Dat zei ik nietquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:27 schreef Douwe het volgende:
In tegenstelling tot DutchTrain vond ik de luchthaven van Oslo een van de fijnste waar ik ooit geweest ben . Ziet er mooi verzorgd uit, veel hout, voor een dergelijk kleine luchthaven was er zelfs nog best veel te beleven met genoeg winkels en plaatsen om je maag te vullen.
Mijn vlucht komt voor een groot deel overeen met de jouwe:quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:30 schreef biobak het volgende:
Maatschappij
Air Canada
Traject
heen: London Heathrow - Saint John's - Halifax (Boeing 767)
terug: Toronto Pearson - London Heathrow (Airbus A330)
Vertraging
Nee
Vriendelijk personeel
Ja. Best behulpzaam en vriendelijk. Op de heenweg heb ik een stewardess gelukkig gemaakt met een Nederlands exemplaar van de Donald Duck. Een vrolijk weekblad
Lekker eten
Standaard vliegtuigvoer, maar heb wel eens slechter gehad. Op de terugweg een goed ontbijt.
Entertainment
Heen: Nauwelijks. Een soort van 3D film. Dus met groen en rood. De beamer in ons compartiment was een beetje stuk. Verder was mijn stoel redelijk doorgezakt, dus daar heb ik ook van genoten
Terug: Nieuwer vliegtuig, dus in elk geval iets van een film. Maar geen persoonlijk schermpje.
Algehele indruk
Heenweg was niet zo best. Air Canada is bijna failliet geweest na 9/11 dus dat is te merken aan de kwaliteit van de vliegtuigen (oude B767's). De nieuwere vliegtuigen zijn wel beter (A330). Gelukkig hadden we op de terugweg een nieuwer vliegtuig met 4 stoelen voor ons tweeen.
Iets over de luchthavens
Heathrow is een verschrikking. Vies, druk en onvriendelijk, maar ze hebben er wel gratis wi-fi
Op Toronto Pearson moet je CAD 2.50 betalen voor het gebruik van een baggagekarretje. Dan liever een hernia
Hoezo neem je niet gewoon de KLM of AF naar SXM? Ik heb ook gekeken toen ik naar SXM ging (in januari) of ik met AA kon, maar deze vlucht kostte iets van 27u! (ipv 8,5u)quote:Op donderdag 14 september 2006 23:06 schreef Masanga het volgende:
Maatschappij
American Airlines
Traject
BRU-JFK-SJU(San Juan,Puerto Rico)-SXM(Sint-Maarten)
Ok daar komt mijn negatieve relaas over Don Muang.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:19 schreef bluesparkle het volgende:
Wat is er zo slecht aan Don Muang in Bangkok?
Overigens gaat eind van de maand het nieuwe vliegveld open http://www.airportsuvarnabhumi.com/
Dat ben ik met je eens...quote:Al met al denk ik dat Bangkok toe is aan een nieuwe luchthaven!
Ik ben 6 dagen gestopt in New York, vandaarquote:Op donderdag 14 september 2006 23:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hoezo neem je niet gewoon de KLM of AF naar SXM? Ik heb ook gekeken toen ik naar SXM ging (in januari) of ik met AA kon, maar deze vlucht kostte iets van 27u! (ipv 8,5u)
Die ATR72 vanaf San Juan met American Eagle naar SXM lijkt me wel vet trouwens, die heb ik echt zo vaak zien aankomen op Maho beach!
Ja, SXM roelt! De landing met de 747-400 van KLM op SXM zal me altijd bijblijven, ondanks dat ik al zeer veel heb gevlogen. Het is net alsof je in de zee gaat landen...quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:02 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik ben 6 dagen gestopt in New York, vandaar
Die American Eagle-vlucht had ik vorig jaar, en was inderdaad erg cool
Bij bijna alle maatschappijen is dat inmiddels zo. Van de low cost maatschappijen geeft alleen Air Berlin / Niki nog wat te eten onderweg bij alle vluchten. Bij de andere maatschappijen hangt het af van de vlucht; is het een concurrende vlucht met een andere maatschappij en op de zakelijke markt gericht dan krijg je zeker een krantje en wat te drinken (en bij maatschappijen als VLM ook nog een lekker broodje). Bij standaard A naar B vluchtjes krijg je vrijwel zeker niets.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:38 schreef qwerty_x het volgende:
velen weten niet hoe het eten is omdat ze niks hebben gekocht - is het normaal binnen Europa dat eten & drinken niet inclusief is ??
Dag eerder of later kan zomaar 40 euro schelen, ik had het ook bij Ryanair. Terug op dinsdag was 80 euro, terug op woensdag was 40 euro (retour, incl)quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:22 schreef Jaguarized het volgende:
85 euro is best duur, ik kwam laatst op 46 euro uit.
Ik ben 2 weken geleden naar NYC gevlogen en voor zover ik weet, zijn de regels over bovenstaande gevallen als volgt. Batterijen: mag. Lippenbalsum, tandpasta, deo: mag niet. Kauwgom: mag wel.quote:Op zondag 17 september 2006 17:02 schreef biggetje het volgende:
Ik bedoel, mag ik batterijen meenemen, zodat ik nog wel wat luistervermaak heb aan boord? En lippenbalsem dan (vaseline achtig)? En volgens mij mag tandpasta en elke soort van deo ook niet toch? En kauwgom?
Nog even hier op terugkomend... bij KLM / AirFrance kreeg ik dit keer wel iets dat op een broodje moest lijken en wat te drinken.quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:56 schreef qwerty_x het volgende:
in Zuid Amerika is het niet meer de uitgebreide 3-gangen of meer toestand die het eens was, maar eten en (onbeperkt) drinken zijn gelukkig nog altijd standaard, zelfs op #$@ stukjes van een half uurtje.
Amsterdam - Miami in een Boeing 737-300? Kan mij bijna niet voorstellen, moet dat geen 767 zijn? (Indien dit wel zo is, 2 uur is prima in een 737, alles meer dan 2 uur is gewoon teveel!quote:Op zondag 24 september 2006 12:42 schreef Rtificial het volgende:
Maatschappij?
Martinair
Traject?
Amsterdam - Miami
Prijs?
2000 euro
Toestel?
Boeing 737-300
Comfort?
Ehm, ja, vrij waardeloos dus. Nauwelijks beter dan de economyclass, slechte stoelen.
Absolutely right. Knippen-plakken is gevaarlijk.quote:Op zondag 24 september 2006 12:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Amsterdam - Miami in een Boeing 737-300? Kan mij bijna niet voorstellen, moet dat geen 767 zijn? (Indien dit wel zo is, 2 uur is prima in een 737, alles meer dan 2 uur is gewoon teveel!
batterijen welquote:Op zondag 17 september 2006 17:02 schreef biggetje het volgende:
Misschien een beetje offtopic, maar om nu een apart topic te openen voor mijn vraag vond ik ook weer een beetje teveel van het goede. Ik ga aanstaande woensdag naar Amerika en vanaf Amsterdam vlieg ik met Delta naar Cincinnati, om vanaf Cincinnati vervolgens naar Las Vegas te vliegen. Nu las ik net op de Schiphol site dat ik nog steeds geen vloeibare goederen mee mag nemen aan boord van het vliegtuig, maar ik vroeg me af wat daar nu precies onder valt? Ik bedoel, mag ik batterijen meenemen, zodat ik nog wel wat luistervermaak heb aan boord? En lippenbalsem dan (vaseline achtig)? En volgens mij mag tandpasta en elke soort van deo ook niet toch? En kauwgom?
Nou, 3 uur in een 737 valt ook wel mee hoor, onderschat die toestellen niet, indien goed ingericht is het een zeer comfortabel toestel, zelfs in Economy is het goed te doen bij bepaalde maatschappijen.quote:Op zondag 24 september 2006 12:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Amsterdam - Miami in een Boeing 737-300? Kan mij bijna niet voorstellen, moet dat geen 767 zijn? (Indien dit wel zo is, 2 uur is prima in een 737, alles meer dan 2 uur is gewoon teveel!
Ik ben niet echt een fan van een 737, okee eerlijk is eerlijk ik vlieg er vaak mee met de budgetmaatschappijen, maar ook met KLM, EL-AL, Austrian Airways, is het gewoon geen pretje, prima voor een paar uur, maar je hebt echt veel minder ruimte dan bij een degelijk toestel, en de Airbus 319 is (zeker bij de budgetairliners) wat beter ingericht zodat je gewoon wat meer ruimte hebt.quote:Op maandag 25 september 2006 03:04 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Nou, 3 uur in een 737 valt ook wel mee hoor, onderschat die toestellen niet, indien goed ingericht is het een zeer comfortabel toestel, zelfs in Economy is het goed te doen bij bepaalde maatschappijen.
Zoeken is vrij simpel in dit topic:quote:Op maandag 25 september 2006 03:02 schreef DJJoris het volgende:
Misschien is het een idee om van de vele verschillende luchtvaartmaatschappijen een link te plaatsen in de OP naar de replies, ik snap dat het aardig wat tijd kan kosten maar eenmaal een nette OP dan is het gelijk voor iedere user overzichtelijk .
ik klaag alleen maar over de behandeling van die andere passagier, niet over mijn vertraagde vluchtquote:Op maandag 25 september 2006 23:46 schreef Jaguarized het volgende:
Je plant die korte overstap dan ook.
Ja die cartoon was echt zo'n mega oude cartoon uit de tijd van MGM etc.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:41 schreef Jaguarized het volgende:
Dat Mr Bean is ook wel ontzettend achterhaald. Zijn wel meer maatschappijen die dat nog vertonen.
Geweldig!!!!quote:Op zondag 17 september 2006 14:59 schreef Jaguarized het volgende:
[afbeelding]
Maatschappij?
Korean Airlines (KAL)
Traject?
Auckland (AKL) - Seoul Incheon (ICN)
Vertraging?
Een half uur te laat vertrokken maar ruim op tijd aangekomen.
Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk. Net als op de heenreis zes maanden geleden doet het personeel er alles aan om je te helpen en het naar je zin te maken.
Lekker eten?
Het eten was bijzonder lekker alleen vond ik het apart dat er geen bibimbap werd geserveerd op deze vlucht. Daarom bestond de lunch uit een sesambolletje, zalm en sla, water, stukje taart, aardappelpuree, groenten en een soort hachee. Het was best lekker. Dit geserveerd met een Fosters biertje en koffie.
[afbeelding]
De tweede maaltijd was het avondeten wat bestond uit gebakken vis in een of ander rood sausje, doperwten en pasta. Verder zat er nog rauwkostsalade met krab bij alsmede een bolletje, stukje taart, water en koffie. Al met al best te pruimen.
[afbeelding]
Entertainment?
Deze 777-200 was helaas niet uitgerust met een PEV waardoor je het moest doen met de films die onderweg werden afgespeeld en de schermpjes waarop je kan zien hoe lang je nog moet.
Algehele indruk?
Ondanks het ontbreken van de PEV's heb ik me wel vermaakt. Ik had dan ook vijf stoelen op een rij dus ik kon nog lekker languit liggen. KAL is een prima maatschappij die net als de vorige keer de vlucht relatief snel voorbij laat gaan.
[afbeelding]
Iets over de luchthavens?
Auckland is niet ubergroot. Het is alleen lullig als je bij de verkeerde ingang binnenkomt en je moet helemaal naar de andere kant van de terminal lopen om in te checken. Tevens moet je 25 NZ$ betalen voor alle uitgaande internationale vluchten, dit is extra luchthavenbelasting. De douane is snel en er staat nooit een echte rij voor. Na de douane is er op de Burger King na weinig te eten dus als je wil eten doe het dan voor de douane in de foodcourt op de eerste verdieping. Incheon was erg rustig om half elf 's avonds. De koffers werden niet gechecked, er was niemand om dat te doen. Het is lastig om de bus te vinden naar het centrum aangezien er meerdere gaan en ze nogal eens wisselen van standplaats.
Gezelligquote:Op zondag 24 september 2006 13:00 schreef Plots het volgende:
Maandag een maand lang stage lopen bij Aviapartner.
Ik dacht ik meld het even.
verkopen ze krasloten bij Ryanair ?????quote:Op zondag 1 oktober 2006 14:44 schreef MrMadMan het volgende:
Maatschappij?
Ryanair
(..)
dan nog eens kraslootjes
(..)
yep steun je het goede doel mee en kan je een auto winnen geloof ikquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:04 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
verkopen ze krasloten bij Ryanair ?????
Is de nieuwe terminal geopend op Dublin? Want dit vliegveld stond bekend als het slechtste ter wereldquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef Professional het volgende:
# Iets over de luchthavens?
Dublin is lekker groot, goede restaurants, en na de douane ook nog eens vele winkels. Goed!
Klopt, maar de oude terminal wordt binnenkort afgebroken. De nieuwe (veel grotere) luchthaven 'Brussels South Charleroi' gaat open in 2007: fotoquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef Professional het volgende:
Charleroi is echt zo fucking klein, daar wil je niet dood gevonden worden. Wel perfect is de busshuttle van de parkeerplaats naar de terminal.
dat hebben ze dus al gedaan, en ik was in de veronderstelling dat ik 40 kg mocht meenemen... Vooral omdat het die vlucht daarvoor wel in orde was (was wel geen KLM, maar toch...)quote:Op woensdag 1 november 2006 19:40 schreef Jaguarized het volgende:
Volgende keer 6 kilo in je handbagge douwen en zeggen dat je gaat "repacken".
KLM heeft dit ook op alle 777-200ER's en A330-200's, helaas zat je in een oude B747-400 vanuit Tokyo...quote:Op woensdag 1 november 2006 19:34 schreef kepler het volgende:
[
Entertainment?
Eigen schermpjes in de 777 Zelf films, series of muziek kiezen. Beste entertainment ooit
Hangt er denk ik ook aan hoe vol et vliegtuig zit. Ik had met Air France een flinke koffer bij me waarbij de teller door bleef lopen tot aan de 30 kilo. Mevrouw hing er alleen een kaartje met 'heavy' aan en ik mocht door. De vlucht bleek uiteindelijk niet vol te zitten. Helemaal opgelucht natuurlijk, want je moet tegenwoordig wat neertellen per kilo. Ik weet niet hoeveel bij AF, maar bij KLM is dat 11 Euro per kilo, dacht ikquote:Op woensdag 1 november 2006 20:03 schreef Jaguarized het volgende:
40kg mag je nooit meenemen. Ook de KLM hanteert 20kg met een uitloop naar 25. Alleen via de VS mag je 32kg. Knap dat je dan toch nog 34 meekreeg?
tja, Air New Zealand deed er dus niet moeilijk over...quote:Op woensdag 1 november 2006 20:03 schreef Jaguarized het volgende:
40kg mag je nooit meenemen. Ook de KLM hanteert 20kg met een uitloop naar 25. Alleen via de VS mag je 32kg. Knap dat je dan toch nog 34 meekreeg?
Ik ging ook met een 777, heel blij toen ik het vliegtuig binnen kwam en zag dat je een eigen schermpje had. Bleek het beeld van een dermate slechte kwaliteit te zijn dat het haast onmogelijk was om er zonder hoofdpijn te krijgen naar te kijkenquote:Op woensdag 1 november 2006 20:09 schreef Public_NME het volgende:
[..]
KLM heeft dit ook op alle 777-200ER's en A330-200's, helaas zat je in een oude B747-400 vanuit Tokyo...
Tja, het is heel verschillend per maatschappij uiteraard. (kunnen zelf configuratie kiezen). Sommige hebben oude 777-200 (geen ER's) en die zijn uit de late jaren 90. KLM heeft allemaal ER's en die zijn vrij jong... (en die hebben AVOD, Audio Video On Demand)quote:Op woensdag 1 november 2006 23:06 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik ging ook met een 777, heel blij toen ik het vliegtuig binnen kwam en zag dat je een eigen schermpje had. Bleek het beeld van een dermate slechte kwaliteit te zijn dat het haast onmogelijk was om er zonder hoofdpijn te krijgen naar te kijken
Dit was trouwens met China Southern
Ik heb het even opgezocht, China Southern heeft geen ER's dus het was een oude. Het was ook geen AVOD(daarmee bedoel je toch dat je zelf kunt bepalen wanneer je welke film kijkt? Je kon wel kiezen uit meerdere films maar die speelden gewoon achter elkaar af dus je moest wachten tot de film opnieuw begon), er zat wel een spelcomputer bij (Nintendo geloof ik) maar daar moest je extra voor betalen en aangezien het beeld zo slecht was had ik dáar geen zin inquote:Op donderdag 2 november 2006 00:08 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tja, het is heel verschillend per maatschappij uiteraard. (kunnen zelf configuratie kiezen). Sommige hebben oude 777-200 (geen ER's) en die zijn uit de late jaren 90. KLM heeft allemaal ER's en die zijn vrij jong... (en die hebben AVOD, Audio Video On Demand)
Bij mij één keer, vanaf Auckland terug naar Nederland. Bij het inchecken moest ik eerst mijn gewone bagage laten wegen, en daarna vroeg ze ook om mijn handbagage. Die bleek twaalf kilo te wegen (fototoestel met reservebatterijen, GameBoy en DS, contactlens- en toiletspullen plus een beetje veel boeken en games in één tas ) maar gelukkig was mijn koffer maar zestien kilo. Die haalde ze dus even terug en met wat creatief herpakken kon het zonder problemen mee.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:10 schreef Fogel het volgende:
De laatste 6 jaar (100+ vluchten) is bij mij nog nooit de handbaggage gewogen.... zijn wel allemaal vluchten binnen europa geweest.
hmmm, bij KLM mocht je handbagage gewoon 12 kg zijn... Die van mij was 9 kg en daarom werd er 3 kg van mn check-in bagage afgehaaldquote:Op donderdag 2 november 2006 10:49 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Bij mij één keer, vanaf Auckland terug naar Nederland. Bij het inchecken moest ik eerst mijn gewone bagage laten wegen, en daarna vroeg ze ook om mijn handbagage. Die bleek twaalf kilo te wegen (fototoestel met reseverbatterijen, GameBoy en DS, contactlens- en toiletspullen plus een beetje veel boeken en games in één tas ) maar gelukkig was mijn koffer maar zestien kilo. Die haalde ze dus even terug en met wat creatief herpakken kon het zonder problemen mee.
De overheadlockers zijn niet berekend op zoveel gewicht, en als zo'n zwaar geval eenmaal gaat schuiven en het deurtje openspringt krijgt iemand hem misschien op zijn hoofd met alle gevolgen van dien, zo luidde de verklaring.
Ik ga maandag vliegen, de eerste dag met die nieuwe "vloeibaar in plastic zak" regel. Heb niets gezien over aanpassingen van gewicht. Weet iemand zo 1-2-3 waar je die zakken van te voren kunt halen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:04 schreef Zephyrus het volgende:
Is voor handbagage bij KLM 10 kilo toegestaan! En ik maar denken dat het altijd en overal maar 5kg is. Trouwens, Garuda had, toen het nog vanaf Amsterdam vloog, wel een erg riante bagagelimiet voor economy class: 30kg! Terwijl op de Jakarta-Amsterdam vlucht maar 20kg werd gebezigd
Maar, zijn de regelingen nu niet weer veranderd, na die hele heisa over handbagage? Omdat er nu beperkingen zijn op de dingen die je mee mag nemen in de cabine. Mij zou het dan logisch lijken dat maatschappijen hun limiet voor ruimagage verhogen. Of gebeurt dat niet?
In een willekeurige supermarkt. ZIPlock is een merk wat hersluitbare zakken van 1 liter heeft.quote:Op vrijdag 3 november 2006 08:07 schreef ennuik het volgende:
[..]
Ik ga maandag vliegen, de eerste dag met die nieuwe "vloeibaar in plastic zak" regel. Heb niets gezien over aanpassingen van gewicht. Weet iemand zo 1-2-3 waar je die zakken van te voren kunt halen?
beetje laat, maar het antwoord is ja.quote:Op zondag 17 september 2006 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg....op Schiphol word je paspoort gescand door de marechaussee. Weet iemand precies waar ze op controleren ? Hier had ik laatst een discussie over met mijn vader. Volgens mij wordt er alleen gescand op strafbare feiten (boetes etc). Volgens mijn vader kijken ze ook of je nog een belastingschuld hebt etc.
Weet iemand dit precies ?
Heenreis naar Dublin werd door mijn werkgever betaald, de terugreis op mijn kosten en dat bedroeg rond de 250 Euro (alles inbegrepen)quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:33 schreef Crizzz_ het volgende:
Ik dacht dat Air Lingus een 'Full Service' maatschappij was. Kennelijk niet dus. Wat heb je betaald voor het ticket als ik vragen mag?
Zoveel winkel ik niet hoor . Maar als je kijkt naar Pearson en Schiphol, dan is er op Schiphol meer 'lol' te beleven.quote:Op zaterdag 4 november 2006 20:44 schreef Professional het volgende:
Over het vliegveld van Toronto kan ik kort zijn, die zijn met een grote verbouwing bezig. Dat heeft ff wat tijd nodig, maar wat ik ervan gezien heb sprak me wel aan. Winkels zijn er niet veel dat klopt, maar wat verwacht je dan? Wil je 10 winkels met Canada spullen zien? Ik vind dat juist wel fijn, niet te veel gewoon het nodige. De douane vind ik wel een minpunt, die mensen zijn daar zo chagarijnig als de pest, dat is echt te erg. Maar ja dat staat erg in contrast met de vriendelijkheid van de overige Canadezen.
Fijne tijd in Canada gehad verder?
herkenbaar Maar binnen twee weken heb je je volledig geacclimatiseerd, is mijn ervaring, en wordt je ook weer kribbig....quote:Op zaterdag 4 november 2006 20:55 schreef Blanchimont het volgende:
Overal chagrijnige mensen, omdat de trein vijf minuten vertraging had. In Canada was alles een stuk relaxter.
Das dan twee keer niks, gebaseerd op de ervaringen met de eerdere twee.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:13 schreef Frederic het volgende:
Er is in Belgie vandaag een nieuwe luchtvaartmaatschappij geboren. Een tijd geleden heeft SN Brussels Airlines Virgin Express overgenomen en ze vormen vanaf vandaag een nieuwe maatschappij: brussels airlines.
Boefje.quote:Op zondag 12 november 2006 22:58 schreef ozzietukker het volgende:
gezien de fles MET water welke onder mijn trui zat onopgemerkt er wel (!) door heen kon.........
Klopt! Gewoon ff op G wachten.. Ook niet echt boeiend trouwens... Als je 300m loopt zit je gewoon in de normale main hall van Schiphol van de vluchten die buiten de EU gaan.quote:Op zondag 12 november 2006 23:02 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Boefje.
Kan iemand overigens eens wat foto's maken van die nieuwe H pier? Ik vertrek vanaf de H pier naar Londen en vraag me af of ik zo lang mogelijk moet wachten met door de douane daar. Schijnt dat er geen winkels en faciliteiten zijn.
Je word niet meteen afgezonderd, wel is het handig om de 'ingangs' controle bij de H-pier in de gaten te houden, de planners van Schiphol hebben de voorkeur om als alle pieren 'bezet' zijn 1 scannerpoort toegang open te stellen zodat de mensen tenminste een lekker lange rij kunnen vormen...quote:Op maandag 13 november 2006 00:40 schreef Jaguarized het volgende:
Ooh dus je komt nog wel in het normale niet-Schengen-gedeelte? Ik dacht dat je meteen afgezonderd werd.
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=91814106&size=lquote:Op zondag 12 november 2006 23:02 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Boefje.
Kan iemand overigens eens wat foto's maken van die nieuwe H pier? Ik vertrek vanaf de H pier naar Londen en vraag me af of ik zo lang mogelijk moet wachten met door de douane daar. Schijnt dat er geen winkels en faciliteiten zijn.
Ik zal er binnenkort weer over uitlaten heb in de eerste 2 weken van december 6 vluchten met de klm.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:52 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik werk zelf voor KLM, dus daar ga ik me niet over uitlaten
Vouchers zijn zwaar kut, dus niet zeurenquote:Op dinsdag 21 november 2006 19:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zal er binnenkort weer over uitlaten heb in de eerste 2 weken van december 6 vluchten met de klm.
Nordic ticketing is enorm traag deze keer, ligt eraan dat ik met vouchers betaalde. Maar dan nog vind ik dat ze wel even een eticket in mijn mailbox kunnen gooien...
KLM Privatair staat ook vaak op AMS, zijn echt mooie kisten! Vliegt rechtstreeks naar Houston, Texas geloof ik.quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:48 schreef charon het volgende:
Valt mee, het is een Lufthansa vlucht, uitgevoerd door Privateair. 737 met 50 stoelen.
De hele procedure (faxen en opsturen) rond die vouchers is ook zwaar kut.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:22 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Vouchers zijn zwaar kut, dus niet zeuren
Vrouwen hebben schijnbaar een zwak voor mannen die alleen met hun kind op stap zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2006 09:27 schreef jmac het volgende:
Fogel, heb je de uitstraling van Brad Pitt ofzo? Jij krijgt alles voor mekaar.
Lijkt me sterk dat je dit traject met een 737 'classic' hebt gevlogen, aangezien die maar een range van 4005km hebben. MP heeft verder ook geen 737's in haar vloot, denk eerder dat het een 767-300ER was.quote:Op zondag 31 december 2006 15:33 schreef Vogue het volgende:
Traject?
AMS-CUN-AMS
Toestel?
Boeing 737-400
Was op LAX en SFO inderdaad ook zo. Schijnt gelukkig alleen zo te zijn bij binnenlandse vluchten en niet bij vluchten waarbij je door de immigration moet, want anders ligt je bagage daar al voordat je er zelf bent.quote:Op zondag 31 december 2006 14:46 schreef ozzietukker het volgende:
Buffalo is klein, maar ziet er mooi uit, wat grappig is, ik kon eerst mijn familie ontmoeten, en samen liepen wij naar de plek waar de koffers aankwamen... daar kan dus iedereen gewoon bij...
Ik hoorde inderdaad dat er altijd lange wachtrijen bij de immigratie waren, maar op JFK helemaal niet, goed ik had wat problemen gezien een aantal stempels in mijn paspoort waardoor meneer de immigratieofficier een aantal vragen had, maar kon gewoon snel er door heen, en kon gelijk bij binnenkomst gelijk bij een hokje aanschuiven...quote:Op zondag 31 december 2006 15:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Was op LAX en SFO inderdaad ook zo. Schijnt gelukkig alleen zo te zijn bij binnenlandse vluchten en niet bij vluchten waarbij je door de immigration moet, want anders ligt je bagage daar al voordat je er zelf bent.
nah ik zag toen die prullenbakken met stickers op dat je ¤ 3000,- boete krijgt als je rookt. En daar liep zo'n te hippe Italiaan naar toe en begon rustig te paffenquote:Op zaterdag 4 november 2006 16:29 schreef Professional het volgende:
Heerlijk he, als je op Dublin land, 1ste wat je ziet is een Pub met halfdronken Ieren, god wat heb ik gelachen toen.
Ach ja, ik had al zo ´n idee toen ik die borden van de Tube zat te bestuderen in het weekeinde. Nah ja, iets voor de volgende keer dan maar.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:16 schreef Jaguarized het volgende:
@LT, de tube komt ook in terminal 4. Voor een ritje met de tube naar bv Piccadilly Circus ben je 4 pond kwijt.
Een uurtje ongeveer...quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ach ja, ik had al zo ´n idee toen ik die borden van de Tube zat te bestuderen in het weekeinde. Nah ja, iets voor de volgende keer dan maar.
Duurt dat lang eigenljk met de Tube ? Die express was in 20 minuten op Paddington.
Misschien handig om te zeggen welke maatschappij het was en van waar naar waar je vloog... zo hebben we niet echt veel aan je post.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:09 schreef sanni het volgende:
Ik kan het kort houden. Ooit gevlogen en met zo een Arabische vliegtuigmaatschappij
en verwacht dat ik van die dikke met tafeldoeken omkleede stewardessen zou
tegenkomen alsof het de dochters van Arafat waren maar in tegendeel. Mooie
vrouwen met stijl die je helemaal in de watten legde gedurende de gehele vlucht.
Zouden veel Europese vliegtuigmaatschappijen nog wat van kunnen leren.
Ik heb in vroeger tijden regelmatig met China Airlines gevlogen op de route Amsterdam-Bangkok-Taipei-Sydney en terug.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:16 schreef Elefes het volgende:
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
Amsterdam - Bangkok v.v. en geen klachten. Vrij karig, niet de nieuwste vliegtuigen, maar daar is de prijs dan ook naar. Gewoon economisch van A naar B. Ik dacht niet dat ze risicovol zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:16 schreef Elefes het volgende:
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
KLM heeft 1 fatal event gehad (zwaarste crash ooit) en staat 5e van Europa qua veiligheid. China airlines heeft 6 dodelijke ongevallen gehad op nog geen miljoen vluchten. Reputatie is dus iets minder, maarja de kans dat het gaat gebeuren is nihil!quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:41 schreef Elefes het volgende:
Hmm oke, tnx voor de reacties.
Misschien is er in mijn snelle en korte zoektocht dan alleen negatief nieuws naar buiten gekomen. Wat ik begreep hebben ze een vrij veel hogere crash-rate dan de gemiddelde luchtvaartmaatschappij.
Dat wordt verplicht een boek lezen dus. Des te beter, ofzoquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:29 schreef Jaguarized het volgende:
Economy class heeft geen stopcontacten..
Dat is waar, maar tochquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
KLM heeft 1 fatal event gehad (zwaarste crash ooit) en staat 5e van Europa qua veiligheid. China airlines heeft 6 dodelijke ongevallen gehad op nog geen miljoen vluchten. Reputatie is dus iets minder, maarja de kans dat het gaat gebeuren is nihil!
Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:55 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat is waar, maar toch
Ik dacht dat ze 11 crashes hadden gehad, maar misschien zijn dan niet bij alle crashes mensen omgekomen.
Ze wilden je kwijt?! (ik zou pertinent weigeren met die vliegende doodkisten te gaan)quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
ah je hebt het tech log ff gechecked?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).
Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
Ik weet niet wat je doet, maar waar kan ik solliciteren?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).
Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
Als je met Iberia vanuit Madrid aankomt stap je waarschijnlijk uit op de b of c pier, in terminal 1, dan is er inderdaad geen paspoort controle, je komt immers uit een Europees land. (De controle vindt dan daar plaats, als je iets op je kerfstok hebt wordt je daar in principe aangehouden).quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het feit dat je geen paspoortcontrole hebt gehad op Schiphol, komt dat niet omdat je uit een Schengen land (Spanje) komt ?
Lijkt me ook... Je mag toch niet 2x min. 12u achter elkaar vliegen?!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 04:50 schreef Mojave het volgende:
Dat een pax ziek wordt is kun je natuurlijk niks aan doen maar dat de maatschappij zo omgaat met de dergelijke gevolgen moet absoluut niet kunnen.
Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
Ja, uiteraard. Volgens mij bedoelt de verslaggever in z'n verhaal dan ook dat de nieuwe crew al te lang gewerkt had of veel te lang zou werken als ze de vlucht zouden doen. De crew heeft immers ook 11 uur vertraging, net als de passagiers.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 04:50 schreef Mojave het volgende:
Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
En dat terwijl ik via LAN geboekt heb en via OneWorld Alliance ineens met Iberia vlieg, terwijl ik me daar in het begin helemaal niet bewust van was. Zij trekken alles van me af, maar ik vind het schandalig, ik ben geen klant van Iberia maar van LAN, die heb ik betaald en niets aan Iberia!!!quote:Je toestel is van Iberia, het personeel is van Iberia, het eten is van Iberia en bij Iberia moet je inchecken... Bij wie moet je dan zijn denk je? Juist ja, bij Iberia!
Een reisverzekering is meer voor het volledige annuleren van reizen, bijvoorbeeld omdat je ziek wordt of een naaste overlijdt. Ik zou daar zeker geen bonnetjes heen sturen. Bewaar die bonnetjes voor je vergoeding bij LAN! Dit is immers een bewijs van direkte schade.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef zwahiel het volgende:
Ik weet niet precies bij wie ik moet zijn voor klachten, ik heb die lullig folder wel en ik ga van het weekend ook even een mailtje sturen én een aangetekende brief daarheen. Daarnaast heb ik bij mijn reisverzekering geïnformeerd, maar daar viel niets te halen. Ik moest wel even de bonnetjes maar opsturen van de benzine die men getankt had om in Parijs te komen (drie vrienden pikten me op met mijn auto, die zijn dus voor niks gereden! En mijn ouders zijn nu naar Amsterdam gereden om me op te halen).
De vluchttijd van Santiago naar Madrid is toch geen 20 uur? Hoogstens 12 of 13, lijkt me.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef zwahiel het volgende:
Ook de voorbereiding van 4 man voor het hele vliegtuig, je hebt 13 uur voorbereiding + de tijd dat het vliegtuig vliegt (20 uur) dus een hele dag. Dan kun je toch wel met meer mensen komen dan 4 stuks...
En de beschuldiging dat ik zelf te laat was voor de vlucht naar Amsterdam is helemaal te ver, niemand, maar dan ook niemand vertelde dat ik er anderhalf uur van te voren moest zijn, iedereen zei: om half 9 het busje pakken of eentje eerder, maar half 9 is goed, haal je het prima. En dan erachter komen dat je te laat bent en dat Iberia jou even de schuld gaat geven, sorry hoor.
Dat viel me in december inderdaad ook al op. Mijn ervaring staat in een post in dit of het vorige topic.quote:Opvallend was dat er op Madrid helemaal geen heisa was over de verplichte afsluitbare zakjes, de 100 ml-vloeistofbeperking etc. Ik kreeg de indruk dat de EU-maatregel al gesaboteerd werd.
Check, dat zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Volgens mij bedoelt de verslaggever in z'n verhaal dan ook dat de nieuwe crew al te lang gewerkt had of veel te lang zou werken als ze de vlucht zouden doen. De crew heeft immers ook 11 uur vertraging, net als de passagiers.
klinkt eigenlijk een beetje als India Airlinesquote:Op donderdag 15 februari 2007 09:53 schreef zwahiel het volgende:
heel verhaal
Als je tussen deze twee twijfelt gaat het ongetwijfeld om een ticket naar Bangkok. China vertrekt vanaf Amsterdam, Emirates vertrekt vanaf Dusseldorf. (Dus hangt er vanaf waar je woont of de reistijd opweegt tegen de prijs).quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:20 schreef Shining_x het volgende:
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
In het begin van dit topic (#4) staan nog wat ervaringenquote:Op donderdag 22 februari 2007 00:20 schreef Shining_x het volgende:
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
Ik weet niet hoe lang je gaat en met wat voor ticket je gaat, maar met China Airlines zit er op Taipei miinmaal 1x een overstap met hotel bij, en kan je het ticket ZONDER kosten wijzigen zo vaak je wilt. Dit kan handig zijn als je voor lange tijd in Australië verblijft. (Je kan je trip nooit zo lang van te voren plannen). Hoe dat met Emirates zit weet ik niet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:09 schreef Shining_x het volgende:
Hey bedankt voor jullie reacties!
Ik ga naar Sydney, maar wil dus een stopover maken in Bangkok. Dus bij zowel China airlines en Emirates moet ik op de heen weg 2 stops maken. Qua prijs is het ongeveer hetzelfde. Qua afstand is schiphol en dusseldorf net zo ver (ik woon in eindhoven)
Nu dat ik dit zo lees lijkt me de service bij emirates beter, eigen schermpjes enzo, etc. Dus waarschijnlijk valt de keuze dan toch op emirates.
Ik ga voor een langere tijd ja.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang je gaat en met wat voor ticket je gaat, maar met China Airlines zit er op Taipei miinmaal 1x een overstap met hotel bij, en kan je het ticket ZONDER kosten wijzigen zo vaak je wilt. Dit kan handig zijn als je voor lange tijd in Australië verblijft. (Je kan je trip nooit zo lang van te voren plannen). Hoe dat met Emirates zit weet ik niet.
Op de leg Taipei - Syndey vliegt China Airlines overigens normaliter met een Airbus met eigen schermpjes!
Met die gekken heb ik in januari nog het genoegen gehad te vliegen...quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
klinkt eigenlijk een beetje als India Airlines
ik mag inderdaad hopen dat ze je op redelijke wijze compenseren.
Zei de piloot dat, of heb je dit ergens online kunnen vinden? Lijkt me wel handig om vantevoren te weten hoe vol een vlucht gaat zijn (stampvol is vouchermogelijkheid ).quote:
Ik heb het nergens online kunnen vinden maar mijn eigen berekening gemaakt. Heen op Schiphol was ik wat laat. Zeg maar de laatse die nog mocht inchecken en ik was security nummer 78.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zei de piloot dat, of heb je dit ergens online kunnen vinden? Lijkt me wel handig om vantevoren te weten hoe vol een vlucht gaat zijn (stampvol is vouchermogelijkheid ).
Iberia heeft ook geen inflight catering, en hun laagste prijzen lagen ook altijd rond de 70 euro allin... Of er met ClickAir veel veranderd is, is dus maar de vraagquote:Op zondag 4 maart 2007 11:56 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, Iberia is nu gestopt met het vliegen Barcelona - Amsterdam, en de mensen met een 'duur' ticket van Iberia mochten nu mee met Clickair (budgetdochter welke mede is van Iberia) ... Deze waren hier niet echt gelukkig mee, temeer omdat zij voor dezelfde vlucht 200 Euro betalen, en nu minder beenruimte en geen gratis inflight catering kregen.
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzonequote:Op maandag 19 februari 2007 15:33 schreef Jaguarized het volgende:
Depart: SCL - Santiago, Chile (Arturo Merino Benitez)
Arrive: MAD - Madrid, Spain and Canary Islands (Barajas)
Leg 1:
Depart: SCL 14:00 19-2-2007 Terminal: I
Arrive: MAD 6:55 20-2-2007 Terminal: 4
Flight: IB 6832 - Iberia
346 - Airbus Industrie A340-600
Operating Carrier: Iberia
Total Duration: 12 hours 55 minutes
Als je van Santiago naar Madrid vliegt, ga je juist vooruit in de tijd, niet terug zoals jij meent. Je vliegt namelijk naar het oosten, waar de zon opkomt en de nieuwe dag dus eerder begint. In Santiago is het 4 uur vroeger dan in Madrid. Dus de vliegtijd is van 14 uur tot 2.55 uur Chileense tijd (6.55 Madrid-tijd) = 12 uur en 55 minuten. Al die sites hebben het dus goed en jij hebt het fout.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef zwahiel het volgende:
[..]
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone
Dus die hufters van Iberia hebben wel langer de tijd gehad.
Er worden ook 4 uur bijgeteld in dat schema van Jaguarized:quote:Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef zwahiel het volgende:
[..]
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone
Volgens het originele verslag (dat hier en daar wat dubieus begint te klinken) werd er al ingechecked, dus het bericht van de delay had SCL kennelijk niet bereikt en dus mogelijk de crew ook niet?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:16 schreef Mojave het volgende:
[..]
Check, dat zou goed kunnen.
Alleen zien ze de delay aankomen al uren van te voren. Bij ons is het zo dat we dan worden gebeld en thuis / in 't hotel kunnen blijven zodat onze dienst later begint...
=> Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3quote:Op maandag 12 maart 2007 17:28 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik wist dat ik er al een keer een trip report van gemaakt, maar dat was toch niet op FOK? .
Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...quote:Op zondag 25 maart 2007 22:30 schreef Fogel het volgende:
13 zloty per pul, schiet niet op als je van je poolse geld af wil .
Voor een vliegveld wel. En daarbij ben ik gewend aan Noorse prijzen, voor die prijs krijg je een blik bier in de supermarktquote:Op zondag 25 maart 2007 22:50 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...
en volgens mij ook al gepost in eerder deel van deze serie.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel.. .
Neequote:Op donderdag 29 maart 2007 18:30 schreef Sport_Life het volgende:
ik vlieg hetzelfde traject, alleen dan rechtstreeks terug vanuit Faro . Is Faro airport eigenlijk beetje leuk? Bedoel kun je je daar enkele uren vermaken zoals op schiphol?
heb mn vriendin mee dus ik vermaak me toch welquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:31 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Nee
Het is vrij klein met een paar winkeltjes. Neem een boek mee
Sterker nog, het nieuwe vliegveld is zelfs al geopend, maar het het is weer gemaakt met typische thaise degelijkheid, zodat ze het oude vliegveld weer geopend hebben. (Op dit moment alleen voor domestic vluchten, dus alleen de domestic terminal), maar ik heb zo'n vermoeden dat ook het internationale gedeelte voor sommige internationale vluchten, (denk aan InterAsia vluchten zonder connectie naar Europa), zal worden geopend, want er zullen nog veel meer problemen aan het licht komen, nu zijn er scheuren in de landingsbanen, straks is het nieuwe vliegtuiggebouw zelf....quote:Op maandag 9 april 2007 18:41 schreef Alicey het volgende:
[b]Iets over de luchthavens?
Op Schiphol kon ik inchecken zonder vertraging of iemand voor me (Ik was dan ook erg vroeg). In Bangkok stonden mijn koffers al op me te wachten toen ik uit het vliegtuig was en de weg had gevonden. De luchthaven van Bangkok (Don Muang) vond ik een vrij chaotisch geheel. Het was even zoeken waar ik moest zijn en het had nog wel wat voeten in de aarde om goed en wel te boarden (bijna een half uur te laat bovendien). Nu weet ik dat Don Muang uit zijn voegen aan het barsten is en men bezig is met een nieuwe luchthaven. Misschien dat dat ook scheelt.
Da's niet best.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Sterker nog, het nieuwe vliegveld is zelfs al geopend, maar het het is weer gemaakt met typische thaise degelijkheid, zodat ze het oude vliegveld weer geopend hebben. (Op dit moment alleen voor domestic vluchten, dus alleen de domestic terminal), maar ik heb zo'n vermoeden dat ook het internationale gedeelte voor sommige internationale vluchten, (denk aan InterAsia vluchten zonder connectie naar Europa), zal worden geopend, want er zullen nog veel meer problemen aan het licht komen, nu zijn er scheuren in de landingsbanen, straks is het nieuwe vliegtuiggebouw zelf....
Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:21 schreef Masanga het volgende:
Traject?
Amsterdam-Las Palmas(bijtanken)-Banjul-Amsterdam
Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogenquote:Op zondag 15 april 2007 11:36 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.
http://www.flightmemory.com/ dit is trouwens een erg leuke tool!!!
Ja dat is ook crisis, continental zou eigenlijk gewoon met een 772 moeten vliegen. Ik vind persoonlijk dat het echt te ver is voor een 752.quote:Op zondag 15 april 2007 11:39 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogen
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijkquote:of Amsterdam - Houston met de KLM/Privatair 737BBJ 8067km
Maar wel leuk, vooral bij het boarden. Alhoewel ik alleen de 319LR ken.quote:Op zondag 15 april 2007 12:05 schreef Public_NME het volgende:
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijk
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.quote:Op zondag 15 april 2007 14:37 schreef Mojave het volgende:
Wij doen ook Banjul met een 738 maar dan zonder bijtank stop.
Misschien hadden ze geen zin (of duurder) om in Gambia te tanken ?quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
[..]
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.
Waarschijnlijk combinatie van zware kist en veel tegenwind.quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
[..]
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.
tegen de wind in voor de wind uit? geen id. misschien is dat het.quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
[..]
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.
@Public_NME:Ik vond het toch ook wel stilaan de maximale afstand als passagier voor een 737: er is maar 1 gang waarlangs alles en iedereen moet passeren, er is geen sanitair blok halfweg waar je even kan heenwandelen en die het vliegtuig ook in 2 delen verdeelt,.. Brussels Airlines vliegt erheen met een A330. Voorts zag ik ook een aantal 767's, vooral uit de UK dan, en redelijk wat 737's in Gambia.
Voorts ben ik ook een student met een enorme passie door vliegtuigen (kan geen piloot worden omwille van mijn ogen) en heb ik ook het "probleem" van mijn lengte in bepaalde teostellen, maar goed, dat wordt dan wel opgelost door veel te vliegen tijdens vakanties..(maar nu ga ik off topic)
Arkefly heeft in totaal maar 5 vliegtuigen of zo, die constant de wereld overvliegen, dus er zullen op die momenten vast meer bestemmingen zijn die de prioriteit hebben voor een 767 o.i.d. denk ik.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
tegen de wind in voor de wind uit? geen id. misschien is dat het.
ik vind het ook raar dat arkefly met een 737 naar banjul vliegt terwijl de passagiers en vrachten er zijn voor een 767. zal wel met hun uiterst strakke planning te maken hebben ofsow. daarom is er ook altijd vertraging met die maatschappij. 1x een technisch probleem bij 1 van de 3 767's en ze hebben er een week last van.
Waarschijnlijk werd er niet alleen getankt, maar ook de crew gewisseld en misschien ook wel passagiers eruit gelaten. Door de crew te wisselen kun je die net wat efficiënter inzetten; ze mogen een x aantal uren achter elkaar werken binnen een bepaalde tijd, dus als je met een tussenstop er voor kan zorgen dat je 1,5 ipv 2 crews nodig hebt voor de hele vlucht, scheelt dat weer een beetje geld.quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.
okquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:02 schreef DutchTrain het volgende:
Verder hierover graag in: [Centraal] Vragen over vliegen Gaan we hier weer verder met vluchtverslagen
Ligt Dubai niet in Azie?quote:Op woensdag 1 november 2006 19:18 schreef Jaguarized het volgende:
Entertainment?
The Devil Wears Prada en een of andere vage film met Chineze ondertiteling. TDWP was een leuke film. Alleen jammer dat de geluidskwaliteit ontzettend slecht was, de koptelefoons bagger. Ook werkten de radiostations niet net als op de heenweg en flikkerde het schermpje regelmatig. De andere film heb ik niet eens gezien. Waarom krijg je Chineze ondertiteling bij een vlucht die helemaal niet van of naar een Aziatische bestemming gaat/komt? Het inflight magazine was ook niet veel soeps. Het uitzicht naar buiten was nog beter.
Maar als je WEL naar China vliegt lees je de Chinese ondertitels wel dan ?quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:52 schreef Jaguarized het volgende:
Het zal ongetwijfeld onder het continent Azië vallen. Ik hoef geen Chineze ondertiteling te hebben als ik niet naar China vlieg.
Ja tuurlijk. Alvast wat proberen te leren van de Chinese taal.quote:Op zondag 22 april 2007 08:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als je WEL naar China vliegt lees je de Chinese ondertitels wel dan ?
keertje met ze gevlogen van london naar fortaleza en weer terug naar london.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel.. .
pff heb ooit eens een cursus Chinees gedaan, na 4 colleges had ik het wel gezien, wat een taal . Als je een beetje Chinees wilt spreken ben je echt minimaal 2 jaar bezig, en dan nog luisterenquote:Op zondag 22 april 2007 12:30 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Alvast wat proberen te leren van de Chinese taal.
quote:Op zondag 29 april 2007 22:34 schreef Douwe het volgende:
Wat is defensive seating?
quote:Echter, bij het uiteindelijke boarden echt in een scrum terecht gekomen en heb ik serieus de mafkezen van mij af moeten slaan, ze wilden door mij heen, en DAT laat ik mij echt niet gebeuren, het werd echter zo erg dat ik weigerde om het vliegtuig binnen te gaan, zodat ik de ingang blokkeerde, pas nadat de Air Asia groundstaff en de bemanning aan boord de mafkezen achter mij tot bedaren hadden gebracht en ze stopten met duwen en wat al niet meer ging ik naar binnen.
Je had de gezichten van de bemanning moeten zien toen ik in één keer door naar achteren liep zonder op de 'speciale' plaatsen te gaan zitten. (Idee hierachter is, en werkt eigenlijk altijd is dat iedereen voorin wil zitten dus zo je 3 plaatsen voor jezelf kunt krijgen.
Ik dacht nog zal ik het erbij zitten..quote:Op zondag 29 april 2007 22:34 schreef Douwe het volgende:
Wat is defensive seating?
Tja, dat weet je op die charter vliegvelden. Als je daar naar de Mac gaat betaal je zo 8-10euro voor een Big Mac.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:32 schreef Jaguarized het volgende:
5,50 euro voor een cola. Jezus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |