abonnement Unibet Coolblue
pi_40960728
Het is me wel eens gevraagd: "waarom kijk je naar Big Brother". Meestal door iemand die het 10x niks vindt. Het is bijna een soort psychologische vraag, want wat vind ik nou leuk aan het begluren (want dat doe je eigenlijk als je de streams aan het volgen bent) van allemaal vreemde mensen. En waarom wil je van alles van die mensen weten? Het zijn niet je vrienden, het zijn niet eens vage bekenden (al noemen sommigen onder ons ze wel eens hun vrienden ).

Ik denk dat ik kijk omdat de dynamiek tussen mensen me fascineert. Het roddelen, het spelletjes spelen, het verliefd worden, het aan de ene kant gemeen praten over iemand en dan vervolgens poeslief tegen betreffende persoon doen. In het 'normale leven' heb je eigenlijk nooit de kans om die twee kanten te zien. En er zit misschien wel een voyeur in me. Het ongegeneert kijken naar iemands gedrag en luisteren naar gesprekken. En ze zullen nooit weten dat ík naar ze keek.

Waarom kijk jíj naar Big Brother?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_40960737
ik kijk het niet! nooit gedaan ook. mijn ouders kijken het en soms vang ik een beedte op als ik even beneden ben....


et boeit me totaal niet
pi_40960740
Ik kijk het niet.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40960978
Vanaf de eerste BB heeft het mij getrokken. Met name het sociale en psychologische aspect. 100 dagen opgelosten zijn is niet niks, dat doet dingen met je. En vooral omdat het echt is.
Je zag ook gisteren weer dat de eerste dag ongelofelijk druk is. Iedereen probeert zijn plek te veroveren, omdat iedereen op 'nul' begint.
Het leukste vind ik dan hoe het verder zich gaat ontwikkelen. Hoe veranderen mensen, hun gedrag en de onderlinge relaties.
pi_40962541
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 08:12 schreef Debbus het volgende:
Vanaf de eerste BB heeft het mij getrokken. Met name het sociale en psychologische aspect. 100 dagen opgelosten zijn is niet niks, dat doet dingen met je. En vooral omdat het echt is.
Je zag ook gisteren weer dat de eerste dag ongelofelijk druk is. Iedereen probeert zijn plek te veroveren, omdat iedereen op 'nul' begint.
Het leukste vind ik dan hoe het verder zich gaat ontwikkelen. Hoe veranderen mensen, hun gedrag en de onderlinge relaties.
Idd
pi_40962573
Sensatiezucht denk ik, en het BB forum.

Uiteindelijk bleek na BB1 dat het met de psychlogische/sociale ontwikkelingen bnnen zo'n huis wel meevalt vind ik. Wat dat betreft doet een flink potje hongerlijden zoals in Robinson ooit toch meer met mensen dan de CenterParcs sfeer van het gemiddelde BB huis.
De bewoners zijn behalve leuk of niet leuk meestal uiterst normale mensen die buiten dat huis ook geen overdreven interesse opwekken, dus daarvoor hoef je ook niet te kijken.

Blijft -voor mij dan- het platte vermaak over. Gluren is het al lang niet meer, maar ik heb gewoon een 24/7 'soap' aan staan waar je met een hoop anderen over kunt kleppen.
Dat laatste is wel erg belangrijk, zonder het forum zou ik niet eens overwegen om te kijken.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_40962581
Ik vind het erg leuk om te zien oe mensen eigenlijk écht zijn..
In het begin doen ze zich voor als "iemand" en later zie je pas hoe iemand echt is
Dan komen de roddels, spelletjes en de gemene kanten omhoog
En dat vind ik gewoon leuk om te zien
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:40:29 #8
862 Arcee
Look closer
pi_40963368
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 05:59 schreef Isabeau het volgende:
Het is me wel eens gevraagd: "waarom kijk je naar Big Brother". Meestal door iemand die het 10x niks vindt. Het is bijna een soort psychologische vraag, want wat vind ik nou leuk aan het begluren (want dat doe je eigenlijk als je de streams aan het volgen bent) van allemaal vreemde mensen. En waarom wil je van alles van die mensen weten? Het zijn niet je vrienden, het zijn niet eens vage bekenden (al noemen sommigen onder ons ze wel eens hun vrienden ).

Ik denk dat ik kijk omdat de dynamiek tussen mensen me fascineert. Het roddelen, het spelletjes spelen, het verliefd worden, het aan de ene kant gemeen praten over iemand en dan vervolgens poeslief tegen betreffende persoon doen. In het 'normale leven' heb je eigenlijk nooit de kans om die twee kanten te zien. En er zit misschien wel een voyeur in me. Het ongegeneert kijken naar iemands gedrag en luisteren naar gesprekken. En ze zullen nooit weten dat ík naar ze keek.

Waarom kijk jíj naar Big Brother?
Om dezelfde redenen als jij.

Ongegeneerd, Isa.

Topic 900862.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')