abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:13:42 #76
67459 Caledonians
Scotland the Brave...
pi_41170462
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:54 schreef parterrepact het volgende:
als ik ze samen op 400 euro gok, zit ik dan enigzins in de buurt?
Vanwaar het grote aantal Brora's? (heb ik nog nooit gehad namelijk..)
Maar ziet er uit als een erg leuk rijtje! Stiekem zit ik hier jaloers te wezen
Helaas waren ze wel wat duurder allemaal bijelkaar maar heb een mooi prijsje betaald. Zijn allemaal flessen die normaal ¤ 120,- of meer kosten. Het grote aantal Brora's is omdat deze bottelingen bijna nergens meer voor redelijke prijzen te krijgen zijn. Het is een gesloten distilleerderij en de whisky uit de jaren 70 wordt erg goed gewaardeerd. De nieuwe standaard bottelingen van Brora die Diageo tegenwoordig uitbrengen beginnen rond de ¤ 200,-. Daarom had ik zelf zoiets als ik ooit nog goede Brora wil drinken voor een leuke prijs moet ik het nu doen. Ik zie het dan ook als een soort investering. De Talisker is trouwens ook een erg mooie vangst! Is de 20y van 1981 deze botteling scoort overal in de 90 punten, nu ook erg moeilijk te vinden. Jim Murray heeft het in de Whisky Bible zelfs over de beste Talisker die hij ooit heeft gedronken!

Moet nog even nadenken wat ik doe maar waarschijnlijk verkoop ik de Mortlach en één Brora om de aankoop van de overige drie flessen te financieren.
Levenswater het Nederlandstalige whisky forum!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:45:07 #77
156125 SeaDragon
More than 30 YO
pi_41175490
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:43 schreef parterrepact het volgende:
Zo, ook maar even een bijdrage leveren aan dit nieuwe topic! en wel met een vraag..

Bij de slijter zag ik namelijk een 'Smokehead' staan.. iemand ervaring mee? De verpakking was erg spannend, maar dat zegt natuurlijk niet geoneg over de inhoud. Het is een Islay single malt, ik kon alleen niks vinden welke.. iemand enig idee??
Tenks!
Hoi,

De Smokehead is een 6 jaar oude Ardbeg. Een soort independent Ardbeg Very Young dus, maar dan op 40%. Ik heb hem nog niet geproefd, maar hij schijnt wel lekker te zijn, prijs/kwaliteit
verhouding is prima.

Ciao,

Seadragon
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:55:54 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41175819
Ik had gister een Sam Adams (bier) dat gemaakt is van (oa) gemoute gerst Was wel apart.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_41194834
Complete nieuweling, maar vind het erg interessant om te lezen!
  zondag 27 augustus 2006 @ 11:59:57 #80
128548 pavv
The computer says NO
pi_41218860
Leuke vangst Caledonians! Vooral die 24 jaar oude Brora doet mijn hart sneller kloppen. De 21 natuurlijk ook maar die heb ik hier al staan.... misschien een sampletje ruilen van het een of ander?
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:32:49 #81
67459 Caledonians
Scotland the Brave...
pi_41221239
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 11:59 schreef pavv het volgende:
Leuke vangst Caledonians! Vooral die 24 jaar oude Brora doet mijn hart sneller kloppen. De 21 natuurlijk ook maar die heb ik hier al staan.... misschien een sampletje ruilen van het een of ander?
Pavv, het kan nog wel even duren eer de 24 jaar oude Brora open gaat. De 21 jaar oude Brora gaat eerst open aangezien ik er daar twee van heb. Maar ook met deze wacht ik nog even op een speciale gelegenheid.
Levenswater het Nederlandstalige whisky forum!
pi_41238987
Er bestaat een whiskey-adoratie-topic
* Mtijn pakt heerlijk glaasje Ierse whiskey.
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:46:18 #83
128548 pavv
The computer says NO
pi_41271309
Weer een mooie fles bemachtigd... Ik heb niet zo uitgepakt als Caledonians heeft gedaan maar mij hoor je niet mopperen over deze 1974 Clynelish 23 Years Rare Malts

pi_41287900
Heb zelf net ook voor het eerst een dure whisky gekocht. Moest er wel even voor sparen (lees arme student) maar hij is er eindelijk:

Port Ellen, Scott's selection, 1981-2005



Tasting notes van Serge Valetin:

Colour: straw. Nose: yes, this one is more typical, with much more tar and notes of brand new tyres right at first nosing but those are not as bold as in the, say official Rare Malts. Quite some lemon as well, together with some nice farmy notes (hay) and something slightly caramelly that makes this one quite rounder. Quite some vanilla and oak, which is unusual with most UDV – Diageo malts, especially the Islayers. A little coffee as well. Anyway, the balance is perfect, even if we’d have liked a little more ‘wildness’. Port Ellen 1981/2005 (57.7%, Scott's Selection)
Mouth: quite sweet at first sip but growing quite punchier and, once again, sort of ‘invading’. More citrusy (and less lemony), with quite some orange marmalade, candied grapefruit, kumquats, quince jelly and lots of smoky, tary flavours. Gets then quite peppery, almost a la Talisker… It stays very creamy and almost liquor-like, though, with a little salt starting to play with your tongue after a moment, and the finish is long ‘as a day with no bread’, very sweet and peppery. Excellent! The palate is as nice as the Whisky Fair’s, in fact, and probably bolder and even creamier – but the nose is a little less pure, so it’s going to be ‘only’ 91 points.

Op mijn notes zal even gewacht moeten worden want hij blijft (uiteraard) dicht tot een speciale gelegenheid.
pi_41300315
Vandaag voor het eerst bij whiskykoning in Den Bosch geweest, geweldig assortiment zeg

Een Clynelish 13 yrs op 59,1%

Deze was overigens bijna nergens meer te krijgen.
En verder nog een Longmorn 15 yrs en een Vintage Orkney.

Binnenkort tasting notes.
God doesn't believe in atheists..
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:18:35 #86
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41300374
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:16 schreef Modder-eter het volgende:
Vandaag voor het eerst bij whiskykoning in Den Bosch geweest, geweldig assortiment zeg
Waar zit die in Den Bosch?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41303467
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:18 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Waar zit die in Den Bosch?
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar? Werk in Den Bosch en daar een keertje gaan kijken is niet verkeerd
I'm so fuckin'wasted!
pi_41303557
Hinthamereinde 41
5211 PM 's Hertogenbosch
God doesn't believe in atheists..
pi_41303959
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:36 schreef Modder-eter het volgende:
Hinthamereinde 41
5211 PM 's Hertogenbosch
Mijn dank is groot!
I'm so fuckin'wasted!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:48:43 #90
128548 pavv
The computer says NO
pi_41306755
google is je vriend
pi_41309431
oef wat worden hier opeens een whiskies ingeslagen! En ik vind mezelf al een grote jongen als ik aan een simpele Glen Elgin zit te nippen..

Nou, dat het maar mag smaken allemaal!! En ik zal op een volgend whiskyfestival wel weer een proeven of die 100+ flessen echt de moeite waard zijn..
  woensdag 30 augustus 2006 @ 00:36:44 #92
128548 pavv
The computer says NO
pi_41313647
Maar een Glen Elgin is ook heerlijk hoor!
Dat ik zo nu en dan een wat oudere (en dus vaak wat duurdere) whisky insla neemt niet weg dat ik uitstekend kan genieten van meer betaalbare SIngle Malts.....Ik ga nooit een lekkere voordelige Ardbeg 10, Laphroaig 10, Talisker 10, Glenmorangie 10, Highland Park 12 of Dalmore uit de weg.

Lang niet alle 100+ flessen zijn de moeite waard, althans niet voor mij, maar er zijn er enkele die ik niet graag zou willen missen.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:43:17 #93
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41372100
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:36 schreef Modder-eter het volgende:
Hinthamereinde 41
5211 PM 's Hertogenbosch
Ga ik zeker eens kijken als ik weer in Den bosch ben.

Den Bosch heeft wel meer van de winkeltjes voor mensen die van koken houden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41398875
Iemand al ervaring met de Celp seawead experience? Ik heb hem net gekocht, maar ik denk dat ik hem nog ff dicht laat
God doesn't believe in atheists..
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:33:34 #95
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_41401028
Tsja, het is een jonge Islay, volgens mij een Bowmore oid. Met een stuk zeewier erin. Smaakt op zich niet verkeerd, maar heeft wat mij betreft toch vooral een hoge gadget-waarde.
'Nuff said
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:26:47 #96
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41406203
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 17:04 schreef Modder-eter het volgende:
Iemand al ervaring met de Celp seawead experience? Ik heb hem net gekocht, maar ik denk dat ik hem nog ff dicht laat
Zag hem staan bij Overmars. Kon er even niet zo snel uit komen van wie die nou is. Maar ik dacht ooit gehoord te hebben dat Bunnahabhain iets met zeewier zou doen, maar misschienzit ik helemaal fout daarmee!

Even mijn collectie die ik nu heb staan:

Arran 10y
Highland park 12y
Caol Ila 10y (Signatory)
Bowmore 12y, 15y en 17y (cadeautje )
Ardbeg 10y
Isle of Jura 10y
Aberlour 10y
Strathisla 12y
Vintage Islay (= 5 jaar oude Lagavullin)

Hm, begint ook een aardige partij te worden....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:31:38 #97
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_41408233
Ik drink al een tijdje malts en waardeer de kracht van jullie om de flessen niet leeg te drinken. Als een fles bij mij voor 2/3 leeg is drink ik hem meestal de keer er op helemaal leeg. Zonde natuurlijk want de Caol Ila 10y (Signatory) had ik ook ooit in mijn bezit en proef ik nog altijd op mijn tong. Maar goed, op het moment heb ik maar 4 flessen in mijn bezit(Jack daniels, Glenlivet18, highland park en een thuismerk van de G&G(glen morven). De eerste omdat ik altijd een bourbon in huis wil hebben en de laatste is prijstechnisch(18,99) gewoon een aantrekkelijk tussendoortje.
Omdat wij binnenkort naar New York vliegen en mijn schoonbroer daar leeft en ook van malts houdt wou ik vragen of er flessen op schiphol de moeite waard zijn, zijn voornamelijk liters en als ik mij niet vergis van mijn vorige reis geen speciale bottelingen. Mijn idee was malts meenemen voor hem en daar in amerika bourbons meenemen voor moi:) Gewoon omdat ik het idee heb dat bourbons daar spotgoedkoop zijn en malts duurder dan hier in de winkel.

ps. Ik zie hierboven verschillende rare malts staan oa bij pavv en bij Caledonians, zijn deze doorgaans goed want ik heb van rare malts een keer een fles carthu 27y gehad en die vond ik minder. Sinds die tijd zou ik als ik zou moeten kiezen zeker geen rare malts meer kopen, daar in tegen heb ik nog nooit een signatory gehad die me tegenviel.
ps een tipje van mij, kijk ook eens bij de makro/sligro of lukas klamer, met pasje zijn daar tijdens acties en buiten acties om ook leuke malts te scoren:)
Liefde, leven , geven!!!!
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:04:46 #98
69509 Crucisalus
The doctor is here....
pi_41409306
Ziezo terug van vakantie. In 2 weken tijd met een vriend 4 flessen whisky opgemaakt:
Caol Ile 12y, Glenfarclas Heritage, Cragganmore 12y, Scapa 12y


@Caledonians
Big spender. Dat is een mooie verzameling die je gekocht hebt, en dat nog wel bij G&G.

@pavv
Een hele mooie Clynelish. Ben zeer benieuwd naar je notes, en btw...you've got mail
Het leven is te kort om slechte whisky te drinken.....
  zaterdag 2 september 2006 @ 01:04:59 #99
128548 pavv
The computer says NO
pi_41413266
Er staan zeker flesen tussen op Schiphol die de moeite waard zijn....Mooie Distillers Editions van Lagavullin bijvoorbeeld maadan moet je wel van Islay houden...Talisker zullen ze ook wle hebben (bijv de 18 of de DE) Ik geloof dat er zelfs een speciale whisky toko op Schiphol zit met wat zeldzamere (minder gangbare) Malts. Maar iemand anders weet daar misschiem meer over te vertellen.

Ik hoop alleen dat het je lukt om de flessen aan boord te krijgen want ze (de USA) doet de laatste tijd mogal moeilijk met vloeistoffen en handbagage....maar ik geloof dat het alweer iets soepeler aan het worden is.

Als je vanuit JFK terugvliegt is er Taxfrree ook wel een klein beetje Malt te vinden. Geen enorme keus, wel vaak een paar voordelige aanbiedingen (2 for $80 enzo)
pi_41416820
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:33 schreef Doffy het volgende:
Tsja, het is een jonge Islay, volgens mij een Bowmore oid. Met een stuk zeewier erin. Smaakt op zich niet verkeerd, maar heeft wat mij betreft toch vooral een hoge gadget-waarde.
Ik heb gelezen dat het een jonge lagavulin is. En heb hem inderdaad een beetje gekocht als gadget
God doesn't believe in atheists..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')