abonnement Unibet Coolblue
pi_58004095
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 12:57 schreef BUG80 het volgende:
Wat een merkwaardige recensie op 3voor12 van het optreden op Motel Mozaique. Heeft de recensent een ander concert gezien dan ik? Het is de 5e/6e keer dat ik ze zie maar het was één van de betere concerten.

Het zat vol vuur & experiment. Enige minpunt was het matige geluid, maar wat wil je op een festival.
Het was een geweldig concert, maar het publiek was echt te mat voor woorden. Zelfs onder Instant Street/Suds 'n Soda bleef iedereen zowat stilstaan. En wat stond Tom strak trouwens, jeez, nog nooit iemand zo gefixeerd naar een microfoon zien kijken
// Last.fm
  zaterdag 12 april 2008 @ 16:54:05 #227
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
  dinsdag 15 april 2008 @ 00:23:54 #228
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58058056
Vantage Point vind ik wel leuk in tegenstelling tot hun andere albii en nu heb ik geen kaartjes .
2000 light years from home
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:36:56 #229
71333 BUG80
Stop making sense
pi_58065786
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 00:23 schreef Merkie het volgende:
Vantage Point vind ik wel leuk in tegenstelling tot hun andere albii en nu heb ik geen kaartjes .
Ik vermoed dat ze nog wel terugkomen voor een optreden in bijv. de HMH

Ander nieuws:
quote:
StuBru presenteert de nieuwe dEUS live

Op zondag 20 april om 15 uur kan je op stubru.be exclusief kijken naar een videowebcast van dEUS. De band speelt het nieuwe album Vantage Point helemaal live vanuit hun repetitielokaal in Antwerpen. Je kan de videostream bekijken op deze site.

VRT verzorgt in samenwerking met Muziekcentrum Vlaanderen ook de videostream voor de volgende Europese partners: RTVSLO (Slovenië), RSR/Couleur 3 (Zwitserland), PT3 (Portugal), RAI Radio Uno Redazione Relint Radio (Italië), RTBF/Pure (Wallonië), NPB/3FM (Nederland), RTE 2FM (Ierland), drowned in sound (England), LE MOUV (Frankrijk), EINS LIVE (Duitsland).
pi_58068169
Vanavond dEUS bij De Wereld Draait Doorrrr!
// Last.fm
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:59:12 #231
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_58068289
Vanavond dEUS in de Melkweg, das veel leuker
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 april 2008 @ 19:41:34 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58072380
Melkweg en DWDD is dicht bij elkaar natuurlijk
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:26:35 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 16 april 2008 @ 00:54:39 #234
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_58079535
dEUS in de Melkweg was fantastisch.

Voorprogramma klonk ook erg goed.

[ Bericht 17% gewijzigd door TC03 op 16-04-2008 01:46:56 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 16 april 2008 @ 01:32:29 #235
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_58079879
quote:
Op woensdag 16 april 2008 00:54 schreef TC03 het volgende:
dEUS in de Melkweg was fantastisch.
F*cking unbelievable inderdaad, wat een set en wat speelden ze strak!!! Bijna de hele nieuwe cd, plus Instant Street, For The Roses, Turnpike en een heerlijke versie van Suds & Soda
Im A Robot, The Architect en eigenlijk de rest vh nieuwe album is erg lekker live
  woensdag 16 april 2008 @ 01:47:44 #236
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_58079931
Zeker. Moest alleen weg toen Suds & Soda begon, treinen enzo.

Instant Street en Bad Timing waren zo fantastisch. En alle andere nummers eigenlijk ook... Echt bij vlagen geniaal/briljant.

En ze speelden goed lang, dik anderhalf uur. Is wel wat anders dan The Rifles afgelopen vrijdag, die waren na 40 minuutjes incl. toegift klaar geloof ik.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 16 april 2008 @ 04:25:06 #237
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_58080205
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 15:59 schreef Pink_Floyd het volgende:
Vanavond dEUS in de Melkweg, das veel leuker
Dat zal zeker het geval geweest zijn, zag ze net bij de wereld draait door. Erg leuk al Jammer dat ik niet in de Melkweg kon zijn
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  woensdag 16 april 2008 @ 12:39:08 #238
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_58086089
Recensie op nu.nl.
quote:
dEUS blijft boeien
Uitgegeven: 16 april 2008 11:55
Laatst gewijzigd: 16 april 2008 11:57

AMSTERDAM - Na een relatief korte rustpauze en een periode in de studio, staat het Belgische dEUS dinsdag aan de vooravond van hun albumrelease in een overvolle Melkweg.

De verwachtingen zijn hooggespannen. Iedereen is benieuwd naar wat de heren het publiek voor zal schotelen.

De jongens van The Blackbox Revelation zijn meegekomen als supportgroep. Ook al brengt het duo ons alles behalve een muzikale openbaring, dienen zij geprezen te worden om hun kunnen en inzet. Hierbij in gedachten houdend dat we met tieners te maken hebben.

Klokslag half tien is het dan tijd voor de mannen waarvoor iedereen is afgereisd. Het getuigt van een hoop zelfvertrouwen wanneer het vijftal aftrapt met de melodieuze openingstrack 'When She Comes Down' van de cd die binnen enkele dagen in de platenzaken te vinden zal zijn, Vantage Point.

Fans

Dat dEUS door de jaren heen een trouwe schare fans heeft opgebouwd blijkt ondermeer uit de niets dan uitverkochte zalen voor welke de band de komende tijd geboekt staat. Ook de band geeft met een setlist waar maarliefst zeven nieuwe songs op staan aan geloof in hun publiek te hebben. In zij geheel niet ontrecht; de mensen zijn laaiend enthousiast.

Van links naar rechts staan Klaas Janszoons, Tom Barman, Mauro Pavlowski en Alan Gevaert opgesteld. Van achter hen komen de strakke drumpartijen van Stephane Misseghers, die vooral tijdens 'Fell Off The Floor, Man' laat zien dat hij instrument uitstekend beheerst.

Dromerige blik

Pavlowski laat horen dat hij degene is die toch wel over de beste stembanden beschikt. Echter, dit maakt hem toch niet tot meest competente zanger binnen dit geheel. Waar de ex-Evil Superstar zijn coupletten en backing vocals geroutineerd en met een dromerige blik ten gehore brengt, vuurt een immer gepassioneerde Tom Barman -wie eveneens gezegend is met een zeer fijne stem- zijn teksten af op het publiek.

Het is de priemende blik, het dansen en zijn overtuigende manier van musiceren die Barman de perfecte frontman maken.

Roses

Ruim anderhalf uur weten hij en de andere vier de zaal te boeien. Alle vijf de albums komen aan bod. Als hoogtepunten zijn daar 'Instant Street', 'Bad Timing' en als absolute uitschieter de dEUS klassieker 'Roses'.

Als passende afsluiter voor een zeer geslaagde avond trakteert de band die eens te meer heeft bewezen een geweldige live act te zijn, de mensen nog op een knallende versie van Suds & Soda. dEUS lijkt in de huidige setting meer dan ooit een geheel te vormen. Met vervangers als Pavlowski en Gevaert, hoeft niemand met weemoed terug te denken aan de jaren dat Stef Kamil Carlens en Danny Mommens de kern Barman/Janszoons bij hebben gestaan.
Kan me er wel in vinden.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 16 april 2008 @ 13:00:02 #239
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_58086579
dEUS op Lowlands is natuurlijk altijd welkom.
pi_58087625
Was fantastisch in de Melkweg gisteren .
Amen.
  woensdag 16 april 2008 @ 14:26:18 #241
52034 U
bevindt zich hier
pi_58088344
Was erg lekker gister in de Melkweg inderdaad, af en toe verbaasd gestaan van de muur van geluid die op je afkomt, en dat alles toch gewoon klopt
Wat zegt U?
pi_58092421
Artikeltje over dEUS in De Pers.
Amen.
  donderdag 17 april 2008 @ 13:47:10 #243
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_58111076
SPECIAAL CONCERT dEUS IN VANTAGE STUDIO



Op zondagmiddag 20 april, aan de vooravond van de release van Vantage Point, zal dEUS een zeer speciaal concert geven in hun eigen Vantage Studio te Antwerpen. Tijdens dit speciale optreden zal de band de gehele nieuwe plaat integraal live spelen.



Het concert zal als webcast live te zien zijn vanaf 15:00 uur op internet in tien europese landen, via verschillende media partners. In Nederland zal het concert exclusief te zien zijn via een speciale link op www.3FM.nl en www.moveyourass.nl.



De omroep Llink heeft de afgelopen twee weken een competitie gedaan op 3FM in het programma MoveYourAss. Aankomende vrijdag zullen 4 finalisten het tegen elkaar opnemen in de radio-show en uiteindelijk mogen 2 prijswinnaars op zondag naar de Vantage Studio om het zeer exclusieve concert bij te wonen.
  donderdag 17 april 2008 @ 19:41:25 #244
52513 whosvegas
The Trickster
pi_58119208
dEUS in de Melkweg afgelopen dinsdag was erg goed
Are you nuts??
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:59:56 #245
206382 MrReElmo
In A Bar, Under The Sea
pi_58141294
Yay

CD lag vanmorgen in de brievenbus.
Prachtig album... doet nu al voor de derde keer z'n rondje.
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:58:15 #246
71333 BUG80
Stop making sense
pi_58159855
Ik heb de CD inmiddels ook in huis, wat een prachtig artwork zeg.
  zaterdag 19 april 2008 @ 16:20:26 #247
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_58160201
Wat vinden jullie van de verschillende albums? Ik hoor vaak dat WCS en In A Bar... als hun meesterwerken worden beschouwd. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet. De albums boeien me matig. Ik vind ze te experimenteel. Wat is nou het echte topnummer van In A Bar bijvoorbeeld? Serpentine vind ik heel fijn, voor de rest zit er geen knaller op wat ik toch wel verwacht van een rockband. Het klinkt allemaal grillig en dat vind ik in dit geval niet positief. Misschien voelt dit voor de fans van het eerste uur als hoogverraad, maar zo voel ik het.

Hun derde album, The Ideal Crash, vind ik geniaal en is wat mij betreft de dEUS-bijbel. Dat is dEUS gewoon. De sfeer is dromerig, werkelijk alle nummers zijn top (alleen de titelsong vind ik iets minder), en het wekt gewoon een vorm van melancholie op. Ohja, en natuurlijk Instant Street. Maar ook nummer als Let's See Who Goes Down First en The Magic Hour zijn geweldig.

Pocket Revolution is het album waarmee ik dEUS heb leren kennen, en daardoor zal ik dit album dan waarschijnlijk ook anders waarderen dan de meeste anderen. Maar kort gezegd, ik vind dit ook gewoon een top album. Het is inderdaad allemaal iets gladder en toegankelijker, maar ook hier zit gewoon geen enkele misser op. Bad Timing kent weer die typische dEUS-melancholie en opbouw, Nothing Really Ends is gewoon perfect, Nightshopping rockt de pan uit en de ingetogen nummers als Include Me Out en Pocket Revolution liggen ook érg fijn het gehoor... Zeker eer album wat ik over 10 jaar nog luister.

Ik vind het te vroeg om te omschrijven hoe Vantage Point in de hierarchie staat, maar ik voor VP was mijn favoriete album-lijst van dEUS als volgt:

1. The Ideal Crash
2. Pocket Revolution
3. In A Bar
4. WCS

Voor Vantage Point moet ik alleen nog bepalen of ie op 2 of 3 komt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 19 april 2008 @ 16:31:19 #248
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_58160401
Ik zit precies in de omgekeerde groep

1. WCS
2. In A Bar
3. Vantage Point
4. Ideal Crash
en Pocket Revolution vond ik behoorlijk slecht, dus die 5e plek hou ik nog open
pi_58160427
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 16:20 schreef TC03 het volgende:k vind ze te experimenteel. Wat is nou het echte topnummer van In A Bar bijvoorbeeld? Serpentine vind ik heel fijn, voor de rest zit er geen knaller op wat ik toch wel verwacht van een rockband. Het klinkt allemaal grillig en dat vind ik in dit geval niet positief. Misschien voelt dit voor de fans van het eerste uur als hoogverraad, maar zo voel ik het.
Ik ben zeker geen 'fan van het eerste uur', maar vind IAB, UTS toch wel degelijk dEUS' sterkste plaat (en daarmee één van de mooiste albums ooit). De enorme variatie aan stijlen zorgt vaak voor een rommeltje, hier vind ik het erg goed passen. Fell Off The Floor, Man is toch gewoon geniaal. Verder epische nummers als Gimme The Heat en Disappointed In The Sun, om maar niet te spreken over de ijskoude douche die Roses heet. Maar ook zo'n experiment als A Shocking Lack Thereof (precies Captain Beefheart) of Theme From Turnpike vind ik geweldig. Gewoon die hele plaat.

Maarja, om maar mee te doen met de lijstjes:

1. In A Bar, Under The Sea
2. The Ideal Crash
3. Worst Case Scenario
4. Vantage Point
5. Pocket Revolution
(6. My Sister = My Clock)
  zaterdag 19 april 2008 @ 16:46:16 #250
71333 BUG80
Stop making sense
pi_58160649
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 16:32 schreef Larsch het volgende:

[..]

Ik ben zeker geen 'fan van het eerste uur', maar vind IAB, UTS toch wel degelijk dEUS' sterkste plaat (en daarmee één van de mooiste albums ooit). De enorme variatie aan stijlen zorgt vaak voor een rommeltje, hier vind ik het erg goed passen. Fell Off The Floor, Man is toch gewoon geniaal. Verder epische nummers als Gimme The Heat en Disappointed In The Sun, om maar niet te spreken over de ijskoude douche die Roses heet. Maar ook zo'n experiment als A Shocking Lack Thereof (precies Captain Beefheart) of Theme From Turnpike vind ik geweldig. Gewoon die hele plaat.

Maarja, om maar mee te doen met de lijstjes:

1. In A Bar, Under The Sea
2. The Ideal Crash
3. Worst Case Scenario
4. Vantage Point
5. Pocket Revolution
(6. My Sister = My Clock)
Dat is ook precies mijn lijstje en ik ben het helemaal eens over In a Bar..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')