abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:35:13 #26
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40966318
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:32 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ja, de Webley Huricane en Diana LP5 magnum (gekocht bij hesvanzweeden)
diana lp5 is dat met magazijn?
pi_40966338
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:35 schreef ukga het volgende:

[..]

diana lp5 is dat met magazijn?
nee hoor, ik heb er gewoon 2 (ze staan ook op die site geloof ik)

en nog een bibi-gun uit Spanje...maar die is zo kapot (van plastic/kunstof).......
Haleloeja
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:37:16 #28
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40966361
nja die bbguns zijn altijd echt drama troep, 100 keer schieten en er breekt wel weer wat
pi_40968886
Alle co2 wapens of andere luchtwapens die op een echt wapen lijken (dus een replica zijn) zijn streng verboden in NL. AL zijn ze kanarie geel met roze en met witte stipjes en een strikje erom heen. Helaas verboden. Zie wet wapens en munitie. Dit zijn cat. 1 wapens.

Mocht je hem toch graag willen en nog niet de jaren van verstand bereikt hebben, bedenk dan dat je hierdoor een mooi strafblad kunt krijgen waar je lang last van kunt hebben bij solliciteren of bij aanmelding bij een schietclub of dergelijk waar ze een VOG eisen bij aanname.
Is dat het waard? Dan snel 1 gaan kopen en hopen dat hjet allemaal wel losloopt.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:16:02 #30
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40968990
dude, ik heb een grote tuin en wil gewoon wat knalle
maarwel bedankt iig.
Ik heb geen problemen met een webley o.i.d maar die moet je steeds herladen, das ook neit echt leuk, dus wou ik een pistool met 8 kogeltjes in een magazijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door ukga op 19-08-2006 15:21:43 ]
pi_40969607
Ik snap je wel. Maar in de tuin is het nog steeds illegaal. Denk even aan de buren die jou zien lopen met je neppistool en meteen de politie bellen. Ik lig er niet wakker van dat iemand opgepakt wordt met een neppistool, maar meestal wordt er over de gevolgen niet nagedacht. En dat alles omdat je niet wilt herladen?
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:56:56 #32
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40969898
hm ja dat is wel zo.
na eehm, ja ja is toch zon gekut met een webley als je op zn schietkast wilt schieten
pi_40969993
En met een bbgun niet? Ik schiet zelf ook met een webley. Heb daar geen problemen mee.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:07:13 #34
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40970127
maar (bijna) alle bbguns zijn toch replicas van echte wapens?(en dus illegaal)
waar kun je dan btw in nederland bbguns kopen?
pi_40970524
Nergens. Enkele daisy modellen van vroeger zijn bbguns en legaal, maar deze zijn niet nieuw te verkrijgen volgen smij. Een crossman 2240 is ook wel leuk. Is pistool met grendelprincipe en legaal in nederland.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:32:58 #36
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40970700
heb je zelf nog andere wapens dan een wembley(neem aan tempest?)
pi_40971218
Ach stel je woont in rotterdam en je moet s'avonds nog ff de straat over is zo'n superillegale look a like toch erg handig iets te amicale types op afstand te houden, denk niet dat die vervolgens naar de politie rennen. Je moet er idd niet mee gaan lopen pimpen want dan ben je hem snel kwijt.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_40972187
Haha met een nepgun door rotterdam lopen en dan iemand bedreigen. Het soort volk die jij op afstand wilt houden hebben meestal iets bij wat wel echt is. Je geeft ze op dat moment een reden om het zeker te gebruiken. Slim, echt slim. Ook de politie schuwt het niet om op je te schieten al je ermee loopt te zwaaien, dit is al meerdere malen voorgekomen in Nederland. Ach ja het minder slim volk wordt zo wel makkelijk opgeruimt.

@Ukga.

Ja heb diverse wapens. Ook vuurwapens. (met verlof)
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_40974334
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:34 schreef Jobo77 het volgende:
Haha met een nepgun door rotterdam lopen en dan iemand bedreigen. Het soort volk die jij op afstand wilt houden hebben meestal iets bij wat wel echt is. Je geeft ze op dat moment een reden om het zeker te gebruiken. Slim, echt slim. Ook de politie schuwt het niet om op je te schieten al je ermee loopt te zwaaien, dit is al meerdere malen voorgekomen in Nederland. Ach ja het minder slim volk wordt zo wel makkelijk opgeruimt.

@Ukga.

Ja heb diverse wapens. Ook vuurwapens. (met verlof)
Politie in Nederland die iets doet? Waar?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_40974708
Keertje nieuws lezen of kijken. Dan kun je zien dat er regelmatig incidenten zijn met nepwapens.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_40975007
http://www.targetmaster.nl

nog meer schietshit
pi_40975606
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:11 schreef Jobo77 het volgende:
Alle co2 wapens of andere luchtwapens die op een echt wapen lijken (dus een replica zijn) zijn streng verboden in NL. AL zijn ze kanarie geel met roze en met witte stipjes en een strikje erom heen. Helaas verboden. Zie wet wapens en munitie. Dit zijn cat. 1 wapens.

Mocht je hem toch graag willen en nog niet de jaren van verstand bereikt hebben, bedenk dan dat je hierdoor een mooi strafblad kunt krijgen waar je lang last van kunt hebben bij solliciteren of bij aanmelding bij een schietclub of dergelijk waar ze een VOG eisen bij aanname.
Is dat het waard? Dan snel 1 gaan kopen en hopen dat hjet allemaal wel losloopt.
CO2 pistolen werden echter eerst wel in 2 kleuren toegestaan hier, in alarm-rood en gif-groen. Deze heb ik bij Hes van Zweeden zien liggen, en een kennis heeft er 2 gekocht. Ook heb een keer naar bijzondere wetten in A'hem opgebeld met de vraag of ik een zilveren CO2 revolver in duitsland mocht kopen, en hem zelf daar in alarm-rood mocht verven, en vervolgens mee terug naar NL mocht nemen. Dit was volgens de dame aan de telefoon geen probleem...
Dit was niet meer dan 3 (denk ik) jaar geleden, dus op basis van bovenstaande kunnen je ze niet zo heel erg veel maken.
Voor zwarte/zilveren pistolen geld je stukje helemaal - vooral het laatste gedeelte! Helemaal mee eens. (Ik ben ex-sportschutter...)
Baggers can't be choosers
pi_40975696
Test het maar. De wet is veranderd en ze pakken je er hard op. Vraag eens aan BW of je het zwart op wit kunt krijgen dat je een zilvere bbgun rood of groen mag spuiten. Kun je lachen. Deze regel is echter al een aanhtal jaar gelden veranderd en NU dus niet meer geldig. Vroeger mocht je vanalles. De wetten van NU gelden, niet die van toen.

Op basis van "ik denk dit, ik denk dat" kun je hard op je bek gaan. Ik zou de wet doorlezen die zwart op wit staat ipv op barpraat af te gaan.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:58:10 #44
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40978126
@ jobo

waar schiet jij dan, behalve op de schietbaan? en met wat
pi_40978507
In de tuin met luchtwapens. Feinwerkbau match luchtgeweer. Webley tempest en een Diana 26D.
Zolang je geen buren irriteerd kun je gewoon achter in de tuin schieten. Maar mijn buren zien mij regelmatig lopen met een luchtbuks, dus ik loop de kans dat ze ooit de politie bellen als ze denken dat het een vuurwapen is. Nu heb ik niks te verbergen maar ik heb liever niet dat ze bellen, dus er altijd voor zorgen dat je niks illegaals hebt en dat de buren het weten dat je schiet in de tuin.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:15:28 #46
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40978825
hm oke oja bedankt btw voor de tip van Crossman 2240
Kaliber: 5.50mm / .22
Mondings Snelheid: tot 140 meter / seconde
Das wel een leuk ding om af en toe mee te knalle, en legaal.

Ik woon hier toch in een 2 onder 1 kap, en de buren aan ons vast zijn practisch altijd weg(varen met hun boot ofzo) en die andere buren die zijn ook dag en nacht weg, dus veel problemen verwacht ik niet.
pi_40981278
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:40 schreef Jobo77 het volgende:
Test het maar. De wet is veranderd en ze pakken je er hard op. Vraag eens aan BW of je het zwart op wit kunt krijgen dat je een zilvere bbgun rood of groen mag spuiten. Kun je lachen. Deze regel is echter al een aanhtal jaar gelden veranderd en NU dus niet meer geldig. Vroeger mocht je vanalles. De wetten van NU gelden, niet die van toen.

Op basis van "ik denk dit, ik denk dat" kun je hard op je bek gaan. Ik zou de wet doorlezen die zwart op wit staat ipv op barpraat af te gaan.
Je hebt wel gelijk, maar aangezien die dingen enkele jaren geleden gewoon te koop waren, en er gene duidelijk ruchtbaarheid aan een verbod is gegeven is, lijkt het me niet logisch dat je gelijk een verbaal voor verboden wapenbezit aan je broek hebt, zeker als dit op geen enkele manier is gecommuniceerd!
Zeker als je ook nog het betalingsbewijs van een NL-wapenwinkel hebt zullen ze je niet te hard aanpakken. Op mijn oude luchtvereniging mag er iig nog gewoon worden geschoten met die dingen (voorzover ik weet).
Natuurlijk is het een risico wat je loopt, maar je bent IMHO ook een beetje een domme sukkel als oom agent je betrapt op het schieten met een CO2 pistool. In de tuin zou ik dit alleen doen als ik vanaf de straat niet gezien wordt, en anders binnenshuis.
Jobo77, weet je toevallig iets over de wapenwetten bij onze Oosterburen? Ik ga daar de komende 3 jaar vertoeven, en wil misschien de schietsport weer oppikken.
Baggers can't be choosers
pi_40981652
Er wordt wel ruchtbaarheid aan gegeven maar ze hangen het niet aan de grote klok. Het is niet voor niets dat je ze niet meer in de Nederlands wapenhandel of kermissen kunt kopen. Er wordt aan het begin van elke vakantie duidelijk gewaarschuwd dat je deze dingen niet mee moet nemen van een vakantieland want dat je hard aangepakt word. Misschien inderdaad met de rode of groene minder hard, maar ik denk dat de gemiddelde agent hier een broertje dood aan heeft.

Met de Duitse wapenwet ben ik niet bekent. Het moet blijkbaar moelijker zijn dan voorheen om er een schietpas te krijgen waar je de wapens op kunt zetten. Voor "buitenlanders" weet ik het helemaal niet. Wat betreft keuze uit kalibers zit je er wel beter. Grote kalibers t/m .50 is geen probleem. Hier wel helaas (.50 BMG)
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_40982310
Een rode of groene zal inderdaad afgepakt worden, maar ik denk dat je zeker geen verbaal aan je broek krijgt. (laat het duidelijk zijn, naar mijn mening zijn zwarte en zilveren pistolen uit den boze!)
quote:
Hier wel helaas (.50 BMG)
Dit is alleen omdat de KNSA er geen dicipline voor heeft. Zodra er een KNSA dicipline komt (bv 1000m GKG) waar dit wapen is toestaan, dan mag je zo'n ding aanschaffen. Ik zou er zelf alleen niet één willen hebben, die patronen kosten een vermogen, laat staan het geweer... wat 18-20kg weegt...

Ik zie wel wanneer ik daar begin, ik had al gezien dat er een schietvereniging zat, maar de wapenregels op de site gingen niet specifiek in op mensen van binnen de EU...

Ontopic, ik heb een feinwerkbau 300S, ding schiet heerlijk! Mijn eerste echte luchtbuks, heb er met veel plezier wedstrijden mee geschoten!
Baggers can't be choosers
pi_40983296
Taaie neuskoek, van chemixtry toch ?

hoe kan het ook anders in zo'n topic
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')