dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:20:38 #201
73284 Fokker200
Is that so...
pi_40845647
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:26 schreef jaoka het volgende:

[..]

Hehe, ik wist wel dat deze zou komen. Daarom zei ik ook dat het vooral vaak in vriendengroepjes gebeurt. En sorry dan verwacht je het nou eenmaal niet altijd, vooral als hij geen enkele hint heeft gegeven in die richting.

Mannen zeggen ook vaak dat vrouwen niet te begrijpen zijn omdat ze het niet aangeven wanneer er iets is. Dat is dan onze schuld vanwege het gebrek aan hints. Verwacht dan ook alsjeblieft niet dat wij het 'weten' wanneer Pietje opeens verliefd op je is, terwijl hij altijd vriendschappelijk was en jij het idee had dat hij meer zag in Clara bijvoorbeeld. Dit dan misschien omdat hij bij Clara wel meer zichzelf was en bij jou de hele tijd op eieren liep omdat hij niet durfde weg te geven dat hij jou leuk vond.

Ik zeg dit verder alleen om aan te geven waarom vrouwen soms huiverig voor nice guys zijn. Ik snap best dat sommige jongens het op deze manier willen proberen omdat zij bang zijn afgewezen te worden wanneer ze er meteen voluit voor gaan. Zij willen eerst laten zien wie zij zijn en hopen dan dat het meisje hen leuk vindt. Zou kunnen gebeuren. Maar als je wegloopt zodra het meisje (nog) geen interesse in meer heeft, dan geef je omgekeerd de boodschap weg dat je haar weinig boeiend vond, behalve voor seks.

Verder heb ik het niet per se over jongens die willen neucken, want ja, dat weten we, dat willen ze allemaal wel toch? Het gaat me om jongens die echt verliefd worden en zichzelf en het meisje mogelijke sores kunnen besparen wanneer eerder duidelijk wordt waar het iedereen precies om gaat.

Zodra je echter door hebt dat iemand je echt leuk vindt en je daar dan gebruik van gaat maken in plaats van een stapje terug te nemen, dan ben je natuurlijk slecht bezig.
hmmm, ja, geheime verliefdheid binnen een vriendengroep.... Dat heeft complicaties.
Maar ik denk dat die "verrassing" niet per se mannelijk of nice-guy-erig is.

Ben zelf ook wel eens verrast toen de vriendin van een vriend van mij me aan het einde van de avond ineens plotseling op mijn mond zoende en een briefje met haar telefoonnummer in mijn hand duwde.
WTF?! "Waar komt dit ineens vandaan", denk je dan.
Today is a gift, that's why it's called the present
Weekdeals (728x90)
pi_40845718
Jaoka, de nice guy koopt en betaalt juist al die etentjes en bloemen omdat hij stiekem hoopt dat er zo meer voor hem in zit, van zoen tot seks dus, als dat niet manipulerend is.

Om die reden mag een dame ook echt haar eigen deel betalen als ik uit-eten zou gaan. Maar inmiddels ben ik wijzer en ga ik al niet eens meer uit-eten op een eerste date.

Maar zeg eens heel eerlijk, als een goede vriend van jou zou bekennen dat'ie best wel een relatie met jou zou willen hebben, zou je hem dan niet meteen afwijzen als vriend? Nadat hij dus niet moeilijk doet over jouw afwijzing?
pi_40846968
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:20 schreef Fokker200 het volgende:

[..]

hmmm, ja, geheime verliefdheid binnen een vriendengroep.... Dat heeft complicaties.
Maar ik denk dat die "verrassing" niet per se mannelijk of nice-guy-erig is.

Ben zelf ook wel eens verrast toen de vriendin van een vriend van mij me aan het einde van de avond ineens plotseling op mijn mond zoende en een briefje met haar telefoonnummer in mijn hand duwde.
WTF?! "Waar komt dit ineens vandaan", denk je dan.
Ja, precies. Denk ook wel dat je gelijk hebt dat dit net zo goed bij vrouwen kan gebeuren. Wat er 'nice guyerig' aan is, is dat de intenties ook in dit geval niet duidelijk waren. Bij een groep die eerst geassocieerd werd met ontspanning en lol, ontstaat, wanneer het om onbeantwoorde verliefdheid gaat, dan vaak een situatie die meer gespannen is. Vandaar dat dit, in de perceptie van vrouwen wanneer het om een jongen gaat, als onplezierig kan worden beschouwd.
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
Jaoka, de nice guy koopt en betaalt juist al die etentjes en bloemen omdat hij stiekem hoopt dat er zo meer voor hem in zit, van zoen tot seks dus, als dat niet manipulerend is.

Om die reden mag een dame ook echt haar eigen deel betalen als ik uit-eten zou gaan. Maar inmiddels ben ik wijzer en ga ik al niet eens meer uit-eten op een eerste date.

Maar zeg eens heel eerlijk, als een goede vriend van jou zou bekennen dat'ie best wel een relatie met jou zou willen hebben, zou je hem dan niet meteen afwijzen als vriend? Nadat hij dus niet moeilijk doet over jouw afwijzing?
Hmm, ja, maar ik zou dan ook nooit een jongen constant voor me willen laten betalen. Zo betaal ik met vrienden ook wel eens voor beiden, vooral wanneer de ander krap bij kas zit. Als een jongen alles voor je betaalt, dan is dat denk ik ook wel een hint dat hij je leuk vindt. Ik vind dat om eerlijk te zijn niet echt zo manipulatief, omdat hij daarmee wel een beetje aangeeft hoe het zit.

En om je vraag te beantwoorden: als een goede vriend een relatie met me wilde, zou ik inderdaad een stapje terugdoen, maar dat zou, in mijn perceptie dan , zijn om hem wat tijd te gunnen weg van mij. Vooral wanneer hij niet moeilijk doet over de afwijzing, zou ik zeker bevriend met hem willen blijven. Of dat ook lukt is natuurlijk een tweede.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:30:31 #204
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40849034
Ik heb in die situatie gezeten Joa. Ik was verliefd op een meisje en zij niet (meer) op mij. We hadden even wat gehad maar ze vond me te "lief en te "needy" (deangelo ontdekte ik daarna pas ). Daarna zijn we nooit meer echt relaxed bij elkaar geweest als vrienden. Dat is gewoon over. Er rust zoveel spanning op elk gesprek (seksuele frustratie? misshcien, i dont know) dat je heel snel ruzie krijgt, en je kan echt niet naar verhalen van haar luisteren over jongens, doet gewoon pijn.

Wat ik wil zeggen is dat "we" dat niet expres doen... het is voor mij gewoon onmogelijk geworden om normaal met haar om te gaan. Waarschijnlijk totdat ik een nieuwe vriendin krijg, that is.... en dan wil ze me weer omdat ik haar niet meer wil....:D
pi_40849850
Heb 2/3 van de posts gelezen maar wil graag even reageren dat de NLP manieren zeker wel werken.

Vroeger was ik het type dat aan de bar hing en eigenlijk nooit iets durfde (ging allerlei situaties bedenken waardoor het niet goed zou kunnen gaan en dat weerhield mij er altijd van)
Heb tot m'n 21e zo'n 6 vriendinnnen gehad. Toen ik 22 was maakte m'n toenmalige vriendin het na 4 jaar uit en kwam ik plots weer in het uitgaansleven en het vrijgezelle leven.
Na een jaar aankloten waar ik totaal 0,0 resultaat uit kreeg (klinkt lekker vrouw onvriendelijk he) ben ik goed gaan nadenken wat ik nu precies verkeerd deed. Dus via via kwam ik op David DeAngelo, Dr. Paul, Ross Jeffries en de The Mystery Method. Nu zijn sommige van deze methodes een beetje "te" maar ze helpen echt goed.

Ik weet nog de eerste keer dat ik het principe van "this is my house" gebruikte en direct naar het midden van de zaal liep om even goed rond te kijken. Die avond had ik meer succes dan in de 22 jaar daarvoor. Nu 25 gebruik ik het steeds meer en meer. En heb nu echt vrouwen die mij willen kennnen waar ik 3 jaar geleden nog tegen op keek.

De manier is niet zo 123 door te voeren, maar het gaat om wat je gelooft.

1. wees zelfverzekerd
2. heb je leven op orde
3. kom positief over

het "lief zijn" wat alle beta mannen (incl mij) goed kunnen komt later wel.

Heeft trouwens niet alleen een goede uitwerking op vrouwen, maar ook in je normale leven. Hoe je met mensen omgaat, hoe je met vrienden omgaat etc.

Even mijn verleden, was vroeger een "nerd", maar technisch ben ik dat nog steeds. Veel gepest vroeger en had nooit echt vrienden. Dit alles is omgedraaid en heb nu geen enkel probleem om vrienden te krijgen, contacten te leggen etc. Enige wat alleen nooit overgaat is als je iemand echt heel leuk vindt dat je dan moeite hebt.

Pff, langste post ooit!

"If the only tool you have is a hammer, you tend to see every problems as a nail"
"Do Not Underestimate The Power Of Stupid People In Large Groups"
pi_40852663
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:30 schreef Xtinction het volgende:
Ik heb in die situatie gezeten Joa. Ik was verliefd op een meisje en zij niet (meer) op mij. We hadden even wat gehad maar ze vond me te "lief en te "needy" (deangelo ontdekte ik daarna pas ). Daarna zijn we nooit meer echt relaxed bij elkaar geweest als vrienden. Dat is gewoon over. Er rust zoveel spanning op elk gesprek (seksuele frustratie? misshcien, i dont know) dat je heel snel ruzie krijgt, en je kan echt niet naar verhalen van haar luisteren over jongens, doet gewoon pijn.

Wat ik wil zeggen is dat "we" dat niet expres doen... het is voor mij gewoon onmogelijk geworden om normaal met haar om te gaan. Waarschijnlijk totdat ik een nieuwe vriendin krijg, that is.... en dan wil ze me weer omdat ik haar niet meer wil....:D
hmm, ik zit dan aan de andere kant van dit voorbeeld, maar ik moet zeggen dat het meisje in kwestie en ik het nog steeds erg goed kunnen vinden. Ze vind het ook niet erg om over mijn love-interests te vragen, ze vraagt er zelfs naar. Maar misschien komt het omdat zij een vrouw is dat het wel kan
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_40860724
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus weet niet of de link al eerder is vermeld, anders bij deze:

www.fastseduction.com

Wellicht kun je hier wat mee..
Hier staat bijna alles wat je wil weten over het "Alpha Male" zijn.
peace, nd suck a !@$%
pi_40861041
Het beste materiaal blijf dit:

www.mysterymethod.com

Nadeel is wel dat om te oefenen je heel, heeeeeeeeeeeeel veel uit zult moeten gaan.

Maar hou je die oefening drie jaar vol, dan ben je een volleerd versierkunstenaar, mocht je dat willen worden.
pi_40862229
Dingen zoals de twee bovenstaande links gaan al veel te ver voor mij. Dan wordt iemand versieren echt een soort 'stappenplan' met regeltjes wat doen/wat niet doen. Dan komt volgens mij iedereen onnatuurlijk over.

Ik heb veel meer aan die boeken die echt iets over de psychologische kant van de zaak zeggen, waar ik zelf dingen uit kan halen die ik voor mij wil veranderen, en de dingen die ik niet wil veranderen (of niet geloof) gewoon negeer.

Maar ik heb dan ook niet de ambitie om een echte don juan te worden. Wel om op een andere manier met vrouwen om te gaan.
pi_40863441
Ik wil ook geen Don Juan worden, maar daarom leert die methode je wel dingen waar je wel degelijk wat aan hebt. Kino-escalatie bijvoorbeeld heb ik heel veel aan gehad. Beschrijft het proces hoe je heel geleidelijk aan lichamelijk met haar wordt op een manier die voor haar ook prettig is. Dit soort shit had ik dus moeten weten toen ik 18 was, dan had ik nu waarschijnlijk een minder groot probleem gehad.

Op het preview filmpje wordt er al iets over gezegd.
pi_40863643
quote:

Nee, ik snap wel dat jullie het niet expres doen, maar uit een soort zelfbescherming. En ik kan mij ook voorstellen dat het geen fijne positie is om 'een vriend van' te zijn. Maar wij doen het ook niet expres wanneer we een jongen gaan behandelen als een vriend ipv als potentieel relatie/seks materiaal.

Hoe het dan gebeurt dat mannen als 'broertjes' voor ons worden? want daar heb ik weinig over gehoord bij allerlei theorien waarin alleen gezegd wordt dat meisjes jongens opdelen in potentieel relatiemateriaal en broertjes, maar waar niet echt ingegaan wordt op hoe iemand een broertje wordt, alleen wat ze met broertjes wel en niet doen.

Een man wil seks en dit is wat we in eerste plaats ook verwachten van een man. Een man begint dan ook niet als broertje. Geeft een man echter geen signalen dat het bij hem ook zo zit, dan wordt die na een tijd niet langer gezien zoals veel andere mannen, maar wordt hem een andere rol toebedeeld. Iemand die zich uitsluitend als een vriend gedraagt, wordt dan net zoals de meeste mensen waarmee een vrouw vriendschappelijke relatie heeft (oftewel haar vriendinnen), iemand met wie ze dingen gaat bespreken, zoals (en dat kan dan erg kwetsend zijn) andere jongens. Het idee dat zij met 'een' vriend een relatie zou kunnen hebben verdwijnt. Dit omdat hij nu opgedeeld wordt bij andere mensen waarmee zij geen relatie kan hebben, namelijk haar vriendinnen of familieleden.

Vandaar ook de term 'broertjes', want broertjes horen ook bij de categorie mensen waarmee een vrouw geen seks heeft.

Vindt je een vrouw leuk, dan is het denk ik het belangrijkst dat je een zekere spanning laat bestaan die ervoor zorgt dat je niet in de broertjes categorie opgedeeld wordt. Zodra je als broertje gezien wordt, is het zeer moeilijk om daar vanaf te komen. Een vrouw moet je dan, zodra je aangeeft iets anders te willen zijn, opeens in een heel nieuw licht zien, terwijl zij nu gewend was geraakt aan jouw rol als 'een' vriend. Ze loopt dan het risico dat zij haar goede vriend kwijtraakt, waarom zij vaak nog minder open staat hiervoor.

Dat betekent niet dat je geen leuke dingen met een vrouw kan doen om haar beter te leren kennen, maar dat je wel af en toe haar een blik toe werpt die haar een fijne vorm van kippevel bezorgt. Zelfs wanneer ze geen interesse heeft, zal je in ieder geval niet in de broertjes categorie komen te vallen. En om die interesse te doen ontstaan is geloof ik wel het een en ander aan tips hier in dit topic langsgeweest

[ Bericht 1% gewijzigd door jaoka op 16-08-2006 12:47:48 ]
pi_40864090
quote:

Het heeft ook met je gok te maken
pi_40864633
Goeie post jaoka. Blij dat we hier een vrouw in ons midden hebben.
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:41 schreef jaoka het volgende:

[..]

Hoe het dan gebeurt dat mannen als 'broertjes' voor ons worden? want daar heb ik weinig over gehoord bij allerlei theorien waarin alleen gezegd wordt dat meisjes jongens opdelen in potentieel relatiemateriaal en broertjes, maar waar niet echt ingegaan wordt op hoe iemand een broertje wordt, alleen wat ze met broertjes wel en niet doen.
Lees mijn post over de Beta Male - definitie (die ik had gevonden) eens op vorige pagina.

De hoofdreden waarom mannen als 'broertjes' worden beschouwd is doordat ze steeds zoeken naar bevestiging bij de vrouw, welliswaar op allerlei mogelijke manieren, maar daar komt het altijd weer op neer.

Terwijl je de vrouw juist zo ver moet krijgen dat zij bevestiging wil zoeken bij jou, maar zoiets is alleen maar voor natuurlijke leiders (alpha males) weggelegd..

Niet het schoothondje uithangen en duidelijke sexuele intresse tonen (niets mis mee, uiteraard je grenzen kennen) zullen ook al veel helpen. Daarvoor hoef je geen echte alpha male te zijn. Je hebt welliswaar te kans op die manier sneller afgewezen te worden, maar je ontwijkt zoiezo de broertjes-categorie.
pi_40866139
Nog een vraag : we weten nu hoe een man zich 'dient' te gedragen in een discotheek of iets dergelijks, maar hoe gedraagt de Alpha Male zich wanner ie alleen met een meisje is? Beetje opdringerig, gesloten en een tikje arrogant? Of moet ie dan opeens van een 'macho' in een lieve jongen veranderen?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:07:34 #215
87845 SynchroSteve
Synchronous Insane
pi_40866599
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:54 schreef daaaaan het volgende:
Nog een vraag : we weten nu hoe een man zich 'dient' te gedragen in een discotheek of iets dergelijks, maar hoe gedraagt de Alpha Male zich wanner ie alleen met een meisje is? Beetje opdringerig, gesloten en een tikje arrogant? Of moet ie dan opeens van een 'macho' in een lieve jongen veranderen?
Jep, hier wil ik ook wel de mening van de kenners over horen!

Verkapte TVP
pi_40866644
Daaaaaan, wordt ook allemaal uitvoerig beschreven in the mystery method. Je hebt het dan over de middenfase, comfort building. Nee, je gedraagt je dan wat rustiger, je creeert rapport met haar. En ondertussen wel kino escalatie, anders eindig je alsnog als het broertje. Gaat te ver om hier allemaal te beschrijven.
pi_40866700
Stuur anders even een mail naar taotai@hotmail.com, dan "leg ik het uit" hint hint...
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:26:11 #218
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40867281
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:10 schreef jm5 het volgende:
Goeie post jaoka. Blij dat we hier een vrouw in ons midden hebben.
[..]

Lees mijn post over de Beta Male - definitie (die ik had gevonden) eens op vorige pagina.

De hoofdreden waarom mannen als 'broertjes' worden beschouwd is doordat ze steeds zoeken naar bevestiging bij de vrouw, welliswaar op allerlei mogelijke manieren, maar daar komt het altijd weer op neer.
Goed dat ik dit nog een keer lees, dat is mijn grootste fout die ik maak, zelfs al heb ik nu een vriendin. nu nog de neiging leren te weerstaan die bevestiging te zoeken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:51:12 #219
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_40868253
Mystery method begon volgens mij met "this book is not for those that just started dating, but for those who want to perfect their dates" oid, heb het toen maar opzij gelegd. Die "Mystery" is wel ontzettend goed Live trouwens... weet alles echt heel goed uit te leggen.

BTW, over het broertje worden... ik denk dat de Ladder theory hier wel ene punt heeft. Die zegt dat dat wordt vastgesteld in de eerste minuten dat een vrouw je kent, waarna ze je in een categorie indeelt waar je maar heel moeilijk uitkomt... (Waarbij d reden dat je zo snel in die zone komt idd dat affirmatie gedoe kan zijn...)
pi_40869223
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:09 schreef M_Schtoppel het volgende:
Daaaaaan, wordt ook allemaal uitvoerig beschreven in the mystery method. Je hebt het dan over de middenfase, comfort building. Nee, je gedraagt je dan wat rustiger, je creeert rapport met haar. En ondertussen wel kino escalatie, anders eindig je alsnog als het broertje. Gaat te ver om hier allemaal te beschrijven.
Gaat idd allemaal te ver om in 1,2,3 uit te leggen

Heeft er iemand nog tips en opmerkingen over NLP en affirmaties enz?? (de richting waarin ik de discussie oorspronkelijk wilde sturen )
pi_40869311
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:51 schreef Xtinction het volgende:
Die zegt dat dat wordt vastgesteld in de eerste minuten dat een vrouw je kent, waarna ze je in een categorie indeelt waar je maar heel moeilijk uitkomt... (Waarbij d reden dat je zo snel in die zone komt idd dat affirmatie gedoe kan zijn...)
Ik denk ook dat een vrouw je in de eerste minuten dat je ze leert kennen indeelt en dat je daarna alleen nog maar omlaag kan op de ladder, zelden of zelfs nooit meer omhoog.

Ik begon ook altijd hoog, omdat ik mijn uiterlijk best wel mee heb, maar ging dan heel snel omlaag, omdat ik men karakter dus niet mee heb had.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:26:35 #222
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_40869555
Mystery is wel een beetje een freak hoor. veel mensen zullen zich niet kunnen vinden in zijn methode. hij, en al z'n instructeurs komen erg verwijft over. maar het werkt zeker.

Brent
is waarschijnlijk de coolste gozer in dat wereldje. alleen ja, met zo'n uiterlijk moet je wel een enorme sociale vaardigheden nerd zijn om geen succes te hebben met vrouwen. in een seminar zei hij dat hij niet eens meer op vrouwen afstapt, maar gewoon alleen op een stoel gaat zitten en dan komen ze vanzelf.

en David D natuurlijk
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_40869798
Ha ha die foto van Mystery is werelds, echt peacocking want normaal ziet hij er niet zo freaky uit. Allemaal tactiek.

Brent is inderdaad een mooie jongen, ik denk dat heel wat dames daar wel een natte doos van krijgen ja.

En aan David kun je nog steeds zien dat hij eigenlijk een lulletje rozenwater was vroeger.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:19:13 #224
71179 Black_Tulip
Täss' on nainen
pi_40871345
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:26 schreef BigFire het volgende:

Brent
Godver. Dit is dus het prototype alpha-male...

Het wordt haast eng want het ligt er zoooo dik bovenop
Not everyone likes metal. Fuck them!
pi_40871473
jm5, ik heb je post gelezen en ben het eens met wat je zegt over alpha en beta males. Ik denk alleen dat wat jij zegt alleen geldt voor jongens die nog allemaal op de relatie-ladder staan, waar zij kunnen stijgen of dalen. De moeilijkheid is dat er 2 ladders zijn, zoals in de laddertheorie voorkomt. De relatie/seks ladder en de broertjes ladder.

Naar mijn mening is dat een vrouw je niet meteen in de broertjes ladder plaatst (tenzij je zoiets zegt bij de eerste ontmoeting als: zullen we voortaan elke koopavond samen shoppen?).

Je wordt echter wel meteen op de relatie/seks-ladder op een bepaalde tree gezet, gebasseerd op uiterlijk en algehele eerste indruk. Je kan dan daarna omhoog of omlaag op die ladder wanneer ze je beter leert kennen. Als jouw persoonlijkheid haar aantrekt of je iets goed blijkt te doen, dat zij cool vindt (snowboarden, ik noem maar wat), dan ga je omhoog, zelfs als ze je in de eerste instantie niet bepaald knap vond. Je kan ook omlaag gaan door dingen te doen als bevestiging te zoeken of jezelf te duidelijk anders voor te doen dan je bent. Je wordt dan gezien als een beta man zoals jm5 ook beschreef (lager op de ladder dus, maar nog wel steeds op de relatie-ladder).

Het moeilijke is dat een jongen niet alleen moet opletten dat hij niet te laag op de relatie ladder komt te staan, maar ook moet oppassen dat hij niet op de broertjes ladder komt.

Om hoger op de relatie-ladder te komen, kan hij proberen

1. meer alpha te worden (dwz, minder clingy etc, alles wat door anderen al eerder in het topic is gezegd)
2. haar voor zich proberen te winnen door zich als slechts 'een' vriend te gedragen. Dat is echter de af te raden manier. Dan ga je namelijk compleet van de relatie ladder af en kom je op de broertjes ladder te staan. Zoals de ladder theorie ook zegt, is het daarna bijna onmogelijk om nog naar de relatie ladder te gaan, en waarom zie laatste post.
Weekdeals (728x90)
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')