Het was een geweldig concert, maar het publiek was echt te mat voor woorden. Zelfs onder Instant Street/Suds 'n Soda bleef iedereen zowat stilstaan. En wat stond Tom strak trouwens, jeez, nog nooit iemand zo gefixeerd naar een microfoon zien kijkenquote:Op zaterdag 12 april 2008 12:57 schreef BUG80 het volgende:
Wat een merkwaardige recensie op 3voor12 van het optreden op Motel Mozaique. Heeft de recensent een ander concert gezien dan ik? Het is de 5e/6e keer dat ik ze zie maar het was één van de betere concerten.
Het zat vol vuur & experiment. Enige minpunt was het matige geluid, maar wat wil je op een festival.
Ik vermoed dat ze nog wel terugkomen voor een optreden in bijv. de HMHquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:23 schreef Merkie het volgende:
Vantage Point vind ik wel leuk in tegenstelling tot hun andere albii en nu heb ik geen kaartjes .
quote:StuBru presenteert de nieuwe dEUS live
Op zondag 20 april om 15 uur kan je op stubru.be exclusief kijken naar een videowebcast van dEUS. De band speelt het nieuwe album Vantage Point helemaal live vanuit hun repetitielokaal in Antwerpen. Je kan de videostream bekijken op deze site.
VRT verzorgt in samenwerking met Muziekcentrum Vlaanderen ook de videostream voor de volgende Europese partners: RTVSLO (Slovenië), RSR/Couleur 3 (Zwitserland), PT3 (Portugal), RAI Radio Uno Redazione Relint Radio (Italië), RTBF/Pure (Wallonië), NPB/3FM (Nederland), RTE 2FM (Ierland), drowned in sound (England), LE MOUV (Frankrijk), EINS LIVE (Duitsland).
F*cking unbelievable inderdaad, wat een set en wat speelden ze strak!!! Bijna de hele nieuwe cd, plus Instant Street, For The Roses, Turnpike en een heerlijke versie van Suds & Sodaquote:
Dat zal zeker het geval geweest zijn, zag ze net bij de wereld draait door. Erg leuk al Jammer dat ik niet in de Melkweg kon zijnquote:Op dinsdag 15 april 2008 15:59 schreef Pink_Floyd het volgende:
Vanavond dEUS in de Melkweg, das veel leuker
Kan me er wel in vinden.quote:dEUS blijft boeien
Uitgegeven: 16 april 2008 11:55
Laatst gewijzigd: 16 april 2008 11:57
AMSTERDAM - Na een relatief korte rustpauze en een periode in de studio, staat het Belgische dEUS dinsdag aan de vooravond van hun albumrelease in een overvolle Melkweg.
De verwachtingen zijn hooggespannen. Iedereen is benieuwd naar wat de heren het publiek voor zal schotelen.
De jongens van The Blackbox Revelation zijn meegekomen als supportgroep. Ook al brengt het duo ons alles behalve een muzikale openbaring, dienen zij geprezen te worden om hun kunnen en inzet. Hierbij in gedachten houdend dat we met tieners te maken hebben.
Klokslag half tien is het dan tijd voor de mannen waarvoor iedereen is afgereisd. Het getuigt van een hoop zelfvertrouwen wanneer het vijftal aftrapt met de melodieuze openingstrack 'When She Comes Down' van de cd die binnen enkele dagen in de platenzaken te vinden zal zijn, Vantage Point.
Fans
Dat dEUS door de jaren heen een trouwe schare fans heeft opgebouwd blijkt ondermeer uit de niets dan uitverkochte zalen voor welke de band de komende tijd geboekt staat. Ook de band geeft met een setlist waar maarliefst zeven nieuwe songs op staan aan geloof in hun publiek te hebben. In zij geheel niet ontrecht; de mensen zijn laaiend enthousiast.
Van links naar rechts staan Klaas Janszoons, Tom Barman, Mauro Pavlowski en Alan Gevaert opgesteld. Van achter hen komen de strakke drumpartijen van Stephane Misseghers, die vooral tijdens 'Fell Off The Floor, Man' laat zien dat hij instrument uitstekend beheerst.
Dromerige blik
Pavlowski laat horen dat hij degene is die toch wel over de beste stembanden beschikt. Echter, dit maakt hem toch niet tot meest competente zanger binnen dit geheel. Waar de ex-Evil Superstar zijn coupletten en backing vocals geroutineerd en met een dromerige blik ten gehore brengt, vuurt een immer gepassioneerde Tom Barman -wie eveneens gezegend is met een zeer fijne stem- zijn teksten af op het publiek.
Het is de priemende blik, het dansen en zijn overtuigende manier van musiceren die Barman de perfecte frontman maken.
Roses
Ruim anderhalf uur weten hij en de andere vier de zaal te boeien. Alle vijf de albums komen aan bod. Als hoogtepunten zijn daar 'Instant Street', 'Bad Timing' en als absolute uitschieter de dEUS klassieker 'Roses'.
Als passende afsluiter voor een zeer geslaagde avond trakteert de band die eens te meer heeft bewezen een geweldige live act te zijn, de mensen nog op een knallende versie van Suds & Soda. dEUS lijkt in de huidige setting meer dan ooit een geheel te vormen. Met vervangers als Pavlowski en Gevaert, hoeft niemand met weemoed terug te denken aan de jaren dat Stef Kamil Carlens en Danny Mommens de kern Barman/Janszoons bij hebben gestaan.
Ik ben zeker geen 'fan van het eerste uur', maar vind IAB, UTS toch wel degelijk dEUS' sterkste plaat (en daarmee één van de mooiste albums ooit). De enorme variatie aan stijlen zorgt vaak voor een rommeltje, hier vind ik het erg goed passen. Fell Off The Floor, Man is toch gewoon geniaal. Verder epische nummers als Gimme The Heat en Disappointed In The Sun, om maar niet te spreken over de ijskoude douche die Roses heet. Maar ook zo'n experiment als A Shocking Lack Thereof (precies Captain Beefheart) of Theme From Turnpike vind ik geweldig. Gewoon die hele plaat.quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:20 schreef TC03 het volgende:k vind ze te experimenteel. Wat is nou het echte topnummer van In A Bar bijvoorbeeld? Serpentine vind ik heel fijn, voor de rest zit er geen knaller op wat ik toch wel verwacht van een rockband. Het klinkt allemaal grillig en dat vind ik in dit geval niet positief. Misschien voelt dit voor de fans van het eerste uur als hoogverraad, maar zo voel ik het.
Dat is ook precies mijn lijstje en ik ben het helemaal eens over In a Bar..quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:32 schreef Larsch het volgende:
[..]
Ik ben zeker geen 'fan van het eerste uur', maar vind IAB, UTS toch wel degelijk dEUS' sterkste plaat (en daarmee één van de mooiste albums ooit). De enorme variatie aan stijlen zorgt vaak voor een rommeltje, hier vind ik het erg goed passen. Fell Off The Floor, Man is toch gewoon geniaal. Verder epische nummers als Gimme The Heat en Disappointed In The Sun, om maar niet te spreken over de ijskoude douche die Roses heet. Maar ook zo'n experiment als A Shocking Lack Thereof (precies Captain Beefheart) of Theme From Turnpike vind ik geweldig. Gewoon die hele plaat.
Maarja, om maar mee te doen met de lijstjes:
1. In A Bar, Under The Sea
2. The Ideal Crash
3. Worst Case Scenario
4. Vantage Point
5. Pocket Revolution
(6. My Sister = My Clock)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |