abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 17 augustus 2006 @ 09:08:22 #1
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40895023
Vervolg van: Wij gaan weer terug verhuizen naar Nederland ...

Mijn vriend en ik zijn begin 2005 verhuisd naar Nieuw-Zeeland om daar minimaal 3 jaar te gaan wonen. Helaas pakte het allemaal anders uit dan we gedroomd hadden en moesten we weer terug naar Nederland. Omdat je nooit wat hoort over 'mislukte emigraties' heb ik hier een topic over geopend. Ook om bij te houden hoe het nu is om weer terug te keren naar het Nederland.

Het hele verhaal staat in de openingspost van het eerste topic.

MIjn laatste post uit het vorige deel:
quote:
Goedemorgen

Ik zal jullie even vertellen hoe het allemaal gegaan is de afgelopen dagen. In ieder geval kan ik zeggen dat we ontzettend blij zijn dat we weer in Nederland terug zijn Dit hadden we eigenlijk niet verwacht. Ik had van te voren meer het idee dat we het wel leuk zouden vinden om terug te zijn, maar dat we een dubbel gevoel zouden hebben. Je hoort ook wel eens dat mensen zich nergens meer thuis voelen nadat ze voor een langere tijd in het buitenland hebben gewoond.

Toen we gisterochtend gingen landen op Schiphol en ik van uit het vliegtuig onze omgeving kon zien, barstte ik in tranen uit van blijdschap. Heerlijk om al die weilanden (met dauw er boven) en boerderijen te zien MIjn eerste gedachte was dan ook: 'hier hoor ik thuis''. Het was zo fijn om de bekende omgeving te zien en weer in de bewoonde wereld te zijn.
Het was ook fantastisch om iedereen weer te zien, alsof we niet weggeweest waren

En ja de zon scheen lekker, het was rustig op de wegen (vanwege de vakantie natuurlijk) en binnen een half uur waren we weer 'thuis'. En eigenlijk waren we meteen al gewend Heel anders vergeleken met de eerste keer dat ik negen maanden was weggeweest, toen heb ik echt enorm moeten wennen.

Ik kan wel zeggen dat we ons in tijden niet zo gelukkig hebben gevoeld als nu! Eigenlijk sinds het verlaten van Wellington, ging alles in ene gesmeerd. We hebben de laatste tijd zoveel domme pech gehad in Nieuw-Zeeland. Zo wilde bijvoorbeeld de makelaar onze borg terugbetalen met een cheque en daar hebben we dus niets aan Ze vonden het namelijk teveel moeite om het op onze rekening terug te storten Dus daar moeten we ook nog achter aan. En ook het uitzendbureau heeft mij nog niet alles betaald.

Toen we eenmaal in Hong Kong aankwamen voelden we ons erg opgelucht. We hebben er ook een heerlijke dag gehad en het was leuk om weer eens ergens anders te zijn! En alles liep gewoon op rolletjes, wat in Nieuw-Zeeland dus nooit gebeurde (zal wel psychisch zijn ) Zo hadden we bijvoorbeeld ieder 5 kilo teveel aan bagage in onze koffer en Cathay Pacific vond dat blijkbaar niet erg Ook niet dat we ieder 10kg aan handbagage hadden.

Het allerleukste was nog wel dat we een upgrade kregen van Economy naar Business Class van Hong Kong naar Amsterdam We kregen bij het boarden in ene andere stoelen. Nou ik was helemaal hyper. In ene vonden we het niet erg dat we 12 en een half uur in het vliegtuig moesten zitten. Het was echt onzettend luxe. Het eten was echt heerlijk, drie gangen bij avond-eten en ontbijt. En als je daart niet gemoeg aan had, kon je ook pizza bestellen of ijs. De service was echt fantastisch Het fijnste was natuurlijk dat we de stoel als bed konden gebruiken, wat een verschil zeg. Zo kom je nog eens uitgerust aan!
Het was echt te gek dat we zo onze periode in Nieuw-Zeeland konden afsluiten

We hebben trouwens nog wel een beetje last van de jetlag, vanochtend waren we al om 3.00 wakker De komende dagen zijn we van plan om niets te gaan doen. Vanaf volgende week gaan we beginnen met het zoeken van een baan
MIjn ouders gaan zaterdag op vakantie dus dan hebben we het rijk alleen

Als dit deeltje vol is, zal ik in ieder geval een nieuwe openen zodat ik jullie op de hoogte kan houden van alle remigratie-ontwikkelingen
Ook wil ik even kwijt dat ik echt blij ben met al jullie reacties

[ Bericht 0% gewijzigd door poohy op 17-08-2006 09:20:51 ]
pi_40895295
goeiemorgen, jij bent er op tijd bij zeg..

Weer een beetje uit/bijgeslapen?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_40895325
Dat zal wel een flinke jetlag met zich meebrengen dan.
pi_40895413
Welkom terug!
Blij dat jullie het gevoel hebben de goede keuze gemaakt te hebben. Succes met het opbouwen van iets moois in Nederland!

Businessclass vliegen, da's echt massel hebben! Hoop dat ook ooit nog 'ns mee te maken!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_40895510
Welkom terug in Nederland.
Fijn voor je dat je toch geen dubbel gevoel had hier weer te zijn.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 09:58:33 #6
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40896095
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:27 schreef Levitation het volgende:


Businessclass vliegen, da's echt massel hebben! Hoop dat ook ooit nog 'ns mee te maken!
ik had dat ook bijna op mijn vlucht, maar mijn vrienden zeiden dat ik bij hun hoorde... Businessclass-ticket

het aanpassen gaat dus goed Poohy??? Heb je nu meer last van de jetlag naar NL dan andersom?
The line is a dot to you!
pi_40896516
Fijn dat de aankomst in Nederland direkt een goed gevoel gaf; het eerste gevoel is toch vaak de juiste....
pi_40896638
Wat geweldig om te horen dat jullie terugkomst zo positief is!
En een upgrade naar business class! Geweldig!
Geniet nog even een paar dagen van het net weer terug zijn, je zit snel genoeg weer in het "normale" leven.
pi_40896934
Mooi verhaal hoor, ik vind het knap en goed om te zien dat jullie ondanks zoveel tegenslagen in nieuw-zeeland toch bij elkaar zijn gebleven. Top!
Zo niet.. dan toch!
pi_40896951
Fijn dat het er goed uit ziet! En business clas is helemaal super.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40897137
Welkom terug
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:47:03 #12
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_40897285
WB poohy!!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:29:17 #13
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40900689
Net voor het eerst echt naar buiten gegaan en een frikadel speciaal gehaald bij de plaatselijke snackbar Dat was erg lekker

Het valt mij wel op dat er in Nederland meer sfeer is dan in Nieuw-Zeeland. Komt toch doordat Nieuw-Zeeland een vrij nieuw land is. Het oudste gebouw is geloof ik 90 jaar.
Merk wel dat mensen hier een stuk directer zijn.

Tot zover mijn eerste buitenervaringen
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:31:07 #14
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40900753
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:29 schreef poohy het volgende:
Net voor het eerst echt naar buiten gegaan en een frikadel speciaal gehaald bij de plaatselijke snackbar Dat was erg lekker

Het valt mij wel op dat er in Nederland meer sfeer is dan in Nieuw-Zeeland. Komt toch doordat Nieuw-Zeeland een vrij nieuw land is. Het oudste gebouw is geloof ik 90 jaar.
Merk wel dat mensen hier een stuk directer zijn.

Tot zover mijn eerste buitenervaringen
het eerste wat ik ga doen als ik weer in Amsterdam sta is een patatje pinda halen
The line is a dot to you!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:40:24 #15
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40901053
Oh ja dat klinkt ook wel goed Maar eerst haring eten morgen

Ik heb wel het idee dat ik minder last heb van de jetlag deze keer dan richting Nieuw-Zeeland. Ik hoop deze dag dan ook op te blijven tot minimaal 21.00 uur
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:41:54 #16
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40901092
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:40 schreef poohy het volgende:
Oh ja dat klinkt ook wel goed Maar eerst haring eten morgen

Ik heb wel het idee dat ik minder last heb van de jetlag deze keer dan richting Nieuw-Zeeland. Ik hoop deze dag dan ook op te blijven tot minimaal 21.00 uur
hoe bevalt de omschakeling naar de zomer??
of is het niet echt zomer in NL?
The line is a dot to you!
pi_40901633
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:41 schreef kepler het volgende:

[..]

hoe bevalt de omschakeling naar de zomer??
of is het niet echt zomer in NL?
De laatste hittegolf was op 1 augustus afgelopen en sindsdien regent het.
Het is niet echt koud op het moment, maar er vallen wel regelmatig hevige buien. Gisteren is het vuurwerkfestival in Scheveningen nog in het water gevallen. (letterlijk)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_40901824
Feli dan...

en wees weer welkom in dit wonderschone land waar de zon altijd schijnt...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:12:49 #19
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40902041
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:00 schreef Levitation het volgende:

[..]

De laatste hittegolf was op 1 augustus afgelopen en sindsdien regent het.
Het is niet echt koud op het moment, maar er vallen wel regelmatig hevige buien. Gisteren is het vuurwerkfestival in Scheveningen nog in het water gevallen. (letterlijk)
aha niet anders dan in NZ dus

alhoewel ik hier wel moet krabben 's ochtends... (alsin het ijs van mn auto dus )
The line is a dot to you!
  Redactie Frontpage donderdag 17 augustus 2006 @ 19:17:27 #20
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_40911533
lurkpostje en tevens welkom terug post

ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van jullie avontuur in pays bas
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:51:24 #21
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_40939347
TeeVeePee
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_40955326
Poohy,fijn om te lezen dat je inmiddels weer bent begonnen met te genieten van de kleine dingen des levens,ik hoop dat vanaf nu alles veel voorspoediger zal gaan misschien is je geluk gekeerd met die upgrade naar de business clas als je een beetje van de jetlag bekomen bent zal je het best wel druk krijgen met inschrijven in de gemeente en het zoeken naar werk,kan je misschien aangeven wat soort werk je zoekt? mogelijk zijn er lezers die je een tip kunnen geven om het eens bij een bepaalde firma te proberen.

In ieder geval veel succes voor straks met het vinden van een baan en een huis en ik zou zeggen rust eerst maar goed uit ,want voor je het weet zit je weer terug in de dagelijkse tredmolen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:08:17 #23
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40980763
Langzaam aan begint de jetlag te verdwijnen, maar we zijn 's avonds nog wel erg moe en hebben we weinig energie
Tot nu toe gaat alles nog steeds erg goed! We merken dat er een enorme last van ons is afgevallen en dat we allebei een stuk vrolijker zijn.

We hebben trouwens nauwelijks last van de overgang van Nieuw-Zeeland naar Nederland. Ja, soms vind ik het wel erg druk en benauwt het grote aantal mensen mij een beetje. En ook al die auto's hier Maar ik denk dat we te kort weg zijn geweest om echt een verschil te merken.

Met werk komt het ook wel goed, want er zijn zat banen op dit moment Mijn vriend is op zoek naar (uiteraard) een baan als meubelmaker in de regio Noord-Holland

Ik kom later met een langer verhaal, omdat ik nu een beetje moe ben
pi_40981093
poohy, het valt mij ook op (wij zijn ook werkzoekend, alhoewel ik wel een baan heb) dat het wat aantrekt in vakatureland.

Wat kan zo'n fricandel toch heerlijk zijn dan he
Heel veel succes met werkzoeken


tevens tvp
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:21:04 #25
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40981228
Frikadel was inderdaad heerlijk Vandaag een patatje met op
Oh en verder heb ik nog een beetje problemen met de omschakeling van de munteenheid. Tot afgrijzen van iedereen vind ik alles hier zo goedkoop, doordat ik nog in de war ben met de nieuwzeelandse dollar
pi_40985237
Leuk om te lezen dat je langzaam aan je draai begint te vinden hier
pi_41018909
Ik lees ook mee, heb net het vorige deel verslonden. Heel interessant verhaal, ik ben erg onder de indruk van hoe jullie dat allemaal aangepakt hebben.

En welkom terug!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_41051837
Hoe gaat het met zoeken naar een baan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_41051904
Ik heb het 1e deel meegelezen. Wel vreemd dat je het zo'n ervaring vindt om weer terug te zijn. Ik ben eerder voor langere periodes weggeweest, maar vond het niet bijzonder om terug te zijn. Natuurlijk altijd leuk, maar na 2 jaar heb ik niet het idee dat ik weer moet wennen ofzo?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 06:42:08 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41051925
Mooi dat 't zo goed gaat.

Verdomme, die frikandel, ik ben best jaloers.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41051930
Ik ook
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_41051943
Ik mis enkel kroketten. Maar goed, daar heb ik binnenkort een 'lading' van binnenkomen, dus dan kan ik er weer een half jaar tegenaan...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_41052032
Ik ga eventjes teruglezen, welkom terug!
For great justice!
pi_41052039
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 06:42 schreef popolon het volgende:


Verdomme, die frikandel, ik ben best jaloers.
Dat snap ik dan echt niet.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:23:57 #35
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41053303
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 06:37 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb het 1e deel meegelezen. Wel vreemd dat je het zo'n ervaring vindt om weer terug te zijn. Ik ben eerder voor langere periodes weggeweest, maar vond het niet bijzonder om terug te zijn. Natuurlijk altijd leuk, maar na 2 jaar heb ik niet het idee dat ik weer moet wennen ofzo?
Nou ik vind het deze keer eigenlijk ontzettend meevallen Toen ik de eerste keer na langere periode in het buitenland terugkwam had ik er veel meer moeite mee en vond ik het wel een hele ervaring
pi_41054992
Welkom terug
pi_41082305
Je hebt zonder enige degelijke vorm van voorbereiding het land verlaten. Moet ik nu medelijden met je hebben?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 23 augustus 2006 @ 01:54:23 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41082525
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 01:42 schreef Oosthoek het volgende:
Je hebt zonder enige degelijke vorm van voorbereiding het land verlaten. Moet ik nu medelijden met je hebben?
Medelijden hebben ze niet nodig als je weet waar het over gaat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 01:57:51 #39
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_41082580
Cathay Pacific
The Internets, I needs it..
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:02:28 #40
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41084591
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 01:42 schreef Oosthoek het volgende:
Je hebt zonder enige degelijke vorm van voorbereiding het land verlaten. Moet ik nu medelijden met je hebben?
je klinkt eerder een beetje jaloers
The line is a dot to you!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:42:15 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41084871
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 06:42 schreef popolon het volgende:
Mooi dat 't zo goed gaat.

Verdomme, die frikandel, ik ben best jaloers.
Ik heb me al voorgenomen bij mijn volgende bezoek op dag 1 of dag 2 de lokale snackbar te beroven van een Frikandel Speciaal met Uitjes en een Patatje Oorlog met extra veel Satesaus!

En als ik dan nog honger heb ook nog een Berenklauw.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:59:00 #42
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41085062
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 01:42 schreef Oosthoek het volgende:
Je hebt zonder enige degelijke vorm van voorbereiding het land verlaten. Moet ik nu medelijden met je hebben?
nee
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:00:21 #43
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41085081
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 08:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb me al voorgenomen bij mijn volgende bezoek op dag 1 of dag 2 de lokale snackbar te beroven van een Frikandel Speciaal met Uitjes en een Patatje Oorlog met extra veel Satesaus!

En als ik dan nog honger heb ook nog een Berenklauw.
Pfff .. we hebben een beetje teveel van dat soort snacks gegete afgelopen week Ik kan ze niet meer zien
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:05:45 #44
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41085167
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 08:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb me al voorgenomen bij mijn volgende bezoek op dag 1 of dag 2 de lokale snackbar te beroven van een Frikandel Speciaal met Uitjes en een Patatje Oorlog met extra veel Satesaus!

En als ik dan nog honger heb ook nog een Berenklauw.
hebben ze in Californie niet een Nederlandse snackbar? Volgens mij hebben ze wel zoiets in NY
The line is a dot to you!
pi_41088246
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 06:42 schreef popolon het volgende:

Verdomme, die frikandel, ik ben best jaloers.
Mss ook verbouwen?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:34:45 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41092279
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:19 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mss ook verbouwen?
Als het zo gaat als met zonnebloemen dan heb ik aan een frikandel genoeg voor een week.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:40:49 #47
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41201199
Het gaat nog steeds goed hier en we zijn nog steeds blij dat we terug zijn in Nederland
Hoewel ik mij vandaag een beetje neerslachtig voelde

Niet dat ik heimwee heb naar Nieuw-Zeeland, maar alles is in ene zo ehh definitief. De laatste tien jaar heb ik veel gererisd, overal en nergens gewoond en van de ene naar de andere baan gegaan.

Nu we besloten hebben om in Nederland onze toekomst (en gezinnetje) op te gaan bouwen, krijg ik een beetje een benauwd gevoel. Ik was namelijk altijd aan het (dag)dromen over verre lange reizen of wonen in het buitenland.

Dat is helaas voorbij. Het is nu tijd om een vaste woonplek en een vaste baan (ieks!) te gaan vinden en dat voelt meteen als een enorme sleur.

Ook ben ik toch een beetje teleurgesteld dat het niet is gelukt, helemaal als ik succesverhalen van andere emigranten lees. Hier kan ik echt enorm jaloers op worden

Tot zover mijn klaagsessie
  zondag 27 augustus 2006 @ 01:07:50 #48
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_41212656
Hoe zit het met werk?
Asjemenou
pi_41414878
Niet naar anderen kijken joh; jullie hebben het toch gewoon tot het uiterste geprobeerd! Velen kunnen dat niet eens van zichzelf zeggen: hun leven lang hebben ze het erover dat ze naar het buitenland willen en zullen verhuizen, en meestentijds komt het daar dus gewoon nooit van!

Bovendien ben je een enorme (levens)ervaring rijker en dat neemt niemand jou/jullie meer af. Ook jullie relatie heeft het allemaal maar overleefd: da's ook even niet niks!


Dus je mag bést met een voldaan gevoel je leventje hier weer op de rit beginnen te zetten, en lekker genieten van de typisch hollandse dingen die je in dat jaar gemist hebt,
en dat sluit absoluut niet uit dat je lekker kunt blijven dromen en plannen voor leuke reizen in de toekomst.


Succes bij alles!
 FR
pi_41447010
Welkom terug! En troost je, in NL hebben ze tenminste:


Die troep in Nieuw-Zeeland kreeg ik zelfs met een trechter niet naar binnen.
pi_41448819
Poohy,

Jammer te zien dat Nieuw Zeeland niet 'lukte', als ik terugben in Indonesie volgende week dan zal ik ook even het andere topic doorbladeren.
  zondag 3 september 2006 @ 21:32:28 #52
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41462662
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 02:22 schreef Bora-Bora het volgende:
Niet naar anderen kijken joh; jullie hebben het toch gewoon tot het uiterste geprobeerd! Velen kunnen dat niet eens van zichzelf zeggen: hun leven lang hebben ze het erover dat ze naar het buitenland willen en zullen verhuizen, en meestentijds komt het daar dus gewoon nooit van!

Bovendien ben je een enorme (levens)ervaring rijker en dat neemt niemand jou/jullie meer af. Ook jullie relatie heeft het allemaal maar overleefd: da's ook even niet niks!


Dus je mag bést met een voldaan gevoel je leventje hier weer op de rit beginnen te zetten, en lekker genieten van de typisch hollandse dingen die je in dat jaar gemist hebt,
en dat sluit absoluut niet uit dat je lekker kunt blijven dromen en plannen voor leuke reizen in de toekomst.


Succes bij alles!
Bedankt voor je verhaal
Mijn onvrede heeft meer te maken met mijn onrust en niet omdat het in het buitenland niet is gelukt (hoewel ik daar soms nog een klein beetje van baal). Maar ik probeer nu meer te bedenken dat we inderdaad in de toekomst ook nog mooie reizen kunnen maken. En ik kijk er nu erg naar uit om ons te gaan settelen En dat is mij ook wel wat waard!
  zondag 3 september 2006 @ 21:33:00 #53
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41462688
quote:
Op zondag 3 september 2006 11:39 schreef Kontiki het volgende:
Welkom terug! En troost je, in NL hebben ze tenminste:
[afbeelding]

Die troep in Nieuw-Zeeland kreeg ik zelfs met een trechter niet naar binnen.
Daar hebben we er al een aantal van op Vooral de mokka is erg lekker
  zondag 3 september 2006 @ 21:33:51 #54
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41462723
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Poohy,

Jammer te zien dat Nieuw Zeeland niet 'lukte', als ik terugben in Indonesie volgende week dan zal ik ook even het andere topic doorbladeren.
Ik las dat jij in Indonesie wil gaan of gaat wonen. Of je bent er al
In ieder geval heel veel succes
  zondag 3 september 2006 @ 21:34:42 #55
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41462767
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 01:07 schreef Tichelaar het volgende:
Hoe zit het met werk?
MIjn vriend heeft er twee sollicitaties op zitten en volgende week staan er weer twee op de agenda Zelf ben ik nog niet echt begonnen
pi_41463458
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:34 schreef poohy het volgende:

[..]

MIjn vriend heeft er twee sollicitaties op zitten en volgende week staan er weer twee op de agenda Zelf ben ik nog niet echt begonnen
Hi Poohy, hoe is 't nu? Alles weer een beetje op de rails?
Heb je toevallig die sim-kaart nog over? If so, mail me even op -email adres verwijderd-. Dan kunnen we misschien wat regelen. Thanks!

[ Bericht 4% gewijzigd door Levitation op 04-09-2006 09:12:32 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  zondag 3 september 2006 @ 22:06:58 #57
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41464034
Ja het gaat wel lekker
Heb enorme zin om weer aan de slag te gaan, maar vind het wel weer een beetje eng om te gaan solliciteren Maar ik moet gewoon even doorbijten

We zijn in ieder geval erg blij om weer in Nederland te zijn

Ik ga je een mailtje sturen Levitation!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 september 2006 @ 22:10:48 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41464169
Ha, het tweede deel gevonden Welkom terug in H.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41464362
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:06 schreef poohy het volgende:
Ja het gaat wel lekker
Heb enorme zin om weer aan de slag te gaan, maar vind het wel weer een beetje eng om te gaan solliciteren Maar ik moet gewoon even doorbijten

We zijn in ieder geval erg blij om weer in Nederland te zijn

Ik ga je een mailtje sturen Levitation!
Solliciteren is altijd eng! Succes ermee!
Alvast dank voor 't mailtje!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_41465196
Welkom terug hier!
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  zondag 3 september 2006 @ 23:15:25 #61
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41467082
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:15 schreef Levitation het volgende:

[..]

Solliciteren is altijd eng! Succes ermee!
Alvast dank voor 't mailtje!
Nou het is meer het idee dat Nederland het moet gaan worden zeg maar.. Het allerbelangrijkste vind ik dat mijn vriend hier een baan moet vinden, omdat hij Engels is. Tot nu toe ga ik elke keer met hem mee naar sollicitatiegesprekken vanwege de taal. Maar dat is eigenlijk niet nodig

Maar goed, als hij hier geen werk kan vinden dan is het einde verhaal en dan gaan we naar Engeland En daar zitten we beiden niet op te wachten

Het zal allemaal ongetwijfeld weer goedkomen
pi_41473020
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:33 schreef poohy het volgende:

[..]

Ik las dat jij in Indonesie wil gaan of gaat wonen. Of je bent er al
In ieder geval heel veel succes
Ben er inderdaad al ja, hoewel ik nu net een paar dagen Kuala Lumpur doe voor een visumpje

Dank je..
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:29:35 #63
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41528809
In ieder geval heel veel succes
pi_41975897
Hoi Poohy... heb je mijn mailtje van laatst ontvangen?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_41975946
Ja, en hoe gaat het met werk zoeken?
pi_42139236
Poohy? Ben je er nog?
Je hebt niets meer van je laten horen...
Alles goed?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:27:10 #67
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_42328465
Jaja ik ben er nog Ben er een tijdje niet geweest, dat klopt
simkaartje is trouwens onderweg Levi

Het gaat best wel goed hier We wonen nog steeds bij mijn ouders, maar mijn vriend heeft intussen een baan gevonden als meubelmaker Dus dat is heel erg goed nieuws! Hij is afgelopen week begonnen met werken. Dus hopen dat de baan goed gaat bevallen!

Ik ben nu ook druk aan het solliciteren, ook al weet ik niet meer precies welke richting ik op wil gaan. Want de werksituatie is hier toch heel anders dan in NZ. Wat ik daar leuk vond aan werk, vind ik hier helemaal niks. Maar goed, ik ga niet al te kieskeurig zijn. Belangrijkste is nu om allebei een baan te hebben zodat we een plekje voor onszelf kunnen zoeken

En mocht het bij mij te lang duren, we kunnen ook met zijn 2-en op mijn vriends salaris leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:38:25 #68
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42328655
Hee, fijn om weer iets te horen Heerlijk dat je vriend al een baan heeft! Jij vindt vast ook wel wat hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:42:13 #69
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_42328732
Ja ik denk dat ik ook gauw wat vind
Maar we zijn beiden zo ontzettend wantrouwend ingesteld door het afgelopen jaar. We vertrouwen geen enkele werkgever en we steken elkaar daarmee nog aan ook

Zo is mijn vriend ontzettend bang dat hij niet uitbetaald zal krijgen

We moeten gewoon dat hele NZ-gebeuren loslaten
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 12:00:18 #70
103109 Dallie_v1.02
Bottomly potts
pi_42331552
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:29 schreef poohy het volgende:
Het valt mij wel op dat er in Nederland meer sfeer is dan in Nieuw-Zeeland. Komt toch doordat Nieuw-Zeeland een vrij nieuw land is. Het oudste gebouw is geloof ik 90 jaar.
Merk wel dat mensen hier een stuk directer zijn.
Meer sfeer? Dat vind ik dan weer vreemd, tenzij je bedoelt dat er meer een Ka U Tee sfeer hangt. Of bedoel je de ...ahem..."gezelligheid"?
Swept towards a new domain
Reversed in time, proceed in time
Swallowed by dimensions
Swallowed by the flames
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:44:22 #71
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_42333716
Met meer sfeer bedoel ik culturele sfeer. Nieuw-Zeeland is een vrij nieuw land en voelde mij soms 'kil' aan. Moeilijk om zo te omschrijven.

Jammer dat jij vindt dat er in Nederland een KUT sfeer hangt. Misschien moet je het eens ergens anders proberen

[ Bericht 2% gewijzigd door poohy op 03-10-2006 14:23:07 ]
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:33:59 #72
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_42342447
Ik heb een baan
Donderdag kan ik al beginnen! Ben echt ontzettend blij..

Helemaal omdat het solliciteren niet echt goed ging. Op de een of andere manier ben ik er niet helemaal bij. Sta nog met mijn andere been in Nieuw-Zeeland voor mijn gevoel. Ik ben ook ontzetten chaotisch bezig

Maar gelukkig wilde dit bedrijf wel met mij in zee
pi_42345315
Gefeliciteerd Poohy! Laat je ons nog weten hoe 't gaat enzo?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_42345586
Gefeliciteerd Poohy!
Wat ga je doen qua werk?
pi_42350573
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 21:33 schreef poohy het volgende:
Ik heb een baan
Donderdag kan ik al beginnen! Ben echt ontzettend blij..

Helemaal omdat het solliciteren niet echt goed ging. Op de een of andere manier ben ik er niet helemaal bij. Sta nog met mijn andere been in Nieuw-Zeeland voor mijn gevoel. Ik ben ook ontzetten chaotisch bezig

Maar gelukkig wilde dit bedrijf wel met mij in zee
Gefeliciteerd!
Echt gaaf dat jullie nu allebei werk hebben! Wat ga je precies doen?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_42352127
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:44 schreef poohy het volgende:
Jammer dat jij vindt dat er in Nederland een KUT sfeer hangt. Misschien moet je het eens ergens anders proberen
Dat is idd jammer; daarom probeer ik het al 2 1/2 jaar ergens anders.
Swept towards a new domain
Reversed in time, proceed in time
Swallowed by dimensions
Swallowed by the flames
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:43:40 #77
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_42352170
Blijf alsjeblieft daar, TS is vast zo een verzuurde wereldvreemde kuthoer die van mening is dat Nederland een verpauperd land is geworden en nu maar weer terug denkt te komen omdat het in Nieuw-Zeeland nog kutter is.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_42352459
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:43 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Blijf alsjeblieft daar, TS is vast zo een verzuurde wereldvreemde kuthoer die van mening is dat Nederland een verpauperd land is geworden en nu maar weer terug denkt te komen omdat het in Nieuw-Zeeland nog kutter is.
Of je leest het topic even.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage woensdag 4 oktober 2006 @ 12:22:41 #79
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_42354605
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:43 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Blijf alsjeblieft daar, TS is vast zo een verzuurde wereldvreemde kuthoer die van mening is dat Nederland een verpauperd land is geworden en nu maar weer terug denkt te komen omdat het in Nieuw-Zeeland nog kutter is.
makkelijk he, vooroordelen hebben
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_42358217
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:58:17 #81
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_42362594
Ik ga werken bij een energie-leveraar als management assistant Heb er enorm veel zin in!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:59:11 #82
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_42362612
quote:
Bedankt voor de link Zijn we gelukkig niet de enigen die niet in een ander land kunnen aarden Toch hoor je daar maar weinig over..
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:21:35 #83
103109 Dallie_v1.02
Bottomly potts
pi_42503235
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:58 schreef poohy het volgende:
Heb er enorm veel zin in!
Ik vind het opmerkelijk dat je er niet behoorlijk de balen in hebt. Ja ok een baan zoeken is nodig en je moet weer van alles betalen en zo, maar ik zou echt het idee hebben van "ga direct naar de gevangenis:u mag niet langs Start".
Swept towards a new domain
Reversed in time, proceed in time
Swallowed by dimensions
Swallowed by the flames
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 oktober 2006 @ 09:23:17 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42503261
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:58 schreef poohy het volgende:
Ik ga werken bij een energie-leveraar als management assistant Heb er enorm veel zin in!
Collega?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42504550
Moet je eens lezen hoe ze tegen Nederland aankijken
http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A564617
Dat was voor Pim Fortuyn en van Gogh.
En één maand na 9/11.
Created: 16th October 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 oktober 2006 @ 11:24:15 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42505490
Die is leuk ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42505660
VOL=VOL, sorry.
pi_42506153
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:42 schreef SlimShady het volgende:
Moet je eens lezen hoe ze tegen Nederland aankijken
http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A564617
Dat was voor Pim Fortuyn en van Gogh.
En één maand na 9/11.
Created: 16th October 2001
quote:
When going shopping, the cashier will always ask for a small coin to make your life difficult. They will always call it by its name and if you don't have it, will also give you a look to kill.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:05:52 #89
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_42506653
Edit verkeerde topic
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_44912971
Dag Poohy, allereerst een gelukkig nieuwjaar voor jullie beiden , al een beetje gewend bij je nieuwe werkgever? Ik las dat je bij een energieleverancier zit, bevalt dat een beetje?
We zijn benieuwd hoe het je tot dusver vergaan is....dus laat ons weer eens weten hoe jullie er voor staan,groetjes
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_44915363
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:00 schreef geevee het volgende:
Dag Poohy, allereerst een gelukkig nieuwjaar voor jullie beiden , al een beetje gewend bij je nieuwe werkgever? Ik las dat je bij een energieleverancier zit, bevalt dat een beetje?
We zijn benieuwd hoe het je tot dusver vergaan is....dus laat ons weer eens weten hoe jullie er voor staan,groetjes
Ja, benieuwd

En lang leve 07
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:14:09 #92
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_44949215
Jullie ook een goed 2007

Zat laatst trouwens ook nog aan dit topic te denken en wilde het gaan updaten. Maar jullie zijn me voor

Hier gaat alles eigenlijk de goede kant op. We hebben nu allebei een baan, ik tijdelijk en mijn vriend vast. Maar goed, omdat mijn vriend een specifiek beroep heeft, vindt ik het belangrijkst dat hij echt onder de pannen is

Helaas hebben we op dit moment nog geen woning. De eerste twee maanden hebben we bij mijn ouders gewoond en nu zitten we tot half februari in het huis van mijn broer. Hij is tot half februari aan het reizen. Elke keer doen we mee met het loten voor woningen, dus wie weet hebben we geluk! Anders moeten we maar particlier gaan huren voor een tijdje, wel duur natuurlijk maar we hebben allebei een inkomen.

Dat waren de praktische zaken

Tsja, om eerlijk te zeggen hebben we Nieuw-Zeeland nog geen moment gemist. Het is ook bijna niet te bevatten dat we een maand of vijf geleden er nog zaten! We waren meteen weer gewend in Nederland, ook al hadden we de eerste tijd best nog veel stress omdat we alles weer op moeten bouwen.

Maar er is echt een duidelijk verschil met hoe ik ben voor vertrek. Ik kan echt van alles eens een keer gewoon genieten en maak mij veel minder druk om randzaken. Ben gewoon heel erg gelukkig met wat ik heb en ben

Voor de rest hebben we alleen nog een beetje de onrust van het niet hebben van een eigen huis Ergens ben ik wel een beetje bang dat ik weer de drang krijg om weg te gaan als we zijn gesetteled Maar dat zien we dan wel weer!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 januari 2007 @ 20:07:26 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44951063
Ik heb binnenkort een huisje te koop 't Is wel een enorme opknapper...

Fijn dat het nu goed gaat met jullie trouwens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:09:21 #94
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_44951144
Je gaat verhuizen naar Duitsland ?
Aan kopen zitten we nog niet te denken, we kunnen trouwens nu nog geen eens een hypotheek krijgen denk ik
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 januari 2007 @ 10:44:00 #95
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44966157
Mijn vaders huis komt over een poosje te koop. Maar daar moet wel wat aan opgeknapt worden, er zit een simpel keukenblok in en geen behoorlijke badkamer. En de achtergevel is een beetje stuk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44996742
Poohy, fijn te lezen dat je in Nederland weer lekker aan de gang bent en je je weer thuisvoelt. Het feit dat je NZ niet mist zegt toch wel een boel denk ik zo.
pi_45704047
Poohy! Leuk dat je weer even een update-je hebt gegeven!
En fijn voor je dat je je weer zo gelukkig voelt hier.Geldt datzelfde voor je vriend? Voelt hij zich echt goed thuis in NL?

Veel succes verder hè!
 FR
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:01:31 #99
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51571800
Met goedkeuring van TS deze even naar KAA geschopt. Ook deel 1 staat er nu: Wij gaan weer terug verhuizen naar Nederland... Is al wel gesloten maar misschien hebben mensen wat aan de informatie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 juli 2007 @ 21:12:56 #100
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51572227
Hee, leuk, ben wel benieuwd hoe TS het maakt inmiddels
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:39:28 #101
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_51659413
Wat leuk dat dit topic nog een keer boven komt dobberen

Het gaat heel erg goed met ons We zijn blij om in Nederland te zijn en eindeiljk komt alles eens een keer naar ons toe! Ik heb niet mer het gevoel dat ik moet 'vechten' om dingen voor elkaar te krijgen en alles loopt op rolletjes

Ook geniet ik voor het eerst van mijn leven van de dagelijkse dingen in Nederland. Ik geniet ervan om met vriendinnen en familie af te spreken, leuke dingen te doen met mijn vriend en vind het zelfs leuk om naar mijn werk te gaan Omdat we de drie jaar extreem hebben gespaard om maar terug te kunnen naar Nieuw-Zeeland, hebben mijn vriend en ik weinig samen ondernomen eigenlijk. En het is nu heerlijk om gewoon iets te kopen als ik iets leuks zie, of een weekendje weg te boeken

Maar dit alles heeft eigenlijk meer met mijn verleden te maken en het idee dat ik altijd maar wilde vluchten. Ik wilde altijd weg weg weg. Dus dit is waarschijnlijk niet een standaard remigratie verhaal
Vroeger werd ik misselijk van het idee van vastigheid Maar nu wil ik niets liever dan vastigheid: een vaste baan, een eigen huis enzovoort

Ik heb de afgelopen tien jaar niet langer dan een jaar op dezelfde plek gewoond, alleen dit jaar zijn we al vier keer verhuisd. Het is dan ook best moeilijk om een eigen vaste plek te vinden, maar ook dat komt goed

Ik betrap me er nu zelfs op dat ik positief praat over Nieuw-Zeeland. We hadden natuurlijk allebei een grafhekel aan het land gekregen, maar nu zie ik ook de schoonheid van het land weer en ik kan er enthousiast met andere mensen over hebben. Maar er wonen.. nee daar zal ik noooit positief over zijn. Maar goed, dit was onze ervaring en voor heel veel emirgranten werkt het natuurlijk wel en die hebben er een heerlijk leven.

Ik moet wel zeggen dat ik mij nog nooit zo een sloeber heb gevoeld als toen ik in Nieuw-Zeeland was. We hebben nooit een vaste woonruimte kunnen vinden en trokken als een stel nomaden van de ene naar de andere plek. En op een gegeven moment was het zo erg dat we geld voor boodschappen moesten tellen Wat een stress

Nu heb ik geen medelijden met mijzelf hoor, ik heb er echt enorm veel van geleerd! Ik heb er absoluut geen spijt van dat we dit gedaan hebben. Zoals ik al eerder heb gezegd in dit topic, ik ben een heel anders mens geworden! Ook heb ik nu het vertrouwen dat al het praktische goed komt. Wij hebben nu al een paar keer gehad dat we (in NL) onze woonruimte moesten verlaten en nog niets nieuws hadden. Iedereen in de omgeving zat te stressen, behalve wij. En het kwam natuurlijk altijd goed

En we zijn natuurlijk half op de bonnefooi gegaan. Het blijft natuurlijk altijd een risico, ook al heb je van te voren een contract geregeld. Mijn vriend kon dat niet voor elkaar krijgen, omdat de werkgever je altijd van te voren wil zien. Wel had hij heel veel toezeggingen die achteraf niets waard bleken te zijn. Ik had dan ook nooit verwacht dat wij terug naar Nederland zouden gaan om de reden dat mijn vriend daar geen werk kon krijgen. Juist omdat er zo'n tekort was aan mensen in zijn beroep. Ik had meer het idee dat áls we terug zouden gaan, dat het vanwege heimwee zou zijn.

Tenslotte wil ik zeggen dat ik het idee heb dat het echte emigreren niet meer bestaat. Toen mijn oom en tante in de jaren 60 gingen emigreren, dacht de rest van de familie ze nooit meer terug te zien. Het was een reis met de boot voor een week of zes. Zij konden dus niet zomaar terug. Als het in deze tijd misgaat, boek je een ticket en je bent weer terug in je eigen land. Het enige waar je last van hebt, zijn een paar praktische zaken.

Zo, ik hoop dat ik utigebreid genoeg ben geweest

groetjes van een gelukkige Poohy
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:56:34 #102
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_51659999
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:39 schreef poohy het volgende:
Wat leuk dat dit topic nog een keer boven komt dobberen

Het gaat heel erg goed met ons We zijn blij om in Nederland te zijn en eindeiljk komt alles eens een keer naar ons toe! Ik heb niet mer het gevoel dat ik moet 'vechten' om dingen voor elkaar te krijgen en alles loopt op rolletjes

[knip]

groetjes van een gelukkige Poohy
Hoi Poohy!
Wat fijn om te horen dat je de juiste beslissing hebt genomen en nu gelukkig bent!

Ik kan me voorstellen dat je enorm veel levenservaring hebt opgedaan in de afgelopen jaren en nu inderdaad zo ver bent dat je nu kunt genieten van de vastigheid die je hebt gevonden. Ik wens jullie nog veel meer geluk samen aan deze kant van de wereldbol.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:59:40 #103
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_51662445
Dankje Levitation
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:55:24 #104
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51682347
Leuk die update poohy, 't was al even stil.

Toch prachtig dat 't zo goed met jullie gaat. Ik heb 't proberen te volgen vanaf het eerste topic en je ziet jullie weer helemaal opbloeien naar gelang de topics oudr werden, en dan zeker als je het eerste topic ook kent.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_51684323
Poeh hee! Dat klinkt zeker even hartstikke goed!

HEt is fijn om te lezen hoe jullie je leven in NL weer op hebben weten te bouwen en alle emigratie-ervaringen op een positieve manier een plaatsje hebben weten te geven. Dat is op zich ook wel knap, vind ik: ik denk dat veel mensen bij wie de emigratie slecht uitpakt, er veel méér moeite mee hebben om het te verwerken en het positieve ervan in te zien! Nog losstaand van het feit dat ze het met zoveel openheid met de buitenwereld zouden delen!

Petje af, en vooral veel geluk samen toegewenst!!
 FR
pi_52060109
Mijn vriendin en ik zitten er ook aan te denken om naar Nieuw Zeeland of Australie te emigreren, maar na het lezen van dit hele topic wordt je toch wat huiverig wat betreft die beslissing...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:19:21 #107
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_52060302
Nee joh! Gewoon doen
Dit is onze ervaring en wie zegt dat het jullie ook zo afloopt als bij ons?

Er wonen echt zat Nederlanders die het er wel naar de zin hebben en er gelukkig zijn

Als je deze plannen hebt, zou ik er echt voor gaan

Het is van ontzettend veel factoren afhankelijk of zoets slaagt of niet, geen enkele persoon en situatie is hetzelfde.

Iedereen nog bedankt voor de lieve reacties, doet mij goed
  zondag 20 januari 2008 @ 21:38:17 #108
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56188026
Nu ik dit (ontnuchterende?) topic tegenkwam, schop ik hem graag meteen even omhoog!
Nieuw Zeeland is mijn droomland sinds ik er 6 jaar geleden geweest ben...... Ooit hoop ik er te wonen, hoewel ik nog niet echt een idee heb hoe&wat. Sowieso wil ik graag eens in het buitenland wonen, de sfeer proeven, en dan hoeft het niet eens meteen voor vast te zijn!
censuur :O
pi_70184421
Hoe gaat het nu met de TS?

Alweer op weg naar een nieuwe droom?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70219778
Jezus, wat een verhaal man. Je hoort wel vaker dat diploma's in andere landen minder waard zijn , maar is dat niet omgekeerd. Ik bedoel dat buitenlandse diploma's in Nederland pakweg een opleidingsniveau minder waard zijn. universitaire opleiding> HBO master bijvoorbeeld
  maandag 6 juli 2009 @ 21:07:47 #111
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_70716454
Grappig dat dit topic weer omhoog komt

We zijn inderdaad met onze volgende droom bezig, in september gaan we heel burgerlijk verhuizen naar een eengezingswoning
Daar zijn we nu wel aan toe, de afgelopen acht jaar zijn we zó vaak verhuisd dat we nu echt toe zijn aan een eigen plek. Ik moet zeggen dat de reiskriebels na al die jaren nu ook een beetje gezakt zijn. Natuurlijk ga ik nog erg graag op vakantie, maar dan maximaal voor twee maanden

Maar wie weet gaan we in de toekomst het nog eens ergens anders proberen Voorlopig dus niet want het heeft ons echt drie jaar gekost om alles weer op orde te krijgen..

Toch kan ik nog steeds niet kijken naar al die emigreerprogramma's. Dan benijd ik deze mensen en vraag ik me af waarom het bij hen wél lukt. Als ik zie dat mensen dan naar Australie gaan emigreren dan denk ik, heerlijk! Maar toen we daar op vakantie waren vorig jaar vond ik het leuk om er te reizen maar moest er toch echt niet aan denken om er te wonen..

Dus we zien wel! In ieder geval is ons leven helemaal op de rails, allebei een vaste baan, een koopwoning en we voelen ons erg gelukkig

@Remcodelft, gewoon doen! Onze ervaring hoeft toch niet de jouwe te zijn, er zijn heel veel Nederlanders die het fijn hebben in nZ
pi_70738734
weet niet eens wat ik ben.
mijn moeder is nederlands, pa is duits.
ben geboren in duitsland, 2 talig opgevoed en vaak vakantie in nederland en nu sinds een paar maanden woonachtig in utrecht
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:22:38 #113
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70738801
Poohy, wat fijn om te horen dat het nu zo goed met jullie gaat!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_70844368
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:08 schreef poohy het volgende:
Vervolg van: Wij gaan weer terug verhuizen naar Nederland ...

Mijn vriend en ik zijn begin 2005 verhuisd naar Nieuw-Zeeland om daar minimaal 3 jaar te gaan wonen. Helaas pakte het allemaal anders uit dan we gedroomd hadden en moesten we weer terug naar Nederland. Omdat je nooit wat hoort over 'mislukte emigraties' heb ik hier een topic over geopend. Ook om bij te houden hoe het nu is om weer terug te keren naar het Nederland.

Het hele verhaal staat in de openingspost van het eerste topic.

MIjn laatste post uit het vorige deel:
[..]

Ook wil ik even kwijt dat ik echt blij ben met al jullie reacties
Nah, goed dat je je weer thuis voelt maar wat ik wel wil zeggen is dat jullie mischien het zoveelste
voorbeeld zijn van mensen die onvoldoende beseffen wat hun nieuwe thuisland inhoudt en heel
vaak te weinig weet hebben wat ze te wachten staat. En kom nou niet met het veelgehoorde excuus
dat het niet zo is want dat is de eerste meest gehoorde reactie "het ligt niet aan ons" Kan zijn maar dan
moeten er wel hele externe factoren een rol spelen zoals een coup waarbij iedere buitenlander zsm het
land dient te verlaten. Voordat je naar een ander land toegaat moet je minimaal een 1/2 jaar vantevoren
informatie over alles en nog wat opvragen (er zelfs heengaan) want er zomaar van uitgaan dat men dezelfde 'zekerheden'heeft die men op sociaal niveau wel in Nederland heeft(loketje voor al uw vragen)
is wel erg kortzichtig en dom. Hopelijk is dit een goede les geweest en een waarschuwing voor anderen.
75 topics = FIN
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:42:15 #115
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_70865726
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:20 schreef FP128 het volgende:

[..]

Nah, goed dat je je weer thuis voelt maar wat ik wel wil zeggen is dat jullie mischien het zoveelste
voorbeeld zijn van mensen die onvoldoende beseffen wat hun nieuwe thuisland inhoudt en heel
vaak te weinig weet hebben wat ze te wachten staat. En kom nou niet met het veelgehoorde excuus
dat het niet zo is want dat is de eerste meest gehoorde reactie "het ligt niet aan ons" Kan zijn maar dan
moeten er wel hele externe factoren een rol spelen zoals een coup waarbij iedere buitenlander zsm het
land dient te verlaten. Voordat je naar een ander land toegaat moet je minimaal een 1/2 jaar vantevoren
informatie over alles en nog wat opvragen (er zelfs heengaan) want er zomaar van uitgaan dat men dezelfde 'zekerheden'heeft die men op sociaal niveau wel in Nederland heeft(loketje voor al uw vragen)
is wel erg kortzichtig en dom. Hopelijk is dit een goede les geweest en een waarschuwing voor anderen.
Nou we waren dus al eerder in Nieuw-Zeeland geweest, de eerste keer allebei een maand of negen (staat in het eerste deel, misschien eerst alles lezen voordat je reageert?). Dus dat we dachten al wat meer te weten over het land.

En ten tweede zaten we TOTAAL niet te wachten op uitkeringen en andere zekerheden. Ik weet niet of je in je reactie over ons zelf hebt, maar wij wisten precies hoe het in elkaar zat. We waren nooit van bepaalde zekerheden uitgegaan en die wilden we ook niet hebben. Anders waren we wel in NL gebleven

We wisten dat NZ een erg arm land is en dat het ieder voor zich is. En ja het blijft een gok, hoeveel je ook weet of van te voren geregeld hebt.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 02:11:21 #116
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_70868931
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:42 schreef poohy het volgende:

[..]

Nou we waren dus al eerder in Nieuw-Zeeland geweest, de eerste keer allebei een maand of negen (staat in het eerste deel, misschien eerst alles lezen voordat je reageert?). Dus dat we dachten al wat meer te weten over het land.

En ten tweede zaten we TOTAAL niet te wachten op uitkeringen en andere zekerheden. Ik weet niet of je in je reactie over ons zelf hebt, maar wij wisten precies hoe het in elkaar zat. We waren nooit van bepaalde zekerheden uitgegaan en die wilden we ook niet hebben. Anders waren we wel in NL gebleven

We wisten dat NZ een erg arm land is en dat het ieder voor zich is. En ja het blijft een gok, hoeveel je ook weet of van te voren geregeld hebt.
NZ arm?

Maar goed...het is heel mooi dat jullie het voor elkaar hebben in Nederland. :-)
Maar wat ik me afvraag...is NZ niet gewoon het verkeerde land geweest?

Om het zo te stellen....ik heb een tijdje in Zweden gezeten. Heel veel ruimte, heel schoon en heel veel natuur en bos. En in de winter prachtig ijs en rendieren! Maar ook erg stil en de mensen waren erg op zichzelf. Ik kon daar niet tegen...het was te saai...en het was een opluchting om weer in Nederland te zijn en om alles vlak bij elkaar te hebben.

Ik heb wat dat betreft veel meer met Zuid Oost Azie. Er zijn altijd wel mensen...winkels zijn meestal open en er is ook een prachtige natuur. Het leven, met een klein beetje moeite, heel erg makkelijk zijn hier.

Dus ik vraag me nog steeds af...waarom NZ? Als je er al 9 maanden hebt gezeten voordat je uiteindelijk emigreerde had je toch een goed idee moeten hebben? p.s. Dit is geen verwijt maar gewoon een vraag
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zaterdag 11 juli 2009 @ 04:34:49 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_70869923
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:20 schreef FP128 het volgende:

[..]

Nah, goed dat je je weer thuis voelt maar wat ik wel wil zeggen is dat jullie mischien het zoveelste
voorbeeld zijn van mensen die onvoldoende beseffen wat hun nieuwe thuisland inhoudt en heel
vaak te weinig weet hebben wat ze te wachten staat. En kom nou niet met het veelgehoorde excuus
dat het niet zo is want dat is de eerste meest gehoorde reactie "het ligt niet aan ons" Kan zijn maar dan
moeten er wel hele externe factoren een rol spelen zoals een coup waarbij iedere buitenlander zsm het
land dient te verlaten. Voordat je naar een ander land toegaat moet je minimaal een 1/2 jaar vantevoren
informatie over alles en nog wat opvragen (er zelfs heengaan) want er zomaar van uitgaan dat men dezelfde 'zekerheden'heeft die men op sociaal niveau wel in Nederland heeft(loketje voor al uw vragen)
is wel erg kortzichtig en dom. Hopelijk is dit een goede les geweest en een waarschuwing voor anderen.

Wat wil je nu precies bewijzen?

Ja, in Nederland is het over het algemeen erg goed voor elkaar. Maar waarom zou je het niet proberen als je dat wilt? Ik ben bang dat je geen flauw idee hebt wat er bij komt kijken als je besluit te emigreren. Voor veel mensen is het juist veel moeilijker om iets (opnieuw) te beginnen in een ander land.

Als je voor zekerheid wilt kiezen moet je inderdaad gewoon lekker blijven zitten.

Poohy, goed om te lezen dat 't zo gaat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_71089755
Je hoort genoeg over mislukte emigraties. Programma´s als "Ik Vertrek" vullen er uren zendtijd mee.
pi_71089914
Ja da's een gaaf programma indd!

Maar het was best heel moedig van Poohy om het hele verhaal maar hier neer te zetten! Het was heel interessant om dat ook eens te lezen, en het zal anderen (die het niet durven delen) vast een hart onder de riem steken.
 FR
pi_71092421
Ach ja, TS is een ervaring rijker en heeft het nu goed naar d´r zin in Nederland. Het gaat er uiteindelijk toch om dat je ergens woont waar je het naar je zin hebt en waar je je draai kunt vinden. Als dat dan niet NZ is maar Nederland, so be it.
pi_71093527
Absoluut, heb je helemaal gelijk in!
 FR
pi_71149599
leuk om te lezen, soms moet je een poos weggaan om thuis te komen is ook mijn ervaring

ik denk dat je een stuk gelukkiger bent en bewuster van je voorspoed als je iig probeert je dromen waar te maken!
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 20 juli 2009 @ 15:47:03 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71151830
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:20 schreef FP128 het volgende:
Nah, goed dat je je weer thuis voelt maar wat ik wel wil zeggen is dat jullie mischien het zoveelste
voorbeeld zijn van mensen die onvoldoende beseffen wat hun nieuwe thuisland inhoudt en heel
vaak te weinig weet hebben wat ze te wachten staat. En kom nou niet met het veelgehoorde excuus
dat het niet zo is want dat is de eerste meest gehoorde reactie "het ligt niet aan ons" Kan zijn maar dan
moeten er wel hele externe factoren een rol spelen zoals een coup waarbij iedere buitenlander zsm het
land dient te verlaten. Voordat je naar een ander land toegaat moet je minimaal een 1/2 jaar vantevoren
informatie over alles en nog wat opvragen (er zelfs heengaan) want er zomaar van uitgaan dat men dezelfde 'zekerheden'heeft die men op sociaal niveau wel in Nederland heeft(loketje voor al uw vragen)
is wel erg kortzichtig en dom. Hopelijk is dit een goede les geweest en een waarschuwing voor anderen.
Ik vraag me eigenlijk af wat JOUW ervaringen precies zijn met vertrekken / emigreren uit Nederland, en wat daar allemaal bij komt kijken? Ik heb namelijk een donkerbruin vermoeden dat je jezelf meer baseert op televisieprogramma's als "Ik Vertrek" dan dat je zelf ook daadwerkelijk een emigratie hebt ondernomen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')