abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:52:33 #1
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_40650762
[Centraal] Mountainbike Topic Deel 7



Vorige delen:
[Centraal] Mountainbike
[Centraal] Mountainbike deel 2
[Centraal] Mountainbike topic deel 3
[centraal] mountainbike topic deeltje 4: Forza Specialized!
[Centraal] Mountainbike Deel 5 -- Unchained
[Centraal] Mountainbike Topic Deel 6 -- Eat my dust!
[Centraal] Mountainbike topique # 7

Merken
Stevens
Specialized
Cannondale
Kona

Sites
Dirty-Pages
Mountainbike.nl
MTB Routes
Aanschaf van een MTB

Bikers:
Hellmondunited
juliusbackpacking
FHR
Trainspotter
Mute_Me
Benjamos
Raimen

Fietsen:

FHR:


Trainspotter:

Raimen:


Ride on!

Als je vindt, dat je hier ook tussen hoort, post dat dan even!
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:16 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, dat schijfremmen er ontzettend geil uitzien.

Maar kijk uit voor goedkope prullaria. Daar ga je echt spijt van krijgen (echt waar).
tjah.. weet niet of hardrock pro disc volgens jou onder goedkope prul valt? of dat ik beter v brakes kan nemen?

[ Bericht 5% gewijzigd door fs180 op 10-08-2006 21:15:12 ]
pi_40651469
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:44 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Post dan niet, er is al menig topique gevuld met het kwaliteitsmerk Matra. De search werkt weer dus kan je een heleboel info vinden. Elke keer weer dezelfde mtb n00b's met hun matra bikes, dan krijg je dit soort reacties...
Daar heb je dan ook wel weer een beetje gelijk in, ik heb ook echt wel gezocht hoor.. maar niet specifiek op fok (omdat ik op die manier nog nooit het antwoord gevonden heb op wat voor vraag dan ook.. soms vind je iets wat er op lijkt maar ik heb er eerlijk waar nog nooit echt wat aan gehad) Menig topic gevuld lijkt me trouwens wat overdreven gezien we in mtb topic deel 6 zitten. Sowieso is het misschien een idee dat iemand ff een wat uitgebreidere OP in elkaar fietst om dit soort 'domme' vragen te voorkomen als het werkelijk zo hinderlijk is. 'post dan niet' slaat nergens op, REAGEER dan niet OF reageer MET hulp (dat laatste is ook gebeurt, waarvoor dank)

Het valt me verder ook best tegen hoe veel mtb sites beginners compleet negeren ('elite' wereldje!?) of die als meest basic fiets waar je "misschien net mee over een molshoop kan fietsen" aankomen met een fiets van 600 euro. Beetje jammer.

Kareltje de grote, bedankt voor je links, eerste fiets vind ik alleen erg lelijk en gaat ook net ff iets boven mn budget.. over de 2e heb ik een hele berg reviews gelezen en die word ongeveer overal de hemel ingeprezen (voor beginners) zou prima te updaten zijn en ook prima te gebruiken zijn voor 'woon-werk' verkeer. De kans dat ik deze fiets ga kopen is zeker aanwezig Als iemand me wil tegenhouden, met een beter alternatief.. ga je gang
  woensdag 9 augustus 2006 @ 18:27:16 #3
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_40651822
noem allemaal is merken op, of andere dingen die in de op moeten? sites komen dr in, dus noem er maar wat
pi_40652358
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:16 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Daar heb je dan ook wel weer een beetje gelijk in, ik heb ook echt wel gezocht hoor.. maar niet specifiek op fok (omdat ik op die manier nog nooit het antwoord gevonden heb op wat voor vraag dan ook.. soms vind je iets wat er op lijkt maar ik heb er eerlijk waar nog nooit echt wat aan gehad) Menig topic gevuld lijkt me trouwens wat overdreven gezien we in mtb topic deel 6 zitten. Sowieso is het misschien een idee dat iemand ff een wat uitgebreidere OP in elkaar fietst om dit soort 'domme' vragen te voorkomen als het werkelijk zo hinderlijk is. 'post dan niet' slaat nergens op, REAGEER dan niet OF reageer MET hulp (dat laatste is ook gebeurt, waarvoor dank)

Het valt me verder ook best tegen hoe veel mtb sites beginners compleet negeren ('elite' wereldje!?) of die als meest basic fiets waar je "misschien net mee over een molshoop kan fietsen" aankomen met een fiets van 600 euro. Beetje jammer.

Kareltje de grote, bedankt voor je links, eerste fiets vind ik alleen erg lelijk en gaat ook net ff iets boven mn budget.. over de 2e heb ik een hele berg reviews gelezen en die word ongeveer overal de hemel ingeprezen (voor beginners) zou prima te updaten zijn en ook prima te gebruiken zijn voor 'woon-werk' verkeer. De kans dat ik deze fiets ga kopen is zeker aanwezig Als iemand me wil tegenhouden, met een beter alternatief.. ga je gang
Zoals bij elke matra bike dicussie(en bij deze is dat niet anders) is het elke keer hetzelfde verhaal, kwaliteit is dusdanig laag dat het snel kapot gaat als je ermee gaat mountainbike(let wel, mountainbiken is dus niet over het grasveldje in het park fietsen).

"Maarja voor die prijs", "een vriend van mij heeft er ook één", "zo slecht kan het toch niet zijn? er zit shimano op", ik heb gehoord van een neef van een oom van een vriend van mij...........

Ik moet eerlijk zijn dat ik ook enkel nog op fok aandacht besteed aan dit soort onderwerpen, waarom? Als mensen niet eens de moeite nemen om zich te verdiepen in de diverse mtb groepen van shimano zodat ze iig een basis hebben met betrekking tot materiaal dan heb ik ook geen zin om er tijd aan te besteden. Komen mensen met gerichte vragen dan is er altijd tijd.

Verder kan je dagen vullen als je naar bv. mountainbike.nl gaat er daar zoekt op het forum.

No offence maar ik kan slecht tegen gemakszucht...
'The Less you know, The more you believe'
pi_40652753
Topique onderwerp + nieuw plaatje????

Dirt don't hurt!!
'The Less you know, The more you believe'
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:40:38 #6
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_40654032
Het wordt inderdaad tijd om een sticky topic te maken dat een halt kan toeroepen aan de met regelmaat van de klok terugkerende posts met inhoud: 'hoi, ik wil deze *plaatje van een oranje geverfd stuk staal en een hoop vering* fiets met recht stuur gaan kopen, is dat wat?'
pi_40657160
als wij nu genoeg bike verhalen erneer knallen dan sneeuwen vragen wel onder
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:46:00 #8
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_40660012
Da's ook waar. Laat ik dan maar effe melden dat ik afgelopen zondag 18e ben geworden bij het NK voor amateurs, in het Zuid-Limburgse Noorbeek. Best tevreden mee.
pi_40660203
netjes heur, ik ga 3 september voor het eerst meedoen aan een wedstrijd http://www.bea.nu/mtb/
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:24:46 #10
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40662081
quote:
[..]

tjah.. weet niet of hardrock pro disc volgens jou onder goedkope prul valt? of dat ik beter v brakes kan nemen?
Hardrock pro disc is (volgens mij) geen type remmen, maar een type bike (Hardrock) met daarop Disc Brakes. Zo uit mijn hoofd heb ik geen idee welke remmen daarop zitten.

Op de Specialized site staan de specs. van het huidige (2006) model Hardrock Pro Disc:

FRAME 06 Hardrock, 6061-T6, Disc only, tig weld, double butted ORE DT, externally machined head tube, forged disc D/O, w/06 derailleur hangar

REAR SHOCK N/A
FORK Marzocchi MZ-3, 100mm, preload adj, 30mm Cr-Mo stanchions, coil/MCU
HEADSET 1-1/8" threadless, sealed ball retainer
STEM Specialized Mobius, Alloy, 10 degree rise
HANDLEBARS Alloy, 38mm rise, 6 degree upsweep, 8 degree sweep, 640mm width
GRIPS Specialized Enduro, Kraton dual compound

FRONT BRAKE Hayes Sole Hydraulic disc, 6" V cut rotor
REAR BRAKE Hayes Sole Hydraulic disc, 6" V cut rotor

BRAKE LEVERS Hayes Sole w/BFL lever
FRONT DERAILLEUR SRAM X-GEN, 34.9mm top clamp, bottom pull
REAR DERAILLEUR SRAM X-7 Short Cage
SHIFT LEVERS SRAM X-7 triggers, 9spd
CASSETTE SRAM PG-950, 9spd 11-34
CHAIN SRAM P-951
CRANKSET Truvativ Blaze PS 6066-T6 w/ 24/36t/poly bash and XR shift guide
CHAINRINGS 36t heat treated Cr-Mo x 24t heat treated Cr-Mo w/Poly Bash guard
BOTTOM BRACKET Truvativ Power Spline, 68x113mm, sealed cartridge bearing with double crank stops
PEDALS 9/16? alloy platform with Cr-Mo spindle
RIMS SUN SingleTrack, double wall, 36h, eyelets
FRONT HUB Joy-Tech, disc, 36 h
REAR HUB Shimano 475 Cassette Disc, 36h
SPOKES 2.0mm stainless steel, brass nipples
FRONT TIRE Specialized Enduro, 26"x2.2", wire bead 60 TPI
REAR TIRE Specialized Enduro, 26"x2.2", wire bead 60 TPI
TUBES Specialized 26x2.2", schraeder valve
SADDLE BG Sport MTB
SEAT POST Alloy 30.9mmx300/350mm, micro adjust
SEAT BINDER Alloy collar with Q/R
NOTES Chain stay/seat stay protector, derailleur protector, seatpost water bottle mount, reflectors, owners manual


Is het deze bike?

Hierop zitten deze brakes: Hayes Sole Hydraulic disc, 6" V cut rotor

Dit zijn (wederom volgens mij) de "goedkoopste" Hayes hydraulische schijfremmen. Dat zullen geen super remmen zijn, maar ook geen ontzettend brakke.

Een mooie stap tussen V-brakes en Schijfremmen zijn de (good old) Magura Hydraulische velgremmen:


HS11 (ongeveer 115 euro voor een setje)



HS33 (te vinden voor ongeveer 160 euro voor een setje)



Ook het overwegen waard, en bijna helemaal onderhoudsarm.

[ Bericht 0% gewijzigd door pdiscs op 10-08-2006 11:37:33 ]
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:25:56 #11
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40662158
Zijn er hier ook lezers van MountainbikePlus te vinden?

Wat vinden jullie van dat artikel over de TransKreta?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 23:03:39 #12
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_40664086
naja, neem ik wel die schijfjes.. ziet er zo geil uit en dan upgrade ik ze wel als nodig
  donderdag 10 augustus 2006 @ 09:14:39 #13
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40675988
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:03 schreef fs180 het volgende:
naja, neem ik wel die schijfjes.. ziet er zo geil uit en dan upgrade ik ze wel als nodig
Is het dus die fiets die ik hierboven gepost heb?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 09:46:00 #14
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_40676524
upgade van mijn bikeje


ohw ja ik heb een andere avater (als i ook in de OP mag ben ik weer heel erg blij)
Deeltje 7 al weer gaat hard
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:22:06 #15
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40677411
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:46 schreef raimen het volgende:
up R gade van mijn bikeje
[afbeelding]

ohw ja ik heb een andere avater (als i ook in de OP mag ben ik weer heel erg blij)
Deeltje 7 al weer gaat hard
Wat heb je geupgraded dan?
pi_40678451
zo te zien nieuw setjes lefty-velgen, verkorte stuurpen, van flatbar naar een riser en zijn bar-ends eraf.

Of je was niet tevreden over hoe je op je fiets zat, of je bent een beetje een weight weenie.

Is het trouwens een Rush 2000?
pi_40678739
Ik wil ook wel in de OP
Eventueel met plaatje van m'n fiets:

Toertochtje in januari, de 8 van Oost-brabant. Het was fris....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:10:04 #18
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_40678794
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:57 schreef Zjwegel het volgende:
zo te zien nieuw setjes lefty-velgen, verkorte stuurpen, van flatbar naar een riser en zijn bar-ends eraf.

Of je was niet tevreden over hoe je op je fiets zat, of je bent een beetje een weight weenie.

Is het trouwens een Rush 2000?
Het was erg vroeg voor mij dus sorry voor de R

Idd nieuwe wielen, kortere stuurpen nu zit ik veel beter op de fiets (duurde bij mijn vorige cannondale ook al zo lang voordat ik echt een fijne zit had op de fiets)
riser stuur (carbon)
Ik was idd niet zo tevreden zo als ik op de fiets zat. Maar op 1 of andere manier duurt het bij mij altijd lang voordat ik een goede zitpositie heb gevonden
Ik ben ook een beetje een weight weenie maar lang niet meer zo erg als vroeger
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:15:36 #19
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_40678953
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:14 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Is het dus die fiets die ik hierboven gepost heb?
ja
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:28:39 #20
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40684698
tvp'tje
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_40685102
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:43 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Zoals bij elke matra bike dicussie(en bij deze is dat niet anders) is het elke keer hetzelfde verhaal, kwaliteit is dusdanig laag dat het snel kapot gaat als je ermee gaat mountainbike(let wel, mountainbiken is dus niet over het grasveldje in het park fietsen).

"Maarja voor die prijs", "een vriend van mij heeft er ook één", "zo slecht kan het toch niet zijn? er zit shimano op", ik heb gehoord van een neef van een oom van een vriend van mij...........

Ik moet eerlijk zijn dat ik ook enkel nog op fok aandacht besteed aan dit soort onderwerpen, waarom? Als mensen niet eens de moeite nemen om zich te verdiepen in de diverse mtb groepen van shimano zodat ze iig een basis hebben met betrekking tot materiaal dan heb ik ook geen zin om er tijd aan te besteden. Komen mensen met gerichte vragen dan is er altijd tijd.

Verder kan je dagen vullen als je naar bv. mountainbike.nl gaat er daar zoekt op het forum.

No offence maar ik kan slecht tegen gemakszucht...
Hm dat forum had ik eerder moeten zien.. heb er nu maar /forum/ achter gezet maar heb op die site zelf nergens een link kunnen vinden.. Ik begrijp ook wel dat het vermoeiend is om steeds dezelfde vragen te krijgen in een centraal topic (gebeurt helaas bijna overal..) maar het word je ook echt nergens makkelijker gemaakt. Nergens staat gewoon ff 'dit en dat merk zijn KUT, dit merk is matig en deze merken zijn goed' ik heb op de site van shimano zitten kijken.. dan heb je daar 10 series, en sommige hebben dezelfde naam maar zijn blijkbaar toch een stuk beter/slechter van kwaliteit, zelfs als ik al die onderdelen zou uitproberen zou ik nog niet kunnen zeggen wat ik als beginner nodig heb. Jullie kunnen het me uit ervaring vertellen.

Maargoed, ik ga dat forum nog wel even doorspitten, bedankt en sorry voor de overlast misschien kom ik hier nog wel eens voorbij
pi_40686548
De indeling van shimano van goed naar slecht:

* XTR
* Saint (Extrem Freeride)
* DXR (BMX - Erhältlich ab 2007)
* Airlines (Downhill )
* Deore XT
* Hone (Freeride)
* Deore DX
* Deore LX
* Deore
* STX RC
* STX
* Alivio
* Acera
* Altus
* Tourney
* SIS

Zelf heb ik het idee dat je onder Deore niet moet proberen om mee te gaan mountainbiken, lager klasses overleven het gewoonweg niet lang genoeg.

en over merken die goed en slecht zijn, dat blijft moeilijk omdat er gewoon zoveel merken zijn. Maar merken als matra enzo moet je gewoon vermijden. Betere merken zijn: cube, scott, cannondale, specialized, stevens, etc etc.
pi_40686620
http://www.mtbpagina.com/aanschaf.htm

op deze site vind je een stoomcursus.
'The Less you know, The more you believe'
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:21:31 #24
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40687033
En het is niet alleen Shimano dat de klok slaat. Al heeft Shimano wel het grootste gedeelte van deze markt. Een concurrent is SRAM dat onder andere dit mooie speeltje maakt:

pi_40687750
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:07 schreef juliusbackpacking het volgende:
http://www.mtbpagina.com/aanschaf.htm

op deze site vind je een stoomcursus.
Kijk dat soort dingen zouden nu ook in de OP moeten, check het gastenboek van die site, pagina's vol mensen die 'door de bomen het bos niet meer zien' enzo

Dankjewel
  Moderator donderdag 10 augustus 2006 @ 17:19:17 #26
18653 crew  D.
pi_40688358
Ik heb een tijdje terug een fiets van iemand over kunnen nemen waar ik sinds vorige week (eindelijk iemand bereid gevonden mee te doen) de bossen onveilig maak.
In mijn ogen is het een prima fiets, maar ik vroeg me af wat de 'kenners' er van vinden.
(foto is van een zelfde fiets, niet de mijne)

pi_40697762
Misschien een domme vraag, maar als je een MTB koopt zonder achtervering en voorvering is dat er daarna nog altijd op te monteren?

En als je V-brakes hebt, kun je er daarna nog altijd schrijfremmen op monteren?

[ Bericht 97% gewijzigd door partyyboyy op 11-08-2006 01:08:46 ]
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_40700720
Je kan altijd nog voorvering monteren (kwestie van andere voorvork), maar een achtervering wordt wat lastiger. Als je V-brakes hebt wordt het monteren van schijfremmen ook lastig, ook omdat je andere velgen nodig hebt.

Wat je wel kan doen is het monteren van hydraulische velgremmen. Ik heb zelf Magura HS33 remmen en die doen het echt perfect. Je hebt er weinig onderhoud aan en ze remmen (bijna) net zo goed als velgremmen. Bovendien zijn ze ook goedkoper. Verder kan je zonder aanpassingen deze remmen eenvoudig monteren. Ikzelf ben echt supertevreden over de hydraulische remmen, er "rekt" geen kabel, je hoeft eenvoudigweg een wieltje te draaien om de remmen af te stellen.


@D.Rose: Welke schakelgroepen heb je erop zitten ? En op het eerste gezicht ziet het er ok uit. Voor leuk te mountainbiken hoef je echt geen peperdure fiets te hebben, als je maar goed met het spul omgaat..
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_40700920
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 02:16 schreef DaDude1987 het volgende:
Je kan altijd nog voorvering monteren (kwestie van andere voorvork), maar een achtervering wordt wat lastiger. Als je V-brakes hebt wordt het monteren van schijfremmen ook lastig, ook omdat je andere velgen nodig hebt.

Wat je wel kan doen is het monteren van hydraulische velgremmen. Ik heb zelf Magura HS33 remmen en die doen het echt perfect. Je hebt er weinig onderhoud aan en ze remmen (bijna) net zo goed als velgremmen. Bovendien zijn ze ook goedkoper. Verder kan je zonder aanpassingen deze remmen eenvoudig monteren. Ikzelf ben echt supertevreden over de hydraulische remmen, er "rekt" geen kabel, je hoeft eenvoudigweg een wieltje te draaien om de remmen af te stellen.
Dank u
Ik wil beginnen met biken, dus ik heb er nog niet zoveel verstand van.
Zat te denken aan deze:

http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index.php?main_page=product_info&cPath=123_11_12_17&products_id=199

Ik ga waarschijnlijk 2x in de week rijden, waarvan 1x in de bossen ( wat heuveltjes af enzo)
Zou dit iets voor mij zijn? Iemand had wel commenteer op de voorvork. Deze zou niet zo goed zijn.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:18:51 #30
18653 crew  D.
pi_40702509
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 02:16 schreef DaDude1987 het volgende:


@D.Rose: Welke schakelgroepen heb je erop zitten ? En op het eerste gezicht ziet het er ok uit. Voor leuk te mountainbiken hoef je echt geen peperdure fiets te hebben, als je maar goed met het spul omgaat..
Er zit een STX RC systeem op, die een paar posts terug dus werd afgekeurd
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:39:59 #31
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_40703593
Even een TVPtje, zal later wel wat foto's van m'n vakantie in Zwitserland en Portes du Soleil posten (helaas weinig kunnen biken daar door slecht weer ).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:42:13 #32
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_40703650
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 02:31 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Dank u
Ik wil beginnen met biken, dus ik heb er nog niet zoveel verstand van.
Zat te denken aan deze:

http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index.php?main_page=product_info&cPath=123_11_12_17&products_id=199

Ik ga waarschijnlijk 2x in de week rijden, waarvan 1x in de bossen ( wat heuveltjes af enzo)
Zou dit iets voor mij zijn? Iemand had wel commenteer op de voorvork. Deze zou niet zo goed zijn.
Volgens mij is dit (naast de MX voorvorken van Marzocchi) juist één van de betere voorvorken in deze prijsklasse. Misschien niet al te stijve constructie, maar de veerwerking schijnt wel prima te zijn.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_40703663
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:39 schreef FHR het volgende:
Even een TVPtje, zal later wel wat foto's van m'n vakantie in Zwitserland en Portes du Soleil posten (helaas weinig kunnen biken daar door slecht weer ).
Het was dus meer Portes du pleue?
Ik ga vannacht richting Alpen. Kijken of het wat opklaart...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_40706228
Rock Shox J3 is een prima vorkje om mee te beginnen. Zal na een tijdje wel vervangen moeten worden denk ik, maar tegen die tijd weet je tenminste wel zeker of je er geld in wilt gaan stoppen of niet.

Verder is die cube prima, zit ook post mount op voor als je eventueel schijfremmen erop wilt zetten. Leuk fietsje om te upgraden naarmate je plezier in het biken groter wordt
pi_40710596
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:14 schreef Zjwegel het volgende:
Rock Shox J3 is een prima vorkje om mee te beginnen. Zal na een tijdje wel vervangen moeten worden denk ik, maar tegen die tijd weet je tenminste wel zeker of je er geld in wilt gaan stoppen of niet.

Verder is die cube prima, zit ook post mount op voor als je eventueel schijfremmen erop wilt zetten. Leuk fietsje om te upgraden naarmate je plezier in het biken groter wordt
bedankt
Ik denk dat ik deze dan ga halen, hoewel het zo'n standaart budget fiets is.
Iemand enig idee waar deze fiets het goedkoopst te halen is?
Ik zie hem nu voor ¤ 850,- staan, misschien in België of Duitsland?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_40710617
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:42 schreef FHR het volgende:

[..]

Volgens mij is dit (naast de MX voorvorken van Marzocchi) juist één van de betere voorvorken in deze prijsklasse. Misschien niet al te stijve constructie, maar de veerwerking schijnt wel prima te zijn.
hier heb ik iets aan. Dus als die vering dan naar de klote is dan kan ik er beter een MX van Marzocchi opzetten.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_40710851
De Cube LTD Team ( http://www.izibike.nl/product/602/Cube_LTD%20Team ) is misschien ook wel iets trouwens. Zag hem voor ¤ 929,- staan dus dat is niet veel meer dan de LTD Comp.

Het grote verschil is dat de TEAM schijfremmen heeft (Hayes HFX hydraulische schijfremmen, zijn dit goede?) en dat de TEAM een Rock Shox Tora 318 Air PopLoc voorvork heeft (beter dan de Rock Shox J3?)
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:00:24 #38
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_40711276
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:05 schreef Zjwegel het volgende:
De indeling van shimano van goed naar slecht:

* XTR
* Saint (Extrem Freeride)
* DXR (BMX - Erhältlich ab 2007)
* Airlines (Downhill )
* Deore XT
* Hone (Freeride)
* Deore DX
* Deore LX
* Deore
* STX RC
* STX
* Alivio
* Acera
* Altus
* Tourney
* SIS

Zelf heb ik het idee dat je onder Deore niet moet proberen om mee te gaan mountainbiken, lager klasses overleven het gewoonweg niet lang genoeg.

en over merken die goed en slecht zijn, dat blijft moeilijk omdat er gewoon zoveel merken zijn. Maar merken als matra enzo moet je gewoon vermijden. Betere merken zijn: cube, scott, cannondale, specialized, stevens, etc etc.
ben benieuwd hoelang mijn Alivio het vol gaat houden
tot nu toe geen problemen
pi_40713324
Partyboyy: Ikzelf heb in Februari ook een LTD Comp gekocht. Ik ben er echt supertevreden mee, niet al te duur en toch makkelijk upgradable. Hij rijdt gewoon super en ik heb niet het idee dat ik wat mis (betere voorvork e.d) De Comp heeft ook lock-out op het stuur, dit is echt fijn om op asfalt toch een beetje gas te geven.



Nu heb ik wel de kabels wat korter gemaakt en de pedalen eraf gehaald. Ik ben er echt blij mee en zeker waar voor je geld (zeker voor mij als student).
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:51:43 #41
18653 crew  D.
pi_40714787
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:07 schreef PekkeMan het volgende:

[..]

ben benieuwd hoelang mijn Alivio het vol gaat houden
tot nu toe geen problemen
Iets minder lang dan mijn STX RC
pi_40716713
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:08 schreef DaDude1987 het volgende:
Partyboyy: Ikzelf heb in Februari ook een LTD Comp gekocht. Ik ben er echt supertevreden mee, niet al te duur en toch makkelijk upgradable. Hij rijdt gewoon super en ik heb niet het idee dat ik wat mis (betere voorvork e.d) De Comp heeft ook lock-out op het stuur, dit is echt fijn om op asfalt toch een beetje gas te geven.
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu heb ik wel de kabels wat korter gemaakt en de pedalen eraf gehaald. Ik ben er echt blij mee en zeker waar voor je geld (zeker voor mij als student).
zeg Maths 4 minuten oudere broer, wanneer gaan we jouw cube het nouw eens tegen mijn giant laten opnemen?
pi_40716814
quote:
Kan aan mij liggen, maar ik vind de geometrie van de hardrock zo raar. Hij heeft meer wat weg van een dirt of 4x bike dan van een XC.

Heb wel het idee dat de hardrock misschiens iets beter is afgemonteerd, maar ik ben niet zo thuis in de SRAM familie.
pi_40716896
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:56 schreef Zjwegel het volgende:

[..]

zeg Maths 4 minuten oudere broer, wanneer gaan we jouw cube het nouw eens tegen mijn giant laten opnemen?
Het is 2 uur, en mijn bike staat vanaf gisteren weer in Enschede, dus dat zal lastig gaan. Maar als je in de buurt bent hoor ik het graag. Ik laat je ook wel wat weten als mijn bike weer in het zuiden op vakantie is....
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_40718731
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:08 schreef DaDude1987 het volgende:
Partyboyy: Ikzelf heb in Februari ook een LTD Comp gekocht. Ik ben er echt supertevreden mee, niet al te duur en toch makkelijk upgradable. Hij rijdt gewoon super en ik heb niet het idee dat ik wat mis (betere voorvork e.d) De Comp heeft ook lock-out op het stuur, dit is echt fijn om op asfalt toch een beetje gas te geven.
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu heb ik wel de kabels wat korter gemaakt en de pedalen eraf gehaald. Ik ben er echt blij mee en zeker waar voor je geld (zeker voor mij als student).
ow vet dat jij die ook hebt
wat voor pedalen heb je er op laten zetten en waarom heb je de kabels korter gemaakt?
En hoevaak ga je biken in de week en op wat voor terrein?
Ja en nog een vraagje erbij, wat is lock-out?

Ik zit zelf heel erg te twijfelen tussen de LTD Comp en de LTD Team, omdat het maar ongeveer ¤ 150,- verschil is en je dan wel schijfremmen hebt, iemand die me hiermee kan helpen?

COMP http://www.izibike.nl/product/600/Cube_LTD%20Comp
TEAM http://www.izibike.nl/product/602/Cube_LTD%20Team

[ Bericht 2% gewijzigd door partyyboyy op 11-08-2006 18:19:39 ]
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:39:49 #46
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_40719586
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:00 schreef Zjwegel het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen, maar ik vind de geometrie van de hardrock zo raar. Hij heeft meer wat weg van een dirt of 4x bike dan van een XC.

Heb wel het idee dat de hardrock misschiens iets beter is afgemonteerd, maar ik ben niet zo thuis in de SRAM familie.
geef ik je gelijk in, maar dat is ook een reden dat ik die wil, en verder dacht ik precies wat jij zegt
pi_40720205
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:51 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Iets minder lang dan mijn STX RC
geloof ik best

ik leer het wereldje gewoon via deze bike kennen en als ik dan eindelijk het geld ervoor heb ga ik over naar een duurdere en betere bike (student you know )
pi_40728465
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:09 schreef partyyboyy het volgende:

[..]
wat voor pedalen heb je er op laten zetten en waarom heb je de kabels korter gemaakt?

En hoevaak ga je biken in de week en op wat voor terrein?
Ja en nog een vraagje erbij, wat is lock-out?
Ik heb bewust de keuze gemaakt voor HS33 remmen omdat ik geen low-end schijfremmen wilde en ik niet al te veel onderhoud kon doen op mijn studentenkamer. Daarom heb ik voor velgremmen gekozen i.p.v schijfremmen.

De pedalen zijn spd pedalen van shimano alleen had ik er in het begin van die plankjes erop zitten om met gewone schoenen te biken omdat ik het nog niet aandurfde met klikschoenen

Ik ga ongeveer 2x per week biken, maar nu in de vakantie veel vaker. Ik heb gebiked in de omgeving Enschede met veel paadjes en bos. Ook bike ik vaker in Limburg waar mijn ouders wonen, stijle hellingen en diepe moddergeulen neemt deze fiets allemaal moeiteloos. Nogmaals ik ben er echt tevreden mee.

Lock-out is een speciaal hendeltje op het stuur, daarmee kan je de voorvorkvering uit- en aanzetten. Dit is heel handig als je op de weg wilt fietsen omdat dan veel trapenergie verloren gaat.

Ik zou de LTD Comp nemen en dan die 150 euro ergens anders in investeren (klikpedalen, kleding, fietscomputer of later misschien betere voorvork)

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel

O ja de kabels heb ik korter gemaakt op advies van Zjwegel omdat er anders misschien dingen bleven aanhangen en ik dan een mooie koprol zou maken. Met mountainbiken raak je nogal wat takken en ga je (soms) door laaghangende begroeiing.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:50:22 #49
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_40736157
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:00 schreef Zjwegel het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen, maar ik vind de geometrie van de hardrock zo raar. Hij heeft meer wat weg van een dirt of 4x bike dan van een XC.

Heb wel het idee dat de hardrock misschiens iets beter is afgemonteerd, maar ik ben niet zo thuis in de SRAM familie.
Deze Hardrock is volgens mij ook een beetje 4X afgemonteerd: Sun Singletrack, 2.2" banden, bashguard, korte dikke stuurpen etc. Alleen de voorvork past er niet echt bij, die lijkt me niet echt geschikt voor dirt/4x. Waarschijnlijk om de prijs redelijk laag te houden. IK zou dan bij de winkel proberen deze vork in te ruilen (met wat bijbetaling waarschijnlijk) voor ééntje uit de Dirt Jumper lijn van Marzocchi of een MX Comp ofzo.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:26:01 #50
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_40739575
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 09:50 schreef FHR het volgende:

[..]

Deze Hardrock is volgens mij ook een beetje 4X afgemonteerd: Sun Singletrack, 2.2" banden, bashguard, korte dikke stuurpen etc. Alleen de voorvork past er niet echt bij, die lijkt me niet echt geschikt voor dirt/4x. Waarschijnlijk om de prijs redelijk laag te houden. IK zou dan bij de winkel proberen deze vork in te ruilen (met wat bijbetaling waarschijnlijk) voor ééntje uit de Dirt Jumper lijn van Marzocchi of een MX Comp ofzo.
das eigenlijk niet zon slecht idee, want ik hoorde ook al van andere dat die vork toch niet zo lekker is..
FORK Marzocchi MZ-3 die dus inruilen voor iets anders dus
pi_40740284
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:32 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Ik heb bewust de keuze gemaakt voor HS33 remmen omdat ik geen low-end schijfremmen wilde en ik niet al te veel onderhoud kon doen op mijn studentenkamer. Daarom heb ik voor velgremmen gekozen i.p.v schijfremmen.

De pedalen zijn spd pedalen van shimano alleen had ik er in het begin van die plankjes erop zitten om met gewone schoenen te biken omdat ik het nog niet aandurfde met klikschoenen

Ik ga ongeveer 2x per week biken, maar nu in de vakantie veel vaker. Ik heb gebiked in de omgeving Enschede met veel paadjes en bos. Ook bike ik vaker in Limburg waar mijn ouders wonen, stijle hellingen en diepe moddergeulen neemt deze fiets allemaal moeiteloos. Nogmaals ik ben er echt tevreden mee.

Lock-out is een speciaal hendeltje op het stuur, daarmee kan je de voorvorkvering uit- en aanzetten. Dit is heel handig als je op de weg wilt fietsen omdat dan veel trapenergie verloren gaat.

Ik zou de LTD Comp nemen en dan die 150 euro ergens anders in investeren (klikpedalen, kleding, fietscomputer of later misschien betere voorvork)

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel

O ja de kabels heb ik korter gemaakt op advies van Zjwegel omdat er anders misschien dingen bleven aanhangen en ik dan een mooie koprol zou maken. Met mountainbiken raak je nogal wat takken en ga je (soms) door laaghangende begroeiing.
ik ben net bij de fietsenwinkel geweest. Hij had nog een Comp staan, maar over een week kwam de Team ook binnen. Ik weet het nog niet wat ik wil. De team heeft: betere voorvork, betere lagers, beter zadel en schijfremmen, voor maar 150 euro meer.

Nog een vraagje voor iedereen.
Stevens is dat een goed merk en waarmee is het te vergelijken.
Ik zag namelijk nog een mooi fietsje:
http://www.johnwillemsenb(...)de/x8_hs33_gents.htm
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:11:16 #52
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_40740625
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 16:58 schreef partyyboyy het volgende:
Stevens is dat een goed merk en waarmee is het te vergelijken.
Ik zag namelijk nog een mooi fietsje:
http://www.johnwillemsenb(...)de/x8_hs33_gents.htm
Stevens is wel te vergelijken met Cube. Ook Duits, ze halen hun frames uit het verre Oosten en monteren dat vervolgens heel netjes en tegen en scherpe prijs af.

De fiets waarnaar je link verwijst is trouwens een hybride.
pi_40740748
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:11 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Stevens is wel te vergelijken met Cube. Ook Duits, ze halen hun frames uit het verre Oosten en monteren dat vervolgens heel netjes en tegen en scherpe prijs af.

De fiets waarnaar je link verwijst is trouwens een hybride.
ok en wat is dat
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_40741470
Beetje research mag ook wel hoor, je kan ook kijken op www.mountainbike.nl voor nog meer informatie.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_40743590
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:40 schreef DaDude1987 het volgende:
Beetje research mag ook wel hoor, je kan ook kijken op www.mountainbike.nl voor nog meer informatie.
Ik ben al 3 dagen me in aan het lezen.

Hoe kan ik zo makkelijk mogelijk fietsenwinkels vinden die Cube verkopen?
Ik heb pas 3 winkels gevonden, omgeving zuid-oost Nederland, België ook.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:52:55 #56
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_40743768
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:15 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

ok en wat is dat
Een crossover tussen een racefiets en een mountainbike. Zoek de verschillen zou ik zeggen.

Dealeroverzicht op http://www.onewaybike.nl/dealer_overzicht.php?brand=1 (eerste hit bij google op 'dealers cube bikes')
pi_40744813
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:52 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Een crossover tussen een racefiets en een mountainbike. Zoek de verschillen zou ik zeggen.

Dealeroverzicht op http://www.onewaybike.nl/dealer_overzicht.php?brand=1 (eerste hit bij google op 'dealers cube bikes')
'dealers cube bike' dat had ik nog niet gehad. Wel 'fietsenwinkels cube' en meer van dat.

bedankt
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41025999
Zo het modderseizoen begint weer, afgelopen week een dagje naar de Ardennen geweest. Wat was ik smerig zeg, eerst door de modder en daarna door de talloze beekjes crossen, heerlijk

Heb nu bij Bol.com een onderhoudsboekje gekocht, ben benieuwd of daar nog goede tips instaan



20 euro dus kon hem niet laten liggen.


Ik laat het wel weten wanneer ik hem binnen heb.

O ja, ik ben er ook aan het denken om bij een vereniging te gaan, zo kan ik mijn techniek wat verbeteren en de leuke plekjes van het Twentse land ontdekken
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41034127
Wellicht een nieuwe mogelijkheid om eens een Moddermeeting te houden, een leuke veldtocht uitkiezen.

@dadude, ziet er mooi uit dat boekje, zo aan de plaatjes te zien gaat het echt over moderne techniek en niet zoals die oude fietstechniek boekjes over elke uhhh retro(>20 jaar) spullen
'The Less you know, The more you believe'
pi_41034769
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:28 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo het modderseizoen begint weer, afgelopen week een dagje naar de Ardennen geweest. Wat was ik smerig zeg, eerst door de modder en daarna door de talloze beekjes crossen, heerlijk

Heb nu bij Bol.com een onderhoudsboekje gekocht, ben benieuwd of daar nog goede tips instaan

[afbeelding]

20 euro dus kon hem niet laten liggen.


Ik laat het wel weten wanneer ik hem binnen heb.
Ben benieuwd of het iets is!!
Laat het ons weten
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41036605
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:43 schreef juliusbackpacking het volgende:
Wellicht een nieuwe mogelijkheid om eens een Moddermeeting te houden, een leuke veldtocht uitkiezen.
Een tocht in het zuiden van het land zou vet zijn om te doen
pi_41039833
Zou idd wel leuk zijn om met z'n allen eens flink vies te worden
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:31:11 #63
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_41044689
Ik kan bijna niet wachten
Voor mij een jaarlijks iets wat ik gewoon moet doen
16 en 17 September 2006
22e Mergelheuvelland 2-daagse
Ik doe de eerste dag mee aan de 70 km
En de tweede dag waarschijnlijk ook maar het ligt er een beetje aan hoe ik me voel.

Doe er ook fokkers mee?
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_41047848
www.mh2d.nl

e MTB-tochten zijn bekend als sportieve uitdagingen van uitzonderlijk niveau. Kenmerkend voor de tochten zijn de verscheidenheid van het ruige en mooie terrein in Zuid Limburg en de Belgische Voerstreek. In goed overleg kan op plaatsen gefietst worden die anders niet toegankelijk zijn voor MTB-ers. De kortste MTB-tocht zal dit jaar 35 km zijn.

De tochten van 35, 50 en 70 km worden grotendeels apart uitgezet, zodat onderling minimale hinder zal zijn. Tevens zijn op beide dagen de routes geheel verschillend. Voor gedetailleerde MTB-routes Klik hier

Ook dit jaar zult u versteld staan van de mogelijkheden die dit unieke landschap te bieden heeft. Laat u wederom verrassen!


Lijkt me wel tof, maar voor mij iets te hoog gegrepen denk ik...ben pas een half jaar geleden begonnen.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41054608
Ik vind de zaterdag tocht van 50 km wel aanlokkelijk klinken, 35 is me net te kort en 70 is weer net te lang voor als ik de dag erna wedstrijd heb.

Misschiens 16 september 50 km lekker wat peddelen?
pi_41057196
Ik heb inmiddels het onderhoudshandboek gekregen.

Er staan echt handige tips in en alles is er duidelijk in uitgelegd aan de hand van voorbeelden en plaatjes. Elk soort onderhoud staat erin, van voorvork tot achteras alhoewel soms staat aagegeven dat je dit het beste door een specialist kan laten doen.

Tips voor onderwerg, voor onderhoud, schoonmaak, vervoer e.d echt álles staat erin.
Hier zal ik denk ik nog veel aan hebben !!
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41058599
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:28 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo het modderseizoen begint weer, afgelopen week een dagje naar de Ardennen geweest. Wat was ik smerig zeg, eerst door de modder en daarna door de talloze beekjes crossen, heerlijk

Heb nu bij Bol.com een onderhoudsboekje gekocht, ben benieuwd of daar nog goede tips instaan

[afbeelding]

20 euro dus kon hem niet laten liggen.


Ik laat het wel weten wanneer ik hem binnen heb.

O ja, ik ben er ook aan het denken om bij een vereniging te gaan, zo kan ik mijn techniek wat verbeteren en de leuke plekjes van het Twentse land ontdekken
Ik kan het niet vinden op bol.com!!!
Kan je even aangeven waar het staat?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41060359
Geen dank

[ Bericht 74% gewijzigd door DaDude1987 op 22-08-2006 13:54:28 ]
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41060639
FOTO'S!!!!!!!!!
'The Less you know, The more you believe'
pi_41060854
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:57 schreef juliusbackpacking het volgende:
FOTO'S!!!!!!!!!
waarvan?


maar om even een fototje te plaatsen
mijn fietsje:


Ik zal binnenkort eens wat (actie)foto's schieten van de route die ik vaak fiets.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_41061070
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:46 schreef DaDude1987 het volgende:
Geen dank
ok dan geen dankje wel.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41061909





Foto's van het boek en hoe mijn fiets op mijn studentenkamer hangt.
Ik woon zelf in een studentenflat in het centrum en vertrouw de gezamenlijke fietsenstalling niet echt vandaar dat ie nu aan het plafond hangt. Lekker makkelijk en ik kan er ook nog spullen onderzetten....
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41065655
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:57 schreef juliusbackpacking het volgende:
FOTO'S!!!!!!!!!
vooruit dan maar




Maar hij is nog lang niet klaar, wanneer wel?

Wil er nog andere velgen op en misschiens over een tijdje een ander frame. Liefst een fatmodul of een communcal.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:06:46 #74
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_41067693
Paar fotootjes (clickable) van afgelopen vakantie. Helaas in Frankrijk redelijk slecht weer gehad en daardoor niet zoveel gefietst als we hadden gewild (en al helemaal niet veel foto's gemaakt). Volgend jaar (ja, dan pas ) beter!









Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_41074032
ik wil nu bar-ends op mijn fiets zetten, maar wat zijn nu goede en hoe zet ik ze erop ivm de handvatten?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41076001
hahaha ik bedoelde dus foto's van dat boekje Maar andere foto's zijn ook leuk
'The Less you know, The more you believe'
pi_41118778
het valt hier altijd stil na een paar reacties

voor de rest weinig mountainbike-nieuws hier, ben zelf nu doegroeppapa bij de introductie dus van fietsen zal het niet komen
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41124722
komt natuurlijk omdat we allemaal zo keihard aan het trainen zijn



www.mh2d.nl

Goed ik ga hier dus naartoe, weet nog niet of ik 2x 70km weet te fietsen maar is wel het uitgangspunt. Lijkt me leuk om nog meer topiquegenoten tegen te komen.

Camping op fietsafstand van de start dus dat is prima te doen. Mocht er iemand verlegen zitten om een lift, ik vertrek vanuit gorinchem. Heb een fietsendrager dus plek zat
'The Less you know, The more you believe'
pi_41132738
Nieuwnieuwnieuwnieuwnieuwwww! En hier nog allebei schoon...
Hardloper.
IG @webkim
pi_41133027
vandaag ook dat onderhoudsboek binnen gekregen. Erg nuttig. Ik ga het binnenkort maar eens goed doorlezen, want ik ben al 3 x flink weeste biken, maar verder dan alles een beetje half bijgepoetst te hebben ben ik nog niet gekomen
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41133041
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:22 schreef Webkim het volgende:
Nieuwnieuwnieuwnieuwnieuwwww! En hier nog allebei schoon...
[afbeelding]

die heb ik nu dus ook een week
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41133350
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:29 schreef partyyboyy het volgende:

[..]


die heb ik nu dus ook een week
Jij hebt smaak..!
Ik heb -em ongeveer even kort. Zaterdagochtend gaan we weer de Drunense Duinen in.
Hardloper.
IG @webkim
pi_41134156
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:37 schreef Webkim het volgende:

[..]

Jij hebt smaak..!
Ik heb -em ongeveer even kort. Zaterdagochtend gaan we weer de Drunense Duinen in.
nee, ik heb gewoon een goed gevoel voor de beste prijs/kwaliteit verhouding

Ik wil ook weer, maar het weer wordt niet erg goed. En biken in de regen doe ik niet
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41161548
Al 3 mensen hier met een Cube ltd comp, das mooi . Biken in de (matige) regen is juist leuk!, lekker vies worden
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41195254
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:42:37 #86
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41195291
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:40 schreef DaDude1987 het volgende:
[afbeelding]
Vol met het gezicht in 't grind
Wie is 't??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_41209160
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:15 schreef DaDude1987 het volgende:
Al 3 mensen hier met een Cube ltd comp, das mooi . Biken in de (matige) regen is juist leuk!, lekker vies worden
Modder is goed voor de huid.
* Webkim is niet bang van een beetje blubber. Wel van haar klikpedalen, waardoor ze vandaag vaker is omgekiept dan je op één hand kan tellen.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:38:56 #88
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_41209880
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:40 schreef DaDude1987 het volgende:
[afbeelding]
faceplants.. heb ik aardig ervaring mee ondertussen
pi_41215749
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:17 schreef Webkim het volgende:

[..]

Modder is goed voor de huid.
* Webkim is niet bang van een beetje blubber. Wel van haar klikpedalen, waardoor ze vandaag vaker is omgekiept dan je op één hand kan tellen.
ik ben er op 5 cm na in de sloot gekiepert.
Ik lag al op de schuine helling en schoof naar beneden.
Goddank dat ik niet alleen was!!!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41216461
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:17 schreef Webkim het volgende:

[..]

Modder is goed voor de huid.
* Webkim is niet bang van een beetje blubber. Wel van haar klikpedalen, waardoor ze vandaag vaker is omgekiept dan je op één hand kan tellen.
Zet je pedalen iets meer los, dan kan je makkelijker uitklikken. stelschroefje aan de achterkant van je pedaal.
'The Less you know, The more you believe'
pi_41217393
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 09:06 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Zet je pedalen iets meer los, dan kan je makkelijker uitklikken. stelschroefje aan de achterkant van je pedaal.
magnefiek
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  zondag 27 augustus 2006 @ 12:41:14 #92
147634 Big24
Mountainbiker
pi_41219891
Gisteren hebben we een Meet & Greet gehouden van onze website.
Deze is door gegaan aan de Maasvallei en omstreken.

Foto's en een verslag zijn te bewonderen op onze website:

www.mtb-freak.be
foto's, toertochten, routes , ...
www.mtb-freak.be
pi_41220848
Met mijn 1 week oude Cube LTD Comp ben ik 2 dagen geleden weeste biken.
Toen ik hem in de zwaarste versnelling had staan en een zandheuvel op wilde fietsen trapte die een keer door en hierna nog een keer.

Kan dit altijd een keer gebeuren of moet ik iets veranderen?
Misschien dat het aan de modder ligt die op de ketting enzo zat en dat ik teveel druk op de trappers zette?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41227137
Nee dat hoort niet, kan de modder zijn, kan ook niet.. niet zo 123 te benoemen.
'The Less you know, The more you believe'
pi_41227145
Tsja, je zegt het eigenlijk zelf al, een zandheuvel trap je ook niet op in de zwaarste versnelling. Nog sterker, ik gebruik mijn zwaarste versnelling nooit! Dus volgende keer wat terug schakelen en je trapt veel relaxter die heuvel op en je bent ook nog eens lief voor je materiaal en knieen
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:28:58 #96
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_41249471
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:17 schreef Webkim het volgende:

[..]

* Webkim is niet bang van een beetje blubber. Wel van haar klikpedalen, waardoor ze vandaag vaker is omgekiept dan je op één hand kan tellen.
Daarom rijd ik niet meer met klikpedalen. Ik kon er niet aan wennen.
pi_41250085
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 09:06 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Zet je pedalen iets meer los, dan kan je makkelijker uitklikken. stelschroefje aan de achterkant van je pedaal.
Dat had ik al gedaan na een beetje oefenen met klikken op straat. Eenmaal in het bos heb ik ze zelfs nóg iets losser gezet. Ik moet er gewoon meer handigheid in krijgen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_41264932
hier nix geen problemen met die klikkers, gewoon je hakken naar buiten toe draaien en je bent eruit
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:22:46 #99
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_41265422
Je kan inderdaad je SPD's gewoon zo los mogelijk zetten, als je gewoon netjes trapt, heb je daar niet veel last van. En als je ervoor zorgt dat ze netjes schoon en gesmeerd zijn, kom je er ook een stuk makkelijker uit. In verloop van tijd zullen ze ook makkelijker los gaan doordat het allemaal inslijt. Het helpt ook als je je voet snel lostrekt in plaats van langzaam meer kracht zetten, maar gewoon in één snelle beweging.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_41272290
ik krijg die krengen meestal niet meer in mijn pedalen, dan zit er zoveel troep rond mijn plaatjes, moet ik eerst 2x stampen op mijn pedaal
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:29:57 #101
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_41273015
Ik doe ze zo strak mogelijk (mijn time pedalen).
Kan ik tenminste goede bunnyhops maken
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_41279559
Ik ben juist van SPD naar Crankbrothers overgestapt, omdat m'n SPD's altijd vol zaten met zand/modder. Absoluut geen last van nu
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:14:23 #103
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_41282595
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:29 schreef raimen het volgende:
Ik doe ze zo strak mogelijk (mijn time pedalen).
Kan ik tenminste goede bunnyhops maken
Dan zou je ze eigenlijk direct eraf moeten halen en leren om bunny-hops te maken zoals het hoort
En Time-pedalen werken volgens mij heel anders dan Shimano SPD, bij SPD gaat de voet niet los als je 'em recht omhoog trekt, zelfs niet in de meest losse stand. Het enige is volgens mij dat er iets meer speling in zit en dat, als je je pedalen gebruikt om je fiets de bocht in te gooien, je dan wat eerder los zou kunnen schieten.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_41284748
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 01:41 schreef Caramba het volgende:
Ik ben juist van SPD naar Crankbrothers overgestapt, omdat m'n SPD's altijd vol zaten met zand/modder. Absoluut geen last van nu
Crankbrothers

Hmmz verrek, moet nog langs akkermans om een paar crankbrothers pedalen op te halen die ik gebracht had. Was een stangetje van gebroken, maar het viel nog binnen de garantie.
pi_41294345
Verder heb ik nog een vraagje, aangezien het steeds vroeger donker begint te worden en ik (bijna) altijd van 8.30 tot 17.00 bezig ben, was ik aan het kijken voor verlichting.

Welke verlichting hebben jullie ?

Sanden Sports
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41296386
zoiets?




Verlichting doe ik niet aan. Donker = donker en in het donker fiets ik niet als sport, vooral niet in het bos. Veels te gevaarlijk, je ziet niet goed genoeg waar takken hangen en waar wortels liggen. Plus het feit dat als je zou vallen dat de kans wel erg klein is dat er iemand langskomt om je te helpen.

Koop liever een rollerbank en ga daar op zitten het 's avonds. In het weekend heb je toch zeker wel overdag wat tijd om buiten te gaan rijden?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:13:29 #107
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_41296935
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:20 schreef Zjwegel het volgende:

[..]

Crankbrothers

Hmmz verrek, moet nog langs akkermans om een paar crankbrothers pedalen op te halen die ik gebracht had. Was een stangetje van gebroken, maar het viel nog binnen de garantie.
Van die Crankbrothers gingen mijn schoenen naar de klote.
Ik had van die eggbeaters


Daarom ben ik overgestapt op time en ze bevallen erg goed
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_41299310
En voor de mensen die 70km in limburg iets te veel vinden, wellicht een ander idee.

Rabobank European Beache Challange - op Zondag 1 oktober in Scheveningen

http://www.evenementen-registratie.nl/ebc06/index.php?pagina=cms&hoofdstuk=103

Lekker uitwaaien, 46km over het strand.
'The Less you know, The more you believe'
pi_41315772
De verlichting is vooral niet bedoeld voor in het bos, daar heeft Zwegel gelijk in, maar ik wil graag in de winter wat trainingsrondjes rijden op de singel in Enschede of rondje Hengelo......

Dus voor de wat softere rondjes
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41315980
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:57 schreef Zjwegel het volgende:
zoiets?

[afbeelding]
[afbeelding]

Verlichting doe ik niet aan. Donker = donker en in het donker fiets ik niet als sport, vooral niet in het bos. Veels te gevaarlijk, je ziet niet goed genoeg waar takken hangen en waar wortels liggen. Plus het feit dat als je zou vallen dat de kans wel erg klein is dat er iemand langskomt om je te helpen.

Koop liever een rollerbank en ga daar op zitten het 's avonds. In het weekend heb je toch zeker wel overdag wat tijd om buiten te gaan rijden?
hoe oud is die fiets wel niet?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41433704
Naja, ik heb toch een onderhoudsbeurt tegoed van mijn LBS, schaf ik daar maar wat spul aan...

Fiets zal denk ik niet zo heel oud zijn (2000 ? 1999 ?)

Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41514218
Hoe onderhouden jullie je fiets? Welke olie gebruiken jullie voor de ketting. Ik heb in het archief gezocht en alleen Finish Line Kettenöl - Cross Country gevonden. Op mountainbike.nl wordt Tacx - Dynamic Chain lube genoemd.
- Gebruiken jullie een van deze middelen en zo ja: waar kopen jullie die dan?
- Als je wat anders gebruikt: wat dan en waar koop je dat dan?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_41519463
Ik gebruik de Finish Line Kettenöl.

En die komt voor zover ik weet gewoon bij de fietsenmaker van mij vandaan.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41519532
Opzich wil ik ook wel in de OP.
Mijn Bike:


Giant XTC 3

Owhja, die grijze verwarmingsbuisisolatie dingen op mijn bovenbuis waren even als bescherming, hij kwam van het fietsenrek af.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41520288
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:41 schreef Venco16 het volgende:
Opzich wil ik ook wel in de OP.
Zou ik ook wel willen Ik heb het al op 10 augstus geroepen, dus met een beetje geluk sta jij er half oktober ook wel in
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_41520786
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:07 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zou ik ook wel willen Ik heb het al op 10 augstus geroepen, dus met een beetje geluk sta jij er half oktober ook wel in
Haha, nou we zullen het zien dan
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41522787
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:57 schreef Zjwegel het volgende:

Verlichting doe ik niet aan. Donker = donker en in het donker fiets ik niet als sport, vooral niet in het bos. Veels te gevaarlijk, je ziet niet goed genoeg waar takken hangen en waar wortels liggen. Plus het feit dat als je zou vallen dat de kans wel erg klein is dat er iemand langskomt om je te helpen.

Koop liever een rollerbank en ga daar op zitten het 's avonds. In het weekend heb je toch zeker wel overdag wat tijd om buiten te gaan rijden?
neem maar aan dat je verder beschikt over een andere fiets, een brommer, een auto of bovenmatig veel zin om met het OV te reizen (ov )
pi_41523917
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:33 schreef Robin__ het volgende:

[..]

neem maar aan dat je verder beschikt over een andere fiets, een brommer, een auto of bovenmatig veel zin om met het OV te reizen (ov )
en in het donker fiets ik niet als sport: Zoals hij zei, hij fietst wel, maar niet als sport. Dus gewoon rustig op een normale fiets met lamp(Denk ik dan)
Wat ik doe? Ik ontdek!
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:57:14 #119
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_41527447
Ik gebruik voor mijn ketting Pedros Ice Wax, werkt echt perfect. En voor de rest Teflon, siliconen, vaseline, kogellagervet etc.

Oh ja en even een tip voor de mensen met schijfremmen: remblokken eruit halen als je fiets gaat afspuiten/schoonmaken. Anders krijg je al die vettigheid en andere troep op/in je blokken.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_41549628
Vandaag voor de vierde keer in mijn leven gemountainbiked. Na twee keer met een huur Merida vandaag voor de tweede keer op mijn Cube LTD Comp door de Loonse en Drunense duinen gereden (alle vier keer hier gereden). Het ging echt goed: weinig fouten en mijn krachten goed verdeeld. Tijd: 1 uur 26 minuten; dat is inclusief een 3 minuten stop om de drinken. Ik ben daar zelf zeer tevreden mee!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door Videopac op 06-09-2006 15:00:56 ]
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_41549755
ik ga over een kwartier 60 km! Ik hoop dat ik het overleef
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  woensdag 6 september 2006 @ 15:21:37 #122
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41550752
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:41 schreef Venco16 het volgende:
Opzich wil ik ook wel in de OP.
Mijn Bike:
[afbeelding]

Giant XTC 3

Owhja, die grijze verwarmingsbuisisolatie dingen op mijn bovenbuis waren even als bescherming, hij kwam van het fietsenrek af.
Heb ik ook.
pi_41552903
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

Heb ik ook.
Ahh kijk dat is mooi. Fijn fietsje vind ik wel.
Ik ga vanavond weer fietsen, met de club mee. Het is nu mooi weer dus misschien is het wel weer licht tot 9 uur i.p.v. 8 uur van de vorige keren.
Wat ik doe? Ik ontdek!
  woensdag 6 september 2006 @ 17:29:39 #124
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41554764
Ik ga zo ook even een stukje fietsen. Al is het meer een beetje de benen los fietsen, vanwege een verrekte quadriceps van een paar dagen terug. Ik denk ook dat het wel wat langer licht zal blijven. Dus lampen zoals Zjwegel ze liet zien, zijn nog niet nodig.
pi_41557049
yeahhh net 75 km gefietst!!!!
Ben kapottttt!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41561656
Zo ik ook weer terug van een rondje door en rond de bossen van nunspeet. Was een mooi clubje en een mooi rondje natuurlijk
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41563367
Ik heb vandaag ook een net aantal km gefietst, was nét klaar met college en dan snel naar huis de mountainbike pakken. Om 1700 verzameld en om 19.30 weer terug met ongeveer 3 min pauze. Het is heerlijk fietsen hier in Twente zonder al de verrekte heuvels in Limburg , heb nu weer zin om mijn fiets te pakken
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41574790
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik heb vandaag ook een net aantal km gefietst, was nét klaar met college en dan snel naar huis de mountainbike pakken. Om 1700 verzameld en om 19.30 weer terug met ongeveer 3 min pauze. Het is heerlijk fietsen hier in Twente zonder al de verrekte heuvels in Limburg , heb nu weer zin om mijn fiets te pakken
die heuvels zijn net leuk!!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_41574905
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:51 schreef Venco16 het volgende:
Zo ik ook weer terug van een rondje door en rond de bossen van nunspeet. Was een mooi clubje en een mooi rondje natuurlijk
Waarzo?
Ik fiets regelmatig in de bossen rond de zandenplas. Ik stap meestal in Emst op de fiets, fiets dan over de hei en door de bossen richting vierhouten, dan richting het zandenbos (kom bij de waskolk uit) en dan net voor de snelweg (dus aan de andere kant als de zandenplas) weer linksaf daar zijn vrij veel heuveltjes.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 7 september 2006 @ 09:25:09 #130
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41575076
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik heb vandaag ook een net aantal km gefietst, was nét klaar met college en dan snel naar huis de mountainbike pakken. Om 1700 verzameld en om 19.30 weer terug met ongeveer 3 min pauze. Het is heerlijk fietsen hier in Twente zonder al de verrekte heuvels in Limburg , heb nu weer zin om mijn fiets te pakken
Kssst! Heuvels zijn mooi! Ga eens fietsen bij Ootmarsum, over de grens bij Glanerbrug, Holterberg of de Lemelerberg en je zult nooit meer een vlakke route fietsen. Na Limburg kun je in Nederland nergens zo lekker heuvelig mountainbiken als in Twente!
pi_41575744
Heuvels zijn zeer zeker mooi, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar ik haal dan niet de gemiddelde snelheid die ik gisteren had . Nee, Limburg met z'n heuvels is echt prachtig....mooie afdalingen en supermooie klimmen. Bedankt voor de tip pfaf !
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_41581201
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Waarzo?
Ik fiets regelmatig in de bossen rond de zandenplas. Ik stap meestal in Emst op de fiets, fiets dan over de hei en door de bossen richting vierhouten, dan richting het zandenbos (kom bij de waskolk uit) en dan net voor de snelweg (dus aan de andere kant als de zandenplas) weer linksaf daar zijn vrij veel heuveltjes.
Ok. Ja wij starten altijd bij het transferium(weet niet of je dat kent, bij het station daar) en dan of richting zandenbos, of achter de motorcross baan langs. Achter de motorcross baan heb je vreselijk mooie singletracks. En dan fietsen wij ook meestal richting vierhouten, stukje hei mee pakken. We komen ook wel regelmatig bij emst in die buurt uit. Ook vaak over tongerense heide enzo. Gisteren zijn we niet verder gekomen dan vierhouten omdat het al weer aardig rap donker was.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41648865
Zo, net weer even een flinke financiële aderlating gepleegd, maar het was het waard.
Nieuw buitenblad en middenblad, nieuwe ketting, en de 4 kleinste tandwieltjes achter vervangen. De 5 op de cassette zijn gelukkig nog goed, dus die kan nog een rondje mee


En dan nu snel even fietsen, lekker weertje!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_41651262
Wat ik weet is dat als je de ketting vervangt, dat je dan meteen ook alle kettingbladen mee moet vervangen. Schijnt dat het niet goed is om met een nieuwe ketting op oude bladen te rijden.
pi_41651392
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 17:28 schreef Zjwegel het volgende:
Wat ik weet is dat als je de ketting vervangt, dat je dan meteen ook alle kettingbladen mee moet vervangen. Schijnt dat het niet goed is om met een nieuwe ketting op oude bladen te rijden.
Dat heb ik ook gedaan.. Ik rij eigenlijk altijd op het middenblad, soms buitenblad, en die zijn nu vervangen. Ik heb nog bijna nooit op het kleine blad gezeten voor.
Achter idem: de kleinste 4 kransjes gebruik ik bijna altijd, de 5 grote minder vaak. Zonde van het geld om dan de hele cassette te vervangen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_41668221
Mijn laatste aanwinst is deze Hope stuurpen



[ Bericht 22% gewijzigd door Caramba op 11-09-2006 06:16:49 ]
pi_41701313
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:11 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Ok. Ja wij starten altijd bij het transferium(weet niet of je dat kent, bij het station daar) en dan of richting zandenbos, of achter de motorcross baan langs. Achter de motorcross baan heb je vreselijk mooie singletracks. En dan fietsen wij ook meestal richting vierhouten, stukje hei mee pakken. We komen ook wel regelmatig bij emst in die buurt uit. Ook vaak over tongerense heide enzo. Gisteren zijn we niet verder gekomen dan vierhouten omdat het al weer aardig rap donker was.
Hmm, de motorcross baan heb ik nog niet gezien.
Kun je trachten uit te leggen hoe ik daar kan komen?

paralel aan de snelweg in het zandenbos heb ik wel een aantal gave singeltracks gevonden.

Het transferium ken ik niet, dat is in Nunspeet?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_41717675
Ik heb de financieën even doorgenomen, en een nieuwe fiets gaat prima lukken

Op het moment gebruik ik mijn te keine MTB puur voor asfalt ritten van om en nabij de 20 a 40km. Dit is eigenlijk niet echt slim, al heb ik wel banden met in het midden semi-slick profiel en aan de randen cross profiel.

Ik wil dus hoe dan ook semi-slicks op mijn nieuwe fiets. Verder wil ik iets meer rechtop zitten dan een gemiddelde MTB, en is rijcomfort an sich ook wel belangrijk. Let op: Ik ben dus niet op zoek naar een hybride of racefiets! Ik wil nog wel zo nu en dan even lomp een stoep af of even door een grasveld of zandbak heen

Ik zelf heb al een beetje gezocht naar een geschikte fiets, en kwam uit op een cross-hybride. Ook vond ik een "Fitness Racing" fiets, die er bijna hetzelfde uit zag. Zit hier een groot verschil tussen??

http://www.johnwillemsenb(...)/x_sport_3_gents.htm

http://www.johnwillemsenb(...)nt/fitness/crs_1.htm

Alvast bedankt voor alle hulp!
pi_41743140
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Hmm, de motorcross baan heb ik nog niet gezien.
Kun je trachten uit te leggen hoe ik daar kan komen?

paralel aan de snelweg in het zandenbos heb ik wel een aantal gave singeltracks gevonden.

Het transferium ken ik niet, dat is in Nunspeet?
Het transferium is in nunspeet. Weet je misschien waar het station in nunspeet is?
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41743239
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:29 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb de financieën even doorgenomen, en een nieuwe fiets gaat prima lukken

Op het moment gebruik ik mijn te keine MTB puur voor asfalt ritten van om en nabij de 20 a 40km. Dit is eigenlijk niet echt slim, al heb ik wel banden met in het midden semi-slick profiel en aan de randen cross profiel.

Ik wil dus hoe dan ook semi-slicks op mijn nieuwe fiets. Verder wil ik iets meer rechtop zitten dan een gemiddelde MTB, en is rijcomfort an sich ook wel belangrijk. Let op: Ik ben dus niet op zoek naar een hybride of racefiets! Ik wil nog wel zo nu en dan even lomp een stoep af of even door een grasveld of zandbak heen

Ik zelf heb al een beetje gezocht naar een geschikte fiets, en kwam uit op een cross-hybride. Ook vond ik een "Fitness Racing" fiets, die er bijna hetzelfde uit zag. Zit hier een groot verschil tussen??

http://www.johnwillemsenb(...)/x_sport_3_gents.htm

http://www.johnwillemsenb(...)nt/fitness/crs_1.htm

Alvast bedankt voor alle hulp!
Ehm, qua onderdelen is de onderste een tikkie beter. Verder vind ik dat de bovenste er steviger uitziet en ik denk dat je bij de bovenste wat meer rechtop zit zoals je graag wou. De bovenste gaat meer richting de mountainbike en de onderste meer richting een racefiets.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41760597
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 18:19 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Het transferium is in nunspeet. Weet je misschien waar het station in nunspeet is?
yup, ik zet m'n auto wel eens in Nunspeet neer als ik in het Zandenbos ga fietsen.
Ik kom dan aanrijden over de Eperweg vanuit Epe, en zet m'n auto vaak in de Albertlaan volgens mij. Vanaf daar fiets ik dan naar de Zandenplas, bij de Zandenplas onder de snelweg door en dan rechts.


Afgelopen Zondag trouwens voor het eerst de juiste route gefietst bij de Posbank in Arnhem en die is ook super hoor. Veel klimmetjes en vrij pittige afdalingen. Helaas de Zaterdagavond daarvoor een feestje gehad onder het genot van diverse biertjes waardoor m'n uithoudingsvermogen belabbert was.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_41764963
quote:
Op woensdag 13 september 2006 08:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

yup, ik zet m'n auto wel eens in Nunspeet neer als ik in het Zandenbos ga fietsen.
Ik kom dan aanrijden over de Eperweg vanuit Epe, en zet m'n auto vaak in de Albertlaan volgens mij. Vanaf daar fiets ik dan naar de Zandenplas, bij de Zandenplas onder de snelweg door en dan rechts.


Afgelopen Zondag trouwens voor het eerst de juiste route gefietst bij de Posbank in Arnhem en die is ook super hoor. Veel klimmetjes en vrij pittige afdalingen. Helaas de Zaterdagavond daarvoor een feestje gehad onder het genot van diverse biertjes waardoor m'n uithoudingsvermogen belabbert was.
Ok, nou als je vanaf epe komt, volg je de eperweg, krijg je aan de linkerkant de zandenplas rij je verder, ga je het spoor over. Dan blijf je de eperweg volgen totdat je bij een rotonde komt. Daar ga je 3 kwart rond de F.A Moleinlaan op. Die blijf je volgen todat je aan je linkerhand het station krijgt. Ga je bij het kruispunt links. Het spoor over. Over het spoor zie je rechts restaurant joris. Dan rijd je verder tot de rotonde en dan ga je 3 kwart de parkeerplaats op van het transferium(grote toren niet te missen). En als je dan gaat fietsen, steek je de weg daar over naar restaurant joris. Daar loopt een weg naast richting het bos die overgaat in een breed zandpad. Je kan vanaf dat weggetje zo rechtdoor het bos in rijden op een singletrack en die kan je gewoon blijven volgen en daar kan je aardig lang rondfietsen. Erg leuke paadjes allemaal.

Ik hoor het wel of je het begrijpt en anders vraag je het maar
Ik ga naar school.

Adios
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41766134
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:30 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Ok, nou als je vanaf epe komt, volg je de eperweg, krijg je aan de linkerkant de zandenplas rij je verder, ga je het spoor over. Dan blijf je de eperweg volgen totdat je bij een rotonde komt. Daar ga je 3 kwart rond de F.A Moleinlaan op. Die blijf je volgen todat je aan je linkerhand het station krijgt. Ga je bij het kruispunt links. Het spoor over. Over het spoor zie je rechts restaurant joris. Dan rijd je verder tot de rotonde en dan ga je 3 kwart de parkeerplaats op van het transferium(grote toren niet te missen). En als je dan gaat fietsen, steek je de weg daar over naar restaurant joris. Daar loopt een weg naast richting het bos die overgaat in een breed zandpad. Je kan vanaf dat weggetje zo rechtdoor het bos in rijden op een singletrack en die kan je gewoon blijven volgen en daar kan je aardig lang rondfietsen. Erg leuke paadjes allemaal.

Ik hoor het wel of je het begrijpt en anders vraag je het maar
Ik ga naar school.

Adios
Ik zal van het weekend eens kijken of ik het begrepen heb
tnx.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_41766245
Ik doe meer wielrennen, maar 's winters ook wel wat mountainbiken, hoewel mijn ATB wel ernstig afgetrapt is zo langzamerhand. Afgelopen winter regelmatig de ATB-route bij Breda (Dorst) gereden. Die is wel aardig, maar vooral technisch en weinig hoogteverschillen.
in a crowd you lose humanity
pi_41782765
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik zal van het weekend eens kijken of ik het begrepen heb
tnx.
En natuurlijk ook in november(geloof ik) naar de veldtoertocht in nunspeet komen. Altijd erg mooie en gevarieerde tocht en daar zitten ook al die paadjes in.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41797292
Iemand nog tips voor routes in de buurt van Den Bosch (anders dan de Drunense duinen) en/of Noord-Drenthe?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_41797507


Ik heb mijn fiets maar weer eens gepoetst
  donderdag 14 september 2006 @ 13:28:37 #148
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_41799712
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:06 schreef Geqxon het volgende:
[[url=http://img127.imagevenue.com/loc361/th_28395_IMG_1602_122_361lo.JPG]afbeelding][/URL]

Ik heb mijn fiets maar weer eens gepoetst
Dan is i niet echt schoon geworden
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_41799937
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:28 schreef raimen het volgende:

[..]

Dan is i niet echt schoon geworden


Nog maar een fototje dan:





Zo beter?
pi_41806418
wie gaat er zaterdag en zondag nog naar de www.mh2d.nl? ik ben daar 2 dagen lang
'The Less you know, The more you believe'
pi_41816052
Wat mij opviel was dat mijn relatief schoon ogende velgranden enorm vies waren. Terwijl ik het wiel draaide deed ik er een vaatdoekje tegenaan, die die werd in notime helemaal zwart. Het duurde een minuut of 10 voordat alles eraf was
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:21:19 #153
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_41821940
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:27 schreef juliusbackpacking het volgende:
wie gaat er zaterdag en zondag nog naar de www.mh2d.nl? ik ben daar 2 dagen lang
Ik ga er vandaag heen (vrijdag)
En ik blijf daar ook alle 2 de dagen
Heb er super veel zin in.Het weer ziet er goed uit en met het lijf gaat het ook goed.
Dus suc6 gegarandeerd
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_41834626
Ben zojuist even langs de fietsenmaker geweest, en mijn god, wat zijn die SigmaSport metertjes op hun website vreselijk gephotoshopped

Heb dus toch maar voor de Cateye Velo 5 gekozen, mooie grote cijfers en basicly alles wat ik nodig heb zit erop (Odo, Trip, Max).
pi_41838053
Ik voel me echt een mega-noob, en met het boekje word ik niet veel wijzer

Als mijn velg + band een diameter hebben van 66cm, ofwel 25.98 inches, moet ik dan op de fietscomputer 26" invullen? Want mijn velgmaat zelf is dus iets kleiner. Maar goed, de velgmaat lijkt mij dan weer niet belangrijk, het gaat toch nog altijd om de maat van het totaal. Toch?
pi_41838187
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:51 schreef Geqxon het volgende:
Ik voel me echt een mega-noob, en met het boekje word ik niet veel wijzer

Als mijn velg + band een diameter hebben van 66cm, ofwel 25.98 inches, moet ik dan op de fietscomputer 26" invullen? Want mijn velgmaat zelf is dus iets kleiner. Maar goed, de velgmaat lijkt mij dan weer niet belangrijk, het gaat toch nog altijd om de maat van het totaal. Toch?
Je moet over het algemeen de omtrek van het wiel invullen, omdat je met dikkere (hogere) banden een kleinere omtrek krijgt dan met dunne bandjes. Dat hangt dus niet van het wiel af. Je fietscomp berekent hoevaak per seconde de sensor langskomt en vermenigvuldigt dat met de omtrek van het wiel (de afgelegde weg in 1 omwenteling)

Dus, band oppompen op de hardheid waarop je gemiddeld fietst (zachter= kleinere omtrek, harder = grotere omtrek) en een touwtje of meetlint eromheen. Wat ook kan: krijtstreepje op weg en band, een omwenteling vooruit, nog een krijtstreepje op de weg, en dan meten.
Als je 2 meter 13 meet stel je dat waarschijnlijk in centimeters in, 213 dus
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_41838581
De bandjes staan zoals ik er van hou: Lekker hard. En dan is de diameter dus 66cm / 25,95

De omtrek zal dan dus (66 * pi =) 207.35 cm, en dat ga ik zometeen even controlleren met de krijtstreep methode. Thx

Ik heb zonet bij een viaduct 50,3km/h gehaald, en dat lijkt mij met een Deore LX derrie-set en Schwalbe Hurricane GX banden redelijk onmogelijk

pi_41838706
Inderdaad, gewoon even meten
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:07 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb zonet bij een viaduct 50,3km/h gehaald, en dat lijkt mij met een Deore LX derrie-set en Schwalbe Hurricane GX banden redelijk onmogelijk
[afbeelding]
Waarom zou dat onmogelijk zijn? Ook met LX kan je hard fietsen. Je moet gewoon trappen als een dolle, dan ga je vanzelf hard (dit zou een cruyffiaanse spreuk kunnen zijn)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:13:36 #159
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_41838750
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:07 schreef Geqxon het volgende:
De bandjes staan zoals ik er van hou: Lekker hard. En dan is de diameter dus 66cm / 25,95

De omtrek zal dan dus (66 * pi =) 207.35 cm, en dat ga ik zometeen even controlleren met de krijtstreep methode. Thx

Ik heb zonet bij een viaduct 50,3km/h gehaald, en dat lijkt mij met een Deore LX derrie-set en Schwalbe Hurricane GX banden redelijk onmogelijk

[afbeelding]
hangt ervanaf hoe kapot je erna was
mn oma eergister; nou ik zag gister ergens een peugot fiets te koop!, dat zijn hele goeie fietsen hoor (ze rijd zelf peugot auto )en hij was totaal niet duur
ik; nou.. ik zoek een ander model (om dr maar in dr waarde te laten )
pi_41839780
Naja, ik reed op het diepste punt van de viaduct 49km/h, en heb toen niet meer gekeken. Na dat ik weer omhoog was geklomen zag ik dus die 50,3km/h staan.

Ik sta er dus inderdaad wel versteld van, want imho is de combinatie die ik heb niet gemaakt voor hoge snelheden. Bij dagelijks gebruik rij ik altijd in 3 - 5, 3 - 6 of 3 - 7 (= hoogste verzet dus), met een snelheid van 25 a 30 kilometer per uur.

Nou, ik kwam zonet op 206 centimeter uit, en heb het gelijk ingetoetst. Ik ga zometeen niet voor een viaduct, maar voor de Amersfoortse berg. Die is zo steil dat er een waarschuwingsbord bij staat, incl. ultrasmooth asfalt
pi_41847492
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:49 schreef Geqxon het volgende:
Naja, ik reed op het diepste punt van de viaduct 49km/h, en heb toen niet meer gekeken. Na dat ik weer omhoog was geklomen zag ik dus die 50,3km/h staan.

Ik sta er dus inderdaad wel versteld van, want imho is de combinatie die ik heb niet gemaakt voor hoge snelheden. Bij dagelijks gebruik rij ik altijd in 3 - 5, 3 - 6 of 3 - 7 (= hoogste verzet dus), met een snelheid van 25 a 30 kilometer per uur.

Nou, ik kwam zonet op 206 centimeter uit, en heb het gelijk ingetoetst. Ik ga zometeen niet voor een viaduct, maar voor de Amersfoortse berg. Die is zo steil dat er een waarschuwingsbord bij staat, incl. ultrasmooth asfalt
En als je niet zeker weet of je het goed hebt ingesteld, moet je even aan iemand vragen of die naast je gaat fietsen(iemand met een teller natuurlijk).
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41864222
Ik weet nu 98% zeker dat hij goed is ingesteld, dus dat geloof ik wel

De snelheid is met de nu correct ingestelde waarde natuurlijk wel wat lager, toch is het mij gelukt om 54,5 km/h te halen bij het afdalen van de Amersfoorte berg. Ook had ik een nieuw setje ondergoed nodig.
pi_41864595
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:22 schreef Geqxon het volgende:
Ik weet nu 98% zeker dat hij goed is ingesteld, dus dat geloof ik wel

De snelheid is met de nu correct ingestelde waarde natuurlijk wel wat lager, toch is het mij gelukt om 54,5 km/h te halen bij het afdalen van de Amersfoorte berg. Ook had ik een nieuw setje ondergoed nodig.
Als je dat veel vind moet je maar nooit hier in Zuid-limburg komen fietsen

De 50km/h haal je hier zeker 3 tot 5 keer in 2 uurtjes fietsen. heb zelf een topsnelheid van 81km/h (op de MTB), is alleen jammer dat je bij zo'n snelheid tranende ogen krijgt en toch gaat denken of remmen niet wat verstandiger is met het oog op verkeer. Maar het geeft wel een kick van hier tot weet ik veel waar
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:00:16 #164
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_41864874
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:43 schreef Zjwegel het volgende:

[..]

Als je dat veel vind moet je maar nooit hier in Zuid-limburg komen fietsen

De 50km/h haal je hier zeker 3 tot 5 keer in 2 uurtjes fietsen. heb zelf een topsnelheid van 81km/h (op de MTB), is alleen jammer dat je bij zo'n snelheid tranende ogen krijgt en toch gaat denken of remmen niet wat verstandiger is met het oog op verkeer. Maar het geeft wel een kick van hier tot weet ik veel waar
Zonnebril/goggle op! Mijn top (voor zover ik weet) heb ik op de DH baan in Metabief gehaald, 80km/u....off-road

Vanmiddag nog even lekker hier in 't bos bij Bennekom gefietst. Volgens mij zou er best een route aangelegd kunnen worden, ik heb alleen geen idee of zoiets een beetje makkelijk voor elkaar te krijgen is bij de gemeente/bosbeheer. Moet je vast eerst nog wat sponsoren hebben enzo. Misschien maar een keertje in gaan verdiepen....
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_41866355
Hoi .

Ik heb van de zomer gemountainbiked op Elba (eiland van/bij Italie) en dat beviel best goed, ik wil het eigenlijk wel vaker doen! Ik zat te denken om een dagje naar de Ardennen te gaan, maar dan zullen we daar wel het een en ander moeten huren (fietsen, helmpies). Waar kan ik dan het beste beginnen en wat zijn leuke locaties met beetje uitzicht, mooie natuur en waar je gewoon leuk kan fietsen! Mag best pittig zijn, we houden wel van een beetje snelheid! * Denkt terug aan de brommertijd *
En een bike-rental in de buurt is ook wel handig..

  zaterdag 16 september 2006 @ 21:01:07 #166
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_41870433
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:15 schreef Sport_Life het volgende:
Hoi .

Ik heb van de zomer gemountainbiked op Elba (eiland van/bij Italie) en dat beviel best goed, ik wil het eigenlijk wel vaker doen! Ik zat te denken om een dagje naar de Ardennen te gaan, maar dan zullen we daar wel het een en ander moeten huren (fietsen, helmpies). Waar kan ik dan het beste beginnen en wat zijn leuke locaties met beetje uitzicht, mooie natuur en waar je gewoon leuk kan fietsen! Mag best pittig zijn, we houden wel van een beetje snelheid! * Denkt terug aan de brommertijd *
En een bike-rental in de buurt is ook wel handig..

La-Roche-en-Ardenne is leuk om te fietsen, daar zijn iets van 8 routes uitgezet. Alleen is de kwaliteit van de huurfietsen daar over 't algemeen erg bagger. Nooit echt heel erg in verdiept omdat ik m'n eigen fietsen heb, dus misschien heb ik een verhuur-tent gemist. Of anders misschien handig om in Nederland te huren bij een beetje kwaliteits-toko.

Houffalize schijnt ook goed te zijn, maar daar heb ik nog niet gefietst helaas. Weet dus ook niks over de verhuur-kwaliteiten.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_41886547
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:01 schreef FHR het volgende:

[..]

La-Roche-en-Ardenne is leuk om te fietsen, daar zijn iets van 8 routes uitgezet. Alleen is de kwaliteit van de huurfietsen daar over 't algemeen erg bagger. Nooit echt heel erg in verdiept omdat ik m'n eigen fietsen heb, dus misschien heb ik een verhuur-tent gemist. Of anders misschien handig om in Nederland te huren bij een beetje kwaliteits-toko.

Houffalize schijnt ook goed te zijn, maar daar heb ik nog niet gefietst helaas. Weet dus ook niks over de verhuur-kwaliteiten.
Houffalize schijnt het mountainbike-mekka van belgië te wezen. Ben er zelf jammergenoeg nog nooit geweest. Dus weet er niet veel vanaf.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_41895529
Ben een jaar of 10 geleden eens een MTB wedstrijd gaan bekijken in Houffalize, en wat ik toen al zag was het gewoon DE plaats op aarde om te mountainbiken. Wil er dit jaar eens heen gaan om het te gaan proberen, hopelijk is het ook echt zo zoals het in mijn geheugen staan. Al wil een manneke van 10 iets nog wel eens groter zien dan dat het is.
pi_41896275
Ik heb helaas mijn fiets street-legal gemaakt. Met domme lichtjes erop, sja, het is ook wel een beetje je eigen veiligheid.




Nu maar hopen dat ik geen gezeik krijg dat hij de schuin staat
  zondag 17 september 2006 @ 18:50:05 #170
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_41896495
err.. hij zit onder je spatbord
  zondag 17 september 2006 @ 19:57:59 #171
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_41898640
quote:
Op zondag 17 september 2006 18:16 schreef Zjwegel het volgende:
Ben een jaar of 10 geleden eens een MTB wedstrijd gaan bekijken in Houffalize, en wat ik toen al zag was het gewoon DE plaats op aarde om te mountainbiken. Wil er dit jaar eens heen gaan om het te gaan proberen, hopelijk is het ook echt zo zoals het in mijn geheugen staan. Al wil een manneke van 10 iets nog wel eens groter zien dan dat het is.
Ik ben er ook al eens naar een wedstrijd gaan kijken, en dat parcours zag er erg gaaf uit (WorldCup wedstrijd), maar is normaal niet toegankelijk. Het loopt namelijk zo hier en daar door tuinen heen en over landbouw-grond etc. Ik heb wel eens gehoord (maar kan dus niet zelf oordelen) dat de routes bij La-Roche leuker zijn.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_41899808
quote:
Op zondag 17 september 2006 18:50 schreef fs180 het volgende:
err.. hij zit onder je spatbord
Hij schijnt er nog net links en rechts naast
pi_41908379
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:01 schreef FHR het volgende:

[..]

La-Roche-en-Ardenne is leuk om te fietsen, daar zijn iets van 8 routes uitgezet. Alleen is de kwaliteit van de huurfietsen daar over 't algemeen erg bagger. Nooit echt heel erg in verdiept omdat ik m'n eigen fietsen heb, dus misschien heb ik een verhuur-tent gemist. Of anders misschien handig om in Nederland te huren bij een beetje kwaliteits-toko.

Houffalize schijnt ook goed te zijn, maar daar heb ik nog niet gefietst helaas. Weet dus ook niks over de verhuur-kwaliteiten.
We gaan volgende zondag naar Schoorl! . Iemand daar weleens gefietst? Schijnt niet zo heel lastig te zijn, maar wel mooi uitzicht en wat leuke afdalingen. La-Roche-en-Ardenne had ik ook ff naar gekeken, schijnt ook wel tof te zijn dus gaan we misschien later dit jaar heen.

Kent iemand trouwens de Matra Phantom Eco?



Het merk "Matra" zegt mij niets, maar gezien de prijs van de fiets (¤140) zal hij ook wel niet zo heel goed zijn..? Het is de bedoeling dat ik er wel ruig mee omga zegmaar.. Op onderstaande site/webshop staan nog meer fietsen vanaf 100 euro, allemaal van het merk Matra.

Bron: http://www.matrabike.nl/
pi_41908395
Bij matrabike.nl gaan bij mij heel wat belletjes rinkelen

Matra Bikes, kopen of niet?
pi_41908973
Nou voor die 140 euro durf ik de gok wel te wagen eigenlijk.. (heb dat topic gelezen, tnx) Ben alleen bang dat er een essentieel onderdeel vanaf flikkert tijdens een snelle afdaling (houd nogal van snelheid) dus ik houd het frame en de veringen goed in de gaten. Scheelt dat ik niet zo zwaar ben..
  maandag 18 september 2006 @ 01:39:05 #176
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_41909714
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:59 schreef Sport_Life het volgende:
Nou voor die 140 euro durf ik de gok wel te wagen eigenlijk.. (heb dat topic gelezen, tnx) Ben alleen bang dat er een essentieel onderdeel vanaf flikkert tijdens een snelle afdaling (houd nogal van snelheid) dus ik houd het frame en de veringen goed in de gaten. Scheelt dat ik niet zo zwaar ben..
ik heb ooit is een keertje op zon vergelijkbaar ding gereden doodeng man
  maandag 18 september 2006 @ 01:49:25 #177
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41909897
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:32 schreef Geqxon het volgende:
Bij matrabike.nl gaan bij mij heel wat belletjes rinkelen

Matra Bikes, kopen of niet?
Bij mij gaan bij ¤140 heel wat belletjes rinkelen.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_41911452
Never nooit doen Die Matra's zijn helemaal niet gemaakt om offroad mee te fietsen. Helemaal niet als je er snelle afdalingen mee wil doen! Geef dan liever iets meer geld uit aan een degelijke 2e handse

Ik kan je nu al vertellen wat er kapot gaat, alle lagers zitten binnen de kortste keren tot de nok gevuld met zand, dat gaat kraken en vastlopen. Verder zitten er heel snel slagen in de wielen, geloof me, ik heb ervaring
pi_41914289
Matra moet je alleen kopen als je het leven moe bent.

Je kan idd beter bij de lokale fietsboer een leuke 2e hands gaan opdoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zjwegel op 18-09-2006 18:11:11 ]
pi_41918321
Maar ze zien er zo tof uit.. .

Magoed toch maar geen Matra dan
pi_41923031
Het ziet er erg tof uit als hij in tweën klapt.
pi_41925107
Tsja, ieder z'n smaak, maar die Matra's zien er in mijn ogen niet uit Je hebt trouwens meer last van de vering bij die dingen dan voordeel.
pi_41925177
Ik heb hier trouwens nog een hele recente foto van mijn bike, mag die ook in de OP?



Korte onderdelen lijst:

Mountain Cycle San Andreas frame
Fox Float Talas RLC vork / 5Th element demper
Sram X9 en Shimano XT schakelwerk
Hope mini remmen
XT disc / Sapim Race / Mavic F219 wielen met Continental banden

Gewicht is ongeveer 13kg en er is prima mee te rijden in Nederland, maar het is natuurlijk veel leuker in de Ardennen en volgend jaar staat er een weekje Schotland op het programma
  maandag 18 september 2006 @ 19:35:59 #185
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_41928262
morgen ff wat fietsen passen enzo denk dat 21" mijn maat is, maar toch ff checken
pi_41935924
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:31 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

We gaan volgende zondag naar Schoorl! . Iemand daar weleens gefietst? Schijnt niet zo heel lastig te zijn, maar wel mooi uitzicht en wat leuke afdalingen. La-Roche-en-Ardenne had ik ook ff naar gekeken, schijnt ook wel tof te zijn dus gaan we misschien later dit jaar heen.

Kent iemand trouwens de Matra Phantom Eco?

[afbeelding]

Het merk "Matra" zegt mij niets, maar gezien de prijs van de fiets (¤140) zal hij ook wel niet zo heel goed zijn..? Het is de bedoeling dat ik er wel ruig mee omga zegmaar.. Op onderstaande site/webshop staan nog meer fietsen vanaf 100 euro, allemaal van het merk Matra.


Zulke 'lidl' fietsjes kan je beter met rust laten. Als je een beetje serieus wilt gaan mountainbiken en zoals je al zelf zegt: ruig ermee om gaan, kan je beter gaan kijken voor mountainbikes in de prijsklasse vanaf 700 euro of hoger imho. Voor 700 euro heb je al een redelijke fiets met LX spul afgemoneerd. Een fully kost vaak normaal ook duurder dan een hardtail (in dezelfde prijsklasse dan).
pi_41936199
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik zal van het weekend eens kijken of ik het begrepen heb
tnx.
En kareltje heb je het begrepen? Of zag je door de bomen het bos niet meer en heb ik je het bos ingestuurd
Wat ik doe? Ik ontdek!
  maandag 18 september 2006 @ 23:23:37 #188
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_41937123
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:48 schreef Skwish het volgende:

[..]



Zulke 'lidl' fietsjes kan je beter met rust laten. Als je een beetje serieus wilt gaan mountainbiken en zoals je al zelf zegt: ruig ermee om gaan, kan je beter gaan kijken voor mountainbikes in de prijsklasse vanaf 700 euro of hoger imho. Voor 700 euro heb je al een redelijke fiets met LX spul afgemoneerd. Een fully kost vaak normaal ook duurder dan een hardtail (in dezelfde prijsklasse dan).
Juist
Bron ANWB
http://www.anwb.nl/publis(...)ntie-fietsen.nl.html
quote:
Garantie op tweedehands fietsen
04-09-2006
Sinds 1 september 2006 krijgen kopers van een tweedehands fiets bij een bij de BOVAG aangesloten tweewielerbedrijf automatisch 6 maanden BOVAG-garantie. Dit hebben de ANWB en BOVAG in overleg besloten.

Dit is één van de belangrijkste wijzigingen in de leverings- en betalingsvoorwaarden waartoe ANWB en BOVAG in overleg hebben besloten. De tweedehands fiets moet wel minimaal 250 euro hebben gekost. Ook zijn er nu betere afspraken over de rechten van de koper bij het al dan niet doorberekenen van eventuele prijswijzigingen, overschrijdingen van de leveringstermijn, recht op annulering van een koopovereenkomst en prijsopgave- en termijn voor reparaties.

Geschillencommissie Tweewielers
Voor consumenten die vinden dat hun klacht bij een bij de BOVAG aangesloten tweewielerbedrijf niet naar tevredenheid wordt opgelost kunnen naar een nieuwe geschillencommissie: de Geschillencommissie Tweewielers.
Voor bemiddeling kunt u zich melden bij het ANWB-BOVAG Bemiddelingsbureau (0900-269 22 68, kosten 35 cent per minuut) of u kunt zich rechtstreeks wenden tot de Geschillencommissie.

Scooters, bromfietsen en snorfietsen
Ook de garantievoorwaarden voor gebruikte scooters, bromfietsen en snorfietsen zijn aangepast. Als het aankoopbedrag tenminste de helft is van de oorspronkelijke cataloguswaarde krijgen ze een half jaar BOVAG-garantie. Ook gebruikte motoren krijgen 6 maanden BOVAG-garantie als het aankoopbedrag tenminste 35 % is van de oorspronkelijke cataloguswaarde en minimaal 3000 euro bedraagt.
Ruim 1700 fiets-, bromfiets-, en motorfietsbdrijven zijn bij de BOVAG-afdeling Tweewielerbedrijven aangesloten. Op de internetsite kunt u alle aangesloten bedrijven vinden.
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_41937296
Hehe, ik heb voor mijn tweedehands Koga Miyata met Deore LX materiaal nog minder betaald dan dat "lidl" fietsje
pi_41942678
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:57 schreef Venco16 het volgende:

[..]

En kareltje heb je het begrepen? Of zag je door de bomen het bos niet meer en heb ik je het bos ingestuurd
hehe, ik ben op de Posbank wezen fietsen.

Maar ik ga zeker een keertje kijken daar waar jij zegt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_41950809
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

hehe, ik ben op de Posbank wezen fietsen.

Maar ik ga zeker een keertje kijken daar waar jij zegt.
Ohw ok, dat kan natuurlijk ook. Dan hoor ik het nog wel een x.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_42086013
Ik heb denk ik een klein probleempje..

Ik wil dit apparaatje op mijn stuur monteren, maar ik vroeg mij af of dat geen problemen oplevert als je gripshifts hebt?
  zondag 24 september 2006 @ 13:27:23 #193
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_42090748
quote:
Op zondag 24 september 2006 03:10 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb denk ik een klein probleempje..

Ik wil dit apparaatje op mijn stuur monteren, maar ik vroeg mij af of dat geen problemen oplevert als je gripshifts hebt?
pi_42091711
quote:
Op zondag 24 september 2006 03:10 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb denk ik een klein probleempje..

Ik wil dit apparaatje op mijn stuur monteren, maar ik vroeg mij af of dat geen problemen oplevert als je gripshifts hebt?
pi_42095164
quote:
Op zondag 24 september 2006 03:10 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb denk ik een klein probleempje..

Ik wil dit apparaatje op mijn stuur monteren, maar ik vroeg mij af of dat geen problemen oplevert als je gripshifts hebt?
Mja kan uit ervaring zeggen dat in combinatie met gripshifts het nog wel eens voor wil komen dat je fiets gaat afslaan.
pi_42115404
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:18 schreef Zjwegel het volgende:

[..]

Mja kan uit ervaring zeggen dat in combinatie met gripshifts het nog wel eens voor wil komen dat je fiets gaat afslaan.
Dus zomaar naar links en naar recht ? Gevaariljk hoor
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_42115531
Zo gisteren in Schoorl gefietst, was erg leuk! . Maar wel erg zwaar, vooral voor m'n vriendin (eerste keer mountainbiken voor haar wist ik veel dat zo'n parcours zo moeilijk is ) dus na 6 km maar de toeristische route genomen op vlak asvalt .

Misschien over een paar weken weer in de Ardennen wat leuks uitzoeken! . ( maar eerst heb ik haar ff naar de sportschool geschopt ).
  maandag 25 september 2006 @ 22:04:09 #198
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42124291


[ Bericht 51% gewijzigd door Trainspotter op 25-09-2006 22:19:42 ]
  maandag 25 september 2006 @ 22:18:24 #199
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42124981
Ik vond vanavond trouwens ergens een filmpje van Trainspotter in actie op de erg stoere wedstrijd van vorige week in het Belgische Winterslag. Die met de blauwe smurfenschoentjes ben ik: http://jef.hypersoft.be/Mijn%20terril%20winterslag/S6001394.AVI

Op die afdaling ging het overigens niet altijd helemaal goed: http://student.kuleuven.be/~m9919654/gproelpaulissen.wmv
pi_42125712
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:18 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond vanavond trouwens ergens een filmpje van Trainspotter in actie op de erg stoere wedstrijd van vorige week in het Belgische Winterslag. Die met de blauwe smurfenschoentjes ben ik: http://jef.hypersoft.be/Mijn%20terril%20winterslag/S6001394.AVI

Op die afdaling ging het overigens niet altijd helemaal goed: http://student.kuleuven.be/~m9919654/gproelpaulissen.wmv
Zo, die paulissen komt er nog verdomd goed vanaf voor iemand die er zo hard af stuitert
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_42126476
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:18 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond vanavond trouwens ergens een filmpje van Trainspotter in actie op de erg stoere wedstrijd van vorige week in het Belgische Winterslag. Die met de blauwe smurfenschoentjes ben ik: http://jef.hypersoft.be/Mijn%20terril%20winterslag/S6001394.AVI

Op die afdaling ging het overigens niet altijd helemaal goed: http://student.kuleuven.be/~m9919654/gproelpaulissen.wmv
Pff, stuurtje gesloopt. Maarja hij had geluk dat die doorvloog en geen boom raakte, anders had het wel akeliger kunnen zijn.
Wat ik doe? Ik ontdek!
  dinsdag 26 september 2006 @ 08:53:18 #202
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42133708
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:34 schreef Gripper het volgende:
Zo, die paulissen komt er nog verdomd goed vanaf voor iemand die er zo hard af stuitert
Dat was Roel Paulissen niet hoor. Het was tijdens de Grand Prix Roel Paulissen, die overigens door hemzelf werd gewonnen.
pi_42133903
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 08:53 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Dat was Roel Paulissen niet hoor. Het was tijdens de Grand Prix Roel Paulissen, die overigens door hemzelf werd gewonnen.
Aha, op die fiets
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_42145963
Damn die vliegen me ff daar naar onder, hoeveel procent was die afdaling wel niet?
pi_42148465
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:50 schreef Zjwegel het volgende:
Damn die vliegen me ff daar naar onder, hoeveel procent was die afdaling wel niet?
Lijkt wel een korte DH afdaling, met bomen die langs parcours zijn ingetaped met kussens. Of is dit voor XC wedstrijden vrij normaal?
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:54:44 #206
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42149420
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:50 schreef Zjwegel het volgende:
Damn die vliegen me ff daar naar onder, hoeveel procent was die afdaling wel niet?
Dat was het laatste stukkie wel 75% denk ik, maar je kon hem daar in principe goed laten lopen. Het eerste stukje was minder steil, maar toch lastiger.
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:20 schreef Skwish het volgende:
Lijkt wel een korte DH afdaling, met bomen die langs parcours zijn ingetaped met kussens. Of is dit voor XC wedstrijden vrij normaal?
Op Nederlandse parcoursen kan ik zo snel geen passage bedenken die hiermee overeen komt. Het is al moeilijk te vinden en dan nog durft een organisatie het vaak gewoon niet aan. 'De trap' in Arnhem is zo'n beetje het meest technische wat je hier vindt. In België doen ze nooit zo moeilijk, daar komen zulke afdalingen regelmatig voor in zowel in XC-wedstrijden als marathons. De wedstrijd in Malmedy afgelopen zomer was wat dat betreft echt geweldig. Dat was nog eens echt mountainbiken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:49:09 #207
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_42151321
Afgelopen weekend weer eens in Nijmegen gefietst. De groene en rode route samen gedaan, mooie afstand. Alleen had de route van mij nog iets meer single-track en technische secties mogen hebben. Niet zo veel mogelijkheden voor 'air-time' . Maar toch een aanrader!

Oh ja en de bikes voor 2007 staan op de site van Specialized. Gelukkig hebben ze de 2006 Enduro nog steeds in het assortiment (niet dat ik geld heb, maar toch....). Ik ben erg benieuwd naar de Enduro SL, hoe die getest gaat worden. Tot nu toe wel goede verhalen over gelezen, maar de voorvork heeft wel erg weinig clearance en de levensduur moet natuurlijk nog bewezen worden. Ook waren nog niet alle artikelen er helemaal uit over de werking van de achterdemper. De nieuwe vorm is ook even wennen, ik vond de oude er stoerder uit zien. De nieuwe lijkt ook wat meer 'rechtop' te staan.

En als we toch met filmpjes bezig zijn, een eigen creatie: Klik

[ Bericht 21% gewijzigd door FHR op 26-09-2006 21:56:08 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_42161172
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:54 schreef Trainspotter het volgende:
Op Nederlandse parcoursen kan ik zo snel geen passage bedenken die hiermee overeen komt. Het is al moeilijk te vinden en dan nog durft een organisatie het vaak gewoon niet aan. 'De trap' in Arnhem is zo'n beetje het meest technische wat je hier vindt.
Ik ken ook zo snel maar één stukje waar een afdaling te realiseren is die zo steil is, dat is bij Lunteren. Een oude zandafgraving, met vrij steile wanden. De trap bij Klarendal is inderdaad voor nederlandse begrippen erg bruut!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_42162882
quote:
Op woensdag 27 september 2006 08:47 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik ken ook zo snel maar één stukje waar een afdaling te realiseren is die zo steil is, dat is bij Lunteren. Een oude zandafgraving, met vrij steile wanden. De trap bij Klarendal is inderdaad voor nederlandse begrippen erg bruut!
Is die trap onderdeel van een van de routes?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_42163068
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Is die trap onderdeel van een van de routes?
In stadspark klarendal wordt elk jaar het NSK gehouden, en je mag er ook alleen dan fietsen. De rest van het jaar is het grootste deel van het park gesloten voor fietsers, er zijn alleen een paar gewone fietspaden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_42174193
De trap in Klarenbeek ziet er erger uit dan dat hij is.

Heb dit jaar meegedaan aan het NSK en bij de eerste keer dat ik bij de trap kwam heb ik flink ingehouden, maar de 2e keer merkte ik toch dat de trap eerder zwaar is voor het materiaal dan dat hij technisch moeilijk is.

We hebben hier in Zuid-Limburg een stuk meer afdalingen die technisch veel zwaarder zijn, het is alleen zo jammer dat er zo weinig XC-wedstrijden zijn in verhouding tot andere delen van de Benelux.
  woensdag 27 september 2006 @ 18:04:35 #212
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_42174718
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:49 schreef FHR het volgende:
Afgelopen weekend weer eens in Nijmegen gefietst. De groene en rode route samen gedaan, mooie afstand. Alleen had de route van mij nog iets meer single-track en technische secties mogen hebben. Niet zo veel mogelijkheden voor 'air-time' . Maar toch een aanrader!

Oh ja en de bikes voor 2007 staan op de site van Specialized. Gelukkig hebben ze de 2006 Enduro nog steeds in het assortiment (niet dat ik geld heb, maar toch....). Ik ben erg benieuwd naar de Enduro SL, hoe die getest gaat worden. Tot nu toe wel goede verhalen over gelezen, maar de voorvork heeft wel erg weinig clearance en de levensduur moet natuurlijk nog bewezen worden. Ook waren nog niet alle artikelen er helemaal uit over de werking van de achterdemper. De nieuwe vorm is ook even wennen, ik vond de oude er stoerder uit zien. De nieuwe lijkt ook wat meer 'rechtop' te staan.

En als we toch met filmpjes bezig zijn, een eigen creatie: Klik
ik krijg de hardrock 07
  woensdag 27 september 2006 @ 18:27:28 #213
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_42175255
quote:
Op woensdag 27 september 2006 08:47 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik ken ook zo snel maar één stukje waar een afdaling te realiseren is die zo steil is, dat is bij Lunteren. Een oude zandafgraving, met vrij steile wanden. De trap bij Klarendal is inderdaad voor nederlandse begrippen erg bruut!
Ik kom daar ook wel eens, maar waar zitten die hele steile stukken dan? De meeste die vanaf de noord-kant naar die grote afgraving gaan vallen toch wel mee? Ik bedoel die afgraving waar aan één kant gras groeit met wat autobanden ala motor-cross-baan erin en aan de andere kant wat metalen hokjes tussen zandhopen ofzo.

[ Bericht 12% gewijzigd door FHR op 27-09-2006 21:57:41 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 29 september 2006 @ 00:54:39 #214
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_42221381
Hola peeps! ik ben een ATB n00b so be gentle ok ;-)

Nadat ik een paar weken geleden een weekendje in de ardennen en recenter nog een dagje in limburg heb gespeeld met een goeie ATB en bijbehorende profi-ATB-spullen (geleend van een kennis), heb ik besloten om ATB-en toch maar eens aan mijn lijst met hobbies toe te voegen.

Ik ga mn gare oude mountainbike verkopen (zo een redelijk stoer uitziend maar kwalitatief waardeloos model, ooit gekocht voor 700 gulden ofzo, geen klikpedalen, geen voor en achtervering, slechts 21 versnellingen, cheapo V-brakes.. you get the picture :-P
Wat zou zoiets nog opbrengen? 20 euro ofzo? Is afgelopen 2 jaar zo goed als niet gebruikt of onderhouden.

Wat betreft mijn nieuwe spullen;
Recent heb ik wat profi fietskleding aangeschaft en nu moet ik alleen nog spd schoenen, een helm en een redelijke ATB hebben.
Via google kwam ik op www.cyclewear.nl en vroeg me af of hun spullen een beetje fatsoenlijk zijn of niet. SPD schoenen voor 49 euro is best cheap, te cheap om goed te zijn?

Ik ben getipt over Nishiki omdat die goede prijs-kwaliteit verhouding zouden hebben maar zie hier dat jullie het allemaal hebben over Cubes?

Ik ben 182 lang dus ik zat te denken aan een 19 inch. 18 is dan echt te klein maar 20 zou ook kunnen toch?

Ik ben er sowieso over uit dat ik een 2e hands ga kopen. Ik ga het hooguit 5 keer per jaar gebruiken voor een flinke offroad tocht door de ardennen of limburg en daarnaast misschien nog 10 keer per jaar voor wat asfalt kilometers hier in de buurt.

Ik wil ongeveer 400 euro uitgeven aan een 2e hands ATB. Eventueel nog voor 100 euro opknappen met nieuwe onderdelen, in ieder geval niet meer dan 500 in totaal uitgeven. Verder heb ik al kleding gekocht en wil ik SPD schoenen, helm en andere eventuele beschermers voor hooguit 120 euro bij elkaar hebben.

Oh en stel ik heb een lange fietsbroek aan, heb ik dan ook kniebeschermers nodig of gaat dat niet samen?

Laatste vraag voor nu nu is; hoe kan ik het beste dat ding vervoeren. Ik heb een VW Golf zonder trekhaak (fietsdragers monteer je daarop toch?). Voor die paar keer per jaar dat ik mee naar limburg wil rijden, is het aan te raden om voorwiel af te halen en dat ding in de hatchback te proppen?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:10:23 #215
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42224695
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 00:54 schreef spooky1234 het volgende:
Ik ga mn gare oude mountainbike verkopen (zo een redelijk stoer uitziend maar kwalitatief waardeloos model, ooit gekocht voor 700 gulden ofzo, geen klikpedalen, geen voor en achtervering, slechts 21 versnellingen, cheapo V-brakes. Wat zou zoiets nog opbrengen? 20 euro ofzo? [quote]

Zoiets ja, wellicht dat iemand er nog 50 euro voor wil betalen.

[quote]
SPD schoenen voor 49 euro is best cheap, te cheap om goed te zijn?
Nee hoor, dat lijkt me prima. Zo op het eerste gezicht zien ze er goed uit. Ze moeten alleen wel passen. Ik ben zelf altijd wel effe bezig voordat ik een model heb dat lekker zit.
quote:
Ik ben getipt over Nishiki omdat die goede prijs-kwaliteit verhouding zouden hebben maar zie hier dat jullie het allemaal hebben over Cubes?
De frames van Nishiki zijn op zich prima. Oudere NIshiki's zijn vaak wel afgemonteerd met niet al te beste eigen merk of early-days onderdelen van Truvativ. Cube heeft vrijwel altijd een goede combinatie van frame en onderdelen.
quote:
Ik ben 182 lang dus ik zat te denken aan een 19 inch. 18 is dan echt te klein maar 20 zou ook kunnen toch?
Dat lijkt me correct.
quote:
Oh en stel ik heb een lange fietsbroek aan, heb ik dan ook kniebeschermers nodig of gaat dat niet samen?
Nee hoor. Als je in korte broek rijdt heb je toch ook geen kniebeschermers aan? Nou goed, ik niet althans.
quote:
Laatste vraag voor nu nu is; hoe kan ik het beste dat ding vervoeren. Ik heb een VW Golf zonder trekhaak (fietsdragers monteer je daarop toch?). Voor die paar keer per jaar dat ik mee naar limburg wil rijden, is het aan te raden om voorwiel af te halen en dat ding in de hatchback te proppen?
Gewoon proppen ja. Eventueel het achterwiel en het zadel eraf en een bike past nog in een boodschappenwagen. Je hebt overigens ook dragers waar je geen trekhaak voor nodig hebt. Kijk maar eens op de site van Thule ofzo.
pi_42225411
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:27 schreef FHR het volgende:

[..]
Ik kom daar ook wel eens, maar waar zitten die hele steile stukken dan? De meeste die vanaf de noord-kant naar die grote afgraving gaan vallen toch wel mee? Ik bedoel die afgraving waar aan één kant gras groeit met wat autobanden ala motor-cross-baan erin en aan de andere kant wat metalen hokjes tussen zandhopen ofzo.
Die bedoelde ik ook ja, de Noordrand. vooral de stukken waar veel boompjes staan. Als daar tussen die bomen wat ruimte was, zou je volgens mij een ernstig technische afdaling kunnen realiseren
Maar misschien stel ik het me iets te romantisch voor, en blijkt het de volgende keer dat ik daar fiets toch dat het allemaal wat minder steil was dan ik in gedachten had..
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 29 september 2006 @ 20:32:22 #217
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_42241306
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:47 schreef Gripper het volgende:

[..]

Die bedoelde ik ook ja, de Noordrand. vooral de stukken waar veel boompjes staan. Als daar tussen die bomen wat ruimte was, zou je volgens mij een ernstig technische afdaling kunnen realiseren
Maar misschien stel ik het me iets te romantisch voor, en blijkt het de volgende keer dat ik daar fiets toch dat het allemaal wat minder steil was dan ik in gedachten had..
Vanavond wel even gaan fietsen na m'n werk, maar te kort om daar naartoe te kunnen gaan. Misschien morgenochtend als 't droog is even een rondje die kant op maken voor de afwisseling. Ik bedoel dus (voor de goede orde) de afgraving die hier aan de linkerkant is: Google maps satelliet dinges, dat kleintje dus. Er zitten zeker wel leuke paadjes tussen, alleen jammer dat 't zo klein is en de afdalinkjes zo kort. Maar aardig genoeg om je even lekker op uit te leven.

-- edit: vanochtend nog een dik uur gefietst, maar niet aan Lunteren toe gekomen

[ Bericht 4% gewijzigd door FHR op 30-09-2006 11:24:22 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_42255857
Zijn er nog mensen die morgen de Beachchallenge gaan rijden?
Ik waarschijnlijk wel, als het weer mooi blijft
in a crowd you lose humanity
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:50:06 #219
56724 Wombcat
rent wiel
pi_42285173
Ik heb de Beachchallenge dus gereden vandaag. Waarschijnlijk kan ik mijn ATB nu wel helemaal afschrijven (erg goed was 'ie toch al niet meer), want al dat zoute water is niet zo goed natuurlijk.
Was flink zwaar, vooral omdat het op de terugweg harde wind tegen was. Ik moest bijschrijven, dus stond helemaal achteraan bij de start. In het begin lekker veel ingehaald en daarna wat goede groepjes opgezocht.
Heb d'r iets langer dan 2:30 over gedaan en was flink kapot op het einde (dusdanig zelfs dat ik op 5 km voor de finish nog uit de groep ben gewaaid waar ik in zat, en een groepje teruggevallen was).
in a crowd you lose humanity
pi_42286717
ik vond het maar duur die BC, 22 euro. Ben dan ook niet gegaan.
'The Less you know, The more you believe'
pi_42287790
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:57 schreef Venco16 het volgende:

[..]

En kareltje heb je het begrepen? Of zag je door de bomen het bos niet meer en heb ik je het bos ingestuurd
Ik ben er vandaag wezen fietsen. Leuke stuk inderdaad, veel heuveltjes en lekker slingeren tussen de bomen door. Enige minpunt is dat er vrij veel mul zand ligt, tis niet voor niets het zandenbos
Halverwege nog een fikse onweersbui over ons heen gehad, wat dan weer als voordeel had dat het zand wat minder mul was. Helaas bleef het wel meer aan m'n fiets plakken door de regen. Bij de zandenplas zelf even de fiets afgespoeld en toen naar de auto gefietst. Totaal ongeveer 40km gefietst.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_42362527
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik ben er vandaag wezen fietsen. Leuke stuk inderdaad, veel heuveltjes en lekker slingeren tussen de bomen door. Enige minpunt is dat er vrij veel mul zand ligt, tis niet voor niets het zandenbos
Halverwege nog een fikse onweersbui over ons heen gehad, wat dan weer als voordeel had dat het zand wat minder mul was. Helaas bleef het wel meer aan m'n fiets plakken door de regen. Bij de zandenplas zelf even de fiets afgespoeld en toen naar de auto gefietst. Totaal ongeveer 40km gefietst.
Ohw ok, mooi! Ja mul is het op sommige stukken wel aardig. Al heet het stuk bos daar trouwens wel anders(bij motorcross baan, die slingerpaadjes). In ieder geval mooi dat je het gevonden hebt.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_42362809
Net de ATB-route in Dorst (bij Breda) 4x gefiets. Plaatselijk erg drassig in het bos nu natuurlijk, vooral tijdens het laatste rondje, want het begon toen flink te regenen. Was toch nog wel redelijk druk, heb toch nog een stuk of 4 andere ATB-ers gezien.

Komt iemand anders wel een op die route in Dorst? Heeft weinig hoogteverschil, maar wel een paar mooie technische stukken, is voornamelijk singletrack.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:52:16 #224
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_42365817
mn hardrock pro disc opgehaald
pi_42366097
Ik heb eindelijk fatsoenlijke fietsverlichting in de bus gehad
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:06:20 #226
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_42366252
moet ik ook nog ff halen. iig met leds, en moet klein zijn
pi_42366289
Ik heb nu een enorme schijnwerper met 21 LEDs voor als ik door het pikkedonker moet, en een klein lampje voor als stadsverlichting.

Achterop nu mijn beuncreatie, maar binnenkort dus gewoon een kliklampje. Dit trilt te erg.
pi_42366487
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:07 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb nu een enorme schijnwerper met 21 LEDs voor als ik door het pikkedonker moet, en een klein lampje voor als stadsverlichting.

Achterop nu mijn beuncreatie, maar binnenkort dus gewoon een kliklampje. Dit trilt te erg.
Fiets je ook met je mountainbike in het bos in het donker dan? Of is dat alleen voor op de weg. In het donker in het bos lijkt me wel een keer gaaf, soms ook wel weer wat link.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_42366607
In het bos heb ik nog niet gedurfd, wel op een fietspad van 3 meter breed met slechts een klein lampje op mijn fiets, met links en rechts een diepe berm en bomen. Die rit heeft mij geinspireerd een schijnwerper te kopen En ja, misschien ga ik er nu ook het bos mee in
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:04:24 #230
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42400135
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:08 schreef Wombcat het volgende:
ATB
Die term is zooooo jaren '90 .
pi_42404756
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:18 schreef Geqxon het volgende:
In het bos heb ik nog niet gedurfd, wel op een fietspad van 3 meter breed met slechts een klein lampje op mijn fiets, met links en rechts een diepe berm en bomen. Die rit heeft mij geinspireerd een schijnwerper te kopen En ja, misschien ga ik er nu ook het bos mee in
officieel mag je na zonsondergang het bos niet in het
pi_42405664
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:04 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Die term is zooooo jaren '90 .
Toen ben ik ook begonnen met fietsen. (eerst racefiets, later ook MTB, toen dus nog ATB )

[ Bericht 13% gewijzigd door Wombcat op 05-10-2006 22:22:32 ]
in a crowd you lose humanity
pi_42405938
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 21:55 schreef The_S het volgende:

[..]

officieel mag je na zonsondergang het bos niet in het
Serieus?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_42406058
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:19 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Serieus?
Ja. Staat iig wel op de bordjes van Staatsbosbeheer.

Ooit ben ik wel eens (op een gewone fiets) in mijn eentje na zonsondergang het bos in geweest (was foto's maken van zonsondergang, en dan kun je pas na zonsondergang weg). Ik vond het ook niet heel erg prettig in het bos in het donker
in a crowd you lose humanity
pi_42406616
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 21:55 schreef The_S het volgende:

[..]

officieel mag je na zonsondergang het bos niet in het
Officieel moet ik op de geasfalteerde paden blijven.
pi_42474328
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:34 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Officieel moet ik op de geasfalteerde paden blijven.
Ja, ik denk dat dat te maken heeft met het wild wat er rondloopt. Een wild zwijn achter je aan is ook niet echt wat, al zullen die beesten eerder schrikken van jou dan jij van hun maargoed. In je 1tje in het donker in het bos lijkt me ook niet wat, maar met een groep iedereen een lamp, kan best gaaf wezen.
Wat ik doe? Ik ontdek!
  zondag 8 oktober 2006 @ 10:58:21 #237
56724 Wombcat
rent wiel
pi_42474406
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:34 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Officieel moet ik op de geasfalteerde paden blijven.
Je hebt ook een hoop mountainbikeroutes tegenwoordig.
in a crowd you lose humanity
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:44:03 #238
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42480822
En het toertochtenseizoen is weer begonnen. Vandaag afgetrapt met een tocht in Montferland. Lekker weer, schitterend gebied en een mooi rondje van iets meer dan 40 km en 500 hm. Prima vermaakt.
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:01:47 #239
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42503889
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:44 schreef Trainspotter het volgende:
En het toertochtenseizoen is weer begonnen. Vandaag afgetrapt met een tocht in Montferland. Lekker weer, schitterend gebied en een mooi rondje van iets meer dan 40 km en 500 hm. Prima vermaakt.
YEP! Ik heb de route in Wintelre gereden. 44 km, maar zonder echt hoogteverschil.

Toch een leuke, mooie en gezellige route.

Op de "parkeerplaats" reed een lokale held meteen zijn ketting kapot (na 2 meter te hebben gereden). Gelukkig voor hem had ik een kettingpons bij me.
pi_42519658
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:01 schreef pdiscs het volgende:
Op de "parkeerplaats" reed een lokale held meteen zijn ketting kapot (na 2 meter te hebben gereden). Gelukkig voor hem had ik een kettingpons bij me.
Dat had ik gisteren in Drunen, gelukkig niet na twee meter, maar na 20 km.

Gelukkig kwam er iemand langs met een kettingpons
in a crowd you lose humanity
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:40:31 #241
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42521037
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:01 schreef pdiscs het volgende:
Op de "parkeerplaats" reed een lokale held meteen zijn ketting kapot (na 2 meter te hebben gereden). Gelukkig voor hem had ik een kettingpons bij me.
Bij ons stond er na 500 m al een vent te roepen om een pompje. Hij en zijn tien fietsmaten hadden blijkbaar niet de helderheid van geest om te bedenken dat je wel eens lek zou kunnen rijden. Een pomp en een binnenbandje is toch wel het minste wat je kunt meenemen. Na een kleine preek heb ik de mijne maar even uitgeleend.
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:46:48 #242
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42521174
Doen er trouwens komende zondag nog fokkers mee aan de BBC? Ik ben in elk geval van de partij, voor de 100 km. Ik weet alleen nog niet of ik ga toeren of koersen.
pi_42527975
Ik niet, alhoewel ik ooit wel een keer een wedstrijd wil rijden (weliswaar in de funklasse). Een keer willen meten tegen over anderen lijkt me wel interessant.
pi_42548884
hou op Trainspotter, vorig jaar meegedaan aan de BBC. Super dag, had me echt verheugt op dit jaar.
Alleen ik moet zondag voetballen, zolang het niet wordt afgelast.

Dus misschiens doe ik mee, mits het voetballen wordt afgelast. Zit nu al te bidden voor slecht weer komende week, want wat is er nou mooier dan een BBC in de blubber net zoals vorig jaar?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:28:14 #245
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42553036
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:23 schreef Zjwegel het volgende:
ik moet zondag voetballen, zolang het niet wordt afgelast. Zit nu al te bidden voor slecht weer komende week, want wat is er nou mooier dan een BBC in de blubber net zoals vorig jaar?
Ik ben niet zo'n blubberfan eerlijk gezegd. Doe mij maar hitte en droogte. De weersverwachtingen voor komend weekend zijn voor mij goed, dat betekent dat jij waarschijnlijk achter een bal mag aanhollen deze zondag .
pi_42556012
als ik niet afhankelijk was van mijn ouders auto, dan had ik meegedaan :|
pi_42681652
Nog mensen die vandaag in apeldoorn toch bij de adelaar hebben gefietst? Erg mooie tocht, bos lag er goed bij. En de tocht bestond uit zeer veel heuveltjes, was mooie route. Ook nog een aantal km in het wiel van marianne vos gereden en de rest van de dsb bank vrouwenwielerploeg.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_42716299
Gisteren weer 50 km lekker door de bossen gefietst. Nieuwe remmetjjes getest (avid Juicy 7)
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:37:48 #249
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42723548
Zo, de BBC en daarmee het wedstrijdseizoen is achter de rug. Het ging goed....tot 70 kilometer. Van de 500 wedstrijdrijders reed ik op de 30e plaats ongeveer. Da's wel goed voor mijn doen. Toen brak m'n gebrek aan duurtraining me op en kreeg ik een ontzettende krampaanval. Ik kon mijn benen voor twee minuten niet bewegen. Daarna liep het voor geen meter meer en ben ik maar over het asfalt teruggereden naar de camping. Ik had geen zin om nog anderhalf uur pijn te lijden zo aan het eind van het seizoen.

Beetje zwak, maar goed. Nu weer lekker de hele winter toeren .
pi_42732079
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 20:37 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, de BBC en daarmee het wedstrijdseizoen is achter de rug. Het ging goed....tot 70 kilometer. Van de 500 wedstrijdrijders reed ik op de 30e plaats ongeveer. Da's wel goed voor mijn doen.
Da's sowieso wel goed Jammer van die krampaanval.
in a crowd you lose humanity
pi_42737446
Zo, de hele zaterdag lekker gemountainbiked in het Limburgse Heuvelland. Had nergens last van, maar ging gistermorgen met een huisgenoot hardlopen en heb overal spierpijn.

Weet iemand of de combinatie mountainbiken en hardlopen verstandig is ? Of moeten de spieren wennen aan het verschillend gebruik bij hardlopen/mountainbiken ?
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_42739748
Ik heb een vraagje,

Als ik op mijn mountainbike schakel van mijn 1 naar 2e versnelling op het achterwiel, gaat hij niet naar de 2e maar naar de 3e. Deze kuren heeft hij heel vaak, kan ik dit zelf oplossen?
google is your friend
pi_42747165
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:37 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo, de hele zaterdag lekker gemountainbiked in het Limburgse Heuvelland. Had nergens last van, maar ging gistermorgen met een huisgenoot hardlopen en heb overal spierpijn.

Weet iemand of de combinatie mountainbiken en hardlopen verstandig is ? Of moeten de spieren wennen aan het verschillend gebruik bij hardlopen/mountainbiken ?
Volgens mij is hardlopen en fietsen niet de ideaalste combinatie, dus ik denk dat ze er even aan moeten wennen. Overigens, skeeleren of schaaten en fietsen gaat wel erg prettig.
Wat ik doe? Ik ontdek!
pi_42747608
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:37 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo, de hele zaterdag lekker gemountainbiked in het Limburgse Heuvelland. Had nergens last van, maar ging gistermorgen met een huisgenoot hardlopen en heb overal spierpijn.

Weet iemand of de combinatie mountainbiken en hardlopen verstandig is ? Of moeten de spieren wennen aan het verschillend gebruik bij hardlopen/mountainbiken ?
ik loop hard en ik mountainbike en heb nergens last van
pi_42747873
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 13:59 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb een vraagje,

Als ik op mijn mountainbike schakel van mijn 1 naar 2e versnelling op het achterwiel, gaat hij niet naar de 2e maar naar de 3e. Deze kuren heeft hij heel vaak, kan ik dit zelf oplossen?
In welke versnelling staat hij dan voorop?
pi_42750069
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:34 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Volgens mij is hardlopen en fietsen niet de ideaalste combinatie, dus ik denk dat ze er even aan moeten wennen. Overigens, skeeleren of schaaten en fietsen gaat wel erg prettig.
In eerste instantie is het inderdaad even wennen, maar na een keer of 3-4 is het niet zo'n probleem mee.
in a crowd you lose humanity
pi_42753603
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In eerste instantie is het inderdaad even wennen, maar na een keer of 3-4 is het niet zo'n probleem mee.
Even doorbijten dus
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_42753815
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:46 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Even doorbijten dus
Yep, komt doordat je conditie waarschijnlijk wel ok is, dus hart/longsysteem kan het wel aan, maar er zijn een paar spieren die je bij hardlopen wel gebruikt, maar bij fietsen niet of minder. En die gaan dan protesteren.
in a crowd you lose humanity
pi_42773003
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:57 schreef Geqxon het volgende:

[..]

In welke versnelling staat hij dan voorop?
In de 3e
google is your friend
pi_42773010
Maar hij doet het ook in de 2e
google is your friend
pi_42773508
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:35 schreef ThijsThijs het volgende:

[..]

In de 3e
Dus voorop zit hij compleet rechts, en achterop compleet links?? Wow, dan vind ik het niet zo gek dat de ketting achterop maar wat graag naar rechts wilt..
pi_42773560
Nee achterop compleet rechts, sorry ik moet er even bij vermelden dat de versnelling anders zijn op mijn fiets, een zo genaamde berg-MTB
google is your friend
pi_42780576
zondag mooi toertochtje in losser, denk dat ik daar maar ff mijn neus laat zien
pi_42857490
een berg-mountainbike??????

huhuh
'The Less you know, The more you believe'
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:15:04 #265
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42857720
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 09:45 schreef juliusbackpacking het volgende:
een berg-mountainbike??????
Ja je weet wel, zo'n MTB-fiets!
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:04:56 #266
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_42860686
Morgen eindelijk weer 's fietsen, groene + rode route in Rijk van Nijmegen staan op de planning. En 't zou nog lekker weer moeten worden ook volgens de voorspellingen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_42864884
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:04 schreef FHR het volgende:
Morgen eindelijk weer 's fietsen, groene + rode route in Rijk van Nijmegen staan op de planning. En 't zou nog lekker weer moeten worden ook volgens de voorspellingen.
Die heb ik vroeger ook wel gedaan, toen ik nog in Nijmegen woonde (is al wel een jaar of 9 geleden).

Vandaag de route in Dorst 4x gefietst. Ik ben mooi op tijd weer thuis, want nu begint het te regenen .

Morgen is er een veldtoertocht in Dongen, die ik wil gaan rijden. Die gaat gedeeltelijk over de route in Dorst, want ik zag bordjes hangen. Ook hebben ze flink aan de route gewerkt, gaten gevuld e.d. Wat op een aantal plekken wel handig is, maar op een aantal ook niet, omdat daar nu weer heel erg los zand is.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:47:36 #268
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42865414
Ik ga morgen de toertocht in Zundert rijden. Zal niet zo heel bijzonder zijn, maar het is toch effe lekker 50 km trappen.
pi_42882871
Al weer terug uit Dongen. Was een erg snel parkoers, bovendien een keer verkeerd gereden in het begin, waardoor ik een paar kilometer heb afgesneden (da's weer eens wat anders als verkeerd rijden en een paar km meer rijden, wat me op de weg al wel eens is overkomen). Niet veel hoogtemeters, maar wel een paar leuke stukjes door het bos. Wel lekker gefietst
Had een gemiddelde van ruim 21.
in a crowd you lose humanity
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:36:09 #270
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42883774
Zundert was niet zo heel spannend. 55 km en slechts 50 hm. Wel wat leuke passages in het bos. Ik vind het ook altijd wel gezellig bij die toertochten aan de Belgische grens .
pi_42883887
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:36 schreef Trainspotter het volgende:
Zundert was niet zo heel spannend. 55 km en slechts 50 hm. Wel wat leuke passages in het bos. Ik vind het ook altijd wel gezellig bij die toertochten aan de Belgische grens .
Denk dat je in deze streek nergens echt veel hoogtemeters zult vinden.
in a crowd you lose humanity
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:06:53 #272
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42885059
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:38 schreef Wombcat het volgende:
Denk dat je in deze streek nergens echt veel hoogtemeters zult vinden.
Er zijn wel een aantal plekken waar wat meer bultjes liggen. Vorig jaar in een toertocht onder Bergen op Zoom in 45 km toch aan 300 hm gekomen geloof ik. Da's een beetje in de richting van de Kalmthoutse Heide.
pi_42885216
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:06 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Er zijn wel een aantal plekken waar wat meer bultjes liggen. Vorig jaar in een toertocht onder Bergen op Zoom in 45 km toch aan 300 hm gekomen geloof ik. Da's een beetje in de richting van de Kalmthoutse Heide.
Da's nog best veel idd. Twee weken geleden heb ik de MTB-route in Amerongen 2x gefietst, dat was 300 hoogtemeters op 32 km. Mooie route trouwens Lange beklimmingen, een paar technische stukken door het bos. Over het algemeen wel relatief veel brede paden rechtdoor, dat dan wel, maar omdat die dan vaak omhoog lopen, is het toch vermoeidend genoeg
in a crowd you lose humanity
pi_42885786
hoe bepaal je die hoogtemeters eigenlijk?
pi_42885841
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:24 schreef The_S het volgende:
hoe bepaal je die hoogtemeters eigenlijk?
Ik heb een Polar hartslagmeter met hoogtemeter. Snelheid registreren doet 'ie ook (en op mijn racefiets ook nog trapfrequentie). En je kunt ook nog eens alles in de computer stoppen en dan maakt 'ie leuke grafiekjes

voorbeeldje (de eerste etappe van de Ronde van Sardinië dit jaar (op de weg was dat)
in a crowd you lose humanity
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:32:05 #276
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42886107
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:11 schreef Wombcat het volgende:
Twee weken geleden heb ik de MTB-route in Amerongen 2x gefietst, dat was 300 hoogtemeters op 32 km. Mooie route trouwens
Amerongen is leuk ja. Als je onderaan de technische afdaling naast de Bergweg naar rechts gaat in plaats van naar links, kun je nog een extra lus van 7 km / 100 hm maken. Dat is ook een leuk rondje. Rond de Amerongse Berg liggen sowieso heel veel leuke paadjes. Ze zijn geen onderdeel van de vaste routes, maar je mag er gewoon fietsen. Ik vermaak me daar altijd prima.

Ik heb zelf overigens geen fietscomputer op m'n mtb. Ik fiets die toertochten altijd met een groepje en meestal is er dan wel iemand bij die zo'n geavanceerde Polar of Cyclosport bij zich heeft. Ik hoop dat de kerstman dit speeltje voor me meeneemt. Dan heb ik fietscomputer, harslagmeter en GPS in een.

[ Bericht 50% gewijzigd door Trainspotter op 22-10-2006 14:40:11 ]
pi_42886177
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:32 schreef Trainspotter het volgende:
Amerongen is leuk ja. Als je onderaan de technische afdaling naast de Bergweg naar rechts gaat in plaats van naar links, kun je nog een extra lus van 7 km / 100 hm maken.
Ah, dat moet ik onthouden voor als ik daar weer eens ga fietsen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:41:32 #278
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_42886422
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ah, dat moet ik onthouden voor als ik daar weer eens ga fietsen.
Dan is dit ook wel een handige pagina om eens te bezoeken.
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:47:47 #279
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_42898175
Nog iemand naar de bike motion geweest?
Ik heb daar wel wat leuke dingen gezien.
Wel heel veel carbon trouwens
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 12:47:57 #280
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42918602
Het toertochten seizoen is alweer volop bezig. Dit zijn de toertochten van deze week:

28 oktober 2006 Epe Rabo Eper bossentocht VLD Toerclub Veluwe ( http://www.geo.nl/tcveluwe )
28 oktober 2006 Gasselte ATBoomkroonpad VLD TFC De Elsegge ( http://www.tfc-de-elsegge.nl )
28 oktober 2006 Hardenberg 1e Veldtourtocht VLD Toerclub HWV ( http://www.tchwv.nl )
28 oktober 2006 Hemrik Ald Djiptocht VLD FTC Smallingerland ( http://www.ftcsmallingerland.nl )
29 oktober 2006 Berghem De hel van Berghem VLD WTC Berghem ( http://www.wtcberghem.nl )
29 oktober 2006 Den Oever ATB-Robbenoordbos VLD HRTC DOK ( http://www.hrtcdok.nl )
29 oktober 2006 Denekamp Rabo Köttelpeer’n Classic VLD RTC Twente ( http://www.rtctwente.nl )
29 oktober 2006 Diever Staatsbosbeheer VLD VLD FTC Diever ( fietstoerclubdiever@sportindrenthe.nl )
29 oktober 2006 Driebergen SNEL ATB-tocht VLD Driebergse Tour Club ( http://www.dtcnet.nl )
29 oktober 2006 Eindhoven Veldtoertocht VLD TC Wilhelmina ( http://wilhelmina.dse.nl )
29 oktober 2006 Helmond Helmtocht VLD Tourclub’81 Helmond ( http://www.tc81.nl )
29 oktober 2006 Jipsingb.tange Westerwoldetocht VLD TFC De Windhappers ( http://www.tfcdewindhappers.nl )
29 oktober 2006 Lichtenvoorde Keitrappers veldtoertocht VLD WTC Keitrappers ( http://www.keitrappers.nl )
29 oktober 2006 Plasmolen-Middelaar Reichswald/Mookerhei VLD VLD Toerclub Gennep ( http://www.tcgennep.nl )
29 oktober 2006 Sas van Gent 12e Cerestar Veldtoert. VLD TC Sas van Gent ( http://www.tcsasvangent.nl )

(tevens topic-kick)
  woensdag 25 oktober 2006 @ 12:54:12 #281
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42918808
Godver de godver
Ging ik gister even raggen omdat het zo lekker blubberig was, ging ik in een afdalinkje op m'n bek.
Niet echt iets bijzonders dacht ik in 't begin en reed gewoon weer door.
Maar nu werd ik dus vanochtend wakker en deed m'n pols best wel pijn. Toen er een bord en glas gesneuveld waren omdat ik ze niet vast kon houden besloot ik maar 's om naar de dokter te gaan.
Kneuzing aan de blabla ofzo en nu moet ik dus een maand rustig aan doen!

Nu mis ik dus voor een groot deel het modder/storm seizoen en is er dikke kans dat de grond keihard is als ik weer kan biken
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:43:48 #282
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_42927794
Sterkte skippybal! Zaterdag in Nijmegen een nieuw stukje van de route ontdekt, althans ik denk dat 't pas nieuw is aangelegd, de bordjes stonden er in ieder geval nog niet bij. Vlak voordat je van de groene route de rode op gaat, ga je een stuk rechtdoor omlaag over een soort fietspad. Links daarvan ligt nu een heel erg goed stuk singletrack met een paar sprongetjes. Daarna duikt het een bosje in, maar dan in een flink diepe geul. Deze geul slingert lekker en je kan je fiets lekker in de bochten hangen. En dan opeens een mooie drop-off. Ik denk dat het bedoeld is om gewoon naar beneden te rijden, maar als drop-off werkt 't prima. Dit meesterlijke stuk heeft deze route absoluut een punt meer gegeven in mijn waardering.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_42933037
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:47 schreef raimen het volgende:
Nog iemand naar de bike motion geweest?
Ik heb daar wel wat leuke dingen gezien.
Wel heel veel carbon trouwens
Jep, ik ben er vrijdag geweest. Was weer erg mooi. Genoeg gezien voor een potentiele nieuwe fiets. Veel carbon inderdaad, maar wat is dat mooooi Bij mij wordt het dnek ik iets van een Stevens of Van Tuyl....zag er leuk uit daar..

Nog meer mensen die vandaag in loenen gefietst hebben? Was een mooie tocht, ook lekker afwisselend. Mooie snelle paden, heuveltjes, paar singeltracks, was wel geslaagd.
Wat ik doe? Ik ontdek!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:24:44 #284
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42944817
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:34 schreef Venco16 het volgende:

[..]

Bij mij wordt het dnek ik iets van een Stevens of Van Tuyl....
En welke types heb je op het oog? Liefst met plaatjes.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:41:45 #285
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_42964434
even een vraagje tussendoor over een fietsendrager:

http://www.marktplaats.nl(...)3D%26df%3D1%26fta%3D

Wat denken jullie, is dit een goeie of ? Past op zoiets vrijwel elke ATB of moet ik nog ergens op letten? Dit omdat ik nog een nieuwe ATB ga kopen, maar zijn die dingen universeel en is het aan te raden om je fiets zo te vervoeren?

Enne 30 euro is dat een goeie prijs of niet?

Merci d'avance :-)
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:29:58 #286
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_42968726
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:41 schreef spooky1234 het volgende:
even een vraagje tussendoor over een fietsendrager:

http://www.marktplaats.nl(...)3D%26df%3D1%26fta%3D

Wat denken jullie, is dit een goeie of ? Past op zoiets vrijwel elke ATB of moet ik nog ergens op letten? Dit omdat ik nog een nieuwe ATB ga kopen, maar zijn die dingen universeel en is het aan te raden om je fiets zo te vervoeren?

Enne 30 euro is dat een goeie prijs of niet?

Merci d'avance :-)
Volgens mij passen daar alleen fietsen met een gewoon frame op, dus als je een full-suspension hebt met geen gewone 'driehoek' als hoofdframe, heb je een grote kans dat je fiets niet (goed) past. ¤30,- is natuurlijk niet veel en als je fiets er goed op past, kan het volgens mij geen kwaad, lijkt me zelfs beter dan die dingen waar je fiets op de trapas leunt enzo. Ik zou wel de wielen even vast zetten zodat die niet kunnen draaien (tie-rapje op de remhendel oid) of zelfs er helemaal afhalen. En doe ook wat schuim/rubber tussen dat ding en je auto.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_42968846
Het mooie van dit ding is dat je op de snelweg harder dan 80km/h mag
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:42:12 #288
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_42971031
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:29 schreef FHR het volgende:

[..]

Volgens mij passen daar alleen fietsen met een gewoon frame op, dus als je een full-suspension hebt met geen gewone 'driehoek' als hoofdframe, heb je een grote kans dat je fiets niet (goed) past. ¤30,- is natuurlijk niet veel en als je fiets er goed op past, kan het volgens mij geen kwaad, lijkt me zelfs beter dan die dingen waar je fiets op de trapas leunt enzo. Ik zou wel de wielen even vast zetten zodat die niet kunnen draaien (tie-rapje op de remhendel oid) of zelfs er helemaal afhalen. En doe ook wat schuim/rubber tussen dat ding en je auto.
ik ben niet van plan een full suspension aan te schaffen maar misschien wordt het wel een ATB zonder een perfecte driekhoek als frame maar mogelijk een beetje 'vervorming'. Dat moet wel lukken toch? Hoe bedoel je schuim/rubber tussen dat ding en de auto?
Met dit ding achterop mag je toch gewoon 120 of niet?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:55:44 #289
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42985326
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:32 schreef Geqxon het volgende:
Het mooie van dit ding is dat je op de snelweg harder dan 80km/h mag
Met een trekhaak-fietsdrager mag dat ook.

Met een aanhangwagen niet (en voor de wet zijn dat uiteraard ook twee zeer verschillende dingen).
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:58:16 #290
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42985391
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:41 schreef spooky1234 het volgende:
even een vraagje tussendoor over een fietsendrager:

http://www.marktplaats.nl(...)3D%26df%3D1%26fta%3D

Wat denken jullie, is dit een goeie of ? Past op zoiets vrijwel elke ATB of moet ik nog ergens op letten? Dit omdat ik nog een nieuwe ATB ga kopen, maar zijn die dingen universeel en is het aan te raden om je fiets zo te vervoeren?

Enne 30 euro is dat een goeie prijs of niet?

Merci d'avance :-)
Dit zijn geen perfecte dingen. Vaak moet je je frame beschermen met schuimrubber, anders raakt het beschadigd. De fiets zit niet super-vast, je moet hem vaak met spanbanden vastmaken. En vaak bestaat de kans dat de fiets (of b.v. de remhendel) tegen de auto aankomt en zul je ook hier inderdaad weer schuimrubber tussen moeten doen.

Is een trekhaak misschien een optie? En dan uiteraard een goede fietsdrager voor op de trekhaak.
pi_42986245
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:55 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Met een trekhaak-fietsdrager mag dat ook.

Met een aanhangwagen niet (en voor de wet zijn dat uiteraard ook twee zeer verschillende dingen).
Belaste trekhaak = 80km/h.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:06:55 #292
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42987539
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:26 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Belaste trekhaak = 80km/h.
Wat een onzin!

http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1140&Itemid=43

Max. Snelheid auto met fietsendrager
vrijdag 14 april 2006
Wat is de maximum snelheid als er een fietsendrager op de trekhaak gemonteerd zit?

De maximum snelheid wordt niet beinvloed door de aanwezigheid van een fietsendrager. Het blijven dus dezelfde maximum snelheden als die normaal voor auto gelden.

Laatst geupdate op ( vrijdag 14 april 2006 )
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 03:44:26 #293
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_43003642
ik heb nou helaas een auto zonder trekhaak en een trekhaak monteren kost iets van paar honderd euro en is dus geen optie.

Maarhe Pdiscs, is het echt een ramp en raad je het me niet aan of moet het wel lukken met een beetje goed vastbinden. Misschien een stomme vraag maar waar kan ik t beste wat schuimrubber scoren?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 08:24:30 #294
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_43004412
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:42 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je schuim/rubber tussen dat ding en de auto?
Gewoon wat isolatieschuim er tussen waar de drager op je auto steunt om je lak te beschermen bedoelde ik. En ik zou dat ook een beetje tussen de drager en de fiets doen en waar de fietsen tegen elkaar leunen, met tie-raps er tussen vast zetten. Wat ook goed werkt is van dat buizen isolatie-spul voor de verwarming. Die kan je zo om je frame/voorvork doen en dan dicht klikken (wel even tie-rapje eromheen voor de zekerheid). En ik zou je fiets ook heel goed vast zetten op dat ding, dat 'ie niet kan gaan stuiteren (maar nou ook weer niet zo strak dat je je frame krom trekt ). En schuimrubber kan je gewoon bij de eerste-de-beste doe-het-zelf-zaak halen. Moet je even bij de verwarming/isolatie spullen kijken. Kan je meteen wat tie-raps meenemen, liggen meestal bij de elektriciteit-afdeling.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_43009357
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:54 schreef -skippybal- het volgende:

Nu mis ik dus voor een groot deel het modder/storm seizoen en is er dikke kans dat de grond keihard is als ik weer kan biken
Wat is er mis om op bevroren grond te mtb'en? dat is zo'n beetje de beste ondergrond die ik me maar kan bedenken. Heerlijk met vorst door de bossen gaan crossen
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:51:04 #296
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_43013421
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 03:44 schreef spooky1234 het volgende:
ik heb nou helaas een auto zonder trekhaak en een trekhaak monteren kost iets van paar honderd euro en is dus geen optie.

Maarhe Pdiscs, is het echt een ramp en raad je het me niet aan of moet het wel lukken met een beetje goed vastbinden. Misschien een stomme vraag maar waar kan ik t beste wat schuimrubber scoren?
Nee joh. Een ramp is het niet. Een collega van me heeft ook een fietsdrager op de kofferklep van zijn auto, dat werkt op zich goed. Alleen kun je de fiets makkelijker en beter op een goede trekhaakdrager zetten.

Schuimrubber scoren? Goede vraag. Misschien een bouwmarkt? Ik weet dat je hier in de buurt (Eindhoven) een winkel hebt die Schuimplastic Brabant heet. Wellicht is er die bij jou in de buurt ook wel, zo'n winkel.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:40:32 #297
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_43019266
zupah! muchos gracias 4 the tips, ik ga m denk ik halen :-)
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_43031527
idd een trekhaak drager zijn vaak makkelijker, ik heb er een van spinder (hawk), fiets erop 1 ding aandraaien en 2 bandjes om de bandjes en klaar is kees.
Met zo'n kofferklep drager kost het veel tijd en je moet ook nog eens uitkijken voor het beschadigen
pi_43031673
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:24 schreef pdiscs het volgende:

[..]

En welke types heb je op het oog? Liefst met plaatjes.
In eerste instantie de Stevens Flight
http://www.stevensbikes.de/2007/index.php?bik_id=158&lang=de_DE

En Van Tuyl iig in deze kleurenstellingen( 1 van de 2)
In deze kleurenstelling(foto met cameratelefoon enomen)

of


Maargoed, voordat ik wat koop kom ik ongetwijfeld weer wat anders tegen.
Wat ik doe? Ik ontdek!
  donderdag 2 november 2006 @ 10:16:02 #300
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_43164249
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:15 schreef Venco16 het volgende:

[..]

In eerste instantie de Stevens Flight
http://www.stevensbikes.de/2007/index.php?bik_id=158&lang=de_DE

En Van Tuyl iig in deze kleurenstellingen( 1 van de 2)
In deze kleurenstelling(foto met cameratelefoon enomen)
[afbeelding]
of
[afbeelding]

Maargoed, voordat ik wat koop kom ik ongetwijfeld weer wat anders tegen.
Allemaal mooie fietsjes!
pi_43175627
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:16 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Allemaal mooie fietsjes!
Danku, ja idd. Maarja er zijn er nog veel meer mooie. Overigens wordt het de stevens denk ik niet.
Een hele carbon fiets is mij nog iets te kwetsbaar. En die paar grammen maakt me ook niet uit. Liever een betere afmontage(al heeft stevens dat ook wel) maargoed we zien het wel.
Wat ik doe? Ik ontdek!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')