quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:30 schreef Xtinction het volgende:Ik heb in die situatie gezeten Joa. Ik was verliefd op een meisje en zij niet (meer) op mij. We hadden even wat gehad maar ze vond me te "lief en te "needy" (deangelo ontdekte ik daarna pas

). Daarna zijn we nooit meer echt relaxed bij elkaar geweest als vrienden. Dat is gewoon over. Er rust zoveel spanning op elk gesprek (seksuele frustratie? misshcien, i dont know) dat je heel snel ruzie krijgt, en je kan echt niet naar verhalen van haar luisteren over jongens, doet gewoon pijn.
Wat ik wil zeggen is dat "we" dat niet expres doen... het is voor mij gewoon onmogelijk geworden om normaal met haar om te gaan. Waarschijnlijk totdat ik een nieuwe vriendin krijg, that is.... en dan wil ze me weer omdat ik haar niet meer wil....:D
Nee, ik snap wel dat jullie het niet expres doen, maar uit een soort zelfbescherming. En ik kan mij ook voorstellen dat het geen fijne positie is om '
een vriend van' te zijn. Maar wij doen het ook niet expres wanneer we een jongen gaan behandelen als een vriend ipv als potentieel relatie/seks materiaal.
Hoe het dan gebeurt dat mannen als 'broertjes' voor ons worden? want daar heb ik weinig over gehoord bij allerlei theorien waarin alleen gezegd wordt dat meisjes jongens opdelen in potentieel relatiemateriaal en broertjes, maar waar niet echt ingegaan wordt op hoe iemand een broertje wordt, alleen wat ze met broertjes wel en niet doen.
Een man wil seks en dit is wat we in eerste plaats ook verwachten van een man. Een man begint dan ook niet als broertje. Geeft een man echter geen signalen dat het bij hem ook zo zit, dan wordt die na een tijd niet langer gezien zoals veel andere mannen, maar wordt hem een andere rol toebedeeld. Iemand die zich uitsluitend als een vriend gedraagt, wordt dan net zoals de meeste mensen waarmee een vrouw vriendschappelijke relatie heeft (oftewel haar vriendinnen), iemand met wie ze dingen gaat bespreken, zoals (en dat kan dan erg kwetsend zijn) andere jongens. Het idee dat zij met 'een' vriend een relatie zou kunnen hebben verdwijnt. Dit omdat hij nu opgedeeld wordt bij andere mensen waarmee zij geen relatie kan hebben, namelijk haar vriendinnen of familieleden.
Vandaar ook de term 'broertjes', want broertjes horen ook bij de categorie mensen waarmee een vrouw geen seks heeft.
Vindt je een vrouw leuk, dan is het denk ik het belangrijkst dat je een zekere spanning laat bestaan die ervoor zorgt dat je niet in de broertjes categorie opgedeeld wordt. Zodra je als broertje gezien wordt, is het zeer moeilijk om daar vanaf te komen. Een vrouw moet je dan, zodra je aangeeft iets anders te willen zijn, opeens in een heel nieuw licht zien, terwijl zij nu gewend was geraakt aan jouw rol als 'een' vriend. Ze loopt dan het risico dat zij haar goede vriend kwijtraakt, waarom zij vaak nog minder open staat hiervoor.
Dat betekent niet dat je geen leuke dingen met een vrouw kan doen om haar beter te leren kennen, maar dat je wel af en toe haar een blik toe werpt die haar een fijne vorm van kippevel bezorgt. Zelfs wanneer ze geen interesse heeft, zal je in ieder geval niet in de broertjes categorie komen te vallen. En om die interesse te doen ontstaan is geloof ik wel het een en ander aan tips hier in dit topic langsgeweest
[ Bericht 1% gewijzigd door jaoka op 16-08-2006 12:47:48 ]