abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182072
Mijn eerste topic!, weet niet of het de juiste manier is, maar toch op deze wijze maar een kreet om hulp!
Ben druk bezig met frontpage 2000 een homepage op te zetten.
Probleem is alleen dat als ik een handler in de body tag wil plaatsen (om bepaalde procedures via een java-script uit te voeren) frontpage gelijk ingrijpt en de body-tag in z'n geheel verwijderd.
Ik zou het zeer waarderen indien iemand soortgelijke ervaringen had en zou weten hoe deze op te lossen
pi_182073
Eigenlijk niet...Gebruik zelf een combinatie van meerdere programma's...Voor het programmeren van VBScriptjes, ASP-pagina's, Java-appletjes etcetera, kan je gewoon het beste Visual Interdev van Microsoft gebruiken...Duur pakket, maar je kan er zelfs je script mee debuggen.
pi_182074
thanks mr. Big, rare is dat als ik een kale pagina in MS frontpage neem en er bijvoorbeeld een procedure (gekopieerd van b.v. javascript.com) ingooi als kale HTML, MS frontpage de <body etc...> er wel in laat staan.... raar programme dat frontpage.
Misschien toch eens opzoek gaan naar een proggie wat niet ingrijpt, of zoeken naar een mogelijkheid om het ingrijpen uit te kunnen schakelen???? Zal in ieder geval eens wat info opvragen over je voorgestelde pakket.
pi_182075
Geen dank....Moet je trouwens op zoek gaan naar Visual Studio 6.0
Visual Interdev is daar een onderdeel van.
  dinsdag 28 december 1999 @ 08:38:00 #5
426 Ginny
Other Side Of Me
pi_182076
Probeer eens het volgende: Tools --> Page Options --> Compatibilty !! Alles aanvinken en de rest gaat vanzelf als het goed is. Pas wel op dat sommige codes vervormd worden in een editor als FP en je dat beter even in Notepad of Wordpad in kunt plakken.
pi_182077
helaas Ginny, heb het geprobeerd maar FP blijft ingrijpen.
Gaat specifiek om deze code: <BODY OnLoad="welcometext()"> welke dus de procedure welcomtext activeert.
Wie kan hulp bieden zodat FP deze code gewoon laat staan in HTML en hem niet verwijderd?
  dinsdag 28 december 1999 @ 19:25:00 #7
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_182078
quote:
op 12-27-1999 om 06:48 PM schreef MrBig het volgende:
Voor het programmeren van VBScriptjes, ASP-pagina's, Java-appletjes etcetera, kan je gewoon het beste Visual Interdev van Microsoft gebruiken...Duur pakket, maar je kan er zelfs je script mee debuggen.

Are you nuts???? Meneer wil gewoon een homepage maken! Daar heb je geen retedure Microsoft ontwikkel-omgeving voor nodig weet je....
Ik zou trouwens FrontPage sowieso vermijden.
Als je perse met een html-editor wilt werken omdat je echt niet zelf html wilt leren (wat wel een stuk beter is als je verder wilt komen met webpages) gebruik dan MacroMedia Dreamweaver. Da's de enige fatsoenlijke html-editor die er is.

Marco

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  woensdag 29 december 1999 @ 07:48:00 #8
1600 sheep
vind Willem eng...
pi_182079
En als je echt van Frontpage houdt, kun je gewoon je pagina's maken en achteraf via notepad jejavascriptje erin plakken... Dat is niet moeilijk, wanneer je een script van het web haalt vertellen ze je er altijd bij waar je het moet plakken, en als je zelf scripts maakt wordt het eens tijd om html te leren (is sowieso aan te raden!).
Ik vind Willem eng, jij ook?
pi_182080
Op zich werkt het wel zo Sheep, maar blijft met het feit zitten dat FP het gewoon niet pikt. Zal dan ook serieus overwegen FP met grote boog het raam uit te knikkeren en eens naar alternatieven gaan kijken. Het feit dat een programma foutive invoer corigeerd is 1, maar het moet ook niet worden overdreven
  woensdag 29 december 1999 @ 20:16:00 #10
719 M@rt.in
Nog 3 dagen..
pi_182081
allemaal fijn hoor, dat FP2k die scripts niet pakt, maar daar isset niet voor gemaakt.

het is juist het controleren van links, invoegen van thema's, een eigen formscript, door FP geprodueerde dhtml invoegen en zo'n bannerrotatiedingetje wat FrontPage2000 (en 98) ietsjes anders maakt

dus is zo'n fout niet de reden om FP weg te mieteren en dreamwaver te nemen, dat is ook de reden waarom ik slechte ervaringen heb met andere html editors (behalve Dreamwaver), want html schrijven kan ik wel en invoegen van scripts ook.

[Dit bericht is gewijzigd door M@rt.in (Datum 29 December 1999).]

pi_182082
Zal om misschien iets meer duidelijkheid te verschaffen ff een stukje het stukje Java-script hier bij voegen zodat het hele verhaal compleet is.

<!-- Begin
var hellotext = "Fok Forum is geweldig, blablabla...etc"
var thetext = "";
var started = false;
var step = 0;
var times = 1;

function welcometext() {
times--;
if (!times) {
if (!started) {
started = true;
window.status = hellotext;
setTimeout("anim()", 1);
}
thetext = hellotext;
}
}
function anim() {
step++;
if (step==7) step = 1;
if (step==1) window.status = '>===' + thetext + '===<';
if (step==2) window.status = '=>==' + thetext + '==<=';
if (step==3) window.status = '>=>=' + thetext + '=<=<';
if (step==4) window.status = '=>=>' + thetext + '<=<=';
if (step==5) window.status = '==>=' + thetext + '=<==';
if (step==6) window.status = '===>' + thetext + '<==='
setTimeout("anim()", 200);
}
// End -->
</script>

<title></title>
<base target="_self">
</head>

<BODY OnLoad="welcometext()">

Bovenstaande is maar een voorbeeld maar het gaat om de functie <BODY Onload, etc>.
Het bovenstaande zou dus de inhoud van Hellotext in de statusbar van Netscape of I.E moeten gooien.
Waarbij dus <BODY Onload, etc> verwijderd wordt......
HELP!

donderdag 30 december 1999 @ 09:04:00 #12
426 Ginny
Other Side Of Me
pi_182083
Om te beginnen zitten er een aantal dingen niet goed in de code die je gebruikt, maar bij mij laat FP 2000 de functie body onload desondanks toch staan. Je script moet beginnen met de volgende tag: <script> of <script language=JavaScript> je zult dan ook zien dat de kleuren van de code veranderen.

Ik heb niet echt de tijd om je code te analyseren en te kijken waar de fout wordt gemaakt, misschien kun je beter een ander script nemen? De code die je nu gebruikt is volgens mij (ik heb een heeeeele snelle blik geworpen) om meerdere berichten af te wisselen (de variabele functie). Als je maar één bericht als welkommessage wil, kun je van mij een wel werkend script krijgen.

pi_182084
<script language=JavaScript> staat er in, was vergeten deze te kopieren in het voorbeeld, tekst is paars dus ben er vrij zeker van dat dit goed is.
Maar Ginny mocht je een goede script hebben liggen dan hou ik me altijd graag aanbevolen.
pi_182085
Tja, ieder zijn eigen pakket. Gaf die jongen alleen maar een advies...

quote:
op 12-28-1999 om 07:25 PM schreef TheMarco het volgende:
Are you nuts???? Meneer wil gewoon een homepage maken! Daar heb je geen retedure Microsoft ontwikkel-omgeving voor nodig weet je....
Ik zou trouwens FrontPage sowieso vermijden.
Als je perse met een html-editor wilt werken omdat je echt niet zelf html wilt leren (wat wel een stuk beter is als je verder wilt komen met webpages) gebruik dan MacroMedia Dreamweaver. Da's de enige fatsoenlijke html-editor die er is.

Marco

donderdag 30 december 1999 @ 13:02:00 #15
426 Ginny
Other Side Of Me
pi_182086
Het is een hele simpele........gebruik alleen maar deze regel in je body tag:

<BODY onLoad="alert('Welcome to this page !!')">

geen js in je head ofzo.....simpel maar het werkt! Als je meerdere regels wilt laten varieren, telkens als er iemand binnenkomt, dus een random bericht, kijk dan eens op deze pagina: http://javaboutique.internet.com/, er staan nog veel meer leuke scripts tussen.

Groeten,
Ginny

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')