Amerongen is leuk ja. Als je onderaan de technische afdaling naast de Bergweg naar rechts gaat in plaats van naar links, kun je nog een extra lus van 7 km / 100 hm maken. Dat is ook een leuk rondje. Rond de Amerongse Berg liggen sowieso heel veel leuke paadjes. Ze zijn geen onderdeel van de vaste routes, maar je mag er gewoon fietsen. Ik vermaak me daar altijd prima.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:11 schreef Wombcat het volgende:
Twee weken geleden heb ik de MTB-route in Amerongen 2x gefietst, dat was 300 hoogtemeters op 32 km. Mooie route trouwens
Ah, dat moet ik onthouden voor als ik daar weer eens ga fietsen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:32 schreef Trainspotter het volgende:
Amerongen is leuk ja. Als je onderaan de technische afdaling naast de Bergweg naar rechts gaat in plaats van naar links, kun je nog een extra lus van 7 km / 100 hm maken.
Dan is dit ook wel een handige pagina om eens te bezoeken.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah, dat moet ik onthouden voor als ik daar weer eens ga fietsen.
Jep, ik ben er vrijdag geweest. Was weer erg mooi. Genoeg gezien voor een potentiele nieuwe fiets. Veel carbon inderdaad, maar wat is dat mooooi Bij mij wordt het dnek ik iets van een Stevens of Van Tuyl....zag er leuk uit daar..quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:47 schreef raimen het volgende:
Nog iemand naar de bike motion geweest?
Ik heb daar wel wat leuke dingen gezien.
Wel heel veel carbon trouwens
En welke types heb je op het oog? Liefst met plaatjes.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:34 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Bij mij wordt het dnek ik iets van een Stevens of Van Tuyl....
Volgens mij passen daar alleen fietsen met een gewoon frame op, dus als je een full-suspension hebt met geen gewone 'driehoek' als hoofdframe, heb je een grote kans dat je fiets niet (goed) past. ¤30,- is natuurlijk niet veel en als je fiets er goed op past, kan het volgens mij geen kwaad, lijkt me zelfs beter dan die dingen waar je fiets op de trapas leunt enzo. Ik zou wel de wielen even vast zetten zodat die niet kunnen draaien (tie-rapje op de remhendel oid) of zelfs er helemaal afhalen. En doe ook wat schuim/rubber tussen dat ding en je auto.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:41 schreef spooky1234 het volgende:
even een vraagje tussendoor over een fietsendrager:
http://www.marktplaats.nl(...)3D%26df%3D1%26fta%3D
Wat denken jullie, is dit een goeie of ? Past op zoiets vrijwel elke ATB of moet ik nog ergens op letten? Dit omdat ik nog een nieuwe ATB ga kopen, maar zijn die dingen universeel en is het aan te raden om je fiets zo te vervoeren?
Enne 30 euro is dat een goeie prijs of niet?
Merci d'avance :-)
ik ben niet van plan een full suspension aan te schaffen maar misschien wordt het wel een ATB zonder een perfecte driekhoek als frame maar mogelijk een beetje 'vervorming'. Dat moet wel lukken toch? Hoe bedoel je schuim/rubber tussen dat ding en de auto?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:29 schreef FHR het volgende:
[..]
Volgens mij passen daar alleen fietsen met een gewoon frame op, dus als je een full-suspension hebt met geen gewone 'driehoek' als hoofdframe, heb je een grote kans dat je fiets niet (goed) past. ¤30,- is natuurlijk niet veel en als je fiets er goed op past, kan het volgens mij geen kwaad, lijkt me zelfs beter dan die dingen waar je fiets op de trapas leunt enzo. Ik zou wel de wielen even vast zetten zodat die niet kunnen draaien (tie-rapje op de remhendel oid) of zelfs er helemaal afhalen. En doe ook wat schuim/rubber tussen dat ding en je auto.
Met een trekhaak-fietsdrager mag dat ook.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:32 schreef Geqxon het volgende:
Het mooie van dit ding is dat je op de snelweg harder dan 80km/h mag
Dit zijn geen perfecte dingen. Vaak moet je je frame beschermen met schuimrubber, anders raakt het beschadigd. De fiets zit niet super-vast, je moet hem vaak met spanbanden vastmaken. En vaak bestaat de kans dat de fiets (of b.v. de remhendel) tegen de auto aankomt en zul je ook hier inderdaad weer schuimrubber tussen moeten doen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:41 schreef spooky1234 het volgende:
even een vraagje tussendoor over een fietsendrager:
http://www.marktplaats.nl(...)3D%26df%3D1%26fta%3D
Wat denken jullie, is dit een goeie of ? Past op zoiets vrijwel elke ATB of moet ik nog ergens op letten? Dit omdat ik nog een nieuwe ATB ga kopen, maar zijn die dingen universeel en is het aan te raden om je fiets zo te vervoeren?
Enne 30 euro is dat een goeie prijs of niet?
Merci d'avance :-)
Belaste trekhaak = 80km/h.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:55 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Met een trekhaak-fietsdrager mag dat ook.
Met een aanhangwagen niet (en voor de wet zijn dat uiteraard ook twee zeer verschillende dingen).
Wat een onzin!quote:
Gewoon wat isolatieschuim er tussen waar de drager op je auto steunt om je lak te beschermen bedoelde ik. En ik zou dat ook een beetje tussen de drager en de fiets doen en waar de fietsen tegen elkaar leunen, met tie-raps er tussen vast zetten. Wat ook goed werkt is van dat buizen isolatie-spul voor de verwarming. Die kan je zo om je frame/voorvork doen en dan dicht klikken (wel even tie-rapje eromheen voor de zekerheid). En ik zou je fiets ook heel goed vast zetten op dat ding, dat 'ie niet kan gaan stuiteren (maar nou ook weer niet zo strak dat je je frame krom trekt ). En schuimrubber kan je gewoon bij de eerste-de-beste doe-het-zelf-zaak halen. Moet je even bij de verwarming/isolatie spullen kijken. Kan je meteen wat tie-raps meenemen, liggen meestal bij de elektriciteit-afdeling.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:42 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je schuim/rubber tussen dat ding en de auto?
Wat is er mis om op bevroren grond te mtb'en? dat is zo'n beetje de beste ondergrond die ik me maar kan bedenken. Heerlijk met vorst door de bossen gaan crossenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:54 schreef -skippybal- het volgende:
Nu mis ik dus voor een groot deel het modder/storm seizoen en is er dikke kans dat de grond keihard is als ik weer kan biken
Nee joh. Een ramp is het niet. Een collega van me heeft ook een fietsdrager op de kofferklep van zijn auto, dat werkt op zich goed. Alleen kun je de fiets makkelijker en beter op een goede trekhaakdrager zetten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:44 schreef spooky1234 het volgende:
ik heb nou helaas een auto zonder trekhaak en een trekhaak monteren kost iets van paar honderd euro en is dus geen optie.
Maarhe Pdiscs, is het echt een ramp en raad je het me niet aan of moet het wel lukken met een beetje goed vastbinden. Misschien een stomme vraag maar waar kan ik t beste wat schuimrubber scoren?
In eerste instantie de Stevens Flightquote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:24 schreef pdiscs het volgende:
[..]
En welke types heb je op het oog? Liefst met plaatjes.
Allemaal mooie fietsjes!quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:15 schreef Venco16 het volgende:
[..]
In eerste instantie de Stevens Flight
http://www.stevensbikes.de/2007/index.php?bik_id=158&lang=de_DE
En Van Tuyl iig in deze kleurenstellingen( 1 van de 2)
In deze kleurenstelling(foto met cameratelefoon enomen)
[afbeelding]
of
[afbeelding]
Maargoed, voordat ik wat koop kom ik ongetwijfeld weer wat anders tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |