abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:33:16 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_40656212
Het icoontje geeft aan hoe lang de batterij nog meegaat, maar om te kunnen testen hoe lang ie echt meegaat zonder erbij te blijven, heeft iemand een tip?

Zijn daar programmaatjes voor?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_40657863
TVP en tevens een vraag (geen poging je topic over te nemen ;-) ) Bij mij is het zo dat het icoontje er wel staat dat de accu is aangesloten, maar wanneer ik de cursor erop zet, krijg ik geen tijd te zien hoelang hij nog meer gaat. Ik krijg alleen een rest-percentage te zien. Waar kan ik dit veranderen?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:05:41 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_40657916
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het icoontje geeft aan hoe lang de batterij nog meegaat, maar om te kunnen testen hoe lang ie echt meegaat zonder erbij te blijven, heeft iemand een tip?

Zijn daar programmaatjes voor?
Zodra de accu bijna leeg is, zal de laptop op standby gaan. Wellicht is ergens in een log te vinden wanneer dat gebeurd is?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:22:32 #4
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_40658824
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:04 schreef elby1988 het volgende:
TVP en tevens een vraag (geen poging je topic over te nemen ;-) ) Bij mij is het zo dat het icoontje er wel staat dat de accu is aangesloten, maar wanneer ik de cursor erop zet, krijg ik geen tijd te zien hoelang hij nog meer gaat. Ik krijg alleen een rest-percentage te zien. Waar kan ik dit veranderen?
Bij rechtsklikken op het batterij-icoontje, kies ik voor energiemeter openen. Voila:80% 1:41 uur. Ook als ik de cursor op het batterij-icoontje laat staan, verschijnt er een geel balkje met dezelfde tekst.

Maar dat zegt waarschijnlijk weinig over de werkelijke resterende accuduur.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:28:05 #5
107652 Quincy5
Back to the future
pi_40659118
Ik gebruik Notebook Hardware Control . Deze is denk ik niet veel nauwkeuriger dan windows zelf, maar heeft wel een paar leuke extra's (log maken, temperatuur uitlezen, de processor undervolten om hem zuiniger te maken).
www.bttf.com
I hate mornings
pi_40659443
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Bij rechtsklikken op het batterij-icoontje, kies ik voor energiemeter openen. Voila:80% 1:41 uur. Ook als ik de cursor op het batterij-icoontje laat staan, verschijnt er een geel balkje met dezelfde tekst.

Maar dat zegt waarschijnlijk weinig over de werkelijke resterende accuduur.
dan quote ik mijzelf even:
quote:

maar wanneer ik de cursor erop zet, krijg ik geen tijd te zien hoelang hij nog mee gaat.
Dat is dus net het probleem, ik krijg alleen een % te zien
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:39:14 #7
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_40662900
Dat gekke ding gaat ook iedere keer in zijn ruststand, wat het er niet makkelijker op maakt
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 9 augustus 2006 @ 23:46:36 #8
107652 Quincy5
Back to the future
pi_40666420
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat gekke ding gaat ook iedere keer in zijn ruststand, wat het er niet makkelijker op maakt
Ruststand? Bedoel je de slaapstand/standby? Misschien is je accu wel zo slecht dat windows niet goed meer kan uitlezen hoeveel er nog inzit en daardoor te vroeg 'denkt' dat hij bijna leeg is en dan in slaapstand of standby gaat. Deze optie kun je in windows gewoon uitzetten, alleen wordt je dan verrast door een harde uitval als hij helemaal leeg is.

@elby1988: Het komt soms idd voor dat je alleen procenten kunt zien, maar ik weet niet hoe dat komt.
www.bttf.com
I hate mornings
pi_40675014
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:34 schreef elby1988 het volgende:

[..]

dan quote ik mijzelf even:
[..]

Dat is dus net het probleem, ik krijg alleen een % te zien
Welk model laptop heb je precies? Niet elke laptop is zo slim dit te kunnen berekenen
pi_40675376
Ik heb een Compaq Presario V4450EA, Maandje geleden gekocht dacht ik.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 08:31:20 #11
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_40675458
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:46 schreef Quincy5 het volgende:

[..]

Ruststand? Bedoel je de slaapstand/standby? Misschien is je accu wel zo slecht dat windows niet goed meer kan uitlezen hoeveel er nog inzit en daardoor te vroeg 'denkt' dat hij bijna leeg is en dan in slaapstand of standby gaat. Deze optie kun je in windows gewoon uitzetten, alleen wordt je dan verrast door een harde uitval als hij helemaal leeg is.
Nee. Hij doet het namelijk ook als ie alleen op de netspanning is aangesloten. Ik heb er trouwens geen firmware op zitten, alleen XP Pro met drivers.

Misschien dat er ergens iets aangepast kan worden, net als bij de screensaver, waarbij je kan kiezen na hoe veel minuten geen toets of muisbeweging detecteert, hij in de slaapstand gaat?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_40675507
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 08:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee. Hij doet het namelijk ook als ie alleen op de netspanning is aangesloten. Ik heb er trouwens geen firmware op zitten, alleen XP Pro met drivers.

Misschien dat er ergens iets aangepast kan worden, net als bij de screensaver, waarbij je kan kiezen na hoe veel minuten geen toets of muisbeweging detecteert, hij in de slaapstand gaat?
Kan ook bij de eigenschappen van energie beheer. Kun je ook nog een verschil maken tussen mèt en zonder accu.
pi_40683737
Mobilemark 2005
Moet je maar even de 30dagen versie proberen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')