abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:57:16 #201
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46151252
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
Ze wilden je kwijt?! (ik zou pertinent weigeren met die vliegende doodkisten te gaan)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:47:03 #202
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46158121
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).

Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
ah je hebt het tech log ff gechecked?
FCT
  zondag 11 februari 2007 @ 19:16:50 #203
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46213261
Maatschappij?
Sky Europe (Slovakia)

Traject?
Amsterdam - Bratislava - Amsterdam

Prijs?
¤ 11,50 heen, ¤ 12,60 terug, totaal dus ¤ 24, 10 inclusief alles, ook de toeslagen, die waren er namelijk niet

Vertraging?
Op de heenweg 15 minuten te vroeg, terug 1 minuut te laat, maar dit kwam vooral door de Polderbaan, omdat men meent dat het beter is om daar te landen zodat het vliegtuig nog 10 minuten lang kerosine kan gaan verbruiken om naar de gate te taxi-en. Zou beter voor het milieu zijn ofzoiets...

Vriendelijk personeel?
Qua uiterlijk echt Oost-Europese dames, vloeiend in Slowaaks, maar Engels en Duits door de intercom is niet altijd even goed verstaanbaar.

Lekker eten?
Niks genomen. Ik had een appel mee wat mij goed is bevallen!

Entertainment?
Inflight magazine, en op de terugweg een raamplaats op 2a, goed uitzicht bij het opstijgen en landen!

Algehele indruk?
Voor deze prijs kan ik niet klagen! In principe was het 'illegaal' om op deze manier te boeken, als je namelijk direct een retourticket had genomen kwam de luchthavenbelasting van de terugreis er nog wel bij. Als je 2x apart boekt nam Sky Europe dat voor zijn rekening! In verband met computerproblemen was het op de terugweg free seating waardoor veel mensen hun geboekte plaats a 5 Euro toch niet kregen, omdat er reeds andere mensen zaten, hierdoor was het boarden wel een chaos zoals bij Easyjet omdat het een free for all run is naar het vliegtuig..

Iets over de luchthavens?
Bratislava Airport is klein, maar op de heenweg duurde het toch nog 25 minuten voordat de bagage op de band was, terwijl er maar 3 vliegtuigen in totaal aanwezig waren...
Op de terugweg viel net voor het begin van het inchecken compleet de stroom uit, en bleef pikkedonker, niks noodverlichting... Na 10 minuten was er weer electriciteit en kon er alsnog begonnen worden met inchecken.
Over het platform naar het vliegtuig lopen heeft altijd wel iets speciaals!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46213552
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).

Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
Ik weet niet wat je doet, maar waar kan ik solliciteren?
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:53:48 #205
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46322998
Maatschappij?
Iberia

Traject?
Santiago de Chile - Parijs Orly (via Madrid)

Prijs?
US$ 1196,- (heenvlucht ook meegerekend

Vertraging?
Elke letter van Iberia staat voor 1 uur vertraging, helaas presteerden ze weer op hun best, in totaal heb ik 32 uur vertraging gehad, heb ik twee hotels gezien en een hoop chagarijnige Iberia medewerkers. FIJN!

Het begon met een vertraging vanuit SCL, de vlucht vanuit Madrid naar SCL had een vertraging van 11 uur door een zieke passagier. Werd dat verteld door Iberia? Neen, door passagiers die stonden te wachten en die het van LAN Chile medewerkers te horen kregen.

De checkin duurde van 13.10 tot en met 16.50 (ik was om 16.30 aan de beurt, vliegtuigvertrektijd was eigenlijk 14.00 uur.) omdat de mensen van Iberia liever uit hun neus aten dan dat ze de achter checkin counters bemanden, van de 8 die er in het begin open waren bleven er uiteindelijk maar 3 open. Leuk voor een intercontinentale vlucht die compleet volgeboekt zat...
Nog steeds geen woord waarom de vertraging was, pas bij het inchecken kreeg ik het als eerste officieel te horen van de vriendelijke juffrouw achter de balie. Ik kreeg een hotel en diner en ontbijt voucher mee voor die dag, we hadden nog maar 11 uur vertraging toen.

In het Novotel Santiago aangekomen, nadat we eerst wéér 3 uur gewacht hadden voor de busstand omdat men daar ook niet wist wat snel werken was, ging de telefoon. Receptie, Iberia had gebeld dat het wat later werd. Ipv 23.30 kwam de taxibus ons nu om 00.15 ophalen en de vlucht was uitgesteld naar 02.30 die nacht.

Om 00.15 kwam het busje (het enige wat op tijd kwam!)

Uiteindelijk vloog het toestel om 02.50 naar Madrid toe. Over aansluitende vluchten wist men niets op het vliegveld en het cabine personeel kon ook niks melden. Dat terwlijk bijna drie vierde van de vlucht alleen maar de noodzakelijke transfer in Madrid maakte.

In Madrid aangekomen rond een uurtje of half 10 / 10 in de avond de volgende avond (klote vlucht, ik zat tussen twee enorm snurkende vrouwen in gevangen voor 20 uur)

Daar stonden ondanks dat Iberia 13 + vluchttijd (20 uur) de tijd gehad had om voor te bereiden voor dit geval, zeggen en schrijven 4 Iberia medewerkers om ons op te vangen. Een volle Airbus 340-600 stroomt op die mensen af, die meteen half in paniek en in de stress schieten...

Na een half uurtje wordt duidelijk dat ik mijn vlucht naar Orly wel kan vergeten, ook al vertrekt er eentje pas over 45 minuten, in dit tijd krijg ik het niet geregeld om een Iberia mannetje te pakken te krijgen. Bagagetechnisch gezien zou het ook een uitdaging zijn lijkt me zo.

Ik heb er gelukkig eentje (medewerker dus) te pakken die ik vriendelijk uit kan leggen dat mijn vervoer wat de hele dag in Parijs gewacht heeft er niet meer is. Hij snapt het en vraagt wat hij kan doen. Nahja, ticket omboeken naar Amsterdam lijkt me niet meer dan redelijk. Dat kan. Maar het volgende probleem. Ik heb een ticket van Lan Airlines ( ) via One World wordt die lijn door Iberia uitgevoerd. Dus hij kan niets, Gevolg eerst naar Lan toe met de Iberia man, daar problemen omdat het ticket in het verleden ligt en daardoor niet zonder goedkeuring uitgeprint kan worden, dus supervisor erbij. Geregeld, weer een uur weg. Terug naar de Iberia balie, nieuw ticket en boardingpas geissued en een fax naar de bagage afdeling om mijn tas tevoorschijn te laten komen omdat we weer naar een hotel gaan voor de nacht (vlucht is 's morgens 9 uur)

Na een drie kwartier begint een band van de 20 vrolijk te draaien en komt mijn naam op de schermen te staan met de mededeling dat mijn tas op de band ligt (best pimp moet ik zeggen, keken andere mensen die te wachten stonden op hun vliegtuig bagage wel even van te kijken) 8)

Na de bagage ophalen terug naar boven, iedereen weg. Naar de business desk, zij een taxi bus geregeld en mij verteld hoe laat ik de volgende morgen op het vliegveld moest zijn. Inchecken en bagage waren vanaf 8.20 (erg kort) en als ik om half 9 het busje bij het hotel pakte was ik er op tijd omdat ik voorrang zou krijgen)

Volgende morgen netjes om half 9 het busje gepakt van Iberia. Wil inchecken, sorry de vlucht is al gesloten om 8.40 (terwijl hij om 9 uur zou sluiten volgens de Iberia medewerker). Leuk. Toen stond ik even in lichterlaaien!!!

Naar de balie toe, uitgelegd, kreeg ik het verwijt dat ik moest weten dat ik anderhalf uur van te voren daar moest zijn en dat geen van de Iberia medewerkers dat gezegd had kunnnen hebben volgens haar (terwijl deze medewerker dat niet alleen tegen mij gezegd maar ook tegen een paar anderen op dezelfde vlucht, die dus ook de vlucht gemist hadden. Er werd medegedeeld dat we voor 100 euro boete met de volgende mee konden. Toen knapte er iets bij mij.

Uiteindelijk met een Iberia vrouwtje die het allemaal zag en het absoluut geen stijl vond een oplossing gevonden, een volgende vlucht naar Amsterdam om 12.50. Nu wel op tijd zijn knipoogde ze nog...
Na het nieuwe ticket gekregen te hebben (duurde totaal ook weer 3 uur) in gechecked, terug naar de servicedesk om een declaratie te krijgen en op papier te krijgen dat ik daadwerkelijk zoveel vertraging had en dat mijn transfer vluchten gemist had. Na een half uurtje wachten kreeg ik dat uiteindelijk.

Door naar Lan, waar ik immers mijn ticket gekocht had en betaald had, zij konden niets voor me doen maar vonden het wel schandalig. Ze zouden een klacht ervan maken en doorsturen. Ik moest bij Iberia een declaratie doen van de vlucht. Op naar Iberia waar een chagarijnige alleen Spaanssprekende dame me boos aankeek toen ik mijn beklacht kwam doen. Ipv me aan te horen, schoof ze een Engelstalige folder richting mijn kant op en draade weg. Om mijn verdere woede maar te sparen ben ik maar weg gegaan. Ik heb alleen de vorige dag een excuus gehoord en deze dag was volgens Iberia alles mijn schuld. Misschien moeten ze eens leren communiceren bij Iberia, en vooral goed en juist communiceren! Dat scheelt een hoop ellende bij reizigers! Bah!

Uiteindelijk naar mijn vlucht gegaan, drie keer door de douane, omdat men de eerste keer vond dat een taxfree gesealde met bon erbij geplakte fles Pisco uit Chili illegaal was. Terwijl dezelfde winkel ook in Madrid zit Belachelijk zeg! Ik heb dus snel een tas geregeld en de fles als bagage ingecheckt, bij een nu hele vriendelijke dame die het prima vond en wél haar excuses aanbood en hoopte dat ik nu wel een goede vlucht had.

Terug bij de douane tweede keer, terug omdat men dacht dat ik een bom bij me had, er stond meteen een legertje nep militairen om me heen. (ik had mijn laptop in een tas en een souvenier, een ei gemaakt van zout, zag er op de monitor ook wel bom-achtig uit ) Nadat de laptop uitgepakt was en alles voor de vierde keer door de band ging mocht ik eindelijk door. De hele tijg bij de douane sprak geen mens Engels, alleen maar Spaans (nu spreek ik ook wel Spaans, maar ik vond dat schandalig, ik vroeg nog om Engels maar dat sprak dus niemand)

Door naar de gate, naar de uiteindelijke vlucht, J41 op Madrid, aangekomen was het verdacht rustig voor een vlucht die over 2 minuten begint met inchecken...
Juistem, andere gate gekregen dus! Op naar K83 aan de andere kant van de hal. 13 minuten lopen. Leuk, dankjewel, kon er nog wel bij. Aangekomen bij K83 ging de omroep installatie af:
"Compania Iberia informa..." Hopla een uur vertraging, kon er ook nog wel bij.

Na een half uur kwam het vliegtuig en konden we gaan boarden. In het vliegtuig aangekomen miste we vervolgens 12 passagiers, dus moest de bagage uitgezocht worden en eruitgehaald worden. *zucht*

Op de vlucht naar AMS toe, bleek het eten dus niet gratis te zijn, en zelfs na mijn opmerking dat ik na al deze ellende wel een gratis maaltijd verdient heb, kon er niets anders af dan een blikje cola van 0,25 liter en drie zakjes amondnootjes... :/

Uiteindelijk ben ik 32 uur na de orignale aankomst datum aangekomen. Ik ben nog steeds gefrustreerd over de hele gang van zaken, hoe men niet communiceerde, hoe men geen info had, absoluut niet meewerkte en hoe men bij voordoende tijd, nog geen voorbereiding kon opbrengen.
Van alle 15 medewerkers waren er dus 2 hulpvaardig en nog eentje erg aardig. Dus erg de minderheid.

Vriendelijk personeel?
NEEN! Absoluut niet!

Lekker eten?
Eten van de nachtvlucht was bizar, om 03.00 uur kwam het ontbijt, en om 10 uur 's morgens het diner. De bar was wel open achterin en het personeel in het vliegtuig was wel redelijk, maar ook niet echt om over naar huis te schrijven...

Entertainment?
Inflight magazine was niet zo interessant, de films waren ruk en de Engelse soundtrack was niet overal beschikbaar. We hebben drie keer dezelfde film gezien. In het spaans met Engelse ondertiteling...

De muziek was wel chill, we hadden 10 muziekzenders met voor de verandering een band erin van 10 uur, dus je hoorde alles maar twee keer. En de tweede keer was ik de eerste keer al vergeten. Er was een heel erg relaxte jazzband die ik de hele vlucht geluisterd heb terwijl ik slaap probeerde te komen, tussen de twee snurkende dames aan weerszijden.

Algehele indruk?
Om over te janken! Wat een slechte service, wat een onzin reden voor vertraging. De uiteindelijke reden was dat er een passagier onwel geworden was op weg naar SCL en dat men een landing gemaakt heeft in Dakar (ligt niet eens op de route volgens mij) daarna is men doorgevlogen naar SCL om daar met een uur of 5 / 6 vertraging aan te komen. Vervolgens had het personeel te lang gewerkt en moest men verlicht rusten. Natuurlijk was er geen ander personeel beschikbaar. Gevolg vertraging, geen communicatie naar de mensen toe en overal moest men maar wachten. Nergens werd verder voorrang verleend en de tweede dag ontkende een medewerker zelfs dat ik van de vertraagde vlucht was ondanks ik alle tickets e.d. had.Slecht dus, ik ben nog nooit zo behandeld, op de heenreis ging alles prima, maar dit op de terugreis sloeg alles!

Ik had vrienden wachten die met mijn auto naar Parijs gereden waren om me op te halen, die zijn voor niets gereden. Uiteindelijk zijn mijn ouders naar AMS gereden om me op te halen (2 uur rijden voor hen)

Iets over de luchthavens?
SCL goed, en bekend. Redelijk nieuw vliegveld. Het vliegveld was toen ik voor het eerste in SCL was in '98 nog in aanbouw, nog niet zo oud dus. MAD 't zelfde ook vrij nieuw. Soms raar opgebouwd, ik moest mijn bagage halen en kon maar via een manier (de verkeerde manier) de bagagehallen in, werd dus meteen tegen gehouden door bewaking. Gelukkig snapten en wisten ze van mijn verhaal en kon ik door MAD is erg groot vanwegen ook dat sataliet gebouw en de automatische treintjes. Ik heb nog steeds niet kunnen internetten omdat ik géén creditcard heb en ik de kaarten die Telefonica zegt dat je die kunt gebruiken nergens op het vliegveld te koop zijn Jammer dus, zeker als je zo lang moet wachten!
Amsterdam relatief klein en laag. Amsterdam komt klein over omdat het allemaal laag is, de bagage hal is niet 3 verdiepingen hoog is zoals in MAD of in SCL. Erg raar dat ik AMS niet eens een paspoortcontrole gehad heb... Vreemd. Terwijl dat in MAD dus wel anders was. Ik werd nog geinterviewd door iemand op schiphol, ik oordeelde de luchthaven wel goed. Ik hoefde niet lang te wachten en alles ging lekker snel

Dat laatste had ik ook wel nodig na deze ervaring!
Ik ben benieuwd wat er met mijn klacht bij Iberia gaat gebeuren en of mijn reisverzekering nog iets vergoed. Ik ben benieuwd!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_46323393
Jezus wat een verhaal
Krijg je wel geld van ze terug? Dit slaat echt alles!
pi_46323394
Het feit dat je geen paspoortcontrole hebt gehad op Schiphol, komt dat niet omdat je uit een Schengen land (Spanje) komt ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_46323835
Wat een verhaal zeg. Volgende keer maar met Air France of Delta?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:31:51 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46323879
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het feit dat je geen paspoortcontrole hebt gehad op Schiphol, komt dat niet omdat je uit een Schengen land (Spanje) komt ?
Als je met Iberia vanuit Madrid aankomt stap je waarschijnlijk uit op de b of c pier, in terminal 1, dan is er inderdaad geen paspoort controle, je komt immers uit een Europees land. (De controle vindt dan daar plaats, als je iets op je kerfstok hebt wordt je daar in principe aangehouden).

Maar als ik bovenstaand verhaal zo lees is Iberia niet echt een goed plan om te gaan gebruiken voor vervoer door de lucht? Ik vlieg binnenkort met Click Air naar Barcelona, en volgens mij is Click Air een dochter van Iberia...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:06:08 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_46324849
ik heb nog nooit zoiets slechts gehoord, werkelijk waar niet normaal
pi_46356536
Inderdaad een bizar verhaal. Wel vraag ik me af waarom je de reden van de eerste vertraging als 'onzin' bestempeld? Dat een passagier ziek wordt (uitgaande van iets zeer ernstigs) lijkt me juist een enigszins acceptabele reden voor een vertraging. Of heb je een aanwijzing dat er een andere reden in het spel is? Dit was me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 04:50:02 #212
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46356943
Dat een pax ziek wordt is kun je natuurlijk niks aan doen maar dat de maatschappij zo omgaat met de dergelijke gevolgen moet absoluut niet kunnen.

Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
FCT
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:23:52 #213
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46358534
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 04:50 schreef Mojave het volgende:
Dat een pax ziek wordt is kun je natuurlijk niks aan doen maar dat de maatschappij zo omgaat met de dergelijke gevolgen moet absoluut niet kunnen.

Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
Lijkt me ook... Je mag toch niet 2x min. 12u achter elkaar vliegen?!

Als ik hier had gezeten zou ik er werk van maken, en via de richtlijnen vd EU proberen geld terug te vorderen. (kan aardig oplopen!)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46374962
Maatschappij?
Swiss International Airlines

Traject?
Zurich - Johannesburg

Vertraging?
nee

Vriendelijk personeel?
ja. alleen op de terugweg werd er wat water over mij heen gegooid, dus toen ben ik zelf maar gaan inschenken, vond zij ook wat makkelijker omdat het om een flesje ging

Lekker eten?
Ja avondeten was iedere keer goed, en bij het ontbijt kwamen er meestal croissants bij, en kon je er zoveel nemen als je wilde. Helaas was dit de laatste keer niet meer zo.

Entertainment?
Ja volop. Entertainment systeem met allerlei films, muziekalbums. vluchtinformatie, camera kon je bekijken die onder het vliegtuig hangt. Verder zitten er in het systeem nog spellen, en ook tv series

Algehele indruk?
prima, zou er zo weer mee gaan. In zurich had ik mijn vlucht terug naar amsterdam gemist en daar werd voor ons nog een vliegtuig voor 5 uur later geregeld. Snap nog steeds niet waarom we nou te laat waren, dacht dat de boardigtime altijd een half uur is. Boarden begon om 6.50 en we waren er 7.15 uur, dus ik vind het nog steeds vreemd.

Iets over de luchthavens?
Zurich: hele mooie luchthaven met een ondergrondse
Johannesburg: Erg groot, en je moet even weten dat als je een binnenlandse vlucht wilt halen buitenom naar het andere gebouw moet. Als je weinig tijd hebt kan dit nog wel eens lastig zijn (gelukkig hier nooit iets gemist)
pi_46376422
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 04:50 schreef Mojave het volgende:
Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
Ja, uiteraard. Volgens mij bedoelt de verslaggever in z'n verhaal dan ook dat de nieuwe crew al te lang gewerkt had of veel te lang zou werken als ze de vlucht zouden doen. De crew heeft immers ook 11 uur vertraging, net als de passagiers.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 21:19:46 #216
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46381059
Nee, er was geen nieuwe crew schijnbaar volgens het personeel van Iberia. Ik snap dat verhaal ook niet helemaal, maar dat is wat men mededeelde. Een van de weinige dingen die je überhaupt te horen kreeg!

Ik weet niet precies bij wie ik moet zijn voor klachten, ik heb die lullig folder wel en ik ga van het weekend ook even een mailtje sturen én een aangetekende brief daarheen. Daarnaast heb ik bij mijn reisverzekering geïnformeerd, maar daar viel niets te halen. Ik moest wel even de bonnetjes maar opsturen van de benzine die men getankt had om in Parijs te komen (drie vrienden pikten me op met mijn auto, die zijn dus voor niks gereden! En mijn ouders zijn nu naar Amsterdam gereden om me op te halen).

Ik ben nog steeds woedend over alles. Ik heb met LAN nooit problemen gehad maar ze hebben me nu mooi in de steek gelaten met de opmerking:
quote:
Je toestel is van Iberia, het personeel is van Iberia, het eten is van Iberia en bij Iberia moet je inchecken... Bij wie moet je dan zijn denk je? Juist ja, bij Iberia!
En dat terwijl ik via LAN geboekt heb en via OneWorld Alliance ineens met Iberia vlieg, terwijl ik me daar in het begin helemaal niet bewust van was. Zij trekken alles van me af, maar ik vind het schandalig, ik ben geen klant van Iberia maar van LAN, die heb ik betaald en niets aan Iberia!!!

Ik dien dan ook formeel een klacht bij LAN in en ik verwacht zeker wel wat compensatie.

Ook de voorbereiding van 4 man voor het hele vliegtuig, je hebt 13 uur voorbereiding + de tijd dat het vliegtuig vliegt (20 uur) dus een hele dag. Dan kun je toch wel met meer mensen komen dan 4 stuks...

En de beschuldiging dat ik zelf te laat was voor de vlucht naar Amsterdam is helemaal te ver, niemand, maar dan ook niemand vertelde dat ik er anderhalf uur van te voren moest zijn, iedereen zei: om half 9 het busje pakken of eentje eerder, maar half 9 is goed, haal je het prima. En dan erachter komen dat je te laat bent en dat Iberia jou even de schuld gaat geven, sorry hoor.

Ook het weigeren om Engels te spreken door de douane bijvoorbeeld, er was er eentje die gebrekkig Engels sprak. Ik spreek geen Spaans, ik spreek Chileens-Spaans, dat is wel heel wat anders dan Spaans-Spaans. Dus ik begreep de helft van de tijd niet wat ze wilden van me. Je werkt op een internationaal vliegveld, dan mag je toch verwachten dat je Engels spreekt of niet soms!?
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_46382926
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef zwahiel het volgende:
Ik weet niet precies bij wie ik moet zijn voor klachten, ik heb die lullig folder wel en ik ga van het weekend ook even een mailtje sturen én een aangetekende brief daarheen. Daarnaast heb ik bij mijn reisverzekering geïnformeerd, maar daar viel niets te halen. Ik moest wel even de bonnetjes maar opsturen van de benzine die men getankt had om in Parijs te komen (drie vrienden pikten me op met mijn auto, die zijn dus voor niks gereden! En mijn ouders zijn nu naar Amsterdam gereden om me op te halen).
Een reisverzekering is meer voor het volledige annuleren van reizen, bijvoorbeeld omdat je ziek wordt of een naaste overlijdt. Ik zou daar zeker geen bonnetjes heen sturen. Bewaar die bonnetjes voor je vergoeding bij LAN! Dit is immers een bewijs van direkte schade.

Verder adviseer ik je deze site te bezoeken: http://www.euclaim.nl. Daar kunnen ze je helpen een claim in te dienen. Ze willen dan wel een deel van de eventuele vergoeding, maar dan wordt het tenminste op de juiste manier en langs de juiste wegen ingediend, zodat je meer kans hebt dat het wordt toegekend.
pi_46383236
American airlines. Goed, nergens iets op aan te merken.

Britisch airways. Overboeking naar andere vlucht zonder dat we het wisten en bagage niet meegezonden, net als de rest van het halve vliegtuig.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 19 februari 2007 @ 15:07:22 #219
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46458263
Maatschappij: KLM

Traject: Amsterdam-Madrid vice versa

Vertraging?
Niet echt, op de heenweg vijf minuten te laat in MAD ("helaas", aldus de gezagvoerder), op de terugweg een half uur te vroeg op AMS! Terugvlucht was half leeg, vertrok al 10 minuten voor schematijd van de pier in MAD en daarna landing vanuit het zuiden direct op de Kaagbaan dus dat leverde al flinke tijdwinst op.

Vriendelijk personeel?
Zeker, opgewekt en professioneel. Altijd weer opmerkelijk hoe de crew precies weet wie ze in het Nederlands moeten aanspreken en wie in het Engels (Misschien zie ik er erg Hollands uit...)
Merkwaardig is wel dat sommige "ervaren" pax het altijd weer nodig vinden de stewardessen te tutoyeren en te commanderen.

Eten:
KLM lijkt nu eindelijk het juiste midden gevonden te hebben tussen kostenbesparing en service. De Bertolli-broodjes zijn prima en een glas wijn of bier is ook gewoon gratis. Precies goed op een vlucht van 2.15 uur.

Entertainment:
Geen of het moest de Holland Herald zijn...

Algehele indruk:
Uitstekend. Aanzienlijk meer beenruimte ook dan bij Transavia en dergelijke.

Iets over de luchthavens?
Barajas blijft een onaangename luchthaven, met kruisende passagierstromen en weinig ruimte. Reken op een kwartier lopen vanuit T1 naar de metrohalte Aeropuerto. Als je een tienrittenkaart koopt, zit je voor 60 cent in de stad en dat is natuurlijk een koopje.
Opvallend was dat er op Madrid helemaal geen heisa was over de verplichte afsluitbare zakjes, de 100 ml-vloeistofbeperking etc. Ik kreeg de indruk dat de EU-maatregel al gesaboteerd werd.
It's not a lie, if you believe
  maandag 19 februari 2007 @ 15:27:41 #220
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46458923
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef zwahiel het volgende:
Ook de voorbereiding van 4 man voor het hele vliegtuig, je hebt 13 uur voorbereiding + de tijd dat het vliegtuig vliegt (20 uur) dus een hele dag. Dan kun je toch wel met meer mensen komen dan 4 stuks...

En de beschuldiging dat ik zelf te laat was voor de vlucht naar Amsterdam is helemaal te ver, niemand, maar dan ook niemand vertelde dat ik er anderhalf uur van te voren moest zijn, iedereen zei: om half 9 het busje pakken of eentje eerder, maar half 9 is goed, haal je het prima. En dan erachter komen dat je te laat bent en dat Iberia jou even de schuld gaat geven, sorry hoor.
De vluchttijd van Santiago naar Madrid is toch geen 20 uur? Hoogstens 12 of 13, lijkt me.

Dat van je gemiste vlucht naar Amsterdam is heel raar. De check-in balie sluit gewoonlijk 40 minuten voor de vlucht, dus om 8.20 uur. Hoe ze dan hebben kunnen zeggen dat half negen vroeg zat was, is onbegrijpelijk. Je had ruimbagage bij je, dus je had je sowieso uiterlijk om een uur of 8 bij de incheckbalie moeten vervoegen. Ook als je je boardingpas al had en alleen handbagage, had je uiterlijk om 8.30 of 8.40 bij de gate moeten zijn. Die regels zijn overal ongeveer hetzelfde. Ergens is hier sprake van een heel groot misverstand...
It's not a lie, if you believe
pi_46459129
Depart: SCL - Santiago, Chile (Arturo Merino Benitez)
Arrive: MAD - Madrid, Spain and Canary Islands (Barajas)

Leg 1:
Depart: SCL 14:00 19-2-2007 Terminal: I
Arrive: MAD 6:55 20-2-2007 Terminal: 4
Flight: IB 6832 - Iberia
346 - Airbus Industrie A340-600
Operating Carrier: Iberia
Total Duration: 12 hours 55 minutes
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator maandag 19 februari 2007 @ 19:30:54 #222
45833 crew  Fogel
pi_46466619
quote:
Opvallend was dat er op Madrid helemaal geen heisa was over de verplichte afsluitbare zakjes, de 100 ml-vloeistofbeperking etc. Ik kreeg de indruk dat de EU-maatregel al gesaboteerd werd.
Dat viel me in december inderdaad ook al op. Mijn ervaring staat in een post in dit of het vorige topic.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_46546250
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
pi_46551157
Ik zou Emirates nemen, China Airlines is vooral bekend van de ongelukken, alhoewel dat nu best beter kan zijn.

Kijk anders hier:
http://www.airlinequality.com/
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:16:35 #225
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46551329
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Volgens mij bedoelt de verslaggever in z'n verhaal dan ook dat de nieuwe crew al te lang gewerkt had of veel te lang zou werken als ze de vlucht zouden doen. De crew heeft immers ook 11 uur vertraging, net als de passagiers.
Check, dat zou goed kunnen.
Alleen zien ze de delay aankomen al uren van te voren. Bij ons is het zo dat we dan worden gebeld en thuis / in 't hotel kunnen blijven zodat onze dienst later begint...
FCT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')