quote:
op 12-27-1999 om 06:48 PM schreef MrBig het volgende:
Voor het programmeren van VBScriptjes, ASP-pagina's, Java-appletjes etcetera, kan je gewoon het beste Visual Interdev van Microsoft gebruiken...Duur pakket, maar je kan er zelfs je script mee debuggen.
Are you nuts???? Meneer wil gewoon een homepage maken! Daar heb je geen retedure Microsoft ontwikkel-omgeving voor nodig weet je....
Ik zou trouwens FrontPage sowieso vermijden.
Als je perse met een html-editor wilt werken omdat je echt niet zelf html wilt leren (wat wel een stuk beter is als je verder wilt komen met webpages) gebruik dan MacroMedia Dreamweaver. Da's de enige fatsoenlijke html-editor die er is.
Marco
het is juist het controleren van links, invoegen van thema's, een eigen formscript, door FP geprodueerde dhtml invoegen en zo'n bannerrotatiedingetje wat FrontPage2000 (en 98) ietsjes anders maakt
dus is zo'n fout niet de reden om FP weg te mieteren en dreamwaver te nemen, dat is ook de reden waarom ik slechte ervaringen heb met andere html editors (behalve Dreamwaver), want html schrijven kan ik wel en invoegen van scripts ook.
[Dit bericht is gewijzigd door M@rt.in (Datum 29 December 1999).]
<!-- Begin
var hellotext = "Fok Forum is geweldig, blablabla...etc"
var thetext = "";
var started = false;
var step = 0;
var times = 1;
function welcometext() {
times--;
if (!times) {
if (!started) {
started = true;
window.status = hellotext;
setTimeout("anim()", 1);
}
thetext = hellotext;
}
}
function anim() {
step++;
if (step==7) step = 1;
if (step==1) window.status = '>===' + thetext + '===<';
if (step==2) window.status = '=>==' + thetext + '==<=';
if (step==3) window.status = '>=>=' + thetext + '=<=<';
if (step==4) window.status = '=>=>' + thetext + '<=<=';
if (step==5) window.status = '==>=' + thetext + '=<==';
if (step==6) window.status = '===>' + thetext + '<==='
setTimeout("anim()", 200);
}
// End -->
</script>
<title></title>
<base target="_self">
</head>
<BODY OnLoad="welcometext()">
Bovenstaande is maar een voorbeeld maar het gaat om de functie <BODY Onload, etc>.
Het bovenstaande zou dus de inhoud van Hellotext in de statusbar van Netscape of I.E moeten gooien.
Waarbij dus <BODY Onload, etc> verwijderd wordt......
HELP!
Ik heb niet echt de tijd om je code te analyseren en te kijken waar de fout wordt gemaakt, misschien kun je beter een ander script nemen? De code die je nu gebruikt is volgens mij (ik heb een heeeeele snelle blik geworpen) om meerdere berichten af te wisselen (de variabele functie). Als je maar één bericht als welkommessage wil, kun je van mij een wel werkend script krijgen.
quote:
op 12-28-1999 om 07:25 PM schreef TheMarco het volgende:
Are you nuts???? Meneer wil gewoon een homepage maken! Daar heb je geen retedure Microsoft ontwikkel-omgeving voor nodig weet je....
Ik zou trouwens FrontPage sowieso vermijden.
Als je perse met een html-editor wilt werken omdat je echt niet zelf html wilt leren (wat wel een stuk beter is als je verder wilt komen met webpages) gebruik dan MacroMedia Dreamweaver. Da's de enige fatsoenlijke html-editor die er is.Marco
<BODY onLoad="alert('Welcome to this page !!')">
geen js in je head ofzo.....simpel maar het werkt! Als je meerdere regels wilt laten varieren, telkens als er iemand binnenkomt, dus een random bericht, kijk dan eens op deze pagina: http://javaboutique.internet.com/, er staan nog veel meer leuke scripts tussen.
Groeten,
Ginny
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |