abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:04:18 #51
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_50904671
Albert Heijn
pi_50906112
Ik maak altijd een tosti gezond: 2 volkorenboterhammen, 1 plakje 30+ kaas en een plakje achterham. In de tostimaker zonder vieze vette boter, en als ie klaar is een paar kloddertjes curry .
pi_50907555
En meteen denk ik er weer aan dat mijn moeder me al maanden haar oude tosti-apparaat (je weet wel, zo eentje die je op het gas moet leggen) heeft beloofd! Ik ga het morgen halen!!!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:19:55 #54
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_50917543
Tosti met kaas rucola sla en klein likje mayo lekkerrr
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_50940566
Tosti met ham, jonge kaas en boursin

En ook lekker maar ik weet niet of het echt een tosti is, want er zit geen ham of kaas in;
Witte boterham besmeren met chocopasta (liefst puur), daarna plakjes banaan erop en tenslotte geraspte kokos, nog een boterham erop en dan bakken in de pan (of in je tosti-ijzer)...
pi_50951196
Mijn tosti's zien er als volgt uit:
- Twee boterhammen (wat er op dat moment in huis is)
- Pepercervelaat + Spaanse chorizo
- Chilikruiden, basilicum, pizzakruiden, rozemarijn, wat knoflooksnippers, oregano
- Remia Salata croutons (verrassend lekker op een tosti! Alleen niet op de pesto-kant leggen. Die dingen worden dan helemaal week)
- Kappertjes
- Pesto
- En, als finishing touch, wat azijn. Dit trekt lekker in het brood, waardoor de tosti een wat zurige smaak krijgt. De handel in het tosti-ijzer mikken, even wachten, en je hebt een heerlijke tosti. Jammer genoeg is tot nu toe alleen mijn zusje het daarmee eens.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_50951947
Gewoon simpel: boterham - ham - kaas - italiaanse kruiden - boterham.
Zonder ham/kruiden dan is het met ketchup
pi_50956476
een tosti met kaas en banaan...
of met kaas, gesnipperd ui, klein beetje maggi, en ham
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:05:10 #59
139770 Miasan
Roemer has it
pi_50977573
Ik hoop dat deze nog niet is langs geweest...

Plak brood
Mozarella
Chorizo of salami of wat voor vlees je ook lekker vindt
Tomaat
Pesto
Plak brood

En dan in het tosti-ijzer, gril-ijzer of in de pan
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_50978522
Tosti van dikgesneden bruin brood, aan beide kanten bakken in de koekenpan met veel kaas en rauwe uienringen. Natuurlijk diagonaal snijden en ketchup + chilisaus erbij!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:52:52 #61
32402 s0k
..............................
pi_50980907
van die gepureerde tomatenpasta aan de binnenkanten smeren, mozarella en een beetje parmazaanse kaas, parmaham, italiaanse tuinkruiden en smullen maar.
..................................................................................................................................................
pi_51007302
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:41 schreef morgane het volgende:
[afbeelding]
Shiat ..kon 'm net gewoon niet vinden bij de Appie. En geen enkele medewerker in de buurt die me kon helpen

Moet ie bij het broodbeleg staan?
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_51019759
laatst weer eens een tosti hawaii geprobeerd.... was niet zo'n succes. . de stukjes verse ananas waren veel te overheersend op een of andere manier. .
full stops and exclamation marks
  zondag 1 juli 2007 @ 10:56:40 #64
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_51022002
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:52 schreef BobbyJames het volgende:

[..]

Shiat ..kon 'm net gewoon niet vinden bij de Appie. En geen enkele medewerker in de buurt die me kon helpen

Moet ie bij het broodbeleg staan?
Bij het broodbeleg ja! Bij de sandwichspread enzo.
pi_51041592
!! Ok luister:

2 sneetjes brood naar keuze:
Snee A besmeer je met een laagje ketchup
Snee B besmeer je met een laagje kruidenboter
Vervolgens leg je op snee A een stuk ham naar keuze. Nu leg je op je ham stukjes ananas naar jou gewenste hoeveelheid. Dan strooi je een flinke hoeveelheid met geraspte kaas tussen de stukjes ananas. Leg nu een laagje kaas eroverheen. De geraspte kaas is zodat het lekker tussen de stukjes ananas smelt en de plakjes kaas zodat het een beetje dicht is zeg maar, moeilijk uit te leggen.

Als laatste pakken we snee B erbij, strooi flink wat provencaalse kruiden op je snee en smeer het door de kruidenboter.

Ok nu kun je eindelijk de 2 sneejes bij elkaar voegen en tussen je tosti ijzer en klaar! Echt heerlijk:O
  maandag 2 juli 2007 @ 00:53:22 #66
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51046213
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:29 schreef Ednet het volgende:
strooi flink wat provencaalse kruiden op je snee
wat al niet grappig kan zijn met wat drankjes achter je kiezen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51261828
Zie nog nergens Tosti kaas - spek staan.. Eerst even de spek op het tosti ijzer dan op de tosti doen en de tosti in het ijzer.
pi_52301200
Wat mij opvalt in dit topic is dat veel tosti's eigenlijk pizza's zijn maar dan met een boterham als bodem (en deksel?).

Ideaal eigenlijk, een pizza, maar heel makkelijk te bereiden!

Heb vandaag kaas, komkommer, paprika en een zut kruiden geprobeerd, lekker! De sambal doet 't ook altijd goed trouwens
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_52301492
wij hebben hier in nijmegen een TostiWorld... daar kom ik dus altijd langs als ik de stad inloop......

mijn favo: tosti pittig gehakt en de kaas-kipfilet-kruidenkaas-komkommer
maar de kaas-brie-noten-honing is ook lekker..
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:09:35 #70
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_52307700
Daar ga ik ook maar eens langs binnenkort
pi_52308966
Ik zelf vind de Franse tosti het lekkerst. De eigenlijke croque monsieur, met bechamel saus. Dus tussen de 2 boterhammen zit alleen de ham en bovenop de 2e boterham zit dan de bechamelsaus met daaroverheen geraspte kaas en dat dan in de oven. Heerlijk. Die eet ik trouwens alleen in Frankrijk.
Als ik zelf een tosti maak is het van 2 bruine boterhammen met 30+ kaas en ham. Niet omdat dat het lekkerst is, maar omdat ik geen dikke conleche wil worden. Wat lekker is, maar voor mij dus niet toegestaan: witte boterhammen dik beboteren en met ham en kaas in het tosti-ijzer en dan dippen in een pindasaus met sambal gemengd.
pi_52310639
Ik was net aan het bedenken wat ik eens ging eten, maar toen zag ik het grote tosti-topic

tosti it is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52329518
Turkse Tosti
pi_52329611
Toch maar eens een tosti-ijzer aanschaffen.
History became legend, legend became myth.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')