abonnement Unibet Coolblue
pi_40798530
Ik heb net een bezichtiging gehad bij een leuk appartementje hier in Delft, en ik ga er wel voor denk ik. Alles ziet er leuk uit en het is wel wat ik zoek, nu is het enige nadeel dat er geen wasmachine aansluiting zit, maar alsdus de verhuurder (vestia) kan je die wel aan laten leggen door een loodgieter. Heeft iemand enig idee wat de kosten van zoiets zijn en of dat ingrijpend is? Ik kan er namelijk voor kiezen om hem of onder het aanrechtblad te zetten, dan zie je eventuele aansluiting ook niet zo goed vanuit woonkamer of keuken, maar dan moet ik mijn koelkast weer ergens anders kwijt. Of ik zet hem tegen een lege muur recht tegenover mijn keukentje, maar ik weet dus niet of zo'n aansluiting 'opvallend' is en veel plek inneemt, je kijkt nl. vanuit de woonkamer zo de keuken in, en tegen dat muurtje aan, en het is niet zo mooi om dan tegen een wasmachine-aansluiting aan te kijken denk ik.

Kort samengevat dus:

Kosten: ??
Opvallend: ??
Ruimte die het in beslag neemt: ??
Is het te doen in een appartement op de 1e verdieping: ??
Klussen deel 1 en 2
pi_40798666
Alles is te maken natuurlijk, maar als er nog geen aparte stroomgroep, water en afvoer zit op de lege plaats, en je kunt dat niet zelf gaat het aardig wat kosten denk ik.

Is er voorheen dan geen wasmachine geweest in dat appartement?
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:51:13 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40798750
De kosten zijn nogal moeilijk in te schatten. Moet er bijvoorbeeld veel leidingwerk gedaan worden? Of de factoren welke Marsepeinnoemt. Vraag diverse offertes aan en je weet het.

De aansluiting is een kraantje die ca 10 cm lang is en 2 cm breed. Die komt vaak op een hoogte dat hij nog net onder bladhoogte van de wasmachine zit. Niet echt in het zicht dus. De leidingen er naartoe zullen meer in het oog springen.

Niet veel. De leiding komt ca 2-3 cm van de muur af en loopt van de waterleiding naar de wasmachine.

Het is in ieder huis te doen.

Is het anders geen idee een kast er omheen te bouwen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40798813
Ligt bv de badkamer of de wc aan de andere kant van het muurtje? Dan kun je daarvandaan af- en aanvoer van water halen.
pi_40799104
Ik had een soortgelijk iets maar dan met een vaatwasser. ik wou een vaatwasser maar aan de kant van het aanrecht (waar dus de waterleiding zit, maar ook de afvoer naar het riool) was geen plaats meer. Een kennis van een kennis die loodgieter is heeft de waterleiding afgetakt en een waterleiding naar de plaats waar nu de vaatwasser staat aangelegd. ik heb de mazzel dat ik op de begane grond woon en onder mij een kruipruimte heb. In overleg met het bestuur van de VVE mocht ik in de kruipruimte een afvoerleiding vanaf de vaatwasser naar de afvoerleiding richting het riool aanleggen. Die kennis van de kennis is er ongeveer 6 uur mee bezig geweest (6 uurx 25 euro = 150 euro) en nog wat materiaalkosten (paar meter koperen buis voor de waterleiding + paar meter pvc-buis voor de afvoer). Ik geloof dat ik toen (3 jaar geleden) voor rond de 200 euro klaar was.

Mijn bovenburen hebben hetzelfde gedaan alleen die hadden het probleem dat ze dus niet door de vloer konden boren voor de afvoerbuis (anders zouden ze bij mij door het plafond heen komen). zij hebben de afvoer beneden langs de muur aangelegd en onder bij de gootsteen met een t-stuk een aftakking richting de afvoerleiding naar het riool gemaakt.. Die leiding is dus in het zicht. Ze hebben witte tegels en de pvc-buis ook wit geschilderd het valt dus niet echt op, maar feit is dat de buis wel in het zicht is.
pi_40799266
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:52 schreef Marsepein het volgende:
Ligt bv de badkamer of de wc aan de andere kant van het muurtje? Dan kun je daarvandaan af- en aanvoer van water halen.
Nee de keuken ligt tegen de muur van de badkamer aan zeg maar, en in de badkamer is zeker te weten geen plek. Nu is het probleem dat dat muurtje wat ik op t oog heb, maar iets van 50-60 breed is, wel een aantal meter lang, dus de wasmachine moet al smal zijn, maar als er dan ook nog een aansluiting bij moet :|
Klussen deel 1 en 2
pi_40799315
beetje achterlijk dit, dat het er niet standaart inzit.
je mag er toch wel vanuit gaan dat de vestia in hun huizen standaart een wasmachine aansluiting bouwt. vraag me af hoe de vorige bewoner waste
Always look on the bright side of life
pi_40799479
Een wasmachine is doorgaans 60 cm breed, soms iets smaller, slechts zelden breder. Kun je een plattegrondje maken, zodat we wat kunnen inschatten.
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:15:27 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40799788
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:07 schreef Marsepein het volgende:
Kun je een plattegrondje maken, zodat we wat kunnen inschatten.
En hierop aangeven waar nu al waterleidingen lopen/liggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40801666
Ik heb een wasmachine van maar 45 cm breed, maar dit is wel een bovenlader.
Je kan er dus niets op/vlak boven zetten.
Een voorlader (die zie je in nederland toch het meeste) kan je onder een werkblad zetten, of gebruiken om je droger op te zetten.
pi_40805724
Er is trouwens wel een kraantje in de badkamer wat als aansluiting kan dienen, alleen is echt geen ruimte in de badkamer... Dat is met die rode stip aangegeven op het plaatje. Er liggen in de badkamer en keuken wat leidingen, verder niet voor zover ik nu gezien heb (Ik ben er maar 20 minuten binnen geweest). Het muurtje naast de deur van de keuken naar de slaapkamer is dus de plek die we op het oog hebben, of het oranje/bruin gemarkeerde gedeelte in de keuken, dat is onder het keukenblad. Ik denk trouwens dat dat muurtje bij nader inzien toch maar iets van 40-50 cm breed is. Je hebt wel een aantal meters in lengte, maar zoals jullie zien kijk je er dan direct vanuit de kamer op.

Klussen deel 1 en 2
pi_40806072
En om hem in de kast te [laatsen?
En waarom is er geen plaats in de badkamer?
Hij ziet er groor genoeg uit.

Bij het plaatsen van de wasmachine moet je natuurlijk wel rekening houden met de afvoerleidingen, waterleidingen kun je nog langs het plafond aanleggen.
Maar afvoerleidingen word wat moeilijker of je moet een aparte afvoerpomp erbij aanschaffen zodat je het water eerst omhoog pomp voor je het naar het riool gaat.
Afvoerleidingen zitten natuurlijk al bij je aanrecht of je badkamer.
Hoe hadden de vorige bewoners het gedaan?

Je kan natuurlijk ook een nieuwe bovenlader kopen van 40 cm breed.
Bijvoorbeeld de whirlpool AWT 6124
zie tevens:
http://www.h-e.nl/

[ Bericht 91% gewijzigd door klipper op 14-08-2006 20:27:39 ]
pi_40807091
Sorry de tekening is een beetje scheef dus de verhoudingen kloppen niet echt. De badkamer bestaat uit een wastafel, een wc en een douche en er is gewoon weinig ruimte voor iets anders. De kast zou een optie kunnen zijn, maar volgens mij is hij niet diep genoeg.

Over de vorige bewoners weten wij niks, ik denk niet dat de woningcorporatie dat soort informatie aan ons kan geven.

Tot nu toe is onder het aanrecht de beste optie of niet?
Klussen deel 1 en 2
pi_40807452
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:50 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Sorry de tekening is een beetje scheef dus de verhoudingen kloppen niet echt. De badkamer bestaat uit een wastafel, een wc en een douche en er is gewoon weinig ruimte voor iets anders. De kast zou een optie kunnen zijn, maar volgens mij is hij niet diep genoeg.

Over de vorige bewoners weten wij niks, ik denk niet dat de woningcorporatie dat soort informatie aan ons kan geven.

Tot nu toe is onder het aanrecht de beste optie of niet?
Maar dat is maar 40 tot 45 cm breed?
Dan zou je de Bosch WFC 2467 kunnen overwegen, deze is slechts 40 cm diep.
Afmetingen zijn 85 hoog x 60 breed x 40 diep.
De meeste aanrechtbladen zijn minimaal 60 diep.
Dus deze zou je dan opzij kunnen plaatsen.

Zie tevens voor de review:
http://www.kieskeurig.nl/(...)C1256FC300485C91.htm
pi_40807554


Wat dacht je hier van?

Blauw is een nieuw muurtje kamer hoog.
pi_40807585
Dat stukje onder de aanrecht is alleen van voren open, aan de zijkant zit er een muur. Maar 85x60x40 klinkt goed, ik denk dat dat stukje voor een koelkast bedoeld is, en koelkasten zijn meestal toch iets groter dan deze afmetingen
Klussen deel 1 en 2
pi_40807710
@ Marsepein: interessant, maar gezien de totale grootte van de woonkamer zou het toch iets teveel in de weg staan
Klussen deel 1 en 2
pi_40807804
Geef anders eens alle afmetingen door.
Je heb er trouwens maar 20 minuten in rondgelopen, en een leeg huis lijkt vaak kleiner dan als het eenmaal gevuld is met meubels, dit geld ook voor de badkamer.
pi_40807893
Ik zou sowieso geen wasmachine oid in de badkamer willen hebben (stroom in een "natte" ruimte ).
pi_40808037
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:14 schreef mjb44 het volgende:
Ik zou sowieso geen wasmachine oid in de badkamer willen hebben (stroom in een "natte" ruimte ).
Een wasmachine in een natte ruimte maakt niet uit, als je je maar aan de plaatsingszone houd.
Zie voor een goede uitleg, blz 6 van:
http://www.ymere.nl/ymere/bestanden/pdf/electra.pdf
pi_40808089
De badkamer is ongeveer 2.5 x 1 meter. Aan de linkerkant heb je de wastafel, daarna de WC, en daarna de douche. Er is dus alleen genoeg ruimte voor een douchegordijn en misschien een paar extra plankjes
Klussen deel 1 en 2
pi_40808223
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:21 schreef sheonlydreams86 het volgende:
De badkamer is ongeveer 2.5 x 1 meter. Aan de linkerkant heb je de wastafel, daarna de WC, en daarna de douche. Er is dus alleen genoeg ruimte voor een douchegordijn en misschien een paar extra plankjes
Nou wat dat betreft klopt je tekening inderdaad niet, ik had iets van 1,75 x 2,25 verwacht.
En de overige maten dan.
pi_40808317
Er was niet echt tijd om alles te meten... Woensdag ga ik weer naar de woningcorporatie en ik zal het daar navragen
Klussen deel 1 en 2
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:02:39 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40812489
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:19 schreef klipper het volgende:

[..]

Een wasmachine in een natte ruimte maakt niet uit, als je je maar aan de plaatsingszone houd.
Zie voor een goede uitleg, blz 6 van:
http://www.ymere.nl/ymere/bestanden/pdf/electra.pdf
En je wasmachine op zo'n speciale schakelaar aansluit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:17:48 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40813335
En op een aparte/eigen elektragroep.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')