abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40746768
Ik ga deze studie starten, het begint over enkele weken Maar nou vraag ik mij het volgende af: Wat kan ik ervan verwachten?

Ik denk zelf dat er (veel?) meer vrouwen deze studie doen dan mannen. Klopt dat?

Iemand die deze studie ook volgt ?
pi_40754044
Een maat van me volgt hem. De verdeling is zoals bij elke studie op Fysiotherapie en dergelijke na. Maar eventjes een vraagje. Met wiskunde a, Engels en Nederlands op VWO niveau kan je meteen starten aan de universiteit wat psychologie betreft. Waarom doe je dat niet? Een andere maat heeft dit nl. gedaan met zijn, jawel, mavo diploma.

Ik heb hem toen bijles gegeven wat wiskunde a betreft. Die 2 andere vakken zijn het probleem niet, zeker niet gezien vanuit een havo diploma. Zo gepiept.
pi_40754257
Tvp.
Ik begin er ook aan dit jaar.
pi_40754277
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:36 schreef Logitik het volgende:
Ik ga deze studie starten, het begint over enkele weken Maar nou vraag ik mij het volgende af: Wat kan ik ervan verwachten?

Ik denk zelf dat er (veel?) meer vrouwen deze studie doen dan mannen. Klopt dat?

Op welke school ga je de studie volgen dan!?
Noot noot.
pi_40754424
Bestaat dat? Zeker HBO Nederland of LOI? Da's dus niks eh. Enne, dacht Propedeuse Toegepaste psychologie. Da's iets heel anders...
pi_40756868
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 01:02 schreef Koewam het volgende:
Bestaat dat? Zeker HBO Nederland of LOI? Da's dus niks eh. Enne, dacht Propedeuse Toegepaste psychologie. Da's iets heel anders...
Ohw ? Is dat iets heel anders..? Ik ga namelijk Propedeuse Toegepaste Psychologie doen.. Is dat dan iets heel anders.. ?
pi_40762690
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 02:58 schreef Logitik het volgende:

[..]

Ohw ? Is dat iets heel anders..? Ik ga namelijk Propedeuse Toegepaste Psychologie doen.. Is dat dan iets heel anders.. ?
Ja... je kunt namelijk maar 1 jaar daarvan doen, en er is geen vervolg op of zo...

Misschien kun je dan doorstromen naar de uni? Moet je ven navragen
pi_40763444
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:41 schreef Koewam het volgende:

[..]

Ja... je kunt namelijk maar 1 jaar daarvan doen, en er is geen vervolg op of zo...

Misschien kun je dan doorstromen naar de uni? Moet je ven navragen
Ja klopt, dan kan je doorstromen
pi_40763613
je moet wel een beetje wiskunde kunnen hoor
pi_40763762
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:24 schreef vesta het volgende:
je moet wel een beetje wiskunde kunnen hoor
Klopt. Ik heb ook zo vaak gehoord dat mensen een HBO-studie hadden gedaan en zijn doorgestroomd naar een master psychologie of pedagogiek op WO-niveau. Er zijn maar weinig die dat halen, omdat je op het HBO-niveau geen wiskunde krijgt. En raad eens...bij de uni word je daarmee doodgegooid. Elk onderzoekje draait op wiskunde en statistiek. Zo moeilijk is niet, maar als je de hele basis mist...
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_40780440
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:31 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb ook zo vaak gehoord dat mensen een HBO-studie hadden gedaan en zijn doorgestroomd naar een master psychologie of pedagogiek op WO-niveau. Er zijn maar weinig die dat halen, omdat je op het HBO-niveau geen wiskunde krijgt. En raad eens...bij de uni word je daarmee doodgegooid. Elk onderzoekje draait op wiskunde en statistiek. Zo moeilijk is niet, maar als je de hele basis mist...
Als je een echte HBO studie doet, bijvoorbeeld BE, dan krijg je zat wiskunde waaronder ook statistiek.
pi_40782533
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:53 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Als je een echte HBO studie doet, bijvoorbeeld BE, dan krijg je zat wiskunde waaronder ook statistiek.
Ik weet niet wat BE is, maar ik heb het hier over mensen die SPH of Pabo doen en daarna zich wagen aan een master psychologie of pedagogiek.

Een gokje: BE = Bedrijfs Economie? Maar dat lijkt me niet een HBO-studie waar je een master gedragswetenschappen achteraan plakt.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_40784503
Valt psychologie onder SPH ?
pi_40791727
nee sph is echt iets anders. als je op vwo niveau wiskunde a hebt gehad dan kan je de statistiek van psychologie wel aan hoor. ik was nooit goed in wiskunde en ik heb alle statistiekvakken gehaald. je moet gewoon wat meer moeite voor doen dan voor andere vakken. ik ken trouwens een jongen die hbo psychologie deed en wel statistiek kreeg
pi_40804208
Ik wil ook psychologie gaan studeren volgend jaar. Alleen één probleempje, ik weet nog niet of ik op HBO of WO niveau wil gaan studeren. Ik doe nu VWO, met veel moeite. En ik kan absoluut geen wiskunde, ik haal alleen maar vieren. Ik denk dat ik het daarom ook niet red qua wiskunde en statistiek op WO niveau, maar ik vind het dan zo zonde van mijn opleiding. Moeilijk.
Wat heb je aan al die 10en als je geeneens een chick kunt scoren?
pi_40805965
misschien is het goed als je dan wat meer informatie vraagt over de opleiding. bij ons kan je extra statistiek cursussen volgen enzo. maar ja als het leren nu al erg moeilijk gaat dan is het wo misschien wel te zwaar voor je. je moet er ook eens over nadenken wat je met de opleiding wilt gaan doen, welk beroep je zou willen uitoefenen
pi_40818440
Wat is WO niveau ?
pi_40822289
universiteit
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:42:14 #19
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_40841969
Wetenschappelijk Onderwijs
pi_40845167
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:33 schreef Geeranne het volgende:
Ik wil ook psychologie gaan studeren volgend jaar. Alleen één probleempje, ik weet nog niet of ik op HBO of WO niveau wil gaan studeren. Ik doe nu VWO, met veel moeite. En ik kan absoluut geen wiskunde, ik haal alleen maar vieren. Ik denk dat ik het daarom ook niet red qua wiskunde en statistiek op WO niveau, maar ik vind het dan zo zonde van mijn opleiding. Moeilijk.
De statistiekvakken halen moet het probleem niet zijn. Het is gewoon proberen en nog eens proberen. Als je er erg veel voor doet, dan zul je uiteindelijk wel een 6je halen. Het punt is eerder: wil je dit allemaal? Op de uni steunen de gedragswetenschappen erg op statistiek. Dus naast veel statistiekvakken moet je al je onderzoekjes statistisch onderbouwen. En je weet wat je op de uni leert: onderzoekjes verrichten. Heb je daar zin in? Want je kan je statistiekvakken hebben gehaald, maar de statistische kennis heb je in je HELE opleiding nodig. Ook als je afgestudeerd psycholoog bent, kom je bij je werk waarschijnlijk in aanraking met statistiek. Als je echt spontane braakneigingen krijgt van wiskunde, dan twijfel ik of je plezier beleeft aan je studie. Je moet tenslotte wel een studie doen die je leuk vindt.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:04:47 #21
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_40864420
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:07 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

De statistiekvakken halen moet het probleem niet zijn. Het is gewoon proberen en nog eens proberen. Als je er erg veel voor doet, dan zul je uiteindelijk wel een 6je halen. Het punt is eerder: wil je dit allemaal? Op de uni steunen de gedragswetenschappen erg op statistiek. Dus naast veel statistiekvakken moet je al je onderzoekjes statistisch onderbouwen. En je weet wat je op de uni leert: onderzoekjes verrichten. Heb je daar zin in? Want je kan je statistiekvakken hebben gehaald, maar de statistische kennis heb je in je HELE opleiding nodig. Ook als je afgestudeerd psycholoog bent, kom je bij je werk waarschijnlijk in aanraking met statistiek. Als je echt spontane braakneigingen krijgt van wiskunde, dan twijfel ik of je plezier beleeft aan je studie. Je moet tenslotte wel een studie doen die je leuk vindt.
Ik vind het nogal meevallen. De statistiek halen is in principe geen probleem, als je het vak fatsoenlijk volgt en het vaak herhaalt. het kost gewoon iets meer moeite dan de andere vakken.
Verder krijg ik nu pas in mijn laatste Bachelorjaar te maken wat meer statistiek. Bovendien hangt het ook van de Bachelorthesis die je kiest af, of je een enorm statistisch onderzoek moet doen. Datzelfde geldt voor de Master die je eventueel nog gaat volgen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_40868269
Statistiek is easy .
pi_42032443
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:36 schreef Logitik het volgende:

en hoe bevalt het nu?
ik ga ook toegepaste psychologie doen
maar in Antwerpen 3 jaar.
idd veel vrouwen daar, 80% minstens

het is niet zo makkelijk, veel vakken
en toch wat pittige boeken, veel
practicums volgend semester en papers
enzo.

ze bevelen aan om toch 40 uur per week bezig
te zijn met je studie, exclusief college uren (zo
ongeveer 24 uur per week).
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:59:37 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42040161
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:31 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

het niveau van de uni ligt niet persé hoger dan het HBO niveau, dus ik denk eerder dat je mag hopen dat je op havo of vwo voldoende wiskunde hebt gehad.
Niet meer actief op Fok!
pi_42091408
Wat houdt de opleiding HBO psychologie dan in? Weet iemand waar ik daar wat informatie over kan vinden.. want ik kan niks vinden.. wil dit misschien volgend jaar ook gaan doen.

Maar de opleiding die ik het meest in die richting kan vinden is MWD. En dan zou ik daarna misschien nog zelfs een master psychologie doen..
Weet iemand of dat aansluit/mogelijk is?

Ik kan bijna m'n eigen topic openen
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')