abonnement Unibet Coolblue
pi_40720469
Ik heb hier wel vaker over gepost.
Ik heb vrijwel geen sociaal leven. De paar mensen die ik als vrienden beschouw zie ik ook niet vaak. Vooral tijdens de vakantie merk ik dat dit er nogal inhakt. Normaal heb ik wel mijn studie, verenigingen e.d. Nu staat dat allemaal stil en zie ik gewoon haast niemand.
Ik ben al in behandeling geweest bij een (studenten)psycholoog vanwege het weinige contact dat ik heb met mensen. Dat is ondertussen afgerond, maar het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat ik te weinig onderneem. Hoe zet ik mezelf ertoe dat ik meer ga doen?
pi_40720567
Elk weekend de stad ingaan, met mensen van je werk/studie, (je vol laten lopen) en een slag in de rondte lullen waardoor je weer andere mensen leert kennen. Maargoed, je hebt nu eenmaal mensen die contactgestoord zijn. Dat is de aard van het beestje, daar doe je niks aan helaas.

Of kom een avond met FreakerS mee. Dan leer je meteen mensen kennen, (waarvan je liever een paar niet wilt kennen, en je bent meteen en stukje meer wereldwijs.

Suc6.

[ Bericht 29% gewijzigd door FreakerS op 11-08-2006 19:20:05 ]
pi_40720595
bel vanavond al je vrienden en spreek wat af. Weg van die pc en verplicht dronken worden vanavond (en niet te zuinig met geld hè)
pi_40720604
en wat is precies de reden dat je niks onderneemt?
pi_40720734
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:11 schreef Martydekale het volgende:
Hoe zet ik mezelf ertoe dat ik meer ga doen?
Zet je pc uit en ga naar buiten. Geef jezelf eens wat vaker een schop onder je hol .
I bet you are flying inside.
pi_40720777
Wat dat marmite-potje zegt!
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_40720809
Marmite
We bleed, we fight, we lead... never follow, never hesitate.
pi_40721248
Ga in het park zitten en wacht af, er komen ongetwijfeld mensen die met je komen praten.
pi_40721292
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:11 schreef Martydekale het volgende:
Ik heb hier wel vaker over gepost.
Ik heb vrijwel geen sociaal leven. De paar mensen die ik als vrienden beschouw zie ik ook niet vaak. Vooral tijdens de vakantie merk ik dat dit er nogal inhakt. Normaal heb ik wel mijn studie, verenigingen e.d. Nu staat dat allemaal stil en zie ik gewoon haast niemand.
Ik ben al in behandeling geweest bij een (studenten)psycholoog vanwege het weinige contact dat ik heb met mensen. Dat is ondertussen afgerond, maar het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat ik te weinig onderneem. Hoe zet ik mezelf ertoe dat ik meer ga doen?
Wil je überhaupt wel een sociaal leven?

Je kunt wel uitgaan, maar grote kans dat je dan zo'n zielig figuur wordt dat de hele avond met een vreugdeloze kop in zijn eentje aan de bar hangt en zich maar afvraagt waarom niemand iets tegen hem zegt

Als je alleen sociaal wil doen om het sociaal doen en niet omdat je vanuit je zelf sociaal bent, dan kom je niet ver. Dan moet je je iig niet gaan begeven op plekken waar veel onbekende anderen zijn (zoals een kroeg), maar het houden bij dingen die je zelf leuk vindt (bv. een sport) zodat daar iets uit voort kan vloeien.
pi_40721337
Ik koop al mijn één vrienden
pi_40721439
Iedereen zegt meteen de stad ingaan en je volzuipen, de mensen die dat doen doen het ook alleen maar omdat ze anders geen sociaal leven hebben .
pi_40721441
Jezelf een trap onder de kont geven en wat ondernemen, iemand anders doet dat niet voor je. Misschien kwestie van beetje meer lef hebben?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:48:54 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_40721571
Waar ga je geen vakantiebaan zoeken waar je veel in contact kan komen met mensen.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:51:45 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40721669
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:11 schreef Martydekale het volgende:
Hoe zet ik mezelf ertoe dat ik meer ga doen?
Ehm... meer doen?

Sommige mensen hebben nu eenmaal de neiging zich terug te trekken. Ik ken dat. Ik vind het prima om op mezelf te zijn en in mijn eentje dingen te ondernemen. Heb genoeg vrienden, in wisselende samenstellingen, maar als het aan mijzelf ligt, breng ik de dag in mijn eentje door. Dat is niet erg, zolang je maar weet te relativeren en je behoeftes onderkent. Soms is het namelijk ook voor de doorgewinterde einzelgänger niet leuk meer om alleen te zijn. Dan moet je sterk zijn en je aan anderen weten 'op te dringen'. Opbellen, langsgaan. Als het goed is, vinden die dat helemaal niet vervelend, integendeel.

Ik merk keer op keer, hoe irritant (hoe eng) ik het vind om zomaar iemand op te bellen, om actief mijn contacten te onderhouden. Ik stel dat uit, telkens weer; en vaak komt het erop aan dat anderen mij opzoeken. Eigenlijk waardeer ik dat wel, maar het is een linke tactiek. Sociaal eenrichtingsverkeer hè. Mensen verwachten iets terug.

Veel advies valt je niet te geven. OF je hebt het prima naar je zin in je uppie, dat kan heel goed maar dan moet je verder niet zeiken, accepteer gewoon dat je anders bent dan de meesten, OF je verdient een schop onder je reet. Laat anderen zien dat je bestaat. Toon lef, toon jezelf. Anders gaat het niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:54:24 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_40721761
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:44 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Iedereen zegt meteen de stad ingaan en je volzuipen, de mensen die dat doen doen het ook alleen maar omdat ze anders geen sociaal leven hebben .
2000 light years from home
pi_40722961
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ehm... meer doen?

Sommige mensen hebben nu eenmaal de neiging zich terug te trekken. Ik ken dat. Ik vind het prima om op mezelf te zijn en in mijn eentje dingen te ondernemen. Heb genoeg vrienden, in wisselende samenstellingen, maar als het aan mijzelf ligt, breng ik de dag in mijn eentje door. Dat is niet erg, zolang je maar weet te relativeren en je behoeftes onderkent. Soms is het namelijk ook voor de doorgewinterde einzelgänger niet leuk meer om alleen te zijn. Dan moet je sterk zijn en je aan anderen weten 'op te dringen'. Opbellen, langsgaan. Als het goed is, vinden die dat helemaal niet vervelend, integendeel.

Ik merk keer op keer, hoe irritant (hoe eng) ik het vind om zomaar iemand op te bellen, om actief mijn contacten te onderhouden. Ik stel dat uit, telkens weer; en vaak komt het erop aan dat anderen mij opzoeken. Eigenlijk waardeer ik dat wel, maar het is een linke tactiek. Sociaal eenrichtingsverkeer hè. Mensen verwachten iets terug.
Mensen nemen niet snel contact met me op. Ik ben er zelf zeer terughoudend in (zoals blijkt uit openingspost). Ik weet ook niet goed wat ik wil. Als ik heb bedacht, ik wil met x op dat moment, dat gaan doen, dan is het geen enkele probleem om een afspraak te maken. Maar weet ik het niet zo goed, dan is het lastiger.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:56:13 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40723616
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:33 schreef Martydekale het volgende:

[..]

Mensen nemen niet snel contact met me op. Ik ben er zelf zeer terughoudend in (zoals blijkt uit openingspost). Ik weet ook niet goed wat ik wil. Als ik heb bedacht, ik wil met x op dat moment, dat gaan doen, dan is het geen enkele probleem om een afspraak te maken. Maar weet ik het niet zo goed, dan is het lastiger.
Minder denken, meer doen dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40723750
Waarom wil jij een sociaal leven ?

Mis jij iets, wil je zelf graag ondernemen.. of denk je dat dat zou móeten... dat dat is zoals het hoort ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_40725325
quote:
(je vol laten lopen) en een slag in de rondte lullen waardoor je weer andere mensen leert kennen.
Waar je geen kloot aan hebt. In de stad doe je alleen maar oppervlakkige contacten op, leuk om met je dronken kop tegen aan te lullen.
Are you nuts??
pi_40725682
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:33 schreef Martydekale het volgende:

[..]

Mensen nemen niet snel contact met me op. Ik ben er zelf zeer terughoudend in (zoals blijkt uit openingspost). Ik weet ook niet goed wat ik wil. Als ik heb bedacht, ik wil met x op dat moment, dat gaan doen, dan is het geen enkele probleem om een afspraak te maken. Maar weet ik het niet zo goed, dan is het lastiger.
Blijkbaar is er wel de behoefte aan sociaal contact, anders had je dit topic niet geopend.
Wat je eigenlijk zou moeten doen, als je de behoefte hebt aan mensen om je heen, maar toch geen stap zet: gewoon voor jezelf nagaan waarom je de stap niet zet. En dan daarna moet je die redenen die je hebt om geen stap te zetten gaan rationaliseren. De redenen waarom je iets niet doet, zijn dat wel goede redenen? Als dat goede redenen zijn (bijvoorbeeld: je wil eigenlijk liever alleen zijn) dan moet je de stap niet zetten en gewoon ophouden met proberen aan een of andere sociale "norm" te voldoen waar je niet aan wil voldoen. Als de redenen eigenlijk helemaal niet zo goed zijn (bijvoorbeeld: je durft niet zo goed, of je bent te lui): zet de stap gewoon, en hou op met jezelf ongelukkig te maken.
Unox, the worst operating system.
pi_40725854
Maak een afspraak met jezelf dat je elke dag iets "sociaals" gaat doen. Als je geen plannen hebt kan je altijd naar buiten gaan en met iemand praatje maken (bijvoorbeeld met de kassa meisje )
Klussen deel 1 en 2
pi_40734770
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:58 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Waar je geen kloot aan hebt. In de stad doe je alleen maar oppervlakkige contacten op, leuk om met je dronken kop tegen aan te lullen.
Daar blijven enkele van over waar je meer dan alleen een weekend-relatie mee ontwikkelt.
pi_40737075
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 03:30 schreef FreakerS het volgende:

[..]

Daar blijven enkele van over waar je meer dan alleen een weekend-relatie mee ontwikkelt.
dat is dan wel weer waar
Are you nuts??
pi_40737135
heb je geen autistiforme trekken?
pi_40737285
Ga dingen doen waar je sociale contacten aan overhoud!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:18:59 #26
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40737371
Misschien heb je gewoon een introverte persoonlijkheid, dan bén je misschien ook liever alleen en kun je jezelf prima vermaken. Anders zou ik een vakantiebaantje gaan zoeken waar je veel collega's hebt waar je mee kan kletsen tijdens het werk of pauze en zo kennis maken.

Maarja, als je niet gemakkelijk een gesprek kan beginnen oid zal je aan je zelfvertrouwen moeten werken. Zelf ben ik ook pas de laatste drie jaar gegroeid in mijn sociale leven, ik maak zo even een praatje en houd er diverse contacten en vrienden aan over. Je moet het in principe gewoon eens proberen, en als het niet lukt, gewoon nog eens Je zal vanzelf merken dat het steeds beter gaat.
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_40737475
Wat vind je leuk om te doen, heb je hobbies of interesse in bepaald dingen?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:25:10 #28
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_40737488
Ik ken het wel een beetje, ook lang van dat soort momenten gehad. En nog steeds wel; maar ik kan ontzettende lol hebben met vrienden enzo. Ik heb gelukkig een nogal aanhoudende buurjongen die me steeds weer uit m'n kamer redde

Waar ik zelf vaak last van had was dat ik dacht dat anderen het misschien niet zo leuk zouden vinden om met me om te gaan. Maar je moet natuurlijk bedenken dat iedereen wel eens geen zin heeft en ze het wel laten merken als ze er die dag geen zin in hebben.

Ik hou niet van veranderingen, in ieder geval niet van kleine aanpassingen. Complete veranderingen sta ik wel voor open omdat het dan vaak voor anderen ook compleet anders is. Het gevoel om in je eentje aan iets nieuws te beginnen tussen mensen die het al weten (in dit geval s'avonds met anderen uitgaan), dat voelt wat onprettig. Maar het is gewoon heel leuk uiteindelijk.

Merk eens een keertje op, zonder daadwerkelijk af te spreken dat je wel eens de kroeg in wilt met iemand (als je ze toch een keertje spreekt). Met een beetje mazzel hebben ze al plannen en vragen ze je mee.

In ieder geval succes
The best thing about the truth is that you can make it up...
pi_40766524
sla het plaatselijke bokkeblad eens open en kijk wat er in de omgeving te doen is naast je klem zuipen iin de disco. ga op zoek naar vrijwilligers werk 1 dag in de week je omgeven met totaal andere mensen en er nog wat van opsteken ook.
  zondag 13 augustus 2006 @ 16:49:40 #30
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_40767526
Genoeg andere fokkertjes die dat ook niet hebben Voeg ze eens toe @ msn en mischien wordt het dan wel wat
pi_40767567
Ga eens meeten met mensen van internet
PS4 online: micro_nl
pi_40768261
Je heb Fok! toch?
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
  zondag 13 augustus 2006 @ 18:01:23 #33
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_40769489
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 17:15 schreef Arjann87 het volgende:
Je heb Fok! toch?
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
pi_40789441
TS has left the building
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40789791
Even 1 ding.
Haal vrienden en kennissen niet door elkaar.
Vrienden heb ik er maar 2 van.
Kennissen zat!

Blijf gewoon lekker thuis zitten tot het je je STROT UIT KOMT!
Dan ga je vanzelf iets anders doen.

Succes!
pi_40802974
Ik heb precies hetzelfde probleem. Maar bij mij is het ook heel dubbel. Aan de ene kant vind ik het heerlijk om veel alleen te zijn en aan de andere kant mis ik een stukje sociaal bezig zijn. En ik heb wel hobby's maar die zijn vrij solitair. Ik denk dat het toch te maken heeft met een berusting en misschien ook wel redelijk tevreden zijn met de huidige situatie en ook met een stukje luiheid.

En op 1 vriend na heb ik ook een paar andere vrienden die ik maar een paar keer per jaar zie. Daar heb ik dus eigenlijk geen reet aan. Ik denk als ik die wat vaker zou zien ik ook wel meer met ze zou ondernemen. Alleen is het toch moeilijker om die stap te zetten.

Maar wat ik bijvoorbeeld in de wintermaanden heel sterk heb is dat ik ook helemaal geen zin meer heb om eenmaal thuis weer weg te moeten gaan. Je hebt zeg maar vier uurtjes op een doordeweeksedag voordat je naar bed gaat en die tijd wil ik dan gewoon voor mezelf hebben.
Gaap Goals rulezzz!
pi_40804210
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:58 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Waar je geen kloot aan hebt. In de stad doe je alleen maar oppervlakkige contacten op, leuk om met je dronken kop tegen aan te lullen.
Bullshit, samen vol laten lopen bouwt best een band op. Daarnaast word je vaak uitgenodigd voor feesten waar je weer nieuwe contacten op doet. Daarnaast kun je zonder drank ook nog veel plezier hebben tijdens het uitgaan.
pi_40804218
TVP
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_40810232
Ik voel me soms ook best wel wat solitair maar aan wat het ligt, weet ik niet. Ik kan het goed vinden in m'n eentje en heb soms wat rust nodig, maar met mensen om me heen is het toch altijd leuker.

In de kleuterschool en de lagere school had ik vriendjes te over. Tot mijn 15,16 was het hier elke vrije dag voetbalmatch in onze tuin met het halve dorp. En toen moet ik de eerste boot gemist hebben waardoor ik een heleboel vrienden verloor. Gewoon omdat ik wat later in de puberteit kwam. In het middelbaar was ik dan een vrij stille figuur, ik had mijn kliekje van een man of 10 en dat was goed, want sprong je uit de band dan kreeg je de wind van voor van de "ruige mannen".

Op de univ ging het grondig mis, pas na een jaar kon ik er wat aarden. Ben dan overgestapt naar hogeschool en daar heb ik me drie jaar lang kapot geamuseerd. Vriendin gehad enz...wat opengebloeid.

Nu werk ik sinds een maand of 6 en van al die contacten hoor je weinig tot niets meer.
Vorige week was ik nog op reis met 15 onbekenden en na een week had ik er ook al maatjes maar achteraf natuurlijk hoor je er ook nooit meer wat van.

Ondernemen doe ik niet vaak, dat weet ik, maar zo ben ik al twee jaar in een sportclub, allemaal leuk tijdens het sporten, maar vraag niet of je erna nog wat gaat drinken, want dat gaat nooit niet.
Taalcursus hetzelfde: zit er in een leuk kliekje van 4 maar iets erbuiten doen (drinken, eten,...) iedereen zegt wel dat we dat gaan doen, maar nooit gebeurt er eens wat.
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:25:42 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40810620
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:17 schreef sjippen het volgende:
Ondernemen doe ik niet vaak, dat weet ik, maar zo ben ik al twee jaar in een sportclub, allemaal leuk tijdens het sporten, maar vraag niet of je erna nog wat gaat drinken, want dat gaat nooit niet.
Taalcursus hetzelfde: zit er in een leuk kliekje van 4 maar iets erbuiten doen (drinken, eten,...) iedereen zegt wel dat we dat gaan doen, maar nooit gebeurt er eens wat.
Dat vind ik dan weer een grove verspilling van energie. Ben je met een groep mensen die het goed met elkaar kunnen vinden, buit je dat nog niet uit. Als je zeker weet dat het kán en dat iedereen ook wil, waarom ben jij dan niet degene die het een keertje écht voorstelt en de koe bij de horens vat?

Gewoon zeggen, hee ik ga naar de kroeg, als er nog iemand mee wil, NU mee, en anders vind ik jullie allemaal suffe dozen.
Heb je volgens mij zo een groepje gezelligerds bij elkaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40810952
Zullen we samen naar metalconcerten, en bier drinken?
^_
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:56:59 #42
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_40812194
Ga eerst zelf na wie jouw vrienden en kennissen zijn. Meestal voel ik veel meer de behoefte om vrienden te zien, dan kennissen. Ik steek ook veel tijd en "moeite" om de mensen te zien, die ik graag wil zien. De rest boeit mij eigenlijk niet echt. De mensen die je graag echt wil zien, moet je gewoon contact onderhouden, af en toe bellen en na werk/school/etc meevragen om ergens te eten / drinken.

Zelf moet ik gewoon een goede reden hebben om iemand te zien (meestal is dat omdat ik diegene erg mag of leuk vind) anders zou het voor mij ook allemaal niet hoeven. De mensen die ik mag wil ik vaker zien en mensen met de mensen die ik vaker wil zien spreek ik gewoon af.

Met andere woorden ga eerst na of er mensen zijn (vrienden, kennis, of mensen die je graag beter zou willen kennen) en richt je daarop dan jezelf te forceren op alles en iedereen omdat je zo graag een "sociaal leven" wil, dan gaat het ook een stuk makkelijker.

Wat ook meespeelt is je eigen houding, of beter gezegd hoe anderen jou zien. Mensen die jou mogen, maar jou ook aanzien als een einzelgänger zullen minder geneigd zijn om je mee te vragen omdat ze bij voorbaat al denken dat je niet wil (wat niet altijd zo hoeft te zijn). Dan moet je juist initiatief tonen zodat je de volgende keer al bij voorbaat mee wordt gevraagd.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:03:09 #43
146230 Liewec
70's movies rule
pi_40823481
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:33 schreef Martydekale het volgende:

[..]

Mensen nemen niet snel contact met me op. Ik ben er zelf zeer terughoudend in (zoals blijkt uit openingspost). Ik weet ook niet goed wat ik wil. Als ik heb bedacht, ik wil met x op dat moment, dat gaan doen, dan is het geen enkele probleem om een afspraak te maken. Maar weet ik het niet zo goed, dan is het lastiger.
Ben je misschien bang om de foute keuze te maken, en kies je daarom maar helemaal niet?

Ik herken dat wel, kan heel erg verlammend werken. Eén van de dingen die ik heb gedaan is gewoon ineens kiezen, en direct doen, en ervoor zorgen dat je geen piekertijd meer krijgt om te twijfelen en er nog eens over na te denken. Uiteindelijk gaat dat dan veel meer vanzelf, maar je moet misschien even wat forceren.

Dus heb je een vriend, met wie je best eens in de kroeg zou willen zitten maar waarover je allemaal twijfels hebt of het wel leuk wordt, of je niet liever een andere vriend kiest, of je niet liever lekker veilig thuis een boek leest i.p.v. de kroeg in, of je twijfels hebt of hij je niet zal afwijzen: Telefoon pakken, nummer intoetsen, en hem voorstellen eens wat te gaan drinken. Kans is groot dat zo iemand gewoon ja zegt, en ook al zegt ie nee, dan is er niks aan de hand: Je leven is nog precies zoals het was (en zo slecht is dat vast niet).

Het is beter om te kiezen en achteraf te weten dat je fout hebt gekozen dan dat je nooit kiest... En hoe hoger de inzet, hoe hoger de winst (maar hoe harder je op je bek kunt gaan). Niks mis met op je bek gaan.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:47:46 #44
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_40826226
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:03 schreef Liewec het volgende:
Het is beter om te kiezen en achteraf te weten dat je fout hebt gekozen dan dat je nooit kiest...
Dat heb je goed gezegd; liet me wel even nadenken die zin
The best thing about the truth is that you can make it up...
pi_40826365
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:11 schreef Martydekale het volgende:
Ik heb hier wel vaker over gepost.
Ik heb vrijwel geen sociaal leven. De paar mensen die ik als vrienden beschouw zie ik ook niet vaak. Vooral tijdens de vakantie merk ik dat dit er nogal inhakt. Normaal heb ik wel mijn studie, verenigingen e.d. Nu staat dat allemaal stil en zie ik gewoon haast niemand.
Ik ben al in behandeling geweest bij een (studenten)psycholoog vanwege het weinige contact dat ik heb met mensen. Dat is ondertussen afgerond, maar het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat ik te weinig onderneem. Hoe zet ik mezelf ertoe dat ik meer ga doen?
ga op een (groeps) sport.
ga een hobby zoeken dmv een cursus (fotografie oid)
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:00:56 #46
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40826645
maar eh..waarom wil je dat sociale leven precies?

Is dat een must ofzo?
pi_40829104
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:00 schreef SHE het volgende:
maar eh..waarom wil je dat sociale leven precies?

Is dat een must ofzo?
Ik denk dat de meeste mensen, ik in ieder geval, mezelf echt beroerd voel zodra ik een paar uur niks te doen heb met vrienden/bekenden of niet in een vreemde omgeving rond te lopen. Het kan ook niet anders dan ongezond zijn om dagen thuis door te brengen.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:22:17 #48
155202 SpaceCan
Live to ride, ride to live
pi_40831060
Je koopt gewoon een kaartje voor Lowlands en roept hier dan heel hard: "Wie gaat er (mee) naar Lowlands?". Simpel zat
You don't drive your bike, you make love with it
pi_40832581
Als je het inderdaad vanuit jezelf als een gemis ziet, zul je toch echt zelf actie moeten ondernemen, zelf van je stoel afkomen en contact zoeken. Dat hoeft helemaal niet meteen heel direct en intiem contact te wezen, loop gewoon eens binnen in een kroeg ofzo, of vraag een paar kennissen mee te gaan naar het een of ander. Enne, die verenigingen, beginnen die niet binnenkort alweer? Als je daar wel lol in hebt is dat in ieder geval een goede zet, om daar actief in te zijn. Probeer voor de volgende vakantie een paar afspraken te maken tijdens de laatste bijeenkomst? Dan ben je toch al met iedereen samen, hoef je misschien een minder grote 'drempel' over dan als je eenmaal thuis zit en iemand moet gaan bellen...

Als het toch vooral een idee van 'moeten' is omdat 't nu eenmaal hoort, laat dan dat idee los, er is niets mis mee als je minder graag uit gaat. Ik vind zelf een enkele keer een feestje of verjaardag wel leuk, maar het moet niet te vaak worden, en eigenlijk zit ik het allerliefste 'savonds gewoon thuis met m'n computer, een stapel boeken en m'n twee katten....

Enne vruitig, ongezond is 't niet hoor, want hoewel ik 'savonds liefst thuis zit ga ik overdag best veel op stap, fietsen enzo, of uitjes naar de dierentuin, musea enzovoort... wel zo goed als altijd alleen en ik zou niemand mee willen! Maar ik ga er als 't een beetje weer is, minstens 1x per week er een hele dag op uit. Dus 'niet sociaal' hoeft zeker niet te betekenen dat je ook lichamelijk te weinig beweging krijgt of te weinig ziet/beleefd.... alleen maar dat je minder behoefte hebt zoiets samen met andere mensen te doen.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:41:20 #50
146230 Liewec
70's movies rule
pi_40833331
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:47 schreef AlttC het volgende:

[..]

Dat heb je goed gezegd; liet me wel even nadenken die zin
Credits gaan volledig naar mijn vriendin voor deze zin
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_40833536
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:41 schreef Liewec het volgende:

[..]

Credits gaan volledig naar mijn vriendin voor deze zin
Is dat niet een aangepaste variant van de bekende uitdrukking: Better to have loved and lost, than to have never loved at all..?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:49:43 #52
150341 Mr_Ban
Ban for the money
pi_40833674
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:33 schreef Martydekale het volgende:

[..]

Mensen nemen niet snel contact met me op. Ik ben er zelf zeer terughoudend in (zoals blijkt uit openingspost). Ik weet ook niet goed wat ik wil. Als ik heb bedacht, ik wil met x op dat moment, dat gaan doen, dan is het geen enkele probleem om een afspraak te maken. Maar weet ik het niet zo goed, dan is het lastiger.
Heb je in ieder geval iets te neuken thuis? Dan valt de hele situatie namelijk wel mee...
Ik wou dat ik hier niks getypt had...
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:51:23 #53
146230 Liewec
70's movies rule
pi_40833748
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:46 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Is dat niet een aangepaste variant van de bekende uitdrukking: Better to have loved and lost, than to have never loved at all..?
Ja wel een beetje.. Geen idee of zij hem weer gejat heeft o.i.d. maar dat boeit niet zo, een goed idee is een goed idee
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:53:33 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_40833851
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ehm... meer doen?

Sommige mensen hebben nu eenmaal de neiging zich terug te trekken. Ik ken dat. Ik vind het prima om op mezelf te zijn en in mijn eentje dingen te ondernemen. Heb genoeg vrienden, in wisselende samenstellingen, maar als het aan mijzelf ligt, breng ik de dag in mijn eentje door. Dat is niet erg, zolang je maar weet te relativeren en je behoeftes onderkent. Soms is het namelijk ook voor de doorgewinterde einzelgänger niet leuk meer om alleen te zijn. Dan moet je sterk zijn en je aan anderen weten 'op te dringen'. Opbellen, langsgaan. Als het goed is, vinden die dat helemaal niet vervelend, integendeel.

Ik merk keer op keer, hoe irritant (hoe eng) ik het vind om zomaar iemand op te bellen, om actief mijn contacten te onderhouden. Ik stel dat uit, telkens weer; en vaak komt het erop aan dat anderen mij opzoeken. Eigenlijk waardeer ik dat wel, maar het is een linke tactiek. Sociaal eenrichtingsverkeer hè. Mensen verwachten iets terug.

Veel advies valt je niet te geven. OF je hebt het prima naar je zin in je uppie, dat kan heel goed maar dan moet je verder niet zeiken, accepteer gewoon dat je anders bent dan de meesten, OF je verdient een schop onder je reet. Laat anderen zien dat je bestaat. Toon lef, toon jezelf. Anders gaat het niet.
Dat dus. Niet veel meer aan toe te voegen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:56:58 #55
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_40833985
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:15 schreef vruitig het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen, ik in ieder geval, mezelf echt beroerd voel zodra ik een paar uur niks te doen heb met vrienden/bekenden of niet in een vreemde omgeving rond te lopen. Het kan ook niet anders dan ongezond zijn om dagen thuis door te brengen.
Als je je na een paar uur alleen zijn al beroerd voelt lijkt me dat evenmin gezond.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_40834565
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:51 schreef Liewec het volgende:

[..]

Ja wel een beetje.. Geen idee of zij hem weer gejat heeft o.i.d. maar dat boeit niet zo, een goed idee is een goed idee
Eens, het is alleen dat t me bekend voorkwam
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:50:35 #57
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40835674
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:15 schreef vruitig het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen, ik in ieder geval, mezelf echt beroerd voel zodra ik een paar uur niks te doen heb met vrienden/bekenden of niet in een vreemde omgeving rond te lopen. Het kan ook niet anders dan ongezond zijn om dagen thuis door te brengen.
Wat een onzin. Een paar uur niks te doen hebben in je eentje en je dan al ellendig voelen? Ik vraag me af wie er dan een probleem heeft.

Ieder zijn meug natuurlijk, ik ken ook mensen die altijd met anderen willen zijn, maar ik heb die drive gelukkig niet. Weet me prima in mijn eentje te redden, en dat voelt goed.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40835722
Koop een hummer
pi_40894042
Ik ben de afgelopen dagen wel bezig geweest. Maandag t/m woensdag een mooie fietstocht gemaakt met mijn broer. Vandaag werken en daarna een spelletjesdag bij mijn ouders. Morgen sta ik als clubvertegenwoordiger op de kei-sportinformatiemarkt.
Dus het gaat al beter, zolang ik maar dingen blijf doen!
pi_40894116
Ik ben ook altijd een loner geweest, heb weinig vrienden. Ik heb me daar altijd prettig bij gevoeld (zocht het zelf gewoon niet op) dus er was geen probleem. Nu ik een heb, breidt mijn vriendenkring zich ineens sterk uit omdat hij wel een grote vriendengroep heeft en dat vind ik ook best leuk.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_40897783
Ik vind het prima zo
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_40911814
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 07:34 schreef Martydekale het volgende:
Ik ben de afgelopen dagen wel bezig geweest. Maandag t/m woensdag een mooie fietstocht gemaakt met mijn broer. Vandaag werken en daarna een spelletjesdag bij mijn ouders. Morgen sta ik als clubvertegenwoordiger op de kei-sportinformatiemarkt.
Dus het gaat al beter, zolang ik maar dingen blijf doen!
"het gaat al beter" ...

het gaat gewoon "goed" hoor. je vertikt het alleen om het van de zonnige kant te zien.
pi_40912166
Always look on the brigggght sihiiiight of life!
Altijd als laatst vertrkkken van feestjes (maar niet ongewenst laat blijven )
Was geschreven,
Jorrit
pi_40921647
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:15 schreef FreakerS het volgende:
Elk weekend de stad ingaan, met mensen van je werk/studie, (je vol laten lopen) en een slag in de rondte lullen waardoor je weer andere mensen leert kennen. Maargoed, je hebt nu eenmaal mensen die contactgestoord zijn. Dat is de aard van het beestje, daar doe je niks aan helaas.
Niet mee eens. Je hebt je persoonlijkheid veel meer in de hand dan je zelf bewust bent. Je kan zijn wie je wil en doen wat je zelf wil, het enige wat je nodig hebt is wilskracht en het geloof erin.

Dat is naar mijn mening ook de kern van dit probleem. Jezelf afsluiten van contacten is je eigen verantwoordelijkheid. Niemand is verantwoordelijker voor je eigen levensstijl dan jijzelf en jijzelf bent ook de enige die dit ritme kan doorbreken. De eerste stap om uit dit probleem te stappen is het bewust worden van je eigen kracht.

Een tweede stap is om lef te kweken. Vrienden komen niet zomaar op je af, daarvoor moet je iets ondernemen.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:01:20 #65
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40922383
Waarom MOET dat allemaal zo sociaal? Serieus, ik vind dit echt waanzin!
Er is nu eenmaal een soort mens wat het best vaart bij weinig contacten en dat ook leert te accepteren.
Dat geforceerde socializen is echt idioot.

Alsof een social life je status geeft..alsjeblieft zeg.
Ik was vroeger net zo hoor, duizenden kennissen en vrienden, altijd feest in huis, maar ik voelde me leeg...vreselijk leeg.
Ik ben me pas goed gaan voelen toen ik deed wat ik zelf wilde, en schijt had aan wat de buitenwereld zogenaamd als tof ervaart.

Ich bin ein einzelganger



Serieus, ik heb een tyfushekel aan relaties onderhouden en ben het liefst omringt door zo weinig mogelijk mensen ( des te minder ruis )
Ik hoop voor je dat je dit doet omdat je echt behoefte hebt aan veel contact en niet omdat je denkt dat het zo hoort
pi_40922519
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:01 schreef SHE het volgende:
Waarom MOET dat allemaal zo sociaal? Serieus, ik vind dit echt waanzin!
Er is nu eenmaal een soort mens wat het best vaart bij weinig contacten en dat ook leert te accepteren.
Dat geforceerde socializen is echt idioot.
De mens is een sociaal wezen. Hoe je het ook went of keert, hier kom je niet aan onderuit. Je zal jezelf (hetzij onbewust, het zij bewust) blijven vergelijken met je soortgenoten.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:10:32 #67
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40922656
Sorry, maar mijn grootste verlichting was het afstoten van een veel te grote kennissen en vriendenkring.
Prima dat mensen sociaal 'horen' te zijn, maar ik gedij beter bij de chosen few
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:57:09 #68
124312 Jazoist
schone schijn
pi_40923937
Meestal is het volgens mij moeilijker om geen sociaal leven te hebben dan om wel een sociaal leven te hebben. Als je het niet hebt, dan hou je het gewoon af op de een of andere manier. En zit je je eigen tijd op een manier te besteden die voor jezelf onbevredigend is. Als je dat oplost, an kan je de rest ook toelaten, niet zo heel moeilijk denk ik. Details komen vanzelf wel op hun plaats.
When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
pi_40928170
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:10 schreef SHE het volgende:
Sorry, maar mijn grootste verlichting was het afstoten van een veel te grote kennissen en vriendenkring.
Prima dat mensen sociaal 'horen' te zijn, maar ik gedij beter bij de chosen few
Zie? Dan was mijn eerste beeld van je toch correct, dat jij echt zo'n miepje was die haar agenda al 6 weken vantevoren had volgepland met allerlei afspraken en tienduizenden kennissen. Mmh, blijkbaar had ik het toch fout want je blijkt dus toch een grotere eenling te zijn dan ik dacht.
Gaap Goals rulezzz!
pi_40928653
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:10 schreef SHE het volgende:
Sorry, maar mijn grootste verlichting was het afstoten van een veel te grote kennissen en vriendenkring.
Prima dat mensen sociaal 'horen' te zijn, maar ik gedij beter bij de chosen few
Toch, een grote sociale kring kan iemand wel degelijk meer "status" of een beter gevoel van eigenwaarde geven. Het is namelijk een soort bevestiging.

Verder ben ik het met je eens.
pi_40929658
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:01 schreef SHE het volgende:


Ik ben me pas goed gaan voelen toen ik deed wat ik zelf wilde, en schijt had aan wat de buitenwereld zogenaamd als tof ervaart.

Ich bin ein einzelganger

101% Eensch
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_40943831
Ach ik snoep van beide walletjes, de ene keer doe ik veel met mensen de andere keer zit ik een maand aan een beeldscherm..
Was geschreven,
Jorrit
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 02:15:26 #73
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_40958956
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:01 schreef SHE het volgende:
Waarom MOET dat allemaal zo sociaal? Serieus, ik vind dit echt waanzin!
Er is nu eenmaal een soort mens wat het best vaart bij weinig contacten en dat ook leert te accepteren.
Dat geforceerde socializen is echt idioot.

Alsof een social life je status geeft..alsjeblieft zeg.
Ik was vroeger net zo hoor, duizenden kennissen en vrienden, altijd feest in huis, maar ik voelde me leeg...vreselijk leeg.
Ik ben me pas goed gaan voelen toen ik deed wat ik zelf wilde, en schijt had aan wat de buitenwereld zogenaamd als tof ervaart.

Ich bin ein einzelganger



Serieus, ik heb een tyfushekel aan relaties onderhouden en ben het liefst omringt door zo weinig mogelijk mensen ( des te minder ruis )
Ik hoop voor je dat je dit doet omdat je echt behoefte hebt aan veel contact en niet omdat je denkt dat het zo hoort
*adhesie betuigt*
pi_40959454
Allereerst lees ik hier hele interessante dingen. Waardevolle dingen. Iets wat ik nog niet veel ben tegen gekomen op Fok! (misschien dat ik nooit de juiste topics tegenkwam). Heel mooi om dit te zien.

Belangrijkste dingen zijn eigenlijk al gezegd: Eigenlijk moet je jezelf wat vragen stellen en kijken of je deze kunt beantwoorden:
1. Vind jij het een groot probleem?
2. Denk jij aan wat anderen denken (de maatschappij)?
3. Wat zou jij anders willen?
4. Hoe kun je dat het beste..stap voor stap doen? (en deze stappen heb je al goed gezet), terwijl ik nog steeds niet zeker je antwoorden op 1,2,3 weet)

Zelf vind ik het heerlijk om geen gezeik om me heen te hebben en circuleer ik aardig vaak rondom de pc Ga ook wel regelmatig stappen en heb slechts 4 goede vrienden (die elkaar zeg maar allemaal niet / niet goed kennen) ik zie de ene bijv. maanden niet, de ander 1x in de maand, etc. We lopen de deur niet plat bij elkaar.

Ik vind het dus allemaal wel best. Ik ken ook mensen die zoals eerder genoemd, agenda's weken vol hebben gepland. Moet er niet aan denken (!) Mensen vinden het helaas nodig om alles wat jij anders doet dan hen, als raar te bestempelen.

Dit topic is in ieder geval een bevestiging dat jij absoluut niet de enige bent die geen / beperkt sociaal leven heeft. (het klinkt allemaal zwaarder dan het is). Wel is het belangrijk om stil te staan bij je zelfbeeld, zelfverzekerdheid, assertiviteti (waar ook 100.000 mensen last van hebben overigens. Je maakt moeilijk contact zei je al. Hier kun je aan werken met SVT/ of SoVa training
(sociale vaardigheidstraining).

Succes
pi_40959620
ik zit hier soms ook welis over na te denken, waarom iedereen het altijd zo gezellig vindt in discos of grote feesten met weetikveel hoeveel mensen; ik heb liever met een klein aantal (< 10) een avond thuis zitten, drankje erbij beetje praten, beetje tv kijken
100x beter dan een avond in teringherrie en de rook in een kroeg zitten, vind ik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')