abonnement Unibet Coolblue
pi_43212674
quote:
Op zondag 17 september 2006 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg....op Schiphol word je paspoort gescand door de marechaussee. Weet iemand precies waar ze op controleren ? Hier had ik laatst een discussie over met mijn vader. Volgens mij wordt er alleen gescand op strafbare feiten (boetes etc). Volgens mijn vader kijken ze ook of je nog een belastingschuld hebt etc.

Weet iemand dit precies ?
beetje laat, maar het antwoord is ja.

Als je een belastingschuld hebt, kan de Ontvanger der rijksbelastingen (zegt u maar de belastingincasso ambtenaar) een zg. paspoortsignalering laten zetten. Dat zal alleen in extreme gevallen gebeuren (dus niet automatisch voor elke schuld). Dat zien ze dan bij de marechaussee, bij het scannen van het paspoort, die zullen dan wel even een douane collega erbij halen
pi_43214555
Maatschappij ;

AerLingus




Traject
Amsterdam - Dublin
Dublin - Amsterdam

Vertraging
Nope, niet dat ik weet

Vriendelijk personeel
Jawel

Lekker eten
Je kunt eten / drinken kopen aan boord, maar ik heb zelf niks genomen.

Entertainment
Ja je kunt uit het raampje kijken , vluchtmagazine lezen, en er zijn wel meer mogelijkheden bij de vloot van AerLingus, maar dat betreft dan vnl de intercontinentale vluchten (zoals film kijken, games spelen)

Algehele indruk
AerLingus is een keurige maatschappij, top !

Iets over de luchthavens
Beide luchthavens, die van Amsterdam en Dublin, zijn goed georganiseerd.

Bij Amsterdam moest wel voor overbagage betaald worden, terwijl ik zo'n 7 weken later met 1 kleine koffer meer (!) op Dublin NIET hoefde te betalen voor overbagage !!
Schiphol hoe kun je ?
Dublin

Car park van de shuttle busses bij Dublin Airport mag echter wel wat duidelijker aangegeven worden, maar over het algemeen ben ik bijzonder tevreden over Dublin Airport
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_43214854
Ik dacht dat Air Lingus een 'Full Service' maatschappij was. Kennelijk niet dus. Wat heb je betaald voor het ticket als ik vragen mag?
pi_43215028
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 20:33 schreef Crizzz_ het volgende:
Ik dacht dat Air Lingus een 'Full Service' maatschappij was. Kennelijk niet dus. Wat heb je betaald voor het ticket als ik vragen mag?
Heenreis naar Dublin werd door mijn werkgever betaald, de terugreis op mijn kosten en dat bedroeg rond de 250 Euro (alles inbegrepen)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_43235143
Heerlijk he, als je op Dublin land, 1ste wat je ziet is een Pub met halfdronken Ieren, god wat heb ik gelachen toen.
pi_43242530
# Maatschappij?
Martinair

# Traject?
Amsterdam Schiphol - Toronto Pearson International Airport

# Vertraging?
Zes uur! De 767 kwam van de Antillen en had aanvankelijk 1,5 uur vertraging. Echter, bij de landing bleek dat het toestel een gebroken leiding had die het toitel met de opslagtank verbond. De stank was tijdens de vlucht in het toestel gedrongen, waardoor het toestel eerst goed gelucht moest worden. Daarna moest de zaak nog gerepareerd worden. Dit heeft in totaal zes uur geduurd. Daarnaast was het videosysteem kapot. Dat kon gemaakt worden, maar dan zou de vertraging nog verder oplopen. Uiteindelijk zijn we vertrokken zonder de onboard-video.

# Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk. Tijdens de terugvlucht hadden we dezelfde cabincrew.

# Lekker eten?
Het was mijn eerste keer dat ik in een vliegtuig zat en ik had al gehoord dat het eten niet top zou zijn. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het me erg mee.

# Entertainment?
Tijdens de heenvlucht hadden we geen film. Wel wat muziek die elk (half) uur herhaald werd en wat comedyseries zoals Chef!. Chef vind ik een van de leukste comedyseries, dus ik heb me wel vermaakt. Maar ik heb de meeste tijd doorgebracht met het lezen van mijn reisgids en de 'ervaring' in me opgenomen.

# Algehele indruk?
Afgezien van de vertraging erg goed.

# Iets over de luchthavens?
Zoals al gezegd: dit was de eerste keer dat ik vloog.

Schiphol vind ik een 'gezellige' luchthaven waar je de tijd goed kunt doden met winkelen, borrelen, massages en dergelijke.

Toronto Pearson International Airport heeft nauwelijks winkeltjes waar je gezellig kunt shoppen. Hier en daar een broodjesbar maar het valt in het niet bij Schiphol. De aankleding van de luchthaven zelf, laten we zeggen het deel van de gate naar de douane vond ik erg grauw en kil.
pi_43242888
Over het vliegveld van Toronto kan ik kort zijn, die zijn met een grote verbouwing bezig. Dat heeft ff wat tijd nodig, maar wat ik ervan gezien heb sprak me wel aan. Winkels zijn er niet veel dat klopt, maar wat verwacht je dan? Wil je 10 winkels met Canada spullen zien? Ik vind dat juist wel fijn, niet te veel gewoon het nodige. De douane vind ik wel een minpunt, die mensen zijn daar zo chagarijnig als de pest, dat is echt te erg. Maar ja dat staat erg in contrast met de vriendelijkheid van de overige Canadezen.

Fijne tijd in Canada gehad verder?
pi_43243238
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:44 schreef Professional het volgende:
Over het vliegveld van Toronto kan ik kort zijn, die zijn met een grote verbouwing bezig. Dat heeft ff wat tijd nodig, maar wat ik ervan gezien heb sprak me wel aan. Winkels zijn er niet veel dat klopt, maar wat verwacht je dan? Wil je 10 winkels met Canada spullen zien? Ik vind dat juist wel fijn, niet te veel gewoon het nodige. De douane vind ik wel een minpunt, die mensen zijn daar zo chagarijnig als de pest, dat is echt te erg. Maar ja dat staat erg in contrast met de vriendelijkheid van de overige Canadezen.

Fijne tijd in Canada gehad verder?
Zoveel winkel ik niet hoor . Maar als je kijkt naar Pearson en Schiphol, dan is er op Schiphol meer 'lol' te beleven.

En dat van de douane klopt zeer zeker .

Verder heb ik een zeer mooie tijd gehad in Canada. Het is nu alweer een jaar geleden, maar toch. En de vriendelijkheid van de Canadezen is helemaal top. Toen ik weer terug in Nederland was, zat ik bijna te janken in de trein. Overal chagrijnige mensen, omdat de trein vijf minuten vertraging had. In Canada was alles een stuk relaxter.
pi_43243306
Buiten Nederland hoor je niemand klagen over de trein.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43252663
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:55 schreef Blanchimont het volgende:
Overal chagrijnige mensen, omdat de trein vijf minuten vertraging had. In Canada was alles een stuk relaxter.
herkenbaar Maar binnen twee weken heb je je volledig geacclimatiseerd, is mijn ervaring, en wordt je ook weer kribbig....
  maandag 6 november 2006 @ 02:33:24 #136
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_43281517
2 weken?
Zeg maar gerust 1 dag. Ik had meer moeite met weer Nederlands te praten, krijg je als je daar 4 weken rondgelopen hebt.

Maar we dwalen af
pi_43341081
Er is in Belgie vandaag een nieuwe luchtvaartmaatschappij geboren. Een tijd geleden heeft SN Brussels Airlines Virgin Express overgenomen en ze vormen vanaf vandaag een nieuwe maatschappij: brussels airlines.


Ooit twee vliegtuigen gezien die seks hebben met elkaar? Bekijk het hier http://www.youtube.com/watch?v=6yMXjQL32BI

De website is www.brusselsairlines.com

Hopelijk volgen er snel vluchtverslagen
pi_43420661
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:13 schreef Frederic het volgende:
Er is in Belgie vandaag een nieuwe luchtvaartmaatschappij geboren. Een tijd geleden heeft SN Brussels Airlines Virgin Express overgenomen en ze vormen vanaf vandaag een nieuwe maatschappij: brussels airlines.
Das dan twee keer niks, gebaseerd op de ervaringen met de eerdere twee.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 12 november 2006 @ 12:04:13 #139
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_43472034
Maatschappij?
Easyjet

# Traject?
AMS-LGW-AMS

#Toestel?

A319

# Vertraging?
Heenweg niet, terugweg wel. Bij het inkomende toestel had het afhandelingspersoneel geen rolstoelen geregeld; die mensen moesten gewoon 20 (!) minuten wachten voordat ze eruit konden. Daardoor hadden wij dus ook vertraging. (toestel was al te laat)
Bij boarding zei de captain dat ons time-slot in 15min. verliep, dus iedereen snel erin en het personeel ging echt ff in de 5e versnelling.
In Amsterdam waren ze overgegaan op single-runway operations door het slechte weer. Was aardig stuiteren en schommelen vanwege de wolken en harde wind. Kwam over het ijsselmeer aan dus moesten een stukje omvliegen. Verder een perfecte cross-wind landing met een zachte landing, heb ze wel eens slechter gehad!

# Vriendelijk personeel?
Zeker, zat beide vluchten bij de nooduitgang dus nette instructie. Heb wel respect voor Easyjet mensen, die moeten echt keihad pezen om alles snel te laten verlopen ivm de tijdsdruk.

# Lekker eten?
Niks gekocht, het is maar 50mins.

# Entertainment?
Niks, leuke dame naast me

# Algehele indruk?
Goed en degelijk!


# Iets over de luchthavens?

AMS is top as usual, H-pier is wel kaal maarja daar betaal je voor. LGW (zuid-terminal) is wel pauper, maar ze zijn nu alles aan het verbouwen. (bagage afhandeling is nu helemaal nieuw)
Noord-terminal van LGW is wel erg mooi en strak, maarja daar zitten de duurdere maatschappijen. (BA/AA etc.)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 12 november 2006 @ 22:58:14 #140
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_43492820
Maatschappij?
SKY Europe

Traject?
Amsterdam - Budapest - Amsterdam

Prijs?
Euro 51,99 inclusief alles

Toestel?
Boeing 737-300

Vertraging?
Op de heenweg was het toestel ruim optijd, door de belachelijke nieuwe bagage regels en 1 scanpoortje bij de D-pier was de laatste persoon 15 minuten na officiėle vertrektijd gecontroleerd. Uiteindelijk toch 10 minuten te vroeg aangekomen door gunstige wind.
Terug 20 minuten te laat op de D-pier

Vriendelijk personeel?
Jazeker, professioneel en vriendelijk, gesproken Engels is van de Oost-Europese medewerkers niet slecht.

Comfort?
Je krijgt bij het boarden de zitplaats aangewezen, persoonlijk vindt ik dat toch prettiger dan het gevecht voor een plaats met Easyjet.
Omdat ik wat laat was met inchecken (bedankt NS!) kon de incheckmedewerker zien welke rijen nog leeg waren en zodoende mij een rij voor mijzelf geven
Terug kon je op de airport in Budapest bij het incheken aangeven waar je wilde zitten, prima geregeld!

Lekker eten?
Op de terugweg mijn laatste 800 Florint, zo'n 3 Euro aan drinken en snacks gekocht!

Entertainment?
Alleen een magazine, en gelukkig was zowel bij het landen als het opstijgen de lucht net opengebroken zodat je veel kon zien!

Algehele indruk?
Prima de luxe, vlieg, zeker voor deze prijzen, graag weer met ze!

Nog iets over de luchthaven
De nieuwe regels op Schiphol worden goed uitgevoerd, uiteraard vloeistoffen boven de 100 ml mogen niet mee, maar een lege waterfles, welke je bij de gate (niet de H-pier) als er een WC is kunt aanvullen met water mag gewoon mee, als hij maar leeg is als deze door de controle gaat.
Op Budapest mocht deze fles niet mee, sterker nog, deze werd uit mijn handen gegrist door een of andere feeks, en gelijk weggegooid, dit is echter ONZIN gezien de fles leeg is, de regel is voor geen vloeistoffen, de manager had een mooi verhaal, maar het is gewoon te doen dat je in de airportshopjes een nieuwe waterfles koopt.
Controle werd op Budapest slecht uitgevoerd, gezien de fles MET water welke onder mijn trui zat onopgemerkt er wel (!) door heen kon.........
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_43492993
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:58 schreef ozzietukker het volgende:
gezien de fles MET water welke onder mijn trui zat onopgemerkt er wel (!) door heen kon.........
Boefje.

Kan iemand overigens eens wat foto's maken van die nieuwe H pier? Ik vertrek vanaf de H pier naar Londen en vraag me af of ik zo lang mogelijk moet wachten met door de douane daar. Schijnt dat er geen winkels en faciliteiten zijn.

[ Bericht 29% gewijzigd door Jaguarized op 12-11-2006 23:49:30 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 13 november 2006 @ 00:39:44 #142
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_43496076
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:02 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Boefje.

Kan iemand overigens eens wat foto's maken van die nieuwe H pier? Ik vertrek vanaf de H pier naar Londen en vraag me af of ik zo lang mogelijk moet wachten met door de douane daar. Schijnt dat er geen winkels en faciliteiten zijn.
Klopt! Gewoon ff op G wachten.. Ook niet echt boeiend trouwens... Als je 300m loopt zit je gewoon in de normale main hall van Schiphol van de vluchten die buiten de EU gaan.
Dus gewoon lekker door de douane gaan en dan zo lang mogelijk wachten om door de personen controle te gaan, want die is nl. aan de H-pier. (zijn vrij weinig stoelen op H, en je moet sowieso staan beneden aan de pier omdat je naar het vliegtuig moet lopen)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_43496096
Ooh dus je komt nog wel in het normale niet-Schengen-gedeelte? Ik dacht dat je meteen afgezonderd werd.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 13 november 2006 @ 07:28:32 #144
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_43498286
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:40 schreef Jaguarized het volgende:
Ooh dus je komt nog wel in het normale niet-Schengen-gedeelte? Ik dacht dat je meteen afgezonderd werd.
Je word niet meteen afgezonderd, wel is het handig om de 'ingangs' controle bij de H-pier in de gaten te houden, de planners van Schiphol hebben de voorkeur om als alle pieren 'bezet' zijn 1 scannerpoort toegang open te stellen zodat de mensen tenminste een lekker lange rij kunnen vormen...

Faciliteiten zijn er niet, je (lege) fles meenemen gaat hier niet op gezien je deze nergens kan bijvullen, nou ja het meenemen zou wel gaan, maar je hebt er zo weinig aan
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_43498366
Maatschappij
Corendon

Traject
Amsterdam - Istanbul

Vertraging
Heen: Een halfuur
Terug: Geen.

Vriendelijk personeel
Ja, wel aardig.

Lekker eten
Niks te eten gehad, er was wel mogenlijkheid om iets te kopen.

Entertainment
Niet aanwezig.

Algehele indruk
Vliegtuig was oke, het was er alleen ontzettend benauwd en warm Niet prettig.

Iets over de luchthavens
Allemaal in orde. We landden op Istanbul Sabiha Gocken International Airport, wat een klein vliegveldje was en ongeveer een uur rijden naar Istanbul, dus het was goed te doen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_43501693
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:02 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Boefje.

Kan iemand overigens eens wat foto's maken van die nieuwe H pier? Ik vertrek vanaf de H pier naar Londen en vraag me af of ik zo lang mogelijk moet wachten met door de douane daar. Schijnt dat er geen winkels en faciliteiten zijn.
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=91814106&size=l

ziet er inderdaad niet heel gezellig uit. De gate wordt pas 30 minuten voor vertrek bekend gemaakt, nou dan kan je meteen al instappen.
  Moderator zondag 19 november 2006 @ 21:36:43 #147
45833 crew  Fogel
pi_43698461
Maatschappij?
SASBraathens

Traject?
Trondheim-Oslo-Trondheim

Prijs?
300¤? Heb de uiteindelijke rekening nog niet gezien.

Toestel?
Boeing 737-weet niet meer, maar geen 500.
Boeing 737-500 terug.

Vertraging?
Voor de verandering eens niet.

Vriendelijk personeel?
Zekers.

Comfort?
Op de heenweg stoel 2A met niemand naast me, en dus plek genoeg.
Op de terugweg stoel 2B, met zowel links als rechts iemand naast me (hele toestel zat stampvol), De hele bedoeling van rij 2 boeken ipv 1 is dat ik geen wand voor mijn neus en voeten wil hebben... maar in dit vliegtuig zat een garderobe waar normaal stoel 1ABC staat. Zat ik dus nog met zo'n stomme wand voor mijn neus (en dus een tafeltje in de leuning ipv voor me, en ik heb een hekel aan armleuning tafeltjes, kan je niet fatsoenlijk op werken).

Lekker eten?
Had ik op de luchthaven gekocht, want ik wist niet zeker of ik ontbijt kon krijgen. Heb dus mijn eigen eten op en dat was lekker . Wel een bak koffie genomen.

Entertainment?
Documenten doorploegen voor de vergadering.

Algehele indruk?
Op binnenlandse vluchten voorlopig maar weer SASBraathens een kans geven en Norwegian Air Shuttle links laten liggen.

Nog iets over de luchthaven
Trondheim: centrale luchthaven voor binnenlandse vluchten, voor de locatie op zich vrij groot maar nog steeds overzichtelijk.
Oslo (gardermoen): enorme rijen bij de security check. Waarschijnlijk grotendeels de schuld van traag personeel - maar het heeft ook te maken met de nieuwe handbaggage regels (maar daarvoor waren ze al enorm traag). Vliegveld op zich is nieuw en overzichtelijk, maar ik ben er domweg te vaak geweest en kom er bij voorkeur zo min mogelijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_43746529
Ik werk zelf voor KLM, dus daar ga ik me niet over uitlaten

Ik ben afgelopen weekend met TAP (Portugal Air) gevlogen en ik moet zeggen dat ik ondanks negatieve verhalen heel tevreden was.

Maatschappij
TAP

Traject
Amsterdam - Oporto - Lissabon - Amsterdam

Vertraging
Heen: Geen
Terug: 5 minuutjes veroorzaakt door mijzelf hoogstpersoonlijk

Vriendelijk personeel
Heel vriendelijk

Lekker eten
Prima, gewoon een broodje met vis/vlees, drankje en een snackje.

Entertainment
Helaas niet aanwezig

Algehele indruk
Prima maatschappij, niet heel goedkoop, maar als je op tijd zou boeken stukken goedkoper dan KLM.
Klein minpuntje was dat nergens op de site stond vermeld dat er op de heenweg een stop van een uur gemaakt werd in Oporto..

Iets over de luchthavens
Ik was erg laat voor de terugvlucht door grote problemen bij de paspoortcheck in Lissabon, maar ze hebben echt hun best gedaan me nog mee te nemen door even te wachten en me snel met een bus naar het vliegtuig te brengen
Wat me wel tegenviel is dat het check-in personeel niet waarschuwde voor de idiote drukte bij de paspoortcontrole.
Als ik dat geweten had was ik meteen naar de gate gegaan ipv nog even wat rond te struinen omdat ik nog ruim een uur had voor vertrek.

Verder vlieg ik eigenlijk altijd KLM en ook een keer Easyjet en Onur Air gevlogen.
Easyjet vind ik briljant en je moet niet klagen over kleine dingen voor die prijs, vind ik.
Onur Air is vreselijk, maar daar heb ik al eens over geklaagd in een ander topic

[ Bericht 37% gewijzigd door BadAssBitchSmut op 21-11-2006 14:18:34 ]
Whatever you're about to discover we off that.
pi_43746963
Hoe is over het algemeen de becommentariėring over "Air Aerann"?
  Moderator dinsdag 21 november 2006 @ 19:48:44 #150
45833 crew  Fogel
pi_43759034
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:52 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik werk zelf voor KLM, dus daar ga ik me niet over uitlaten
Ik zal er binnenkort weer over uitlaten heb in de eerste 2 weken van december 6 vluchten met de klm.
Nordic ticketing is enorm traag deze keer, ligt eraan dat ik met vouchers betaalde. Maar dan nog vind ik dat ze wel even een eticket in mijn mailbox kunnen gooien...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')