Op welke school ga je de studie volgen dan!?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:36 schreef Logitik het volgende:
Ik ga deze studie starten, het begint over enkele wekenMaar nou vraag ik mij het volgende af: Wat kan ik ervan verwachten?
Ik denk zelf dat er (veel?) meer vrouwen deze studie doen dan mannen. Klopt dat?
Iemand die deze studie ook volgt ?
Ohw ? Is dat iets heel anders..? Ik ga namelijk Propedeuse Toegepaste Psychologie doen.. Is dat dan iets heel anders.. ?quote:Op zondag 13 augustus 2006 01:02 schreef Koewam het volgende:
Bestaat dat? Zeker HBO Nederland of LOI? Da's dus niks eh. Enne, dacht Propedeuse Toegepaste psychologie.Da's iets heel anders...
Ja... je kunt namelijk maar 1 jaar daarvan doen, en er is geen vervolg op of zo...quote:Op zondag 13 augustus 2006 02:58 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ohw ? Is dat iets heel anders..? Ik ga namelijk Propedeuse Toegepaste Psychologie doen.. Is dat dan iets heel anders.. ?
Ja klopt, dan kan je doorstromenquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:41 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ja... je kunt namelijk maar 1 jaar daarvan doen, en er is geen vervolg op of zo...
Misschien kun je dan doorstromen naar de uni?Moet je ven navragen
Klopt. Ik heb ook zo vaak gehoord dat mensen een HBO-studie hadden gedaan en zijn doorgestroomd naar een master psychologie of pedagogiek op WO-niveau. Er zijn maar weinig die dat halen, omdat je op het HBO-niveau geen wiskunde krijgt. En raad eens...bij de uni word je daarmee doodgegooid. Elk onderzoekje draait op wiskunde en statistiek. Zo moeilijk is niet, maar als je de hele basis mist...quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:24 schreef vesta het volgende:
je moet wel een beetje wiskunde kunnen hoor
Als je een echte HBO studie doet, bijvoorbeeld BE, dan krijg je zat wiskunde waaronder ook statistiek.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:31 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ook zo vaak gehoord dat mensen een HBO-studie hadden gedaan en zijn doorgestroomd naar een master psychologie of pedagogiek op WO-niveau. Er zijn maar weinig die dat halen, omdat je op het HBO-niveau geen wiskunde krijgt. En raad eens...bij de uni word je daarmee doodgegooid. Elk onderzoekje draait op wiskunde en statistiek. Zo moeilijk is niet, maar als je de hele basis mist...
Ik weet niet wat BE is, maar ik heb het hier over mensen die SPH of Pabo doen en daarna zich wagen aan een master psychologie of pedagogiek.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:53 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Als je een echte HBO studie doet, bijvoorbeeld BE, dan krijg je zat wiskunde waaronder ook statistiek.
De statistiekvakken halen moet het probleem niet zijn. Het is gewoon proberen en nog eens proberen. Als je er erg veel voor doet, dan zul je uiteindelijk wel een 6je halen. Het punt is eerder: wil je dit allemaal? Op de uni steunen de gedragswetenschappen erg op statistiek. Dus naast veel statistiekvakken moet je al je onderzoekjes statistisch onderbouwen. En je weet wat je op de uni leert: onderzoekjes verrichten. Heb je daar zin in? Want je kan je statistiekvakken hebben gehaald, maar de statistische kennis heb je in je HELE opleiding nodig. Ook als je afgestudeerd psycholoog bent, kom je bij je werk waarschijnlijk in aanraking met statistiek. Als je echt spontane braakneigingen krijgt van wiskunde, dan twijfel ik of je plezier beleeft aan je studie. Je moet tenslotte wel een studie doen die je leuk vindt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:33 schreef Geeranne het volgende:
Ik wil ook psychologie gaan studeren volgend jaar. Alleen één probleempje, ik weet nog niet of ik op HBO of WO niveau wil gaan studeren. Ik doe nu VWO, met veel moeite. En ik kan absoluut geen wiskunde, ik haal alleen maar vieren. Ik denk dat ik het daarom ook niet red qua wiskunde en statistiek op WO niveau, maar ik vind het dan zo zonde van mijn opleiding. Moeilijk.![]()
Ik vind het nogal meevallen. De statistiek halen is in principe geen probleem, als je het vak fatsoenlijk volgt en het vaak herhaalt. het kost gewoon iets meer moeite dan de andere vakken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:07 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
De statistiekvakken halen moet het probleem niet zijn. Het is gewoon proberen en nog eens proberen. Als je er erg veel voor doet, dan zul je uiteindelijk wel een 6je halen. Het punt is eerder: wil je dit allemaal? Op de uni steunen de gedragswetenschappen erg op statistiek. Dus naast veel statistiekvakken moet je al je onderzoekjes statistisch onderbouwen. En je weet wat je op de uni leert: onderzoekjes verrichten. Heb je daar zin in? Want je kan je statistiekvakken hebben gehaald, maar de statistische kennis heb je in je HELE opleiding nodig. Ook als je afgestudeerd psycholoog bent, kom je bij je werk waarschijnlijk in aanraking met statistiek. Als je echt spontane braakneigingen krijgt van wiskunde, dan twijfel ik of je plezier beleeft aan je studie. Je moet tenslotte wel een studie doen die je leuk vindt.![]()
en hoe bevalt het nu?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:36 schreef Logitik het volgende:
Ik ga deze studie starten, het begint over enkele wekenMaar nou vraag ik mij het volgende af: Wat kan ik ervan verwachten?
Ik denk zelf dat er (veel?) meer vrouwen deze studie doen dan mannen. Klopt dat?
Iemand die deze studie ook volgt ?
het niveau van de uni ligt niet persé hoger dan het HBO niveau, dus ik denk eerder dat je mag hopen dat je op havo of vwo voldoende wiskunde hebt gehad.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:31 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ook zo vaak gehoord dat mensen een HBO-studie hadden gedaan en zijn doorgestroomd naar een master psychologie of pedagogiek op WO-niveau. Er zijn maar weinig die dat halen, omdat je op het HBO-niveau geen wiskunde krijgt. En raad eens...bij de uni word je daarmee doodgegooid. Elk onderzoekje draait op wiskunde en statistiek. Zo moeilijk is niet, maar als je de hele basis mist...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |