abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:01:29 #1
42555 Tomek
Take on the world!
pi_40878061
Ok, de situatie is als volgt.

Ik werk momenteel fulltime. Het bedijf waar ik werk heft voor mij om financiele redenen ontslag aangevraagd. Nu ben ik hiermee akkoord gegaan aangezien ik sowieso volgend jaar weer wilde gaan studeren.

Nu moet ik dus voor het CWI een aantal formulieren invullen mbt dat ontslag. Waarschijnlijk zodat ze mijn uitkering kunnen regelen omdat ik daar nu recht op heb. Nu zei mijn baas vandaag dat ik daar niet op moet invullen dat ik weer naar school ga, want dan krijg ik die uitkering dus.

Maar daar heb ik toch helemaal geen recht op als ik weer studeer? Mijn ontslag gaat in per september en dan begint mijn school ook. Of valt er hier voor mij toch nog een slaatje uit te slaan?

Iemand hier meer verstand van?
pi_40878613
WW durf ik niet te zeggen, maar bijstand krijg je niet als je voltijd student bent.

Wat je in ieder geval wel kan doen: betaal zo veel mogelijk studiekosten dit jaar! Collegegeld in 1 keer betalen, dat soort dingen, dan is dat dit jaar een aftrekpost, omdat je dit jaar belasting hebt betaald, krijg je dan een deel terug.
censuur :O
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:18:49 #3
42555 Tomek
Take on the world!
pi_40878670
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:17 schreef RemcoDelft het volgende:
WW durf ik niet te zeggen, maar bijstand krijg je niet als je voltijd student bent.

Wat je in ieder geval wel kan doen: betaal zo veel mogelijk studiekosten dit jaar! Collegegeld in 1 keer betalen, dat soort dingen, dan is dat dit jaar een aftrekpost, omdat je dit jaar belasting hebt betaald, krijg je dan een deel terug.
Mijn studiegeld wordt binnenkort in 1 klap afgeschreven als het goed is
pi_40878698
"Of valt er hier voor mij toch nog een slaatje uit te slaan?" m.a.w hoe kan ik frauderen.

pi_40878881
Voor een WW uitkering (of hoe dat tegenwoordig ook heet) moet je beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Als je full-time studeert ben je dat niet. Ergo, geen uitkering.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:25:46 #6
101188 Jaeder
Int. wl. zt. int. disc.pr.
pi_40878914
WW zal ook niet lukken met een studie. Als je studeert ben je namelijk niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en kun je niet solliciteren. Daarom zul je dan geen WW krijgen.

Er zijn uitzonderingen mogelijk, maar tegen die tijd dat je dat voor elkaar hebt ben je waarschijnlijk ook afgestudeerd.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:29:43 #7
42555 Tomek
Take on the world!
pi_40879043
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:19 schreef Dementor het volgende:
"Of valt er hier voor mij toch nog een slaatje uit te slaan?" m.a.w hoe kan ik frauderen.

Ik wil helemaal niet frauderen. Maar als ik ergens recht op heb wil ik daar wel aanspraak op maken. Ik vermoedde echter al dat ik gewoon geen recht heb op een uitkering en dat blijkt ook wel uit de reacties. Dus daar moet ik het dan gewoon bij laten
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:37:03 #8
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_40879287
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:19 schreef Dementor het volgende:
"Of valt er hier voor mij toch nog een slaatje uit te slaan?" m.a.w hoe kan ik frauderen.

Ik denk dat 'waar heb ik recht op?' een betere verwoording is...?

Heb zelf ook zoiets, vanaf september een vaste baan maar blijf ingeschreven op school omdat ik nog 2 (don't ask.. ) vakken moet halen. Een belletje naar het IBG leerde me dat ik een OV kan aanhouden zolang ik niet boven dat max. bedrag kom. 1 Jan. gaat die teller weer op 0, dus kan ik eigenlijk nóg een keer een maand of 8 een OV krijgen Had ik dus echt niet verwacht, maargoed.. Die 8 maanden ga ik hopelijk niet nodig hebben btw, eind december wil ik m'n papiertje wel hebben eigenlijk...

En om de vraag van de topicstarter te beantwoorden (of iig een poging te wagen): Nee, ik denk niet dat je nog een uitkering kan aanvragen. Je bent inderdaad niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt, dus geen uitkering. Je kunt natuurlijk wel die relatief goedkope lening aangaan met het IBG (max ¤700 en nog wat per maand) en een bijbaan hebben, of gewoon zorgen dat je een bijbaan hebt die genoeg verdient...
Life's like music, get the rhythm..
pi_40879520
Als jij je inschrijft als werkzoekende, krijg je een WW uitkering mits je 26 weken daarvoor hebt gewerkt.

Je kan 6 maanden een ww uitkering krijgen. Betekent wel dat je actief opzoek moet gaan naar een andere baan en dus minimaal één keer in de week MOET solliciteren.

Aangezien je weer gaat studeren en je dus niet fulltime gaat werken, betwijfel ik dus of je in aanmerking komt voor een WW uitkering.

Wanneer je gaat studeren kom je nooit in aanmerking voor een bijstand uitkering.

Suc6
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:11:26 #10
101188 Jaeder
Int. wl. zt. int. disc.pr.
pi_40883321
Nog wat opmerkingen. Jammer dat je akkoord bent gegaan met ontslag, je had het beter voor de kantonrechter uit kunnen vechten. Dan had je nog een ontslagvergoeding kunnen krijgen. Of je baas kunnen dreigen met de kantonrechter en een aantal maanden loon kunnen eisen.

Bovendien als je akkoord gaat met ontslag is je uitkeringsgrond toch al wankel, omdat het 'vrijwillig' is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')