tjah.. weet niet of hardrock pro disc volgens jou onder goedkope prul valt? of dat ik beter v brakes kan nemen?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:16 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, dat schijfremmen er ontzettend geil uitzien.
Maar kijk uit voor goedkope prullaria. Daar ga je echt spijt van krijgen (echt waar).
Daar heb je dan ook wel weer een beetje gelijk in, ik heb ook echt wel gezocht hoor.. maar niet specifiek op fok (omdat ik op die manier nog nooit het antwoord gevonden heb op wat voor vraag dan ook.. soms vind je iets wat er op lijkt maar ik heb er eerlijk waar nog nooit echt wat aan gehad) Menig topic gevuld lijkt me trouwens wat overdreven gezien we in mtb topic deel 6 zitten. Sowieso is het misschien een idee dat iemand ff een wat uitgebreidere OP in elkaar fietst om dit soort 'domme' vragen te voorkomen als het werkelijk zo hinderlijk is. 'post dan niet' slaat nergens op, REAGEER dan niet OF reageer MET hulp (dat laatste is ook gebeurt, waarvoor dank)quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:44 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Post dan niet, er is al menig topique gevuld met het kwaliteitsmerk Matra. De search werkt weer dus kan je een heleboel info vinden. Elke keer weer dezelfde mtb n00b's met hun matra bikes, dan krijg je dit soort reacties...
Zoals bij elke matra bike dicussie(en bij deze is dat niet anders) is het elke keer hetzelfde verhaal, kwaliteit is dusdanig laag dat het snel kapot gaat als je ermee gaat mountainbike(let wel, mountainbiken is dus niet over het grasveldje in het park fietsen).quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:16 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Daar heb je dan ook wel weer een beetje gelijk in, ik heb ook echt wel gezocht hoor.. maar niet specifiek op fok (omdat ik op die manier nog nooit het antwoord gevonden heb op wat voor vraag dan ook.. soms vind je iets wat er op lijkt maar ik heb er eerlijk waar nog nooit echt wat aan gehad) Menig topic gevuld lijkt me trouwens wat overdreven gezien we in mtb topic deel 6 zitten. Sowieso is het misschien een idee dat iemand ff een wat uitgebreidere OP in elkaar fietst om dit soort 'domme' vragen te voorkomen als het werkelijk zo hinderlijk is. 'post dan niet' slaat nergens op, REAGEER dan niet OF reageer MET hulp (dat laatste is ook gebeurt, waarvoor dank)
Het valt me verder ook best tegen hoe veel mtb sites beginners compleet negeren ('elite' wereldje!?) of die als meest basic fiets waar je "misschien net mee over een molshoop kan fietsen" aankomen met een fiets van 600 euro. Beetje jammer.
Kareltje de grote, bedankt voor je links, eerste fiets vind ik alleen erg lelijk en gaat ook net ff iets boven mn budget.. over de 2e heb ik een hele berg reviews gelezen en die word ongeveer overal de hemel ingeprezen (voor beginners) zou prima te updaten zijn en ook prima te gebruiken zijn voor 'woon-werk' verkeer. De kans dat ik deze fiets ga kopen is zeker aanwezig Als iemand me wil tegenhouden, met een beter alternatief.. ga je gang
Hardrock pro disc is (volgens mij) geen type remmen, maar een type bike (Hardrock) met daarop Disc Brakes. Zo uit mijn hoofd heb ik geen idee welke remmen daarop zitten.quote:[..]
tjah.. weet niet of hardrock pro disc volgens jou onder goedkope prul valt? of dat ik beter v brakes kan nemen?
Is het dus die fiets die ik hierboven gepost heb?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:03 schreef fs180 het volgende:
naja, neem ik wel die schijfjes.. ziet er zo geil uit en dan upgrade ik ze wel als nodig
Wat heb je geupgraded dan?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:46 schreef raimen het volgende:
up R gade van mijn bikeje
[afbeelding]
ohw ja ik heb een andere avater (als i ook in de OP mag ben ik weer heel erg blij)
Deeltje 7 al weer gaat hard
Het was erg vroeg voor mij dus sorry voor de Rquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:57 schreef Zjwegel het volgende:
zo te zien nieuw setjes lefty-velgen, verkorte stuurpen, van flatbar naar een riser en zijn bar-ends eraf.
Of je was niet tevreden over hoe je op je fiets zat, of je bent een beetje een weight weenie.
Is het trouwens een Rush 2000?
jaquote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:14 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Is het dus die fiets die ik hierboven gepost heb?
Hm dat forum had ik eerder moeten zien.. heb er nu maar /forum/ achter gezet maar heb op die site zelf nergens een link kunnen vinden.. Ik begrijp ook wel dat het vermoeiend is om steeds dezelfde vragen te krijgen in een centraal topic (gebeurt helaas bijna overal..) maar het word je ook echt nergens makkelijker gemaakt. Nergens staat gewoon ff 'dit en dat merk zijn KUT, dit merk is matig en deze merken zijn goed' ik heb op de site van shimano zitten kijken.. dan heb je daar 10 series, en sommige hebben dezelfde naam maar zijn blijkbaar toch een stuk beter/slechter van kwaliteit, zelfs als ik al die onderdelen zou uitproberen zou ik nog niet kunnen zeggen wat ik als beginner nodig heb. Jullie kunnen het me uit ervaring vertellen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:43 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Zoals bij elke matra bike dicussie(en bij deze is dat niet anders) is het elke keer hetzelfde verhaal, kwaliteit is dusdanig laag dat het snel kapot gaat als je ermee gaat mountainbike(let wel, mountainbiken is dus niet over het grasveldje in het park fietsen).
"Maarja voor die prijs", "een vriend van mij heeft er ook één", "zo slecht kan het toch niet zijn? er zit shimano op", ik heb gehoord van een neef van een oom van een vriend van mij...........
Ik moet eerlijk zijn dat ik ook enkel nog op fok aandacht besteed aan dit soort onderwerpen, waarom? Als mensen niet eens de moeite nemen om zich te verdiepen in de diverse mtb groepen van shimano zodat ze iig een basis hebben met betrekking tot materiaal dan heb ik ook geen zin om er tijd aan te besteden. Komen mensen met gerichte vragen dan is er altijd tijd.
Verder kan je dagen vullen als je naar bv. mountainbike.nl gaat er daar zoekt op het forum.
No offence maar ik kan slecht tegen gemakszucht...
Kijk dat soort dingen zouden nu ook in de OP moeten, check het gastenboek van die site, pagina's vol mensen die 'door de bomen het bos niet meer zien' enzoquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:07 schreef juliusbackpacking het volgende:
http://www.mtbpagina.com/aanschaf.htm
op deze site vind je een stoomcursus.
Dank uquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 02:16 schreef DaDude1987 het volgende:
Je kan altijd nog voorvering monteren (kwestie van andere voorvork), maar een achtervering wordt wat lastiger. Als je V-brakes hebt wordt het monteren van schijfremmen ook lastig, ook omdat je andere velgen nodig hebt.
Wat je wel kan doen is het monteren van hydraulische velgremmen. Ik heb zelf Magura HS33 remmen en die doen het echt perfect. Je hebt er weinig onderhoud aan en ze remmen (bijna) net zo goed als velgremmen. Bovendien zijn ze ook goedkoper. Verder kan je zonder aanpassingen deze remmen eenvoudig monteren. Ikzelf ben echt supertevreden over de hydraulische remmen, er "rekt" geen kabel, je hoeft eenvoudigweg een wieltje te draaien om de remmen af te stellen.
Er zit een STX RC systeem op, die een paar posts terug dus werd afgekeurdquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 02:16 schreef DaDude1987 het volgende:
@D.Rose: Welke schakelgroepen heb je erop zitten ? En op het eerste gezicht ziet het er ok uit. Voor leuk te mountainbiken hoef je echt geen peperdure fiets te hebben, als je maar goed met het spul omgaat..
Volgens mij is dit (naast de MX voorvorken van Marzocchi) juist één van de betere voorvorken in deze prijsklasse. Misschien niet al te stijve constructie, maar de veerwerking schijnt wel prima te zijn.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 02:31 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Dank u
Ik wil beginnen met biken, dus ik heb er nog niet zoveel verstand van.
Zat te denken aan deze:
http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index.php?main_page=product_info&cPath=123_11_12_17&products_id=199
Ik ga waarschijnlijk 2x in de week rijden, waarvan 1x in de bossen ( wat heuveltjes af enzo)
Zou dit iets voor mij zijn? Iemand had wel commenteer op de voorvork. Deze zou niet zo goed zijn.
Het was dus meer Portes du pleue?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:39 schreef FHR het volgende:
Even een TVPtje, zal later wel wat foto's van m'n vakantie in Zwitserland en Portes du Soleil posten (helaas weinig kunnen biken daar door slecht weer ).
bedanktquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:14 schreef Zjwegel het volgende:
Rock Shox J3 is een prima vorkje om mee te beginnen. Zal na een tijdje wel vervangen moeten worden denk ik, maar tegen die tijd weet je tenminste wel zeker of je er geld in wilt gaan stoppen of niet.
Verder is die cube prima, zit ook post mount op voor als je eventueel schijfremmen erop wilt zetten. Leuk fietsje om te upgraden naarmate je plezier in het biken groter wordt
hier heb ik iets aan. Dus als die vering dan naar de klote is dan kan ik er beter een MX van Marzocchi opzetten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:42 schreef FHR het volgende:
[..]
Volgens mij is dit (naast de MX voorvorken van Marzocchi) juist één van de betere voorvorken in deze prijsklasse. Misschien niet al te stijve constructie, maar de veerwerking schijnt wel prima te zijn.
ben benieuwd hoelang mijn Alivio het vol gaat houdenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:05 schreef Zjwegel het volgende:
De indeling van shimano van goed naar slecht:
* XTR
* Saint (Extrem Freeride)
* DXR (BMX - Erhältlich ab 2007)
* Airlines (Downhill )
* Deore XT
* Hone (Freeride)
* Deore DX
* Deore LX
* Deore
* STX RC
* STX
* Alivio
* Acera
* Altus
* Tourney
* SIS
Zelf heb ik het idee dat je onder Deore niet moet proberen om mee te gaan mountainbiken, lager klasses overleven het gewoonweg niet lang genoeg.
en over merken die goed en slecht zijn, dat blijft moeilijk omdat er gewoon zoveel merken zijn. Maar merken als matra enzo moet je gewoon vermijden. Betere merken zijn: cube, scott, cannondale, specialized, stevens, etc etc.
Iets minder lang dan mijn STX RCquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:07 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
ben benieuwd hoelang mijn Alivio het vol gaat houden
tot nu toe geen problemen
zeg Maths 4 minuten oudere broer, wanneer gaan we jouw cube het nouw eens tegen mijn giant laten opnemen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:08 schreef DaDude1987 het volgende:
Partyboyy: Ikzelf heb in Februari ook een LTD Comp gekocht. Ik ben er echt supertevreden mee, niet al te duur en toch makkelijk upgradable. Hij rijdt gewoon super en ik heb niet het idee dat ik wat mis (betere voorvork e.d) De Comp heeft ook lock-out op het stuur, dit is echt fijn om op asfalt toch een beetje gas te geven.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu heb ik wel de kabels wat korter gemaakt en de pedalen eraf gehaald. Ik ben er echt blij mee en zeker waar voor je geld (zeker voor mij als student).
Kan aan mij liggen, maar ik vind de geometrie van de hardrock zo raar. Hij heeft meer wat weg van een dirt of 4x bike dan van een XC.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:00 schreef fs180 het volgende:
hoe zien jullie de hardrock pro disc van specialized tegenover deze:
http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index.php?main_page=product_info&cPath=123_11_12_17&products_id=195
en
http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index.php?main_page=product_info&cPath=123_11_12_17&products_id=196
Het is 2 uur, en mijn bike staat vanaf gisteren weer in Enschede, dus dat zal lastig gaan. Maar als je in de buurt bent hoor ik het graag. Ik laat je ook wel wat weten als mijn bike weer in het zuiden op vakantie is....quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:56 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
zeg Maths 4 minuten oudere broer, wanneer gaan we jouw cube het nouw eens tegen mijn giant laten opnemen?
ow vet dat jij die ook hebtquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:08 schreef DaDude1987 het volgende:
Partyboyy: Ikzelf heb in Februari ook een LTD Comp gekocht. Ik ben er echt supertevreden mee, niet al te duur en toch makkelijk upgradable. Hij rijdt gewoon super en ik heb niet het idee dat ik wat mis (betere voorvork e.d) De Comp heeft ook lock-out op het stuur, dit is echt fijn om op asfalt toch een beetje gas te geven.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu heb ik wel de kabels wat korter gemaakt en de pedalen eraf gehaald. Ik ben er echt blij mee en zeker waar voor je geld (zeker voor mij als student).
geef ik je gelijk in, maar dat is ook een reden dat ik die wil, en verder dacht ik precies wat jij zegtquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:00 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar ik vind de geometrie van de hardrock zo raar. Hij heeft meer wat weg van een dirt of 4x bike dan van een XC.
Heb wel het idee dat de hardrock misschiens iets beter is afgemonteerd, maar ik ben niet zo thuis in de SRAM familie.
geloof ik bestquote:
Ik heb bewust de keuze gemaakt voor HS33 remmen omdat ik geen low-end schijfremmen wilde en ik niet al te veel onderhoud kon doen op mijn studentenkamer. Daarom heb ik voor velgremmen gekozen i.p.v schijfremmen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:09 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
wat voor pedalen heb je er op laten zetten en waarom heb je de kabels korter gemaakt?
En hoevaak ga je biken in de week en op wat voor terrein?
Ja en nog een vraagje erbij, wat is lock-out?
Deze Hardrock is volgens mij ook een beetje 4X afgemonteerd: Sun Singletrack, 2.2" banden, bashguard, korte dikke stuurpen etc. Alleen de voorvork past er niet echt bij, die lijkt me niet echt geschikt voor dirt/4x. Waarschijnlijk om de prijs redelijk laag te houden. IK zou dan bij de winkel proberen deze vork in te ruilen (met wat bijbetaling waarschijnlijk) voor ééntje uit de Dirt Jumper lijn van Marzocchi of een MX Comp ofzo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:00 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar ik vind de geometrie van de hardrock zo raar. Hij heeft meer wat weg van een dirt of 4x bike dan van een XC.
Heb wel het idee dat de hardrock misschiens iets beter is afgemonteerd, maar ik ben niet zo thuis in de SRAM familie.
das eigenlijk niet zon slecht idee, want ik hoorde ook al van andere dat die vork toch niet zo lekker is..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 09:50 schreef FHR het volgende:
[..]
Deze Hardrock is volgens mij ook een beetje 4X afgemonteerd: Sun Singletrack, 2.2" banden, bashguard, korte dikke stuurpen etc. Alleen de voorvork past er niet echt bij, die lijkt me niet echt geschikt voor dirt/4x. Waarschijnlijk om de prijs redelijk laag te houden. IK zou dan bij de winkel proberen deze vork in te ruilen (met wat bijbetaling waarschijnlijk) voor ééntje uit de Dirt Jumper lijn van Marzocchi of een MX Comp ofzo.
ik ben net bij de fietsenwinkel geweest. Hij had nog een Comp staan, maar over een week kwam de Team ook binnen. Ik weet het nog niet wat ik wil. De team heeft: betere voorvork, betere lagers, beter zadel en schijfremmen, voor maar 150 euro meer.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:32 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Ik heb bewust de keuze gemaakt voor HS33 remmen omdat ik geen low-end schijfremmen wilde en ik niet al te veel onderhoud kon doen op mijn studentenkamer. Daarom heb ik voor velgremmen gekozen i.p.v schijfremmen.
De pedalen zijn spd pedalen van shimano alleen had ik er in het begin van die plankjes erop zitten om met gewone schoenen te biken omdat ik het nog niet aandurfde met klikschoenen
Ik ga ongeveer 2x per week biken, maar nu in de vakantie veel vaker. Ik heb gebiked in de omgeving Enschede met veel paadjes en bos. Ook bike ik vaker in Limburg waar mijn ouders wonen, stijle hellingen en diepe moddergeulen neemt deze fiets allemaal moeiteloos. Nogmaals ik ben er echt tevreden mee.
Lock-out is een speciaal hendeltje op het stuur, daarmee kan je de voorvorkvering uit- en aanzetten. Dit is heel handig als je op de weg wilt fietsen omdat dan veel trapenergie verloren gaat.
Ik zou de LTD Comp nemen en dan die 150 euro ergens anders in investeren (klikpedalen, kleding, fietscomputer of later misschien betere voorvork)
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
O ja de kabels heb ik korter gemaakt op advies van Zjwegel omdat er anders misschien dingen bleven aanhangen en ik dan een mooie koprol zou maken. Met mountainbiken raak je nogal wat takken en ga je (soms) door laaghangende begroeiing.
Stevens is wel te vergelijken met Cube. Ook Duits, ze halen hun frames uit het verre Oosten en monteren dat vervolgens heel netjes en tegen en scherpe prijs af.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:58 schreef partyyboyy het volgende:
Stevens is dat een goed merk en waarmee is het te vergelijken.
Ik zag namelijk nog een mooi fietsje:
http://www.johnwillemsenb(...)de/x8_hs33_gents.htm
ok en wat is datquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:11 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Stevens is wel te vergelijken met Cube. Ook Duits, ze halen hun frames uit het verre Oosten en monteren dat vervolgens heel netjes en tegen en scherpe prijs af.
De fiets waarnaar je link verwijst is trouwens een hybride.
Ik ben al 3 dagen me in aan het lezen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:40 schreef DaDude1987 het volgende:
Beetje research mag ook wel hoor, je kan ook kijken op www.mountainbike.nl voor nog meer informatie.
Een crossover tussen een racefiets en een mountainbike. Zoek de verschillen zou ik zeggen.quote:
'dealers cube bike' dat had ik nog niet gehad. Wel 'fietsenwinkels cube' en meer van dat.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:52 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Een crossover tussen een racefiets en een mountainbike. Zoek de verschillen zou ik zeggen.
Dealeroverzicht op http://www.onewaybike.nl/dealer_overzicht.php?brand=1 (eerste hit bij google op 'dealers cube bikes')
Ben benieuwd of het iets is!!quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:28 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo het modderseizoen begint weer, afgelopen week een dagje naar de Ardennen geweest. Wat was ik smerig zeg, eerst door de modder en daarna door de talloze beekjes crossen, heerlijk
Heb nu bij Bol.com een onderhoudsboekje gekocht, ben benieuwd of daar nog goede tips instaan
[afbeelding]
20 euro dus kon hem niet laten liggen.
Ik laat het wel weten wanneer ik hem binnen heb.
Een tocht in het zuiden van het land zou vet zijn om te doenquote:Op maandag 21 augustus 2006 16:43 schreef juliusbackpacking het volgende:
Wellicht een nieuwe mogelijkheid om eens een Moddermeeting te houden, een leuke veldtocht uitkiezen.
Ik kan het niet vinden op bol.com!!!quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:28 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo het modderseizoen begint weer, afgelopen week een dagje naar de Ardennen geweest. Wat was ik smerig zeg, eerst door de modder en daarna door de talloze beekjes crossen, heerlijk
Heb nu bij Bol.com een onderhoudsboekje gekocht, ben benieuwd of daar nog goede tips instaan
[afbeelding]
20 euro dus kon hem niet laten liggen.
Ik laat het wel weten wanneer ik hem binnen heb.
O ja, ik ben er ook aan het denken om bij een vereniging te gaan, zo kan ik mijn techniek wat verbeteren en de leuke plekjes van het Twentse land ontdekken
waarvan?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:57 schreef juliusbackpacking het volgende:
FOTO'S!!!!!!!!!
ok dan geen dankje wel.quote:
vooruit dan maarquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:57 schreef juliusbackpacking het volgende:
FOTO'S!!!!!!!!!
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:22 schreef Webkim het volgende:
Nieuwnieuwnieuwnieuwnieuwwww! En hier nog allebei schoon...
[afbeelding]
Jij hebt smaak..!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:29 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
die heb ik nu dus ook een week
nee, ik heb gewoon een goed gevoel voor de beste prijs/kwaliteit verhoudingquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:37 schreef Webkim het volgende:
[..]
Jij hebt smaak..!
Ik heb -em ongeveer even kort. Zaterdagochtend gaan we weer de Drunense Duinen in.
Vol met het gezicht in 't grindquote:
Modder is goed voor de huid.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:15 schreef DaDude1987 het volgende:
Al 3 mensen hier met een Cube ltd comp, das mooi . Biken in de (matige) regen is juist leuk!, lekker vies worden
ik ben er op 5 cm na in de sloot gekiepert.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:17 schreef Webkim het volgende:
[..]
Modder is goed voor de huid.
* Webkim is niet bang van een beetje blubber. Wel van haar klikpedalen, waardoor ze vandaag vaker is omgekiept dan je op één hand kan tellen.
Zet je pedalen iets meer los, dan kan je makkelijker uitklikken. stelschroefje aan de achterkant van je pedaal.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:17 schreef Webkim het volgende:
[..]
Modder is goed voor de huid.
* Webkim is niet bang van een beetje blubber. Wel van haar klikpedalen, waardoor ze vandaag vaker is omgekiept dan je op één hand kan tellen.
magnefiekquote:Op zondag 27 augustus 2006 09:06 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Zet je pedalen iets meer los, dan kan je makkelijker uitklikken. stelschroefje aan de achterkant van je pedaal.
Daarom rijd ik niet meer met klikpedalen. Ik kon er niet aan wennen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:17 schreef Webkim het volgende:
[..]
* Webkim is niet bang van een beetje blubber. Wel van haar klikpedalen, waardoor ze vandaag vaker is omgekiept dan je op één hand kan tellen.
Dat had ik al gedaan na een beetje oefenen met klikken op straat. Eenmaal in het bos heb ik ze zelfs nóg iets losser gezet. Ik moet er gewoon meer handigheid in krijgen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 09:06 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Zet je pedalen iets meer los, dan kan je makkelijker uitklikken. stelschroefje aan de achterkant van je pedaal.
Dan zou je ze eigenlijk direct eraf moeten halen en leren om bunny-hops te maken zoals het hoortquote:Op maandag 28 augustus 2006 22:29 schreef raimen het volgende:
Ik doe ze zo strak mogelijk (mijn time pedalen).
Kan ik tenminste goede bunnyhops maken
Crankbrothersquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 01:41 schreef Caramba het volgende:
Ik ben juist van SPD naar Crankbrothers overgestapt, omdat m'n SPD's altijd vol zaten met zand/modder. Absoluut geen last van nu
Van die Crankbrothers gingen mijn schoenen naar de klote.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:20 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Crankbrothers
Hmmz verrek, moet nog langs akkermans om een paar crankbrothers pedalen op te halen die ik gebracht had. Was een stangetje van gebroken, maar het viel nog binnen de garantie.
hoe oud is die fiets wel niet?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:57 schreef Zjwegel het volgende:
zoiets?
[afbeelding]
[afbeelding]
Verlichting doe ik niet aan. Donker = donker en in het donker fiets ik niet als sport, vooral niet in het bos. Veels te gevaarlijk, je ziet niet goed genoeg waar takken hangen en waar wortels liggen. Plus het feit dat als je zou vallen dat de kans wel erg klein is dat er iemand langskomt om je te helpen.
Koop liever een rollerbank en ga daar op zitten het 's avonds. In het weekend heb je toch zeker wel overdag wat tijd om buiten te gaan rijden?
Zou ik ook wel willen Ik heb het al op 10 augstus geroepen, dus met een beetje geluk sta jij er half oktober ook wel inquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:41 schreef Venco16 het volgende:
Opzich wil ik ook wel in de OP.
Haha, nou we zullen het zien danquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zou ik ook wel willen Ik heb het al op 10 augstus geroepen, dus met een beetje geluk sta jij er half oktober ook wel in
neem maar aan dat je verder beschikt over een andere fiets, een brommer, een auto of bovenmatig veel zin om met het OV te reizen (ov )quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:57 schreef Zjwegel het volgende:
Verlichting doe ik niet aan. Donker = donker en in het donker fiets ik niet als sport, vooral niet in het bos. Veels te gevaarlijk, je ziet niet goed genoeg waar takken hangen en waar wortels liggen. Plus het feit dat als je zou vallen dat de kans wel erg klein is dat er iemand langskomt om je te helpen.
Koop liever een rollerbank en ga daar op zitten het 's avonds. In het weekend heb je toch zeker wel overdag wat tijd om buiten te gaan rijden?
en in het donker fiets ik niet als sport: Zoals hij zei, hij fietst wel, maar niet als sport. Dus gewoon rustig op een normale fiets met lamp(Denk ik dan)quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:33 schreef Robin__ het volgende:
[..]
neem maar aan dat je verder beschikt over een andere fiets, een brommer, een auto of bovenmatig veel zin om met het OV te reizen (ov )
Heb ik ook.quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:41 schreef Venco16 het volgende:
Opzich wil ik ook wel in de OP.
Mijn Bike:
[afbeelding]
Giant XTC 3
Owhja, die grijze verwarmingsbuisisolatie dingen op mijn bovenbuis waren even als bescherming, hij kwam van het fietsenrek af.
Ahh kijk dat is mooi. Fijn fietsje vind ik wel.quote:
die heuvels zijn net leuk!!quote:Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik heb vandaag ook een net aantal km gefietst, was nét klaar met college en dan snel naar huis de mountainbike pakken. Om 1700 verzameld en om 19.30 weer terug met ongeveer 3 min pauze. Het is heerlijk fietsen hier in Twente zonder al de verrekte heuvels in Limburg , heb nu weer zin om mijn fiets te pakken
Waarzo?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:51 schreef Venco16 het volgende:
Zo ik ook weer terug van een rondje door en rond de bossen van nunspeet. Was een mooi clubje en een mooi rondje natuurlijk
Kssst! Heuvels zijn mooi! Ga eens fietsen bij Ootmarsum, over de grens bij Glanerbrug, Holterberg of de Lemelerberg en je zult nooit meer een vlakke route fietsen. Na Limburg kun je in Nederland nergens zo lekker heuvelig mountainbiken als in Twente!quote:Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik heb vandaag ook een net aantal km gefietst, was nét klaar met college en dan snel naar huis de mountainbike pakken. Om 1700 verzameld en om 19.30 weer terug met ongeveer 3 min pauze. Het is heerlijk fietsen hier in Twente zonder al de verrekte heuvels in Limburg , heb nu weer zin om mijn fiets te pakken
Ok. Ja wij starten altijd bij het transferium(weet niet of je dat kent, bij het station daar) en dan of richting zandenbos, of achter de motorcross baan langs. Achter de motorcross baan heb je vreselijk mooie singletracks. En dan fietsen wij ook meestal richting vierhouten, stukje hei mee pakken. We komen ook wel regelmatig bij emst in die buurt uit. Ook vaak over tongerense heide enzo. Gisteren zijn we niet verder gekomen dan vierhouten omdat het al weer aardig rap donker was.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waarzo?
Ik fiets regelmatig in de bossen rond de zandenplas. Ik stap meestal in Emst op de fiets, fiets dan over de hei en door de bossen richting vierhouten, dan richting het zandenbos (kom bij de waskolk uit) en dan net voor de snelweg (dus aan de andere kant als de zandenplas) weer linksaf daar zijn vrij veel heuveltjes.
Dat heb ik ook gedaan.. Ik rij eigenlijk altijd op het middenblad, soms buitenblad, en die zijn nu vervangen. Ik heb nog bijna nooit op het kleine blad gezeten voor.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:28 schreef Zjwegel het volgende:
Wat ik weet is dat als je de ketting vervangt, dat je dan meteen ook alle kettingbladen mee moet vervangen. Schijnt dat het niet goed is om met een nieuwe ketting op oude bladen te rijden.
Hmm, de motorcross baan heb ik nog niet gezien.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:11 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ok. Ja wij starten altijd bij het transferium(weet niet of je dat kent, bij het station daar) en dan of richting zandenbos, of achter de motorcross baan langs. Achter de motorcross baan heb je vreselijk mooie singletracks. En dan fietsen wij ook meestal richting vierhouten, stukje hei mee pakken. We komen ook wel regelmatig bij emst in die buurt uit. Ook vaak over tongerense heide enzo. Gisteren zijn we niet verder gekomen dan vierhouten omdat het al weer aardig rap donker was.
Het transferium is in nunspeet. Weet je misschien waar het station in nunspeet is?quote:Op maandag 11 september 2006 11:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Hmm, de motorcross baan heb ik nog niet gezien.
Kun je trachten uit te leggen hoe ik daar kan komen?
paralel aan de snelweg in het zandenbos heb ik wel een aantal gave singeltracks gevonden.
Het transferium ken ik niet, dat is in Nunspeet?
Ehm, qua onderdelen is de onderste een tikkie beter. Verder vind ik dat de bovenste er steviger uitziet en ik denk dat je bij de bovenste wat meer rechtop zit zoals je graag wou. De bovenste gaat meer richting de mountainbike en de onderste meer richting een racefiets.quote:Op maandag 11 september 2006 20:29 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb de financieën even doorgenomen, en een nieuwe fiets gaat prima lukken
Op het moment gebruik ik mijn te keine MTB puur voor asfalt ritten van om en nabij de 20 a 40km. Dit is eigenlijk niet echt slim, al heb ik wel banden met in het midden semi-slick profiel en aan de randen cross profiel.
Ik wil dus hoe dan ook semi-slicks op mijn nieuwe fiets. Verder wil ik iets meer rechtop zitten dan een gemiddelde MTB, en is rijcomfort an sich ook wel belangrijk. Let op: Ik ben dus niet op zoek naar een hybride of racefiets! Ik wil nog wel zo nu en dan even lomp een stoep af of even door een grasveld of zandbak heen
Ik zelf heb al een beetje gezocht naar een geschikte fiets, en kwam uit op een cross-hybride. Ook vond ik een "Fitness Racing" fiets, die er bijna hetzelfde uit zag. Zit hier een groot verschil tussen??
http://www.johnwillemsenb(...)/x_sport_3_gents.htm
http://www.johnwillemsenb(...)nt/fitness/crs_1.htm
Alvast bedankt voor alle hulp!
yup, ik zet m'n auto wel eens in Nunspeet neer als ik in het Zandenbos ga fietsen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:19 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Het transferium is in nunspeet. Weet je misschien waar het station in nunspeet is?
Ok, nou als je vanaf epe komt, volg je de eperweg, krijg je aan de linkerkant de zandenplas rij je verder, ga je het spoor over. Dan blijf je de eperweg volgen totdat je bij een rotonde komt. Daar ga je 3 kwart rond de F.A Moleinlaan op. Die blijf je volgen todat je aan je linkerhand het station krijgt. Ga je bij het kruispunt links. Het spoor over. Over het spoor zie je rechts restaurant joris. Dan rijd je verder tot de rotonde en dan ga je 3 kwart de parkeerplaats op van het transferium(grote toren niet te missen). En als je dan gaat fietsen, steek je de weg daar over naar restaurant joris. Daar loopt een weg naast richting het bos die overgaat in een breed zandpad. Je kan vanaf dat weggetje zo rechtdoor het bos in rijden op een singletrack en die kan je gewoon blijven volgen en daar kan je aardig lang rondfietsen. Erg leuke paadjes allemaal.quote:Op woensdag 13 september 2006 08:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
yup, ik zet m'n auto wel eens in Nunspeet neer als ik in het Zandenbos ga fietsen.
Ik kom dan aanrijden over de Eperweg vanuit Epe, en zet m'n auto vaak in de Albertlaan volgens mij. Vanaf daar fiets ik dan naar de Zandenplas, bij de Zandenplas onder de snelweg door en dan rechts.
Afgelopen Zondag trouwens voor het eerst de juiste route gefietst bij de Posbank in Arnhem en die is ook super hoor. Veel klimmetjes en vrij pittige afdalingen. Helaas de Zaterdagavond daarvoor een feestje gehad onder het genot van diverse biertjes waardoor m'n uithoudingsvermogen belabbert was.
Ik zal van het weekend eens kijken of ik het begrepen hebquote:Op woensdag 13 september 2006 11:30 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ok, nou als je vanaf epe komt, volg je de eperweg, krijg je aan de linkerkant de zandenplas rij je verder, ga je het spoor over. Dan blijf je de eperweg volgen totdat je bij een rotonde komt. Daar ga je 3 kwart rond de F.A Moleinlaan op. Die blijf je volgen todat je aan je linkerhand het station krijgt. Ga je bij het kruispunt links. Het spoor over. Over het spoor zie je rechts restaurant joris. Dan rijd je verder tot de rotonde en dan ga je 3 kwart de parkeerplaats op van het transferium(grote toren niet te missen). En als je dan gaat fietsen, steek je de weg daar over naar restaurant joris. Daar loopt een weg naast richting het bos die overgaat in een breed zandpad. Je kan vanaf dat weggetje zo rechtdoor het bos in rijden op een singletrack en die kan je gewoon blijven volgen en daar kan je aardig lang rondfietsen. Erg leuke paadjes allemaal.
Ik hoor het wel of je het begrijpt en anders vraag je het maar
Ik ga naar school.
Adios
En natuurlijk ook in november(geloof ik) naar de veldtoertocht in nunspeet komen. Altijd erg mooie en gevarieerde tocht en daar zitten ook al die paadjes in.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik zal van het weekend eens kijken of ik het begrepen heb
tnx.
Dan is i niet echt schoon gewordenquote:Op donderdag 14 september 2006 12:06 schreef Geqxon het volgende:
[[url=http://img127.imagevenue.com/loc361/th_28395_IMG_1602_122_361lo.JPG]afbeelding][/URL]
Ik heb mijn fiets maar weer eens gepoetst
quote:Op donderdag 14 september 2006 13:28 schreef raimen het volgende:
[..]
Dan is i niet echt schoon geworden
die spikkels moet je er nog afboenenquote:Op donderdag 14 september 2006 13:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nog maar een fototje dan:
[[url=http://img46.imagevenue.com/loc336/th_33746_IMG_1608_122_336lo.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://img9.imagevenue.com/loc413/th_33752_IMG_1609_122_413lo.JPG]afbeelding][/URL]
Zo beter?
Ik ga er vandaag heen (vrijdag)quote:Op donderdag 14 september 2006 17:27 schreef juliusbackpacking het volgende:
wie gaat er zaterdag en zondag nog naar de www.mh2d.nl? ik ben daar 2 dagen lang
Je moet over het algemeen de omtrek van het wiel invullen, omdat je met dikkere (hogere) banden een kleinere omtrek krijgt dan met dunne bandjes. Dat hangt dus niet van het wiel af. Je fietscomp berekent hoevaak per seconde de sensor langskomt en vermenigvuldigt dat met de omtrek van het wiel (de afgelegde weg in 1 omwenteling)quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:51 schreef Geqxon het volgende:
Ik voel me echt een mega-noob, en met het boekje word ik niet veel wijzer
Als mijn velg + band een diameter hebben van 66cm, ofwel 25.98 inches, moet ik dan op de fietscomputer 26" invullen? Want mijn velgmaat zelf is dus iets kleiner. Maar goed, de velgmaat lijkt mij dan weer niet belangrijk, het gaat toch nog altijd om de maat van het totaal. Toch?
Waarom zou dat onmogelijk zijn? Ook met LX kan je hard fietsen. Je moet gewoon trappen als een dolle, dan ga je vanzelf hard (dit zou een cruyffiaanse spreuk kunnen zijn)quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:07 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb zonet bij een viaduct 50,3km/h gehaald, en dat lijkt mij met een Deore LX derrie-set en Schwalbe Hurricane GX banden redelijk onmogelijk
[afbeelding]
hangt ervanaf hoe kapot je erna wasquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:07 schreef Geqxon het volgende:
De bandjes staan zoals ik er van hou: Lekker hard. En dan is de diameter dus 66cm / 25,95
De omtrek zal dan dus (66 * pi =) 207.35 cm, en dat ga ik zometeen even controlleren met de krijtstreep methode. Thx
Ik heb zonet bij een viaduct 50,3km/h gehaald, en dat lijkt mij met een Deore LX derrie-set en Schwalbe Hurricane GX banden redelijk onmogelijk
[afbeelding]
En als je niet zeker weet of je het goed hebt ingesteld, moet je even aan iemand vragen of die naast je gaat fietsen(iemand met een teller natuurlijk).quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:49 schreef Geqxon het volgende:
Naja, ik reed op het diepste punt van de viaduct 49km/h, en heb toen niet meer gekeken. Na dat ik weer omhoog was geklomen zag ik dus die 50,3km/h staan.
Ik sta er dus inderdaad wel versteld van, want imho is de combinatie die ik heb niet gemaakt voor hoge snelheden. Bij dagelijks gebruik rij ik altijd in 3 - 5, 3 - 6 of 3 - 7 (= hoogste verzet dus), met een snelheid van 25 a 30 kilometer per uur.
Nou, ik kwam zonet op 206 centimeter uit, en heb het gelijk ingetoetst. Ik ga zometeen niet voor een viaduct, maar voor de Amersfoortse berg. Die is zo steil dat er een waarschuwingsbord bij staat, incl. ultrasmooth asfalt
Als je dat veel vind moet je maar nooit hier in Zuid-limburg komen fietsenquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:22 schreef Geqxon het volgende:
Ik weet nu 98% zeker dat hij goed is ingesteld, dus dat geloof ik wel
De snelheid is met de nu correct ingestelde waarde natuurlijk wel wat lager, toch is het mij gelukt om 54,5 km/h te halen bij het afdalen van de Amersfoorte berg. Ook had ik een nieuw setje ondergoed nodig.
Zonnebril/goggle op! Mijn top (voor zover ik weet) heb ik op de DH baan in Metabief gehaald, 80km/u....off-roadquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:43 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Als je dat veel vind moet je maar nooit hier in Zuid-limburg komen fietsen
De 50km/h haal je hier zeker 3 tot 5 keer in 2 uurtjes fietsen. heb zelf een topsnelheid van 81km/h (op de MTB), is alleen jammer dat je bij zo'n snelheid tranende ogen krijgt en toch gaat denken of remmen niet wat verstandiger is met het oog op verkeer. Maar het geeft wel een kick van hier tot weet ik veel waar
La-Roche-en-Ardenne is leuk om te fietsen, daar zijn iets van 8 routes uitgezet. Alleen is de kwaliteit van de huurfietsen daar over 't algemeen erg bagger. Nooit echt heel erg in verdiept omdat ik m'n eigen fietsen heb, dus misschien heb ik een verhuur-tent gemist. Of anders misschien handig om in Nederland te huren bij een beetje kwaliteits-toko.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:15 schreef Sport_Life het volgende:
Hoi .
Ik heb van de zomer gemountainbiked op Elba (eiland van/bij Italie) en dat beviel best goed, ik wil het eigenlijk wel vaker doen! Ik zat te denken om een dagje naar de Ardennen te gaan, maar dan zullen we daar wel het een en ander moeten huren (fietsen, helmpies). Waar kan ik dan het beste beginnen en wat zijn leuke locaties met beetje uitzicht, mooie natuur en waar je gewoon leuk kan fietsen! Mag best pittig zijn, we houden wel van een beetje snelheid! * Denkt terug aan de brommertijd *
En een bike-rental in de buurt is ook wel handig..
Houffalize schijnt het mountainbike-mekka van belgië te wezen. Ben er zelf jammergenoeg nog nooit geweest. Dus weet er niet veel vanaf.quote:Op zaterdag 16 september 2006 21:01 schreef FHR het volgende:
[..]
La-Roche-en-Ardenne is leuk om te fietsen, daar zijn iets van 8 routes uitgezet. Alleen is de kwaliteit van de huurfietsen daar over 't algemeen erg bagger. Nooit echt heel erg in verdiept omdat ik m'n eigen fietsen heb, dus misschien heb ik een verhuur-tent gemist. Of anders misschien handig om in Nederland te huren bij een beetje kwaliteits-toko.
Houffalize schijnt ook goed te zijn, maar daar heb ik nog niet gefietst helaas. Weet dus ook niks over de verhuur-kwaliteiten.
Ik ben er ook al eens naar een wedstrijd gaan kijken, en dat parcours zag er erg gaaf uit (WorldCup wedstrijd), maar is normaal niet toegankelijk. Het loopt namelijk zo hier en daar door tuinen heen en over landbouw-grond etc. Ik heb wel eens gehoord (maar kan dus niet zelf oordelen) dat de routes bij La-Roche leuker zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 18:16 schreef Zjwegel het volgende:
Ben een jaar of 10 geleden eens een MTB wedstrijd gaan bekijken in Houffalize, en wat ik toen al zag was het gewoon DE plaats op aarde om te mountainbiken. Wil er dit jaar eens heen gaan om het te gaan proberen, hopelijk is het ook echt zo zoals het in mijn geheugen staan. Al wil een manneke van 10 iets nog wel eens groter zien dan dat het is.
Hij schijnt er nog net links en rechts naastquote:Op zondag 17 september 2006 18:50 schreef fs180 het volgende:
err.. hij zit onder je spatbord
We gaan volgende zondag naar Schoorl! . Iemand daar weleens gefietst? Schijnt niet zo heel lastig te zijn, maar wel mooi uitzicht en wat leuke afdalingen. La-Roche-en-Ardenne had ik ook ff naar gekeken, schijnt ook wel tof te zijn dus gaan we misschien later dit jaar heen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 21:01 schreef FHR het volgende:
[..]
La-Roche-en-Ardenne is leuk om te fietsen, daar zijn iets van 8 routes uitgezet. Alleen is de kwaliteit van de huurfietsen daar over 't algemeen erg bagger. Nooit echt heel erg in verdiept omdat ik m'n eigen fietsen heb, dus misschien heb ik een verhuur-tent gemist. Of anders misschien handig om in Nederland te huren bij een beetje kwaliteits-toko.
Houffalize schijnt ook goed te zijn, maar daar heb ik nog niet gefietst helaas. Weet dus ook niks over de verhuur-kwaliteiten.
ik heb ooit is een keertje op zon vergelijkbaar ding gereden doodeng manquote:Op maandag 18 september 2006 00:59 schreef Sport_Life het volgende:
Nou voor die 140 euro durf ik de gok wel te wagen eigenlijk.. (heb dat topic gelezen, tnx) Ben alleen bang dat er een essentieel onderdeel vanaf flikkert tijdens een snelle afdaling (houd nogal van snelheid) dus ik houd het frame en de veringen goed in de gaten. Scheelt dat ik niet zo zwaar ben..
Bij mij gaan bij ¤140 heel wat belletjes rinkelen.quote:Op maandag 18 september 2006 00:32 schreef Geqxon het volgende:
Bij matrabike.nl gaan bij mij heel wat belletjes rinkelen
Matra Bikes, kopen of niet?
quote:Op maandag 18 september 2006 00:31 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
We gaan volgende zondag naar Schoorl! . Iemand daar weleens gefietst? Schijnt niet zo heel lastig te zijn, maar wel mooi uitzicht en wat leuke afdalingen. La-Roche-en-Ardenne had ik ook ff naar gekeken, schijnt ook wel tof te zijn dus gaan we misschien later dit jaar heen.
Kent iemand trouwens de Matra Phantom Eco?
[afbeelding]
Het merk "Matra" zegt mij niets, maar gezien de prijs van de fiets (¤140) zal hij ook wel niet zo heel goed zijn..? Het is de bedoeling dat ik er wel ruig mee omga zegmaar.. Op onderstaande site/webshop staan nog meer fietsen vanaf 100 euro, allemaal van het merk Matra.
En kareltje heb je het begrepen? Of zag je door de bomen het bos niet meer en heb ik je het bos ingestuurdquote:Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik zal van het weekend eens kijken of ik het begrepen heb
tnx.
Juistquote:Op maandag 18 september 2006 22:48 schreef Skwish het volgende:
[..]
Zulke 'lidl' fietsjes kan je beter met rust laten. Als je een beetje serieus wilt gaan mountainbiken en zoals je al zelf zegt: ruig ermee om gaan, kan je beter gaan kijken voor mountainbikes in de prijsklasse vanaf 700 euro of hoger imho. Voor 700 euro heb je al een redelijke fiets met LX spul afgemoneerd. Een fully kost vaak normaal ook duurder dan een hardtail (in dezelfde prijsklasse dan).
quote:Garantie op tweedehands fietsen
04-09-2006
Sinds 1 september 2006 krijgen kopers van een tweedehands fiets bij een bij de BOVAG aangesloten tweewielerbedrijf automatisch 6 maanden BOVAG-garantie. Dit hebben de ANWB en BOVAG in overleg besloten.
Dit is één van de belangrijkste wijzigingen in de leverings- en betalingsvoorwaarden waartoe ANWB en BOVAG in overleg hebben besloten. De tweedehands fiets moet wel minimaal 250 euro hebben gekost. Ook zijn er nu betere afspraken over de rechten van de koper bij het al dan niet doorberekenen van eventuele prijswijzigingen, overschrijdingen van de leveringstermijn, recht op annulering van een koopovereenkomst en prijsopgave- en termijn voor reparaties.
Geschillencommissie Tweewielers
Voor consumenten die vinden dat hun klacht bij een bij de BOVAG aangesloten tweewielerbedrijf niet naar tevredenheid wordt opgelost kunnen naar een nieuwe geschillencommissie: de Geschillencommissie Tweewielers.
Voor bemiddeling kunt u zich melden bij het ANWB-BOVAG Bemiddelingsbureau (0900-269 22 68, kosten 35 cent per minuut) of u kunt zich rechtstreeks wenden tot de Geschillencommissie.
Scooters, bromfietsen en snorfietsen
Ook de garantievoorwaarden voor gebruikte scooters, bromfietsen en snorfietsen zijn aangepast. Als het aankoopbedrag tenminste de helft is van de oorspronkelijke cataloguswaarde krijgen ze een half jaar BOVAG-garantie. Ook gebruikte motoren krijgen 6 maanden BOVAG-garantie als het aankoopbedrag tenminste 35 % is van de oorspronkelijke cataloguswaarde en minimaal 3000 euro bedraagt.
Ruim 1700 fiets-, bromfiets-, en motorfietsbdrijven zijn bij de BOVAG-afdeling Tweewielerbedrijven aangesloten. Op de internetsite kunt u alle aangesloten bedrijven vinden.
hehe, ik ben op de Posbank wezen fietsen.quote:Op maandag 18 september 2006 22:57 schreef Venco16 het volgende:
[..]
En kareltje heb je het begrepen? Of zag je door de bomen het bos niet meer en heb ik je het bos ingestuurd
Ohw ok, dat kan natuurlijk ook. Dan hoor ik het nog wel een x.quote:Op dinsdag 19 september 2006 08:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hehe, ik ben op de Posbank wezen fietsen.
Maar ik ga zeker een keertje kijken daar waar jij zegt.
quote:Op zondag 24 september 2006 03:10 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb denk ik een klein probleempje..
Ik wil dit apparaatje op mijn stuur monteren, maar ik vroeg mij af of dat geen problemen oplevert als je gripshifts hebt?
quote:Op zondag 24 september 2006 03:10 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb denk ik een klein probleempje..
Ik wil dit apparaatje op mijn stuur monteren, maar ik vroeg mij af of dat geen problemen oplevert als je gripshifts hebt?
Mja kan uit ervaring zeggen dat in combinatie met gripshifts het nog wel eens voor wil komen dat je fiets gaat afslaan.quote:Op zondag 24 september 2006 03:10 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb denk ik een klein probleempje..
Ik wil dit apparaatje op mijn stuur monteren, maar ik vroeg mij af of dat geen problemen oplevert als je gripshifts hebt?
Dus zomaar naar links en naar recht ? Gevaariljk hoorquote:Op zondag 24 september 2006 17:18 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Mja kan uit ervaring zeggen dat in combinatie met gripshifts het nog wel eens voor wil komen dat je fiets gaat afslaan.
Zo, die paulissen komt er nog verdomd goed vanaf voor iemand die er zo hard af stuitertquote:Op maandag 25 september 2006 22:18 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond vanavond trouwens ergens een filmpje van Trainspotter in actie op de erg stoere wedstrijd van vorige week in het Belgische Winterslag. Die met de blauwe smurfenschoentjes ben ik: http://jef.hypersoft.be/Mijn%20terril%20winterslag/S6001394.AVI
Op die afdaling ging het overigens niet altijd helemaal goed: http://student.kuleuven.be/~m9919654/gproelpaulissen.wmv
Pff, stuurtje gesloopt. Maarja hij had geluk dat die doorvloog en geen boom raakte, anders had het wel akeliger kunnen zijn.quote:Op maandag 25 september 2006 22:18 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond vanavond trouwens ergens een filmpje van Trainspotter in actie op de erg stoere wedstrijd van vorige week in het Belgische Winterslag. Die met de blauwe smurfenschoentjes ben ik: http://jef.hypersoft.be/Mijn%20terril%20winterslag/S6001394.AVI
Op die afdaling ging het overigens niet altijd helemaal goed: http://student.kuleuven.be/~m9919654/gproelpaulissen.wmv
Dat was Roel Paulissen niet hoor. Het was tijdens de Grand Prix Roel Paulissen, die overigens door hemzelf werd gewonnen.quote:Op maandag 25 september 2006 22:34 schreef Gripper het volgende:
Zo, die paulissen komt er nog verdomd goed vanaf voor iemand die er zo hard af stuitert
Aha, op die fietsquote:Op dinsdag 26 september 2006 08:53 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dat was Roel Paulissen niet hoor. Het was tijdens de Grand Prix Roel Paulissen, die overigens door hemzelf werd gewonnen.
Lijkt wel een korte DH afdaling, met bomen die langs parcours zijn ingetaped met kussens. Of is dit voor XC wedstrijden vrij normaal?quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:50 schreef Zjwegel het volgende:
Damn die vliegen me ff daar naar onder, hoeveel procent was die afdaling wel niet?
Dat was het laatste stukkie wel 75% denk ik, maar je kon hem daar in principe goed laten lopen. Het eerste stukje was minder steil, maar toch lastiger.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:50 schreef Zjwegel het volgende:
Damn die vliegen me ff daar naar onder, hoeveel procent was die afdaling wel niet?
Op Nederlandse parcoursen kan ik zo snel geen passage bedenken die hiermee overeen komt. Het is al moeilijk te vinden en dan nog durft een organisatie het vaak gewoon niet aan. 'De trap' in Arnhem is zo'n beetje het meest technische wat je hier vindt. In België doen ze nooit zo moeilijk, daar komen zulke afdalingen regelmatig voor in zowel in XC-wedstrijden als marathons. De wedstrijd in Malmedy afgelopen zomer was wat dat betreft echt geweldig. Dat was nog eens echt mountainbiken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:20 schreef Skwish het volgende:
Lijkt wel een korte DH afdaling, met bomen die langs parcours zijn ingetaped met kussens. Of is dit voor XC wedstrijden vrij normaal?
Ik ken ook zo snel maar één stukje waar een afdaling te realiseren is die zo steil is, dat is bij Lunteren. Een oude zandafgraving, met vrij steile wanden. De trap bij Klarendal is inderdaad voor nederlandse begrippen erg bruut!quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:54 schreef Trainspotter het volgende:
Op Nederlandse parcoursen kan ik zo snel geen passage bedenken die hiermee overeen komt. Het is al moeilijk te vinden en dan nog durft een organisatie het vaak gewoon niet aan. 'De trap' in Arnhem is zo'n beetje het meest technische wat je hier vindt.
Is die trap onderdeel van een van de routes?quote:Op woensdag 27 september 2006 08:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ken ook zo snel maar één stukje waar een afdaling te realiseren is die zo steil is, dat is bij Lunteren. Een oude zandafgraving, met vrij steile wanden. De trap bij Klarendal is inderdaad voor nederlandse begrippen erg bruut!
In stadspark klarendal wordt elk jaar het NSK gehouden, en je mag er ook alleen dan fietsen. De rest van het jaar is het grootste deel van het park gesloten voor fietsers, er zijn alleen een paar gewone fietspaden.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is die trap onderdeel van een van de routes?
ik krijg de hardrock 07quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:49 schreef FHR het volgende:
Afgelopen weekend weer eens in Nijmegen gefietst. De groene en rode route samen gedaan, mooie afstand. Alleen had de route van mij nog iets meer single-track en technische secties mogen hebben. Niet zo veel mogelijkheden voor 'air-time' . Maar toch een aanrader!
Oh ja en de bikes voor 2007 staan op de site van Specialized. Gelukkig hebben ze de 2006 Enduro nog steeds in het assortiment (niet dat ik geld heb, maar toch....). Ik ben erg benieuwd naar de Enduro SL, hoe die getest gaat worden. Tot nu toe wel goede verhalen over gelezen, maar de voorvork heeft wel erg weinig clearance en de levensduur moet natuurlijk nog bewezen worden. Ook waren nog niet alle artikelen er helemaal uit over de werking van de achterdemper. De nieuwe vorm is ook even wennen, ik vond de oude er stoerder uit zien. De nieuwe lijkt ook wat meer 'rechtop' te staan.
En als we toch met filmpjes bezig zijn, een eigen creatie: Klik
Ik kom daar ook wel eens, maar waar zitten die hele steile stukken dan? De meeste die vanaf de noord-kant naar die grote afgraving gaan vallen toch wel mee? Ik bedoel die afgraving waar aan één kant gras groeit met wat autobanden ala motor-cross-baan erin en aan de andere kant wat metalen hokjes tussen zandhopen ofzo.quote:Op woensdag 27 september 2006 08:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ken ook zo snel maar één stukje waar een afdaling te realiseren is die zo steil is, dat is bij Lunteren. Een oude zandafgraving, met vrij steile wanden. De trap bij Klarendal is inderdaad voor nederlandse begrippen erg bruut!
Nee hoor, dat lijkt me prima. Zo op het eerste gezicht zien ze er goed uit. Ze moeten alleen wel passen. Ik ben zelf altijd wel effe bezig voordat ik een model heb dat lekker zit.quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:54 schreef spooky1234 het volgende:
Ik ga mn gare oude mountainbike verkopen (zo een redelijk stoer uitziend maar kwalitatief waardeloos model, ooit gekocht voor 700 gulden ofzo, geen klikpedalen, geen voor en achtervering, slechts 21 versnellingen, cheapo V-brakes. Wat zou zoiets nog opbrengen? 20 euro ofzo? [quote]
Zoiets ja, wellicht dat iemand er nog 50 euro voor wil betalen.
[quote]
SPD schoenen voor 49 euro is best cheap, te cheap om goed te zijn?
De frames van Nishiki zijn op zich prima. Oudere NIshiki's zijn vaak wel afgemonteerd met niet al te beste eigen merk of early-days onderdelen van Truvativ. Cube heeft vrijwel altijd een goede combinatie van frame en onderdelen.quote:Ik ben getipt over Nishiki omdat die goede prijs-kwaliteit verhouding zouden hebben maar zie hier dat jullie het allemaal hebben over Cubes?
Dat lijkt me correct.quote:Ik ben 182 lang dus ik zat te denken aan een 19 inch. 18 is dan echt te klein maar 20 zou ook kunnen toch?
Nee hoor. Als je in korte broek rijdt heb je toch ook geen kniebeschermers aan? Nou goed, ik niet althans.quote:Oh en stel ik heb een lange fietsbroek aan, heb ik dan ook kniebeschermers nodig of gaat dat niet samen?
Gewoon proppen ja. Eventueel het achterwiel en het zadel eraf en een bike past nog in een boodschappenwagen. Je hebt overigens ook dragers waar je geen trekhaak voor nodig hebt. Kijk maar eens op de site van Thule ofzo.quote:Laatste vraag voor nu nu is; hoe kan ik het beste dat ding vervoeren. Ik heb een VW Golf zonder trekhaak (fietsdragers monteer je daarop toch?). Voor die paar keer per jaar dat ik mee naar limburg wil rijden, is het aan te raden om voorwiel af te halen en dat ding in de hatchback te proppen?
Die bedoelde ik ook ja, de Noordrand. vooral de stukken waar veel boompjes staan. Als daar tussen die bomen wat ruimte was, zou je volgens mij een ernstig technische afdaling kunnen realiserenquote:Op woensdag 27 september 2006 18:27 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik kom daar ook wel eens, maar waar zitten die hele steile stukken dan? De meeste die vanaf de noord-kant naar die grote afgraving gaan vallen toch wel mee? Ik bedoel die afgraving waar aan één kant gras groeit met wat autobanden ala motor-cross-baan erin en aan de andere kant wat metalen hokjes tussen zandhopen ofzo.
Vanavond wel even gaan fietsen na m'n werk, maar te kort om daar naartoe te kunnen gaan. Misschien morgenochtend als 't droog is even een rondje die kant op maken voor de afwisseling. Ik bedoel dus (voor de goede orde) de afgraving die hier aan de linkerkant is: Google maps satelliet dinges, dat kleintje dus. Er zitten zeker wel leuke paadjes tussen, alleen jammer dat 't zo klein is en de afdalinkjes zo kort. Maar aardig genoeg om je even lekker op uit te leven.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ook ja, de Noordrand. vooral de stukken waar veel boompjes staan. Als daar tussen die bomen wat ruimte was, zou je volgens mij een ernstig technische afdaling kunnen realiseren
Maar misschien stel ik het me iets te romantisch voor, en blijkt het de volgende keer dat ik daar fiets toch dat het allemaal wat minder steil was dan ik in gedachten had..
Ik ben er vandaag wezen fietsen. Leuke stuk inderdaad, veel heuveltjes en lekker slingeren tussen de bomen door. Enige minpunt is dat er vrij veel mul zand ligt, tis niet voor niets het zandenbosquote:Op maandag 18 september 2006 22:57 schreef Venco16 het volgende:
[..]
En kareltje heb je het begrepen? Of zag je door de bomen het bos niet meer en heb ik je het bos ingestuurd
Ohw ok, mooi! Ja mul is het op sommige stukken wel aardig. Al heet het stuk bos daar trouwens wel anders(bij motorcross baan, die slingerpaadjes). In ieder geval mooi dat je het gevonden hebt.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik ben er vandaag wezen fietsen. Leuke stuk inderdaad, veel heuveltjes en lekker slingeren tussen de bomen door. Enige minpunt is dat er vrij veel mul zand ligt, tis niet voor niets het zandenbos
Halverwege nog een fikse onweersbui over ons heen gehad, wat dan weer als voordeel had dat het zand wat minder mul was. Helaas bleef het wel meer aan m'n fiets plakken door de regen. Bij de zandenplas zelf even de fiets afgespoeld en toen naar de auto gefietst. Totaal ongeveer 40km gefietst.
Fiets je ook met je mountainbike in het bos in het donker dan? Of is dat alleen voor op de weg. In het donker in het bos lijkt me wel een keer gaaf, soms ook wel weer wat link.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:07 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb nu een enorme schijnwerper met 21 LEDs voor als ik door het pikkedonker moet, en een klein lampje voor als stadsverlichting.
Achterop nu mijn beuncreatie, maar binnenkort dus gewoon een kliklampje. Dit trilt te erg.
Die term is zooooo jaren '90 .quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:08 schreef Wombcat het volgende:
ATB
officieel mag je na zonsondergang het bos niet in hetquote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:18 schreef Geqxon het volgende:
In het bos heb ik nog niet gedurfd, wel op een fietspad van 3 meter breed met slechts een klein lampje op mijn fiets, met links en rechts een diepe berm en bomen. Die rit heeft mij geinspireerd een schijnwerper te kopen En ja, misschien ga ik er nu ook het bos mee in
Toen ben ik ook begonnen met fietsen. (eerst racefiets, later ook MTB, toen dus nog ATB )quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:04 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Die term is zooooo jaren '90 .
Serieus?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:55 schreef The_S het volgende:
[..]
officieel mag je na zonsondergang het bos niet in het
Ja. Staat iig wel op de bordjes van Staatsbosbeheer.quote:
Officieel moet ik op de geasfalteerde paden blijven.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:55 schreef The_S het volgende:
[..]
officieel mag je na zonsondergang het bos niet in het
Ja, ik denk dat dat te maken heeft met het wild wat er rondloopt. Een wild zwijn achter je aan is ook niet echt wat, al zullen die beesten eerder schrikken van jou dan jij van hun maargoed. In je 1tje in het donker in het bos lijkt me ook niet wat, maar met een groep iedereen een lamp, kan best gaaf wezen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Officieel moet ik op de geasfalteerde paden blijven.
Je hebt ook een hoop mountainbikeroutes tegenwoordig.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Officieel moet ik op de geasfalteerde paden blijven.
YEP! Ik heb de route in Wintelre gereden. 44 km, maar zonder echt hoogteverschil.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:44 schreef Trainspotter het volgende:
En het toertochtenseizoen is weer begonnen. Vandaag afgetrapt met een tocht in Montferland. Lekker weer, schitterend gebied en een mooi rondje van iets meer dan 40 km en 500 hm. Prima vermaakt.
Dat had ik gisteren in Drunen, gelukkig niet na twee meter, maar na 20 km.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:01 schreef pdiscs het volgende:
Op de "parkeerplaats" reed een lokale held meteen zijn ketting kapot (na 2 meter te hebben gereden). Gelukkig voor hem had ik een kettingpons bij me.
Bij ons stond er na 500 m al een vent te roepen om een pompje. Hij en zijn tien fietsmaten hadden blijkbaar niet de helderheid van geest om te bedenken dat je wel eens lek zou kunnen rijden. Een pomp en een binnenbandje is toch wel het minste wat je kunt meenemen. Na een kleine preek heb ik de mijne maar even uitgeleend.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:01 schreef pdiscs het volgende:
Op de "parkeerplaats" reed een lokale held meteen zijn ketting kapot (na 2 meter te hebben gereden). Gelukkig voor hem had ik een kettingpons bij me.
Ik ben niet zo'n blubberfan eerlijk gezegd. Doe mij maar hitte en droogte. De weersverwachtingen voor komend weekend zijn voor mij goed, dat betekent dat jij waarschijnlijk achter een bal mag aanhollen deze zondag .quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:23 schreef Zjwegel het volgende:
ik moet zondag voetballen, zolang het niet wordt afgelast. Zit nu al te bidden voor slecht weer komende week, want wat is er nou mooier dan een BBC in de blubber net zoals vorig jaar?
Da's sowieso wel goed Jammer van die krampaanval.quote:Op maandag 16 oktober 2006 20:37 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, de BBC en daarmee het wedstrijdseizoen is achter de rug. Het ging goed....tot 70 kilometer. Van de 500 wedstrijdrijders reed ik op de 30e plaats ongeveer. Da's wel goed voor mijn doen.
Volgens mij is hardlopen en fietsen niet de ideaalste combinatie, dus ik denk dat ze er even aan moeten wennen. Overigens, skeeleren of schaaten en fietsen gaat wel erg prettig.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:37 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo, de hele zaterdag lekker gemountainbiked in het Limburgse Heuvelland. Had nergens last van, maar ging gistermorgen met een huisgenoot hardlopen en heb overal spierpijn.
Weet iemand of de combinatie mountainbiken en hardlopen verstandig is ? Of moeten de spieren wennen aan het verschillend gebruik bij hardlopen/mountainbiken ?
ik loop hard en ik mountainbike en heb nergens last vanquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:37 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo, de hele zaterdag lekker gemountainbiked in het Limburgse Heuvelland. Had nergens last van, maar ging gistermorgen met een huisgenoot hardlopen en heb overal spierpijn.
Weet iemand of de combinatie mountainbiken en hardlopen verstandig is ? Of moeten de spieren wennen aan het verschillend gebruik bij hardlopen/mountainbiken ?
In welke versnelling staat hij dan voorop?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:59 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb een vraagje,
Als ik op mijn mountainbike schakel van mijn 1 naar 2e versnelling op het achterwiel, gaat hij niet naar de 2e maar naar de 3e. Deze kuren heeft hij heel vaak, kan ik dit zelf oplossen?
In eerste instantie is het inderdaad even wennen, maar na een keer of 3-4 is het niet zo'n probleem mee.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:34 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Volgens mij is hardlopen en fietsen niet de ideaalste combinatie, dus ik denk dat ze er even aan moeten wennen. Overigens, skeeleren of schaaten en fietsen gaat wel erg prettig.
Even doorbijten dusquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In eerste instantie is het inderdaad even wennen, maar na een keer of 3-4 is het niet zo'n probleem mee.
Yep, komt doordat je conditie waarschijnlijk wel ok is, dus hart/longsysteem kan het wel aan, maar er zijn een paar spieren die je bij hardlopen wel gebruikt, maar bij fietsen niet of minder. En die gaan dan protesteren.quote:
In de 3equote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
In welke versnelling staat hij dan voorop?
Dus voorop zit hij compleet rechts, en achterop compleet links?? Wow, dan vind ik het niet zo gek dat de ketting achterop maar wat graag naar rechts wilt..quote:
Ja je weet wel, zo'n MTB-fiets!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 09:45 schreef juliusbackpacking het volgende:
een berg-mountainbike??????
Die heb ik vroeger ook wel gedaan, toen ik nog in Nijmegen woonde (is al wel een jaar of 9 geleden).quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:04 schreef FHR het volgende:
Morgen eindelijk weer 's fietsen, groene + rode route in Rijk van Nijmegen staan op de planning. En 't zou nog lekker weer moeten worden ook volgens de voorspellingen.
Denk dat je in deze streek nergens echt veel hoogtemeters zult vinden.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:36 schreef Trainspotter het volgende:
Zundert was niet zo heel spannend. 55 km en slechts 50 hm. Wel wat leuke passages in het bos. Ik vind het ook altijd wel gezellig bij die toertochten aan de Belgische grens .
Er zijn wel een aantal plekken waar wat meer bultjes liggen. Vorig jaar in een toertocht onder Bergen op Zoom in 45 km toch aan 300 hm gekomen geloof ik. Da's een beetje in de richting van de Kalmthoutse Heide.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:38 schreef Wombcat het volgende:
Denk dat je in deze streek nergens echt veel hoogtemeters zult vinden.
Da's nog best veel idd. Twee weken geleden heb ik de MTB-route in Amerongen 2x gefietst, dat was 300 hoogtemeters op 32 km. Mooie route trouwens Lange beklimmingen, een paar technische stukken door het bos. Over het algemeen wel relatief veel brede paden rechtdoor, dat dan wel, maar omdat die dan vaak omhoog lopen, is het toch vermoeidend genoegquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:06 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Er zijn wel een aantal plekken waar wat meer bultjes liggen. Vorig jaar in een toertocht onder Bergen op Zoom in 45 km toch aan 300 hm gekomen geloof ik. Da's een beetje in de richting van de Kalmthoutse Heide.
Ik heb een Polar hartslagmeter met hoogtemeter. Snelheid registreren doet 'ie ook (en op mijn racefiets ook nog trapfrequentie). En je kunt ook nog eens alles in de computer stoppen en dan maakt 'ie leuke grafiekjesquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:24 schreef The_S het volgende:
hoe bepaal je die hoogtemeters eigenlijk?
Amerongen is leuk ja. Als je onderaan de technische afdaling naast de Bergweg naar rechts gaat in plaats van naar links, kun je nog een extra lus van 7 km / 100 hm maken. Dat is ook een leuk rondje. Rond de Amerongse Berg liggen sowieso heel veel leuke paadjes. Ze zijn geen onderdeel van de vaste routes, maar je mag er gewoon fietsen. Ik vermaak me daar altijd prima.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:11 schreef Wombcat het volgende:
Twee weken geleden heb ik de MTB-route in Amerongen 2x gefietst, dat was 300 hoogtemeters op 32 km. Mooie route trouwens
Ah, dat moet ik onthouden voor als ik daar weer eens ga fietsen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:32 schreef Trainspotter het volgende:
Amerongen is leuk ja. Als je onderaan de technische afdaling naast de Bergweg naar rechts gaat in plaats van naar links, kun je nog een extra lus van 7 km / 100 hm maken.
Dan is dit ook wel een handige pagina om eens te bezoeken.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah, dat moet ik onthouden voor als ik daar weer eens ga fietsen.
Jep, ik ben er vrijdag geweest. Was weer erg mooi. Genoeg gezien voor een potentiele nieuwe fiets. Veel carbon inderdaad, maar wat is dat mooooi Bij mij wordt het dnek ik iets van een Stevens of Van Tuyl....zag er leuk uit daar..quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:47 schreef raimen het volgende:
Nog iemand naar de bike motion geweest?
Ik heb daar wel wat leuke dingen gezien.
Wel heel veel carbon trouwens
En welke types heb je op het oog? Liefst met plaatjes.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:34 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Bij mij wordt het dnek ik iets van een Stevens of Van Tuyl....
Volgens mij passen daar alleen fietsen met een gewoon frame op, dus als je een full-suspension hebt met geen gewone 'driehoek' als hoofdframe, heb je een grote kans dat je fiets niet (goed) past. ¤30,- is natuurlijk niet veel en als je fiets er goed op past, kan het volgens mij geen kwaad, lijkt me zelfs beter dan die dingen waar je fiets op de trapas leunt enzo. Ik zou wel de wielen even vast zetten zodat die niet kunnen draaien (tie-rapje op de remhendel oid) of zelfs er helemaal afhalen. En doe ook wat schuim/rubber tussen dat ding en je auto.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:41 schreef spooky1234 het volgende:
even een vraagje tussendoor over een fietsendrager:
http://www.marktplaats.nl(...)3D%26df%3D1%26fta%3D
Wat denken jullie, is dit een goeie of ? Past op zoiets vrijwel elke ATB of moet ik nog ergens op letten? Dit omdat ik nog een nieuwe ATB ga kopen, maar zijn die dingen universeel en is het aan te raden om je fiets zo te vervoeren?
Enne 30 euro is dat een goeie prijs of niet?
Merci d'avance :-)
ik ben niet van plan een full suspension aan te schaffen maar misschien wordt het wel een ATB zonder een perfecte driekhoek als frame maar mogelijk een beetje 'vervorming'. Dat moet wel lukken toch? Hoe bedoel je schuim/rubber tussen dat ding en de auto?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:29 schreef FHR het volgende:
[..]
Volgens mij passen daar alleen fietsen met een gewoon frame op, dus als je een full-suspension hebt met geen gewone 'driehoek' als hoofdframe, heb je een grote kans dat je fiets niet (goed) past. ¤30,- is natuurlijk niet veel en als je fiets er goed op past, kan het volgens mij geen kwaad, lijkt me zelfs beter dan die dingen waar je fiets op de trapas leunt enzo. Ik zou wel de wielen even vast zetten zodat die niet kunnen draaien (tie-rapje op de remhendel oid) of zelfs er helemaal afhalen. En doe ook wat schuim/rubber tussen dat ding en je auto.
Met een trekhaak-fietsdrager mag dat ook.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:32 schreef Geqxon het volgende:
Het mooie van dit ding is dat je op de snelweg harder dan 80km/h mag
Dit zijn geen perfecte dingen. Vaak moet je je frame beschermen met schuimrubber, anders raakt het beschadigd. De fiets zit niet super-vast, je moet hem vaak met spanbanden vastmaken. En vaak bestaat de kans dat de fiets (of b.v. de remhendel) tegen de auto aankomt en zul je ook hier inderdaad weer schuimrubber tussen moeten doen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:41 schreef spooky1234 het volgende:
even een vraagje tussendoor over een fietsendrager:
http://www.marktplaats.nl(...)3D%26df%3D1%26fta%3D
Wat denken jullie, is dit een goeie of ? Past op zoiets vrijwel elke ATB of moet ik nog ergens op letten? Dit omdat ik nog een nieuwe ATB ga kopen, maar zijn die dingen universeel en is het aan te raden om je fiets zo te vervoeren?
Enne 30 euro is dat een goeie prijs of niet?
Merci d'avance :-)
Belaste trekhaak = 80km/h.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:55 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Met een trekhaak-fietsdrager mag dat ook.
Met een aanhangwagen niet (en voor de wet zijn dat uiteraard ook twee zeer verschillende dingen).
Wat een onzin!quote:
Gewoon wat isolatieschuim er tussen waar de drager op je auto steunt om je lak te beschermen bedoelde ik. En ik zou dat ook een beetje tussen de drager en de fiets doen en waar de fietsen tegen elkaar leunen, met tie-raps er tussen vast zetten. Wat ook goed werkt is van dat buizen isolatie-spul voor de verwarming. Die kan je zo om je frame/voorvork doen en dan dicht klikken (wel even tie-rapje eromheen voor de zekerheid). En ik zou je fiets ook heel goed vast zetten op dat ding, dat 'ie niet kan gaan stuiteren (maar nou ook weer niet zo strak dat je je frame krom trekt ). En schuimrubber kan je gewoon bij de eerste-de-beste doe-het-zelf-zaak halen. Moet je even bij de verwarming/isolatie spullen kijken. Kan je meteen wat tie-raps meenemen, liggen meestal bij de elektriciteit-afdeling.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:42 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je schuim/rubber tussen dat ding en de auto?
Wat is er mis om op bevroren grond te mtb'en? dat is zo'n beetje de beste ondergrond die ik me maar kan bedenken. Heerlijk met vorst door de bossen gaan crossenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:54 schreef -skippybal- het volgende:
Nu mis ik dus voor een groot deel het modder/storm seizoen en is er dikke kans dat de grond keihard is als ik weer kan biken
Nee joh. Een ramp is het niet. Een collega van me heeft ook een fietsdrager op de kofferklep van zijn auto, dat werkt op zich goed. Alleen kun je de fiets makkelijker en beter op een goede trekhaakdrager zetten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:44 schreef spooky1234 het volgende:
ik heb nou helaas een auto zonder trekhaak en een trekhaak monteren kost iets van paar honderd euro en is dus geen optie.
Maarhe Pdiscs, is het echt een ramp en raad je het me niet aan of moet het wel lukken met een beetje goed vastbinden. Misschien een stomme vraag maar waar kan ik t beste wat schuimrubber scoren?
In eerste instantie de Stevens Flightquote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:24 schreef pdiscs het volgende:
[..]
En welke types heb je op het oog? Liefst met plaatjes.
Allemaal mooie fietsjes!quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:15 schreef Venco16 het volgende:
[..]
In eerste instantie de Stevens Flight
http://www.stevensbikes.de/2007/index.php?bik_id=158&lang=de_DE
En Van Tuyl iig in deze kleurenstellingen( 1 van de 2)
In deze kleurenstelling(foto met cameratelefoon enomen)
[afbeelding]
of
[afbeelding]
Maargoed, voordat ik wat koop kom ik ongetwijfeld weer wat anders tegen.
Danku, ja idd. Maarja er zijn er nog veel meer mooie. Overigens wordt het de stevens denk ik niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |