wordt.
[..]

Yup, dat m'n accu binnen de kortste keren leeg was Je hebt wel een powercable nodig, en die heb ik nog niet.
Daar heb ik nog nooit wat van gemerkt? Eigenlijk heb ik het alleen gebruikt om wat objectieven te testen (kijken op welk diafragma ze het scherpst zijn), daarvoor is het een handig hulpmiddel, verder vind ik het maar irritant.
  maandag 9 juli 2007 @ 12:49:45 #116
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_51287681
Mooi, dan ga ik één dezer dagen maar eens een D40 aanschaffen!
pi_51288726
Je bent wel bekend met het gemis van de focusmotor? Als je lekker met de kitlens en de nieuwere nikkors gaat werken is er niets aan de hand, daar niet van, maar toch!
  maandag 9 juli 2007 @ 13:23:51 #118
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_51288771
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:23 schreef veldmuis het volgende:
Daar heb ik nog nooit wat van gemerkt? Eigenlijk heb ik het alleen gebruikt om wat objectieven te testen (kijken op welk diafragma ze het scherpst zijn), daarvoor is het een handig hulpmiddel, verder vind ik het maar irritant.
Ik heb geprobeerd een time-lapse serie te maken, 's nachts om 't kwartier een foto nemen, en toen was fijn m'n accu leeg. Een vriend van me had exact hetzelfde probleem. Ik weet niet of dit specifiek zo voor de D70 is, maar ik heb het ook een keer gehad toen ik foto's van m'n D70 afgehaald had, en vergeten was m'n D70 af te koppelen of uit te zetten. Niks mee gedaan dus, maar de volgende dag was 'ie leeg. Lijkt alsof hij dan stroom blijft gebruiken. Beetje jammer dat 'ie geen voeding van de USB kabel af kan trekken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 9 juli 2007 @ 13:25:05 #119
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_51288812
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:22 schreef veldmuis het volgende:
Je bent wel bekend met het gemis van de focusmotor? Als je lekker met de kitlens en de nieuwere nikkors gaat werken is er niets aan de hand, daar niet van, maar toch!
Daar heb ik inderdaad over gelezen, maar ben voorlopig nog niet van plan om er een nieuwe lens bij te kopen.
pi_51289010
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd een time-lapse serie te maken, 's nachts om 't kwartier een foto nemen, en toen was fijn m'n accu leeg. Een vriend van me had exact hetzelfde probleem. Ik weet niet of dit specifiek zo voor de D70 is, maar ik heb het ook een keer gehad toen ik foto's van m'n D70 afgehaald had, en vergeten was m'n D70 af te koppelen of uit te zetten. Niks mee gedaan dus, maar de volgende dag was 'ie leeg. Lijkt alsof hij dan stroom blijft gebruiken. Beetje jammer dat 'ie geen voeding van de USB kabel af kan trekken.
Hij blijft wel wat gebruiken idd, dat is waar. Ik heb de D70s, maar geen problemen gezien verder. Ding is sowieso superzuinig met de accu, 500 plaatjes schieten is geen enkel probleem, maar dat zal voor de D70 ook wel gelden neem ik aan?

Dat-ie geen stroom van de USB poort kan halen kan ik me overigens wat bij voorstellen, die kan max 5v leveren terwijl de accu van de D70(s) 7,4v kan leveren. Overigens geldt voor zover ik weet voor iedere digicam die je met een kabeltje aan de PC hangt dat de batterijen leeggetrokken worden, maar een nachtje vind ik stiekem aardig snel, vooral omdat je het ding weken kan laten aanstaan voor-ie leeg is, na een paar seconden stopt de lichtmeting ermee en dan staat-ie net zo standby als dat ie uitstaat.
pi_51289067
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:25 schreef bmwdevil het volgende:

[..]

Daar heb ik inderdaad over gelezen, maar ben voorlopig nog niet van plan om er een nieuwe lens bij te kopen.
Lijkt me geen verkeerd plan, ik denk dat voorlopig de kitlens ook wel een heel leuk stukje speelgoed is, in het donker presteert-ie wat minder, maar het is een aardig prettig lichtgewicht en prima scherp lensje (en geknepen naar F/8 tot F/11 érg scherp) maar het is maar dat je het weet!

[ Bericht 7% gewijzigd door veldmuis op 09-07-2007 14:14:09 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 14:11:27 #122
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_51290256
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:31 schreef veldmuis het volgende:
Hij blijft wel wat gebruiken idd, dat is waar. Ik heb de D70s, maar geen problemen gezien verder. Ding is sowieso superzuinig met de accu, 500 plaatjes schieten is geen enkel probleem, maar dat zal voor de D70 ook wel gelden neem ik aan?
Oh ja hoor, m'n 1GB CF is eerder een limiet dan de accu van m'n D70. Ik heb er nu wel een 2e accu bij (20 euro bij de mediamarkt, teehee) voor de 'handig', maar het is duidelijk geen stroomslurper. Daarom verbaasde het me ook zo dat 'ie opeens leeg was, ik zou naar de dierentuin gaan en had geen tijd 'em op te laden
quote:
Dat-ie geen stroom van de USB poort kan halen kan ik me overigens wat bij voorstellen, die kan max 5v leveren terwijl de accu van de D70(s) 7,4v kan leveren. Overigens geldt voor zover ik weet voor iedere digicam die je met een kabeltje aan de PC hangt dat de batterijen leeggetrokken worden, maar een nachtje vind ik stiekem aardig snel, vooral omdat je het ding weken kan laten aanstaan voor-ie leeg is, na een paar seconden stopt de lichtmeting ermee en dan staat-ie net zo standby als dat ie uitstaat.
Yups, ik denk 'er ook lang niet altijd aan om 'em echt 'uit' te zetten. Het maakt ook weinig verschil afgezien van dat je 'em in een tas misschien activeert als je 'em aan laat staan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:50:45 #123
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_51316279
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:36 schreef bmwdevil het volgende:
Momenteel zit ik erover te denken om een Nikon D40 aan te schaffen. Ik vind fotograveren heel leuk, maar ben er nog niet echt serieus mee verder gegaan. Zou graag een beetje leuke camera willen waar ik af en toe eens wat leuke foto's mee kan schieten, maar wel wat serieuzer dan huis-tuin en keuken gebruik. Denken jullie dat de D40 een goede aankoop zou zijn voor een beginnende hobbieist?
Wij hebben twee jaar geleden dezelfde vraag gesteld. Toen gekozen voor een Nikon D50. Later nog een zoomlens erbij gekocht. Onlangs heeft mijn vrouw een fotocursus gevolgd en nu moeten we gaan oefenen

Ik geloof dat de D40 wel ongeveer gelijk is als de D50 en dus als instapmodel wordt gezien. Wij zijn er als beginnende fotografen heel erg tevreden mee.

De tip die in een andere post al is gegeven: ga naar de vakfotograaf en laat je informeren en voel de camera ook, heeft ons veel geholpen.

Succes.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_51318419
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:50 schreef Cydex het volgende:

[..]

Wij hebben twee jaar geleden dezelfde vraag gesteld.
Goede glazen bol hadden jullie toen!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:57:36 #125
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_51336015
Vandaag mn Nikon D40 aangeschaft!! Supermooi en fijn toestel, nu beetje aan t spelen en uitvinden. Zal nog karwei worden met Dutise handleiding erbij, haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')