abonnement Unibet Coolblue
pi_40961378
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een USB-kabel modem en een computer met Windows XP-prof.
Alles werkt naar behoren.....
Nu wil ik een tweede computer ( ook Windows XP Prof. ) gaan aansluiten maar zou niet weten hoe ik dat moet doen.
In beide computers zit een netwerkkaart. Wat moet ik doen om die 2e computer ook op het internet te krijgen? Ik heb ook eventueel een 4-poorts router liggen om die te gebruiken.

iemand een idee?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_40961434
tvp
pies on joe toe
pi_40961447
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:30 schreef bonke het volgende:
tvp
En tvp betekent?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:32:37 #4
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_40961452
die router zet je ertussen. Daar plug je utp kabel in,je configed hem en hij werkt alst goed is.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:33:43 #5
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_40961461
waarom heb je eigk een usb modem ? usb sucks imho
pi_40961469
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:32 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

En tvp betekent?
tis eigenlijk ten strengste verbodenom een tvp neer te zetten
maar het komt erop neer dat het eeninterresant topic is die je later nog es terug wil lezen ipv een bookmark te zetten
kortom tvp = terugvindpost
pies on joe toe
pi_40961490
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:32 schreef Zwaffel het volgende:
die router zet je ertussen. Daar plug je utp kabel in,je configed hem en hij werkt alst goed is.
Als het een USB router is wel ja. 99% kans van niet
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:33 schreef Zwaffel het volgende:
waarom heb je eigk een usb modem ? usb sucks imho
'USB sucks', wat een domme uitspraak .
pi_40961530
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:32 schreef Zwaffel het volgende:
die router zet je ertussen. Daar plug je utp kabel in,je configed hem en hij werkt alst goed is.
Hoe kan ik hem er nou tussen zetten als het een USB-modem is
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_40961534
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:33 schreef Zwaffel het volgende:
waarom heb je eigk een usb modem ? usb sucks imho
Omdat ik die kreeg van mijn provider
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_40961581
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:41 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Hoe kan ik hem er nou tussen zetten als het een USB-modem is
usb zuigt idd....
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_40961641
Koop/haal/leen nog een netwerkkaart, koop een crossover kabel, haal een programmatje als all aboard ergens van internet, stop de crossover kabel in de netwerk kaarten van beide computers, en de modem kabel in de laatste netwerk kaart.
Run All Aboard en gaan met die banaan.
Alleen zet niet de pc uit als er een ander achter de andere pc zit want dan is de verbinding ook weg
pi_40961650
Je kunt ook via firewire een verbinding opzetten.. werkt perfect.
pi_40961655
Je hebt een aantal mogelijkheden....

Optie 1:
Je eerste computer wordt met behulp van het USB modem voorzien van Internet. De tweede computer sluit je met behulp van een crossed ethernet kabel via de netwerkkaart aan op de eerste computer. De eerste computer wordt voorzien van Internet Connection Sharing.
Grote nadeel: De eerste computer moet aan staan anders krijgt de tweede computer geen internet verbinding.

Optie 2:
Je koopt een ADSL router (ik neem aan dat je ADSL hebt). Hier sluit je beide computers via ethernet op aan. Beide computers kunnen nu op het internet terwijl alleen de router aan hoeft blijven staan. Ga in dit geval liever niet voor Sweex of een dergelijk (goedkoop) merk, maar kies liever voor Linksys of Cisco (die laatste alleen als je écht geld over hebt).
pi_40961666
je kunt alleen een ander modem kopen
usb-modem kun je niet echt splitten

of je plaatst een tweede netwerkkaart in je pc die al internet heeft en verbindt dan door naar je tweede pc
het enige nadeel is dat je pc altijd moet aanstaan

wil je niet je pc altijd aanhebben dan kan ik je, bij een kpn provider, een speedtouch 546 aanraden
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken?keyword=speedtouch+546&catID=&scoreMin=&scoreMax=5&priceMin=0&priceMax=&land=
die kost maar 45 euro
heb je een adsl modem met ingebouwde router
pi_40961920
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:51 schreef Croga het volgende:
Optie 2:
Je koopt een ADSL router (ik neem aan dat je ADSL hebt). Hier sluit je beide computers via ethernet op aan. Beide computers kunnen nu op het internet terwijl alleen de router aan hoeft blijven staan. Ga in dit geval liever niet voor Sweex of een dergelijk (goedkoop) merk, maar kies liever voor Linksys of Cisco (die laatste alleen als je écht geld over hebt).
Optie 2a: Koop een USB router
Optie 2b: Koop een kant en klare modem/router in een.
pi_40961964
eminent heeft een router speciaal voor ADSL USB modems.

onder andere hier verkrijgbaar : http://www.maxpert.nl/product_info.php?products_id=3970&cPath=138160_12_1286
pi_40962096
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:50 schreef Sorella het volgende:
Koop/haal/leen nog een netwerkkaart, koop een crossover kabel, haal een programmatje als all aboard ergens van internet, stop de crossover kabel in de netwerk kaarten van beide computers, en de modem kabel in de laatste netwerk kaart.
Run All Aboard en gaan met die banaan.
Alleen zet niet de pc uit als er een ander achter de andere pc zit want dan is de verbinding ook weg
Waarom dat programmatje? Gewoon internetdelen aan op de hostpc, en dan netwerkje via XP instellen. Werkt prima.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_40962265
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:28 schreef Bolter het volgende:

[..]

Waarom dat programmatje? Gewoon internetdelen aan op de hostpc, en dan netwerkje via XP instellen. Werkt prima.
Yup. All Aboard heb ik in de Windows 95 tijd nog gebruikt, toen was het tof. Het is enkel en alleen een proxy, en da's echt te weinig eigenlijk.
pi_40965418
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:16 schreef veldmuis het volgende:
Optie 2a: Koop een USB router
Zou ik afraden aangezien die over het algemeen enorm duur zijn...
quote:
Optie 2b: Koop een kant en klare modem/router in een.
Dat heet in de volksmond een ADSL router. Een router heeft normaal geen boodschap aan welke vorm van breedband je gebruikt. In de naam ADSL router zit de vorm ingebakken en kan er dus van uit gegaan worden dat er een ADSL modem ingebakken zit...
pi_40970484
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:28 schreef Bolter het volgende:

[..]

Waarom dat programmatje? Gewoon internetdelen aan op de hostpc, en dan netwerkje via XP instellen. Werkt prima.
Is het enige programaatje ( en enige manier) wat ik ken wat makkelijk was met internet delen maar jouw manier is makkelijker en van deze tijd
pi_40971873
TS zegt dattie een kabel verbinding heeft

Maar idd gewoon ICS aanzetten of een nieuwe modem/router kopen
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
pi_40972933
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:51 schreef Croga het volgende:
Je hebt een aantal mogelijkheden....

Optie 1:
Je eerste computer wordt met behulp van het USB modem voorzien van Internet. De tweede computer sluit je met behulp van een crossed ethernet kabel via de netwerkkaart aan op de eerste computer. De eerste computer wordt voorzien van Internet Connection Sharing.
Grote nadeel: De eerste computer moet aan staan anders krijgt de tweede computer geen internet verbinding.

Optie 2:
Je koopt een ADSL router (ik neem aan dat je ADSL hebt). Hier sluit je beide computers via ethernet op aan. Beide computers kunnen nu op het internet terwijl alleen de router aan hoeft blijven staan. Ga in dit geval liever niet voor Sweex of een dergelijk (goedkoop) merk, maar kies liever voor Linksys of Cisco (die laatste alleen als je écht geld over hebt).
Optie 1 is voor mij de deal.....
Alleen.....hoe doe ik dat dan met de ip-adressen van computer 1 en computer 2?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:19:20 #23
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_40975126
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:00 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Optie 1 is voor mij de deal.....
Alleen.....hoe doe ik dat dan met de ip-adressen van computer 1 en computer 2?
Met ICS stelt Windows het ip-adres op computer 1 zelf in en zet je op computer 2 DHCP aan, dus automagisch adres verkrijgen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_40976246
ik zou maar meteen voor een nieuw modem gaan, anders krijg je waarschijnlijk gezeik van je broetje, zusje, vader, moeder, oma, opa (of voor wie die andere pc ook wezen mag) als die gene wilt i-netten als jouw pc uitstaat. (ervarng enzo )
pi_40996904
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:59 schreef punkjunk het volgende:
ik zou maar meteen voor een nieuw modem gaan, anders krijg je waarschijnlijk gezeik van je broetje, zusje, vader, moeder, oma, opa (of voor wie die andere pc ook wezen mag) als die gene wilt i-netten als jouw pc uitstaat. (ervarng enzo )
Host computer blijft altijd aanstaan.....
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')